Zamknij

Pies puszczony w lesie bez kagańca pogryzł biegacza. Następne może być Twoje dziecko!

06:00, 23.05.2019 B.N. Aktualizacja: 15:36, 23.05.2019
Skomentuj Właściciel agresywnego psa może otrzymać nawet 5 tys. zł grzywny! Fot. depositphotos Właściciel agresywnego psa może otrzymać nawet 5 tys. zł grzywny! Fot. depositphotos

Włocławianie biją na alarm! Mieszkańcy coraz częściej żalą się na puszczane samopas psy i ich nieodpowiedzialnych właścicieli. Jeden z naszych Czytelników został zaatakowany przez owczarka, co skończyło się dla mężczyzny wizytą na SOR-ze. Na terenie Włocławka, sygnały dotyczące czworonogów hasających bez smyczy i kagańca liczone są już w setkach! "Właściciel nie pomyśli, że zwierzę może zareagować instynktownie i zaatakować dziecko? Gdzie w tym wszystkim jest straż miejska?" - pytają rozgoryczeni mieszkańcy. 

Sprawą zainteresowali naszą redakcję zaniepokojeni stanem rzeczy Czytelnicy. Wydaje się, że problem najmocniej dotyka miłośników biegania. Jedna z naszych Czytelniczek, podczas przebieżek, ze zgrozą spogląda na spuszczone ze smyczy psy. I choć, jak dotąd udało jej się uniknąć przykrych konsekwencji nieodpowiedzialności właścicieli czworonogów, obawia się, że któregoś razu szczęście może ją opuścić...

- Właściciele psów w ogóle nie przestrzegają obowiązku prowadzania psów na smyczy. Często biegam po bulwarach i jeszcze nie zdarzyło się, żebym nie spotkała chociaż jednego psa biegającego luzem (a zwykle jest ich kilka). Raz podbiegł do mnie amstaf (!!!) bez smyczy i kagańca, a właściciel mówi "Spokojnie, ona nic pani nie zrobi." Serio?! A skąd pan to może wiedzieć? Przecież to zwierzę i może zadziałać instynktownie na jakiś mój gwałtowny ruch albo zapach...  Inny przykład. Biegnę ścieżką przy bulwarach, za krzakami widzę wilczura spuszczonego ze smyczy, a w pobliżu ani śladu właściciela...

Inny z naszych Czytelników miał niestety o wiele mniej szczęścia. Dla niego, spotkanie z puszczonym samopas psem swój finał miało w szpitalu.

- W ostatnim czasie mierzę się z problemem psów puszczanych luzem w lesie bez kagańca, bez uwiązania na smyczy, czy lince z pasem biodrowym. W zeszłym tygodniu jeden z takich psów rasy owczarek niemiecki ugryzł mnie podczas treningu biegowego. Skończyło się to dla mnie wizytą na SOR oraz wezwaniem policji, która ukarała właściciela psa grzywną w postaci mandatu kilkuset złotowego. Jeśli pies jest szczepiony, to sprawa idzie płynnie ale jak nie, to robi się problem, szczególnie dla pokąsanego, którego czeka wizyta w nadzorze epidemiologicznym i seria zastrzyków a to wszystko wina bezmyślnego działania właścicieli psów, którzy nie zważając na kodeks wykroczeń i ustawę o lasach państwowych, traktują lasy jak wychodek dla swoich czworonogów i własną posesję na której piesek ma prawo się wybiegać. Rozpoczyna się sezon letni i takich osób zauważam coraz więcej. 

Czytelnicy ostrzegają, że brak rozwagi właścicieli może skończyć się tragicznie.

- Ja rozumiem, że psy lubią biegać wolno, a wybiegów nie ma, ale chodzi o bezpieczeństwo. A taki właściciel nie pomyśli, że pies, który "nie gryzie" może zareagować na coś instynktownie i kogoś zaatakować, np. dziecko... I gdzie w tym wszystkim jest straż miejska, która powinna karać osoby puszczające psy bez smyczy? - pyta inna z Czytelniczek. 

