W liście do Dzień Dobry Włocławek Pan Bartosz pisze, że na rondzie Falbanka zamiast dbać o dobrych kierowców, utrudnia się im życie. „To że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać”- przekonuje nasz Czytelnik. Publikujemy jego opinię.
"Poruszam się po rondzie Falbanka we Włocławku 3-4 razy w tygodniu i „krew mnie zalewa”, gdy widzę kierowców, którzy zewnętrznym pasem ruchu poruszają się od wjazdu z ulicy Kruszyńskiej do zjazdu na Michelin.
W 2011 roku Dzień Dobry Włocławek pisał o niepoprawnej jeździe prowadzącej do kolizji – zjeżdżanie z wewnętrznego pasa ronda na lewy pas zjazdu na Brześć Kujawski. Jednakże taki sposób jazdy jest niezgodny z przepisami oraz karany mandatem. W tej sytuacji możemy jedynie karać i edukować kierowców jak powinno się jeździć (i zadawać sobie pytanie w jaki sposób zdali prawo jazdy i czy powinni uczestniczyć w ruchu drogowym bez tak elementarnej wiedzy?).
Jeżeli zaś chodzi o problem, który poruszam - niestety nie jest on niezgodny z przepisami, jednakże przeczy idei budowy rond i powoduje utrudnienia w ruchu. Nie raz jadąc wewnętrznym pasem ruchu byłem zmuszony go zablokować, ponieważ inne samochody „sznurkiem” jechały zewnętrznym pasem objeżdżając rondo. Wg mnie można go bardzo prosto rozwiązać. Mianowicie czerpiąc przykład z ronda przy restauracji McDonald’s uniemożliwić objeżdżanie ronda zewnętrznym pasem rysując ciągłą linię przy zjeździe na Brześć Kujawski. Rozwiązanie banalne i zmuszające kierowców do używania wewnętrznej pasa ruchu. Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.
Chciałbym, aby takie rozwiązania były brane pod uwagę przez włodarzy naszego miasta, żeby w ogóle ktoś zastanowił się nad tym problemem. Niestety jedynie opinie i propozycje jakie udało mi się znaleźć dotyczą przebudowy ronda, usunięcia wewnętrznego pasa ruchu lub (o zgrozo!) ustawienie tam sygnalizacji świetlnej.
Na koniec chciałbym nadmienić, że stanowcza większość ludzi, z którymi udało mi się rozmawiać o tym problemie jeździ w ten sposób, ponieważ boją się o swoje samochody, ponieważ znaczna ilość kierowców jeździ właśnie w ten sposób lub jest im tak po prostu wygodnie. W tej sytuacji zastąpienie ronda sygnalizacją lub rezygnacja z jednego z pasów jest najgorszym co możemy zrobić. To, że ktoś nie potrafi lub nie chce stosować się do przyjętych norm (tak jak pisałem wyżej nie jest to niezgodne z przepisami, utrudnia jednak sprawne poruszanie się po rondzie) nie oznacza, że mamy utrudniać życie kierowcom poprawnie poruszającym się po drodze.
Boję się niestety, że tak może się stać biorąc pod uwagę np. postawienie znaku stop na zjeździe z alei Kazimierza Wielkiego w ulicę Zielną. Dlaczego? Ponieważ znak został postawiony ze względu na wypadki, które miały tam miejsce. Ze względu na kilku niemyślących w miejscu o doskonałej widoczności (nie ma chyba drugiego takiego we Włocławku) teraz wszyscy kierowcy (niezależnie czy jadą jakieś samochody) muszą się tam zatrzymywać. Woła to o pomstę do nieba. Wg mnie nie tędy droga.
Jak to powiedział Stefan Kisielewski – „To że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać”. I wg mnie modyfikacje oznakowania i przepisów ze względu na kierowców nieumiejących jeździć są właśnie takim „urządzaniem”. Zamiast dbać o dobrych kierowców utrudnia się im życie."
Jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie? Piszcie w komentarzach lub na [email protected]
tojo06:34, 14.04.2019
Jedziesz tamtędy 3-4 razy w tygodniu i masz jakieś fobie chłopie , ja jeżdżę tamtędy 4-5 razy dziennie i jakoś nie narzekam , nie ma tam pasa ciągłego a więc dostosuj się , albo zmień sobie trasę.
Fan07:02, 14.04.2019
Ale tak to jest. Najpierw cedzi Kruszyńską lewym pasem, przed ronndem myk na prawy i zewnętrznym na Michelin. I to legalnie. No cóż przepis to litera prawach a duch? ... Spuchł.
mam pytanie 07:04, 14.04.2019
Szanowny Pan w listopadzie zapewne głosował na sprawdzonych PO-PiS-SLDowskich politykierów a teraz kwęka ?
