Zamknij

Maleńka dziewczynka porzucona w oknie życia! Policja poszukuje matki noworodka

15:00, 17.07.2019 Aktualizacja: 13:21, 31.07.2019
Skomentuj To drugi przypadek pozostawienia dziecka we włocławskim oknie życia. Fot. Bartosz Nowak To drugi przypadek pozostawienia dziecka we włocławskim oknie życia. Fot. Bartosz Nowak

Waży trzy i pół kilograma, jest zdrową, spokojną dziewczynką. Siostry zakonne mówią o niej Miriam Agata. Wczoraj (16 lipca) we włocławskim oknie życia pozostawiono noworodka. Policja szuka matki dziecka. 

We wtorkowy wieczór, po godz. 21, w Domu Generalnym Zgromadzenia Sióstr Wspólnej Pracy od Niepokalanej Maryi rozbrzmiał alarm. Dyżur sprawowała akurat siostra Monika. To ona znalazła maleńką, śpiącą dziewczynkę. 

Zgodnie z procedurą, na miejsce wezwano policję i zespół ratownictwa medycznego. Lekarz określił stan dziewczynki jako dość dobry. Prawdopodobnie przyszła na świat około dobę przed tym, jak trafiła do okna życia. Wiele wskazuje na to, że urodziła się w warunkach domowych. Jeszcze przed przyjazdem służb, noworodek otrzymał fachową pomoc sióstr, które są w pełni przygotowane na taką okoliczność. Dziecko trafiło do szpitala, policja prowadzi natomiast poszukiwania jego matki. 

- Prowadzone są działania mające na celu ustalenie osoby, która pozostawiła noworodka. Chodzi głównie o to, by ustalić, czy ta osoba nie potrzebuje pomocy medycznej - wyjaśnia sierż. Tomasz Tomaszewski z KMP we Włocławku. 

Siostry Wspólnej Pracy zdążyły już odwiedzić dziewczynkę w szpitalu. Mówią o niej Miriam Agata. 

- Tak się składa, że 16 lipca obchodziliśmy Święto Matki Boskiej Szkaplerznej z Góry Karmel. Modlimy się o tę dziewczynkę oraz o jej rodziców. Musiała to być dla nich bardzo trudna decyzja - mówi wikaria generalna, siostra Agata Błaszczyk.

Jeśli uda się odnaleźć matkę dziecka, a ta zrzeknie się praw rodzicielskich, sąd rodzinny zdecyduje o umieszczeniu dziewczynki w pieczy zastępczej. Matka ma jednak sześć tygodni na zmianę swojej decyzji. 

Miriam Agata jest drugim dzieckiem pozostawionym we włocławskim oknie życia im. św. Jana Pawła II od początku jego funkcjonowania, czyli od 2011 roku. W 2015 roku również trafiła tu dziewczynka.

Okno życia powstało jako inicjatywa związana z obchodami jubileuszu 600-lecia konsekracji włocławskiej katedry. Poświęcił je biskup włocławski Wiesław Mering w uroczystość Zwiastowania Pańskiego, 25 marca 2011 r.

 

(B.N.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(43)

Kochający Ojciec! Kochający Ojciec!

130 6

To straszna rzecz jak matka i ojciec nie chcą własnego dziecka ale jeszcze gorzej gdyby mieli je pozbawić życia! Więc takie okno jest bardzo przydatne! ❤️

15:08, 17.07.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

I tak bywa.I tak bywa.

40 1

To straszna rzecz, gdy dorosłe dzieci i wnuki nie chcą znać rodziców i dziadków. Rodzinne relacje działają w obie strony.

17:11, 17.07.2019

MatkaMatka

11 1

Dlaczego zaraz że nie chcą własnego dziecka? A może jakaś kobieta żyje w złych warunkach mąż ja bije nie ma wsparcia w rodzinie. Pomysł człowieku że może dla takiej kobiety to była najtrudniejsza decyzja w życiu. Że nie patrzyła tylko na swoje uczucia ale na dobro dziecka. Że 500+ to nie wszystko że dziecko zasługuje na szczęśliwą rodzinę. Matki które nie kochają swoich dzieci albo je mordują albo "chowają samopas" byle na 500+ się zarobilo

17:13, 18.07.2019

DanielcomDanielcom

166 3

Wydaje mi się, że okno życia ma trochę inny cel, jeśli ktoś naprawdę chce/musi oddać dziecko, to takie ono ma służyć temu by być (mimo wszystko) anonimowym. Policja poszukuje teraz matki.... z jednej strony dobrze, bo warto wszystko ustawić i jeśli trzeba pomóc, ale z drugiej strony może to zrazić inne osoby (oby było jak najmniej takich sytuacji).

