Zamknij

Szóstoklasistka apeluje do pani Minister: "Proszę jeszcze przemyśleć tę decyzję"

06:00, 29.11.2016 .
Skomentuj Fot. depositphotos/nadesłane Fot. depositphotos/nadesłane

W Sejmie trwają prace nad reformą edukacji, a we Włocławku wielu dyskutuje nad celowością wprowadzanych zmian. Przy czym nikt nie pyta, co w tej sprawie mają do powiedzenia najbardziej zainteresowani - dzieci, które w przyszłym roku miały rozpocząć naukę w gimnazjach, a po reformie będą musiały zostać w szkole podstawowej. Hania, 11-letnia uczennica jednej z włocławskiej szkół, postanowiła napisać o swoich obawach.

Własnoręcznie napisany list szóstoklasistki otrzymaliśmy wczoraj.

Dziewczynka pisze o swoich odczuciach związanych z planami Ministerstwa. Przekonuje, że chciała kontynuować naukę w gimnazjum językowym, jednak likwidacja tego typu szkół jej to uniemożliwi. Obawia się, że przez dwa lata wydłużonej szkoły podstawowej nie opanuje materiału, który był przewidziany w gimnazjum - szczególnie, że poszła do szkoły jako 6-latka. Wskazuje także na potrzebę zmiany otoczenia:

Chciałabym też spróbować czegoś nowego, poznać nowe osoby, a nie jeszcze przez kolejne 2 lata być w podstawówce - pisze dziewczynka.

Z 11-latką udało nam się porozmawiać osobiście. Wspólnie z mamą odwiedziła nas w redakcji. Dziewczynka opowiadała, że informacja o planach likwidacji gimnazjów bardzo ją zmartwiła i za radą rodziców postanowiła opisać to w liście, który wczoraj wysłała do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Uważa, że zmiana szkoły - wbrew obawom dorosłych - jest bardzo potrzebna dzieciom i ona sama czekała na nią z niecierpliwością. Gimnazjum jest w jej wyobrażeniach nowym etapem, początkiem dorosłości, ale także szansą na rozpoczęcie poważnej edukacji językowej (dziewczynka marzy, że kiedyś wyjedzie uczyć się za granicę).

Porozmawialiśmy także z mamą 11-latki. Jej wątpliwości są dużo poważniejsze:

Od wielu miesięcy żyjemy w totalnym chaosie informacyjnym. Nasza córka jest w szóstej klasie i prawdopodobnie odczuwać będzie skutki kolejnej "reformy", która jest wprowadzana w pośpiechu i bez przemyślenia. Nie wiemy, w jakiej szkole będzie za kilka miesięcy i tym samym nie możemy zaplanować jej edukacji. Uważam, że to niedopuszczalne! Kolejne dwa lata w szkole podstawowej to w naszej ocenie hamowanie rozwoju dziecka, jego naturalnej potrzeby zmian, odkrywania, definiowania się stale na nowo. Żyjemy w zupełnie innych czasach niż 30 lat temu, a nie wiadomo czemu stale sięgamy do starych wzorców. To, co się sprawdzało dla nas, nie musi być dobre dla naszych dzieci. Nasze obawy potęguje przewidywana kumulacja roczników i chaos związany z podstawą programową. Nie takiego traktowania oczekujemy od naszego Państwa.

Prace nad ustawą dopiero rozpoczęły się w Sejmie, choć w wielu szkołach już wiszą plakaty informujące o zmianach, które mają nastąpić od września 2017 roku. Według planów Ministerstwa 1 września 2017 roku uczniowie dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej stają się uczniami 8-letniej szkoły podstawowej. Uczniowie kończący klasę VI szkoły podstawowej będą podlegać promocji do klasy VII szkoły podstawowej. Rozpocznie się tym samym wygaszanie gimnazjów – nie będzie prowadzona rekrutacja. Więcej informacji na temat planowanych zmian można znaleźć na specjalnie utworzonej stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.


źródło: http://reformaedukacji.men.gov.pl/

Wielu rodziców nadal liczy, że wprowadzane w pośpiechu zmiany nie dojdą do skutku. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

natannatan

83 18

Już wciągacie dzieci do polityki. 06:18, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ffff

12 18

do polityki? "Reforma" dotyka je osobiście i w wymiarze realnym ma niewiele wspólnego z polityką! 09:37, 29.11.2016


reo

Czekam naCzekam na

67 12

Czekam na list 12 latki... a najlepiej, to tej 12 latki, która niedawno urodziła dziecko. 06:36, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

68 26

Oczywiście dziecko napisaŁo to same, z własnej inicjatywy, spontanicznie i bez niczyjej sugestii ? . To jest żenujące jak marsze KODeinistów i spontaniczne marsze Ludu Pracującego Miast i WSI w obronie urzędnika państwowego w Łodzi. 06:46, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

(...)(...)

