Po emisji filmu "Nie mów nikomu" braci Sekielskich w całej Polsce ofiary molestowania przez księży, zaczynają mówić, o tym, co je spotkało. Do naszej redakcji zgłosił się mężczyzna, który w swoim liście opisuje, jak jako ministrant był w latach 90. molestowany przez jednego z księży z os. Południe. Włocławska kuria zapewnia, że potraktuje to zgłoszenie poważnie.
Autor listu opisał sytuację, która miała miejsce w jednej z parafii na os. Południe. Jak zaznaczył, po raz pierwszy zdecydował się opowiedzieć o tym, co go spotkało. Mężczyzna tuż po pierwszej komunii, za namową osób wierzących z rodziny, został ministrantem. Swoją posługę traktował bardzo poważnie, nie opuszczał żadnej mszy, wzorowo pełnił swoje obowiązku, każdego wieczora modlił się i czytał Pismo Święte.
- Całą mszę potrafiłem wyrecytować z pamięci poza kazaniem i czytaniami, pieśni kościelne wyśpiewywałem, jak tylko organista zagrał - pisze pan Krzysztof (imię zmienione przez autora listu).
Ważnym momentem w roku były kolędy, podczas których chłopcy za swoją posługę otrzymywali od parafian drobne kwoty. Mężczyzna tłumaczy, że dzięki nim, w trudnych czasach mógł pozwolić sobie na zakup pewnych rzeczy bez proszenia rodziców o pieniądze. W każdą niedzielę chętni ministranci zapisywali się do posługi przy wizytach duszpasterskich. Nigdy nie wiedzieli wcześniej, z którym księdzem będą chodzić po kolędzie. Wyjątkiem był proboszcz, który sam wybierał chłopców.
- Człowiek dostojny, autorytet, prałat, proboszcz, dla wielu niczym papież, tak bardzo blisko Boga. Wydawałoby się Boski Ideał, dla wielu parafian wpatrzonych jak w boski obrazek. W pierwszych latach nie załapałem się na kolędę z księdzem L. [imię i nazwisko do wiadomości redakcji oraz kurii], pozostawało mi być jedynie blisko dostojnego księdza, służąc do mszy.
Dopiero w kolejnym roku - 1997, autor listu zaczął być zauważany przez proboszcza. W końcu doczekał się również możliwości odbycia z nim wizyty duszpasterskiej. Mężczyzna opisuje są bardzo dokładnie - od momentu oczekiwania na proboszcza przed plebanią, przez wizyty u parafian i powrót na plebanię, podczas którego ksiądz zaprosił towarzyszących mu ministrantów na herbatę i poprosił o pomoc w liczeniu pieniędzy.
- Włączył telewizor, zrobił herbaty i spytał czy dużo zarobiliśmy, nie pamiętam, ile to było, ale pamiętam że na jego stole było mnóstwo pieniędzy, dał nam po 5 zł i powiedział nam, że będziemy liczyć z nim pieniądze zebrane podczas mszy. Jak się później okazało podczas rozmów z innymi ministrantami na tym stole zawsze były pieniądze, wabił w ten sposób innych, żeby "pomagali mu liczyć" - pisze autor listu, a następnie opisuje, jak liczenie pieniędzy zmieniło się w molestowanie seksualne:
- Siedział na swoim krześle, my siedzieliśmy na długiej ławce bez oparcia, takiej które kiedyś stały w kościele. Oddzielaliśmy monety, piliśmy herbatę, wygłupiał się, żartował w pewnym momencie wstał i usiadł pomiędzy nami żeby pomóc nam liczyć. Żarty przeobraziły się w coś dziwnego, spytał czy mamy łaskotki i powiedział że będzie nas "gilgał". Kazał usiąść sobie na kolanach i gilganie pod pachami przeobraziło się w gilganie po kroczu, rozpiął nam guziki od spodni i włożył nam ręce w majtki łapiąc całymi łapami za genitalia. Tak bardzo chciałem żeby przestał i kiedy próbowałem zejść mu z kolan, on łapał coraz mocniej. Cały czas powtarzał żebyśmy nie uciekali, że nas gilga i tylko sprawdza czy mamy gilgotki. Bałem się, ale nie wiedziałem jak mam stamtąd uciec. W pewnym momencie powiedział do tego drugiego chłopaka że mu "stanął", a do mnie powiedział że on jest już mężczyzną. Złapał nas za ręce i podszedł do łóżka, położył się i kazał mi pierwszemu położyć się obok niego. Rozpiął koszulę i powiedział żebym teraz ja pogilgał jego po brzuchu, nie wiedziałem co mam zrobić, przecież to ten "Prawie jak Papież". Spodnie miałem rozpięte, znowu złapał mnie za penisa i zaczął nim poruszać, po chwili przestał złapał mnie za rękę położył na swoim brzuchu i kazał się gilgać, poruszałem ręką, udając, że gilgam, powiedział, żebym zrobił to niżej, tak jak on robił mi... rozpiął wtedy spodnie i odsłonił swojego penisa, mówiąc "gilgaj mnie niżej tak jak ja ciebie", nie odważyłem się tego zrobić, złapać go za penisa, mimo że co chwilę łapał mnie za rękę i mówił żebym gilgał niżej. Pod palcami czułem jego włosy łonowe, on miał zamknięte oczy, odlatywał. Kiedy jednak dotarło do niego, że nie odważę się go złapać za jego penisa, powiedział, że jeszcze nie umiem tego robić, ale się nauczę, kazał mi zejść i położyć się temu drugiemu, który cały czas na to patrzył. Wstałem z łóżka przerażony, powiedziałem, że muszę już iść, szybko założyłem buty i z kurtką w ręku, w mrozie wracałem do domu. Zostawiłem tak ich samych, uciekłem. Nie wiem, co tam się później wydarzyło i nigdy nie dociekałem.
Autor listu opisuje również, jak w kolejną niedzielę proboszcz znów poprosił go, aby towarzyszył mu podczas wizyt duszpasterskich oraz jak po ich odbyciu odmówił wejścia na plebanię i czym prędzej uciekł do domu. W kolejnych tygodniach zapisywał się na kolędy do innych księży, a kiedy okres wizyt w domach parafian się skończy, przestał chodzić do kościoła.
- Z domu wychodziłem, ale do kościoła nie docierałem. Minął jakiś czas i oznajmiłem w domu, że nie chcę być już ministrantem. W rodzinie z każdej strony miałem naciski, że byłem święcony, że ministrantem się jest i po święceniach zawsze mogę służyć do mszy itd. Moja wiara w Kościół, w Boga się w tamtym czasie skończyła, bo co za Bóg swojemu słudze pozwala robić takie rzeczy? - zastanawia się mężczyzna.
Do służenia przy ołtarzu pan Krzysztof wrócił na jesieni, by ponownie móc zimą chodzić z księżmi po kolędzie i trochę "zarobić". Proboszcz, jak pisze mężczyzna w liście, nie zauważał go już i zachowywał się "jakby nic się nie wydarzyło".
W sierpniu 1998 roku ksiądz L. zmarł. Autor listu pisze, że nie chciał brać udziału w pogrzebie, ale został do tego zmuszony przez rodzinę, która uważała, że tak wypada.
