- Komuna już dawno minęła, a ten wydział wciąż trwa w tym starym systemie – narzeka włocławianin, który przez dwa dni stał w kolejce w Wydziale Komunikacji, żeby zarejestrować auto. Urzędnicy zdają sobie sprawę z tego, że tak dłużej być nie może. Ratusz zapewnia, że ma już wstępną koncepcję zmian, które ułatwią życie włocławianom rejestrującym pojazdy.
- Tu codziennie jest 20-30 osób. To nie jest wielka liczba, jeśli chodzi o całe miasto, ale załatwiane są dwie osoby na godzinę. To jest kpina! Wczoraj stałem w kolejce cztery godziny i dzisiaj stoję znowu. Takie oczekiwanie to jest na wyniszczenie ludzi po prostu – mówi mężczyzna, który skontaktował się z naszą redakcją podczas stania w kolejce do zarejestrowania pojazdu.
Sprawa kolejek w Wydziale Komunikacji mieszczącym się w budynku przy ul. Kościuszki nie jest nowa. Problem istnieje od kilku lat i jak na razie urzędnikom nie udało mu się zaradzić. Nasz Czytelnik relacjonował, że w czasie jego pobytu w urzędzie wiele osób odchodziło z przysłowiowym kwitkiem, ponieważ liczba oczekujących osób była zbyt duża.
- Komuna już dawno minęła, a ten wydział wciąż trwa w tym starym systemie. To jest kpina, żeby ludzie oczekiwali w kolejkach po cztery czy po pięć godzin i jeszcze nie mieli możliwości załatwić sprawy, dlatego, że się od rana nie wyrobią do godz. 15. To nie jest normalne. To za komuny nawet tak nie działało – mówi włocławianin, który aby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji, odwiedzał go przez dwa dni z rzędu.
Mężczyzna zwraca uwagę nie tylko na tempo obsługi interesantów, ale również na to, że w jednym czasie działają maksymalnie dwa okienka, choć stanowisk do rejestracji pojazdów jest sześć.
[ZT]21252[/ZT]
Urzędnicy zdają sobie sprawę z tego, że sytuacja musi jak najszybciej ulec zmianie. Jarosław Najberg, zastępca prezydenta odpowiedzialny za gospodarkę miejską zapewnił nas, że sam niemal codziennie obserwuje pracę Wydziału Komunikacji i widzi pilną potrzebę reorganizacji.
- Myślimy, żeby przenieść te wydziały, które nie są związane z komunikacją, czyli wydział zdrowia i być może zamówień publicznych, do innych lokalizacji, żeby zyskać przy ul. Kościuszki więcej przestrzeni. Kiedy to załatwimy, będziemy mogli inaczej rozlokować pracowników. Dzięki temu obsługa będzie płynniejsza, a poza tym będzie odbywać się w troszkę lepszych warunkach. Wiemy, że niektórzy ludzie w tym momencie oczekują na schodach, a to jest wręcz niedopuszczalne – przyznaje wiceprezydent Włocławka.
Jeśli chodzi o kwestię ilości czynnych stanowisk do rejestracji pojazdów, wiceprezydent tłumaczy, że Wydział Komunikacji boryka się z brakami kadrowymi wynikającymi z długotrwałych zwolnień lekarskich czy urlopów macierzyńskich. Zapewnia jednak, że urząd zatrudnia nowych pracowników na zastępstwo. Z uwagi na to, że praca wydziału wymaga znajomości specjalistycznych procedur i odpowiednich uprawnień, wyszkolenie ich trwa jednak dość długo.
- Zdajemy sobie sprawę, że te problemy istnieją od dłuższego czasu. Myślę, że rozwiązaniem, które pomoże usprawnić pracę będzie też system kolejkowy. Rozważamy wprowadzenie go, żeby ludzie wiedzieli, kiedy zostaną obsłużeni. Teraz jest tak, że wchodzimy do urzędu od rana i już stoi tam długa kolejka, w której stoi się kilka godzin. Rejestracja odbywa się w godzinach pracy przeciętnego włocławianina i nie może być tak, że ktoś bierze urlop, żeby załatwić sprawę w urzędzie i jeszcze nie zostanie obsłużony. To jest bardzo duży problem, który spędza mi sen z powiek. Cały czas myślimy o tym, żeby go jak najszybciej rozwiązać – zapewnia Najberg.
