Zamknij

3-letni Nikodem z al. Chopina nie żyje. To było śmiertelne pobicie? Co wiemy o jego rodzinie?

10:30, 31.07.2019 G.S. Aktualizacja: 09:41, 01.08.2019
Skomentuj Agnieszka i Paweł z Chopina od wczoraj są w areszcie. To oni odpowiadają za śmierć dziecka? Fot. DDWloclawek.pl/facebook Agnieszka i Paweł z Chopina od wczoraj są w areszcie. To oni odpowiadają za śmierć dziecka? Fot. DDWloclawek.pl/facebook

Czy śmierć 3-letniego Nikodema z ul. Chopina to efekt pobicia? Jeśli tak, to kto mógł zrobić coś tak potwornego? Jego własna matka? Jej konkubent? Od wczoraj we Włocławku mówi się tylko o jednym. 

- Klientki mówią, że to matka, ale jaka jest prawda, trudno powiedzieć. Stało się coś potwornego... Takie małe dziecko - słyszymy od sprzedawczyni w jednym ze sklepów blisko skrzyżowania Chopina z Chmielną.

Naprzeciwko, tuż przy ulicy stoi czteropiętrowy blok, w którym ponadtrzyletni Nikodem mieszkał z 28-letnią matką Agnieszką, jej kolejnym konkubentem, 23-letnim Pawłem i starszą siostrą. 

Przy  śmietniku w pobliżu bloku trzech mężczyzn mieszkających w sąsiedztwie też rozmawia o tej tragedii. - Matka dziecka z tym mężczyzną mieszkała od jakiś dwóch miesięcy. Odizolował ją od rodziny i znajomych - słyszymy od jednego z nich. 

Tragedią z Chopina żyje też jedna z facebookowych grup dla matek z Włocławka. - Brak mi słów...malutki był radosnym chłopcem. To nie był jego czas... żałuję, że nie zrobiłam więcej dla tego szkraba. Chociaż próbowałam pan kurator miał olewkę na wszystko - pisze kobieta, która ma być krewną dziecka. Twierdzi, że Paweł zastraszał  i bił biologicznego ojca małego Nikodema. 

Nikodem miał około 3 i pół roku. Fot. facebook

Matka chłopca i jej konkubent od wczoraj przebywają w areszcie. Od miesiąca byli zaręczeni. Na jesień planowali ślub. 

Jak informuje st. sierż. Anita Szefler-Ciupińska z policji we Włocławku mężczyźnie już wczoraj przedstawiono zarzut znęcania się nad synkiem partnerki i spowodowania u niego obrażeń, które skutkowały śmiercią. 28-letnia Agnieszka dopiero dziś ma być przesłuchiwana. Prawdopodobnie usłyszy zarzut znęcania się nad synkiem. 

- Jesteśmy w fazie gromadzenia dowodów, zarzuty mogą jeszcze ulec zmianie - zaznacza sierż. Szefler-Ciupińska. 

Tragedia rozegrała się we wtorek. Najpierw, około południa w bloku przy Chopina interweniowała karetka wezwana do dziecka. Na pomoc było już jednak za późno, lekarz zawiadomił policję o śmierci chłopca. Na ciele maluszka znaleziono obrażenia. 

Z naszych ustaleń wynika, że rodzina nie była pod opieką miejskiej pomocy społecznej, miała kuratora sądowego. Kontaktowaliśmy się z prezesem sądu, ale na razie nie chce zabierać głosu w tej sprawie. 

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(186)

BuldogBuldog

190 4

Pawełku mordo Ty moja, a cię w tym więzieniu wylulaja, tak jak dziecko 10:40, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziadziadziadzia

31 3

wątpię, takiego śmiecia odizolują i se będzie żył jak pączuś...TV, gierki, żarcie na czas itp... 15:32, 31.07.2019


reo

MójnickMójnick

81 19

Chłopak i dziewczyna, normalna rodzina! A nie, sorry... 10:50, 31.07.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

twojnicktwojnick

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MójnickMójnick

31 2

No akurat dla mnie zależność jest zawsze prosta: żywe dziecko > martwe dziecko. Uważasz inaczej? 11:49, 31.07.2019


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

78 13

Jeśli dziecko miałoby żyć, to lepiej niech wychowuje je chłop z chłopem, niż ma umrzeć w tzw. "normalnej" rodzinie. 12:00, 31.07.2019


patolpatol

14 3

Normalna rodzina to mąż i żona,a nie kolejny konkubent 15:28, 01.08.2019


MójnickMójnick

2 1

Ty patolu , normalna rodzina nie ma kuratora. Publicznie skasować to bydło razem z tobą czubie. 08:10, 20.01.2021


Nowa Nowa

99 4

Co to za miasto! Następne śmiertelne pobicie dziecka. Trzy czy cztery lata po... Jak to świadczy o naszym miescie, mopsie itp .. patologia straszna. Bardzo mi przykro... 10:51, 31.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZazenowanyZazenowany

40 2

A co ma mops do tego? Moze wypadaloby przeczytac artykul w ktorym jasno napisane jest ze rodzina nie byla pod opieka mopsu. Mysli Pani ze mops tak sobie puka do kazdego i pyta sie czy wszystko ok?! Mieli kuratora sadowego wiec moze najpierw oni powinni sie wypowiedziec! A patologii coz wiecej 300+ ,500+ zeby lepiej sie nygusom zylo?? 12:44, 31.07.2019


Ktoś...Ktoś...

10 0

W każdym mieście są zasiłki ale nie w każdym mieście morduje się dzieci... 19:34, 31.07.2019


asikaasika

6 0

zyli z zasilków wiec mops musial u nich robic wizytacje czyz nie? 22:03, 31.07.2019


inkaainkaa

47 2

to byli pod opieką MOPS czy nie ? Mieli kuratora a nie byli pod opieką MOPS ? 10:56, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

32 3

MOPS opiekuje się nieudacznikami, a kurator agresorami. Widzisz różnicę? 11:27, 31.07.2019


Basia33Basia33

23 0

Jak nie brali zasiłków, to nie byli pod opieka MOPS, a kuratora przydziela sąd, jak są np. interwencje policji. 12:03, 31.07.2019


Zaremba PZaremba P

15 7

Ty jest patologia Mójnick 10:57, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec kokoszkiMieszkaniec kokoszki

56 47

Co to się dzieje. Na Długiej gdzie dziecko wyleciało z okna była baba starsza od chłopa, tutaj to samo. Sami konkubenci. Czy nie można jak mąż z młodsza żoną wychowywać swoje dziecko? 10:58, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Meszkaniec śródmieścMeszkaniec śródmieśc

40 8

Jaki związek z tymi sytuacjami ma fakt że " była baba starsza od chłopa"? 11:04, 31.07.2019


onaaaaaaaaaonaaaaaaaaa

20 9

Haha ty będziesz decydował kto z kim ma być? A ile ma byc młodsza ta żona? Rok, dwa, czy 20? A jak w tym samym wieku to już za stara? Buhaha. Poza tym ślub planowali podobno, więc o co ci chodzi. 12:05, 31.07.2019


AdekAdek

59 9

Pawełek "spoko morda" z blokowiska już na piwko w tym mieście nie wyskoczy. Jak może kiedyś wyjdzie na wolność. 10:58, 31.07.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

doAdekdoAdek

38 9

I co będziesz piwko pił z taką ru rą co zabił dziecko? Fajne masz zasady, do wora powinni Cię schować na osiedlu. 11:35, 31.07.2019


jan65jan65

7 0

Może wróci do Po..., bo już "narzeczona" Mała Mi nie będzie czekać, wcześniej wyjdzie z *%#)!& i przygrucha sobie kolejnego "narzeczonego", który zrobi jej kolejne na 500+ 13:46, 01.08.2019


Opas33Opas33

5 0

Spoko morda? *%#)!& cwelu tobie i jemu bym kręgosłup przerwał!!! *%#)!& patole 13:05, 03.08.2019


OstatniOstatni

2 0

Tylko KS!!!!!! 21:56, 04.08.2019


tv republikatv republika

5 10

https://www.youtube.com/watch?v=xCRZ7iwgYrY&list=LLWNkoLO4qJRnpxDfTnCsV5Q&index=4 -pracownik socjalny spieszył sie do pracy zostawił dzieci w samochodzie -dzieci zmarły nowy york 11:04, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewa3232ewa3232

76 2

mam nadzieje że zapłacicie za to co zrobiliscie!!!! Zrobiłabym wam to samo 11:11, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

żetelne państwożetelne państwo

3 48

''to samo'' sredniowiecze mineło kobieto przynajmiej państwo nie sprzedało dzieciaka za granice na organy 11:14, 31.07.2019


mieszkaniec śródmieśmieszkaniec śródmieś

11 0

Do 'żetelne państwo' nie sprzedali za granicę na organy ale zatłukli... Twój łeb jeszcze do średniowiecza nie dojrzał... 20:08, 31.07.2019


Wymierzyć karę Wymierzyć karę

77 5

Podać do wiadomości kto to!!!! 11:12, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JustaaaaaJustaaaaa

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


xxxacdxxxacd

18 1

rzetelne* . Poproś "żetelne" Państwo o słownik ortograficzny. 11:22, 31.07.2019


XXLXXL

106 43

To jest efekt popisowego numeru PIS 500+ , teraz patologia urosła we Włocławku do rozmiaru XXL,jakoś radni ,posłowie z PISu tego w naszym mieście nie widzą . 11:21, 31.07.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

