Zamknij

Ratownik z włocławskiego szpitala: "Ratuję ludzkie życie, a więcej zarobiłbym przy łopacie"

06:00, 24.01.2017 N.CH
Skomentuj Ratownik medyczny zarabia mniej niż pracownik fizyczny? Fot. depositphotos Ratownik medyczny zarabia mniej niż pracownik fizyczny? Fot. depositphotos

Ratownicy medyczni z włocławskiego szpitala uważają, że zbyt mało zarabiają, a dyrekcja placówki nie chce podwyższyć im pensji. Czy uda się rozwiązać spór?

Prawie 4 lata minęły od połączenia szpitala i pogotowia ratunkowego, które utworzyły Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku. Zatrudnieni w nim ratownicy medyczni żalą się, że zmiana ta wpłynęła na kwestie płacowe. Zarabiają o 500-700 zł mniej niż wcześniej. Z powodu za niskich  zarobków we wskazanym okresie miała odejść około trzydziestoosobowa grupa.

Dyrektor szpitala uspokaja, że liczba zatrudnionych ratowników się nie zmniejszyła wraz ze wspomnianym odejściem pracowników. Tłumaczy, że dokonała się naturalna rotacja i w wyniku rozstrzygania kolejnych konkursów zatrudniono nowe osoby na kontrakty. 

To jednak nie zmienia faktu, że zatrudnione osoby nadal czują się niedowartościowane ze względu na poziom wynagrodzenia.

Ratownicy podają, że na etatach mają podstawę wynagrodzenia ok. 2100 zł (wszystkie kwoty podawane są brutto). Dużo mniej dostają ratownicy, którzy łączą jeszcze funkcję kierowcy. Im przypada 1750 zł podstawy. Do tego dochodzi dodatek przyznawany ze względu na staż pracy. Sumując wszystkie dodatki wypłaty niektórych z nich oscylują na poziomie najniższej krajowej lub niewiele ją przekraczają. Tylko dzięki dyżurom nocnym i świątecznym tym najsłabiej zarabiającym na etatach udaje się dostać 1600 na rękę (w regionie za taką pracę dostaje się ok. 3200 zł). Co więcej ratownicy sugerują, że celowo utrudnia im się zapisywanie na nadgodziny, podczas gdy ratownicy kontraktowi nie mają z tym problemów.

- Mamy duży zakres obowiązków. Do tego dochodzi odpowiedzialność ratowania ludzkiego życia, reanimacje o czwartej nad ranem czy wyjazdy do osób z zaburzeniami psychicznymi, które ganiają nas po polach – wymienia jeden z ratowników medycznych włocławskiego szpitala. -  Ratuję ludzkie życie, a więcej zarobiłbym przy łopacie. Po co więc uczyłem się tyle lat – pyta rozżalony.

Włocławscy ratownicy porównują wynagrodzenia z wypłatami swoich kolegów zatrudnionych w toruńskich i bydgoskich szpitalach. Tamci samej podstawy mają mieć ok. 2500 zł. Przysługuje im także dodatek do każdej przepracowanej godziny w charakterze kierowcy.  

Dyrektor szpitala przyznaje, że ratownicy medyczni zgłaszali mu problem utraty części wynagrodzenia w wyniku połączenia dwóch jednostek. Podkreśla także, że nie może odpowiadać za coś, co dokonało się 4 lata temu, gdy nie był jeszcze dyrektorem.

- Kwota otrzymywanego wynagrodzenia jest wypadkową różnych czynników, więc te wśród pracowników mogą być zróżnicowane. Zgadzam się z tym, że jeśli są jakieś różnice, to należy dążyć do ich ujednolicenia, żeby nie było powodów do narzekania. Każdy chciałby przecież lepiej zarabiać. Ja wsłuchuje się w to, co mówią moi pracownicy. Jeżeli tylko będą możliwości finansowe, aby coś zmienić na plus, to chętnie to zrobię – deklaruje lek. med. Marek Bruzdowicz,  dyrektor szpitala we Włocławku.

Trwają rozmowy dyrekcji z dużą grupą pracowników w sprawie podwyżki. Po zamknięciu roku finansowego okaże się czy szpital stać na wzrosty pensji. W pierwszej kolejności więcej pieniędzy miałyby dostać osoby zatrudnione na etatach.

(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(83)

UcieczkaUcieczka

35 3

Ludzie emigrujcie. 07:12, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

==

73 5

Ciekawie wygląda to porównanie zarobków ratowników medycznych do unijnych zarobków pana Całbeckiego (ok 30 tysięcy miesięcznie) lub bardziej skromnych zarobków prezesów spółek miejskich (ok 14 tysięcy miesięcznie).
Ratownik odpowiada za ludzkie życie a tamci za co odpowiadają ?