15:16, 17.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakTak

54 1

Dokładnie. Gdyby okno życia gwarantowało anonimowość może byłoby mniej zabójstw na dzieciach. Oddanie dziecka powinno równać sie zrzeczeniu praw

21:20, 17.07.2019

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AnonimAnonim

18 2

Tysiące „ojców” rocznie zostawia swoje dzieci i nawet alimentów nie płaci i jakoś nie wywołuje to takiego szoku społecznego, jak matka która zostawi swoje dziecko. Oba przypadki są tragiczne, ale niech najpierw państwo zrobi cos z alimenciarzami

15:22, 17.07.2019

PolinaPolina

22 2

Nie ty jesteś od oceny cudzych decyzji. Ktoś taki jak ty moze co najwyżej bełkotać swoje chore wypociny na forach. Zwróć się też do służby zdrowia o pomoc - wydaje sie, ze potrzebujesz jej i to pilnie/

15:30, 17.07.2019

B.ObamaB.Obama

218 3

Może to zabrzmi dziwnie - brawo dla matki , wiedziała gdzie oddać , by ktoś się zaopiekował, pokochał i wychował bo na to zasługuje maluszek.
Okno życia , a nie śmietnik lub Wisła .
Brawo za trudną ale prawidłową decyzje .

15:22, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IkIk

193 2

Jak to matki szuka Policja, gdyby chciała oddać dziecko oficjalnie to nie przyszła by do okna życia, a jak tak będą robić,że poszukiwania na szeroką skalę, to kolejna utopi w Wiśle.
Zostawiła, widocznie miała powody.

15:30, 17.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

momo

71 2

I jak zwykle okno życia miało być anonimowe a tu " nasza" włocławska policja nadgorliwa niech zajmą się elitą z Tumskiej i 3MAJ a tą matkę niech zostawią w spokoju bo spowoduja to że następna porzuci w kontenerze lub w krzakach a wtedy nie ustalą

17:27, 17.07.2019

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


sarasara

30 3

trudne pewnie do zrozumienia dla Ciebie ale nie każdy w tym kraju decyduje się na dziecko ze względu na kasę z 500 plus

16:42, 17.07.2019

XX

13 0

A ty za te 500zł wychowała byś dziecko? Z każdym rokiem coraz więcej dziecko potrzebuje tym bardziej jak pójdzie do szkoły. Chyba lepiej jak oddała do okna życia a nie zabiła jak robią to inne mam dla tej mamy wielki szacunek i jednocześnie współczuje bo to najtrudniejsza była napewno dla niej decyzja a trudne sytuacje bywają różne

18:41, 17.07.2019

GrzesiekGrzesiek

163 2

Czytam, i nie wierzę w to co czytam. "Policja szuka matki dziecka" - po co, pytam się , po co ? Po to powstały Okna Życia , aby ANONIMOWO można było oddać dziecko (z różnych przyczyn), zamiast pozbywać się dziecka w inny sposób lub je po prostu zabić. Jakaś matka pozostawiła dziecko traktując to jako mniejsze zło, dajcie jej spokój. Takie "akcje" skutecznie zniechęcają do pozostawiania niechcianych dzieci w oknie życia. Zastanówcie się nad następstwami. Następna matka chcąca oddać dziecko trzy razy się zastanowi zanim to zrobi. Albo, niestety, nie mając wyjścia zrobi coś *%#)!& Przypominam, jaka była pierwotna idea okien życia.