- Patrzyłem na tych płaczących ludzi i ministrantów ze smutkiem na twarzy, a ja... Ja poczułem ulgę, radość, poczułem się wolny od tego ,co się stało w styczniu 1997 roku i wyparłem z głowy to wydarzenie, starałem się nie pamiętać. Nie pamiętałem - pisze w liście. - Z kolegą, z którym byłem wtedy na kolędzie i później w mieszkaniu księdza L. nigdy później już nie rozmawiałem, było tylko cześć-cześć, a temat był tabu, on się wstydził mnie, ja jego i nigdy się nie dowiem, co wydarzyło się kiedy wyszedłem z mieszkania i zostali sami...
Pan Krzysztof pisze, że po maturze wyjechał z Włocławka i starał się normalnie żyć, nie myśląc o tym, co go spotkało. Miał jednak problemy w nawiązywaniu bliskich relacji. Trauma wróciła, kiedy kilka lat temu szedł przez włocławski cmentarz i zobaczył grób księdza L.
- To był czas, kiedy powstała mapa kościelnej pedofilii, co jakiś czas sprawdzam, czy na mapie zaznaczony jest Włocławek, nie ma. Widocznie po tylu latach wszystkie ofiary tego zwyrodnialca tak samo próbują zapomnieć jak ja. Niestety nie mam możliwości spojrzeć mu w oczy i zapytać "dlaczego", po emisji filmu braci Sekielskich postanowiłem, że pamięć o zmarłym L. [imię i nazwisko do wiadomości redakcji oraz kurii], Pierwszym proboszczu Parafii [do wiadomości redakcji] nie zginie, a Włocławek dzięki fundacji "Nie lękajcie się", do której również przesyłam swoją historię trafi na mapę kościelnej pedofilii i mam nadzieję, z nazwiskiem księdza proboszcza L. - kończy swój list pan Krzysztof.
List, z prośbą o ustosunkowanie się do jego treści, przesłaliśmy do kurii diecezjalnej we Włocławku. W odpowiedzi otrzymaliśmy zapewnienie, że sprawa została potraktowana poważnie.
- Z całą powagą traktujemy to zgłoszenie i jego treść, jak zawsze mając na uwadze dobro osób zgłaszających nadużycie. Postaramy się tą sprawą zająć i zweryfikować prawdziwość oskarżenia - zapowiada ks. Artur Niemira, kanclerz kurii i za naszym pośrednictwem prosi pana Krzysztofa, by oficjalnie zgłosił sprawę do delegata biskupa włocławskiego ds. pomocy ofiarom małoletnim. - Co do samego zgłoszenia, mamy jednak do czynienia z osobą już zmarłą. Niemożliwe jest więc prowadzenie procesu kanoniczno-administracyjnego, jak w przypadku osoby żyjącej. Niemniej zostaną przeanalizowane dostępne dokumenty pod kątem informacji o możliwości popełnienia przestępstwa przeciwko szóstemu przykazaniu z osobą małoletnią.
Kanclerz kurii dodaje, że do biskupiego delegata zajmującego się pomocą ofiarom małoletnim mogą zgłaszać się wszystkie osoby, które miały do czynienia z podobnymi zachowaniami księży z terenu diecezji. - Najważniejsza jest troska o każdą osobę, zwłaszcza dziecko, by uchronić je od jakiejkolwiek krzywdy - zapewnia.
Użytkownik10:48, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
CZY TO10:58, 16.05.2019
Parafia św.Maksymiliana Kolbe, Ul.Zbiegniewskiej ?
Czy 11:09, 16.05.2019
Tamten proboszcz zmarł nagle podczas pobytu na Mazurach.
parafianin11:29, 16.05.2019
Tylko w tej parafii na południu w 1998 zmarł proboszcz leszek t.
Więc TAK to ta parafia.
Pełne nazwisko masz na stronie parafii w dziale historia - pierwszy proboszcz
.....!23:52, 17.05.2019
najstarszy zawód świata : ksiądz !
M23:01, 18.05.2019
Tak. Ks. Leszek Tokarski
Użytkownik10:58, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik11:09, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
przecież11:12, 16.05.2019
On miał 9 lat a nie kilkanaście
Użytkownik11:14, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
to prawda11:16, 16.05.2019
Ksiądz Leszek spoczywa w kwaterze kapłańskiej tuż przy chodniku.
Użytkownik11:33, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kat11:55, 16.05.2019
Nie można mieć własnego zdania bo zaraz zablokują komentarz. To przykre. Byłoby mniej tego typu zjawisk, gdyby ludzie mówili o tym głośno, uczulali rodziców, bo to oni powinni reagować. Ale lepiej zablokować komentarz, który jest nie po myśli, niż zadać sobie parę pytań.
No 12:48, 16.05.2019
Właśnie kto i przez kogo blokuje się komentarze bo gdy w komentarzu nie ma nazwiska imienia bluzgów tylko fakty no to kogo to razi..... Administratora czy tego co sprawa dotyczy....
gdzie byli rodzice..12:02, 16.05.2019
Dziwne jest to, że wszystkie molestowane dzieci to sieroty. Nigdy nie słychać było o rodzicach, którzy stanęliby w obronie czy chociaż daliby "po pysku" takiemu księdzu.
ewik16:57, 16.05.2019
Rodzice często uważali że ksiądz to niemożliwe żeby tak postępował gówniarz sobie coś wymyślił, szkoda że niewierzyli dziecku
Użytkownik12:05, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Skryba12:20, 16.05.2019
A bo z tym całym Celibatem jest taki szajs, że pewien skryba młody miał przepisywać co mu dyktował starszy..:I od tej pory będziesz żył w celi bracie...młody się zagapil i walnął :I od tej pory będziesz żył w celibacie!!!
Ot i cała historyja
Lol19:13, 16.05.2019
I to oznacza ze mozna gwalcic nieletnich? Ten kolo zwany proboszczem caly kościół przerznal w karty i potem splacal z datkow na tace.
emu12:27, 16.05.2019
ale w następnym roku znowu poszedł z księżmi kasę zbierać?
rodzic12:30, 16.05.2019
na miejscu rodziców, jakbym się dowiedziała, to nie do kurii bym poszła, tylko na policję i do prokuratury, bo kuria nic nie zrobi, tylko przeniesie pedofila, do innej parafii, żeby dalej krzywdził dzieci, to jest dopiero dziadostwo, ci wszyscy, którzy tuszują i tuszowali powinni siedzieć razem z pedofilami
i tyle13:07, 16.05.2019
A ja bym poszedł wprost na plebanię z sekatorem !
dzielnicowy16:15, 16.05.2019
na policje xd xd widać od razu że kobieta post napisała
Rodzic20:47, 16.05.2019
Tak właśnie powinny zrobić wszystkie ofiary pedofilów księży. Do Kuripo co założyć sprawę cywilna i koniec.