Jak informowaliśmy w marcu (czytaj więcej tutaj), w dalszej perspektywie urzędnicy planują przenieść Wydział Komunikacji do budynku przy ul. Żytniej 55, w którym obecnie mieści się Centrum Opieki nad Dzieckiem (zostanie ono przeniesione do tzw. czternastek). Będzie to jednak możliwe najwcześniej w przyszłym roku, ponieważ budynek wymaga przeprowadzenia prac adaptacyjnych, a jak podkreśla Jarosław Najberg, jeśli najbardziej oblegany wydział ma być przeniesiony, musi trafić od razu do budynku docelowego.
EU06:35, 15.05.2018
Radni pewnego miasta w EU ( ca. 90 000 mieszkańców ) dawno temu przenieśli Wydział Komunikacji poza centrum miasta.Na parterze jest 13 stanowisk do obsługi interesantów i 3 automaty do pobierania opłat. Pięć stanowisk czynnych jest od godz. 8, a od godz. 10 czynnych min. 8. Jeżeli czas oczekiwania przekracza 15 min. szybko do pomocy z piętra schodzą w/g potrzeb pozostali urzędnicy. Stanowisko nr 1 jest tylko do wymeldowań ? nie trzeba mieć numerka. WK czynny jest w czwartki do 17. W co drugą sobote czynne są 2 stanowiska w godz 8 ? 11. Numery rejestracyjne na życzenie można online zarezerwować sobie na 30 dni - kosztuje dodatkowo 12 ?. Online można też się dowiedzieć ? ile aktualnie jest oczekujących, przypuszczalny czas oczekiwania i ostatni wywołany numer. Petenci są proszeni o zajęcie miejsca siedzącego przy biurku obsługującego ich urzędnika.
PS.
Skopjuj ? prześlij swojemu radnemu
06:35, 15.05.2018
Oksza06:55, 15.05.2018
Nie rozumiem toku myślenia tego kto to pisał.Co tu ma do rzeczy poprzedni ustrój.Wtedy był jakiś porządek. Panienki z okienka miały respekt przed petentami.Nie miały komputerów, systemów i innych niby udogodnień.Pracownik wychodził zza biurka, szedł obejrzał samochód i wystawiał papiery.Teraz trzeba panience odkręcić i przynieść tablice bo ona musi je zobaczyć.Osobny rozdział to kasa ale jak jest, wszyscy wiedzą.Za, jak to nazywasz Komuny z wieloma rzeczami było trudniej ale nie czekało się w kolejkach latami do lekarza, załatwić wiele spraw było łatwiej.Więc nie rób młodym wody z mózgu i nie pisz o czasach o których nie masz pojęcia. 06:55, 15.05.2018
tato11:04, 15.05.2018
Za komuny esbekom i pieskom partyjnym z PZPR było łatwiej. 11:04, 15.05.2018
Audi a8 11:58, 15.05.2018
Przecież te larwy w tych okienkach nic nie robią oprócz ładnych uśmiechów A jakby miały od przerobu to byście zobaczyli kolejki tylko w Biedrze;-) więc gwiazdy niech się wezmą do roboty A jak nie to zmiana chętnych na ciepły stołek nie zabraknie pozdrowienia dla szefowej ... Jaki szef tacy pracownicy... jacy pracownicy takie kolejki .... 11:58, 15.05.2018
uparty06:59, 15.05.2018
Tablice czasowe z u ubezpiczeniem ktore by mozna wykupic bez potrzeby stania w tych kolejkach na tydzien lub dwa zeby auto nie stalo w czasie zalatwiania spraw celno skarbowych. We wszystkich krajach to jest tylko u nas nie. 06:59, 15.05.2018
Irek55607:12, 15.05.2018
Myślimy,Myślimy i cały czas od kilku lat myślimy. 07:12, 15.05.2018
masakra07:40, 15.05.2018
trzy razy byłem o 8 godzinie gdzie urząd obsługuje od 8.30 ludzi. Kolejka to 15 osób- drugi raz byłem dobrze po godz 12 i ostatnie osoby z rana stały w pierwszej piątce przed okienkiem. Parodia. Urząd powinien zwracać dniówkę za ich opieszałość. We wsi Aleksandrów Kuj. dzwoni się i umawia na konkretny dzień i godzinę-można? MOŻNA. Tylko trzeba wyp... tego pana (p- celowo) ze stołka i posadzić kogoś kompetentnego. Nawet jak dadzą mi termin przy umawianiu telefonicznym za 2 miesiące to będę zadowolony bo pójdę na konkretną godzinę i dzień i załatwię rejestrację w krótkim czasie. Co lepsze osoby mające układy/znajomości noszą tablice do pokoju któregoś tam pokoju i po 5 minutach wychodzą-zostawiając kwity a odbierają je popołudniu ciekawe co to za uprzywilejowania???????????? 07:40, 15.05.2018
BAX01:36, 16.05.2018
Taki system jak w Aleksie jest i w Toronto... kumpel dostał termin za 2 tygodnie, akurat jak miał wyjazd na urlop. Czekał więc 3 tygodnie... taki system... 01:36, 16.05.2018
Oki08:02, 16.05.2018
No i co z tego?- nie tracił 4 dni urlopu żeby załatwić sprawę we włocławku! Takim jak ty to nikt nie dogodzi. Nawet jakby termin ci za dwa dni wyznaczyli to byś narzekał ze poczta wysłać nie możesz. Ogarnij się.masakra dobrze napisał zmienić osoby zarządzające.