Przy okazji chciałam bardzo podziękować ratownikom którzy kilkakrotnie ratowali życie moich najbliższych .
07:17, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karetkakaretka

9 0

Tamci, to rak, który zżera Polskę. 11:53, 24.01.2017


Andrzej5419Andrzej5419

42 5

A tamci odpowiadają za cały bałagan jaki panuje w mieście i kraju zawsze jest tylko jedno wyjście ale wszyscy jednakowo niech idą na zwolnienie lekarskie ja osobiście dziękuję ratownikom wszystkim a szczególnie tym którzy profesjonalnie w listopadzie 2016 podali mi rękę 07:28, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej5419Andrzej5419

16 5

A tamci odpowiadają za cały bałagan jaki panuje w mieście i kraju zawsze jest tylko jedno wyjście ale wszyscy jednakowo niech idą na zwolnienie lekarskie ja osobiście dziękuję ratownikom wszystkim a szczególnie tym którzy profesjonalnie w listopadzie 2016 podali mi rękę 07:29, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Abc1Abc1

26 95

To idź do łopaty zawsze masz wybór, tam będziesz pracował min 10 godzin dziennie po tygodniu padniesz na ryj, ratownik to nie lekarz tylko pomocnik wiec wiesz skąd są cięcia kosztów a jak tak długo się uczysz to czemu nie zostałeś lekarzem? 08:02, 24.01.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Pani MiPani Mi

27 4

Widać, że nie miałeś do czynienia z ratownictwem. Często jest tak, że lekarz nic Ci nie pomoże, a ratownik jest bardziej zaangażowany i da radę. To jest bardzo odpowiedzialna praca, a taka zasługuje na lepsze wynagrodzenie. 2 miesiące temu byłam z moją 2 miesięczną córką na SORze, potrzebowaliśmy pomocy chirurga. Przyszła pani, gburowata, niekulturalna, zmęczona swoją pracą, nieczuła (lekarz - chirurg dziecięcy). Zajęła się moją córką, bo nie miała innego wyjścia. Ratowniczka, która jej asystowała zupełnie inna, wyraźnie przejęta całą sytuacją, z ludzkimi odruchami podeszła do dziecka (w międzyczasie dostała opierduchę od pani dr, że przyniosła nie taki sprzęt jak trzeba mimo, że tylko taki był dostępny na oddziale). Za chwilę przyszła jeszcze jedna ratowniczka, równie przyjazna. Zdecydowanie wolałabym, żeby we dwie zajęły się moim dzieckiem, bo one traktowały nas jak ludzi, a nie jak przypadek. Widziałeś kiedyś w akcji ekipę pogotowia? Ratownik ma zawsze w ręku to o co za chwilę poprosi lekarz. On doskonale znają się na ratowaniu, bo od tego jest. Lekarz jest od leczenia. Jaką odpowiedzialność ma ktoś kto pracuje przy łopacie? Czemu człowiek, który uczył się wiele lat, zna się na swojej pracy, wykonuje ją z poświęceniem nie może godnie żyć za wynagrodzenie? 11:19, 24.01.2017


AnnaaaAnnaaa

14 3

Zgadzam się, że ratownicy mają bardziej ludzkie podejście do pacjenta i więcej empatii. Zawsze pomogą, niosąc wsparcie także psychiczne, czego lekarz nie zrobi (może są wyjątki). 2100 brutto to jest śmieszna kwota za taką pracę- w weekendy święta, nocki, ciągle w gotowości. Stykają się z osobami po wypadkach itd. To ja mam 2 tys brutto jako sekretarka... 12:40, 24.01.2017


KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

6 6

Idiota albo jak mi wygwiazdkuja to inteligentny inaczej 13:02, 24.01.2017


BolecBolec

4 0

No fakt, z ratownikami zawsze udawało mi się jakoś dogadać w szpitalu, czego nie mogę powiedzieć o lekarzach. 07:13, 25.01.2017


lipeklipek

60 2

Fundamentem zadowolenia pracownika jest godziwy zarobek. I to nie ważne czy będzie zamiatał ulice, czy też ratował ludzkie życie. Pęka coś we mnie jak widzę ofertę pracy gdzie szuka się pracownika który ma powiedzmy 5 lat doświadczenia na stanowisku, biegłą znajomość obcego języka, prawo jazdy, jednocześnie oferując mu najniższą krajową. Zgodzę się że najniższą krajową powinien dostać pracownik bez doświadczenia, ale jak ktoś ma doświadczenie na stanowisku pięć lat to już jest fachowiec. Żeby w pośredniaku, lub na plakatach w autobusach wisiały oferty pracy do takich firm jak Instal Projekt, WIreCo , Anwis, Anwil, DGS czy też Koło, bo nie ma ludzi na produkcję? Ludzie są i ci z kwalifikacjami i ci bez. Ale już nie zamydli im się oczu tym że na ich miejsce jest 100 innych, albo kryzysem jak to było bodaj że w 2009 roku. Ludzie widzą że za taką samą pracę w Warszawie dostaną prawie jeszcze raz tyle, a za Odrą 4 razy więcej. I niech nikt nie mówi że chodzi wysokie koszty utrzymania pracownika, bo w Niemczech też trzeba opłacić składki, a i na godziwy zarobek wystarcza. Ale co tu dużo pisać, jak modne jest ostatnio wykorzystywanie staży z PUP, zwłaszcza gdzie się szuka stażysty po 30 roku życia. A kto wam, pracodawcy pójdzie mając rodzinę na utrzymaniu robić za nie cały tysiąc złotych na rękę? Albo desperat, albo idiota, albo taki co go na wejściu interesuje tylko co i ile może ukraść. Albo łatanie braków kadrowych pracą po godzinach, lub zwiększeniem zakresu obowiązków. Co z tego że ktoś z nadgodzinami zarobi przyzwoicie, skoro godzinowo wypracuje 2 miesiące w jednym, a jak ktoś chce żeby mu pracować na trzech maszynach jednocześnie, to niech zapłaci potrójnie. A najprostszym przykładem że można jest RUN Chłodnia, gdzie jeszcze pół roku temu dawali 8 złotych brutto na umowę zlecenie, tłumacząc się właśnie kosztami. Od nowego roku dają, bo muszą dać 13 brutto i jakoś nie planują likwidacji zakładu. No ale jak ktoś zakłada firmę i w ciągu 2 lat chce się dorobić willi z basenem i luksusowego auta, to ja jemu i jego firmie życzę powodzenia. 08:03, 24.01.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Minimum socjalne Minimum socjalne