49 22

Hania z KOD ? 06:47, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

belfibelfi

52 18

Nie chce się uczyć, ale chce czegoś nowego - gimnazjum najlepsze. 06:55, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jontekjontek

64 18

Może mama chce przelać swoje nie spełnione ambicje na córkę? I niech nauczyciele którzy twierdzą że chodzi im o dobro dzieci, a tak naprawdę martwią się o własne stołki przestaną wciągać dzieci i ich ciężko myślących rodziców w swoje gierki. W tym artykule brakuje tylko na dole napisu "artykuł sponsorowany". 07:05, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grzejnikgrzejnik

56 9

No to jeżeli dla 11-to latki zmiana szkoły jest początkiem dorosłości to życzę powodzenia. 07:32, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DdDd

32 11

Wzruszyłem się (; 07:37, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dlaczego ?dlaczego ?

36 13

Dlaczego ta pani z córeczką nie udaly sie do miejscowej POwiatowej specjalistki z Urzędu Marszałkowskiego ? Na najbliższym prywatno-partyjnym zebraniu z pewnościa znalazlaby rozwiązanie tego problemu . Tylko dlaczego nie przeprosiła dotąd swoich wyborców za wyczyny na poprzednim zebraniu ? 07:48, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krzysztof TucholskiKrzysztof Tucholski

24 51

Witam,

Zgadzam się z Hanią. A wy dorośli, czytelnicy niezależnej, spijający każde słowo z ust Anny Zalewskiej, co robicie? Czy wylewanie hejtu na dziecko to jest sposób na realizowanie Waszego ego? A ty, który się w duchu nie zgadzasz na pseudoreformę Zalewskiej, co robisz? Siedzisz biernie przed ekranem komputera i przyglądasz się "dobrej zmianie". Jako nauczyciel pasjonat, dziękuję Wam bardzo za wsparcie, którego nie ma.

Krótki tekst o wartości gimnazjów:
https://www.facebook.com/notes/krzysztof-tucholski/gimnazjum-szkoła-lepsza-niż-myślisz/10202247806752647

Tutaj natomiast przesyłam link do niemej akcji protestacyjnej.
https://www.facebook.com/events/604409886411930/ 07:55, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

matka7latkamatka7latka

4 2

Jestem matką 7 latka, ucznia 2 klasy i jestem za 8 letnią podstawówką. Nie jestem zwolenniczką PiS i nigdy nie byłam. Jedyne czym się kieruję- to dobro mojego dziecka. Nauczyciele przestaliby mydlić oczy, że ich protesty są spowodowane obawą o sposób kształcenia dzieci. Nikt nie jest na tyle *%#)!& by w to uwierzyć! Jakoś nie było takich kontrowersji, gdy kazano całemu rocznikowi 2009 iść do szkoły choć wiadomo, że dzieci w wieku 6 lat nie są emocjonalnie gotowe. W zeszłym roku było masowe agitowanie by zostawić te dzieciaki na drugi rok w pierwszej klasie, bo pierwszych klas było mało. Nie dlatego, że dzieciaki są słabsze w nauce!
Proponuję by nauczyciele zastanowili się nad swoim postępowaniem również dla własnego dobra. Macie wpływ na wychowanie dzieci- przyszłość tego kraju. Pokazując im, że tylko własne korzyści się liczą, że kosztem innych, kłamiąc i manipulując zdobywamy co chcemy- ukształtujecie egoistów, którzy ostatni grosz waszej emerytury wydrą wam z gardła. Oczywiście uczynią to ze szczytnymi hasłami na ustach, że to dla waszego dobra. 11:46, 29.11.2016


wasalwasal

37 5

Nie wiem jaki to kraj się Hani marzy odnośnie wyjazdu, ale muszę Hanię zmartwić że w krajach takich jak Anglia, Niemcy to Hania będzie się wręcz cofać.Tam nie ma czegoś takiego żeby dziecko szło do szkoły z 10 kilogramowym plecakiem na 8 godzin, a później tkwiło z nosem w zeszytach przez kolejne 4 w domu. Chyba że ma na myśli Japonię. 07:59, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytaniepytanie

20 8

A Pan Krzysztof T. ile listów już napisał? 08:15, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Krzysztof T.Krzysztof T.

1 0

Wiele. 19:19, 29.11.2016


SpekulantSpekulant

21 51

Niestety to dziecko ma rację i wcale nie musiało być inspirowane przez mamę z KODu czy ciocię nauczycielkę. 08:21, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zdarza się...Zdarza się...

