Poznaliśmy laureata pierwszej edycji Markowego Lokalu Śródmieścia. Tytuł trafił do kawiarni Miodna działającej przy ul. 3 Maja.
Plebiscyt organizowany był przez urząd miasta w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji. Jego celem jest pobudzenie przedsiębiorczości na obszarze rewitalizacji, który charakteryzuje się obecnie niskim poziomem gospodarczym.
- Proces rewitalizacji jest priorytetem miasta na najbliższe lata. Po tym, jak udało się ustalić 10-letni program rewitalizacji zaczęliśmy prowadzić różne działania w obszarze strefy, aby zmienić wizerunek tej części miasta. Postanowiliśmy zaprosić mieszkańców i przedsiębiorców do współpracy. Efektem tego było ogłoszenie programów wspierających przebudowę tych nieruchomości, które są w dyspozycji osób prywatnych - mówił Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka.
Konkurs został ogłoszony we wrześniu, a w jego pierwszej edycji o tytuł Markowego Lokalu Śródmieścia walczyło 20 przedsiębiorstw, na które oddano łącznie blisko tysiąc głosów. Zwyciężyła kawiarnia Miodnia.
- Chcemy promować przedsiębiorczość w Śródmieściu i wspierać tych, którzy organizują też różnego rodzaju wydarzenia. Działalność zwycięzców opiera się nie tylko na prowadzeniu kawiarni, sprzedaży miodów i produktów pszczelich, ale też na prowadzeniu działań edukacyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży. Za to dziękujemy. Mamy nadzieję, że nadal będziecie państwo pielęgnować tego typu działalność - powiedziała Barbara Moraczewska, zastępca prezydenta Włocławka.
[ZT]35800[/ZT]
Właściciele kawiarni nie kryli satysfakcji z powodu otrzymania prestiżowej nagrody, tym bardzie,j że swoją działalność w ścisłym Śródmieściu prowadzą zaledwie od roku.
- Nie spodziewaliśmy się, że takie wyróżnienie nas spotka. Miejsce jest przeurocze. Udało się nam coś takiego stworzyć i trafić, zarówno do mieszkańców miasta, jak i turystów. Wielu naszych przyjaciół, którzy odwiedzali nas w trakcie remontu pukało się w głowę i mówiło, że to fatalne miejsce. My określiliśmy je jednak jako magiczne.Wieczorem mamy tutaj przepiękny widok i coraz więcej osób tędy spaceruje. Myślę, że z czasem będzie tu jeszcze atrakcyjniej - powiedział Włodzimierz Pszczeliński, właściciel kawiarni Miodnia.
Zwycięzca plebiscytu otrzymał pięć tysięcy złotych z przeznaczeniem na reklamę. O tytuł Markowego Lokalu Śródmieścia, poza kawiarnią Miodnia walczyło jeszcze 19 innych lokali. Wśród nich znalazły się między innymi księgarnie, cukiernie, kwiaciarnie, salony odzieżowe, żłobek, restauracje. babeczkarnie, salony fryzjerskie, perfumerie, sklepy owocowo-warzywne, spożywcze i zoologiczne. Konkurs będzie organizowany do 2028 roku włącznie.
Sławomir 15:57, 04.11.2019
Za drugie miejsce będzie tytuł Krzyśkowy lokal?
weber18:39, 04.11.2019
Brawa dla zwycięzców, za pomysł i odwagę.
Zacznę od narzekania - kawiarniana kultura jest czymś co wynosi się z domu razem z wychowaniem. Trudno oczekiwać, aby w ubogim , robotniczym mieście kwitła, niemniej pewne nawyki (lub ich brak) widać od razu. Nie jest to miejsce dla zmanierowanych osób udających wielkomiejską klasę średnią. Nie ta lokalizacja, wystrój i klimat. Nie ma papierowych kubków z którymi należy lansować się spacerując i połyskując metkami od podróbek z Tuszyna.
Jest za to coraz cenniejszy, bo zanikający, folklor miejski. Są odrapane kamienice, jest piękny widok na farę pw. Św. Jana, wąskimi uliczkami przejeżdżają powoli samochody, biegają dzieciaki. Takie sąsiedzkie klimaty, bez pośpiechu i zbędnej spiny, na luzie.