Jak informuje nas Dariusz Rębiałkowski z włocławskiej straży miejskiej, w 2018 roku odnotowano 300 przypadków puszczania psów bez zachowania środków bezpieczeństwa (wystawiono 179 upomnień i 69 mandatów, 16 spraw zostało skierowanych do sądu), w tym roku jest ich już 119 (99 upomnień, 38 mandatów i 4 wnioski o ukaranie). A należy zaznaczyć, że to jedynie zgłoszenia, które wpływają do dyżurnego straży miejskiej. Ponadto municypalni napotykają się na podobne incydenty w trakcie codziennych patroli, a przy okazji takich zdarzeń, na światło dzienne wychodzą kolejne "kwiatki". 

- W trakcie interwencji czy patroli, niejednokrotnie okazuje się, że pies jest nieszczepiony. W tym roku z tego tytułu wystawiliśmy 19 pouczeń i 9 mandatów. W ubiegłym roku było to odpowiednio 15 pouczeń i 14 mandatów, a w jednym przypadku skierowaliśmy do sądu wniosek o ukaranie właściciela czworonoga - wylicza Dariusz Rębiałkowski z włocławskiej straży miejskiej.  

Maksymalna wysokość mandatu wystawionego przez straż miejską to 250 zł. O dużo wyższych kwotach mowa w przypadku grzywny sądowej. 

§ 1. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1000 złotych albo karze nagany - czytamy w kodeksie wykroczeń.

Co więcej, jeśli zwierzę swoim zachowaniem stwarza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia człowieka, mandat może wynieść nawet 5 tysięcy złotych! 

Czy Wy też spotkaliście się z przypadkiem totalnej nieodpowiedzialności właścicieli czworonogów? 

(B.N.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(87)

taka prawda taka prawda

46 50

Gdzie taki pies ma się wybiegać jak nie w lesie? W psie nie wybieganym narasta agresja . Jednak jakaś odpowiedzialność ze strony właścicieli też być musi aby nie dochodziło do kontaktów z ludźmi albo innymi zwierzętami. Mnie kiedyś chciał pokąsać duży pies ks. proboszcza Szygiendy w Parku Łokietka , chodził luzem w dzień po terenie placu przy plebanii. 06:27, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

19 2

Nie zgodzę się z tym. Swojego psa prowadzę cały czas na smyczy, ale mimo to nie jest agresywny. Kluczem jest rasa i usposobienie przez właściciela. Swoją drogą to gardzę ludźmi, którzy biorą amstaffy, albo bernardyny (patrz facet na Łanowej) do kawalerki... 09:10, 23.05.2019


reo

fakt faktemfakt faktem

51 19

"Następne może być Twoje dziecko!" A biskupi poza kilkoma gładkimi słówkami nie mówią nic. 06:47, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Głupota Głupota

90 17

W blokach to się trzyma yorki i inne małe pieski a nie malamuty i owczarki niemieckie. Bezmózgi które męczą takie pieski w bloku powinny być karane obligatoryjnie. WYOBRAŹ sobie że jedziesz samochodem bez hamulców, tak samo działa pies bez smyczy. 06:55, 23.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Magda7458Magda7458

14 4

Nigdy nie wiadomo, jak pies zareaguje, mały albo duży. Wchodziłam do klatki. Złośliwy sąsiad szedł ze swoim dzikim psem na spacer. Był na smyczy. Ale widząc że wchodzę celowo puścił smycz. Gdy otworzyłam drzwi klatki, pies się na mnie rzucił. Całe szczęście miałam w dłpni reklamówkę. Machnęłam nią przed psem, który zatrzymał się nie wiedząc jak zareagować. Od tego momentu mam spokój z tym diabelskim psem. 08:22, 23.05.2019


tresertreser

3 4

dobrze ze Ciebie jeszcze w bloku trzymaja..
18:20, 23.05.2019


wittowitto

1 1

Głupota to twoje pierwsze imię? 18:49, 23.05.2019


biegacz2biegacz2

74 10

Niestety to prawda. Właściciele psów w przerażającej liczbie nie potrafią myśleć.
Jedyna opcja dla spacerujących czy biegających to robienie zdjęć i zgłaszanie takich przypadków na policję lub do straży miejskiej. Bez wyjątków.
Tłumaczenie, że piesek jest łagodny i nie ugryzie niech psiarze sobie opowiadają swoim dzieciom albo wnukom.
06:58, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aqapaqap

66 2

Ale pies to zawsze pies - czy mały czy duży nie ma 100% gwarancji jak zareaguje. 07:07, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywObiektyw

74 8

Pamiętajmy, że to nie wina psów, tylko ich nieodpowiedzialnych właścicieli 07:27, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrissKriss

57 17

No bez gazu *%#)!& to ja nie biegam po lesie, niestety ale za każdym razem widzę jak wyjdzie z takim bydlakiem do lasu, bez kagańca i bez smyczy... Przepraszam ale duże pieski powinno się trzymać na wsi, tak aby po podwórku mogły się wylatać. Trzymając takiego husky w bloku, robicie mu wielką krzywdę... 07:29, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TheMentorTheMentor

4 1

...a biegaczy pod Maratonem...
22:17, 23.05.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


mieszkaniec osiedla mieszkaniec osiedla

54 1

Kiedykolwiek bym nie wyszedł na zewnątrz, zawsze spotkam psa bez smyczy. 07:38, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DogDog

32 82

Biegać to trzeba na stadionie a nie w lesie czy ulicy. Pies instynktownie myśli ze to złodziej albo bandyta który ucieka i atakuje. Biegacze do hal lub stadionów. 07:39, 23.05.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

??????

29 4

A psy na smycz ;) 07:56, 23.05.2019


Magda7458Magda7458

23 8

każdy biega, gdzie chce. I jakiś ograniczony, nieodpowiedzialny właściciel psa nie będzie mi mówił, gdzie mogę to robić. U mnie na osiedlu jedna bezmyślna osoba spuściła ze smyczy wielkiego wilczura, który chciał mnie obwąchać. Pies nie miał też smyczy. Skąd mogę wiedzieć jak takie zwierzę zareaguje. 08:16, 23.05.2019


hugohugo

10 16

a stadiony we wloclawku za miliony stoja puste tam idzcie i biegajcie bo nygusy siedza nic nie robia na stadionach niech chociarz udostepnia *%#)!& 08:36, 23.05.2019


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

27 3

Pies nie może chodzić na ulicy czy w parku bez smyczy! Luzem to właściciel może sobie puścić u siebie na działce o ile taką ma, a jeśli nie ma, to niech nie kupuje psa wielkiego jak koń i później nie płacze, że pies nie ma gdzie się wybiegac. 08:53, 23.05.2019


******

5 2

Idioci do przychodni psychiatrycznej 10:36, 23.05.2019


nickynicky

3 2

Biegacze nie gryzą, a psy niestety potrafią porządnie zmasakrować dorosłego człowieka, więc rusz trochę mózgiem zanim napiszesz co tak *%#)!& 14:50, 24.05.2019


makarymakary

25 3

no właśnie
liczby podane przez Pana Rębiałkowskiego , powinny dotyczyć jednego dnia ,
a nie miesiąca czy kwartału.
psy biegające , bez kagańca są wszędzie , a SM ma polecenie , już od dłuższego czasu
jak najmniej interwencji własnych , reagować tylko na zgłoszenia telefoniczne ! 07:57, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsenaKsena

20 35

Biegam od prawie 6 lat i nigdy nie miałam takiego przypadku 08:10, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kenobiuszkenobiusz

10 15

Chyba w domu haaaaaaahaaaaa 08:32, 23.05.2019


makarymakary

13 8

biegasz jak Dulski , po salonie ? 09:01, 23.05.2019


Stały czytelnikStały czytelnik

24 5

Wiele ludzi postępuję bez myślnie i to jest fakt biegające psy rasy dużej, samo pas problem to jest że niema gdzie wychodzić z psami, a co dopiero puścić luzem. Małe psy są gorsze od tych dużych. Właściciele wychowują byle jak, a potem jest problem. 08:27, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

genogeno

7 13

jestem ciekaw czy milicja odda pieniadze z mandatu poszkodowanemu przez psa bo to on ucirpial nie milicja 08:33, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YorkYork

0 0

A co to jest milicja? 14:57, 27.05.2019


onaaaaaaaaonaaaaaaaa

24 4

Niestety to się zdarza nagminnie. Przebywam często w Parku Łokietka z dzieckiem i widzę jak biegają psy bez smyczy, bez kagańca. Raz nawet pies typu wilczur zaczął gonic mojego syna i warczeć, na szczęście po moim krzyku zatrzymał się i właściciel wziął go na smycz, dostał opier... porządny, ale oczywiście się zmyl zanim przyjechała straż miejska. Jeszcze małe psy to mniejszy problem, bo przed takim nawet dziecko które będzie wracać samo ze szkoły może się obronić, ale przed dużym psem to nawet dorosły nie da rady. 08:50, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