Janek 107:20, 14.04.2019
A Pan na kogo głosował? Co do diabła ma głosowanie do tego, że różne matoły nie potrafią jeździć. Zwłaszcza ci co na co dzień jeżdżą po łące albo w niedzielę do kościoła Weź się człowieku ogarnij.
Oksza07:10, 14.04.2019
Panie Bartoszu. Z uwagą przeczytałem pański list i przyznam, że bardzo pokrętnie Pan to opisuje. Że zacytuję "skręcanie z wewnętrznego pasa ruchu na lewy? pas w kierunku na Brześć Kujawski.Proszę pana, uważa się pan za dobrego kierowcę, radzę sięgnąć do przepisów ruchu i poczytać co nie co.Zgodzę się, że problemem są kierowcy z CWL, CRA którzy wjeżdżając na rondo robią sobie wyścigi. Wjeżdżają na wewnętrzny pas ruchu i nie zważając na nic skręcają w kierunku na Brześć Kujawski. Pamięta Pan. Było jakiś czas rondo turbinowe - to dopiero była zagwozdka dla kierowców. Jadąc w kierunku Michelina logiczne jest że zajmuje się zewnętrzny pas na rondzie, jadąc od Kruszyńskiej. Natomiast nie rozumiem istoty wyłączonego z ruchu fragmentu pasa ul Jana Pawła przy zjeździe z ronda. Wewnętrzny pas służył by i do zjazdu na Michelin i w ul. Kruszyńską. Rondo to tylko zakrzywiona ulica i obowiązuje zasada że ci na prawym pasie mają pierwszeństwo. Polecam kamerę na bloku przy rondzie tam się pan naogląda różnych asów.
M08:06, 14.04.2019
Z Twojego opisy wynika, że jadąc ul. Kruszyńską zajmujesz prawy pas ruchu chcąc skręcić w lewo w kierunku Mielęcina. Brawo TY! Mnie uczono, że jeżeli skręcasz w lewo zajmujesz miejsce najbliżej lewej krawędzi jezdni... ale ok. komentuj CWL i CRA!
Dog10:15, 14.04.2019
Hej kolego, mam rejestrację CWL ale takiego ?specjalisty" zapewne z CW na blachach dawno nie widziałem. No chyba coś Ci się pomyliło. Z prawego pasa skręcasz w lewo???
Wróć do WORDu i jeszcze raz zdawaj egzamin!
makary19:26, 14.04.2019
jeżeli znaki pionowe i poziome nie nakazują jak mamy jechać to i z prawego pasa możemy jechać w lewo , możemy zrobić sobie rundę albo dwie i nikt nas za to nie ukarze
próbowałem jeździć na Mielęcin z lewego pasa ale
no właśnie ale wtedy buractwo na bezczelnego wyjeżdża z Kaliskiej i z Fredry
kiedyś natrąbiłem na cwaniaczka to zajechał mi drogę i zaczoł wciskać ciemnote że przecierz mogłem opuścić rondo z lewego pasa bo jeszcze było miejsce
jak zapytałem od kiedy jeżdzimy po powierzchni wyłączonej z ruchu i od kiedy pierwszeństwo na rondzie ma pojazd włączający się do ruchu
to bym się utopił w jego śline tak się pluł
do M14:17, 15.04.2019
jakie *%#)!& w lewo?? zjezdzajac z ronda nie da sie skrecac w lewo... bo jak *%#)!&
prawda07:34, 14.04.2019
dojeżdżam codziennie do pracy na Michelin, zgadzam się z Panem, niektórzy kierowcy, nie znają zasad korzystania z tego ronda, widziałem dużo sytuacji groteskowych, zwłaszcza w godzinach szczytu
Użytkownik07:47, 14.04.2019
Czyli jadąc ulicą Kruszyńską lewym pasem, wjeżdżając na rondo na pas wewnętrzny i zjeżdżając z niego na lewy pas w kierunku Brześcia popełnia się wykroczenie? Bo jeśli tak to mam jechać codziennie o godzinie 15 około 30 minut przez rondo bo prawy pas tam to kółko różańcowe? Przy takim ruchu jeden pas ma problem z odbiorem ruchu.
Oksza07:53, 14.04.2019
Widać że nie zna Pan zasad poruszania się po rondzie. Proszę sobie poczytać.
Użytkownik08:02, 14.04.2019
Można jechać z lewego pasa prosto ale zjeżdżając na lewy pas. A i tak bardzo dużo osób jedzie prawym bo lewym się boi.
Użytkownik08:03, 14.04.2019
Sorki zjeżdżając na pas prawy miało być w kierunku Brześcia.
