Infrastruktura rowerowa w mieście ma zostać ujednolicona i być dostosowywana do wyznaczonych standardów. Urzędnicy przedstawili właśnie do konsultacji dokument wyznaczający parametry dróg rowerowych i ich wyposażenia. Rowerzyści mogą składać uwagi i własne propozycje do 10 maja.
Włocławski ratusz opracował „Standardy techniczne i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej Miasta Włocławek”. Dokument ma pomóc poprawić bezpieczeństwo i komfort użytkowania dróg rowerowych.
- Przyjmiemy to jako wytyczne do wszystkich infrastrukturalnych projektów drogowych, które będziemy realizować. To efekt rozmów i sugestii samych cyklistów, którzy wskazywali, że takie standardy są w innych miastach. Toruń czy Częstochowa są najlepszymi przykładami. U nas tego niestety nie było. Były podpowiedzi np. wynikające z konsultacji z rowerzystami prowadzonych na początku poprzedniej kadencji. Postanowiliśmy to zebrać w spójną całość – tłumaczy Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka odpowiedzialny za miejskie inwestycje.
Dokument określa m.in., jaką drogi dla rowerów powinny mieć nawierzchnię, jak należy je oznakować i jakie powinny znajdować się przy nich urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Z dokumentem można zapoznać się tutaj.
Obecnie ratusz czeka na opinie i sugestie rowerzystów. Można je przesyłać pod adres: [email protected] do 10 maja.
Po konsultacjach „Standardy techniczne i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej Miasta Włocławek” będą obowiązywać przy realizacji miejskich inwestycji (ich przestrzeganie będzie jednym z warunków udzielania zamówień na inwestycje). Będą też podpowiedzią dla podmiotów projektujących na potrzeby komercyjne infrastrukturę łączącą się z miejskim układem komunikacyjnym.
piechur.....18:07, 21.04.2019
do lasu rowerzyści. 18:07, 21.04.2019
xxx119:03, 21.04.2019
niech zamontują system kamer, żeby rowerzyści byli karani za jazdę po chodnikach i przejeżdżanie przez pasy dla pieszych. 19:03, 21.04.2019
przezorny09:08, 22.04.2019
przy okazji przyda sie do wylapywania tych co choda po sciezkach rowerowych i przechodza przez jezdnie w miejscach niedozwolonych... zenujacy komentarz 09:08, 22.04.2019
??????????19:28, 21.04.2019
,, miasto pyta ''? To znaczy kto pyta ? Bo przed wyborami zapewniali wyborców że ,,wiedzą czego wyborcom potrzeba '' , a teraz jak stołki swoimi kolesiami poobsadzali to pytają wyborców? 19:28, 21.04.2019
!!! REFERENDUM !!!19:31, 21.04.2019
Problem jest dużo szerszy i to tylko jedna z jego odsłon. Niestety, znowu vice-Kukucki chce nas nabrać. Trzy sprawy: procedowane regulacje mają mieć formę zaleceń, dwa - są to minimalne wymagania jakie mają spełniać projektowane ścieżki i inne elementy infrastruktury związane z ruchem rowerowym, i rzecz trzecia - możliwość odstępstw w uzasadnionych przypadkach.
Jak widać, poza chwilowym zajęciem dla kilku pasożytów z urzędu nie zmieni się nic. Prosty przykład - ścieżka łącząca Michelin z Południem. Po "przebudowie" jest za wąska, korzysta się z niej niewygodnie. Po wprowadzeniu dyskutowanych standardów pozostanie bez zmian, tylko prezydent będzie mógł powiedzieć, że je spełnia, a mieszkańcy sami taki stan rzeczy zaakceptowali, więc problemu nie widzi. Ewentualnie na etapie projektowania wystąpiono o zgodę na odstępstwa od przepisów i tą zgodę uzyskano - matoły z inwestycji i MZUKiDu wszystko klepną. Jeśli zaś większość wypowiedzi będzie krytyczna, to urząd i tak uzna, że proponowane przez mieszkańców zmiany nie mieszczą się w ramach wyznaczonych przez dokumenty przytoczone we wstępie i niestety nie mogą zostać zaakceptowane.