Nie namawiam nikogo, aby nagle zaczął odkrywać piękno naszego 3-go Maja, ale jeśli nie czuje się pewnych tematów, to nie ma co wstydzić się swojego pochodzenia, bo to i tak prędzej czy później wychodzi. Zaparkujcie więc pod Wzorcownią swoje BMW, Audi i Passaty w tedeiku, posilcie w McDonaldsie i wbijajcie do nas na Śródmieście. Bo my jesteśmy stąd, miastowe ludzie, Włocławiaki.
Lkj06:16, 05.11.2019
Sprzedają wino na szklanki?
Yogi06:42, 05.11.2019
wielki markowy lokal od roku czasu - śmieszne. Na markę firmy pracuje się latami i ciężką pracą a nie konkursikami
Znowu lans06:50, 05.11.2019
Marek, to jak zwykle najpiękniejszy na zdjęciach. Urodzony model.
Powinien dostać nagrodę Markowego Marka.
Stały czytelnik07:26, 05.11.2019
Jak dla mnie to powinno się pracować latami, a także podejście do klienta dlatego inne lokale zasłużyły więcej na to miano.
Woliński 07:39, 05.11.2019
A prezydent znowu na wybiegu:)
Powodzenia. 07:53, 05.11.2019
Człowieku, ty masz bardzo poważny problem, ale ze sobą. To naprawdę ds się wyleczyć, tylko trzeba chcieć. Zamiast tracić czas ba ciągłym opluwania kogoś, lepiej udać się do specjalisty.
Tylko pogratulować. 07:43, 05.11.2019
Bardzo fajnie. Gratulacje. Oby oblicze ulicy 3go Maja, zmieniło się również jak najszybciej. Kiedyś ulica tętniąca życiem, dzisiaj obraz nędzy i rozpaczy.
No cóż. 07:50, 05.11.2019
Marzę by znów było tak jak kiedyś, by wróciły sklepy, kawiarnie, by ta ulica, znów ożyła. By w końcu naprawić i pomalować elewacje. Ten deptak ma swój urok, tylko trzeba go trochę upiększyć, ożywić i oczyścić z menelstwa. Życzę władzom powodzenia.
Rumun09:16, 05.11.2019
Po tempie rewitaluzacji za rzadow tej sansiery ul.3 maja nigdy nie bedzie deptakiem z prawdziwego zdarzenia.Ta ulica przypomina widok jakby skonczyly sie dopiero dzialania wojenne?
Rm09:26, 05.11.2019
Z czego ta jelita sie cieszy chyba z tego ze miasto doprowadza do dalszej degradacji i dalszego bezrobocia i wyjazdu uzdolnionej mlodziezy.Niedlugo zostana sami emeryci a lansiera wyjedzie do swoich wiosek po zakonczeniu kadencji
5 tys +09:38, 05.11.2019
ZA ROK LOKAL ZNIKNIE JAK WIĘKSZOŚĆ I PO CO TEN CYRK ,ŁYSY TRUTEŃ FRUWA W TAŃCU GODOWYM JAKBY CHCIAŁ ZALICZYĆ WSZYSTKIE STOJĄCE KRÓLOWE ,ZARAZ PADNIE Z WYCIEŃCZENIA.....
yhm11:10, 05.11.2019
Brawo dla właścicieli za inicjatywę, miasto nic nie robi.
miodzio11:15, 05.11.2019
ZAKŁAD ZWALCZANIA SZKODNIKÓW "SCORPION" - WŁODZIMIERZ PSZCZOLIŃSKI,
Data zawieszenia wykonywania indywidualnej działalności 2019-10-11
;)
Klient11:44, 05.11.2019
A dopisać mi natychmiast sklep na ul 3 Maja Raj Cenowy.Tam więcej mieszkańców przechodzi do tego sklepu,niż do tych podanych na waszej liście.Pozdrawiam miłe i przeurocze ekspedientki.
bolek17:00, 05.11.2019
o markowym winie to słyszałem ? MAMROT ? sie nazywa ,ale o takim lokalu to nie , ? FLIS ? to była renoma na okolicę.....
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
15 5
Nie mogę patrzeć na tego łysego gościa z szufladą zębów jak jego przewodniczący Pan Schetyna.
4 9
Do milik, twoja zajadłość jest wręcz obrzydliwa. Jakże charakterystyczna w ostatnich latach.
2 0
Do szkoda pisać... nie wiem co z oceną wyglądu człowieka ma wspólnego zajadłość. Po prostu wizualnie ten człowiek mi się nie podoba. Swoim wyglądem nie wzbudza zaufania. Z zachowania i wyglądu podobny jest do swojego przewodniczącego i tyle.