- majatek - majatek

28 11

500 plus to nic innego jak roszczenia 447 i podatek katastralny państwo bedzie zabierać mieszkania polakom sprzedaliscie sie sami za 5oo plus xd po wyborach wam pokaża rogi diabła i kto tu rządzi :)) 11:40, 31.07.2019


MBMB

36 14

Nic to nie ma wspolnego z 500 plus. Bez sensu porownanie. Winna jest matka co nie widziala kogo wybiera sobie za partnera. Chronic dziecko to podstawa i o obowiazel zwlaszcza matki a sasiedzi to gdzie byli no i kurator do zwolnenia bo skoro sprawa byla zgloszona to nie powinno onno dojsc do takiej TRAGEDII. Tyle w tym smutnym temacie. 11:42, 31.07.2019


do xxldo xxl

38 14

500 + akt 447, czyli 500zl + (-1 bilion złotych ), czyli dostaniecie 500 zł ale oddajcie potem wszystko włącznie z ojczyzną i dziećmi swoimi i ich przyszłość skresloną. Polska sprzedana za 500 zł . 11:47, 31.07.2019


AA

10 21

Deb!lu jeden na jedno dziecko jeszcze nie jest wyplacane 500+. 12:57, 31.07.2019


kola3kola3

0 0

*%#)!& z ciebie i tyle. 22:15, 31.07.2019


- majątek- majątek

44 26

500 + to nic innego jak roszczenia 447 i podatek katastralny oraz rozpijanie Polaków oni dobrze wiedzą co wam dali wy oddacie za to im majątki (okupacja ) po co tu te wojska amerykańskie ??? dodam również ze kaczyński wprowadził po cichu stan wojenny Hrabia Potocki o tym mówi jasno . 11:27, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

14101410

119 4

Szukają kobiety małolatow, utrzymują ich z dostawanych zasiłków i są takie kwiatki.
Mieszka taki za darmo,
nażre się, zabawi.
A dziecko?
Dziecko płacze, chce jeść, chce się pobawić.
Jednym słowem ono przeszkadza mamusiom i nowemu wujkowi w igraszkach.
Więc znaleźli wyjście z sytuacji.
Niech ich piekło pochłonie.
11:34, 31.07.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

OlgaaaOlgaaa

22 5

Powinna być większa dostępność do środków antykoncepcyjnych i pigułek tzw. "dzień po" to może byłaby mniejsza ilość niechcianych dzieci a co za tym idzie takich tragedii. 12:17, 31.07.2019


14101410

31 3

Co ty piszesz kobito o tych środkach antykoncepcyjnych.
Przecież tego jest ile chcesz.
Tylko rozumu takie dziwki nie mają.
28 lat i trójka dzieci każde z innym gachem.
Pod płotem zrobione.
13:54, 31.07.2019


OlgaaaOlgaaa

11 6

Nie jest tego ile chcesz, bo są na receptę, trzeba iść do ginekologa, państwowo trzeba czekać, prywatnie płacić. Powinny być tanie i bez recepty, do dtego kampania społeczna w mediach. A już nie mówiąc o tabletkach dzień po, gdzie jedna kosztuje 100 zł. 16:10, 31.07.2019


14101410

11 0

Olgaaa to trzeba myśleć w trakcie a nie potem .
A poza tym jedna wizyta u ginekologa nie zaszkodzi.
A później pani położna załatwia takie sprawy czyli recepty na tabletki.
Zresztą zawsze powtarzam z chu...m nie ma żartów.? 17:46, 31.07.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


14101410

10 3

Święte słowa. 11:39, 31.07.2019


Mania123Mania123

0 0

Najbardziej winne jest oczywiście 'pedalstwo'. *%#)!& *%#)!& 14:46, 31.07.2019


Ktoś Ktoś

72 4

Patola! Ojciec siedział za zgwałcenie dziewczynki, a córka nie lepsza. Niech zabiorą resztę dzieci, bo każde z innym ojcem. 11:42, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do ktośdo ktoś

1 13

przynajmiej umieja kombinować wiecej pieniedzy mają bo za 600zł nie wyżywi samotna matka dzieci zal ci????? ty masz najniższą i nic z tego nie masz :)) 12:53, 01.08.2019


mm

65 1

wyrwać chwasta 11:43, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

penispenis

2 20

też bym wyrwała z twoim testosteronem 12:48, 31.07.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HELIKOPTER  W  OGNIUHELIKOPTER W OGNIU

6 1

IDŹ do lekarza tylko szybko ,bo UFO zobaczysz... 11:57, 31.07.2019


MARSJANINMARSJANIN

2 5

PRZESTRASZONY PEDAŁ SIĘ ODEZWAŁ 11:59, 31.07.2019


Jan Zbigniew PotockiJan Zbigniew Potocki

3 3

https://www.youtube.com/watch?v=7GwnlgK3exY - o 5oo plus 11:46, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AzylantAzylant

21 10

Gdzie był mopr ??? 11:47, 31.07.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

&olo&olo

8 1

i kurator... 12:17, 31.07.2019


moprmopr

9 3

na zakupach w lumpach :) 12:20, 31.07.2019


Do spekulujacychDo spekulujacych

29 4

Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem?
Oni nie byli klientami MOPRu.
A skoro nie korzystali z pomocy to MOPR tam nie wchodził.
Uważasz że do każdej rodziny w której są małe dzieci powinni wchodzić socjalni?
Ja bym nie chciał żeby obca baba kręciła mi się po mieszkaniu i wracała do mojego życia.
Ha zadam pytanie gdzie byli sąsiedzi, gdzie były koleżanki i koledzy, gdzie była Rodzina, babcie, ciocie, Witkowie. Nikt nie widział śladów pobicia, nikt nie widział zlego traktowania dziecka?
Nim zaczniemy szukać winy w służbach zacznijmy od siebie. 12:48, 31.07.2019


Katarzyna12Katarzyna12

6 10

Panie pracują do 15 , a na dodatek jeśli nikt ich nie wpuści do domu uznają że sprawy nie ma i nie było. I wiem co piszę. Rozumiem że ich praca jest słabo opłacana jednak skuteczność jest zerowa więc szkoda nawet tych groszy które zarabiają, a które idą także z mojej kieszeni. 12:58, 31.07.2019


info24hinfo24h

4 0

Kiedyś był na Kościuszki a teraz jest na Ogniowej 16:39, 31.07.2019


NowaNowa

4 2

Ponoć były info do mopr, dlaczego nie reagowała. Następna tragedia 19:37, 31.07.2019


xzyxzy

59 3

Pogratulować tylko rodzicą że wychowali takiego zwyrodnialca pamiętajcie że to wasza wina bo widzicie że wasze dzieci cpają , piją i zero jest reakcji waszej strony .Jesteście dumni że wasze dziecko syn , córka są patolami .Takie dzieci się nie rodzą wychowują ich rodzice zero szacunku do innych ,wszystko im wolno .Zal mi Teraz Was co zasieliście to macie .Zwyrodnialca . 11:48, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehe

0 0

Wychowala go kobieta co z każdym chodzi, stala klientka opieki i tez bila dzieci. Taka zwyrodniala Dorota k z LESZNA 15:45, 04.08.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


????

3 2

co to za Pawełek?? 12:16, 31.07.2019


wyrokwyrok

19 5

jeden umiera ,drugi sie rodzi ,trzeci sprzedaje dla swojego zysku jesteśmy najgorszym gatunkiem tu na tej ziemi adoptuj sobie psa bo jest najkochańszy nisz człowiek a jak nie chcesz dzieci omijaj facetów pozdrawiam i nie linczujcie bo i tak wszyscy umrzemy szczęść Boże miłego dnia . 11:52, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NemezisNemezis

67 8

Mam pytanie kiedy kochany rzad wprowadzi kare śmierci dla zabijcow dzieci ,pseudo matek ojcow,pedofili!!!A ciebie pawelku i agniesiu spotka kara .Pamietajcie karma wraca!!! 12:06, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zygaj i płaćzygaj i płać

8 7

wprowadzi to dla was roszczenia 447 z podatkiem kastralnym żeby wam na nic nie starczało 12:21, 31.07.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NemezisNemezis

51 1

Aniołku spoczywaj w spokoju? 12:07, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PiotrekkkPiotrekkk

75 6

Powinna wrócić kara śmierci. Teraz przez kilkanaście lat z naszych podatków będziemy utrzymywać te gówna w kolejnym łagodnym więzieniu. 12:24, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolek19karolek19

33 2

co za matka zamiast *%#)!& konkubenta z domu to pozwalala na to . ja tez powini !!!juz nie bede pisac co . 12:31, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do karolekdo karolek