Oni09:20, 14.04.2019
No cóż wspaniali panowie za kółkiem prawy pas służy do zjazdu pierwszego w prawo, ponieważ na rondzie jest pas oddzielajacy niektóre zjazdy w prawo więc działa troszkę to inaczej. Rondo jest *%#)!& jeśli chcecie nie dostać mandatu jezdzijcie prawym pasem na każdy zjazd dla św spokoju bez mandatu. Tak to działa na falbance.
policeman16:37, 14.04.2019
Jadąc z Kruszyńskiej lewym pasem ruchu nie masz prawa do skrętu w prawo w zjazd do Brześcia z tego pasa ruchu. Opuszczenie skrzyżowania o ruchu okrężnym nakazanym znakami C-12 jest zawsze skrętem w prawo, niezależnie od kształtu wyspy czy placu, nawet jak nie wymaga to fizycznie skręcenia kierownicą (np. droga zjazdowa styczna do skrzyżowania, albo będąca przedłużeniem drogi biegnącej okrężnie wzdłuż jednego z boków nieokrągłego placu). Skręt w prawo dozwolony jest, co do zasady, jedynie z zewnętrznego pasa ruchu (art. 22.2.1 ustawy) z uwzględnieniem art. 22.3 ustawy.
Skręcając z wewnętrznego pasa na zjazd w kierunku Brześcia łamiesz(art. 22.1, art. 22.2 lub art. 22.4 ustawy p.r.d.), trzeba pamiętać, że lewy pas zjazdowy tej jezdni jest wyłączony z ruchu o czym świadczą znaki poziomie na jezdni.
Wyjątkiem od tej zasady jest skręcanie z wewnętrznego pasa w lewy pas zjazdowy, ale w kierunku Brześcia jest tylko jeden pas wylotowy.
Rondziak07:59, 14.04.2019
Znają przepisy, po prostu jadą tak, jak im wygodnie ;)
m08:01, 14.04.2019
Opisane bardzo obrazowo. Ja jestem za przywróceniem oznaczenia wjazdów na ul. Kruszyńskiej przed rondem tak jak to wyglądało przed jego budową. Czyli lewy pas do skrętu w lewo, środkowy dla jadących prosto, a prawy zostawić bo jest prawidłowo! I lewy pas zjazdu (za rondem) do Mielęcina/Michelina odblokować jak to wyglądało zaraz po budowie ronda. Zakreskowana jezdnia to pomyłka!
m08:22, 14.04.2019
problem z tym rondem polega na tym, że przy zbyt małej średnicy ma zbyt dużo odgałęzień zwłaszcza po jednej stronie. Nie ma problemu z objechaniem ronda wewnętrznym pasem jadąc od Brześcia w Kaliską, nie ma problemu zrobić to samo jadąc od Michelina na Brześć, ale jadąc od Tesco w kierunku Michelina mamy za dużo wlotów i nie ma jak zmienić bezpiecznie pasa z wewnętrznego na zewnętrzny by potem bezpiecznie zjechać z ronda. Tam na zmianę praktycznie nie ma miejsca. O wiele groźniejsze od objeżdżania zewnętrznym pasem ronda jest opuszczanie go z wewnętrznego. Na Falbance sprawdziłoby się tylko rondo turbinowe, ale trzeba by je przebudować, lub wrócić do pomysłu, by był tam tylko jeden pas.
tusia10:14, 14.04.2019
zgadzam się ja wyjeżdżając od strony Fredry w stronę Kruszyńskiej zawsze wjeżdżam na wewnętrzny i to działa dopiero przy wlocie z Michelina zmieniam pas ale wracając jadę już zewnętrznym bo mogłoby dojść do zderzenia zwłaszcza z wjeżdżającymi z Kaliskiej za dużo wlotów
r11:28, 23.04.2019
Jedyny człowiek wśród komentujących, który rozumie problem tego ronda..
A tak na marginesie - ci którzy jeżdzą wewnętrznym potem wymuszają pierwszeństwo na tych jadących zewnętrznym, albo wjeżdżają w Jana Pawła obszarem wyłączonym z ruchu, albo tamują ruch stojąc i czekając aż się je uda opuścić... Nie ma możliwości zjazdu z ronda, to się je objeżdża jeszcze raz.
Dlatego nadal będę jeździł zewnętrznym. Pozdrawiam hejterów.
Czytelnik08:56, 14.04.2019
Skoro to taki problem to uważam że można by namalować i wyznaczyć pewne strefy na rondzie tworząc w ten sposób rondo turbinowe
Prawda08:59, 14.04.2019
Mamy takich urzędników i takich projektantów. We Francji są też małe ronda a jeździ się zupełnie przyzwoicie..... po prostu znajomość Kodeksu Drogowego....
Emeryt09:58, 18.03.2022
Sprecyzuj do kogo pijesz. Do urzędnika? czy do nieudacznika !