Nie miejmy złudzeń, prezydent i jego otoczenie nie jest zainteresowane polepszaniem standardu życia mieszkańców Włocławka w jakiejkolwiek dziedzinie. Ich interesuje tylko wygoda biernego dryfowania i comiesięczny wpływ na konto. Niedawno Wojtkowski pokazał pełnię swoich możliwości bezczelnie wmawiając na spotkaniach z mieszkańcami, że zgłaszane przez nich sprawy i ich postulaty są najczęściej bezzasadne, bo jego zdanie na ten temat jest zupełnie odwrotne. 19:31, 21.04.2019
maras20:14, 21.04.2019
połączcie te które są i po problemie. 20:14, 21.04.2019
wózek21:44, 21.04.2019
stworzyć miejsca pracy ,bo niedługo ścieżkami będą poruszać się na wózkach inwalidzi i renciści..... 21:44, 21.04.2019
Spekulant11:31, 22.04.2019
Liberalne Państwo, nieprzeszkadzające w przedsiębiorczości bez socjalu i z niskimi podatkami. Administracja ograniczona do minimum.
A miejsce pracy stwórz sobie sam. 11:31, 22.04.2019
wózek do liberała12:42, 22.04.2019
pokarz mi jedno liberalne państwo w europie, to flachę stawiam.... 12:42, 22.04.2019
kibel21:48, 21.04.2019
a ja pytam gdzie mam się odlać w centrum metropolii...... 21:48, 21.04.2019
Obserwator Postępu22:09, 21.04.2019
W Płocku w 2 lata Bulwary Wiślane zrobili z porządnymi kiblami ,placem zabaw .Nasze miasto wciąż się cofa ..Są robione nowe inwestycje ale rewitalizacja poraża ;p Zwłaszcza te kwietniki na Zapiecku. Czemu nasze miasto wciąż tak wygląda . Park coś tam powstaje ładnego. Tylko czemu w naszych parkach nie ma kibelków ?.Jak dziecku zachce się siku to nie pójdzie do toi toi przy katedrze bo tam sr..ają bezdomni.. 22:09, 21.04.2019
Toja22:47, 21.04.2019
U nas na bulwarach też jest porządny kibel, nawet dwa i plac zabaw. 22:47, 21.04.2019
Njy22:13, 21.04.2019
A po się pyta? I po co budują nowe? Stare są bezużyteczne, bo państwo rowerzyści i tak ich nie używają. Święte krowy włocławskich szos wolą śmigać po chodnikach albo wprost po jezdni. Uwielbiają a przykład ruchliwe skrzyżowania. Barany! 22:13, 21.04.2019
nick08:10, 22.04.2019
Rowerzyści mają coraz więcej dróg, nie płacąc, za to w "paliwie ani podatku", mają też coraz więcej praw na drodze. Może czas pomyśleć o obowiązkowym OC? Np. 10-20pln rocznie, żeby poczuli sięjak prawdziwi użytkownicy dróg i szanowali innych zarówno pieszych jak i kierowców, nie przejeżdżali przes pasy, nie zajeżdżali drogi, nie jeździli na ścieżce czasami szybcij niżsamochód na drodze. Miejscami owszem mają pierwszeństwo, ale samochód w miejscu się nie zatrzyma, a św. Piotr zna wielu takich, którzy mieli pierwszeństwo. 08:10, 22.04.2019
Klocek 08:22, 22.04.2019
Trzeba w poprzek budować koniecznie tęczowe i w kształcie sierpa bez młota bo ten już się w urzędzie zadomowił. 08:22, 22.04.2019
m09:02, 22.04.2019
po co pytać rowerzystów, skoro nawet gdy są ścieżki to i tak wolą jeździć chodnikiem lub ulicą... 09:02, 22.04.2019
Fanik09:19, 22.04.2019
Ja chce tramwaj 09:19, 22.04.2019
Magda fryzury 14:51, 22.04.2019
???? ???? ???? ???? ???? ???? 14:51, 22.04.2019
rower09:42, 22.04.2019
po co ścieżki jak tu same pedały 09:42, 22.04.2019
do pedałów18:45, 22.04.2019
o pedalstwo się obraziło...... 18:45, 22.04.2019
sierp09:58, 22.04.2019
KUKU OBIECALES PRZED WYBORAMI ZE ZROBICIE NOWY ASFALT NA SCIEZCE NA WIKARYJKE I NA PINCZATE NIE DA SIE JEZDZIC KOLARZE JEZDZA SZOSA NA KOWAL A TY CO CZEKASZ AZ PRZYJDZIE JESIEN MOKRO I PRZYMROZKI WTEDY NAJLEPIEJ SIE ASFALT KLADZIE BIEZ SIE DO ROBOTY ZROB COS W ZYCIU 09:58, 22.04.2019
Wiesiek paleta11:11, 22.04.2019
Cykliśći to powinni OC płaćić totalny brak przepisów znaków tragedia, myślą że auto jak rower wychamuje. 11:11, 22.04.2019
Xd00:15, 23.04.2019
Do tego coroczne przeglady na oskp razem z wpisem do cepik, bo wiekszosc ma niesprawne hamulce, zmurszale opony i braki w oswietleniu 00:15, 23.04.2019
Hulajnogistka11:27, 22.04.2019
"Miasto pyta ich, jak ma budować ścieżki rowerowe".