25 15

, że ciocia nauczycielka cierpi na schizofremię, także słuchać jej we wszystkim nie warto. 08:33, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MayMay

34 14

Najlepiej języka nauczy się w Anglii przy sprzątaniu sedesów. 08:37, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KarolKarol

5 1

Po roku awans.Dostaniesz rękawice i szczotkę. 12:29, 29.11.2016


w.ekw.ek

40 10

a jak peło-zesepsel siłą wprowadziły tzw.gimnazja to jakoś dzieci nie protestowały !!! może jakieś zaKODowane były ??? 09:21, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxlxxl

34 12

Za takie bazgranie ta uczennica powinna dostać dwóje. Co za rodzice,że nie uczą dziecka poprawnie pisać tylko dyktują głupoty. 09:34, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LalalalaLalalala

1 0

Gwarantuję ci, że to jest jeszcze staranne pismo. To co dzieje się obecnie w zeszytach, woła o pomstę do nieba.
A jakby za "bazgranie" uczniowi postawiono dwóję, to rodzice zrobiliby taką aferę, że aż strach. Widać, że nie znasz realiów współczesnej szkoły. A szkoda. Bo nie zaszkodziłoby, gdyby ludzie, zwłaszcza ci psioczący na nauczycieli (piszę ogólnie - nie odnoszę się do ciebie), mieli okazję poprzebywać w szkole choćby przez tydzień i zobaczyć, jak wychowali swoje latorośle. 18:47, 29.11.2016


holahola

15 31

czy tych, co tu tak bez sensu hejtują dziecko i przeciwników reformy, można poprosić, by użyli choć jednego MERYTORYCZNEGO argumentu ZA likwidacją gimnazjów? Czemu nie odnosicie się do argumentów, tylko obrażacie wszystkich dookoła? Ja też jestem przeciwna likwidacji gimnazjów W TAKI SPOSÓB, bo narażamy dzieci na chaos i naukę w prowizorce. Możecie odnieść się do tych obaw, drodzy zwolennicy reformy? 09:35, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

10 20

w.ek matole przedstawicielu klasy zasiłkowo kanapowej, gimnazja w 1999 roku wprowadził rząd AWS-UW kierowany przez Jerzego Buzka. Był on wtedy bardziej związany z twoim prezesikiem niż z PO czy PSL. To, że tego nie wiesz to mnie akurat nie dziwi bo tacy jak wy to robią sobie herbatę w wodzie po pierogach a o in vitro myślą, że to pizzeria. 09:41, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

w.ekw.ek

2 0

takie tzw.matoły UCZYŁY się w szkole ośmioletniej a potem w szkole zawodowej i na końcu technikum !!! a teraz PO gimnazjum i tzw.studiach albo zmywak w england albo kasa w biedronie ! jest wybór ??! 17:24, 29.11.2016


AntyGimAntyGim

41 12

Dziwne! Jak tak to wszyscy krytykowali gimnazja, a jak ktoś chce zrobić wreszcie porządek z tym wadliwym szczeblem oświaty to wielki krzyk. Dla dobra dzieci zlikwidujcie to badziewie. Dzieci w trudnym początku dojrzewania (12-13 lat) są rzucane w nowe środowisko i wmawia się im, że już dorosły bo są w GIMNAZJUM. Rządzie trwaj w tym zamiarze! 09:42, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gruby RychuGruby Rychu

9 18

Bardzo mi się podobało, jak w radiowej 3 Pani Minister Zalewska powiedziała, że celem reformy szkolnictwa jest to aby lepiej przygotować dzieci/młodzież do wyzwań współczesnego świata.
I w tym się z nią zgadzam w 100%
Tylko ni cholery nie rozumiem, jak zamiana modelu 6+3+3 na model 8+4 ma się do powyższego.
To tak, jak by powiedzieć, że aby poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce przejdziemy z ruchu prawostronnego na lewostronny.
:( 09:54, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DSDS

27 13

Niebawem Hania napisze list ws.obrony Trybunału Konstytucyjnego,emerytur dla esbeków,prawa do aborcji na życzenie.Oczywiście tak spontanicznie.A DDWł-ek zamieści to jako wiadomość dnia.Poziom niektórych jest tak niski,że już dzieci wystawiają bo same babcie z Kodu to już nie wystarczają.Dno! 10:02, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ernesternest

27 9

Dla mnie to śmieszne co ta dziewczyna pisze czy ona w ogóle rozumie o czym pisze . Napewno ma babcie w moje wieku to niech jej wytłumaczy jak było świetnie w tym systemie co rząd teraz chce wprowadzić to nie nowość.Jestem za tym systemem bo mam wnuki i jestem szczęśliwa .Gymnazja to pomyłka poprzedniego rządu. A tej 11 chodzi chyba o to aby móc się malować i rządzić rodzicami bo idąc do gimnazjum to myślą że są doryslymi. 10:11, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gruby RychuGruby Rychu

7 9

Do: DS10:02, 29.11.2016

Jak rozumiem, Twoja wypowiedź to nie Dno tylko merytoryczny głos w dyskusji, nieprawdaż?