Kierowca09:01, 14.04.2019
Właśnie dlatego ludzie jeżdżą zewnętrznym, bo jadąc wewnętrznym pasem i chcąc zjechać trzeba czekać aż minie nas multum samochodów i zrobi się miejsce do zjazdu. Nikt tam nie przepuszcza ludzi z wewnętrznego. A na siłę nie chce się też nikt na zewnętrzny pas pchać że względu że kolizja murowana.
no09:05, 14.04.2019
bo jakby jeździli prawidłowo, to by nie było tak
kiero09:04, 14.04.2019
mohery nie potrafią jeździć, jadą z Kruszyńskiej na Michelin z prawego bo się boją haha, dlatego nie ma płynności ruchu, tacy to kierowcy za świnioka prawko dostali
Czasem jeżdżę 11:22, 14.04.2019
do kiero09:04, 14.04.2019
(...) ''bo się boją haha''.
NIE, ''bo się boją'', lecz dlatego, że jak widzę po wszystkich(!) komentarzach --kierowcy -- piszą o przepisach drogowych, krytykują jazdę każdego, ale nikt nie wymienia aspektu drogowej uprzejmości. Słusznie jeden komentator zauważył, że trzeba długo czekać zanim z wewnętrznego pasa można zjechać z ronda! Mało który kierowca na zewnętrznym pasie ronda zwolni jazdę, aby zostawić miejsce, lukę dla podjeżdżającego z lewej strony, chcącego zjechać z ronda. To prawda, że nie musi tego robić, bo jest przecież na prawym pasie i ma - oczywiście - pierwszeństwo. Ale trochę uprzejmości by nikomu nie przeszkodziło. Podobna sytuacja z uprzejmością jest na starym moście toruńskim. Chociaż muszę stwierdzić, że jednak są tam uprzejmi kierowcy, którzy zwalniają, aby stworzyć wjazdowa lukę! Ja też zwalniam gdy tam jadę, aby kierowca z lewej mojej strony mógł bezpiecznie zjechać na prawy pas, bo lewy się kończy.
Włocławek ma rodzimych, niezbyt uprzejmych kierowców. Nierzadko są to wręcz osoby zasługujące na mandat.
Piotr1909:18, 14.04.2019
Każde rondo z min dwoma pasami powinno być rondem turbinowym.
uparty09:27, 14.04.2019
Po rondzie bez wyznaczonych pasow ruchu mozesz sobie jechac tym pasem ktorym ci danego dnia humor wyznaczy i przepisow nie lamiesz no chyba ze objedziesz rondo z lewej strony..
A jesli ktos nie potrafi sobie poradzic na rondzie to nawet lepiej jak objedzie je zewnetrznym.
Infolinia09:41, 14.04.2019
Kukucki obiecał estakadę nad rondem i tego się trzymajmy :) on ma pomysły na wszystko! Tylko trzeba skonsultować :)
??11:26, 14.04.2019
Antykoncepcyjne też? -)
Kierowca zawodowy09:55, 14.04.2019
Jestem przerażony gdy czytam wasze teorie jak jeździć po tym rondzie, dobrze że nie jestem w tym mieście zbyt często
Niezawodowy!11:33, 14.04.2019
Nie chwaliłbym się, że; jako kierowca zawodowy - należę do tej grupy wielu łamaczy prawa drogowego. Nader często jeżdżę Toruńską i w ogóle po kraju - nie jako zawodowiec - i widzę jak ci ''zawodowi '' mają w doopie wszelkie, drogowe przepisy! Na Toruńskiej wielu z tych ''zawodowców'' często śmiga z prędkością blisko setki. Zresztą wypadki na tej ulicy nie są rzadkością, jaka mogłaby być przy dwujezdniówce.
W kontekście takich zachowań pisanie o sobie: ''kierowca zawodowy'' w niczym cie nie nobilituje w porównaniu do tych, którzy zawodowcami nie są! Świadczy to tylko o twej megalomanii.
Kierowca zawodowy11:41, 14.04.2019
I to jest właśnie wloclawek, zazdrosc, narcyzm, zadufanie. Wiecie dlaczego całe kujawsko pomorskie mówi na Włocławek Czeczenia?
niezawodowy.11:56, 14.04.2019
Kierowca zawodowy11:41, 14.04.2019
Powinieneś sygnować się nickiem: ''bufon'', a nie kierowca zawodowy.
Twoja replika wyraźnie o tym świadczy! Co za wybitnie infantylne argumenty prezentujesz.
Torsji można dostać!
Jeżeli przejedziesz tyle kilometrów, ile ja już przejechałem - to może...
Jjj13:00, 14.04.2019
Przejechaleś tyle kilometrów a po Włocławku nie umiesz jeździć. Stary już jesteś i może czas oddać prawko bo Jeszcze komuś krzywdę zrobisz
Menda20:11, 14.04.2019
Ty zawodowy jeśli ty nie czeczen to prawie na 100% krzyżak lub tyfus. Rozszyfruj sobie te miasta.