08:02, 16.05.2018
eljot07:44, 15.05.2018
W Wydziale Komunikacji trzeba przede wszystkim zmienić dyrektorkę która już dawno powinna być na emeryturze.Jako stary,komunistyczny aparatczyk prochu nie wymyśli a blokuje miejsce młodym,zdolnym.Niektórzy uważają że gdy odejdzie ze stanowiska to dopiero pęknie bomba.Ale zanim to nastąpi pewnie się spali to i owo. 07:44, 15.05.2018
typkowi12:54, 15.05.2018
Panie L. - jak zwykle pie...pan od rzeczy, będąc nasiąknięty rozgoryczeniem niezałatwionych swoich własnych spraw, choć w innej dziedzinie.
Obrzydliwiec. 12:54, 15.05.2018
eljot15:46, 15.05.2018
~typkowi
Ta bomba pęknie prędzej niż się tym wszystkim czerwonym obibokom, nie potrafiącym dostrzec że ta kobita nie nadaje się do tego stanowiska które piastuje wydaje. 15:46, 15.05.2018
włocławiak08:06, 15.05.2018
w innych miastach mozna płacic przez internet a u nas lata sie z kwitkami i karteczkami do kasy i zpowrotem jak w ubiegłej epoce. Nie wiedza co oznacza słowo informatyzacja. 08:06, 15.05.2018
Karlson08:28, 15.05.2018
Ze wszystkim dramat w tej mieścinie jest łącznie z koszeniem trawników .myślą i myślą i myślą i przetargują się.Wszystko trwa w nieskończoność od najłatwiejszej rzeczy począwszy 08:28, 15.05.2018
Wldek Kiepski08:45, 15.05.2018
Panie prezydencie. Gdyby pan zamiast obserwować zasiadł w pustym okienku i zacząl obsługiwać petentów, wydajność by wzrosła o 50 procent. W czwartym okienku pani dyrektor wydziału i mamy 100 procent wzrostu obsługi klientów 08:45, 15.05.2018
Ela08:48, 15.05.2018
Ja mam do wymiany dowód rejestracyjny - skończyło się miejsce w dowodzie po prostu, próbowałam już dwa razy, to jest skandal żeby być w tak błahej sprawie stać tyle czasu.skandal !!!!! 08:48, 15.05.2018
Ewa 21713:45, 15.05.2018
Trzeba wstać rano prędzej niż do pracy na siódmą i pojawić się po szóstej w Urzędzie będziesz pierwsza
i masz załatwione. Ja tak zrobiłam 13:45, 15.05.2018
bobik08:57, 15.05.2018
w czasie kampani będzie nowy temat do kłamstw jak on pan doktor to usprawni tylko co do tej pory robił oprócz brania niemałej kasy
08:57, 15.05.2018
Kibicuje 09:01, 15.05.2018
Dziś jest po ad 30 osób w kolejce . Masakra 09:01, 15.05.2018
J. Tkaczuk09:05, 15.05.2018
Jaka to jest miernota która mówi i pisze - za komuny ,nie mają zielonego pojęcia o czasach socjalizmu,bo nie chcą słuchać .jeden mając argument - nie było internetu i komórek to jak można żyć? A teraz jak wręcz biją się o ob.....aną odzież używaną , o byle jaką żywność na granicy przydatności ,dla rzeszy śmietniki żródłem utrzymania. 09:05, 15.05.2018
gość09:11, 15.05.2018
Dlaczego w WK nie ma terminali płatniczych przy okienku, lub płatności online? Ten urząd zatrzymał się w XXw. Rejestracja w okienkach czynna dłużej niż kasa. Nie zarejestrują Ci samochodu jak nie zapłacisz w kasie. Przecież mógłbym zapłacić w domu i przynieść potwierdzenie wpłaty przy odbiorze "twardego" dowodu rejestracyjnego. 09:11, 15.05.2018
JAFO09:13, 15.05.2018
Prosty sposób, automat z numerkami i więcej miejsca do siedzenia. Problemu to całkiem nie rozwiąże ale przynajmniej ludzie nie będą tam wystawać jak osły. 09:13, 15.05.2018
Darek109:31, 15.05.2018
Ratusz ma wstępną koncepcję zmian ?