15:52, 17.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PAFSIUPAFSIU

1 0

MASZ ABSOLUTNIE RACJĘ . NIECH SIĘ ZAJMĄ SWOIMI STARYMI AUTAMI KTÓRE TRUJĄ A NIE NIESTETY PEWNIE W TRUDNEJ SYTUACJI OSOBĄ ZOSTAWIAJĄCĄ DZIECCKO - MYŚLĘ ŻE BEZ POWODU TEGO NIE ZROBIŁA - POZDRAWIAM

10:43, 20.07.2019

KikaKika

119 2

Nie po to oddawała anonimowo,aby teraz się tłumaczyć ze swojej decyzji;koszmarnej zresztą...

15:52, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

19601960

145 3

Oddała , bo taka byla jej wola.
Nie dałaby rady wychować , więc niech ktoś dzięki temu będzie szczęśliwy.
Po co jej szukać?
Nie zabiła, nie porzuciła w śmietniku.
Oddała anonimowo i tak powinno zostać.
Napewno całe życie będzie o tym myślała ale to jej wybór.

15:53, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mall1mall1

118 3

Może policja zajmie się poszukiwaniem złodziei, idiotów, którzy zniszczyli cudze mienie i uciekli.Na takie akcje nie ma czasu i ludzi, na poszukiwanie kobiety, która oddała dziecko- są. Istna paranoja. To okno jest po to by anonimowo oddać dziecko, po co szukać matki. A tak przy okazji skoro szukacie matki, poszukajcie i ojca. Zapewne nie miał ograniczonych praw.

16:05, 17.07.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

spokospoko

17 3

spoko i tak nie znajdą.

17:14, 17.07.2019

LuluLulu

38 0

Jak będą szukać w ten sam sposób, co rzeczywistych kryminalistów, tomarne szansę, że matkę znajdą.
Sama zostałam zostawiona przez mamę po porodzie w szpitalu. I bardzo jej jestem wdzięczna - wychowała mnie inna cudowna rodzina dla której byłam wyczekiwanym skarbem.
Kobieta podjęła bardzo dobrą decyzję oddając dziecko w bezpieczne dla niego miejsce.

18:40, 17.07.2019

AdekAdek

96 4

I przez takie wpisy typowa matka nieudacznik zostawia swoje dziecko byle gdzie i są problemy, oddając je do okna życia ścigana jest przez pół komendy, jakby była zabójcą. Jej decyzja, dziecko ma się dobrze i tyle.

16:15, 17.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do nieudacznikdo nieudacznik

9 7

nieudolne to jest te państwo

19:33, 17.07.2019

JA54JA54

82 5

Dlaczego szukacie matki dziecka, a nie szukacie ojca dziecka ? Dziecka -każde- ma dwoje rodziców. Pokręcony ten kraj !

16:19, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja54Ja54

115 3

Dziewczynka nie została PORZUCONA , tylko POZOSTAWIONA.

16:21, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GREGORYGREGORY

80 2

ważne że dziewczynki gdzieś nie sprzedali za granice .........okno życia dobry pomysł !

16:36, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:(:(

9 3

❤️ ?

16:47, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tojotojo

83 3

okno życia - matki poszukuje policja - po kiego wała , następna wyrzuci do śmieci albo do pieca ,
oddała świadomie po co jej szukać .

17:49, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lejeklejek

31 29

Za to Kocham Kościół Katolicki... wszyscy mądrują i mądrują.. ale jak policzyć kto prowadzi najwięcej miejsc typu domy samotnych matek, okna życia, domy pomocy bezdomnym i wiele innych mało popularnych działalności to zgiąć kolano przed KK należy.. i mało kto o tym wie i to oto co oznacza, "jeśli jedna ręka daje pomoc, niech druga o nim nie wie". Z Panem Bogiem!

18:06, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andzelloandzello

72 3

Porzucona to by była gdyby ją znaleźli gdzieś w krzakach czy na śmietniku , a tu ją ktoś oddał do okna życia ,redaktorzyno.

18:15, 17.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PatoPato

15 2

Brawo super wpis

08:42, 18.07.2019

vic_71vic_71

68 2

W oknie życia dziecko nie jest porzucone tylko oddane!! I takie oddanie jest anonimowe. Po co policja poszukuje matki??

18:25, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To żart?To żart?