Użytkownik12:37, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gaga 15:04, 16.05.2019
Może byłeś taki brzydki, że nawet zakonnice Cię olały
do brzydkiej gag16:40, 16.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
dziwne....12:37, 16.05.2019
przez tyle lat myślał, myślał i wymyślił, że napisze list do DD Włocławek.....
obudził sie 17:42, 18.05.2019
hahaha xd
proste ?12:44, 16.05.2019
Jest prosty sposób. Każdy czujący prawdziwe powołanie, wstępując w szeregi księży powinien poddać się chemicznej terapii pozbawiającej jakiegokolwiek popędu seksualnego i mamy spokój z pedofilią, homoseksualizmem, konkubinami i nieślubnym potomstwem.
Ken66612:49, 16.05.2019
Widocznie Bóg tak chcial
q112:59, 16.05.2019
Spowiadajcie się ze wszystkiego a przyjdzie czas że publicznie w kościołach księża będą opowiadać wasze historie..... będzie wesoło :))))
Parafianka21:07, 16.05.2019
Już tak jest ze kazania są pisane z naszej spowiedzi. Skądś przecież im.sie to bierze
q113:05, 16.05.2019
Spowiadajcie się ze wszystkiego a przyjdzie czas że publicznie w kościołach księża będą opowiadać wasze historie..... będzie wesoło :))))
xxl13:10, 16.05.2019
a gdzie byli jego rodzice mogli to przerwać i kijem pogonić dziada
Spekulant13:13, 16.05.2019
Zapatrzeni w "prawie Papieża" dziwisz im się że nie uwierzyliby?
xxla14:19, 16.05.2019
chlali gołde, bo to patole
Użytkownik13:11, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
przejrzałemnaoczy13:16, 16.05.2019
JAKOŚ W BIBLII NIC NIE MA O SPOWIEDZI PRZED KAPŁANEM, JEST NATOMIAST O WYZNAWANIU GRZECHÓW BOGU, CZYLI POWINNA BYĆ SPOWIEDŹ POWSZECHNA, BO KSIĄDZ TO NIE BÓG, WIELE INNYCH HEREZJI WPROWADZILI SOBIE ŻEBY CIEMNY LUD MIEĆ POD SWOIM PANTOFLEM
Ewa0714:04, 16.05.2019
I jest spowiedź powszechna
jedno oko14:27, 16.05.2019
filozof po WSH mamusi to powiedz.....
Do Ewa15:40, 16.05.2019
Jest i owszem wszyscy razem odmawiają akt pokuty, czyli na Mszy: spowiadam się Bogu wszechmogącemui itd. To jest spowiedź powszechna, a nie spowiedź konfesjonałowa
Ed18:15, 16.05.2019
Tak jest np.w kościele ewangelickim. Spowiedź powszechna. Nikt ksiedzu do ucha nie szepcze.
xxxx19:21, 16.05.2019
mylisz się... temat spowiedzi w Biblii, a dokładniej w Nowym Testamencie istnieje. Jezus przebaczył grzechy jawnogrzesznicy mówiąc: i "ja Cię nie potępiam, idź i więcej już nie grzesz".. Również posyłając apostołów było mówione :komu odpuścicie grzechy są im odpuszczone, komu zatrzymacie są im zatrzymane" .Proste, wystarczy PRZECZYTAĆ Pismo :D:D:D
Ewa0719:59, 16.05.2019
W kościele katolickim jest spowiedź powszechna
wnuk13:22, 16.05.2019
hehehe, a moja babcia to mi mówi, ze zawsze podaje księdzu te same grzechy, a więcej nie pamięta, czyli i tak prawdy nie mówi, to po co ta smieszna spowiedz
taka prawda13:30, 16.05.2019
... a ksiądz na to też hehehe... Byle by babcia kasę dawała i będzie GIT !
do wnuka14:17, 16.05.2019
babka po przejściach z dziadkiem? walnij się albo babkę
he14:49, 16.05.2019
a jakie to grzechy może mieć stara baba, chyba tylko że ostatnio na mszę się spóżniła albo za mało na kolędę dała. Młode laski to dopiero mają grzechy i takich to ksiądz z przyjemnością wysłucha !
Użytkownik13:33, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Nie ksiądz13:46, 16.05.2019
Homoseksualizm dotyczy wszystkich zawodów i na pewno nie da się udowodnić, że Trynkiewicz był księdzem. Wielu pewnie by chciało to połączyć.
Czy nikt nie słyszał o homoseksualnych incydentach na linni nauczyciele-dzieci? Podobne trener (trenerka) - trenujące dziecko?
Jakoś to przechodzi bez echa i nagonki na innych reprezentantów tych zawodów.
A wcześniej, czy później gej zapragnie młodszego partnera, czy lesbijka młodszej partnerki.
A już adopcja dzieci przez pary homoseksualne, to proszenie się o nieszczęście.
To tak kilka przemyśleń ku rozwadze.
Hhh14:03, 16.05.2019
Tak, ale w żadnym innym zawodzie przełożeni w tak zorganizowany sposób nie kryją pedofili jak to czynili biskupi w kk. To oni pozwalali tym pedofilom na bezkarne działanie! I na tym polega wyjątkowość pedofili w sutannach
max15:11, 16.05.2019
Jestem bi mam dzieci czy to znaczy że będę je molestować!? Nie można porównywać homoseksualizmu z pedofilią a może jeszcze zoofilią...
Niegej10:25, 17.05.2019
Jestem zatwardziałym heterykiem. Seks bardzo lubię, a nawet uwielbiam. Mam dziecko. Jestem przez ciebie podejrzany o pedofilię? Czy gdybym dziecko adoptował, to byłbym bardziej podejrzany, niż teraz?
Sam ja13:47, 16.05.2019
A tak łapki przy samej doopie upierwszegomaja.
Eni14:04, 16.05.2019
Nie tylko księża są pedofilami jak byłam mała dziewczynka też miałam sąsiada pedofila który raz mnie zaciągnął do swojego domu i siła chciał mnie wykorzystać kazał mi swojego członka dotykać kiedy go spotkam i napluje mu w twarz wtedy byłam mała nie wiedziałam że to pedofil
Gmer10:26, 17.05.2019
A kto twierdzi, że jest inaczej?
do Nie ksiądz14:05, 16.05.2019
Nie o homoseksualizmie tu mowa ale o pedofilii - rozróżniasz ??? Do księży homoseksualistów nikt się nie czepia - niech się lasują we własnym sosie do bólu. Jednak PEDOFILIA to zbrodnia surowo karana i każdy zwierzchnik (biskup, papież) tuszujący ten proceder jest równie winny co sam pedofil. Ciebie jako pedofila stanu świeckiego, żaden kierownik, dyrektor czy prezes by nie bronił i nie przenosił na inny odcinek! CZAISZ ???
Homoprzestępcy14:42, 16.05.2019
Ktoś niżej w komentarzu wspomniał o pedofilach z dworca Centralnego. Skazane zostały pionki, a sprawy znaczących osób zostały wyciszone. Do dziś są artykuły ze śledztwa i procesu. Wielkie rozczarowanie.
Pamiętam też sprawę znanego psychologa pana S.. Jedni traktowali ją z należytą starannością i uwagą, ale było wielu obrońców. Bronili bo zasłużony i znany.