8 5

bo wy tak macie idziecie na cudze pob*zykać a cudze dzieci macie gdzieś byle sobie dorze zrobić i spust w ci*pie z kolejnym dzieckiem no ale wy nie nosicie ciązy 9 miesiecy zakup sobie dmuchawice fagasie 12:38, 31.07.2019


karolina88karolina88

26 6

zwierzeta zabijaja po to zeby przetrwac miec co jest a ludzie !!?masakra co sie dzieje patologia jest co w 5 domu dopiero jak sie cos stanie interweniuja a takto udaja ze nie widza boze jakim trzeba byc czlowiekiem zeby zabic ... 12:34, 31.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

złozło

4 0

my mamy gorszy instynkt przetrwania troche prymitywny i najgorszy 12:42, 31.07.2019


ania55ania55

0 1

ty porównujesz człowieka do zwierzęcia co z ciebie za prymityw 22:17, 01.08.2019


PaniMPaniM

1 1

Do ania - nie zesraj się z tym wywyższaniem nad zwierzętami. 07:46, 03.08.2019


xDxD

28 16

500+ musi zamienić się na 1000+. Jak się nachleją podwójnie to nie będą mieli siły znęcać się nad dzieckiem. 12:35, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do facetówdo facetów

14 9

facetom polecam dmuchawice z sex shopu do sztucznej s*psut zaspokojenie i ukojenie męskiego testosteronu no ale wy nie nosicie 9 miesiecy ciązy i na cudze dzieci nie chcecie pracować zamiast podrywać kobiety zainwestuj w dmuchawice a za niedługo możesz juz kupić sobie sex robota ? 12:41, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do facetówdo facetów

5 6

https://www.youtube.com/watch?v=j22Lvw8USCM -sex roboty dla was 12:44, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bez smakuBez smaku

9 11

DD - jak można wnioskować na podstawie tej noty kołkowej - robi się portalem o coraz bardziej siermiężnym, plotkarskim nurcie informacyjnym! Widocznie zagadnień w zakresie zagadnień ogólnospołecznych jakoś uchwycić nie może. To jest prywatna i osobista sprawa tej rodziny rozpatrywana przez stosowne organy!
I to powinno wystarczyć! Niesmak jeno pozostaje po takiej lekturze. 12:54, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rodorodo

3 1

o to tu chodzi by poznać twarze i im samemu wyrok wymierzyć takie media szczuja nic wiecej 13:04, 31.07.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


wiejskawiejska

0 1

ze rządu na szubienice po kolei 13:31, 31.07.2019


KARA ŚMIERCIKARA ŚMIERCI

33 8

Może my mieszkańcy zrobimy zrzutę aby wywieść gnoja do USA i zafundować mu karę śmierci. 13:00, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AaaaaaaAaaaaaa

0 0

Kara śmierci? Za szybko i zbyt latwo. Niech do końca swoich dni cierpią jak to dziecko. 11:52, 03.08.2019


Jarek mieszkaniecJarek mieszkaniec

0 0

Jestem za żeby to dziadostwo usunąć z miasta do USA na kare śmierci... 22:13, 03.08.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WykopWykop

15 2

Dodatkowo jesteś nierobem który żyje z renty i wyłudza ją na rzekomo chory błędnik, a potrafi przejechać 50km z Włocławka do Torunia rowerem bez żadnego problemu. Dodatkowo jesteś gościem który chciał zarobić na śmierci psa. Odradzam subskrybować, a zalecam zgłaszać kanał Przemos Play gdyż jego rozrywka na stream czasami odbiega od normy i bawi się prochami psa na żywo. Pozdro Przemuś wracaj do nas szybciutko 16:09, 31.07.2019


Mieszkaniec śródmieśMieszkaniec śródmieś

0 1

napewno nie :) 20:14, 31.07.2019


gorky405gorky405

1 0

Proszę zobaczyć tego zwyrola
https://www.cda.pl/video/3740275ed 23:52, 31.07.2019


MatusMatus

33 0

Sama mam synka w podobnym wieku. Boze , co jest z tymi ludzmi???Taki maly, kochany slodziak...Serce mi peka. Spij spokojnie Aniolku? 13:23, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


GuguGugu

18 4

Może to taka moda na dziś... Chcę być sławny to zabiję kogoś i zaraz rozgłos jest.... Tylko czemu dzieci...... Chory system ukształtował takich zwyroli czemu dzieci... Spojrzeć w oczy dziecku a potem go ukatrupić no to jest niezgodne z człowieczeństwem pies kot chowa dzieci broni.... A tu..... No czuje wstręt do ludzi...... Może zebrałaby się taka organizacja broniąca dzieci jeśli jest problem to z pałami i wypałować kultury nakłaść do bani..... BASTA STÓP MORDOWANIU DZIECI....... 13:43, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

shothershother

35 3

Strach się przyznać, że mieszkam w tym mieście. Wszystko tu schodzi na psy. Jak w mediach mówią o Włocławku to tylko w kontekście: najwyższego w Polsce bezrobocia (zaraz po Radomiu), zabójstw dzieci, patologii spod najciemniejszej gwiazdy (choć bardziej pasowało by bramy), najdroższych bubli inwestycyjnych w Polsce (patrz scena na wodzie) itp. Mam nadzieje, że pana konkubenta i "madkę" dobrze wydy...mają w więzieniu. Oko za oko. 13:56, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ciupcajaciupcaja

2 1

we wiezieniu tez klawisze se ciupcjaja wpisz w yt gwałt we wiezieniu dla kobiet :)))) nie musza płacić za sex bo mają go za darmo xd zdaża sie i na komędzie też wpisz wszystko jest na yt ?? 12:47, 01.08.2019


jan65jan65

0 0

"matka" zamordowanego chłopca nie jest z Włocławka tylko ze Sz....., a morderca z Poz... 13:38, 01.08.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RowerRower

38 2

Tu nie ma się co rozpisywać .....przywrócić karę śmierci 14:10, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArielkaArielka

40 2

Co te dziewuchy mają w głowach?Nie jedną bardzo pragnie dziecka a nie może mieć.A taka s.... urodzi i zabije kara śmierci albo niech oboje zgniją w więzieniu tam napewno nimi się zaopiekują 15:21, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wacław Kowalski Wacław Kowalski

28 0

Nie wiem nie widziałem, ale jest to prawda, włosy stają dęba!
Facet 23 letni, czyżby gimbus pozbawiony jakiejkolwiek empatii, zwyrodniały patol?
Jeśli bijesz drugą osobę, a tym bardziej małe dziecko, używasz siły, to musisz mieć świadomość, że możesz zabić. Zarzut - zabójstwo. Kwestią sporną czy z zamiarem ewentualnym czy bezpośrednim. Nie mniej przy zarzucie spowodowania obrażeń skutkujących zgonem można także wyłapać dożywocie.
15:37, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jan65jan65

2 0

Na zdjęciach na FB wygląda jak niedojrzały gówniarz, grzeczny chłopiec w okularkach. W życiu byś nie podejrzewał, że znad okularków patrzy na ciebie zwyrodnialec i sadysta 13:35, 01.08.2019


AnAn

28 2

Kary ażeby w pięty poszło.. Nie więzienie bo za dobrze by było, do ciężkiej pracy o kromce chleba i wodzie i batogi. 16:07, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan Zbigniew PotockiJan Zbigniew Potocki

4 7

https://www.youtube.com/watch?v=7GwnlgK3exY WPROWADZONY UKRYTY STAN WOJENNY JAROSŁAWA KACZYŃSKIEGO 16:08, 31.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

żenada !żenada !

6 4

ale masz zryty beret buahaha na waszych oczach Gdańsk chcą oddać szwabom zaślepieńcu z nienawiści do PISU ! 16:31, 31.07.2019


??

1 3

trzym ry*j faszysto 16:57, 31.07.2019


1111

3 1

Potocki turkom się zaprzedał bo stchórzył i oddał Kamieniec turasom żeby siebie i ród ratować i przez niego Wołodyjowski zginął.. 17:43, 31.07.2019


przy okazji !przy okazji !

8 2

zrobić porządek ze światowym handlem żywym towarem !! 16:36, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koniec jest blisko!Koniec jest blisko!

6 4

500 + to nic innego jak roszczenia 447 i podatek katastralny oraz rozpijanie Polaków oni dobrze wiedzą co wam dali wy oddacie za to im majątki (okupacja ) po co tu te wojska amerykańskie ??? dodam również ze kaczyński wprowadził po cichu stan wojenny Hrabia Potocki o tym mówi jasno . 16:41, 31.07.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

hahahaha

2 3

nagle uderzacie ze wszystkich stron śmieszni jesteście ! 16:51, 31.07.2019


bardzo dobrzebardzo dobrze

2 2

bardzo dobrze przynajmiej wszyscy bedą bezdomni ja tam nic nie mam mieszkanie sprzedam przed podatkiem katastralnym reszta niech z*dycha na ulicy 16:56, 31.07.2019


qqqq

2 1

Potocki turkom się zaprzedał bo stchórzył i oddał Kamieniec turasom żeby siebie i ród ratować i przez niego Wołodyjowski zginął ! 17:42, 31.07.2019


Wołodyjowski/PotockiWołodyjowski/Potocki

2 0

Najpierw sie doucz ,a potem pisz bzdury! Zapraszam do lektury;))) Postać Sienkiewiczowska ma swój pierwowzór historyczny chociaż niewielką odegrała ona rolę w dziejach. Pisarz świadomie też korzystał z wiadomości o bohaterze obrony Kamieńca. Miał nawet problem, gdy dowiedział się, że historyczny pan Jerzy (nie koniecznie Jerzy Michał), urodzony około 1620r. miał już (prawdopodobnie) od 1660-61 roku żonę. Pani Krystyna z domu Jeziorkowska była albo równolatką albo starszą od Wołodyjowskiego, na dodatek była już wdową po 3 mężach. Można przypuszczać, że małżeństwo układało się im bardzo dobrze choć było bezdzietne jak poprzednie małżeństwa Krystyny.