Kierowca zawodowy21:22, 14.04.2019
Nie ważne skąd, chodzi o to smutne jak piz#:!a miasto. Trzeci świat w pisdu
Menda22:29, 14.04.2019
To ty stwierdzasz, że nie ważne skąd! A pisząc posta podkreślasz, że włocławek etc. etc. Bądź konsekwentny i napisz skąd piszesz. Bo opluć inne miasto, ot napiszę wprost - każdy głupek może hejtując. Jak nie rozumiesz to jedź stąd zawodowcu. Ukrywanie się podpisaniem anonimowym pod wpisem bez nazwiska itd. to zwykły hejt kierowco. Chcesz wyjść na głupka anonimowo? Podpisz się i będziemy polemizować uczciwiej i bardziej merytorycznie. Pzdr
Kierowca zawodowy06:10, 15.04.2019
O czym Ty bredzisz? Nie dość że macie tu syf jak w chlewie to jeszcze połowa z was nie umie jeździć po własnym mieście.
Mors10:17, 14.04.2019
To rondo odróżnia kierowców od posiadaczy prawa jazdy , co znaleźli je w chipsach.
Stały czytelnik10:17, 14.04.2019
Wielu kierowców jeździ po pamięci na pałę oraz nie umie sobie poradzić na rondzie bo aż 70% Wystarczy przejść się z kamerą na jakie kolwiek rondo.
ooooooooooo !10:18, 14.04.2019
na prawdziwym rondzie byście jeżdzili w koło do nocy , fachowcy od 6 boleści - mam pas to nim jadę , chcę zjechać to zjeżdżam i koniec
tojo 10:20, 14.04.2019
najgorzej jak ktoś częściej auto myje niż nim jeżdzi .
kyselak10:22, 14.04.2019
Po prostu taki typ ronda w ogóle nie powinien istnieć. Albo zrobić rondo jednopasmowe, albo turbinowe.
Mieszkam tu10:34, 14.04.2019
Problem na skalę światową.
Powiem krótko, przejeżdżamy przez to rondo przez chwilę a robicie nie wiem jaki problem.
Jadąc lewym czy prawym pasem trzeba mieć oczy dookoła głowy i jeszcze w d u p i e, bo nigdy nie wiesz czy jakiś mistrz kierownicy nie będzie chciał pokazać, że jest super kierowcą i wpieprzy się prosto pod koła naszego auta.
Więc uważajmy i miejmy ograniczone zaufanie do innych jadacych obok.
metyl10:35, 14.04.2019
Bardzo słuszna uwaga. Wg mnie jazda dookoła ronda po zewnętrznym pasie świadczy raczej o braku umiejętności zachowania się na rondzie. Często czytam w komentarzach o kiepskich kierowcach CLI, a na tym rondzie tymi kiepskimi okazują się w znaczącej większości mieszkańcy Mielęcina, Michelin i małych miejscowości położonych za tymi osiedlami! Namalować pasy jak przy rondzie koło Mc i niech stanie tam drogówka, bo jestem przekonany, że wielu kierowców mimo tych pasów będzie nadal jeździć "starym" sposobem ;-)
Kameraden13:51, 14.04.2019
Jak Ty chcesz z tak małego ronda zrobić rondo z wyznaczonymi pasami ruchu? Rondo koło MC jest rondem turbinowym a to zasadnicza różnica. Przecież jest to niewykonalne. Przy dużym ruchu osoby jadące z kaliskiej oraz fredy miałyby duży problem aby wjechać na lewy pas prowadzący na michelin bo auta z Kruszyńskiej jechałby jeden za drugim. Tak samo auta jadące od strony Brześcia w takim przypadku miałby problem.
dark10:47, 14.04.2019
Ludzie przecież Wy jeździcie prawym pasem w lewo to zwykłe cwaniactwo i tyle .Czy na skrzyżowaniu Okrzei Wronia też tak jeździcie?
kyselak12:33, 14.04.2019
Na skrzyżowaniu Okrzei i Wroniej są oznaczenia, którym pasem należy jechać. Czy na rondzie Falbanka są oznaczenia?
Luischamilton11:15, 14.04.2019
Zgodnie z art. 22, ust. 2 kodeksu drogowego kierowca jest zobowiązany na skrzyżowaniu zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni, jeżeli zamierza skręcić w prawo oraz do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi, jeżeli zamierza skręcić w lewo. Jako, że rondo jest miejscem o ruchu jednokierunkowym sytuacja wydaje się klarowna ? z prawego pasa jedziemy w prawo lub prosto, a z lewego w lewo lub prosto.
Do Lu.chama11:48, 14.04.2019
Umieć czytać, to mało. warto przy czytaniu pomyśleć i zauważyć co nieco.