55 2

I tak oto tekstem " Prowadzone są działania mające na celu ustalenie osoby, która pozostawiła noworodka" kochana policja znowu zamiast być wzorem znajomości procedur czy choćby niepisanych zasad { anonimowość dla pozostawiających dzieci w oknach} ośmiesza się totalnie. A już myślałem ,że czasy dowcipów o mało inteligentnych glinach minęły! ?

19:04, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bolo.Bolo.

15 4

Okno życia? Czy okno Don Pedro jaka następna biologiczna tam pójdzie..... Robimy kryminał tango.. To już koniec tych lufuf Sister pora na mea qulpa

21:36, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxxxxxx

17 4

A ojca czemu nie poszukują??

21:51, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VvvvVvvv

34 1

Dajcie spokój matce i ojcu. Przynajmniej dziecko żyje i jest pozostawione w dobrych rekach

22:40, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WandaWanda

17 2

Bogu dzięki tym którzy to okno wybudowali myślę o ks.Radosławie Nowacki który kierował pracami budowy która żeśmy wykonywali przed laty

22:43, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adwokat adwokat

44 2

Nie macie Państwo prawa ustalać danych osobowych matki. Jeśli będzie chciała, to sama się zgłosi i zmieni swoje oświadczenie woli. Nikt nie zgłosił zaginięcia dziecka,nikt nie zrobił dziecku krzywdy, dziecko jest zdrowe i ma solidną opiekę. Przypominam, że mamy do czynienia z oknem życia, przynajmniej z nazwy. W tej sprawie nie może być mowy o jakimkolwiek postępowaniu karnym. Ustalanie danych matki zakrawa na kpiny i przekroczenie uprawnień.

23:43, 17.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziecidzieci

6 14

Jedni o nich marzą a mieć nie mogą, inni nie chcą...

08:27, 18.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

inni nie chcą ?!inni nie chcą ?!

0 0

co to ma znaczyć inni nie chcą ,ona idąc do okienka ryczała !!!! jak można tak napisać ?? najlepiej dać rodzinie adopcyjnej dziecko jako towar i mają przy tym jeszcze tyle szmalu ponad 5000 tys. Czemu żadnej urzedniczce nie wchodzi policja z butami i nie zabieraja im dzieci ???? bo co państwo może ???? handlować noworodkami ???? zastanów sie co piszesz sługą zła są te instytucje !!!! MOPRY

12:38, 19.07.2019

SPRAWIEDLIWYSPRAWIEDLIWY

25 1

CO ZA PARANOJA W TYM KRAJU...UTWORZONO OKNA ZYCIA BY MOZNA BYLO RATOWAC DZIECI...I BY MATKI KTORE MAJA ROZNE SYTUACJE ZYCIOWE ZOSTAWILY DZIECI PRZY ZYCIU... A SZUKA SIE ICH JAK BANDYTÓW..... I PO CO DZIECKO ZYJE I NIE ZOSTALO UTOPIONE LUB WRZUCONE DO SMIETNIKA...TO PO CO MATKI SZUKAC......PARANOJA PARANOJA PARANOJA....PO TAKICH DZIALANIACH I OPISACH NASTEPNE NA SMIETNIKU LUB WISLE ZNAJDZIECIE SIE.... CHORE CHORE CHORY KRAJ.....

08:28, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatoPato

18 3

A milicja jak zwykle nadgorliwość wyssała z czasów PRL-U
brawo panowie milicjanci z Włocławka

08:39, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W49W49

17 1

Tytuł artykułu chwytliwy i od razu sugerujący coś złego..."Maleńka dziewczynka PORZUCONA w oknie życia!" Wg mnie media powinny taki czyn pochwalić,a nie piętnować takimi tytułami bo matka oddająca własne dziecko myśli o jego dobru, a nie o krzywdzeniu go. Mało się ostatnio naczytaliśmy o przemocy i znęcaniu się nad dziećmi... Chyba lepiej oddać dziecko w sytuacji, gdy nie ma możliwości go wychować. Myślę,a nawet jestem pewna, że była to dla matki bardzo ciężka decyzja. Należy się jej dobre słowo i społeczne poparcie bo zdecydowała się na coś niewyobrażalnie trudnego, ale najlepszego co mogła zrobić w takim momencie życia w jakim się znalazła dla swojego dziecka. Promowanie okien życia może sprawić, że o znajdowaniu noworodków na śmietnikach nie będziemy już czytać. Świat jest bardziej skomplikowany niż nam się wydaje, a zaścianokowść, która z nas wychodzi w takich przypadkach nie pomaga.Należy spróbować zrozumieć, nie potępiać. Przestańmy być tacy oceniający, wszystko widzący i robiący lepiej...