Pan Jerzy był partyzantem- przez lata uwijał się po ziemiach kresowych i gromił na własną rękę zapuszczających się tam nieprzyjaciół, skąd miał dobrą sławę rycerską a bywało, że do tego wręcz imponujące łupy. Po swoim ożenieniu z zamożną wdową, z chudopachołka zmienił się w posesjonata a okazując się zdolnym gospodarzem u schyłku życia był człowiekiem naprawdę zamożnym i szanowanym na Podolu (ponad 20 wsi, miasteczko, dwa dwory obronne zwane zameczkami, 2 kmienice w Kamieńcu. Same dobra Jerzego, nie licząc majętności żony obejmowały ok. 13.400 ha! W majątku ruchomym- w drogich kamieniach, złocie, sprzętach kosztownych, zaprzęgach, cugach i innych miał sam Jerzy ok. 100 tys. zł.)

Hetman Sobieski miał dla niego duże uznanie - bo mimo, że stolnik nie był oficerem komputowym (nazywany był pułkownikiem, dowodził na stałe swoją prywatną chorągwią) uczynił go dowódcą Chreptiowa dając bardzo znaczną – 700 osobową załogę i znamienitych oficerów pod komendę (znanych z Sienkiewicza) oraz polecenie by oficerowie z innych komend jak Nowowiejski, zasięgali jego rady jako bardziej doświadczonego. Hetman też wyjednał mu rotmistrzostwo na Kamieńcu. Wołodyjowski najprawdopodobniej uczestniczył w wyprawie ukraińskiej Sobieskiego w 1671r. Jako komendant Chreptiowa sprawdził się doskonale- generalnie Sienkiewicz tu nie mija się z prawdą (nawet chreptiowskie wątki romansowe z powieści mają pierwowzory historyczne). Miał też Wołodyjowski poważanie i znajomości wśród Tatarów i w Turcji, dzięki czemu pomagał w wykupie jeńców, w tym pana Boskiego. Przed ostatecznym zawarciem się w Kamieńcu odbył (opisaną przez Sienkiewicza) walkę z Tatarami przeprawiającymi się koło Żwańca – padło tam kilkunastu nieprzyjaciół.

Jako obrońca Kamieńca nie sprawdził się, bo nie mógł choć walczył dzielnie. Poszedł bronić twierdzy i stał się jednym z dowódców, bo nikt mający umiejętności, doświadczenie itd. nie chciał się podjąć obrony twierdzy tak zaniedbanej i pozostawionej samej sobie przez Rzeczpospolitą. Sobieski, generał Kątski i paru innych trzeźwo myślących i wpływowych, próbowało zorganizować obronę, zapewnić ludzi, prochy, jedzenie, sprowadzić specjalistów, ale szlachta nie dała pieniędzy, król Michał utrudniał itd. Hetman w tej sytuacji nie miał wątpliwości, że twierdza padnie. Tak dla zobrazowania podam, że powinna mieć do obrony przynajmniej 7 tys. regularnej piechoty- miała całego wojska ok. 1500 ludzi, w większości jazdy i około 500 zwerbowanej szlachty, mieszczan, chłopów- ludzi różnych nacji, różnej wiary, którzy bardzo dzielnie i z poświeceniem przez 10 dni bronili tego„orlego gniazda”. Turcy dysponowali siłą około 100 tyś. Mury waliły się i miały złe założenia, brak artylerzystów i inżynierów, gdy Turcy mieli tych po dostatkiem i to jak się ocenia najlepszych na świecie, twierdza miała armaty, które niosły na niecały kilometr, gdy tureckie na kilka kilometrów, brak żywności.

Wołodyjowski bronił dzielnie zamków i uznaje się, że podczas obrony stał się faktycznym dowódcą tych fortów, liczono się z jego zdaniem, ale nie miał on pojęcia o obronie fortyfikacji tak jak i reszta- tu trzeba było inżyniera. Próbował urządzać wycieczki na wroga, stał na murach dzień i noc, poświęcał też swoje wojsko, swoje konie, swoje pieniądze. Była sytuacja, gdy stolnik niemal sam, zmuszając do pomocy, dwóch ledwo trzymających się na nogach żołnierzy rzucił się do obrony wyłomu, który uczynili Turcy wysadzając ścianę Starego Zamku. Nie bronił jej jednak szablą, która na niewiele by się zdała, ale celnie strzelał z muszkietów (na pomoc przybiegł mu jako jeden z pierwszych starosta Potocki). Padł też podczas obrony przyjaciel i podkomendny Wołodyjowskiego- Kałuszowski – umierał na rękach swego dowódcy dziękując za służbę (motyw znany z Sienkiewicza).

W sytuacji krytycznej, gdy faktycznie nie było już szans obrony, to on potwierdził swoim autorytetem - że twierdzę trzeba poddać bo zamek padnie od podłożonych min a wtedy miasta, ludzi i Podola nic nie uratuje bo nie będzie żadnego układu. Białe chorągwie najpierw wystawiono na zamku. Wołodyjowski został jako jedyny z wyższych oficerów na tymże by zebrać wojsko i przygotować, zabezpieczyć wszystko do wypełnienia układów – pełnił swoją służbę do końca. Kiedy poselstwo polskie wracało z obozu tureckiego nastąpił wybuch prochów na zamku. Przypuszcza się, ale nie jest to pewne, że podpalił je zdesperowany Hekling- major artylerii zamkowej. Na dziedzińcu Starego Zamku oraz u wylotu mostu zginęło prawdopodobnie koło 500 ludzi (podaje się tez liczby dużo wyższe). Koło bramy zamkowej posłowie wracający od Turków w obstawie janczarów odnaleźli ciało Wołodyjowskiego – z przytoczonego wyżej przez mojego przedmówcę fragmentu Relacji pana Makowieckiego, stolnika latyczowskiego i szwagra Wołodyjowskiego dowiadujemy się jakie były ostanie chwile komendanta. Podobno Turcy dopiero na widok ciał a wśród nich dowódcy obrony (tak określano Wołodyjowskiego) uwierzyli, że wybuch nie był zaplanowany, co by groziło zerwaniem układu i dali dzień czasu na pogrzebanie ciał. Pochowano go wśród powszechnej żałości u franciszkanów gdzie wuj jego był gwardyanem a nad trumną biadały - matka, siostra, szwagierka, szwagier, i podkomendni. Biskup Lanckoronski (dość chwalebnie zachowujący się podobnie jak Potocki w czasie obrony) nazwał pierwszy Wołodyjowskiego – „naszym Hektorem”, Sobieski donosił w listach o śmierci Wołodyjowskiego, trąbiła też o tym różna korespondencja prywatna i urzędowa tamtych czasów.

Po śmierci 4 małżonka pani Krystyna Wołodyjowska, która podczas obrony Kamieńca przebywała razem z żoną starosty Potockiego (dowódcy twierdzy i dobrego znajomego Wołodyjowskiego) na Litwie, po awanturach o znaczny spadek po rycerzu, wyszła po raz czwarty za mąż za mało rycerskiego Dziewanowskiego. Tego męża jednak już nie przeżyła a on wyprawił jej pyszny pogrzeb, po czym raz jeszcze zaczęły się awantury spadkowe. Jeszcze w XIX w katedrze kamienieckiej odprawiano msze za duszę Wołodyjowskiego na co był zapis na wsi Sokół.


W XIX w. na materiały z archiwów rodzinnych Makowieckich, gdzie przechowywano pamiątki po „hektorze kamienickim” trafił historyk gawędziarz - J.A. Rolle, badacz Podola. To on ocalił pamięć o stolniku i o innych mieszkańcach Podola oraz o historii tych ziem, bo po 1917 roku niewiele dokumentów archiwów podolskich ocalało. O stolniku wspomina też w powyżej przytaczanej „Relacji Kamieńca wziętego przez Turków 1672” Makowiecki, trochę wzmianek jest też w papierach urzędowych, listach z epoki ( m.in. w: Pisma do wieku i spraw Jana III Sobieskiego, wyd. Kulczycki.)
18:35, 31.07.2019


patologiaaapatologiaaa

42 6

Przejrzałam fejsa tej całej rodzinki... na pierwszy rzut oka widać, że to patola, takich się poznaje po twarzy tęskniącej za rozumem... a najlepsza jest hipokryzja ludzi, którzy składają tatusiowi dziecka (temu biologicznemu) "najszczersze kondolencje", a założę się, ze on się dzieckiem w ogóle nie interesował, dlatego nie wiedział, że dzieje mu się krzywda. Alimentów też pewnie nie płacił. Za to interesuje się kolejnymi dziewczętami i przez te 3 lata od urodzenia dziecka miał ich już całkiem sporo, zmienia średnio co 2 m-ce (widać na profilu) i za każdym razem zakochany, tylko imiona i zdjęcia ukochanych się zmieniają... Ale oczywiście komentujący hipokryci tego nie chcą widzieć, bo tatuś ma prawo mieć konkubiny, a mamusia konkubentów już nie. Moim zdaniem tacy ludzie nie powinni w ogóle mieć dzieci, a tyczasem nasz kochany rząd ogranicza możliwość zakupu tabletek "po" oraz środków anty. 17:08, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

(...)(...)

