Łzy radości i ciche pochlipywania rozczarowania mieszały się dziś (11 lipca) ze sobą we włocławskich szkołach średnich. W samo południe wszystko stało się jasne - absolwenci szkół podstawowych i gimnazjów dowiedzieli się, czy od września zasilą szeregi swojego wymarzonego liceum.
[ZT]34769[/ZT]
Na ten moment z niecierpliwością czekały setki uczniów, którzy w czerwcu opuścili mury podstawówek i gimnazjów. O godz. 12. placówki podały oficjalne wyniki rekrutacji na rok szkolny 2019/2020. Tegoroczni absolwenci z niepokojem wyszukiwali się na wywieszonych na korytarzach listach. Nie wszyscy mieli powody do radości.
- Miałem mega pecha, zabrakło mi zaledwie jednego punktu. Będę czekał, może uda mi się wskoczyć z listy rezerwowej. Jeśli nie, trudno, będę musiał wybrać inną szkołę - mówi z żalem Mariusz, któremu marzyło się Liceum Ziemi Kujawskiej.
Dla niektórych ogłoszenie wyników rekrutacji było jedynie formalnością. Wśród nich była m.in Ania, która dzięki świetnym ocenom i wyjątkowo udanemu egzaminowi gimnazjalnemu, była pewna miejsca w "Koperniku".
- Przyszłam wesprzeć koleżankę. Ona do samego końca drżała o to, czy uda się jej załapać na listę przyjętych. Na szczęście udało się. Teraz będziemy chodzić do jednej klasy - wyznaje z ulgą Anna.
Jak mówi nam dyrektor II LO, Małgorzata Ćwikowska, w tym roku prób był sporo wyższy niż w latach ubiegłych.
- Minimum, które pozwalało, by dostać się do naszej szkoły to 110 pkt, a najbardziej obleganym kierunkiem był profil biologiczno-chemiczny. Obecnie nie mamy już żadnych wolnych miejsc. Od nowego roku przyjmiemy do nas około 300 nowych uczniów - wyjaśnia szefowa placówki.
A tak wyglądało ogłoszenie wyników z Liceum im. Marii Konopnickiej.
We Włocławku miejsca w żadnej z wybranych przez siebie placówek nie znalazło 167 uczniów. A Wam udało się dostać do swojej wymarzonej szkoły?
X17:11, 11.07.2019
"...dowiedzieli się, czy od września zasilą szeregi swojego wymarzonego liceum." Dlaczego to liceum jest tak promowane, mamy jeszcze zawodówki i technikum, w którym 2 razy ciężej niż w liceum.
Konto usunięte17:24, 11.07.2019
Mam ogromną nadzieję, iż do wymarzonych liceów dostali się: Brajan, Alan, Vanessa, Dżesika, Kevin, Zara, Ariel i Milan oraz inne mądre dzieci swoich wesołych rodziców! Gratuluję wszystkim szczęściarzom.
Propaganda!17:33, 11.07.2019
Nikt mi nie wmówi, że istnieje coś takiego jak "najlepsza szkoła".Tam gdzie pchają się uczniowie z najlepszą średnią automatycznie staje się placówką z najlepszymi dajmy na to wynikami matur. I nie ma na ten wynik żadnego wpływu dyrekcja tej szkoły czy kadra. Jeśli dzieciak się uczy będzie to robił wszędzie!Więc odpuście sobie te śmieszne najbardziej promowane budy! Z dobrym świadectwem maturalnym z jakiejkolwiek szkoły masz te same szanse wszędzie!
qw_17:50, 11.07.2019
Mylisz się, i to grubo. Dużo zależy od kadry, a dobry belfer nie będzie pracował z młotami (mam na myśli i uczniów i innych nauczycieli)
W ZSEl i LMK najlepiej przygotują ucznia pod maturę pod warunkiem, że sam też się wykaże inicjatywą. Najgorzej za to jest w "Ekonomiku", "Chemiku" i "Budowlance". W ZSEl dobrze też przygotują pod studia kierunki elektronika, informatyka, częściowo pod automatykę. W ZST i ZSS przygotują pod kierunki mechaniczne, ale ze względu na dużą ilość narybku z Tic-Tac'iem zamiast mózgu zaniżają kryteria, przez co osoba jest duszona i na własną rękę musi się rozwijać.
REFORMATOR17:47, 11.07.2019
głąby się nie dostały ,i mówią że to PIS winy ,kaczor od września idzie się za was uczyć a głąb iska do parlamentu z list , po ko wiosny sld i innego badziewia
-
qw_17:51, 11.07.2019
Napisał absolwent zsz budowlanki z legitymacją PZPR.