16 5

Często jak jeżdżę rowerem po ścieżce to też się z czymś takim spotykam 09:11, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ojciecojciec

26 10

zero tolerancji dla psów bez kagańca. 09:13, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wściekływściekły

23 12

Wystarczył jeden artykuł o tym jak bardzo psy potrafią być niebezpieczne dla ludzi, a od razu odezwali się samozwańczy "obrońcy praw zwierząt" którzy to próbują nas przekonać że: a) pieski "są łagodne i nie gryzą"; b) za ewentualne agresywne zachowania psów odpowiedzialni są ich właściciele. Mam przypomnieć przykład waszej hipokryzji? Skatowany pies na moście?Hurr durr, jego właścicielowi jedyne co się należy to kara śmierci. Pogryzienie kobiety z dzieckiem w Nowej Wsi? To pogryziona sprowokowała psy, do tego właściciel jest odpowiedzialny za ich nieupilnowanie. Nawet nie wykazaliście chęci pomocy pogryzionej kobiecie, (nie) szanowni "obrońcy praw zwierząt". Jeżeli nie daj Boże komuś stanie się krzywda, np. ktokolwiek zostanie zagryziony przez psa na śmierć, to się nawet tu nie wpisujcie. Niestety dożyliśmy czasów, kiedy to pies jest ważniejszy niż człowiek. Jakże nisko upadliśmy... 09:15, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

5 3

Tu nie chodzi o "prawa zwierząt", tylko o ignorancję ich właścicieli i ich wielkie żale, bo ktoś się ośmielił naruszyć ich wolność szlachecką. 10:37, 23.05.2019


WikaWika

1 0

Oczywiscie ze dozylismy czasow gdzie pies jest wazniejszy niz czlowiek , bo zwierzak nie zrobi ci krzywdy pod wzgeledm zlamania serca czy rozpuszczenia plotek jak bierzesz psa i jestes dla niego dobry to on za ta milosc odwdzieczy ci sie swoja miloscia . Ale widac ze tutaj ktos zwierzat nie toleruje. Najbardziej to mnie wkurza ktoś kto nie ma psa albo nie lubi a sie wypowiada mam psy od zawsze i moje psy nigdy nikogo nie ugryzyly mogly chodzic bez smyczy i bez kaganca. Po 2 we Wloclawku nie ma gdzie puszczac psow niech rzad pomysli nad stworzeniem wybiegu dla psow a chyba kazdy wlasciciel wie czy ich pies gryzie czy nie 10:36, 26.05.2019


Bogdan, znamy się...Bogdan, znamy się...

14 0

Mam apel - pomóżmy komendantowi Straży Miejskiej podjąć długo odkładaną decyzję o odejściu z pracy. Brak perspektyw na jakiekolwiek zmiany, jedyne co ma nam do zaproponowanie w kwestii rozwiązania spraw związanych z bezpieczeństwem w mieście to bierny dryf i doraźne reagowanie na zgłoszenia. Interesuje go wyłącznie comiesięczny wpływ na konto - wg oświadczenia dostaje łącznie ponad 12.000 zł - i zrobi wszystko, żeby tylko utrzymać się na stanowisku jak najdłużej. A to przy obecnym prezydencie może zagwarantować wyłącznie marazm i udawanie minimalnej aktywności, byle papiery się zgadzały. 09:21, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

małymały

1 0

Popieram widziałem jak Straż Miejska jedzie drogą na Michelinie i zero interwencji a samochód jeden za drugim zaparkowane na nowo wybudowanym chodniku. No ale jeżeli nikt nie zgłosił to po co się męczyć lepiej brać kasę i nie wypełniać papierków. 14:16, 23.05.2019


obsewatorobsewator

28 0

To nie jest kwestia smyczy! Nawet pies na smyczy może ugryźć, jak ma właściciela deb!(a. 09:23, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do: Bogdan znamy sięDo: Bogdan znamy się

5 0

12 tyś zarabia miesięcznie? Jeżeli to prawda to jestem w szoku.... To więcej niż Komendant Miejski czy Powiatowy Policji. Ktoś może potwierdzić takie info? 09:41, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bogdan, znamy się...Bogdan, znamy się...