13 1

Tylko takie rozwiązanie stosowane od lat na zachodzie ograniczy zachłanność polskich biznesmenów-złodziei okradających swoich pracowników . Tak - okradających , ponieważ opłacanie pracowników pensją poniżej minimum socjalnego jest w/g prawa np w Niemczech okradaniem pracowników a więc przestępstwem . 09:04, 24.01.2017


qw_qw_

4 2

HEHE, u nas prezes próbował wdrożyć "charytatywne" nadgodziny 2hx5/tydz (albo 8zł netto/godz przy podstawie 2800 brutto, albo w ogóle darmowe), tośmy się zbuntowali, zagroziliśmy odejściem do wiki i cisza. Niestety, zakład pomału zdycha, więc wika jest na horyzoncie :( 11:10, 24.01.2017


qw_qw_

1 3

@minimum socjalne tylko, że akurat jeśli chodzi o ten problem, to politycy nie są idiotami i wiedzą, że obecnie możemy jedynie konkurować z zachodem niskimi kosztami płac, więc łączenie minimalnego wynagrodzenia z minimum socjalnym można traktować jako utopię przynajmniej przez najbliższe 20 lat. Popatrz na statystyki na portalach typu bankier, parkiet itd. Przedsiębiorcy się żalą, że ponad połowa kosztów ich działalności pochłaniają koszta płacowe przy i tak niskich płacach, brak ceł w ramach EU i podatkach podobnych (a nawet wyższych) jak na zachodzie podczas, gdy np. we Francji koszty pracownicze to średnio ledwo ponad 20% 11:17, 24.01.2017


KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

5 0

Nic dodac nic ując. Problemw tym, że właściciele i prezesi spółek SP ( jak np. Anwil) biora jak na polskie/wlocławskie warunki niebotyczne pieniądze, a robole mają zasuwac za miske ryżu. Tez uważam, że tekst "na Twoje miejsce jest 100 innych" sie nie sprawdza. Kiedys stosunek zarobku w firmie Przezesa i tegoa najniżej zarabiającego byl jak 1:35 ; teraz jest jak 1 do kilkuset ! W USA w korporacjach nawet jak 1:1500 ! Dlatego wygrał min. Trump. 13:15, 24.01.2017


pacjentpacjent

45 8

Teraz to najlepiej narobić dzieci i mieć pracę głęboko w D.... Po co pracować za 2000 brutto skoro tyle samo dostanie się od Państwa za 2 dzieci ( odlicz koszty dojazdu do pracy, ubiór, coś do zjedzenia). No pytam się po co pracowac? 08:30, 24.01.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

alojzyalojzy

9 6

To zrób sobie dwoje dzieci, rzuć robotę, poślij je do szkoły, ubierz, nakarm. Zobaczysz jaki to miód. 10:55, 24.01.2017


PigułkaPigułka

2 8

Tak *%#)!& was boli to 500 zł ja pracuje od 18 lat mam dwóch synów i dostaję 500 i z pracy nie zrezygnuje nudne juz jest to zwalanie na 500+ przynajmniej zamiast skorumpowanym politykierom dali zwykłym ludziom w innych panstwach unii juz od przeszło 20 lat ludzie dostają na dzieci i to dwa razy wiecej 13:03, 24.01.2017


xxxxxxxxxxxx

6 5

Haha jasne, na dwójkę dzieci dostaniesz 1000 zł i przeżyj za tę kwotę i dzieciakom wszystko kup, a teraz już w podstawówce mają smartfony, tablety, xboxy itd. Wiem, bo mam syna w podstawówce i wszystko to kupowałam, wiem jak to wygląda. 80% dzieciaków w klasie (4 podst) ma te sprzęty, a Ci, którzy nie mają są traktowani jako gorsi, bo nie mogą porozmawiać np. o najnowszej grze czy nie wejdą popisać wieczorem "na fejsa". Także powodzenia życzę w rzuceniu pracy i życiu z zasiłków. 13:08, 24.01.2017


pytekpytek

22 5

Co na to kapelan służby zdrowia , który w latach 80 organizował marsze głodowe ( a przecież nie zarabiali wtedy tragicznie) , w których pierwsze skrzypce grała aktywistka kościelna o nazwisku Bojarska Małgorzata i szefowa szpitalnej "Solidarności" - pielęgniarka p. Roma( nazwisko wyleciałoz pamięci) . 08:37, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nie ratownik medycznnie ratownik medyczn