?17:54, 11.07.2019
Człowieku bezwartościowy osoba po zawodówce i to w budowlance może zarabiać po 4-5 tysięcy, po liceum jesteś pomiatanym sprzedawcą w maku albo wykładasz towar w biedronce.
qw_18:01, 11.07.2019
Ilu? Może jeden na stu... taka osoba też musi mieć warunki do rozwoju biznesu - sytuacja rodzinna, kasę na rozruch, znajomości. Pracując na etacie nigdzie tyle nie zarobisz chyba, że w Dużym mieście albo pracując po 12h codziennie. Zawodówka nie nauczy Cię zawodu - da Ci kierunek, ale bez smykałki i bez dobrego opiekuna jesteś ZEREM i jednym z setek tysięcy np. operatorów za 2 tys.
qw_17:58, 11.07.2019
Kuriozum jest proponowanie przez wiceministra zmiany wyboru z liceum na zawodówkę. Czy jeśli Twój syn dobrze liczy to chciałbyś, żeby poszedł do zsz i stracił rok tylko dlatego, że ktoś chciał obalić reformę bo była wymyślona przez inną partię? Dobrobytu nie da się zbudować, jeśli będzie dużo murarzy i operatorów cnc. Dobrobyt buduje się przez kształcenie dobrej kadry - inżynierów mechaników, automatyków, fachowców z branż typowo ścisłych mat-fiz-che. A o siłę roboczą nie trzeba się martwić - jest jej mnóstwo, tylko brak jest zachęt do aktywizacji (świadczenia socjalne i zbyt tani alkohol :))
xD!18:12, 11.07.2019
Wielkie LICEUM xD! A za 3 lata z paleciakiem w Tesco popyla za najniższą. Nie mam pojęcia co ma na celu promocja liceum, dlaczego nikt nie pisze o zawodówce po której na start zarabiasz 2-3 tysiące albo o technikum w którym masz wszystko co z liceum + 10 przedmiotów zawodowych.
agacia18:37, 11.07.2019
A co zrobiło LZK? Z dwóch klas (rekrutacja) mat fiz, zrobili jedną, dali próg powyżej 155 pkt ... Ładnie to tak mieszać dzieciakom z rocznika pn.: "Eksperyment Zalewskiej" i kolejne schody robić (pierwsze schody to 7 i 8 klasa)... może ktoś odpowie dlaczego kosztem mat fiz rozbudowano biol chem?
Belfer na emeryturze20:09, 11.07.2019
Bardzo dobrze zrobiono w klasie mat-fiz winni znależć się najlepsi uczniowie , w 2001 r z klasy mat-fiz na egzaminie wstępnym na politechnikę warszawską 8 uczniów tej klasy zdobyło największą ilość punktów ,2 uczniów na AE Poznań ,5 uczniów na politechnike gdańską ,te wyniki mówią same za siebie, pozdrawiam
mama0520:49, 11.07.2019
Też tak uważam, tak nie powinno być. Można było dodatkowo otworzyć biol-chem. Myślę, że trzeba zgłosić to do kuratorium.
Moris18:44, 11.07.2019
Polecam dobre technika w naszym mieście. Po 4 lub 5 latach ma się zawód, maturę a jak ktoś bardziej ambitny to na studiach też da radę, tym bardziej jak pójdzie na taki sam lub pokrewny kierunek jakiego uczył się w technikum.
jolo19:00, 11.07.2019
... a które to "dobre technika"?
E19:56, 11.07.2019
Każda szkoła jest dobra jeżeli się młody osobnik uczy. W każdej czy to renomowanej czy nie placówce maturę czy też egzamin zawodowy zdaje się taki sam, nie ma podziału na dobrą i tę mniej dobrą szkołę. A nauczyciele realizują taką samą podstawę programową.
Prawda jest okrutna19:58, 11.07.2019
I tak te wszystkie rankingi, czy mityczne wymarzone szkoły są g... warte, a od września zacznie się prawdziwa nauka na korepetycjach.
To nie żart i sami sprawdźcie, że już teraz trudno się zapisać na korki.
Do zatroskanych20:05, 11.07.2019
Nie liczy się szkoła, czy która klasa.
Liczy sie, czy rodziców stać na korepetycje i kto będzie ich udzielał. Tegoroczni maturzyści mogą to potwierdzić.
Nawet16:16, 12.07.2019
nie wiesz jak się mylisz egzamin maturalny z matematyki był bardzo łatwy ,wręcz poziomem ubliżał maturzyście z wiedzą ,moim zdaniem egzamin gimnazjalny i ośmioklasisty był o wiele trudniejszy aniżeli maturalny.Jestem nauczycielem matematyki z 30 letnim stażem i uwierz mi jeżeli zgodnie ze zdolnościami dziecko podjęło w szkole nauke i uczy się systematycznie przy czym korzysta z podręcznika to korepetycje u 90% uczniów są nie potrzebne.Zapytaj swojego dziecka czy ma i korzysta z podręcznika ,bo ja gdy pytam na lekcji czy jeżeli czegoś nie zrozumiałeś spróbowałeś skorzystać z podręcznika to słyszę odpowiedż po co przecież pójdę na korepetycje,
lucjan20:20, 11.07.2019
Opozycja mówi o stresie uczniów czy dostana się do wybranej szkoły. A jak nauczyciele strajkowali i mówili o zagrożeniu egzaminów gimnazjalnych i matur - to wtedy nie było stresu.