09:58, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

meandry życiameandry życia

10 4

Co druga kobieta w Polsce odbywa karę pozbawienia wolności za zabicie własnego dziecka lub jego usiłowanie . Niestety te osoby pochodzą z rodzin o niskim czynniku odpowiedzialności lub/i małym uposarzeniu finansowym oraz ze środowiska gdzie jest przemoc i nałogi . Wzięcie na wychowanie dziecka z obciążeniami genetycznymi to duże ryzyko jak i odwaga .
Policja w tym przypadku obligatoryjnie powinna odszukać rodziców ze względu na dobro kobiety oraz dopełnienie formalności , nawet dlatego aby w przyszłości uniknąć konfliktu kazirodczego .

11:35, 18.07.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mall1mall1

3 1

"Co druga kobieta w Polsce odbywa karę pozbawienia wolności"....ciekawe statystyki. Chyba chodziło, że co druga przebywająca w więzieniu, odbywa karę za zabicie lub usiłowanie zabicia dziecka. To jednak spora różnica. Co do ustalenia tożsamości rodziców- to jestem absolutnie przeciwna. Nie pomoże to zapobiec związkom kazirodczym, nawet po adopcji trudno jest od razu ustalić stopień pokrewieństwa, a takie ściganie rodziców może spowodować, że kolejna matka nie odniesie dziecka do okna życia lecz porzuci np. na śmietniku.

12:12, 18.07.2019

PaństwoPaństwo

0 0

mylisz się żadna matka biologiczna nie oddała by swojej pociechy noszonej 9 miesiecy i przeżywać jak rośnie maleństwo w brzuszku matki to dar Boży ale .... ten dar niszczy te qrewskie państwo jak można tak traktować wszystkie matki !! albo nie każdej należy sie becikowe ,wyprawka to jest patologia ! po 2 matki samotne sa dyskryminowane przez mopry gnębia je psychicznie i patrzą ile taka matka jest w stanie przejśc prze męki . Po 3 dla mnie to jest chore dać 3000ZŁ I RÓZNE ULGI NA DZIECKO DLA RODZIN ADOPCYJNYCH A NIE POMÓC MATCE BIOLOGICZNEJ .PAŃSTWO ZROBIŁO SOBIE HANDEL Z DZIECI A NAJBARDZIEJ MOŻNA JE ZABRAĆ TAKIM MATKĄ CO NIE MAJĄ ALBO PRACY ALBO MAJĄ MAŁE DOCHODY . TO JEST CZYSTY HANDEL NOWORODKAMI SŁUGUSY ZŁA MOPRY JAK WAM NIE WSTYD !!! CZEMU ŻADNA URZĘDNICZKA NIE MA ODEBRANEGO DZIECKA ?????

12:15, 19.07.2019

do mall1do mall1

2 0

Po adobcji nie ustala się stopnia pokrewieństwa, chyba że jest to znane.

12:35, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaństwoPaństwo

13 1

państwo ma gdzieś matki samotne własnie na takich robią szmal łatwo im dzieci odebrać nie otrzymają żadnej pomocy od państwa niszczą takie matki psychicznie .Natomiast adopcje i matki z adopcji dostają ponad 3ooozł i moga dorobić pracując, zaś samotna nie może bo kontrolują ją mopsy wiec pytam ???? czy to jest normalne ?? jednemu dać drugiemu zaś zabrać miłość .Ten system jest chory .

15:07, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sdafnsasdafnsa

13 0

Zapewne wiele tą matkę kosztowało aby oddać własne dziecko. Zrobiła to w sposób anonimowy, legalny, który państwo jej umożliwiło. Poszukiwania przez policję mają chyba na celu przestrogę aby tego nie robić bo i tak się będzie poszukiwaną!? A pomyślał ktoś, że ta kobieta może sobie zrobić krzywdę przez to, że chciała być anonimowa a rozdmuchano aferę na całe miasto?