No to skoro, mamy w naszym gronie kogoś kto wypowiada się merytorycznie, weź mi proszę wytłumacz jak zmiana modelu z 6+3+3 na 8+4 poprawi nam poziom edukacji dzieci i młodzieży.
Będę Ci niezmiernie wdzięczny.
:) 10:14, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojtek LWojtek L

16 8

Lewactwo z portalu ddWloc publikuje ustawkę - brawo 10:28, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JkJk

36 4

Mam dwójkę 20 letnich dzieci które były w gimnazjum i przytoczę ich słowa że lata spędzone w gimnazjum to najgorsze lata nauki. Oboje uczyły się bardzo dobrze ale same stwierdzily że wtedy ich rówieśnicy próbowali coś udowodnić że to już nie dzieci a już dorosłe dzieci. Po prostu w gimnazjum brak szacunku do rówieśników, pierwsze próby z tytonie i oczywiście mocniejsze używki. Przykro to mówić ale to prawda. A pamiętacie jak w latach 90-tych wprowadzali gimnazja? Wtedy zdecydowana większość była przeciwna a teraz dlaczego nie chcecie powrotu do 8-letniej szkoły podstawowej? Nie ważne są koszty tego powrotu do 8-letniej podstawówki ale ważne jest dla mnie to aby moje trzecie dziecko nie musiało doświadczać tego co doswiadczylo jego starsze rodzeństwo. Moim zadaniem wprowadzenie kilkanaście lat temu gimnazjów to było tylko pójściem w ślady wielu zachodnich krajów bo nic dobrego z tego faktu nie wynikło. Pozdrawiam wszystkich czytelników DDWŁ 10:35, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

++++++++++

3 1

Bardzo mądre uwagi , tylko dlaczego tych aspektów nie uwzględniają ludzie podobno z wykształceniem pedagogicznym zasiadający w Urzędzie Marszałkowskim ? 13:06, 29.11.2016


baba jagababa jaga

14 3

Ktoś tam napisał,ze "dziewczyna".Lepiej by wyglądało,jakby napisał "dziewczynka",boć to jeszcze dziecko.No,chyba,że jest rozwinięta tak jak 12-to czy też 13 -to latki,które niedawno urodziły dzieciaki.No,bo one też były 'dziewczynami z gimnazjum" 10:57, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zmarnowanazmarnowana

7 1

Jk, popieram w 100% Twoje zdanie. Jestem żywym przykładem jak gimbaza mnie zmarnowała. Jako wzorowa uczennica z dobrego domu szkołę podstawową kończyłam średnią 5,3 i nauczyciele widzieli we mnie duży potencjał. Później już było tylko gorzej. Gimnazjum to jedna wielka burza hormonalna, dzieciaki pełne buntu, którym się wydaje, że już są dorosłe. Wystarczy im się tylko przyjrzeć i posłuchać jak się zachowują, jak wyglądają i co mówią. Wpadłam w nieodpowiednie towarzystwo, zaczęłam wagarować, palić, rodzice nie dawali sobie ze mną rady. Później trzeba było się wyciągać na koniec roku. Jakoś egzamin napisałam, jakoś te 4,0 osiągnęłam, ale niestety z taką średnią nie dostałam się do liceum, do którego chciałam się dostać. Dopiero w szkole średniej zaczęłam rozumieć moje błędy, ale ... było już za późno. Powrót do systemu 8 klasowego jest słuszną decyzją! Pozdrawiam. 11:10, 29.11.2016


Gruby RychuGruby Rychu

11 3

DO: Jk10:35, 29.11.2016

Słusznie, w klasie 7 i 8 podstawówki nikt ni będzie palił ani próbował alkoholu, nie będzie dopalaczy i innego syfu!
Tyko powrót do systemu 8-klasowego podstawówki da nam gwarancję, że takiej szkole dzieci będą bezpieczne, otoczone szacunkiem nauczycieli i innych uczniów, nie będzie przemocy w szkole, gnębienia słabszych, zjawiska fali etc. 11:00, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stefanstefan

28 6

A ja pozdrawiam rodziców 11 latki. Nie wciągajcie dzieci do polityki. Argument, że chciałaby poznać nowych kolegów jest równie dziecinny jak ta cała akcja z listem. 11:32, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

6 10

Gruby Rychu uważam, że w 8 letniej podstawówce nie będzie narkotyków, picia i bicia...
To bardzo proste. Dzieci będą miały od 1 klasy 10 godzin lekcji religii w tygodniu i 20 godzin wychowania patriotycznego. Będą uczyły się o całym źle jakie wyrządzili koledzy panu prezesowi i jak wytłumaczyć społeczeństwu, że osobista zemsta na niewiernych jest wprowadzana dla dobra narodu. Dzieci będą lepsze, wychowywane w ciepłych domach gdzie listonosz będzie przynosił zasiłki. Od małego będą wiedziały, że jeśli nie będą się uczyły to kolega , który ma lepsze oceny i więcej osiągnął będzie musiał za nich odrabiać lekcje. W imię solidarności ten sam kolega w przyszłości odda swoje 90% firmy w podatkach, żeby reszta miała co jeść.