Jeżeli ty nie widzisz różnicy między rondem, a klasycznym skrzyżowaniem dróg w kontekście dojazdu i skorzystania w celu zmiany kierunku jazdy - to ''gratuluję''.
Cherry661911:27, 14.04.2019
Takis mądry, to spróbuj zjechać z wewnętrznego pasa na michelin. Jeżdżę rondem codziennie.
dede08:11, 15.04.2019
Właśnie problem jest w tym ze ludzie chcą zjeżdżać z tego ronda z wewnętrznego pasa, a to rondo jest tak oznakowane ze owszem można poruszać się wewnętrznym pasem ale tuż przed zjazdem (czyli tak naprawdę po minięciu ostatniego zjazdu przed tym w który chcemy zjechać) powinno się zmienić pas na prawy. Niestety niektóre odstępy pomiędzy zjazdami są zbyt małe i nie można zrobić tego bezpiecznie.
Tomasz711:34, 14.04.2019
Informuję innych kierowców, że jadąc na Michelin ZAWSZE jadę wewnętrznym pasem. A jak ktoś chce we mnie przywalić to proszę bardzo bo liczę na remont wozu! Gdyby wszyscy jeździli przepisowo, to by cwaniakom nie opłacało się kombinować. A miastu gratuluję zdecydowania w egzekwowaniu przepisów prawa!
kyselak12:14, 14.04.2019
Widać gamoniu, że nie znasz przepisów. To ty musisz wszystkim z prawego ustąpić, kiedy zjeżdżasz z lewego pasa.
do kisielak17:27, 14.04.2019
... tylko się za bardzo na tym prawym pasie nie rozpędzaj. Pamiętaj, że każdy ocenia sytuację po swojemu. Wieśniaku z prawego pasa :D
cherry661918:49, 15.04.2019
Taaa... ostatnio obaj kierowcy, i ten z lewego i ten z prawego pasa, dostali po mandacie i punkty karne, niezachowanie ostrożności, a remont z AC.
Do autora!!11:41, 14.04.2019
Cytuję autora: ''Zamiast dbać o dobrych kierowców utrudnia się im życie''.
------
Jak widać skromności i uprzejmości, to nadmiaru nie masz! Tacy - jak ty - są najbardziej na drodze niebezpieczni, bo uważają się za asów szos, a innych kierowców mają w pogardzie.
Statystycznie rzecz ujmując to TACY WŁAŚNIE kierowcy, kierowcy twego pokroju - o takim megalomańskim mniemaniu o sobie są najczęściej twórcami groźnych wypadków!
..........
ps. zadbaj sam o siebie, szczególnie w kontekście relacji względem innych kierowców! Na drodze, w czasie jazdy każdy kierowca ma takie samo prawo - jak wskazują na to przepisy!
Mieszkamich12:33, 18.04.2019
I pewnie jeździ "beemką" ????
Jurek11:50, 14.04.2019
Jak można na rondzie skręcić w lewo ? Wyprostujcie sobie lekko owe rondo i wychodzi Wam droga po łuku i tylko w prawo boczne drogi bo po środku jest wyspa. To że z wewnętrznego skręcasz na Michelin to ok tylko pamiętaj że musisz ustąpić tym na prawym pasie. Dodatkowo nie wiem jak jest teraz ale na Michelin lewy pas był wymalowany jako wyłączony z ruchu więc musisz wbić na prawy i zmienić pas a więc ustąpić tym którzy są na tym pasie. Gdyby było to duże rondo było by kiedy zmienić bezkolizyjnie pas ale u nas mądrzy wymyślili takie ronda że 2 tiry blokują całe więc gdzie tu miejsce na zmianę pasa. Uważam więc że lepiej jeździć prawym bo lewym można nie zdążyć ustąpić i tyle.
Nnn11:52, 14.04.2019
i to są właśnie "kierofcy" z Włocławka.
Klm11:55, 14.04.2019
Omijam to brudne zacofane komunistyczne miasto szerokim łukiem.
tojo15:28, 14.04.2019
bo trudno z nowej wsi do kruszyna przez Włocławek jechać.
Knicks12:09, 14.04.2019
Posąg wodza tam ustawić
kyselak12:12, 14.04.2019
Masa "specjalistów" chce tutaj tworzyć własne zasady.
Czy przed rondem są narysowane oznaczenia mówiące, że prawym pasem można tylko w prawo lub prosto/ lewym w lewo lub prosto?
Nie!
Czy jak nie oznaczeń - strzałek, to przepisy zabraniają jeździć w kółko zewnętrznym pasem?
Nie!
Tak więc w obecnej sytuacji można jeździć sobie w kółko zewnętrznym pasem, bo tak mówią przepisy.
Jak ktoś chce jechać lewym, niech jedzie, tylko musi uważać przy zjeździe i tyle w tym temacie.