Tajemnica poliszynela są wyjazdy bogatych gejów do Tajlandii, czy Nigerii. Bynajmniej nie wyjeżdżają tam zwiedzać, czy polować na tygrysa.
do pedryli14:13, 16.05.2019
a może który napisze o politykach aktorach lekarzach i dzieciach z dworca centralnego , jak wysoko postawieni politycy zamietli aferę po dywan.....pedofilska siatka europejska .70 skazanych w franci 26 w niemczech 5 w polsce i żadnego klechy nie było.......
do pedryli15:02, 16.05.2019
Oj przestraszyłbys się troliku ilu pedryli z w PISIE jest;)
do śmiecia z tęcz18:32, 16.05.2019
wymień jednego z nazwiska lewacka gnido.....
Gwar10:28, 17.05.2019
A wątek prezesa i jego kierowcy? A wątek Macierewicza i młodych chłopców? Nie wiem, czy lewacka i nie wiem, czy gnida, ale rację ma.
Fob14:16, 16.05.2019
Widać kuria nad komentarzami pod artykułem też czuwa bo te mniej "wygodne " szybko są usuwane. Najlepiej zamieść wszystko pod dywan i przez kolejne 50 lat uważac że nic się nie dzieje. Ważne kasa się zgadza!
do foba14:24, 16.05.2019
ja kasuje bo jestem dobry pedofil, rżne tylko babcie po 60 i jeszcze mi płacą...nieletnich nie dotykam
gościu17:54, 16.05.2019
właśnie to nie kuria dba bo usuwają te broniące księży
Użytkownik14:36, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Nek-a15:27, 16.05.2019
To się nie w głowie nie mieści !!!!!!!!!!!!!
fredrowiec14:43, 16.05.2019
Tak się składa, że mieszkam tam 40 lat-i owy ksiądź którego już tak oczerniliście miał kilka zainteresowań min.były: to hazard i kobiety świadczące usługi niekoniecznie sprzątanie.Jak kogoś łapał za krok to kobiety a nie sądzę by chłopców.
Konto usunięte15:05, 16.05.2019
brak słów, ręce opadają, czy ci duchowni zastanawiają się nad tym jakie są skutki takiego postępowania i jaką krzywdę wyrządzają w sferze psychicznej dzieci, makabra, w tym przypadku sprawca zmarł więc żadnej sprawy nie będzie wszystko do umorzenia
Użytkownik15:15, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ewa 197015:17, 16.05.2019
Bardzo proszę zapoznać się z publikowanym dziś w prasie artykułem na temat grup zawodowych gdzie występuje pedofilia . Naprawdę nie dotyczy ona jedynie księży drodzy Państwo ! Nie twierdzę ze takich przypadków nie ma ale nie bez uogólnień ze wszyscy księża są tacy bo takich jest pewnie znikomy procent. Moja rodzina od pokoleń katolicka zawsze posyłała dzieci na naukę religii czy służenie do mszy i przez tyle pokoleń jakoś nic się takiego nie wydarzyło. Uogólnienia mogą bardzo skrzywdzić.
Rob15:49, 16.05.2019
Droga Pani Ewo, tutaj chodzi o to, że od duchownych wymaga się nieskazitelności, oczywiście pedofile są w innych grupach społecznych jest ich dużo, dużo więcej, księży w porównaniu jest niecały 1%, tylko, że oni są kryci przez swoje środowisko, a tak nie powinno być, powinni być wyrzucani i normalnie sądzeni i wogole nie powinni być księżmi
Gwar10:33, 17.05.2019
Nikt nie twierdzi, że wszyscy księża, ale można powiedzieć, że 1%, to przypadki ujawnione, udowodnione i skazane. Doliczyć do tego należy całe podziemie pedofilskie, tj. przypadki nieujawnione, przypadki ujawnione jak tutaj, kiedy sprawy karnej nie będzie i szajkę, która uczestniczy w ukrywaniu dowodów. Dopiero wtedy otrzymamy klarowny obraz Kościoła Katolickiego w Polsce.
marrciin15:38, 16.05.2019
ma szczęście chłopinaości na niego można wymysla że mu *%#)!& nie *%#)!& Znałem tego księdza osobiście i to jest absurdalne co ten facet wypisuje. teraz kiedy ksiądz nie zyje różnosci można na niego wymyslac... Pozdrawiam
Kler00:25, 17.05.2019
Moze nie byłeś tpo prostu "w typie" więc" nie dawaj sobie głowy ścinać"
głowy
Konto usunięte15:42, 16.05.2019
do Ewa 1970
z takimi stwierdzeniami to należałoby być ostrożnym, wiele osób pokrzywdzonych a w szczególności dzieci może nie ujawniać faktów wykorzystania seksualnego przez księży widzą, że wszyscy chodzą do kościoła i na religię duchowny zachowuje się jakby się nic nie stało, co roku kolęda, święta itp., ponadto dla ofiary tego typu przemocy jest to sprawa bardzo intymna i na pewno bardzo trudna do ujawnienia w szczególności nieletniej, efekt może być taki, że ludzie z tym żyją mając koszmary psychiczne a w przypadku dzieci może to prowadzić do zaburzeń w każdej sferze życia w przyszłości
BLAC15:48, 16.05.2019
Oczywiscie ,ze Parafia Sw.Maksymiliana.
Kto nie pamieta Ks.Tokarskiego
Marta7818:44, 16.05.2019
Wszyscy pamietamy proboszcza Leszka Tokarskiego i to z tej gorszej strony, przede wszystkim hazard ! Ciągle przegrywał w karty z pieniędzy, którzy parafianie dawali na tacę. Kościół ciągle stał w miejscu z budową,bo wiecznie było brak kasy....Dopiero Nowy proboszcz,obecny stworzył prawdziwą Parafię!!!
MamPomysła15:49, 16.05.2019
Ów ksiądz ma w kościele tablice "ku pamięci". Proponuję zacząć od jej zasłonięcia....
bhg16:17, 16.05.2019
Nie wiedziałem , że w Polsce wykonuje się wyroki nie idąc najpierw do sądu...
Spoko16:24, 16.05.2019
W Licheniu zasłonili pomnik ks.EugeniuszA Makulskiego białą tkaniną symolizującą niewinność przy okazji pod prześcieradełko załapał się J.PII. P.S. Wyroku przeceiż nie było
MamPomysła17:06, 16.05.2019
Do bgh: "dla dobra śledztwa". Podobną sytuację masz, jak policja zamyka na 48godzin do wyjaśnienia. Niewinnych też.
&&&15:51, 16.05.2019
Zastanawiające dla normalnego czlowieka jest to że ci ,,świadkowie'' kilkadziesiąt lat żyli w niewiedzy że ,,byli molestowani'' .Dopiero teraz ,,świadomość '' wróciła ?
A co w takim razie z mobingiem w zakładach pracy ? Co z traktowaniem młodych pracowników jak niewolników do sprzątania za grosze ? Co z dyskryminacją obywateli 50+ w zatrudnieniu ?