Nie się w nos pocałują. Na zakończenie kadencji i przed następnymi wyborami nagle pobudka ....
Żenada, pogarda i brak szacunku dla petenta. Powinniście się wstydzić. 09:31, 15.05.2018
Spekulant09:37, 15.05.2018
Rejestracja przez internet, rezerwowanie kolejki przez internet, automat z numerkami....
Wystarczy podejrzeć jak robią to w innym mieście...
ale czego ja wymagam od ludzi, którzy możliwość płacenia kartą wprowadzali 10 lat. 09:37, 15.05.2018
WYBORCA WLOCLAWSKI09:58, 15.05.2018
Ale pani dyr Kotwasinska w swoim gabinecie za Komuny i dzis pali papieroski i jest nie do ruszenia . jak moze sie cos zmienic jak pani dyr ta sama !!!!!!! Ta wieczna Panienka MA
przyspawany Stolek do tylka. jaki ma ta pani zawod ???? dyr Wydzialu Komunikacji tak tak w Tym Wydziale od zawsze i do dzis dnia PZPR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 09:58, 15.05.2018
bOb10:13, 15.05.2018
Póki ludzie głosują na takie miernoty jak Wójtowski czy Pałucki, nic się nie zmieni 10:13, 15.05.2018
Ja201810:42, 15.05.2018
Urzednicy jak zwykle biorą nasze pieniądze za nic nierobienie.
A najwieksze głupki to zarządzający tymi wydziałami od siebie i pracowników niczego nie wymagają liczy się łatwa wypłata. 10:42, 15.05.2018
Patologia10:44, 15.05.2018
A czego we się dziwcie jaki Włocławek takie urzędy 10:44, 15.05.2018
R.P10:59, 15.05.2018
Czas rejestracji auta nie powinien przekroczyć 30 min. Tym samym wydział komunikacji powinien podziękować p.Kotwasinskiej i wprowadzic tzw numerki jak w ZUS i wtedy nie ma możliwości żeby ktoś czekał 4h i odszedł z kwitkiem PROSTE I LOGICZNE TRZEBA TYLKO CHCIEĆ 10:59, 15.05.2018
Zosia Włocławianka -11:12, 15.05.2018
A co to obchodzi "Kowalskiego", ze pracownik choruje czy rodzi dzieci?
To Pan, panie Jarosław Najberg, zastępca prezydenta odpowiedzialny za gospodarkę miejską, jesteś odpowiedzialny za sprawną organizację urzędu/wydziału, a jak sobie nie radzisz to odejdź do mniej odpowiedzialnej pracy.
Robi się przesunięcia pracowników, zatrudnia na zlecenia, byle zapewnić obsługę ludności.
Co by było, gdyby w księgowości wszyscy pracownicy zachorowali? Bilans ma termin, nie został by zrobiony? Nieeeee, bo tutaj po tyłku dostałby ktoś wyżej.
Ale ludzi można olać.
System informatyczny - wie pan co to takiego? w cywilizowanym kraju rejestracji aut dokonuje się online, a tam choroby ludzkie nie sięgają. 11:12, 15.05.2018
Petent11:26, 15.05.2018
Panie prezydencie co tu gadać, trzeba robić i to już od dzisiaj. Może pofatygowałby się Pan do WK dzisiaj i coś zadziałał. 11:26, 15.05.2018
Petent11:45, 15.05.2018
Panie prezydencie co tu gadać, trzeba robić i to już od dzisiaj. Może pofatygowałby się Pan do WK dzisiaj i coś zadziałał. 11:45, 15.05.2018
kyselak11:50, 15.05.2018
Mnie zastanawia, czemu wszyscy idą rejestrować samochód o godz.8:00? To jest właśnie mentalność z czasów komuny. Co, później okienka zabraknie? Wystarczy iść, tylko nie w poniedziałek, o 12-13 i wszystko w pół godziny będzie załatwione.