A jak ktoś nazywa tych, co jeżdżą naokoło prawym pasem cwaniakami, niech lepiej nie wyjeżdża na drogi bo prawko zrobił pewnie w wojsku za PRLu.
egona14:13, 14.04.2019
Np. w Płocku jechałam takim rondem jak chcialam skręcić w lewo to od razu musiałam ustawić się na lewym pasie i już na wprost nie było mowy skręcić. Na radzie są takie ''gumowe ograniczniki'' czy jak się to tam nazywa? Super sprawa i pięknie uczy kierowców jazdy prawidłowym pasem. Przy okazji czasmi przyda się używać kierunkowskazów :). Dziwne nawyki z autostrad, przenoszą na ulice.
Zolza14:13, 14.04.2019
Jadący wewnętrznym pasem zjezdzajac na Michelin musi ustąpić miejsce dla jadących zewnetrznym pasem i jadących dalej , do zjazdu np w Kruszynska.
Nie cierpię tych wspaniałych jadących wewnetrznym pasem i wpychających się potem, żeby zjechać z ronda.
Droga15:02, 14.04.2019
Kiedy będzie droga na Michelin od filtrowej. Druga kadencja już leci. Kiedy pytam się. Do roboty zabierać się. Droga do Toruńskiej . Droga z Kaliskiej do Obwodowej. To wszystko jest na planach.
[email protected]15:05, 14.04.2019
Może nie na temat,ale,jak już kiedyś ktoś pisał,Włocławek turystą stoi ?!
Wybrałem się z rodzina z zagranicy na wycieczkę,myślałem,sobota (nie ma zakazu,kto ma pracować) będzie dobrze,aha,akurat,w buszowaniu w internecie,cisza.
Co pokazać mojej rodzince? Tama,Popiełuszko nie wchodzi w grę (ile można)
Po rodzinnych konsultacjach,Kruszyn! lotnisko!
tam zawsze coś się dzieję,niestety,lotnisko otwarte,nawet można samochodem pod samego "Antka Podjechać.
Tak mnie naszło,Włocławek nasze miasto,pięknę jest
Stały czytelnik16:23, 14.04.2019
Kiedyś pisałem aby drogę poprowadzić leśnymi duktami i połączyć ją z Królowej Jadwigi i w ten sposób by odciążyło całą Kruszyńską ale ludzie się uparli na Źródlaną.
Łoś17:56, 14.04.2019
To dopiero sarny i losie będą wychodzić, już teraz to codzienność
POLICEMAN16:43, 14.04.2019
Prosta zasada: Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym powinniśmy się zachowywać tak jak na drodze jednokierunkowej. Opuszczanie z ronda jest zawsze skrętem w prawo więc musimy skręcać z prawego pasa. Możemy wjechać na rondo wewnętrznym pasem, ale przed zjazdem musimy ustawić się na zewnętrzny pas i z niego opuszczamy rondo.
Dopuszczalne jest też opuszczanie ronda z wewnętrznego pasa ruchu pod warunkiem, że zjazd ma dwa pasy wylotowe i nie utrudnimy manewru (nie przetniemy drogi) osobom jadącym prawym pasem jezdni.
Inaczej łamiemy prawo bo:
Opuszczenie skrzyżowania o ruchu okrężnym nakazanym znakami C-12 jest zawsze skrętem w prawo, niezależnie od kształtu wyspy czy placu, nawet jak nie wymaga to fizycznie skręcenia kierownicą (np. droga zjazdowa styczna do skrzyżowania, albo będąca przedłużeniem drogi biegnącej okrężnie wzdłuż jednego z boków nieokrągłego placu). Skręt w prawo dozwolony jest, co do zasady, jedynie z zewnętrznego pasa ruchu (art. 22.2.1 ustawy) z uwzględnieniem art. 22.3 ustawy.
kiero16:53, 14.04.2019
No chyba w Polsce obowiązuje prawostronny ruch?Czyli z prawego pasa w prawo.
Strzałka20:57, 14.04.2019
Może wystarczy namalować strzałki przed wiazdem na skrzyżowanie kto, który pas ruchu ma zająć.
Paku22:53, 14.04.2019
Wystarczy zrobić Tak jak to jest w innych miastach na rundach *%#)!& Konin wystarczy wpisać w googlach. 52.229761,18.281196
I zobaczcie sobie jak jest rozwiązane.
r13:50, 23.04.2019
Niezupełnie. Za małe rondo. Jak wprowadzić ruch od Brześcia na rondo przy takim malowaniu? Jadący stamtąd mogliby albo tylko pojechać w stronę Michelina (wjazd z dwóch pasów na jeden, zewnętrzny ronda?!), albo z prawego pasa w stronę Michelina a z lewego na wewnętrzny ronda, albo zwęzić wjazd z tej strony do jednego pasa i wprowadzić od razu na wewnętrzny ronda..