0 0

Proszę bardzo, oświadczenia majątkowe komendanta:
http://www.bip.um.wlocl.pl/bogdan-mielniczek-straz-miejska-komendant/ 11:36, 23.05.2019


kasia007kasia007

8 0

Pada pytanie ,gdzie jest straż miejska ,która powinna zajmowac się porządkiem i bezpieczeństwem mieszkańców?Odp.łapie kierowców, którzy w poszukiwaniu miejsca parkingowego postawią autko nieprawidłowo , zakładają blokady,piszą mandaty tym co skończył się czas parkowania , bo tak jest najprościej . 09:49, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

makarymakary

2 2

Straż Miejska odwala brudną robote za policję ! 11:03, 23.05.2019


BiegaczhartBiegaczhart

17 1

Straż miejska powinna zacząć kontrolować Park Sienkiewicza wczoraj na treningu na Slodowie dwa puszczone pieski owczarek i pitbul a właściciele piwko brak jakiejkolwiek kontroli nad zwierzętami aż strach było przebiegać bo pieski były w oddali ok 100 m od właścicieli 10:17, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pies nie będzie mi tPies nie będzie mi t

19 8

Istna plaga z tymi psami .Już po trzy nawet targają ze sobą mało płytki nie wyrwą chodnikowej.Zaminowane całe miasto i jedna wielka wyjnia nocna.Najbardziej zapsiony kraj w europie to polska stwierdzam z taką samowolką beztroską 10:20, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

? ?

3 4

Skąd takie jak ty się biorą 22:51, 23.05.2019


Gosc79Gosc79

5 0

Sa tam gdzie ich najmniej sie czlowiek spodziewa,a tam gdzie powinni byc ich nie ma i tyle w tym temacie! 10:22, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NikNik

9 2

A czy lepiej dużemu psu w schronisku? Duże psy nie zawsze cieszą się takim zainteresowaniem przy adopcjach schroniskoiwych. Zatem czy lepiej im w schronisku czy w troskliwie rodzinnie nie posiadającej domu tylko małe mieszkanie w bloku? 10:26, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biegusbiegus

15 8

W miejscu publicznym każdy pies powinien być w kagańcu i na krótkiej smyczy. Każdy ma prawo czuć się bezpiecznie! 10:40, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMichelinaMieszkankaMichelina

15 8

Totalna nieodpowiedzialność to mało powiedziane strach samemu wyjść za ogrodzenie a jak z dzieckiem to tylko jak mąż idzie z nami 10:42, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

... ...

6 3

Nie przesadzaj 17:54, 23.05.2019


januszjanusz

15 11

Powinny być większe kary za puszczanie samopas tych cholernych psów. 10:55, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czarna 41czarna 41

10 0

U mnie w bloku tez sąsiedzi mają mieszankę sznaucera który jest agresywny i nic z tym nie robią 10:56, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MlekoMleko

15 2

To nie do końca kwestia smyczy, na ul. Toruńskiej biega sobie dziewczyna z owczarkiem niby na smyczy, ale ma olbrzymi problem aby psa utrzymać, mało tego chodzi z tym psem na place zabaw,pies jest bardzo agresywny. Na dodatek ta dziewczyna w momencie agresji swego psa *%#)!& się śmieje i nie widzi problemu.Jest dumna że ma groźnego psa. Na każdego psa powinno być pozwolenie, nie ma nic gorszego niż idiota z psem 11:03, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Natka667Natka667

7 0

Oczywiście, a kto jej nie zna- jej pies się rzuca a ona idzie za nim i jeszcze szczuje. A jej ojciec wiecznie pijany wysiaduje z tym psem na ławce. Kiedyś dojdzie do tragedii.... 11:34, 23.05.2019