Swoją drogą wystarczyłyby dwa okienka. W jednym urzędnik przyjmuje dokumenty w maks. 5 minut, pozostali urzędnicy niech sobie mielą papiery nawet dwa dni, trzeciego dnia sms, że dowód i tablice są do odbioru w drugim okienku. Jak coś nie tak, wtedy wezwać człowieka do wyjaśnienia. 11:50, 15.05.2018
Bolo07:34, 16.05.2018
Zrobiłem, jak piszesz. Przyszedłem rano - kolejka do schodów. Przyszedłem o 12 - kolejka już na schodach. Przez 2h stania, przesunąłem się w kolejce o 1,5 m i tylko dlatego, że ludzie rezygnowali i szli do domu. 07:34, 16.05.2018
obsłużony12:30, 15.05.2018
Widać ze szukają problemu tam gdzie go niema.... Byłem już w urzędzie kilka razy i z własnego doświadczenia wiem że pojazd można zarejestrować w 20minut łącznie ze zrobieniem opłat w kasie.. bo tyle trwało rejestrowanie mojego samochodu. natomiast będąc pierwszym w kolejce pojakimś czasie następuje dziwna przerwa oczekiwałem ponad godzine aż będę obsłużony.
Po prostu tam pracują ludzie jak my też im sie nie chce a muszą. I żadna reorganizacja tego nie zmieni a ludzi nie przyjmą bo przecież te co są osoby mogą obsługiwać.
A *%#)!& tłumaczenie że problem jest znany od kilku lat?? Kpina jak od kilku lat to już władze powinny sie odwołać za to że nie potrafią sobie poradzić z tak błahymi problemami jak kolejka w wydziale komunikacji. 12:30, 15.05.2018
Bajkocytatolog12:47, 15.05.2018
Cyt: "- Myślimy, żeby przenieść te wydziały, które nie są związane z komunikacją, czyli wydział zdrowia i być może zamówień publicznych, do innych lokalizacji, żeby zyskać przy ul. Kościuszki więcej przestrzeni. Kiedy to załatwimy, będziemy mogli inaczej rozlokować pracowników. Dzięki temu obsługa będzie płynniejsza, a poza tym będzie odbywać się w troszkę lepszych warunkach. Wiemy, że niektórzy ludzie w tym momencie oczekują na schodach, a to jest wręcz niedopuszczalne ? przyznaje wiceprezydent Włocławka.
-----------
Ja pier... i td. Oni (urzędnicy) mają służbowy refleks na miarę korespondencyjnego szachisty.
1. Pan N. z-ca - obudził się dopiero po interwencji jednego z petentów? Przecież tych interwencji w minionym casie było multum! Przyjmując na siebie obowiązki z-cy prezydenta musiał pan i powinien pan - wiedzieć o tych kłopotach, zapoznając się z uwarunkowaniami swej pracy. I raptem - po miesiącach - stwierdza pan: że coś jest niedopuszczalne...
2. "Myślimy, żeby...(...)"
Myślimy? Już dawno należało działać, a nie tylko "myślimy"...! O wiacie (na przykład) przystankowej dla pasażerów autobusowych przy cmentarzu Pińczata, też nadal "myślimy"..? Przecież o tym pan z-ca N. już wie od - co najmniej - pół roku! Całe szczęście, że mamy lato - a nie jesień - choć w lato też deszcze padają!
3. Pan Prezydent dr MW też doskonale wiedział o tym, co się dzieje w tym Wydziale Komunikacyjnym UM. Przez cztery lata nie zrobił nic w spr. poprawy uwarunkowań pracy w wydziale komunikacji, prócz - jak mi i publicznie wiadomo - jednej wizyty na miejscu. Zatem; doskonale wiedział od dawna - po wizycie, jak tam wygląda sytuacja!
---------
Cytat fragmentu z bajki Ignacego Krasickiego :
?chłopcy, przestańcie, bo się źle bawicie,
Dla was to igraszka, nam idzie o życie!?