Dlaczego o tych przestępstwach partyjna propaganda milczy ?
hytr16:18, 16.05.2019
Już jest ,nowe paliwo dla wszelkiej maści kodziarzy , zwolenników zboczeńców od Biedronia i innych lewaków.
Gwar15:08, 17.05.2019
Rozumiem, że katolicka ultraprawica pochwala pedofilię?
tak będzie16:19, 16.05.2019
Były narzekania na tym portalu na brak patroli na cmentarzu, od dzisiaj pedofila i pederasty Leszka T. w jednym będą pilnować tajniacy, do czasu aż go dzieś nie wywiozą. Bo tam te niby kamery to tylko puste klosze są
spowiedz16:19, 16.05.2019
kiedyś były takie gazety brawo i każdy pisał swoje żale ,a teraz jest dd włocławek i ofiary po tylu latach xd wystarczy nie chodzić do koscioła i nikt was molestować nie bedzie no chyba że ojciec :)))
Dominika 77716:24, 16.05.2019
Jak można oczerniać Księży ,wszystko to jest wina rodziców , rodzice muszą pilnować dzieci zabrać komputery telefony bo dzieci są za bardzo rozbudzone
Znam księży z Wloclawka i nie zdążyła mi się taka sytuacja a znam ich bardzo, co robili przez tyle lat po tylu latach sobie przypominają o Ksiezach niezyjacych
lol16:45, 16.05.2019
Słuchaj "gimbazo" te sprawy dotyczą czasów kiedy komputer i telefon kom. nie były tak powszechne jak dzisiaj.
Ktos...16:47, 16.05.2019
Ciekawe jakby to dotyczyło Twojego dziecka to co byś napisała??? To dorośli dobierają się do dzieci A nie dzieci do doroslych! Bardzo dobrze ze po tylu latach ten smród wychodzi na jaw
xxxx19:30, 16.05.2019
zgadzam się z DOMINIKĄ... gdzie byli rodzice??? Wiem z własnego doświadczenia, że moja mama nigdy nie zwątpiłaby we mnie i uwierzyła gdyby mi zdarzyło się coś takiego. Na szczęście znam księży tylko z tej dobrej strony, ale współczuję tym,którzy mają z nimi właśnie takie straszne wspomnienia i traumę. Mam nadzieję, że może coś się wreszcie zmieni...:)
Gwar10:37, 17.05.2019
Przecież biskup wyraźnie powiedział, że dzieci są rozbudzone, mają potrzebę bliskości i molestują, a nawet gwałcą biednych księży.
Biskupowi nie wierzysz?
Taa11:50, 18.05.2019
Wina rodziców że księża są zboczeńcami:))) no brak słów. "Oczernianie księży" - żal mi ciebie...
RRRRRRRRRRRRRR16:49, 16.05.2019
NAJPIERW DAJĄ A PO TĘ OPISUJĄ JACY ONI MOLESTOWANI BYLI 20 LAT TEMU MASAKRA
.18:25, 16.05.2019
9-10 Latek daje z własnej woli twoim zdaniem ?
Olga 12318:39, 16.05.2019
Niby co dają... To są jeszcze dzieci nie wiedzą jak się odnaleźć w tej sytuacji. Nawet jak już wiedzą co się dzieję to nie potrafią zareagować tak jakby dorosły to zrobił. Dzieckiem jest łatwo manipulować !
Użytkownik16:52, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do pedryli17:30, 16.05.2019
...a ilu PEDRYLI jest w PISIE....to bys się za ta swoją "pustą"głowe złapał jakby wyszło na światło dzienne jak sie zabawiają poza obiektywami kamer!
Do troliskapowyzej17:48, 16.05.2019
A ilu jest w PO i w podobnej maści partyjkach czemu też o tym trolu śmierdzący nie piszesz
do platfusa18:28, 16.05.2019
ty to rozum tracisz jak usłyszysz PIS jakaś obsesja z twojej strony , lekarz psychiatra ci nie pomoże tylko patolog
Lol19:16, 16.05.2019
Homo chociaz z doroslym sypia i tobie wszawa gnido broniaca gwalcicielu dzieci nic do tego. Idz przeliz rowa Meringowi
lol pojeb19:31, 16.05.2019
co ty ględzisz pedrylu?
Taka myśl17:18, 16.05.2019
Są fora społecznościowe , zapewne ten młody mężczyzna nie zapomniał imion i nazwisk swoich kolegów świadków tamtych wydarzeń. Nazwiska się powtarzają i są w różnych miastach ale jakby zagadnąć czy nie pochodzi z Włocławka ? I wspólnie zadziałać choćby do Sekielskiego
Bogdan17:34, 16.05.2019
Dosyć temu cwaniactwiu chłopom w czarnych spódnicach. Ogiery powinni być wykastrowani, a łapy tych zwyrodniałych nosicieli prawdy Jezusa odrobane. Jeżeli ktoś mówi że był przez dłuższy czas molestowany to uważam że to lubił. Po pierwszym takim przypadku winien wypiąć się na tę instytucję.
Rekin17:34, 16.05.2019
Przychodzi Św. Piotr do Jezusa:
- Cześć Piotrek, co tam słychać?
- Panie, u bram raju stoi Sławoj Głódź i chce się z Tobą zobaczyć.
- powiedz mu, że nie oglądam byle czego...
Janosik17:53, 16.05.2019
Znam przykłady że to księdzu włożono ręce w majtki, także różnie bywa?!?!
niebogłosy20:01, 16.05.2019
bywają przystojni ^^ z checią bym tegesik na spowiedzi z takim w kościele xd chór by był jak tralala LOOL
klerdobudy05:38, 06.06.2020
A tobie tuja w zadek!
Wanda 17:54, 16.05.2019
Ja od dawna zakładałam chodzić do ministrantów w katedrze bo ten proboszcz ma problem ale kryty jest przez gore
xxxx19:42, 16.05.2019
puknij się w głowę kobieto.. widzę wyobraźnia Ci działa.. pogadaj sobie z osobami, które go znają osobiście.. złego słowa nie powiedzą, a wręcz przeciwnie. ja również. Sami ministranci, o których piszesz są zadowoleni, nie powiedzą czegoś takiego co Ty, bo nie miało nic takiego miejsca... to, że ich nie lubisz, nie znaczy, że są złymi księżmi. Zastanów się nim coś napiszesz!!!
do xxx22:30, 16.05.2019
Jak dobrze ich "wychędożył" to są zadowoleni....;)
parafianka katedry14:26, 21.05.2019
za takie oszczerstwo powinnas sie w piekle smazyc na wieki ,
Dzisiaj 18:06, 16.05.2019
tj. czwartek 16 maja o godz. 23.00 na telewizji WP (jest w Sat-Filmie) film braci Sekielskich pt." Tylko nie mów nikomu ".
Ed18:16, 16.05.2019
WP TV jest dostepna w systemie dvbt na mux8
jutro18:21, 16.05.2019
lewacki pomiot......
do dzisiaj;)22:31, 16.05.2019
Jutro w tvn o 23.00 bedzie wyemitowany dokument!