15:14, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

7 0

Szczerze,współczuję matce,co Ona dziś przeżywa? Może czyta komentarze i sama nie wie co zrobić.Ludzie,na pewno chciała dobrze dla swojego dziecka.Chylę czoła,jeśli tak zrobiła to miała powód.

20:25, 18.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MOPRYMOPRY

1 1

zabrać dzieci( sługa zła) instytucja jak panie urzędniczki z mopru. NOWORODKI TO DAR BOŻY A WY SOBIE ZROBILIŚCIE Z NICH HANDEL ŻYWYM TOWAREM

12:19, 19.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WilejkaWilejka

2 0

Dlaczego piszecie bzdury o poszukiwaniu matki dziecka pozostawionego w oknie życia przez policję? Dlaczego? Dlaczego wprowadzacie ludzi w błąd, siejecie chaos, zamęt? A po pierwsze: w oknach życia nie PORZUCA się dzieci, lecz je pozostawia. Subtelna, ale jakże ważna różnica. Pozostawia po to, by dziecko miało szansę żyć. "Umieszczenie dziecka w oknie życia oznacza zrzeczenie się wobec niego praw rodzicielskich. Policja, której siostry zgłaszają pojawienie się niemowlęcia, nie poszukuje matki, ale musi sprawdzić, czy dziecko nie zostało np. porwane. Robi to na podstawie ewentualnych zgłoszeń o zaginięciu. Niemowlę zostaje zabrane do szpitala, gdzie przechodzi badania. Zazwyczaj stąd trafia wprost do czekającej na niego rodziny – zastępczej lub preadopcyjnej, która często staje się rodziną docelową maluszka. Przyspieszając procedury, współpracujące ze sobą instytucje: szpital, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ośrodek adopcyjny i sąd, jak tylko mogą, stwarzają warunki sprzyjające bezpieczeństwu malca i jak najszybszemu nadaniu mu tożsamości prawnej. W niektórych miastach zdarza się, że dziecko przechodzi dłuższą i trudniejszą drogę – także przez ośrodek opiekuńczy. Tak dzieje się wtedy, gdy nie uda się znaleźć dla niego rodziny zastępczej lub sąd nie zdąży skierować do niej dziecka w takim terminie, by trafiło doń prosto ze szpitala.
W ciągu pierwszych 6 tygodni biologiczna mama ma prawo zmienić swoją decyzję. By przywrócono jej dziecko, które oddała anonimowo, musi swoje prawa do niego udowodnić. Dziś może w tym pomóc badanie DNA. W praktyce niektóre mamy podejmują anonimowe próby kontaktu, pytają o dziecko. (D. Niedźwiedzka, "Okna życia i paragrafy", w: "Przewodnik Katolicki" 46/2015).

19:05, 19.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiObi

1 0

Okno życia ma być anonimowe. A tu proszę, szuka się matki, żeby było wiadomo kto to. Idiotyzm. Chyba, że kobieta potrzebuje pomocy

19:14, 19.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podpis musi byćpodpis musi być

0 1

w sądzie musi być podpis nie sędziego tylko twój że podpisujesz że nie wiesz co z tym dzieckiem potem będzie bierzesz za to odpowiedzialność nie wiesz gdzie trafi . Sędzia mówi wprost że nie masz potem z dzieckiem żadnego kontaktu .

19:58, 19.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adoptuj i kochaj!Adoptuj i kochaj!

2 0

Jeśli poród odbył się w warunkach domowych, to warto odszukać matkę, sprawdzić, czy nie potrzebuje pomocy medycznej. To bardzo ważne.
Nikt nie będzie wyciągał wobec niej konaekwencji.
Dodatkowo, jako osoba zajmująca się adopcjami wiem, że bardzo istotne jest wiedzieć coś o dziecku, o przebiegu ciąży, o chorobach w rodzinie. To zdecydowanie ulatwia i przyspiesza adopcję maluszka.
Rozumiem, że mama podjęła decyzję i to jej prawo, nikt nie powinien jej nakłaniać do zmiany ani oceniać. Tylko w razie potrzeby pomoc.
Pamietac tez trzeba, że po urodzeniu dzieciątka w szpitalu, można zostawić je tam i podpisać wstępną zgodę na adopcję (którą oczywiscie mozna cofnąć w ciagu 6 tygodni). Wtedy dziecko jest przebadane, wiadomy jest przebieg porodu, ktory często ma wplywna rozwoj dziecka, znane są tez podstawowe chociazby informacje o ciąży.