To jest lewactwo w czystej postaci drodzy koszulkowi patrioci. Wasz wódz wychowywał się na doktrynie Marksistowskiej, powinien wiedzieć, że ten system padnie gdy skończą się pieniądze. A skończą się na pewno bo jeszcze się nie zdarzyło, żeby pasożyt coś zbudował. 11:40, 29.11.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Gruby RychuGruby Rychu

1 1

"Wasz wódz ..."

Czyli czyj?

Znasz pojęcie sarkazmu?

Przeczytaj inne moje wpisy.
:) 13:26, 29.11.2016


Adam.Adam.

0 0

Widać po twojej wypowiedzi,że byłeś uchowany a nie wychowany przez swoich rodziców.A co złego widzisz w patriotycznym wychowaniu??? Podaj chociaż jeden przykład !!!Napisz,w którym miejscu i kiedy na lekcji religii uczą o nienawiści i zabijaniu !!!TWOJA wypowiedź to jest właśnie czystej wody lewactwo - jak to ująłeś.To jest właśnie nawoływanie przez ciebie do nienawiści dla tych,co nie z KOD-u i PO.Co zbudowali ci,których bronisz?Tylko niesamowite rozwarstwieni społeczne,biedę i konieczność emigracji młodych !!!Kończę,bo musiał bym jeszcze dużo pisać al ty i tego nie zrozumiesz "uchowany"patrioto dla którego to słowo jest raczej obce. 14:44, 29.11.2016


nnnn

19 4

Zmiana w systemie edukacji jest konieczna dla dobra naszych dzieci!!!!!!!!!!! A nauczyciele i ich protesty nic tu nie pomogą, nie tylko Oni tracą pracę. Dzieci i ich odpowiednia edukacja są na pierwszym planie. 11:43, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kasia1kasia1

4 0

W pierwszej kolejności powinno być brane pod uwagę zdanie rodziców dzieci z podstawówki. Problem zrobić badanie , nawet przez internet? Okaże się komu nie na rękę jest likwidacja gimnazjów. 12:08, 29.11.2016


KtośKtoś

14 3

Do Gruby Rychu:
Skoro za czasów 8 letniej podstawówki nie było takiej patologii jak teraz w gimnazjum to chyba jakieś ziarno prawdy w tym jest. W końcu jak się danego ucznia 5 lat "prowadzi" to już idzie go poznać i łatwiej jest "wyplenić" złe zachowania. A jak dziecko w wieku 13 lat, czyli w najgorszym wieku dojrzewania i buntu idzie do nowej szkoły, na początku pozostawiony praktycznie samemu sobie to nic dziwnego, że niekiedy większa kultura panuje w zakładach karnych aniżeli w gimnazjach.

No i druga kwestia, dzieci zamiast się uczyć dla wiedzy, uczą się od testu do testu... 11:47, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TataTata

23 13

Też mam 11 latka. Tyle, że On właśnie złożył zamówienie na św.Mikołaja i Boże Narodzenie. Nadal są to zabawki.
Hania natomiast za rok pewnie zacznie się bzykać skoro taka dorosła i dojrzała. A co do gimnazjum to mói syn cieszy się że będzie mógł zostać w swojej klasie z ludzmi,których zna od zerówki. 11:57, 29.11.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dddddd

9 9

nie masz lepszych argumentów jak tylko obrażać 11-letnie dziecko? Taki maczo jesteś? 12:03, 29.11.2016


tatatata

7 9

Gdzie Ją obrażam. Prorokuje tylko przyszłość biedaczki. Choć wszyscy wiemy, że nie Ona tu jest problemem ale mamusia bądź tatuś. 12:41, 29.11.2016


Gruby RychuGruby Rychu

7 6

Do: Ktoś11:47, 29.11.2016

"Skoro za czasów 8 letniej podstawówki nie było takiej patologii jak teraz w gimnazjum to chyba jakieś ziarno prawdy w tym jest."

To do jakiej szkoły 8-klasowej Ty chodziłeś, skoro tak piszesz?

Ja zaliczyłem wspomniany system 8 klasowy. W ostatnich klasach próbowaliśmy papierosów i alkoholu a nikt z nas za patologię się nie uważał. W klasie była hierarchia uczniów, gdzie przysłowiowe największe "łobuzy" były na szczycie i im nikt nie podskoczył. Dopalaczy i narkotyków faktycznie nie było ale nie było ich też wtedy w szkołach średnich.
U Ciebie nie było takich zjawisk? Nie, no super a gdzie uczęszczałeś?