Obłuda do kwadratu. Aha, pozdrawiam Prezydent Gdańska Dulkiewicz, jej wypowiedź o stresie uczniów zasługuje na jakąś nagrodę - może Złote Usta Roku???
Fifi22:03, 11.07.2019
Jaki był próg do lo Baczyńskiego?
Hmmm23:03, 11.07.2019
I tak musicie uciekać do Niemiec czy Holandii żeby zarobić na swój pierwszy dom i rodzinę....chyba że bawią Was kredyty na 30 lat i kłótnie z żoną o brak kasy...pozdro dla kumatych i bez względu na to jaka szkołę skończycie to tu jest dol patologiczno zarobkowy
Rob11:09, 12.07.2019
a może pan rezydent się wypowie co zrobiono we Włoclawku aby rozładować problem, dla tych którzy nie wiedzą szkoły podstawowe i średnie podlegają pod samorząd( mieli na to 3 lata i co zrobili ,,,,,,,,,,,,,,,,,).
Hhhhh18:10, 12.07.2019
Czy Twoim zdaniem mieli wybudować jeszcze jedno LO tylko na r. szk. 2019/2020? A może dzieciaki powinny chodzić na 3 zmiany do szkoły? Czy lepiej aby klasy były 42 osobowe albo nauczyciele żeby pracowali 24 na dobę???
To nie jest wina samorządów tylko nieprzemyślanej reformy! Zacznij czytać i używać mózgu i nie powtarzaj bredni z TVPis!
Jk06:09, 13.07.2019
Nieprzemyślane reformy wcześniej wprowadzonej przez PO i tej reformy są teraz skutki!
Stefii12:20, 12.07.2019
Nieważne skąd jesteś i nieważne jak idziesz ścieżkami życia ważne dokąd dojdziesz. Tak mi powiedział profesor-a życie damo napisało scenariusze. Dobrych dróg i wyborów życzę młodym. S
Aaa17:42, 12.07.2019
Ten Kopernik to taki 2/10, żałuję że nie złożyłem do innej szkoły 2 lata temu
Tigra 22:35, 12.07.2019
Kolejne przeboje czekają młodzież za kilka lat jak podwójny rocznik pójdzie na studia.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Rowerzystka zginęła pod kołami ciężarówki
Tiry na tory!
Tory
13:28, 2025-07-01
Z Południa odchodzi wikary, nowego nie będzie
Współczuję mieszkańcom wsi, gdzie ten ksiądz został proboszczem. A kochankę z internatu też zabrał?
hmm
13:23, 2025-07-01
Start robót na Kruszyńskiej znów przesunięty
Bardzo długo budują te obiekty. Przeciętny czas od wejścia na budowę to 6-8 miesięcy. Ale niestety właściciel robi to dwa razy dłużej, łączny czas będzie ponad rok od wejścia na budowę! Wynika to z tego, że dobór najemców jest tragiczny więc i otwarcie będzie zobaczycie słabe. Będą otwierane pojedyncze sklepy osobno, nic jednocześnie. Jeszcze wiele sklepów będzie się szykować miesiącami po otwarciu pierwszych. Wiecie że powstanie tam mnóstwo takich samych sklepów, celem zabetonowania naszego rynku. Rossmann zamiast DM a właściciel Niemiec nie ogarną?
DM kiedy
13:03, 2025-07-01
„Prezydent, jak błękitny anioł”. Maryla wspomina
starucha się naćpała zobaczyła niebieskiego smerfika hihihi
jiyt
13:02, 2025-07-01
11 21
Eeeee, w której?
Obecnie w każdej zawodówce i technikum we Włocławku łatwo zdać (przynajmniej z przedmiotów zawodowych) i dzięki temu mamy marnych pracowników w regionie. Swoją drogą, to nie skazuj każdego na zsz bo to nie miejsce dla każdego.
30 5
Chyba nie wiesz co piszesz, na maturze wystarczy marne 30%, na egzaminie technika 75%. Kto ci to powiedział, że zawodowe w technikum są łatwe. Nawet w takiej budowlance przedmioty zawodowe to wyższa szkoła, taka matematyka, o której raczej w liceum nie usłyszysz. Po dobrej zawodówce zarabiasz na start 3 tysiące choćby jako spawacz czy hydraulik. Z samą maturą możesz jedynie zostać pomiatanym kasjerem w maku albo na wykładaniu towarów w biedronce.
11 1
Zgodzę się z przedmówcą. Dlaczego Licea są promowane? W technikum uczniowie przystępują do egzaminu maturalnego (takiego samego jak w liceum). Więc w czym Technikum jest gorsze? Faktem jest że więcej zarabiają specjaliści w konkretnych wyuczonych zawodach, niż absolwent liceum / studiów licencjackich z byle jakiego kierunku byle by było wyższe wykształcenie.