12:24, 20.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

stop adopcjomstop adopcjom

0 1

takie dziecko w dodatku noworodek trafi być może do adopcji zagranicznej dla homosiów LGBT prosze zobaczyć na yt co robią z takimi noworodkami instytucje zrobiły sobie handel żywym towarem być może i pójdzie na narządy świnie !!! dla nich liczy sie hajs nie żadna miłość nie nawidze państwa zapłaca za to w piekle za to co robią te instytucje wieżysz że trafi do kochającej sie rodziny ????? oni dostają za to dotacje a co z nim zrobia to ich sprawa matka jest czysta bo nie zabiła dziecka moga zrobić to inni .

13:01, 20.07.2019

STOP ADOPCJOMSTOP ADOPCJOM

0 3

noworodek trafi do homosiów LGBT i jeszcze mają za to dotacje i szmal :))))))

13:02, 20.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PochodzeniePochodzenie

1 0

Ty to chyba pochodzisz od bliźniaków. Tamtego kot wpie....lił a ciebie idiotę zostawił bo brzydził się takim ścier..wem

23:03, 23.07.2019

witz2witz2

3 1

Myślę, że jeżeli matka pozostawiła dziecko w "oknie życia", to miała jakiś powód. Nie sądzę, żeby było bezwzględnie konieczne poszukiwanie jej. W sumie można (jak tu już zauważono) pochwalić ją, że dała szansę swojej córce.
Uważam, że jeżeli będzie potrzebowała pomocy, to wie gdzie się udać.
Jeżeli ta kobieta, a może dziewczyna, podjęła taką decyzję, to po odczekaniu tych przepisowych 6-ciu tygodni, dziewczynka powinna trafić natychmiast do adopcji. Niech ma od urodzenia normalny dom, kochających rodziców, szczęśliwe dzieciństwo. Wiele małżeństw pewnie oczekuje na możliwość posiadania dziecka przez adopcję. Trzeba dać im, a przede wszystkim dziecku szansę na szczęście rodzinne.
Szanowna Policjo. Zajmijcie się ściganiem bandytów, złodziei, pedofilów i innych przestępców.
Tego typu zdarzenia pozostawmy do rozstrzygnięcia w sumieniach osób, które je popełniły.
Powtarzam - dobrze się stało, że ta dziewczynka dostała od matki (jaka by ona nie była) szansę na życie.

14:32, 20.07.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zrozumzrozum

0 2

a moim zdaniem nielegalne adopcje są przestepstwem dla państwa i jeszcze im za to płacą nie ma gwarancji że noworodek znajdzie normalny dom może trafić do rodziny LGBT a na to państwo pozwala małe nikliwe szanse dla tych noworodków zamiast pomagac rodzinom biologicznym to te instytucje tylo szkodzą bo mają za te dzieci dotacje .We filipinach lub innych bedniejszyk krajach państwo nie ma z tych dzieci zysku i wiek8,5 lat takie dzieci sa na ulicy .

18:15, 21.07.2019

zrozumzrozum

1 2

do witz napisz mi jedno kolego czemu matki biologiczne nie otrzymają takiej ''pomocy'' kwoty jak rodzina adopcyjna ????? czyli ponad 3000zł ulgi na rózne wycieczki ,obiady ,bilety czemu te państwo niszczy tak te matki ?????? nie ma gwarancji do jakiej trafi rodziny taki noworodek . I nie użalaj sie nad rodzinami adopcyjnymi bo dzieci to towar HANDEL ŻYWYM TOWAREM a matki biologiczne są dyskryminowane i gnębione psychicznie przez te instytucje LICZY SIE HAJS NIE MIŁOŚĆ