1 0

panią małgorzatę B. FENOMEN KIEDYŚ trochę poznałem służbowo -ta ................. nigdy nie wyglądała na niedożywioną wręcz przeciwnie , być może śpiewała w seminarium utulanki w seminarium.............................................. chłopaki spali. 13:57, 24.01.2017


normalnynormalny

18 22

To zmieńcie miasto, to nie takie trudne nawet jak macie rodzinę. Trzeba chcieć i się nie bać a nie tkwicie w tym g#wnie i narzekacie że syf 08:50, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zzzzzzzz

0 0

Zgadzam się w 100% ;) 12:48, 25.01.2017


pipipipi

26 7

Podobnie jest z pielęgniarkami! Pensje niskie a obowiązków... w dodatku przewodniczącą związku została ponownie emerytka?nie wykorzystano potencjału pana z oiomu. Naczelna ma wszystko gdzieś i wydaje się być mało kompetentna. Dyrektor tylko dogadza swoim - czyli lekarzom. 08:52, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dawidkdawidk

0 0

Co ma wisieć, nie utonie???? 21:13, 26.01.2017


re Abc1re Abc1

33 6

Sory , ale jesteś baran .I życzę ci byś kiedyś musiał doświadczyć pomocy ratowników medycznych , może wtedy docenisz ich odpowiedzialność za ludzkie życie !!! 09:01, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

18 5

Dyrektor traktuje etatowych jak smieci h twierdzi ze nie ma pieniedzy podczas gdy teraz w styczniu podpisal nowe umowy z ratownikami kontraktowymi którym dolozyl po 5zl do kazdej godziny w porównaniu do poprzedich. Prosto przeliczając ok 200 godz razy 5 zl to jest 1000 zl wiecej miesiecznie. Ponad 50 kontraktów po ok 1000 zk to 50 000 zl na miesiąc. Dla kontrakowych obcych jest a dla swoich etatowych nie ma. Dyrektorku w spisku z Calbeckim o co do cholery chodzi???!!! 09:05, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BolesławBolesław

0 1

Dołożono do stawek tylko kolesiom i psiapsiułom 07:33, 25.01.2017


KamillKamill

34 0

Prawda jest taka ze po polączeniu Szpitala z Pogotowiem 4 lata temu obiecali przeniesc nas na dotychczasowych warunkach a po polączeniu zmienili status szpitala i nas okradli!!!!!!!! To sprawka Calbeckiego zeby zniszczyc pogotowie ktore bylo na plusie i karetki kupowalo za wlasne pieniądze a nie jak teraz w leasing biorą. Wojtkosiu tez pierwszy łape podnosil w Toruniu by polączyc Szpital i Pogotowie. 09:12, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maniek11Maniek11

18 3

Bruzdowicz ma wyj....ne na etatowych. Gratyfikowani są kontraktowi!!!! 09:15, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuza 1zuza 1

16 34

Jeżeli więcej zarobisz przy łopacie, no to łap w ręce łopatę i do roboty. Nie narzekaj ! 09:28, 24.01.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HexeHexe

11 10

A wtedy kto ci zad uratuje??? Inteligencja zdecydowanie poniżej przeciętnej! 10:22, 24.01.2017


AA

4 5

Tobie by się łopata przydała widać nudzisz się że takie bzdury wypisujesz 13:10, 24.01.2017


blaaablaaa

4 6

na miejsce owego ratownika jest wiele innych kandydatów, którzy chętnie podejmą się tej pracy bez narzekania. 13:35, 24.01.2017


szarikszarik

11 13

Szkoda bo każdy powinien zarabiać adekwatnie do swojej wykonywanej pracy ale kolesia co wspomina o łopacie wżyciu bym nie zatrudnił. Jak taki luksus to zostaw to co robisz skoro tak źle ci a myślisz że na łopacie się dorobisz człowieku , większość osób pracuje w zawodach innych niż wyuczone. To ja się pytam co takiego gościa za taką kasę trzyma, tylko nie gadajcie że powołanie bo z powołania to ludzie za darmo się oddają swojej pasji. 09:30, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NowyNowy

9 5

DD to mało trzeba iść dalej w TVN lub Polsat . 09:36, 24.01.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qw_qw_

1 5

Pójcie do opozycyjnej partii również nie będzie złym pomysłem, albo do szpitalnych związków zawodowych. 09:44, 24.01.2017