12:47, 15.05.2018
myśl13:10, 15.05.2018
Pan wiceprezydent powinien się zastanowić co mówi: "zyskać ... więcej przestrzeni. ... będziemy mogli inaczej rozlokować pracowników. ... Wiemy, że niektórzy ludzie w tym momencie oczekują na schodach, a to jest wręcz niedopuszczalne" mam w nosie gdzie stoję w kolejce lecz chodzi o czas, zrobienie dużej przestrzeni nie zmniejszy kolejek. Zapraszam wiceprezydenta np. do Lidla, jak tworzą się większe kolejki otwierają dodatkową kasę by rozładować tłum. 13:10, 15.05.2018
Ewa21713:39, 15.05.2018
Ja straciłam dwa dni urlopu a załatwianie trwało 4 dni. 13:39, 15.05.2018
Tablica13:39, 15.05.2018
Dziwnym trafem tablice rejestracyjne radnych i innych znajomych królika są zawsze takie "ładne", wiecie już czemu obecna dyrektor jest wciąż dyrektorem. A radnego albo kogoś z pseudo-elit tego miasta ktoś, kiedyś w kolejce widział? 13:39, 15.05.2018
Hańba13:57, 15.05.2018
Widzą od lat potrzebę reorganizacji i nic z tym nie robią. A fontanna na starym rynku nikomu nie potrzebna za 1,5 mln była od ręki. Prezydent przed wyborami też widział potrzebę ale po wyborach już nie !!!!!! To jest po prostu skandal. 13:57, 15.05.2018
CWL15:21, 15.05.2018
Jakoś w Starostwie Powiatowym w Wydziale Komunikacji poradzili sobie i nie ma kolejek. 15:21, 15.05.2018
kuźwa 16:11, 15.05.2018
W Polsce samochód nadal traktowany jest przez urzędników jak luksus i dojna krowa .Więc żeby chudopachołek posmakował własciwie tego 15-letniego luksusu z niemiec musi trochę postać .
Zasada rodem z PRL-u ! 16:11, 15.05.2018
ab17:31, 15.05.2018
Kilka przykładów z innych krajów, miast, urzędów.
1. Rejestracja numerkowa - jak ZUS czy wydział komunikacji w DE (też są kolejki) byłem 59 w kolejce - czekałem 1,5 h.
2. Rejestracja online UK, opłata akcyzy w PL - w urzędach celnych. Można? Można. W UK dokumenty i tablice wysyła się pocztą/kurierem, ale to Mission Impossible jak widać w Polsce i pewnie zależne jest do od "góry". Ale myślę, że można coś zrobić lokalnego. Wniosek online, załączniki wysyłamy i dalej dane są przetwarzane online. Proste zbierać zamówienia, wraz z załącznikami, wstępnie weryfikować telefon do petenta i umówienie na dany termin na daną godzinę, petent przychodzi z dokumentami, weryfikacja, zatwierdzenie i gotowe. Płatność bezgotówkowa, pominąć zbędne drukowanie 15 kwitów w kasie przy płatności.
3. Umawianie na termin na telefon.
4. Płatność za pomocą terminala i karty bankowej - vide urząd wojewódzki i płatność za paszport. Tam gotówki się nie przyjmuje, kasa zbędna, a pracownika można przesunąć do obsługi klienta.