Faktycznie nie było przygotowywania się do testów za to był wyścig szczurów aby dostać się do najlepszej szkoły średniej. Rozumiem, że po reformie to zniknie i wszyscy dostaną się do najlepszych szkół, prawda?

Wg mnie problem jest źle zidentyfikowany. Trzeba poprawiać to co tego potrzebuje, jak bezpieczeństwo, dopasowanie programów do współczesnych potrzeb, i wiele innych.
Prosty podział systemu edukacji na 8+4 sam w sobie niczego nie rozwiązuje.


12:17, 29.11.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AntyGimAntyGim

2 1

Gruby Rychu: schudnij! Dziwne, że nie podzielasz argumentów o zaletach kontynuacji nauki w 8 letniej podstawówce przez dzieciaki w swoim, znanym od 1 klasy środowisku w okresie początku dojrzewania (12-13 lat). z nauczycielami znającymi uczniów, ich cechy, problemy itp. A co do tego listu... Co to za argumenty 11 latki: chciałabym poznać nowe osoby, spróbować czegoś nowego... I to pisze 11 latka? Uczyć się! A nie *%#)!& w głowie! Ps. Nigdy wszyscy nie dostana się do najlepszych szkół... bo sa lepsi i gorsi tak jak szkoły lepsze i gorsze... A ja chodziłem do SP 4 przy Okrzei - Toruńska, Zakręt, Park, ale patologii nie było... 12:49, 29.11.2016


Gruby RychuGruby Rychu

2 0

Do AntyGim12:49, 29.11.2016

"Gruby Rychu: schudnij! Dziwne, że nie podzielasz argumentów o zaletach kontynuacji nauki w 8 letniej podstawówce"

Ano takie moje zbójeckie prawo aby mieć własne zdanie. Moje dzieci przeszły cały cykl podstawówka i gimnazjum z tymi samymi nauczycielami i uczniami. Więc w czym problem.

Nie mam nic przeciwko reformie szkolnictwa. Z tym, że jeśli celem jest wyższy poziom edukacji i bezpieczeństwo uczniów, to szczerze wątpię czy proste przywrócenie 8-letnie szkóły podstawowej to załatwi.

Podczas wywiadu w radiowej trójce na pytanie o bezpieczeństwo Pani Minister odpowiedział, szkoła po reformie będzie bezpieczna bo będzie to zapisane w ustawie. Autentyk sam słyszałem.
Czyli jak w ustawie o ruchu drogowym zapiszemy, że polskie drogi są bezpieczne to tak będzie.
Alleluja odkryliśmy jak rozwiązać wszystkie problemy, wystarczy zrobić odpowiednie ustawy.

:) 13:22, 29.11.2016


Gruby RychuGruby Rychu

8 5

Do: Tata11:57, 29.11.2016

Masz absolutne prawo do własnego zdania i wyboru drogi dla swojego dziecka.
Natomiast czemu służy ten wulgarny język i obrażanie innych, nie sądzisz, że wystawiasz świadectwo o samy sobie? 12:21, 29.11.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tatatata

4 2

Słowo ?bzykać" to dla Ciebie taki wulgaryzm? Delikatniutki jesteś. Dla mnie dosadny kolokwiaIizm. Użyty w pełni świadomie. Przetrzyj oczęta herbatką jak Cię zabolały. 12:56, 29.11.2016


Gruby RychuGruby Rychu

1 4

Do tata12:56, 29.11.2016

Wszystko zależy od kontekstu, takie czy inne nawet bardziej dosadne słownictwo mnie nie razi, pod warunkiem, że rozmawiają, dorośli między sobą a i to wtedy kiedy jest to akceptowane w danym towarzystwie.
Przykładowo podejdź na ulicy do jakiejś kobiety i spytaj czy chciała by się bzykać?
Jakie reakcji się spodziewasz?

Natomiast nie akceptuję takiego języka i podejścia w necie i szczególnie w odniesieniu do dziecka.
Gdybym był ojcem tej dziewczynki a usłyszałbym taki komentarz pod jej adresem na żywo to dałbym w mordę.