Użytkownik18:38, 16.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
AAAAAA23:21, 16.05.2019
Z Jadźką niech robi co chce, przynajmniej dzieci nie tyka
plebn09:35, 17.05.2019
to jadzka robi co chce
karta pik19:37, 16.05.2019
tokarski to był chłop ile wódy z nim wypiłem, nie szkalujcie jak nie wiecie....
Po latach zesmy sie 19:52, 16.05.2019
Na Kazimierza tez byl taki jeden- mnie obmacal a mojego meza klepał po pupie..
;/20:06, 16.05.2019
Ks.Mirosław Żłobiński? Taki siwy niewysoki w złotych okularkach. Jest teraz w Seminarium w Łaźniewie k. Błonia 20 km przed Warszawą jak pojechać przez Sochaczew,
;/20:13, 16.05.2019
Jakbyście chcieli powtórzyć trójkącik to śmiało jedźcie Seminarium Księży Orionistów Łażniew zaprasza
Los19:54, 16.05.2019
Lepiej zeby sie to twoim dziecia nie przytrafilo
ksiadz20:03, 16.05.2019
jak wejdzie lgbt czeka każde dziecko mastrubacja
hajs klecho19:58, 16.05.2019
szykujcie kase księzulka na odszkodowania bo troche to zajmnie :)))
Gwar10:38, 17.05.2019
To podniosą nam podatki, żeby dać zapomogę kościołowi na zapłatę odszkodowań.
hajs klecho14:36, 17.05.2019
ale tym poszkodowanym o to chodzi :))))
kapt huk20:17, 16.05.2019
A mnie w podstawówce molestowała sprzątaczka normalnie mnie stukała , pretensji nie mam , a znam takich chłopców co do księdza za pieniądze jeżdzili , i wiedzieli dokładnie co robią ...
haha05:51, 17.05.2019
no właśnie jeden lubi ogórki inny ogrodnika córki...
Agrafka20:43, 16.05.2019
Przecież w tamtych latach wielu ludzi o tym wiedziało ale macki tego księdza potrafiły zakamuflować wszystko łącznie z trzema "gosposia mi" mieszkającymi razem z nim w jednym domu (w latach 80 tych) nie było jeszcze plebanii była tylko kaplica
egon04:16, 17.05.2019
A w Brzesciu co masz? śpi z gosposia, mają dzieci razem! To norma w każdej parafii. Kreatura wredna, stara a próbuje być śmieszny i taki dobry.
re Rob21:12, 16.05.2019
A co się dzieje z tym ,,nieskazitelnym'' specjalistą od szczawiu , mirabelek i profesjonalnej erotyki ? Dawno nie słyszeliśmy jego ,,wysublimowanych górnolotnych literackich '' epitetów .
kierowca 5221:22, 16.05.2019
Leszek T lubił sobie wypić i był zagorzałym kibicem Nobilesu to pewne.
Asa21:22, 16.05.2019
Ile można zarobić na oczernianiu? widzę, że to dobry biznes.
zobaczcie sami 22:01, 16.05.2019
"Z całą powagą traktujemy to zgłoszenie i jego treść, jak zawsze mając na uwadze dobro osób zgłaszających nadużycie" Ten NIEMIRA przestęostwo przeciwko wolności seksualnej nazywa nadużyciem.
Isia00:05, 17.05.2019
Na stronie parafii , gdzie Leszek rządził niegdyś już nie ma zakładki historia parafii...
Nie ma żadnej wzmianki o nim
ekir08:49, 17.05.2019
własnie to samo zauważyłam i nigdzie zdjęć księdza
czarna dziura;/00:37, 17.05.2019
1983- erygowanie parafii do 1997
tojo05:58, 17.05.2019
Celibat w kościele jest tylko po to żeby dzieci księży nie mogły dziedziczyć ,inaczej potęga kościoła byłaby rozczłonkowana , nie ma w tym żadnej ideologi , a człowiek jest tylko człowiekiem i z naturą nie wygrasz.
Tupi07:57, 17.05.2019
Natura natura, niech się za baby biorę takie które mają na to ochotę. Ale od dzieci wara !!!! To już nie natura tylko wyłączenie chyba,zwyrodnialstwo.
Rob09:30, 17.05.2019
ludzie dajcie spokój, przecież ten proceder trwał od dawna nic z tym nie robiono, pamiętajcie, że w każdej grupie społecznej są czarne owce, nie można wszystkich oceniać jednakowo, bo krzywdzicie tych normalnych księży
Gwar10:40, 17.05.2019
Ale "czarne owce" wypalimy żywym ogniem. Amen.
Pabo10:39, 17.05.2019
A może z tym molestowaniem dzieci i tzw .ludzi wokół kościoła to chodzi o to by stworzyć sobie armię ,, poddanych ,, zastraszonych i posłusznych by kiedy tylko przyjdzie ,,ochota,, mieć ich pod ręką .. Moim zdaniem całe to zło pedofilii , pederastii , czy pedsłowania jest wynikiem celibatu . Nie można działać przeciw naturze i zabraniać obojgu płci interesować się sobą .. Jest wielu takich ,, pasterxy ,, na świecie którzy mają swoje rodziny , dzieci , są dobrymi mężami , ojcami czy wujkami , a jednocześnie głoszą słowo Boże i są przykładnymi obywatelami . Bardzo wątpię w to że ksiądz - pastor czy inny duchowny mając swoje własne dziecko chowane od pieluchy , zrobiłby krzywdę seksualną innemu dziecku , kobiecie czy osobnikowi tej samej plci . Teraz mnóstwo wychodzi łajdactwa , niechcianych czy przypadkowych dzieci , samobujst księży i ich ofiar , i zniesienie celibatu pewnie nie zniosło by całkowicie problemu , ale jestem przekonany że skala problemu była by o wiele , wiele mniejsza .. Adepci kapłaństwa powinni też mieć świadomość czekających ich w duchownym stanie wyrzeczeń , przebadać się na okolicznośc odporności na pokusy życia na zewnątrz i ich decyzje powinny być świadome i dojrzałe ..
Roza20:31, 17.05.2019
Czytam te komentarze i nie mogę uwierzyć Co Panstwo piszecie. Nie można księży w żaden sposób tłumaczyć, jeżeli dopuszczają się pedofilii na dzieciach. Dziecko boi się powiedzieć rodzicom co ks robili dlaczego bo mu ufalo. Ja wierze temu ministrantowi z parafii Maksymiliana, bo jak czytalam ten artykuł to przypomniały mi się słowa Mamy ministranta, która mówiła, że chłopiec o imieniu D nie chciał chodzic do ministrantów, bo proboszcz kazał mu siadać na kolana, a ja bym wtedy dała głowę za proboszcza, a matka juz ze mną nie chciała rozmawiać. Nigdy nie dam za nikogo głowy. Chlopak ów wyjechał z kraju jest już dorosłym mezszczyzna. Ks nas zawiedli i to bardzo.
tojo10:40, 17.05.2019
do Tupi - oczywiście masz rację ja wcale ich nie bronię ani nikogo kto krzywdzi w jakikolwiek dzieci , pierwszy rzucę kamieniem .
ZJANINA13:15, 17.05.2019
NARUSZONO KOMENTARZ. !!!! PODAC NAZWISKO I OBCIĄC JAJA !!!!!!