0 0

no i co masz profil co zabijesz ją ???? patrząc na wasze wypociny tam na jej profilu stwierdzam że cżłowiek bedzie sie bał człowieka by go drugi nie dzgnoł nożem 12:56, 01.08.2019


//

1 7

Potocki turkom się zaprzedał bo stchórzył i oddał Kamieniec turasom żeby siebie i ród ratować i przez niego Wołodyjowski zginął. 17:41, 31.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wołodyjowski/PotockiWołodyjowski/Potocki

2 0

Najpierw sie doucz ,a potem pisz bzdury! Zapraszam do lektury;)) Postać Sienkiewiczowska ma swój pierwowzór historyczny chociaż niewielką odegrała ona rolę w dziejach. Pisarz świadomie też korzystał z wiadomości o bohaterze obrony Kamieńca. Miał nawet problem, gdy dowiedział się, że historyczny pan Jerzy (nie koniecznie Jerzy Michał), urodzony około 1620r. miał już (prawdopodobnie) od 1660-61 roku żonę. Pani Krystyna z domu Jeziorkowska była albo równolatką albo starszą od Wołodyjowskiego, na dodatek była już wdową po 3 mężach. Można przypuszczać, że małżeństwo układało się im bardzo dobrze choć było bezdzietne jak poprzednie małżeństwa Krystyny.

Pan Jerzy był partyzantem- przez lata uwijał się po ziemiach kresowych i gromił na własną rękę zapuszczających się tam nieprzyjaciół, skąd miał dobrą sławę rycerską a bywało, że do tego wręcz imponujące łupy. Po swoim ożenieniu z zamożną wdową, z chudopachołka zmienił się w posesjonata a okazując się zdolnym gospodarzem u schyłku życia był człowiekiem naprawdę zamożnym i szanowanym na Podolu (ponad 20 wsi, miasteczko, dwa dwory obronne zwane zameczkami, 2 kmienice w Kamieńcu. Same dobra Jerzego, nie licząc majętności żony obejmowały ok. 13.400 ha! W majątku ruchomym- w drogich kamieniach, złocie, sprzętach kosztownych, zaprzęgach, cugach i innych miał sam Jerzy ok. 100 tys. zł.)

Hetman Sobieski miał dla niego duże uznanie - bo mimo, że stolnik nie był oficerem komputowym (nazywany był pułkownikiem, dowodził na stałe swoją prywatną chorągwią) uczynił go dowódcą Chreptiowa dając bardzo znaczną – 700 osobową załogę i znamienitych oficerów pod komendę (znanych z Sienkiewicza) oraz polecenie by oficerowie z innych komend jak Nowowiejski, zasięgali jego rady jako bardziej doświadczonego. Hetman też wyjednał mu rotmistrzostwo na Kamieńcu. Wołodyjowski najprawdopodobniej uczestniczył w wyprawie ukraińskiej Sobieskiego w 1671r. Jako komendant Chreptiowa sprawdził się doskonale- generalnie Sienkiewicz tu nie mija się z prawdą (nawet chreptiowskie wątki romansowe z powieści mają pierwowzory historyczne). Miał też Wołodyjowski poważanie i znajomości wśród Tatarów i w Turcji, dzięki czemu pomagał w wykupie jeńców, w tym pana Boskiego. Przed ostatecznym zawarciem się w Kamieńcu odbył (opisaną przez Sienkiewicza) walkę z Tatarami przeprawiającymi się koło Żwańca – padło tam kilkunastu nieprzyjaciół.

Jako obrońca Kamieńca nie sprawdził się, bo nie mógł choć walczył dzielnie. Poszedł bronić twierdzy i stał się jednym z dowódców, bo nikt mający umiejętności, doświadczenie itd. nie chciał się podjąć obrony twierdzy tak zaniedbanej i pozostawionej samej sobie przez Rzeczpospolitą. Sobieski, generał Kątski i paru innych trzeźwo myślących i wpływowych, próbowało zorganizować obronę, zapewnić ludzi, prochy, jedzenie, sprowadzić specjalistów, ale szlachta nie dała pieniędzy, król Michał utrudniał itd. Hetman w tej sytuacji nie miał wątpliwości, że twierdza padnie. Tak dla zobrazowania podam, że powinna mieć do obrony przynajmniej 7 tys. regularnej piechoty- miała całego wojska ok. 1500 ludzi, w większości jazdy i około 500 zwerbowanej szlachty, mieszczan, chłopów- ludzi różnych nacji, różnej wiary, którzy bardzo dzielnie i z poświeceniem przez 10 dni bronili tego„orlego gniazda”. Turcy dysponowali siłą około 100 tyś. Mury waliły się i miały złe założenia, brak artylerzystów i inżynierów, gdy Turcy mieli tych po dostatkiem i to jak się ocenia najlepszych na świecie, twierdza miała armaty, które niosły na niecały kilometr, gdy tureckie na kilka kilometrów, brak żywności.

Wołodyjowski bronił dzielnie zamków i uznaje się, że podczas obrony stał się faktycznym dowódcą tych fortów, liczono się z jego zdaniem, ale nie miał on pojęcia o obronie fortyfikacji tak jak i reszta- tu trzeba było inżyniera. Próbował urządzać wycieczki na wroga, stał na murach dzień i noc, poświęcał też swoje wojsko, swoje konie, swoje pieniądze. Była sytuacja, gdy stolnik niemal sam, zmuszając do pomocy, dwóch ledwo trzymających się na nogach żołnierzy rzucił się do obrony wyłomu, który uczynili Turcy wysadzając ścianę Starego Zamku. Nie bronił jej jednak szablą, która na niewiele by się zdała, ale celnie strzelał z muszkietów (na pomoc przybiegł mu jako jeden z pierwszych starosta Potocki). Padł też podczas obrony przyjaciel i podkomendny Wołodyjowskiego- Kałuszowski – umierał na rękach swego dowódcy dziękując za służbę (motyw znany z Sienkiewicza).

W sytuacji krytycznej, gdy faktycznie nie było już szans obrony, to on potwierdził swoim autorytetem - że twierdzę trzeba poddać bo zamek padnie od podłożonych min a wtedy miasta, ludzi i Podola nic nie uratuje bo nie będzie żadnego układu. Białe chorągwie najpierw wystawiono na zamku. Wołodyjowski został jako jedyny z wyższych oficerów na tymże by zebrać wojsko i przygotować, zabezpieczyć wszystko do wypełnienia układów – pełnił swoją służbę do końca. Kiedy poselstwo polskie wracało z obozu tureckiego nastąpił wybuch prochów na zamku. Przypuszcza się, ale nie jest to pewne, że podpalił je zdesperowany Hekling- major artylerii zamkowej. Na dziedzińcu Starego Zamku oraz u wylotu mostu zginęło prawdopodobnie koło 500 ludzi (podaje się tez liczby dużo wyższe). Koło bramy zamkowej posłowie wracający od Turków w obstawie janczarów odnaleźli ciało Wołodyjowskiego – z przytoczonego wyżej przez mojego przedmówcę fragmentu Relacji pana Makowieckiego, stolnika latyczowskiego i szwagra Wołodyjowskiego dowiadujemy się jakie były ostanie chwile komendanta. Podobno Turcy dopiero na widok ciał a wśród nich dowódcy obrony (tak określano Wołodyjowskiego) uwierzyli, że wybuch nie był zaplanowany, co by groziło zerwaniem układu i dali dzień czasu na pogrzebanie ciał. Pochowano go wśród powszechnej żałości u franciszkanów gdzie wuj jego był gwardyanem a nad trumną biadały - matka, siostra, szwagierka, szwagier, i podkomendni. Biskup Lanckoronski (dość chwalebnie zachowujący się podobnie jak Potocki w czasie obrony) nazwał pierwszy Wołodyjowskiego – „naszym Hektorem”, Sobieski donosił w listach o śmierci Wołodyjowskiego, trąbiła też o tym różna korespondencja prywatna i urzędowa tamtych czasów.

Po śmierci 4 małżonka pani Krystyna Wołodyjowska, która podczas obrony Kamieńca przebywała razem z żoną starosty Potockiego (dowódcy twierdzy i dobrego znajomego Wołodyjowskiego) na Litwie, po awanturach o znaczny spadek po rycerzu, wyszła po raz czwarty za mąż za mało rycerskiego Dziewanowskiego. Tego męża jednak już nie przeżyła a on wyprawił jej pyszny pogrzeb, po czym raz jeszcze zaczęły się awantury spadkowe. Jeszcze w XIX w katedrze kamienieckiej odprawiano msze za duszę Wołodyjowskiego na co był zapis na wsi Sokół.