I jeszcze, gdyby ktoś o Twoim synu napisał, że za rok będzie fajną dupcią to też uznasz, że OK, no problem? 13:42, 29.11.2016


xxxxxx

10 8

dokładnie to jest żenujące wciągać dzieci do polityki i wysyłać listy napisane przez dziecko,któremu dorosły dyktował co ma napisać ..... już tak nisko upada ludzkość,że wymyślają takie żenujące posunięcia??? porażka po prostu .... tak już widzę jak dziecko 11 letnie z własnej inicjatywy wysyła list do MEN hahaha bo zamiast myśleć o zabawkach i zabawie myśli jak dorosły o nauce i co to będzie ..... paranoja po prostu a temu dorosłemu co jej dyktował co ma pisać powinni walnąć w tą *%#)!& głowę .....
Kiedyś było 8 klas podstawówki i było super,8 lat z tymi samymi dziećmi, których się znało i przede wszystkim dzieciom nie odbijała kolba z dorosłością będąc w 6,7 czy 8 klasie podstawówki a teraz idą do gimnazjum i myślą,że są dorośli i wszystko im wolno .... a przeciwni ośmiu klasom podstawówki są oczywiście nygusy nauczyciele bo boją się o własne tyłki,że stracą pracę !!!! nygusy co mają 3 miesiące w roku wolne od pracy jeszcze narzekają a tych co zwolnią,to niech poszukają sobie pracy fizycznej a bardzo dobrze im to zrobi bo całe życie kulają się pijąc kawę za biurkiem i mając naukę dzieci w 4 literach,gdzie rodzice muszą wykupować korepetycje dla dzieci bo w szkole nie potrafią ich nauczyć ci właśnie nauczyciele nygusy co piją kawę i jedzą ciasteczka !!!!!
Bardzo dobrze,połowę tych nygusów pozwalniać i niech się biorą w końcu za robotę i idą do pracy fizycznej i niech tyrają cały rok,to zobaczymy czy nadal będą piep...ć głupoty jak to mają źle jako nauczyciele !!!!! 14:29, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jola1jola1

3 0

"Kiedyś było 8 klas podstawówki i było super"
moje doświadczenia są inne - moim zdaniem nie było super.
Byłam wyzywana i prześladowana przez "kolegów" z podstawówki, bo za dobrze się uczyłam i marzyłam, żeby jak najszybciej skończyć tę szkołę. Liceum pozwoliło mi odetchnąć i zbudować na nowo relacje z nowymi ludźmi.
Teraz jest podobnie - wiesz ile dzieci nie lubi swoich rówieśników? Ilu się już w 6 klasie kisi oglądając od 7 lat te same twarze? Myślisz, że dzieci tak jak ty, lubią stagnację i brak zmian? Myślisz, że świat jest taki jak 30 lat temu? Otóż nie!! I przestańcie wmawiać dzieciom, że zmiany są czymś złym, bo to zmiany dają rozwój!!
Ale czego tu oczekiwać po ludziach takich jak ty, którzy 11-latką odmawiają prawa do wypowiedzenia się w tak ważnej dla nich sprawie jak szkoła... 08:37, 30.11.2016


DOBRA ZMIANA!DOBRA ZMIANA!

4 4

Gliński, komentując w niedzielę wieczorem w TVP Info materiał "Wiadomości" TVP na temat działalności organizacji pozarządowych, zarzucił telewizji publicznej m.in. brak profesjonalizmu i kompromitację. Gliński ocenił, że "w Telewizji Publicznej, od jakiegoś czasu próbuje się zupełnie niepotrzebnie prowadzić krucjatę przeciwko sektorowi pozarządowemu".

Wicepremier był pytany, czy to prawda, że fundacja, z którą związana jest jego żona, otrzymała 50 tys. zł od kierowanego przez niego ministerstwa kultury. Gliński odpowiedział, że jego żona nie pracuje w tej fundacji, tylko jest delegowana do rady tej fundacji. Podkreślił, że ministerstwo przekazuje rocznie tego rodzaju dotacje kilkunastu tysiącom podmiotów, a on nie miał świadomości, że jego żona "jest delegowana ze swojej fundacji do rady tego innego podmiotu".

- Przykro mi, że w Telewizji Publicznej, po zmianie politycznej, na którą ja harowałem przez wiele lat, tego rodzaju zarzuty mnie spotykają, nie wiem, jak mam to rozumieć, to jest jakiś koszmar, dom wariatów. Państwo żeście oszaleli z tymi programami dotyczącymi organizacji pozarządowych, z tymi grafami łączącymi jakieś organizacje, pokazywaniem zdjęć przestępców (...), to wygląda jak listy osób, których się poszukuje - mówił wicepremier. -Oglądałem panoramę o 18:00 relacjonującą kongres adwokatów.
Zgodnie z ich przekazem to prezydent został przywitany owacyjnie.
Jako ze była to pierwsza relacja z kongresu jaką widziałem pomyślałem czy ci adwokaci już upadli na głowy albo zostali zastraszeni.
Obejrzałem wydarzenia na Polsacie i jak wół pokazano owacje na stojąco ale dla Rzepińskiego.
Duda otrzymał brawa nader skromne.

Oto jaka jest rzetelna i jakie standardy dziennikarskie prezentuje TVPIS.