Gosc3Gosc3

11 10

To gdzie te psy maja sie wybiegac. W parku nie-rozumie duzo osob z dziecmi. W lesie tez nie bo biegacze itp. Ponadto czy uwazacie ze yorki,jamniki itp.gryza inaczej niz duze psy . No moze tak bo zalatwiaja sie tez inaczej bo gwiazdy i gwiazdorzy z nimi spacerujacy i pchajacy sie na place zabaw-bo maly piesek. Odchodow nie sprzataja ale to rodzicom malych dzieci nie przeszkadza . Ponadto jak sie idzie z psem na smyczy to niestety rodzice tez dzieci nie pilnuja tylko leci takie dziecko do obcego duzego psa i odrazu za glowe lapie nie pytajac czy nie ugryzie.Oczywiscie wiadomo pies sie wystraszy ugryzie i znowu bedzie "O la Boga rety" duzy pies np owczarek czy znieslawiony amstaff dziecko pogryzl ale o tym jak to sie stalo nikt nie powie. Poczytajcie statystyki male psy czesciej gryza niz te duze tylko o tym nikt nie mowi. Zreszta naprawde od tych psow ludzie sa o wiele bardziej grozniejsi . Jednak ja sie bardziej boje czlowieka w lesie niz psa. 11:04, 23.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1 5

Różnica jest taka, że przed małym psem się obronisz, a przed dużym już niekoniecznie. Poza tym dzieci nie łapią psów za głowę, rodzice uczą, że do psów obcych sie nie podchodzi. Często chodzę z dzieckiem do jednego czy drugiego parku i obserwuję. Dzieci biegają - co jest naturalne, w końcu po to wychodzą do parku, a niektóre psy po prostu się rzucają w pogoń za nimi, jakiś instynkt łowcy chyba im się załącza. 11:30, 23.05.2019


Gosc3Gosc3

9 1

Prosze mi wierzyc ze nie wszystkie dzieci sa tak uczone. Ja swoje dzieci tez ucze , ze do obcego psa sie nie podchodzi. Jestem czestym bywalcem w Parku Sienkiewicza wlasnie z dzieckiem i widze jak tata czy mama nadaje przez tel . nie patrzy co maluch robi -a przeciez blisko woda jest . Idzie pan z psem na smyczy a dziecko biegnie do psa-brak reakcji ze strony rodzica dziecka. A czy maly pies ugryzie ,czy duzy to trauma jest ta sama. Ponadto male psy na umor biegaja bez smyczy w parku podlatuja do duzych psow ktore sa na smyczy i co duzy pies ugryzie bo sie bedzie bronil -na smyczy ma ograniczenie. Ale jak zrobi krzywde to bedzie ze duzy pies malego zaatakowal . Nie jestem zwolenniczka puszczania psa luzem w parku. No ale gdzie te psy maja sie wybiegac jak nie w lesie. Sama nie posiadam obecnie psa. Kiedys mialam malego psa sznaucera ale zawsze byl na smyczy w miejscach publicznych bo sie burzyl do duzych psow. W lesie biegal bez smyczy bo gdzies musial sie wybiegac. Ludzie placa podatki miastu za psy -gdzie te pieniadze sa niech wybuduja na kazdym osiedlu wybieg dla psow i sprawa bedzie zalatwiona. 12:48, 23.05.2019


rakarzrakarz

10 6

a gdzie ten elitarny oddział? psy sr ..ają biegają bez nadzoru ,i takie są skutki .... .jak by odgryzł fiuta wojtkowi albo temu generałowi to może zrobili by porządek w tym mieście , a tak jutro będzie to samo... 11:11, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatrinaKatrina

14 3

Mam psa i zawsze wychodzę z nim na smyczy no i co jesteśmy ciągle atakowani przez te słodkie pieseczki bez smyczy i nie nie założę memu psu kagańca bo mimo że jest na smyczy musi się bronić bo jest atakowany przez psy bez smyczy 11:13, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZazamczowoZazamczowo

13 1

Toruńska - pewna rodzinka dość specyficzna założyła sobie schronisko w mieszkaniu w bloku niby pomagają , niby pieski z pseudo, ale lekka przesada 10 psów w mieszkaniu! Psy wychodzą na szybkie siku i non stop są zamknięte w mieszkaniu i wyją nocami. Może te "fundacje" sprawdzą zanim oddadzą kolejnego psa do tej rodziny!!! Te psy są aż zdziczałe , agresywne. brak im ruchu. 11:18, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarzenkaMarzenka

6 0

Oj tak kojarzę, i nic się nie da zrobić bo rodzinka ma znajomości w straży miejskiej, cierpią psy i sąsiedzi słuchający jak psy non stop wyją.... 11:21, 23.05.2019