W XIX w. na materiały z archiwów rodzinnych Makowieckich, gdzie przechowywano pamiątki po „hektorze kamienickim” trafił historyk gawędziarz - J.A. Rolle, badacz Podola. To on ocalił pamięć o stolniku i o innych mieszkańcach Podola oraz o historii tych ziem, bo po 1917 roku niewiele dokumentów archiwów podolskich ocalało. O stolniku wspomina też w powyżej przytaczanej „Relacji Kamieńca wziętego przez Turków 1672” Makowiecki, trochę wzmianek jest też w papierach urzędowych, listach z epoki ( m.in. w: Pisma do wieku i spraw Jana III Sobieskiego, wyd. Kulczycki.)
18:33, 31.07.2019


555555

25 2

Brakuje odpowiednich słòw, matka najgorsza szmata16 lat i już pierwsze dziecko, ten prymitywny kaban jak ktoś napisał wytatuowany patol sku....syn, wielki wychowawca. Ćwiczyć może z takim samym patolem jak on. Żeby go zatłukli w *%#)!& bo nie wart niczego. Niech wròci kara śmierci dla takich zwyrodnialcòw. Pytanie gdzie rodzina - dziadkowie pewnie też ten sam sort. 17:49, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

(..)(..)

21 3

Wszystko zwalać na instytucje, a gdzie rodzina? dziadkowie, ciocie czy wujkowie, nikt nie widział jak prowadzi się matka. To zwykła dziwka, nie matka, jaka mać taka nać niestety. A tych maci i naci we Włocławku nie brakuje. 17:55, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

######

29 1

Obydwoje dożywocie to im się należy!!!!!! Ale żeby w więzieniu ktoś im skròcił życie, szkoda jedzenia dla takiego ścierwa. 17:58, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EE

17 0

Brak słów na to co się dzieje. Niech spotka ich zasłużona kara. Biedne dziecko, pewnie nie raz było bite. Ktoś z Was napisał, gdzie rodzina, sąsiedzi. Szkoda chłopaczka ? 18:14, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziadBorowy.DziadBorowy.

18 0

Szubienica, Szubienica, Szubienica tam jego truchło powinno wisieć. 18:24, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

&&&&

21 0

Tylko kara śmierci dla kanalii!!!!! 18:25, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

(...)(...)

20 0

Nie ma dnia o okrucieństwie wobec dzieci, wprowadzić karę śmierci najlepsze rozwiązanie. 18:27, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

6363

18 0

Łajdactwo i matka i ten patol, dla nich piach tyle warci. 18:33, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wołodyjowski/PotockiWołodyjowski/Potocki

2 6

Najpierw sie doucz ,a potem pisz bzdury! Zapraszam do lektury;)) Postać Sienkiewiczowska ma swój pierwowzór historyczny chociaż niewielką odegrała ona rolę w dziejach. Pisarz świadomie też korzystał z wiadomości o bohaterze obrony Kamieńca. Miał nawet problem, gdy dowiedział się, że historyczny pan Jerzy (nie koniecznie Jerzy Michał), urodzony około 1620r. miał już (prawdopodobnie) od 1660-61 roku żonę. Pani Krystyna z domu Jeziorkowska była albo równolatką albo starszą od Wołodyjowskiego, na dodatek była już wdową po 3 mężach. Można przypuszczać, że małżeństwo układało się im bardzo dobrze choć było bezdzietne jak poprzednie małżeństwa Krystyny.

Pan Jerzy był partyzantem- przez lata uwijał się po ziemiach kresowych i gromił na własną rękę zapuszczających się tam nieprzyjaciół, skąd miał dobrą sławę rycerską a bywało, że do tego wręcz imponujące łupy. Po swoim ożenieniu z zamożną wdową, z chudopachołka zmienił się w posesjonata a okazując się zdolnym gospodarzem u schyłku życia był człowiekiem naprawdę zamożnym i szanowanym na Podolu (ponad 20 wsi, miasteczko, dwa dwory obronne zwane zameczkami, 2 kmienice w Kamieńcu. Same dobra Jerzego, nie licząc majętności żony obejmowały ok. 13.400 ha! W majątku ruchomym- w drogich kamieniach, złocie, sprzętach kosztownych, zaprzęgach, cugach i innych miał sam Jerzy ok. 100 tys. zł.)

Hetman Sobieski miał dla niego duże uznanie - bo mimo, że stolnik nie był oficerem komputowym (nazywany był pułkownikiem, dowodził na stałe swoją prywatną chorągwią) uczynił go dowódcą Chreptiowa dając bardzo znaczną – 700 osobową załogę i znamienitych oficerów pod komendę (znanych z Sienkiewicza) oraz polecenie by oficerowie z innych komend jak Nowowiejski, zasięgali jego rady jako bardziej doświadczonego. Hetman też wyjednał mu rotmistrzostwo na Kamieńcu. Wołodyjowski najprawdopodobniej uczestniczył w wyprawie ukraińskiej Sobieskiego w 1671r. Jako komendant Chreptiowa sprawdził się doskonale- generalnie Sienkiewicz tu nie mija się z prawdą (nawet chreptiowskie wątki romansowe z powieści mają pierwowzory historyczne). Miał też Wołodyjowski poważanie i znajomości wśród Tatarów i w Turcji, dzięki czemu pomagał w wykupie jeńców, w tym pana Boskiego. Przed ostatecznym zawarciem się w Kamieńcu odbył (opisaną przez Sienkiewicza) walkę z Tatarami przeprawiającymi się koło Żwańca – padło tam kilkunastu nieprzyjaciół.

Jako obrońca Kamieńca nie sprawdził się, bo nie mógł choć walczył dzielnie. Poszedł bronić twierdzy i stał się jednym z dowódców, bo nikt mający umiejętności, doświadczenie itd. nie chciał się podjąć obrony twierdzy tak zaniedbanej i pozostawionej samej sobie przez Rzeczpospolitą. Sobieski, generał Kątski i paru innych trzeźwo myślących i wpływowych, próbowało zorganizować obronę, zapewnić ludzi, prochy, jedzenie, sprowadzić specjalistów, ale szlachta nie dała pieniędzy, król Michał utrudniał itd. Hetman w tej sytuacji nie miał wątpliwości, że twierdza padnie. Tak dla zobrazowania podam, że powinna mieć do obrony przynajmniej 7 tys. regularnej piechoty- miała całego wojska ok. 1500 ludzi, w większości jazdy i około 500 zwerbowanej szlachty, mieszczan, chłopów- ludzi różnych nacji, różnej wiary, którzy bardzo dzielnie i z poświeceniem przez 10 dni bronili tego„orlego gniazda”. Turcy dysponowali siłą około 100 tyś. Mury waliły się i miały złe założenia, brak artylerzystów i inżynierów, gdy Turcy mieli tych po dostatkiem i to jak się ocenia najlepszych na świecie, twierdza miała armaty, które niosły na niecały kilometr, gdy tureckie na kilka kilometrów, brak żywności.

Wołodyjowski bronił dzielnie zamków i uznaje się, że podczas obrony stał się faktycznym dowódcą tych fortów, liczono się z jego zdaniem, ale nie miał on pojęcia o obronie fortyfikacji tak jak i reszta- tu trzeba było inżyniera. Próbował urządzać wycieczki na wroga, stał na murach dzień i noc, poświęcał też swoje wojsko, swoje konie, swoje pieniądze. Była sytuacja, gdy stolnik niemal sam, zmuszając do pomocy, dwóch ledwo trzymających się na nogach żołnierzy rzucił się do obrony wyłomu, który uczynili Turcy wysadzając ścianę Starego Zamku. Nie bronił jej jednak szablą, która na niewiele by się zdała, ale celnie strzelał z muszkietów (na pomoc przybiegł mu jako jeden z pierwszych starosta Potocki). Padł też podczas obrony przyjaciel i podkomendny Wołodyjowskiego- Kałuszowski – umierał na rękach swego dowódcy dziękując za służbę (motyw znany z Sienkiewicza).

W sytuacji krytycznej, gdy faktycznie nie było już szans obrony, to on potwierdził swoim autorytetem - że twierdzę trzeba poddać bo zamek padnie od podłożonych min a wtedy miasta, ludzi i Podola nic nie uratuje bo nie będzie żadnego układu. Białe chorągwie najpierw wystawiono na zamku. Wołodyjowski został jako jedyny z wyższych oficerów na tymże by zebrać wojsko i przygotować, zabezpieczyć wszystko do wypełnienia układów – pełnił swoją służbę do końca. Kiedy poselstwo polskie wracało z obozu tureckiego nastąpił wybuch prochów na zamku. Przypuszcza się, ale nie jest to pewne, że podpalił je zdesperowany Hekling- major artylerii zamkowej. Na dziedzińcu Starego Zamku oraz u wylotu mostu zginęło prawdopodobnie koło 500 ludzi (podaje się tez liczby dużo wyższe). Koło bramy zamkowej posłowie wracający od Turków w obstawie janczarów odnaleźli ciało Wołodyjowskiego – z przytoczonego wyżej przez mojego przedmówcę fragmentu Relacji pana Makowieckiego, stolnika latyczowskiego i szwagra Wołodyjowskiego dowiadujemy się jakie były ostanie chwile komendanta. Podobno Turcy dopiero na widok ciał a wśród nich dowódcy obrony (tak określano Wołodyjowskiego) uwierzyli, że wybuch nie był zaplanowany, co by groziło zerwaniem układu i dali dzień czasu na pogrzebanie ciał. Pochowano go wśród powszechnej żałości u franciszkanów gdzie wuj jego był gwardyanem a nad trumną biadały - matka, siostra, szwagierka, szwagier, i podkomendni. Biskup Lanckoronski (dość chwalebnie zachowujący się podobnie jak Potocki w czasie obrony) nazwał pierwszy Wołodyjowskiego – „naszym Hektorem”, Sobieski donosił w listach o śmierci Wołodyjowskiego, trąbiła też o tym różna korespondencja prywatna i urzędowa tamtych czasów.