Kssia13:18, 17.05.2019
NARUSZONO KOMENTARZ. !!!! PODAC NAZWISKO I OBCIĄC JAJA !!!!!! POPIERSM
Bez emocji!14:32, 17.05.2019
Wystarczyło kilka dni wałkowania w mediach tego tematu i już mnie tak znudził ,że go kompletnie olewam.
Rav15:28, 17.05.2019
Ciekawe czy byś olewał jakby stała sie krzywda Twojemu dziecku? choć po Twoim wpisie mogę z całą pewnoscią stwierdzić że NIE!
SPROSTOWANIE15:29, 17.05.2019
Ciekawe czy byś olewał jakby stała sie krzywda Twojemu dziecku? "o ile je posiadasz " - choć po Twoim wpisie mogę z całą pewnoscią stwierdzić że NIE!
Sebak15:55, 17.05.2019
Tokar hazardzista i może i miał kobitki .Takie legendy krążyły że hazardzista i że kościół przepił .Był nie miły to fakt ale czy kogoś molestował. Nigdy nie słyszano takiej historii. Mówiona że czasem mszalnego za dużo ,hazard i kobitki ale nigdy nie mówiona, że tknął jakiegoś dzieciaka .Księża z tej parafii nigdy nikogo nie tknęli.
do sebak16:00, 17.05.2019
Obrońca pedofili sie odezwał!albo jestes jednym z nich ze bronisz zwyrodnialca!Najlepiej zamilcz i sie nie odzywaj...
Rys16:59, 17.05.2019
Akurat ten ksiadz byl tak cięty na kase, że nikomu by jej dotknac nie dał tak więc bajki o liczeniu pieniedzy przez ministrantów można wlozyc miedzy bajki
do "pomyśl"18:03, 17.05.2019
Myslisz ze te pieniadze dzieci by mu zabrały??to był wabik zeby tylko łapska wepchnac w majtki ministrantom!
Do portalu17:54, 17.05.2019
wali fejkiem i stucznościa na kilometr ehhh chcecie być sławni jak Sekielscy??
:)))17:43, 18.05.2019
sekielski jest jak TVN i tyle w temacie
Użytkownik18:04, 17.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do portalu16:55, 19.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Przecież 19:58, 17.05.2019
Ks. biskup Alojzy Mering nie może nie znać księdza pedofila Andrzeja Srebrzyńskiego -jednego z "bohaterów " filmu pt. Tylko nie mów nikomu. Obydwaj są w zblizonym wieku i pochodzą z Diecezji Chełmińskiej.
....!23:57, 17.05.2019
najstarszy zawód świata : ksiądz !j
Irek201900:43, 18.05.2019
Ilu Księży we Wloclaskich Parafiach ma dzieci i kobiety pokupowali domy mieszkania działki
Użytkownik16:51, 19.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
:)21:53, 19.05.2019
Koalicja uciekła z sejmu buahaha przed głosowanie w sprawie pedofilii nic dziwnego bo lgbt to też zboki!!
do TROLLA z PISU18:09, 20.05.2019
Podwyższanie kar za przestępstwo pedofilii to błędna droga. Musi obowiązywać zasada nieuchronności kary bez względu na pozycję sprawcy. Podobno wszyscy jesteśmy równi wobec prawa. No dobrze, zagalopowałem się. Są wyjątki od równości.Ale to tylko w pislandii.I co z tego ze zaostrzyli jak banda pedofilów w sutannach bedzie dalej chroniona a gwałcenie przez nich dzieci ukrywane. Zeby komus zwiekszyc kare trzeba go najpierw oskarzyc i skazac a ilu księzy zostalo skazanych za pedofilie? Co najwyzej przeniesieni do innej parafii. Jedne wielkie malowanie trawy przed wyborami przez PIS. Co, moze mi powiecie ze to zbieg okolicznosci ze nagle ujawniono afery z księzulkami i PIS zaostrza od razu kary? Ile są u władzy i co zrobili w sprawie pedofilii przed ta aferą? Moze jakby wychowanie seksualne bylo w szkolach tak jak powinno to dzieciak by wiedzial ze wsadzanie mu brudnych łap w majtki przez zboczenca w koloratce to przestepstwo a nie pokuta i oznaka miłości do boga.
do TROLLA z PISU18:10, 20.05.2019
Ilu pedofili pokazanych w tym filmie jest w areszcie ? Ilu przesłuchano? Nikogo! Taka jest wiarygodność działań tego rządu wobec kleru. Te wszystkie działania z podniesieniem sankcji to kolejny PiC PiSu.Pozoranctwo i PiC - nie chodzi o to żeby zaostrzać kary, ALE ABY JE WYMIERZAĆ !!!księża ochraniani dalej , podwyższona kara ich nie dotyczy...dlaczego zaostrzenie kar nie objęło sposobu seksualizacji dzieci przez księży ??? .......... , a wręcz , można powiedzieć nie jest on teraz czynem zabronionym , przypadek ???gdzie zatrzymania o szóstej rano , nikt z ochraniających pedofilii nie został przesłuchany , a nawet nic nie słychać by wysłano im wezwania na przesłuchanie;)
:)22:06, 19.05.2019
Koalicja uciekła z sejmu buahaha przed głosowanie w sprawie pedofilii nic dziwnego bo lgbt to też zboki!!
do TROLLA z PISU18:10, 20.05.2019
Podwyższanie kar za przestępstwo pedofilii to błędna droga. Musi obowiązywać zasada nieuchronności kary bez względu na pozycję sprawcy. Podobno wszyscy jesteśmy równi wobec prawa. No dobrze, zagalopowałem się. Są wyjątki od równości.Ale to tylko w pislandii.I co z tego ze zaostrzyli jak banda pedofilów w sutannach bedzie dalej chroniona a gwałcenie przez nich dzieci ukrywane. Zeby komus zwiekszyc kare trzeba go najpierw oskarzyc i skazac a ilu księzy zostalo skazanych za pedofilie? Co najwyzej przeniesieni do innej parafii. Jedne wielkie malowanie trawy przed wyborami przez PIS. Co, moze mi powiecie ze to zbieg okolicznosci ze nagle ujawniono afery z księzulkami i PIS zaostrza od razu kary? Ile są u władzy i co zrobili w sprawie pedofilii przed ta aferą? Moze jakby wychowanie seksualne bylo w szkolach tak jak powinno to dzieciak by wiedzial ze wsadzanie mu brudnych łap w majtki przez zboczenca w koloratce to przestepstwo a nie pokuta i oznaka miłości do boga...