PiesDuzyPiesDuzy

13 6

Boze xD Pies w bloku to meczarnia!! Nie trzymaj dużego psa w małym domu!! Psy powinny być na wsi!! Widzę że we Włocławku nadal ludzie myślą jak 60 lat temu. Czas leci a miasto stoi w miejscu. Całe szczęście się wprowadziłem. Dużo psów biega wolno, wybiegi sa na każdym kroku i ludzie posiadają chociaż szczątkowa wiedzę o zachowaniu psów. Dopatrywalbym się w tym przyczyny. Ludzie traktują psy jak te przykute kiedyś do buty to ich zachowania mogą być nieobluczalne. W cywilizowanym mieście psy są odpowiednio wychowane i nie ma takich problemów 11:27, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RowerowyRowerowy

9 7

A mnie najbardziej złości jak ci biegacze biegają po ścieżce rowerowej, widocznie to już norma w tym mieście pełnym hipokrytów


13:44, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłaścicielWłaściciel

6 8

Mam psa i jak wychodzę z nim jest na smyczy. Jest wtedy niespokojny. Idę na spacer gdzie ludzie rzadko chodzą. Spuszczam go ze smyczy i nikogo nie zaczepia i nie reaguje na biegaczy. Nie wiedziałem że, aż tak przeszkadza ludziom widok psa bez smyczy. Nie mówię o kagańcu, ponieważ pies musi mieć pysk otwarty żeby się chłodził. Przepraszam w imieniu właścicieli psów bez smyczy 15:33, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NoNo

1 2

Jak musi mieć pysk otwarty, to kup mu odpowiednio duży kaganiec, chyba proste. 23:09, 24.05.2019


torunska73torunska73

4 4

Pies to tylko zwierzę,Wszystko zależy od właściciela.Pod blokiem na ul.Fredry 14 właściciel owczarka niemieckiego puszcza psa bez smyczy przy dość ruchliwych ulicach Kaliskiej i Zgodnej.Kompletny brak wyobrazni.Tylko czekać aż zaatakuje małego psa lub dziecko.Czekamy na wizytę panów ze Straży Miejskiej.Kręcili się przy śmietnikach to może popatrzą też na pieski. 15:35, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KuminKumin

6 8

Na michelinie każde puszczanie psa bez smyczy będzie zgłaszane do straży i posypią sięmandaty !! Doć tolerowania dziadostwa i braku wyobrażni 15:40, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

. .

6 1

Nie zauważyłem żeby psy biegały widzę natomiast jak z kominów wydobywa się śmierdzący dym 18:11, 23.05.2019


BalaBala

4 4

Oczywiście. Mam dzieci i sama wiele razy boję się o moje pociechy. Nawet kiedy idę z nimi. 16:27, 23.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnikAnik

4 3

Nie przesadzaj 18:12, 23.05.2019


MichMich

6 1

W Michelinie to nie psy są problemem, bo tutaj akurat dużo miłośników psów mieszka, tylko syfiarze i wandale, proszę zobaczyć nowe boisko na ulicy Sarniej i okoliczny las, SKANDAL czemu nie ma kamer??? 18:08, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlllaOllla

10 3

Nie ma obowiązku trzymania psa na smyczy. Jest obowiązek panowania nad psem. Jakkolwiek, psy ras uznawanych za agresywne, nie powinny być spuszczane w miejscach publicznych. Spotkałam ?łagodne? psy, które próbowały rzucić się na moje dziecko czy na mojego psa...
Często jednak, agresywne są też małe pieski, wyskakujące przez ogrodzenia posesji.. 19:40, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdaPrawda

7 8

Na szczęście jest więcej ludzi, którzy lubią psy, czyli lepszych 20:02, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

19601960

3 1

Tyle tylko, że zanim straż miejska się bujnie to po psie i jego właścicielu zostanie tylko zapach.
Przecież oni mają tyle wezwań, że trzeba czekać bardzo długo. 21:54, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocWłoc

7 6

Jestem zdziwiony komentarzami co niektórych, bo ja i moja rodzina nie wyobrażamy sobie życia bez psa, jest członkiem naszej rodziny i nasi znajomi i sąsiedzi też uwielbiają psy i koty, to są dobrzy serdeczni ludzie, a nie wieczni malkontenci