CW24CW24

3 5

[email protected] , oni potrafią zadać niewygodne pytania , a nie jedynie relacjonować , że ktoś o coś walczy. 09:52, 24.01.2017


qw_qw_

2 4

@CW24 szkoda, że przez jawną "apolityczność" ta stacja ma baaaaaardzo mały zasięg działania. 10:57, 24.01.2017


qw_qw_

17 1

Kierowca zarabia 1750, a tymczasem minimalna stawka wynosi 2000 zł... ratownicy są zatrudniani na umowy o dzieło? A może to autorowi pomyliło się brutto z netto? Nie zmienia to faktu, że tak potrzebna społeczeństwu osoba, jak ratownik medyczny powinna czuć się stabilnie, by nie "zwiała" do innego miasta, w dodatku ratownik narażony jest na duży stres (niepowodzenie reanimacji, udział w katastrofach, reakcje żulików na widok bogato wyposażonej karetki), uwzględniając Włocławek wyceniłbym na 2500 zł netto. Może czas na protest? Zaraz będzie kampania wyborcza, wojewódzka opozycja podchwyci ten temat... idźcie do PiS-u, tu akurat te obiboki powinny coś zdziałać. 09:43, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawelePawele

24 5

Profity czerpią Ci co trzymają paluszek odzialowej SORU I NACZELNEJ 09:48, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

8 11

Nawiasem mówiąc, to przy przysłowiowej łopacie rzadko kto ma w ogóle jakąkolwiek umowę, więc - kolego, zorientuj się w sytuacji, a potem gadaj. "Przy łopacie" z dobrą stawką to pracuje dobry elektryk, tokarz, frezer, mechanik, stolarz. Lecz takie osoby oprócz pracy "rękami" używają również intensywnie głowy. 09:49, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomandoKomando

23 3

Do Abc 1. Czlowieku co Ty wiesz o pracy ratownika jak pewnie masz cieply stolek z ukladu jakiegos. Na kazdej wizycie prokurator na glowie. Do tego psychiczni, oczyszczanie miasta z lezaków itd itd. 09:52, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Abc 1Do Abc 1

16 5

Wlasnie zmuszeni jestesmy dorabiac przy lopacie i nie boimy sie tego. Ale Ty pewnie nie masz pojecia jak taka praca wygląda bo bogatego tatusia masz i kase z pelnej szvfłady bierzesz 09:56, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RatownikRatownik

13 3

Nie nie jest to pomylka. 1750 brutto. Do tego doliczają stazowe i niby jest najnizsza krajowa 10:00, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

2 3

Chyba raczej jest. Najniższa, to najniższa. Do tego potem można doliczać dodatki za wysługę lat (jeśli są), szkodliwe warunki płacy itd. Idźcie do prawnika obeznanego z prawem pracy, może nawet szpitalne związki zawodowe coś pomogą, albo lokalny PiS (opozycja). 11:20, 24.01.2017


RobotRobot

18 6

Pewnie ze idzcie do TVN!!!!!!! Tak nie moze byc. Powinniscie miec od 2500 na reke. Swoją drogą dla kontraktowych i dla lekarzy Bruzdowicz kase ma. Rowniez Calbeckiego za leb bo jego sprawka 10:05, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

1 3

TVN raczej nie, to lewicowa stacja, a u władzy w województwie jest niemal lewicowe PO. 11:18, 24.01.2017


wwwwwwwwwwwwwwwwww

16 5

Jak Ty lub ktos z Twojej rodziny będzie potrzebował pomocy,wspomnij swój chory komentarz.To wszystko nie będę polemizował z idiotą. 10:52, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w temaciew temacie

7 16

Widać że ten ratowniczek to jakiś cholerny bufon skoro z taką pogardą wyraża się o pracownikach fizycznych.Bo ten"przy łopacie" musi naprawdę harować i nigdy nie dorówna zarobkom ratowników.Czemu wszyscy z nich(łącznie z pielęgniarkami) podają tylko stawkę podstawową.Niech choć jeden uczciwie powie ile otrzymuje do ręki.Kwestia jest gdzie pracuje(szpital czy przychodnia),ile ma dyżurów itd. A w przychodni to naprawdę się"na ratuje tego ludzkiego życia";) A z tym wieloletnim uczeniem się to trochę poniosła go fantazja!Kwota o ile zmniejszyli im pensję to często połowa całych miesięcznych dochodów innych.Więc do tych wszystkich"biednych,pokrzywdzonych"pracowników tzw.służby zdrowia:WIĘCEJ POKORY bo nam możecie wkręcać ale sami dobrze wiecie jak faktycznie wygląda wasza praca!!! 11:37, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RatownikRatownik

6 3

Pracuje na karetce 15 lat. Mogę Ci pokazać kwitek z wypłaty, a właściwie to się powinno nazywać zapomoga. Zasadniczą mam 1860zł. Na konto mi wpływa jakieś 1700 zł. W tym jest już wysługa, dodatki np. za noce i święta. Może chcesz się zamienić? Poprowadzisz ambulans na sygnale z umierającą osobą. Poreanimujesz przez godzinę ,,zatrzymanego'' pacjenta. Wyciągniesz z wraku samochodu płaczące, ciężko ranne dziecko. Wybababrzesz się we krwi, wymiocinach, moczu i innych odchodach pacjentów. Zabierzesz z ulicy brudnego, pachnącego denaturatem obywatela. Powalczysz z atakującym Cię np. nożem pacjentem psychiatrycznym. Porobisz wszystkie medyczne czynności np. Intubacje, opanujesz krwotoki z *%#)!& kończyn. A na koniec sprzątniesz karetkę po każdym pacjencie, zmyjesz krew z podłogi, ścian i z siebie, uzupełnisz leki i sprzęt rozpiszesz dokumentacje i pójdziesz do domu. Pojdziesz do domu odreagować przytulić żonę i dziecko, napić się ,,psychologa''. My naprawde nie ujmujemy nikomu pracy, bo każdy kto pracuje robi coś ważnego. Ale porównaj odpowiedzialność osoby przy tzw. ,,łopacie'' czy za biurkiem, a naszą. Za każdym naszym działaniem stoi prokurator, rodzina poszkodowanego, media i tłum gapiów z telefonami. My jesteśmy odpowiedzialni za ludzkie życie. Pozdrawiam
14:27, 24.01.2017