18:27, 21.07.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

witz2zwitz2z

1 0

Wywołałeś mnie do odpowiedzi, to już Ci odpowiadam. Mam już swoje lata i wiele widziałem. Wśród swoich znajomych, a nawet w rodzinie, mam rodziny, które zdecydowały się na adopcję. Nie były to adopcje dla pieniędzy, tylko z chęci posiadania dzieci, które są kochane i nigdy nie dawano im powodów, żeby nie czuły się jak obce. Większość z tych dzieci, w stosownym czasie dowiedziała się, że są adoptowane. Reakcje były różne. Były przypadki szukania swoich biologicznych matek oraz żal, że nie mówiono im o tym wcześniej. Po ich znalezieniu, we wszystkich znanych mi przypadkach, ci młodzi ludzie porozumiewali się ze swoimi adopcyjnymi rodzicami (nawet przepraszali ich i dziękowali za dobre wychowanie i zapewnienie tego, czego dziecku potrzeba, zarówno materialnego jak i uczucia).
Znając powyższe fakty (nie są to historie wymyślone), gdy czytam wpisy o trafieniu dziecka do osób chcących zarobić, czy do LGBT, to mam wrażenie, że żyję w państwie, w którym są sami źli ludzie. Że tak nie jest wskazują różnego rodzaju akcje na rzecz ludzi (w tym dzieci) potrzebujących pomocy (np. Ochojska, Owsiak, czy indywidualne prośby o pomoc).
Na Twoje pytanie, mogę tylko odpowiedzieć tak - jak można udzielić pomocy (finansowej też) osobie, która zrzeka się lub porzuca (dobrze, jeżeli w oknie życia) swoje dziecko?
Co do pomocy rodzinom zastępczym, to myślę, że chodzi o to aby dać jak najlepsze warunki, aby dzieci nie odczuwały braku biologicznych rodziców (tak przynajmniej być powinno).
Zgadzam się, że zdarzają się nieuczciwi ludzie, ale to powinno być zadaniem stosownych instytucji.
Jedno jeszcze pytanie - czy lepiej żeby dziecko od urodzenia do pełnoletniości wychowywało się w domu dziecka?
Tu muszę przyznać, że znam również kilka osób, które miały właśnie takie dzieciństwo.
Szkoda, że nie wszyscy to mogą zrozumieć, że takie dzieci nigdy nie mogły powiedzieć do nikogo mamo albo tato - nawet do tych adopcyjnych.

20:33, 21.07.2019

zrozumzrozum

0 1

no dobrze ale jak dorośnie na człowieka i chce od nich pomocy z mopru to potem ich wyganiają jako dorosłe już wychowane państwowe dzieci.Wiadomo że dzieci należą do państwa nie do żadnej matki !!! ale to jest sprawiedliwość ?????? skoro potem te dziecko jako dorosły Polak nie ma pracy i idzie po pomoc państwowa to jest odganiany przez urzędniczki mopru i tej całej instytucji ??? czytałam duzo na temat adopcji rząd chciał zrobić tylko niepubliczne by rodziny adopcyjne za to płaciły ale im nie przeszło tu liczy sie towar i pieniądz DZIECKO -NOWORODEK TO MASZYNKA DO ZARABIANIA PIENIĘDZY JAK SIE SKOŃCZĄ DOTACJE I ADOPCJE TE DZIECI WRÓCĄ DO MATEK BO NIE BEDZIE Z NICH ŻADNEGO ZYSKU KOŁO SIE ZAMYKA NIE NAWIDZE PAŃSTWA ZA TO CO ROBI RODZINOM JAK NISZCZY RODZINY DLA ''DOBRA DZIECKA '' ŻAL A SIOSTRY ZAKONNE NIECH OTWORZĄ KOPUŁY BO MAJA BLOKADY CO SIE DZIEJE .A TAKICH PRZYPADKÓW BEDZIE JESZCZE WIĘCEJ BO JEDZENIE JEST CORAZ DROŻSZE NAJNIŻSZA KRAJOWA NIC JUZ NIE WARTA WODA ZDROŻAŁA NIC DZIWNEGO CO SIE DZIEJE .

11:14, 22.07.2019

A Co !! A Co !!

1 0

qrwa policji do tego !! Policja ściga ?? Czy kler ! bo nie dostał w łapę za chrzest !!! Po to zrobili okno życia, by dziecka nie utopić w gnoju !! A policja niech się odpier....li. Amen.

23:01, 23.07.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%