23:11, 23.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

5 2

Szanowni Państwo, zdaję sobie sprawę, że każdy z tutaj piszących jest specjalistą. W Ustawie o ochronie zwierząt, jest jasno określone, że "zabrania puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna". Nie ma nic o smyczy i kagańcu.
Jedynym przepisem w ogólnym polskim prawie, który mówi o tym, że psa nie można "puszczać luzem" jest art. 166 kw. Odnosi się on tylko do terenu leśnego. Wynika więc z tego, że pies może biegać luzem wszędzie z wyjątkiem lasu.
Jest jeszcze prawo miejscowe, które określane jest w każdej gminie inaczej. Tak naprawdę to ono "mówi" służbom miejskim, czy mają karać za brak smyczy i kagańca, czy też nie. Ale są wyroki sądów administracyjnych, z których wynika, że środki ostrożności przewidziane w regulaminach gminnych nie mogą być bardziej rygorystyczne niż te przewidziane w Ustawie o ochronie zwierząt.
Tak więc proponuję najpierw zapoznać się z tematem, a dopiero później formułować swoje opinie. 08:47, 24.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlkaOlka

1 0

Może inaczej by Pan mówił, gdyby był Pan na spacerze z pieskiem i małym dzieckiem, nagle z obu stron do mojej suni podbierają dwa duże psy, bardzo się cieszą, nie maja złych zamiarów, ale trzykrotnie przewróciły, biegly z takim impetem, ze skosiły wręcz mojego czterolatka!!! Psy były nieodwoływalne! Wyszła awantura bo facet nie mógł sobie z nimi dać rady, a sorry- to ja bym potem jechała na SOR gdyby mojemu dziecku podczas gdy Pan miałby to zapewne głęboko w d**e 23:53, 25.05.2019


kotpiwnicznykotpiwniczny

3 0

Wszystkie psy do schroniska- Joanna Szajbus-Wielgus! 19:24, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mixermixer

4 0

straz miejska we wloclawku jest skuteczna na karanie drobnych pijaczków sklepowych i zakladania blokad na kola w tym to sa mistrzami ale tam gdzie widza bandy albo gangusów to omijaja szerooooookim łukiem 20:40, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kartofelkartofel

3 3

jest prosta metoda na takich ćwierć inteligentów.
a nazywa się, grzywna w wysokości 5000 złotych.
skuteczność 99,99%. 21:18, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanooshJanoosh

4 0

Jak patrzę na wybrane wypowiedzi, to trąca *%#)!& i brakiem znajomości przepisów.
W lesie to straż miejska to może ... niewiele a raczej nic. A wypowiedzi "generała SM", specjalisty od spania pod rowerem, niewiele mają wspólnego z opisywaną sytuacją.

21:27, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SubSub

3 5

Na uwagę zwróconą dwudziestoparolatce wypuszczającej psy bez kagańca i bez smyczy na terenie posesji - inni tak robią, to i ja mogę. 23:06, 24.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bez sensubez sensu

0 2

treść bez sensu 14:11, 25.05.2019


ddwlocddwloc

1 0

ddwloclawek już nie wie o czym pisać. Kolejny fake news 14:13, 25.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwierzynieczwierzyniec

3 1

bloki to nie zwierzyniec ani zoo , ani schronisko. Jestescie takimi milosnikami zwierzat to pomagajcie im w schronisku, zawsze mozna karme dostarczyc i wyjsc z tymi psami na spacer. Ale... nie... bierzecie te psy do domu, do bloku - one zostaja calymi dniami same - szczekaja , wyja i to jest ok? Trawniki zas...ne, chodniki zas...ne , psy bez kaganca , bez smyczy. Kurcze, co sie z tym swiatem dzieje? Co sie z tymi ludzmi dzieje? Zero szacunku dla drugiego czlowieka. Przepisy sie powinny zmienic i ogolne i te wewnetrzne w spółdzielniach - zero psów w bloku.Nie moze byc tak, ze pies jest wazniejszy od czlowieka. 21:59, 25.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanooshJanoosh

1 3

Ale wy jesteście pop....ni, nienawiść, zazdrość, chamstwo i IQ na poziomie meduzy. 09:34, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WienioWienio

1 3

Uuu nie posrajcie się tylko. Matki wychowali was na paranoikow uuuuu 11:25, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%