matematykmatematyk

7 12

Na logikę:skoro jak twierdzą podstawowa to 1750zł +dodatki to jakim cudem do ręki może wychodzić granica najniższej krajowej?!!! Chyba "te szkoły" nie były aż tak wieloletnie:))) 11:40, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LiLi

3 3

Do Matematyka
A czy wiesz chociaż ile to jest 2+2 =? skoro logiczne myślenie Ci nie idzie . Pomyśl zanim coś napiszesz . 13:31, 24.01.2017


do qwdo qw

11 0

Mówisz o WIKA jakby to był jakiś autorytet!!! Następni "dobrzy".Cholerni wyzyskiwacze.Po 7 latach pracy jako "czasownik" nie doczekawszy się umowy odeszłam.Gros jest tam właśnie w ten sposób"zatrudnionych".Bez socjalu,premii,o połowę niższej stawce a robi się wszystko to co pracownicy WIKI,w ciągłej presji i nadziei,że może jednak w końcu kierownik to doceni i dostaniesz umowę!!!Więc daruj sobie przykłady jeśli nie masz pojęcia jak jest!!! 11:49, 24.01.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??

0 0

A co na to włocławska PIP-a ? 12:23, 24.01.2017


qw-qw-

0 3

Ja nie pisałem że to jakiś super pracodawca, ale poza obecną firmą to praktycznie jedyna alternatywa. Pozostałe firmy nie oferują nawet umów o pracę. I nie mam na myśli stanowisk 100% fizycznych (jak mniemam należysz do tego grona) 13:10, 24.01.2017


rmrm

11 11

Skoro tak was d...bola,że kontraktowi są faworyzowani to czemu nie przejdziecie na kontrakt?Bo na etaciku wygodniej! Więc przestańcie opowiadać bzdury!!! Nawet"ci przy łopacie"myślą i potrafią liczyć"drodzy koledzy"!!! 12:00, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolecBolec

10 2

Tutaj właśnie widać, jak wycenia się wartość życia ludzkiego :)
Z drugiej strony, skoro na łopacie płacą tyle samo, a odpowiedzialność mniejsza, to ja bym się nie zastanawiał. 12:14, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LlLl

6 4

Dobrze trzeba walczyć o swoje. 12:43, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do matematykaDo matematyka

8 5

1750 zk tj brutto czyli netto 1224 plus 200 netto stazowego plus 200 netto nocki i swietówki. To daje 1624. Chyba Ty krócej do szkoly chodziler matematyku ekonomiku 12:43, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

7 5

Jesteście Drodzy ratownicy tę mniejszą częścią budżetówki, której należa sie za odpowiedzialną pracę pożądne płace. Niestety, ale macie mało płacone ponieważ rzesze set tysięcy urzędników, polityków prezesów, vic prezesów za to, że są w dobrym układzie politycznym zarabiają po kilkadziesiąt tysięcy za nic nierobienie, za brak odpowiedzialności. Tak samo jest z "mundurowką" . 20-30% to prawdziwi żołnierze, którym należą się przywileje a reszta to urzędnicy wojskowi nie umiejący się nawet dobrze obchodzić z kałachem.
Renty dla na prawde chorych byłby wyższe, gdyby nie skorumpowani lekarze dający zdrowym świadczenia rentowe. Mamy jeden z najwyższych wskażników rencistów w Europie.
Takich "sprawiedliwości społecznych" mamy całe mnóstwo. Dlaczego górnik za niebezpieczną prace może iść na wczesną emeryturę a np. kierowca TIR-a nie ma takich jak ów górnik przywilejów ? 12:53, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KIMDZONGTUSKKIMDZONGTUSK

14 1

re "?"
Pip-a jest od tego, żeby istnieć, zużywać powietrze i brać kase z budżetówki a nie , żeby sie użerać z pracodawcami o łamanie praw pracowniczych. Tak samo PUP nie jest od szukania pracy tylko od piastowania stanowisk :-) 13:07, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FireFire

17 3

Mam przyjemność współpracować nie raz z ratownikami medycznymi i nie dam na nich złego słowa powiedzieć, oni są od czarnej roboty, powinni godnie zarabiać 13:17, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

13 4

Ratownicy - mają bardzo odpowiedzialny zawód, niesamowity stres towarzyszy ich pracy!!! To często oni pierwsi, a nie lekarze ratują nasze życie. Panie Dyrektorze włocławskiej placówki , proszę nie zasłaniać się planami finansowymi , dla ,,chcącego nie ma nic trudnego''. To WSTYD, ze nie dba Pan o swoich ludzi. 13:20, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RatownikRatownik