PS. pytałem swego czasu urzędnika w naszym wydziale komunikacji o rejestrację pojazdu online, bo jest coś takiego https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/rejestracja-samochodu-motocykla-lub-innego-pojazdu#/start
nawet nie wiedział co to jest. Fakt nie mogłem tu przejść pewnego etapu rejestracji, stąd pytałem i stąd nie wiem po co jest ta strona. 17:31, 15.05.2018
warto wiedzieć17:44, 15.05.2018
bip.mojregion.info/wp-content/uploads/sites/102/2018/05/Wesołowski-1.pdf 17:44, 15.05.2018
tojo18:23, 15.05.2018
ten pprezydent łysy szkodnik cofnął ten grajdoł o 50 lat do poziomu swojej wiochy . 18:23, 15.05.2018
re ab20:21, 15.05.2018
Podajesz dobre przykłady z normalnych krajów w których urzędnik służy podatnikowi ale zapominasz że w Polsce suweren jest potrzebny tylko przy urnie a potem nie ma żadnego wpływu na tych którzy kazali mu się wybrać . 20:21, 15.05.2018
pawełekk20:50, 15.05.2018
Kolejki i szybkość obsługiwania to jest największa bolączka. Ale spotkałem się kiedyś z sytuacją, gdzie wymagali ode mnie kopii dowodu osobistego. Oczywiście pani która stała obok urządzenia wielofunkcyjnego w swoim pokoju stwierdziła, że tego nie może skserować i mam iść do jakiegoś punktu na mieście. Zajęło mi to ze 40 minut! Bo okazało się, że dopiero trzeci punkt był czynny. Jakieś nieporozumienie. Po co pobierają opłatę za rejestrację, a robią problem ze skserowaniem jednej strony A4?! Chyba procesory tym ludziom trzeba wymienić, bo stare się przegrzały! 20:50, 15.05.2018
aś00:17, 16.05.2018
Standard.. 00:17, 16.05.2018
Bolo07:38, 16.05.2018
Przecież dowodu osobistego nie wolno kserować - podpada to pod fałszowanie dokumentów. 07:38, 16.05.2018
pawełekk20:51, 15.05.2018
Ad vocem do mojego komentarza. Proste rozwiązanie jeśli nie chcą kserować tego we własnym zakresie, bo trzeba przecież kliknąć o trzy razy więcej - postawienie samoobsługowego płatnego ksero i po problemie! Ale to trzeba widzieć ten problem i chcieć to zmienić! 20:51, 15.05.2018
automan21:12, 15.05.2018
Pani Kotwasińska i Pan Lewandowski ( był już pracownik - przecież teraz mega Dyrektor ) są wszystkiemu winni :D 21:12, 15.05.2018
kierak21:17, 15.05.2018
wszyscy partyjniacy wala do pseudo kierowniczki im zalatwia od reki dlatego sie trzyma na fotelu reszta to nic nic nie pomoze nie doradzi tylko trzeba sie meczyc na lawkach z mielecina ja bym juz dawno ja pognal za te lawki na mielecin sama sobie zalatwila fotel prezesa 21:17, 15.05.2018
Andrzej - Pilot23:25, 15.05.2018
Od kilku lat? Ja pamiętam jak 15 lat temu szedłem stać w kolejce ok. 2-3h, żeby np. ojciec mógł *%#)!& się z pracy i złożyć tylko podpis.
Co ciekawe w innym mieście czas oczekiwania na obsługę jest krótszy ale sam proces rejestrowania auta też trwa 40 min lub dłużej... to jest chore.
Pamiętam też jak w Niemczech kupiłem auto i rejestrowałem u nich to całość (czekanie + obsługa) trwała ok. 15-20 min.
Niech nie gadają, że problem jest od kilku lat bo znacznie dłużej, ale to rząd powinien zmienić procedury. 23:25, 15.05.2018
segregator00:40, 16.05.2018
Bo w Wydziale Komunikacyjnym komuna trwa nadal. 00:40, 16.05.2018
Wizard08:01, 16.05.2018
Bezradne kierownictwo wydziału komunikacji proszę o skontaktowanie się z bliźniaczym wydziałem w Toruniu - tam wyjaśnią Państwu jak rozwiązać ten skomplikowany węzeł gordyjski :) 08:01, 16.05.2018
Mła09:09, 16.05.2018
Z racji pracy muszę niestety czasem rejestrować pojazdy we Włocławku. Powiem tak, jakby wszystkie urzędy tak pracowały jak ten, to by trzeba zamknąć firmę. Dodatkowo rejestruję w innych wydziałach w Polsce i niestety mam porównanie. Gdzie indziej można umówić się na konkretną godzinę. Czas rejestracji to 30 minut, a pracownicy uwijają się tak, że często dwa pojazdy dadzą radę zarejestrować w tym czasie, a jak się trafi trudny przypadek, to robią wszystko, żeby załatwić sprawę i często załatwiają. A później jadę do naszego wydziału i zonk. Jestem przed 8 to 20 osób czekających od 5, jestem o 10 to 30 osób, bo do tych 20 z rana doszło 10, jestem po 11 niby 15, ale dwa okienka działają. No i w końcu jest się przy okienku, 1,5 godziny do zamknięcia oddziału, daję papiery np na dwie sztuki i słyszę, to co? jeden dziś, jeden na jutro? :) Uznaję, że to żart :) A jak jest problem z CEPIK to już wtedy jazda bez trzymanki, czas rejestracji 2-3 dni (jak dobrze pójdzie), choć można w trybie awaryjnym zarejestrować i później to sobie grzebać. Także jak tylko mogę rejestruję po innych oddziałach, a jak się trafi u nas to dzień z głowy, lub dwa :) NIE POLECAM!!!!!!!! 09:09, 16.05.2018