Po śmierci 4 małżonka pani Krystyna Wołodyjowska, która podczas obrony Kamieńca przebywała razem z żoną starosty Potockiego (dowódcy twierdzy i dobrego znajomego Wołodyjowskiego) na Litwie, po awanturach o znaczny spadek po rycerzu, wyszła po raz czwarty za mąż za mało rycerskiego Dziewanowskiego. Tego męża jednak już nie przeżyła a on wyprawił jej pyszny pogrzeb, po czym raz jeszcze zaczęły się awantury spadkowe. Jeszcze w XIX w katedrze kamienieckiej odprawiano msze za duszę Wołodyjowskiego na co był zapis na wsi Sokół.


W XIX w. na materiały z archiwów rodzinnych Makowieckich, gdzie przechowywano pamiątki po „hektorze kamienickim” trafił historyk gawędziarz - J.A. Rolle, badacz Podola. To on ocalił pamięć o stolniku i o innych mieszkańcach Podola oraz o historii tych ziem, bo po 1917 roku niewiele dokumentów archiwów podolskich ocalało. O stolniku wspomina też w powyżej przytaczanej „Relacji Kamieńca wziętego przez Turków 1672” Makowiecki, trochę wzmianek jest też w papierach urzędowych, listach z epoki ( m.in. w: Pisma do wieku i spraw Jana III Sobieskiego, wyd. Kulczycki.)
18:34, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mieszkaniec śródmieśmieszkaniec śródmieś

4 1

A ty po chusteczkę tu z tymi historycznymi lekcjami? 20:10, 31.07.2019


haha

0 2

gdzie skopiowałeś tak długi list hahahahahahaha no zesz sie rozpisałeś z historia ale mogłeś *%#)!& streszczenie i płęte 12:09, 01.08.2019


0707

17 0

Takie wydarzenia niestety sprawiają że człowiek wyraża swoje odczucia dosadnie, ala ani matka ani ten zbir na nic nie zasługują tylko na piach. Niech ich szlag trafi!!!! 19:37, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁojezuŁojezu

14 1

Mój Boże,niedawno Marcelek teraz Nikoś... 20:19, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no i co dalej?no i co dalej?

12 2

Ja się pytam, gdzie są odpowiednie" instytucje" do tego powołane,gdzie są tzw. "urzędnicy" aby tę patologię zneutralizować??? Ja wiem,że patologie są niestety w naszym kraju, ale przecież KTOS bierze co miesiąc jakąś tam kasę.??? 20:25, 31.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ciekawy Ciekawy

2 0

A jak wyobrażasz sobie neutralizację?
Jak mają likwidować patologię?
Zamykać w gettach czy wywozić do kamieniolomów? 11:20, 01.08.2019


jan65jan65

0 0

Na ulicy ładne buzie, zakochani z zadbanymi dziećmi, a co się dzieje za zamkniętymi drzwiami nawet sąsiedzi nie chcą wiedzieć. 13:24, 01.08.2019


Domin00Domin00

17 0

Mam jedną uwagę do paNetWare polskiego nie zakazuje pokazywać mordy tych zwyrodnialcow niech każdy zobaczy ich a nie chronicie ich jak świadków koronnych 20:33, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Głos Głos

19 1

Moim zdaniem powinniśmy zrobić sąd uliczny jak za czasów średniowiecza publiczne tortury to by ludzi zniechecilo do takich czynów. .. Oby z wami porządek w więzieniu zrobili 20:45, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DawidekDawidek

12 1

Witam,

Mam nadzieję, że otrzymają karę równomierną do cierpienia tego biednego dziecka. Główny sponsor takich imprez 500+. 21:44, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

18 0

Nie ma słów, żeby opisać skalę tej tragedii. Jedynie powrót kary śmierci jest w stanie zmienić w tym chorym.swiecie. Na ta chwile ludzie czują się bezkarni.
Za ta tragedię matka powinna zostać pociągnięta do odpowiedzialności razem z konkurentem. Jak 3 letnie dziecko mogło pyskowac?! Jakim człowiekiem trzeba być, żeby skrzywdzić taka istotę.. :( Ile łez musiał ten chłopczyk wylać i bólu czuć.. 21:56, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elizka   elizka

9 3

jak rodzina mogla nie byc pod opieką mopru, skoro zyla z zasilków. Jesli ktoś *%#)!& ma wizytacje 22:00, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HbhHbh

14 1

Co tu duzo pisac... "Mama na pełen etat" w "szlachta nie pracuje" 22:20, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaxxxKaxxx

11 2

Czemu zamazujecie oczy tych *%#)!& ? 22:34, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxxxx

14 1

dlatego jestem za wprowadzeniem kary śmierci !!!!! już dawno powinna być kara śmierci !!!! zanim ktoś kogoś zabije zastanowiłby się kilka razy bo wiedziałby co go czeka,a tak to nie ma kary śmierci to takie śmiecie robią co chcą .... posiedzi kilka lat i wyjdzie .... porażka totalna .... bezprawie totalne i tyle .... śmierć za śmierć, oko za oko .... tyle
wprowadzić karę śmierci !!! oczywiście w 100% gdy jest pewne,bo nie chodzi o to,aby skazali na śmierć jakąś niewinną osobę np.jak było z Komendą,że siedział 18 lat w kiciu za niewinność,ale w pewnych 100% przypadkach to kara śmierci i tyle .... a tak to my utrzymujemy ze swoich pieniędzy tych wszystkich darmozjadów którzy siedzą w kiciach ... 22:43, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak ktoś ich zna podJak ktoś ich zna pod

11 2

Jak ktoś ich zna podać nazwiska, niech wszyscy wiedzą, pozbawić ich wszelkich praw, na nic nie zasługują, tylko na karę śmierci. Dobrze ktoś napisał Plac z nimi, osądzimy !!!! 22:49, 31.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Xxxxxyyyyoóowwwwd327Xxxxxyyyyoóowwwwd327

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


jan65jan65

3 0

Agnieszka Si....a i Paweł Ma...d Oni nie są z Włocławka. Ludzie wiedzą. jest już dużo komentarzy na F.B. pod ich profilami 13:12, 01.08.2019


gośćgość

0 0

nie mogę znaleźć na fb. 13:22, 02.08.2019


KarolKarol

8 0

Do więzienia na dożywocie powinni obydwoje iść za takie coś żeby zrobić takie coś swojemu dziecku. 23:16, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaraKara

15 0

Dużo osób pisze o karze śmierci. Ok i co dalej? śmierć to dla takich wybawienie.5 min. strachu i to wszystko.Czy nie lepiej byłoby zafundować męki i cierpienie podobne do tych, które musiało przeżywać to biedne dziecko? żeby wiedzieli za co odbywają karę.Pozbawić ich wszelkich praw . Jedyne prawo jakie mogłoby im przysługiwać to prawo a raczej obowiązek do odbycia stosownej kary za popełnioną zbrodnię. 23:57, 31.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WW

7 1

Patrze na zdjęcie tego uśmiechniętego dziecka i płacze. Nie wiem jak można zrobić coś takiego. Jak można bić tak bezbronnego małego człowieka. Jak pytam? To nie wina 500+ to nie wina kuratora, PIS-u wszyscy szukają winnego dookoła. Wszyscy jesteśmy temu winni... kiedy nie reagujemy. Kiedy nie myślimy. Kiedy pozwalamy na zbyt wiele. Straszne. Ja osobiście jako ojciec jestem zdruzgotany. 07:15, 01.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gregor Gregor

5 0

Ja też płaczę, ale uważam, że musi być przymus pracy,, że musi być kontrola, jak to 500 plus jest wykorzystywane, a wszystko wskazuje na to, że ci co nie pracują, w większości te pieniądze przepijają, do tego jak widać zabijają. To sprawa władzy, która powinna nie kupować tylko wychowywać i kontrolować takie społeczeństwo. Trudno ale ja przy wyborach do tej rzeczywistości ręki nie przyłożę. 10:33, 01.08.2019


strach sie was baćstrach sie was bać

7 2

widziałam profil na fb tej dziewczyny na koncie fikcyjnym ,ale .... co zobaczyłam jaki lincz boje sie ludzi coraz bardziej typu ZABIJE KUR*WE POWIESZE CIE omijam jakie kolwiek znajomosci STRACH SIE WAS BAC BO NIE WIADOMO KIEDY A ZABIJECIE DRUGIEGO CZŁOWIEKA WŁOSY DĘBA MI STOJĄ 08:17, 01.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wwwwwwww

1 0

ZLINCZOWAĆ MORDERCĘ DZIECKA! 14:48, 02.08.2019


strach sie was baćstrach sie was bać

5 1

sami zobaczcie jaki macie instynkt gorszy jak zwierze po tych tekstach boje sie sama wyjsc na ulice człowiek człowieka bedzie nie długo na kilometr omijał zeby mu krzywdy nie zrobić . 08:20, 01.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pytam. Pytam.