18 5

Jestem ratownikiem kierowcą jeszcze z poprzedniej kadry czyli z pogotowia. Mogę tylko potwierdzić to co jest napisane w artykule. Za czasów pogotowia zarabialiśmy do ręki 2500 - 3000 (czasami więcej) pełniąc tylko jedną funkcję kierowcy. Po połączeniu ze szpitalem dostaliśmy pisemne zapewnienie, że nic nie stracimy. Straciliśmy wszystko, dobre pensje, dobry sprzęt, który był własnością pogotowia a nie firmy leasingowej i szacunek przełożonych. Dla kierowców, którzy ukończyli szkoły ratownictwa rozszeżono zakresy obowiązków (obecnie jesteśmy ratownikami - kierowcami).
Oprócz dobrych pensji, które otrzymywaliśmy, pogotowie stać było na zakup z własnych środków dwóch nowych dużo lepszych karetek rocznie. Magazyny sprzętu, opatrunków i leków zawsze były pełne i nic nie brakowało. Dziś musimy walczyć o *%#)!& rękawiczki do pracy. Trzeba nadmienić, że za czasów pogotowia na karetkach pracowały jeszcze pielęgniarki , czyli były dodatkowe osoby, które pobierały pensje, teraz ich nie ma. Teraz chyba prowadzi się kreatywną księgowość, spłaca się długi szpitala pieniędzmi pogotowia. Długi, których ratownicy nigdy nie robili. Dlaczego do tej pory pan Malatyński nie ma zarzutów prokuratorskich o niegospodarność. To za jego 2-letnich rządów dług szpitala wzrósł dwukrotnie. Na wszstkie prośby o podwyżkę zawsze jest jedna odpowiedz panów dyrektorów i Malatyńskiego i obecnego Bruzdowicza - ,,Chcecie więcej zarabiać zapraszam na kontrakt. Popracujecie 300 h w miesiącu to zarobicie.'' Gdzie jest inspekcja pracy, regionalna izba obrachunkowa, kontrole z urzędu marszałkowskiego, któremu szpital jest podległy. Pan Kopyść i Pan Całbecki zapewniali, że będzie super, że z połączenia będą same korzyści i dla mieszkańców i dla pracowników. Narazie tych korzyści nie widać. Zatrudnia się dodatkowych dyrektorów z nie małą pensją. Daje się podwyżki lekarzom na karetkach (najniższa podwyżka to ok 5zł/godz pracy), a to właśnie my wykonujemy większą część zadań na zespołach ratunkowych. 13:45, 24.01.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RE RATOWNIKRE RATOWNIK

3 1

A dlaczego nie weźmiecie sie za tych du....ów ? Figurant Całbecki z nadwornym klakierem Kopyściem z pewnością by d....mi trzęśli jak ogłosicie strajk .Ale przygotujcie się na to przed wyborami samorządowymi . 16:21, 24.01.2017


ratownictwomedyczneratownictwomedyczne

7 4

skąd w was tak nienawiść idźcie popracujcie za te pieniądze niestety ale są dyżury gdzie jest mniej obowiązków noc dzień mija spokojnie ale jest nieraz bardzo ciężko gdy się wiedzie kogoś po jakiś środkach i komuś odwala lub co innego naprawdę odpowiedzialny zawód życze wam pensji w górę a nie tylko martwimy się o lekarzy a to ratownicy są bardzo kompetentni i bardziej życziliwi w szpitalu 13:50, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie ratownik medycznnie ratownik medyczn

2 4

panią małgorzatę B. FENOMEN KIEDYŚ trochę poznałem służbowo -ta ................. nigdy nie wyglądała na niedożywioną wręcz przeciwnie , być może śpiewała w seminarium utulanki w seminarium.............................................. chłopaki spali. 13:58, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SyaSya

8 13

Temat ratownictwa medycznego przypomniał mi niestety o nie milej sytuacji,która spotkała moje dziecko w szpitalu na dziecięcej izbie przyjęć.Mianowicie dwie panie ratowniczej miały podać memu dziecku dożylnie lek... Kuly go 4 razy i nie potrafiły się wkluc do żyły, syn okropnie płakał i zwymiotowal ze stresu i bólu! Dopiero została zawołana fachowa pielęgniarka z oddziału dziecięcego i natychmiast z uśmiechem na ustach wkula się w zyle mojego synka.Ratowniczkom medycznym stanowczo mowie NIE!! 14:01, 24.01.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FulFul

4 5

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka, mojemu dziecku pielęgniarka w przychodni tak pobrala krew ze przez tydzień ręka była sina i to jeszcze wielkiego focha miala w każdej grupie zawodowej są ludzie i ludziska 14:50, 24.01.2017


SyaSya

3 3

Owszem, nie neguje wszystkich ratowników, natomiast w takiej chwili byłam ja, mój syn i Jego ból i swiadomość braku wrażliwości. NAuka na moim dziecku była przeogromna trauma, której nie życzę żadnemu rodzicowi ani dorosłemu pacjentowi. 19:07, 24.01.2017