Janek09:57, 16.05.2018
Jest lub był ktoś dziś w wydziale komunikacji? Jak kolejka? 09:57, 16.05.2018
interesantka10:12, 16.05.2018
Wystarczyłoby uruchomić logistykę. Chodzi o jeden problem - petent odchodzący od okienka, żeby wnieść opłaty i czekający pracownik bezczynnie na jego powrót z kwitem potwierdzającym wniesienie opłat. Przecież można by w międzyczasie zacząć obsługę kolejnego petenta. A co jeżeli petent odchodzący od okienka do kasy zechciał sobie załatwić coś na mieście w między czasie?? To pracownik czekający na jego powrót siedziałby bezczynnie przez ten czas. Obsługa w międzyczasie innych petentów byłaby w ruchu ciągłym i na pewno więcej osób byłoby obsłużonych i nie byłoby takich kolejek. 10:12, 16.05.2018
interesantka10:21, 16.05.2018
Wystarczyłoby uruchomić logistykę. Chodzi o jeden problem - petent odchodzący od okienka, żeby wnieść opłaty i czekający pracownik bezczynnie na jego powrót z kwitem potwierdzającym wniesienie opłat. Przecież można by w międzyczasie zacząć obsługę kolejnego petenta. A co jeżeli petent odchodzący od okienka do kasy zechciał sobie załatwić coś na mieście w między czasie?? To pracownik czekający na jego powrót siedziałby bezczynnie przez ten czas. Obsługa w międzyczasie innych petentów byłaby w ruchu ciągłym i na pewno więcej osób byłoby obsłużonych i nie byłoby takich kolejek. 10:21, 16.05.2018
Komo12:01, 16.05.2018
Byłem młody i rejestrowałem komarka - Pani Kotwasińska. Potem kilka samochodów - Pani Kotwasińska. Teraz jestem na emeryturze - dalej Pani Kotwasińska. To co ma się zmienić ?? W wydziale komunikacji można założyć muzeum wściekłego klienta. Niestety młody narybek w okienkach przejmuje stare obyczaje i spogląda z pogardą na motłoch po drugiej stronie szyby. On ma płacone za 8 godzin i co go obchodzi, że musisz wykorzystać 2 dni urlopu na rejestrację samochodu. 12:01, 16.05.2018
Jacki09:51, 18.05.2018
Byłem świadkiem jak w ostatnim okienku pan obsługujący w chamski sposób odezwał się do starszej kobiety.
Pani która stała za mną od 8-smej w kolejce poprosiła żeby sprawdzając jej dokumenty wystawił jej kwitki do opłaty w kasie bo zbliża się 14 sta i zaraz kasę zamkną (bała się że nic nie załatwi i cały dzień stracony. ). Na to smarkacz ja zrąbał zeby go nie pouczała co ma robić . Dodając że kasa w urzędzie miasta jest czynna do 15 stej . Zawsze tam może iść . . Na to kobieta ze nie zdąży w godzinę dojść do urzędu zapłacić i wrócić. On na to że co go to interesuje. . Ja za pierwszym razem trafiłem też na wredna babę. Która robiła wszystko żebym nie załatwił w jeden dzień . Będąc nie miła . Ale kolejna rejestracja załatwiłem w innym okienku i tam na szczęście była sympatyczna pani. . Potrzebny jest sort. Pracowników. Tych wypalonych i uważających że do pracy Za karę przychodzą wysłać do strzyżenia trawy przed urzędem. A te miłe osoby zostawić i dać podwyżkę. To był by 1 krok do polepszenia obsługi 09:51, 18.05.2018
zonia201522:43, 23.05.2018
To chyba sen,że wydział komunikacji przeniosą na ul,Żytnią a morze przenieść do Kowala lub Lubrańca.Przeniesiono ZUS na Płocką to należy się spodziewać,że to nie koniec.Kto we Włocławku ma tak chore pomysły. 22:43, 23.05.2018
Bolo07:11, 15.05.2018
19 1
I tutaj jest haczyk, bo potrzebny jest dobry system informatyczny. U nas przetarg będzie trwał min. pół roku. Wygra go szwagier Stasiu, co ledwo tabelki wstawia w Excelu. Zrobi system np. za 2 mln PLN, który i tak nie będzie działał. 07:11, 15.05.2018