Kurski w swojej propagandzie jest głupszy od komunistów bo za ich czasów nie było wolnych mediów prywatnych i trudno było zweryfikować relację.
Teraz jest to niezwykle proste i telewizja publiczna się ośmiesza. 17:08, 29.11.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

korytkokorytko

0 0

Świat polskich organizacji pozarządowych to niesamowite bogactwo klik, powiązań, machinacji, transferu pieniędzy dla "autorytetów" na politycznej emeryturze czy agentur wpływu.

Żona wicepremiera jest jednym z dyrektorów w Fundacji, której działania można uznać za agenturę wpływu. Renata Koźlicka - Glińska jest mianowicie jednym z Dyrektorów Programowych Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolność.

Były prezydent Aleksander Kwaśniewski wręczył w 1999 roku sponsorującemu Fundację Polsko - Amerykańskiemu Funduszowi Przedsiębiorczości, Specjalną Nagrodę Gospodarczą "za szczególny wkład w rozwój polskiej gospodarki". Dzięki Funduszowi utworzono 5 banków, w tym pierwszą w Polsce instytucję oferującą kredyty hipoteczne. Trudno chyba jednak uznać uwiązanie Polaków z wysoko oprocentowanym kredytem na 30 lat za wkład rozwój polskiej gospodarki. Wokół Fundacji, oprócz żony Glińskiego, kręcą się też takie persony, jak Paweł Kowal, Krystyna Łybacka czy Leszek Balcerowicz. Są więc i ci z tzw. prawicy i ci z tzw. lewicy a poczesne miejsce zajmują liberałowie, w myśl zasady wszyscy się przy tym korytku jakoś wyżywimy. 22:37, 29.11.2016


Mamcia12Mamcia12

7 6

To co czytam to mnie przeraza. Ludzie co wam siedzi w tych pustych lbach??? To my jestesmy rodzicami to my wychowujemy dzieci a nie gimnazjum. To ze jakas 12 urodzila to wina gimnazjum? Ze pali cpa tez wina szkoly? A rodzic to co?pojdzie do pracy a szkola wychowa a probkem dziecka nie widzi? Gratuluje ale glupoty!!! To wszystko co zle to wina szkoly.!mam jeszcze dzieci w podstawowce ale juz duzo slyszalam z ust 2klasisty np. Przeklinanie i co to wina szkoly? To wina rodzica!!! Na koniec nie jestem za tym zeby nastolatki uczyly sie z mlodszymi dziecmi bo dopiero sie zacznie... Jeden za drugim bedziemy biegac do szkoly bo krzywda befzie sie dziala naszym mlodszym dzieciom. 18:27, 29.11.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JkJk

1 0

Nie zgadzam się z Tobą we wszystkim a mianowicie z tym że twoje nastoletnie dziecko nie powinno uczyć się z maluchami w jednej szkole. Właśnie wtedy powinno się wykazać twoje nastoletnie dziecko i pokazać te dobre wzorce wyniesione z domu młodszemu koledze. Niestety nie tylko rodzice uczestniczą w wychowaniu naszych dzieci ale szkoła także tym bardziej że dziecko spędza tam sześć siedem godzin a czasem i więcej. Taka jest prawda i nie róbmy awantury nauczycielowi jeśli czasami wymaga nasze dziecko za uszy bo nic złego mu się nie stanie a jednak nauczy się też szacunku i poczuje respekt do nauczyciela. Pozdrawiam 21:26, 29.11.2016


Do jkDo jk

0 0

Czytasz co napisalam??? Chyba nie.. Bo pisze ze mam dzieci w podstawowce czyli maluchy 2 klasa dalej pisze... To ja sie obawiam nastolatkow bo co moje dziecko majac np 9 lat moze gdy go dorwie 15 latek??? A nauczyciele reaguja pozno albo w cale... I nikt mi nie wmowi ze nie bedzie takich sytuacji bo dzieci z patologi sa w kazdej szkole. 22:30, 29.11.2016


clown_szydercaclown_szyderca

8 4

Haniu, co sądzisz o Trybunale Konstytucyjnym? Jak twoim zdaniem Państwo Polskie wyjdzie z tego impasu? 18:39, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxx333xxxxx333

5 3

A teraz Haniu niech mama z tatą Ci pomogą napisać list do Pana Prezydenta , o treści aby Ci zarezerwował u Ministra Edukacji w przyszłości miejsce tz Stołek dla Ciebie , może i to życzenie też Ci spełni czytając Twój list ....tylko podpisz koniecznie Rozpaczona Hania z mamą ..... gratuluje mamo Hani rychłego zostania Babcią 22:59, 29.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KryzysMożliwościKryzysMożliwości

2 0

11 latka jest córką, którego z pracowników ddwloclawek? Propaganda, Propaganda! Orwel! 20:27, 30.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojtek LWojtek L

2 1

Lewactwo z portalu ddWloc publikuje ustawkę - brawo 08:22, 01.12.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%