GoscGosc

10 3

Jeszcze wiecej dyrektorów niech Bruzdowicz zatrudnia bo oni konkretną kase dostają a nie jakies tam 1600zl jak ma ratnwnik 15:13, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoniekBoniek

12 0

Bruzdowicz teraz remontuje biurowiec szpitala i montuje w nim winde by swoją dupe wozic a na dermatologii nie ma windy na 2 pidmtro i tam problemu nie widac. I ratownicy dygają na krzeselkaci z pacjentami. Super jest tez winda na pulmo pamiątka po Hitlerze 15:17, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PacjentPacjent

8 0

Dyrektor porobil nowe stanowiska dla aut a chodnikami nie da rady sie ujechac z pacjentem na wózku albo z posilkami bo takie *%#)!& dziury!!!!!! Mnie pacjenta wozono wlasnie po tych dziurawych chodnikach z odzialu na Sor w zimnie i deszczu na ledwie trzymającym sie kupy wózku. Wyrazy uznania dla dyrektora 15:24, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pipipipi

8 4

Jak to jest ze naczelna dorabia na kontrakcie na SOR? 15:38, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PacjentkaPacjentka

10 3

Ratownicy mają bardzo odpowiedzialną i niesamowicie stresującą pracę ratując ludzkie życie!!!! Drodzy komentatorzy, zanim wpiszecie jakiś krytyczny komentarz na temat ratowników ... zastanówcie się troszeczkę co piszecie. Panie Dyrektorze szpitala włocławskiego, to WSTYD, że nie podejmuje Pan żadnych wysiłków by docenić tych ludzi!!! 18:15, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pan dyr ?pan dyr ?

8 0

Ależ , przecież tam jest pan Żłopyść -podnóżek marszałkowski -naczelny sPOłecznik zakopyścionej rady szpitala , to on powinien troszczyć się jak ojciec ...co ja piszę - jak dwóch ojców o los pracowników szpitala .A tymczasem ten dzialacz tu przetnie tam coś powie ówdzie popije i zakąsi ...i tak działaczowi czas leci . 19:48, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Michał JannMichał Jann

7 3

Ratownicy harują za marne pieniądze,a to ciężka praca fizyczna i psychiczna,która kosztuje wiele wyrzeczeń.Urzędnicy którzy dobrze zarabiają nie chcą tego dostrzec. 22:40, 24.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParamonowParamonow

3 1

Za to kółko wzajemnej adoracji pod wezwaniem Pana Mentora ma się wspaniałe w tym szpitalu. 07:22, 25.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja77ja77

4 1

niech odchodzą, i tak nie nadają się na swoje stanowiska, to są ludzie, którzy nie posiadaja żadnej empatii, traktują chorych jak kolejne zmartwienie, sam pisze z w własnego doświadczenia, jak zostałam przywieziona na sor, nikt z siedzących i flirtujących z koleżankami pracowników medycznych nie zainteresował się co mi jest, przywiozła mnie karetka pogotowia po 45 min. kiedy zrobiłam wierutna awanturę to Pan ratownik medyczny powiedział mi że to pogotowie mnie to zostawiło i mam czekać na swoja kolej. Dlatego też uważam, że ratownicy medyczni to zły pomysł powinno się od tego odejść, to nie są ludzie mający powołanie, tylko kasa się liczy, niech wrócą ta sor pielęgniarki może wtedy będzie lepsza obsługa i opieka medyczna. 07:54, 25.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja77ja77

4 1

niech odchodzą, i tak nie nadają się na swoje stanowiska, to są ludzie, którzy nie posiadaja żadnej empatii, traktują chorych jak kolejne zmartwienie, sam pisze z w własnego doświadczenia, jak zostałam przywieziona na sor, nikt z siedzących i flirtujących z koleżankami pracowników medycznych nie zainteresował się co mi jest, przywiozła mnie karetka pogotowia po 45 min. kiedy zrobiłam wierutna awanturę to Pan ratownik medyczny powiedział mi że to pogotowie mnie to zostawiło i mam czekać na swoja kolej. Dlatego też uważam, że ratownicy medyczni to zły pomysł powinno się od tego odejść, to nie są ludzie mający powołanie, tylko kasa się liczy, niech wrócą ta sor pielęgniarki może wtedy będzie lepsza obsługa i opieka medyczna. 07:54, 25.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stpoststpost

6 2

I po co te płacze? Jak mało płacą to trzeba się zwolnić i iść tam gdzie jest lepiej. Byłem policjantem, ale niestety za te ochłapy co dostaje się po kursie podstawowym, po niespełna 3 latach podziękowałem i w końcu dobrze zarabiam. Odpowiedzcie sobie na pytanie. Albo dobra kasa i ciężka praca, alby byle co, ale w zamian nic się nie robi. 10:39, 25.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

0 0

Nikt nie napisał, że kierowca na karetce zarabia 1600zł a lekarz SOR-u 40 tys.
Ratownicy aby zarabiać więcej pracują po 300-400 godzin miesięcznie !!!!
Aż strach pomyśleć jaką mają wydajność i jak są wypoczęci !!!!
Jak tak pomyślę to rzygać mi się chce na te zmiany całbeckowo-malatyńskowo- brudowiczowskie..... 09:51, 31.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%