Miasto?!! Kto aplikował na stanowiska? Kto pobiera uposażenie? Rozumiem, że ten tytuł to myśl Rdakcji, ale Ratusz, powinien przedstawić propozycje. Ale to tylko - - urzędnicy samorządowi - - jak o sobie mówią. A zatem; nie fachowcy. No to może warto zobaczyć jak to robią gdzie indziej? Nieeee, no skąd. Cztery lata temu tłumaczyłem pewnej pani dyrektor (przepr. : "urzędnikowi samorządowemu" - jak sama lubi się określać) jak powinna wyglądać ścieżka rowerowa z jednoczesną maksymalizacją bezp. jazdy cyklistów a także pieszych. Niestety: ona (oni) wiedzą lepiej. Nie tylko w tym zakresie. 11:27, 22.04.2019
Włocławianka.15:19, 22.04.2019
Właśnie ,trzeba zobaczyć jak na rowerach jeżdżą ulicą -chociaż obok jest droga dla rowerów.Bezpieczeństwo zachowane jak trzeba,ha,ha. 15:19, 22.04.2019
Obiektywnie19:26, 22.04.2019
Największe niebezpieczeństwo na rowerówkach to piesi z pieskami - patrz fot powyżej.
> Bardzo fajne rozwiązania zarówno dla rowerzystów czy pieszych a nawet i kierowców są bezkolizyjne skrzyżowania zastosowane w Holandii (Stolicy rowerzystów). 19:26, 22.04.2019
czerwony rowerek23:01, 22.04.2019
Pan Kukucki taki propagator jazdy na rowerze i nie wie jakie problemy są ze ścieżkami dla rowerów? (Przed wyborami, to przypadkiem nie on lansował się na rowerze w Internetach? huehue).
Na początek, jako regularnie jeżdżący rowerem muszę pochwalić stan i ilość ścieżek rowerowych (bo personalnie to nie wiem komu dziękować) - to co mieliśmy jakieś 5-10lat temu, a to co mamy dziś, to spory skok naprzód. Powstało dużo nowych ścieżek w mieście. Minusem są ścieżki poza miasto. Ścieżka w lesie na wylocie do kowala to jakieś nieporozumienie, jeździć się nie da (na wygląd, to do remontu jakieś 20 lat temu).
Ścieżka do kruszyna: fajnie że jest ale w przejazdach już chyba nigdzie nie montuje się obniżonych krawężników. Obniżenia krawężników są dobre ale dla jadących rowerem wigry 3 do sklepu po piwo. W dobie rosnącej ilości rowerów (zwłaszcza kolarek), przejazd po takim krawężniku wąskim kołem z wysokim ciśnieniem, to w najlepszym wypadku ryzyko uszkodzenia roweru. Od rzeki do kruszyna połączenie chodnika ze ścieżką to jakiś rowerowy absurd, który trudno w jakikolwiek sposób komentować. Nigdy tam po ścieżce nie jeżdżę- *%#)!& by było, żeby w moim nekrologu napisali "zginął na ścieżce rowerowej".
23:01, 22.04.2019
Czerwony rowerek07:49, 23.04.2019
I poprawcie cenzurę na dd, bo napisałem g.ł.u.p.i.o, a filtry na dd uznały mnie za wulgarnego buca. Pzdr #NJS MTB 07:49, 23.04.2019
Citizen10:19, 23.04.2019
Tej wizjoner już pobudował arterie Promienna- Toruńska, wiadukty na rondzie do Michelina.....kończ waść wstydu oszczędź i zamilcz 10:19, 23.04.2019
Użytkownik11:35, 23.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Leśnik19:57, 21.04.2019
12 5
W lesie są już biegacze, muszą zostać ma ulicach 19:57, 21.04.2019