1 1

Znaczy kogo, bo nie rozumiem. 10:22, 01.08.2019


człowiek człowiekowiczłowiek człowiekowi

2 0

ja sie nie interesuje kto kogo zabił ludzie tam sami już pisza by ją i jego zabili ja tylko napisałam jasno po takich komentarzach że człowiek człwoieka bedzie nie długo sie bał i omijał go na kilometr by nie zrobił drugiemu krzywdy facebooki to tylko kąsek dla takich złodzieje bandyci miałam kiedyś fb ale po kradzieży rabunkowej skasowałam to gówno patrząc na te hejty boje sie ludzi coraz bardziej. 12:04, 01.08.2019


On12On12

7 3

Dalej dawać zasiłki i 500+ a później mamy to co mamy jedna wielka banda,patologia.Od nieróbstwa,500+ ludzią w tych pustych głowach się po przewracało brawo dalej głosować na PiS a będzie takich przykrych sytuacji coraz to więcej szkoda tylko dzieci z takich domów.? 08:21, 01.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Popieram Popieram

5 0

Bardzo mądry komentarz, ale dotrze on tylko do ludzi mądrych i nie przekupnych, w trosce o to, by patologia, pijaństwo nie rozwijało się w takim tempie jak teraz.. 10:26, 01.08.2019


ona32onaona32ona

4 0

Zgadza się. Uważam, że jeśli Rząd chce się tak trzymać 500+ to powinno być tylko dla rodzin, w których rodzice pracują, którzy mają czystą "kartotekę" w "MOPRach" i "MOPSach". Najgorsze co można robić to rozdawać każdemu jak leci pieniądze. Tylko można sobie pisać i pisać... Rządowi nie chodzi o dobro dzieci tylko o kupowanie potencjalnych wyborców, ważne żeby zgadzały się procenty uzyskane podczas wyborów, reszta to tylko mydlenie oczu. 12:55, 01.08.2019


wiadomośćwiadomość

7 0

Pogrzeb Nikosia odbędzie się w sobotę 3.08 o godz 11.00 08:44, 01.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ania 1992Ania 1992

0 0

A we Włocławku czy w Szpetalu Górnym? 11:03, 02.08.2019


Czysta Rosją ten WłoCzysta Rosją ten Wło

2 6

Wloclawiak to kacap i nic się niwa tu zmienić KACAPY czerwone żygać się chce 08:54, 01.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Trochę rozumu by sięTrochę rozumu by się

4 0

Rzygać to się chce na twoją głupotę. 10:17, 01.08.2019


jan65jan65

3 0

Użytkownicy jednego z portali społecznościowych znają personalia. Agnieszki Si...y ze Sz... i jej konkubenta Pawła Ma...d. Morderca i sadysta do Włocławka przyjechał z Poz..... , Oboje z Włocławkiem niewiele maja wspólnego, chyba tylko to że wynajęli wspólnie mieszkanie w naszym mieście. 13:07, 01.08.2019


TvTv

14 5

Czy wkoncu prokuratura zajmie się dyrektorem Mops włocławek, za niedopelnienie obowiązków, to już nie pierwsza sytuacja w tym mieście, a może trzeba wysłać info do ministerstwa sprawiedliwości wkoncu. 09:26, 01.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cupcajacupcaja

6 1

kalwisze sobie pociupciają nie na jednej skakali we wiezieniu za sex przynajmiej nie płacą ^^ 13:04, 01.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MatiMati

2 1

Kiedy pogrzeb .
14:06, 01.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrokGrok

5 0

Jak trzeba być potworem aby katować dziecko.Zabić dziecko.Oj docenia cię w mamrze. 17:53, 01.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znawca duszZnawca dusz

2 0

To ten jej cudowny gołąbek .Po zdjęciach widać że patol .Pamiętać kobiety ściągnięte usta ,wargi znam się na tym .Takie usta ma zawsze agresor .Pamietac na przyszłość .To widać po twarzy 21:09, 01.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cudak Cudak

3 1

Lincz jak w filmie Lincz. Niejeden tu pewnie by ich pozabijał ale szkoda życia .Siedzieć w *%#)!& by zabić ścierwo .W filmie Lincz opartym na faktach zabili ścierwo i co jeszcze poszli siedzieć .Gowniane prawo ,brak samosądu .Nie to co kiedyś publiczne ukaminiowanie w centralnym miejscu miasta ...Powinni ich obrzucić kamieniami bo zwykłe zabicie to co by dało .Takie osoby powinny cierpieć jak to dziecko .Ale niesety czasy inne>Brak kary śmierci i brak ukamieniowania. 21:15, 01.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do cudak do cudak

0 0

mi sie wydaje że dobrze że jest prawo ??? wyobrażasz sobie życie bez prawa ??? polecam ci film https://www.cda.pl/video/16049304a - OUTSIDERKA jak zrozumiesz ten film jestes gitem po 2 wracając do prawa bez prawa człowiek człowieka by jadł i zabijał :)pozdrawiam 18:18, 03.08.2019


Dewiant Dewiant

4 0

Wina seksu i popędu .Chłopom się chce ,babom się chce.Są takie że dzień bez dymania to dzień stracony>A ile to ludzi chorych na seks którzy nie potrafią opanować popędu .Taka to na kazego ptaka wlezie i każdemu da .Tak samo faceci .Jak rozwiązły to potwór nie potwor oby był otwór 21:32, 01.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonMon

2 1

Az nie wiem co napisac....siedze przed komputerem i placze... 02:18, 02.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gość gość

0 0

nie można ich znaleźć na fb 13:25, 02.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Orła cień Orła cień

3 0

Tam już w więzieniu kolego czekają za tobą pięknie cie dojada czego bardzo ci życzę dojeżdżanie dożywocie aż nie wytrzymasz i się wiesz co 13:43, 02.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppwepppwe

6 1


POKAZAĆ TE Pisowskie MORDY! Tak sie konczy ustawa 500 plus gdzie patola bo widac... Łysa pała zakazana zwyrodniała to jest... DLa 500 zl robią dzieci a potem tak się konczy... KACZYNSKI MASZ KREW TEGO DZIECKA NA ZWYRODNIAŁYCH ŁAPACH!!!! 14:47, 02.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InnyInny

3 0

Katusze i męki dla tego patola niech w pudle mu jelita podrażnią i śledzione przestawią i tak przez 24 godziny do bólu w usta też 08:05, 03.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@TatoSary@TatoSary

2 0

WWW.KRZYWDZONA.PL


!!! Czy zawsze musi najpierw dojść do tragedii zanim ktoś coś zrobi !!!!


Tym bardziej martwię się o moją 3 LETNIĄ CÓRECZKĘ SARĘ... która została 01/07/19 ZABRANA przez matkę bez zgody dyrektora i mojej z przedszkola, matką złamała postanowienie sądu, mam pieczę nad córką, nie mam z nią kontaktu... policja i instytucje nie wiele (nic?) nie robią...
MATKA jest BEZKARNA ze względu na POWIĄZANIA RODZINNE W SĄDZIE ? ...
Sprawy karne we Wrocławiu są zamiatane pod dywan…


HISTORIA SARY... BITA, MOLESTOWANA ?!, uprowadzona przez matkę...


@TatoSary
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


WWW.KRZYWDZONA.PL


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 11:06, 03.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

araara

4 0

tragedia zaraz po rodzicach wiini sąsiedzi ,sumeinia niemieli 17:27, 03.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały czytelnikStały czytelnik

3 0

Wstydu niemają Ci Rodzice na tym zdjęciu dziecko 3 lata i obsiusiane dziecko, ręce opadają. Takie zdjęcie jeszcze wstawić publicznie na portal społecznościowy i się chwalić że się jest matką 24/h. 17:47, 03.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xoxoxoxoxoxo

1 0

a linczowały same patuski złodziejki i kryminaliści :)))))) ale masz w sumie racje skoro nie dała rady mogła oddać dziecko nie musiała zabijać . 18:08, 03.08.2019


gośćgość

4 0

Bić jednego i drugą tgzw.matke tak jak to dziecko do śmierci niech poczują ból jaki czuł ten mały chłopczyk 20:24, 03.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bez prawie bez prawie

0 0

skoro piszemy o karze śmierci marzy mi się bez prawie zobaczymy który z was pierwszy w pory sie zeszcza kto silniejszy ten przetrwa kto głodny ten zje z głodu drugiego (kanibalizm) śmiejesz sie jeden z drugim ??? ten świat tak jak teraz nie jest prawdziwy, znikają markety jedzenie i wpie*dolicie sie nawzajem i pozabijacie :)) 21:34, 03.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miastowy.Miastowy.

2 0

Te miasto od zmiany ustroju czyli 1989 r schodzi na psy, coraz to większe zwierzęcenie i patola w tym mieście. Zostali tylko nie liczni, którym jakoś się udało, ręciści i emeryci oraz patologia szukająca okazji zarobiania na fajki i taniego bełta. 09:01, 04.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aniołek1212Aniołek1212

3 0

Kolejna patologia i kolejne skutki +500 .Powinni dawać tym ludzką co przeznacza na dzieci te pieniądze A nie na alkohol czy narkotyki 21:07, 04.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TorTor

4 0

Powinni rodziców palić na stosie że takie piekło zgotowali dziecku gdzie kara śmierci jest to nawet za mało jest a temu gościowi to w więzieniu powinni wszyscy przelecieć do końca żywota!!!! 19:57, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%