Cx00:13, 15.04.2019
Gdybyśmy mieli prezydenta to problem tego ronda byłby dawno zapomniany. Ale przecież na Lubraniec łatwiej wyjechać z Wiejskiej więc jaki tam problem ronda.....
Kierowca zawodowy08:32, 15.04.2019
Takiego sobie wybraliście
Mop07:22, 15.04.2019
Codziennie jeżdżę obok McDonalda i jeszcze nie zauważyłem tam ronda.
Taxi08:40, 15.04.2019
Problem polega na tym, że to rondko jest zbyt małe co do ilości wlotów z od strony południa. Chcąc jechać zgodnie z przepisami jadąc Kruszyńską w kierunku Michelina powinno się zająć lewy wewnętrzny pas, co się dalej dzieje, kierowcy jadący od południa tj. Kaliską czy Zgodną chcący jechać do Michelina lub Kruszyńską w kierunku Tesco widząc że pas prawy zewnętrzny jest wolny natychmiast sznurkiem wjeżdżają na ten pas, automatycznie w tym momencie mają pierwszeństwo przed jadącymi pasem wewnętrznym I tak wjeżdżam na rondo od Kruszyńskiej mając pierwszeństwo za 1-2sek już go nie mam bo po prawej na zewnętrznym już mam kilka aut. Problemu nie ma większego gdy ruch jest mały lub średni wieczorem lub w nocy. Niestety w godzinach szczytu jest już gorzej.
JJJ10:10, 15.04.2019
Najlepiej wybudować estakadę nad rondem w kierunku Brześcia i po sprawie.
Pakol10:16, 15.04.2019
Większośc kierowców z Włocławka nie potrafi jeździć prawidłowo na rondach i nie wiedzą kiedy używać kierunkowskazów.Zawsze uważam na rondzie na Kapitulnej,bo tam miejscowi skręcają w kierunku Wienieckiej i nigdy nie sygnalizują że skręcają w lewo.Tam to jest norma.Przy kolizji oczywiście taki miś był na rondzie ,miał pierszeństwo i kto płaci mandat,ano ten co wiechał na rondo i myślał,ze miś jedzie prosto.
bambo 13:15, 15.04.2019
Kierunkowskazu to używa się zjeżdżając z ronda a nie w czasie poruszania się po nim -pewnie CWL -owski znawco.
bambo13:13, 15.04.2019
Ja tam pomykam przez 6 dni w tygodniu po kilka a nawet kilkanaście razy dziennie i nie widzę żadnego problemu.Jedyne co widzę to *%#)!& którzy próbują się z lewego pasa pchać na wyjazd w stronę Brześcia.Piszesz bzdury a jak masz problem z rondem to MPK polecam.
xx14:29, 15.04.2019
Kochani kierowcy! Z ronda tak jak i z autostrady zjeżdża się ZAWSZE W PRAWO!!! Naprawdę wystarczy o tym pamiętać, a potem to tylko modlić się aby jakiś amant drogowy nie wmeldował ci się w lewy bok.
Janek 206:23, 16.04.2019
Same asy kierownicy. Każdy ma swoją teorię. Po co wy chodziliście na kursy. Kodeks Drogowy jest jeden i należy go stosować w praktyce a wy jeździcie według własnego uznania, jeszcze się potem dziwicie że ktoś wam zwraca uwagę.
No coż20:34, 18.04.2019
Największym *%#)!& tego ronda jest jedno pasmowy zjazd na Michelin z *%#)!& ronda mimo tego, że kiedyś był pas rozbiegowy tylko, że 95% tych mądrych kierowców tu w komentarzach nie umie jeździć na zamek 1/1 i problemu by nie było.
Nick 23:15, 18.03.2022
Tak, myli się pan. Bo nie bierze pod uwagę kierowców wjeżdżających na rondo z Kaliskiej i Fredry a chcacych jechać do Michelina. Jak mieliby wjechać na pas wewnętrzny, skoro teraz ledwo można wjechać na zewnętrzny?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
22 9
*%#)!& nie kierowca że 3-4razy w tygodniu tam jeździ i ma problem
19 8
jak ty dostałeś prawo jazdy? ludzie którzy jeżdżą z prawego pasa w lewo to niedorozwoje którym wydaje się ,że są cwani .
8 8
do Jan123 kto cię uczył niech ci odda pieniądze , przeczytaj j kodeks ze zrozumieniem ,
18 3
jan123 - Przecież rondo opuszcza się tylko i wyłącznie z prawego pasa! Nie dotyczy to ronda typu turbinowego jakie mamy w centrum tam można z lewego pasa jechać prosto. Niejednokrotnie dochodzi tam (na falbance) do niebezpiecznych sytuacji jak kierowcy z lewego pasa zjeżdżają z ronda wymuszając pierwszeństwo na autach na prawym pasie.