do TROLLA z PISU18:11, 20.05.2019
Ilu pedofili pokazanych w tym filmie jest w areszcie ? Ilu przesłuchano? Nikogo! Taka jest wiarygodność działań tego rządu wobec kleru. Te wszystkie działania z podniesieniem sankcji to kolejny PiC PiSu.Pozoranctwo i PiC - nie chodzi o to żeby zaostrzać kary, ALE ABY JE WYMIERZAĆ !!!księża ochraniani dalej , podwyższona kara ich nie dotyczy...dlaczego zaostrzenie kar nie objęło sposobu seksualizacji dzieci przez księży ??? .......... , a wręcz , można powiedzieć nie jest on teraz czynem zabronionym , przypadek ???gdzie zatrzymania o szóstej rano , nikt z ochraniających pedofilii nie został przesłuchany , a nawet nic nie słychać by wysłano im wezwania na przesłuchanie;)))
Stach09:24, 20.05.2019
Człowieku tyle lat czekałeś na to, żeby powiedzieć aż człowiek nie żyje którego nie można się zapytać. Dla nie to ty chodziłeś dla pieniedzy albo jesteś gejem skoro nie powiedziałeś rodzicom o tej sytuacji. Uciekłeś a na drugi dzień poszedłeś do kościoła służyć po co . ? żeby cie to samo spotkało., a ile razy byleś tego nie piszesz??/ a ile pieniedzy dostałeś ??? dojna krowa się skończyła i teraz liczysz na większe pieniądze. Normalny chłopiec to na łózko z księdzem ?/ z mężczyzna ?/ by się nie położył gdyby nawet mu kazał, siłą tego nie robił , bo nie piszesz tego mogłeś odmówić i wyjść podobało ci się to?/ i tyle?? raczej sprawdź swoja orientacje seksualną bo możne rodzice lub żona nie wie kim ty jesteś, i sam się męczysz. Zastanów się co ty robisz?
Do Stach18:08, 20.05.2019
Małolat Chłopie, nie bój się i powiedz, kto ci tak nasrał do łba, że na mózg, już miejsca nie zostało?...
do Grzegorz z Wesołe18:22, 20.05.2019
Masz rację! Przecież każde dziecko pragnie seksu. Jak widzi sutannę to już aż drży z podniecenia. Ksiądz nie winien. Tak samo jak gwałcona kobieta - przecież sama się domagała bo była w danym miejscu i czasie....
Masakra... czuję się jakbym czytał wypowiedzi nawiedzonych islamistów którzy ofiarę traktują jak sprawcę...
coś było nie tak17:46, 20.05.2019
Nie chadzam często do kościoła ale u Maksymiliana byłem kilka razy na przestrzen wielu lat . Odczuwałem coś dziwnego , jakby to miejsce skrywało jakąś tajemnicę jakaś zła energia tam panowała .
do TROLLA z WESOŁEJ18:06, 20.05.2019
Małolat Chłopie, nie bój się i powiedz, kto ci tak nasrał do łba, że na mózg, już miejsca nie zostało? ;)
do TROLLA z WESOŁEJ18:13, 20.05.2019
Podwyższanie kar za przestępstwo pedofilii to błędna droga. Musi obowiązywać zasada nieuchronności kary bez względu na pozycję sprawcy. Podobno wszyscy jesteśmy równi wobec prawa. No dobrze, zagalopowałem się. Są wyjątki od równości.Ale to tylko w pislandii.I co z tego ze zaostrzyli jak banda pedofilów w sutannach bedzie dalej chroniona a gwałcenie przez nich dzieci ukrywane. Zeby komus zwiekszyc kare trzeba go najpierw oskarzyc i skazac a ilu księzy zostalo skazanych za pedofilie? Co najwyzej przeniesieni do innej parafii. Jedne wielkie malowanie trawy przed wyborami przez PIS. Co, moze mi powiecie ze to zbieg okolicznosci ze nagle ujawniono afery z księzulkami i PIS zaostrza od razu kary? Ile są u władzy i co zrobili w sprawie pedofilii przed ta aferą? Moze jakby wychowanie seksualne bylo w szkolach tak jak powinno to dzieciak by wiedzial ze wsadzanie mu brudnych łap w majtki przez zboczenca w koloratce to przestepstwo a nie pokuta i oznaka miłości do boga.
MAFIA w KOLORATKACH18:13, 20.05.2019
Ilu pedofili pokazanych w tym filmie jest w areszcie ? Ilu przesłuchano? Nikogo! Taka jest wiarygodność działań tego rządu wobec kleru. Te wszystkie działania z podniesieniem sankcji to kolejny PiC PiSu.Pozoranctwo i PiC - nie chodzi o to żeby zaostrzać kary, ALE ABY JE WYMIERZAĆ !!!księża ochraniani dalej , podwyższona kara ich nie dotyczy...dlaczego zaostrzenie kar nie objęło sposobu seksualizacji dzieci przez księży ??? .......... , a wręcz , można powiedzieć nie jest on teraz czynem zabronionym , przypadek ???gdzie zatrzymania o szóstej rano , nikt z ochraniających pedofilii nie został przesłuchany , a nawet nic nie słychać by wysłano im wezwania na przesłuchanie;)
Nat.18:20, 20.05.2019
Nasze społeczeństwo powinno przestać patrzeć na księży jak w obrazek. To tylko ludzie, z czego niektórzy są chorzy na pedofilię. Nie powinni być wyrzucani z kościoła tylko spędzić życie w więzieniu zarówno Ci którzy molestowali jak i kapłani którzy bronili i zaciera dowody przestępstw seksualnych. Ci z tego ze wydała ja z kapłaństwa jak i taka osoba i tak jest na wolności? Karą powinno być więzienie! !
do Grzesia z Wesołej18:24, 20.05.2019
Masz rację! Przecież każde dziecko pragnie seksu. Jak widzi sutannę to już aż drży z podniecenia. Ksiądz nie winien. Tak samo jak gwałcona kobieta - przecież sama się domagała bo była w danym miejscu i czasie....
Masakra... czuję się jakbym czytał wypowiedzi nawiedzonych islamistów którzy ofiarę traktują jak sprawcę...
Hary Porter 19:54, 20.05.2019
Tytuł artykułu bardzo wymowny . Nie akceptujemy tego wszyscy. Za to na wkładanie ręki do kieszeni jesteśmy już w stanie przymrużyć oko . Czas zająć się tą wypaczoną korporacją i w zdecydowany sposób przypomnieć czego oczekujemy .
wacek14:13, 21.05.2019
natalka, sama to wymyslilas czy ktos ci pomagal ?
"bylem swiecony" - jaja se poswiec pajacu
Ghfh09:47, 22.05.2019
boski ideał pisze sie małymi literami
realnie 09:09, 28.05.2019
Nie miejcie pretensji do chłopaka,że znowu poszedł do tego ksiedza kaskę zbierać po kolędzie. Proszę wziać pod uwagę "Syndrom Sztokholmski" oraz to tu dużo mówić presję ze strony bogobojnych rodziców.
Niedowiarek 10:21, 10.06.2019
List to każdy może napisać. Jeśli ta osoba nie zgłosi tam gdzie trzeba to uznam to za zwykłe pomówienie. Na tyle co pamiętam tamtego księdza to nie chce mi się wierzyć w takie życzy.
klerdobudy05:35, 06.06.2020
I takich to ksieży karmi państwo Polskie, dzieciom od ust odejmujac!
mały14:24, 22.05.2024
za stara jesteś Moniczko, tutaj wolą o 20 lat młodsze
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
Flaga nie ma z tym nic wspólnego...