Zamknij

Awaria instalacji na terenie ANWIL S.A. Włocławska spółka półka wydała komunikat!

Daniel WiśniewskiDaniel Wiśniewski 14:25, 26.11.2019 . Aktualizacja: 21:12, 27.11.2019
Skomentuj Fot. nadesłane Fot. nadesłane

Na terenie zakładu produkcyjnego ANWIL S.A. doszło do awarii i zatrzymania pracy jednej z instalacji. Spółka uspokaja, że nie  ma zagrożenia dla osób przebywających na terenie zakładu oraz w jego bezpośrednim otoczeniu.

Do nieplanowanego zatrzymania pracy Instalacji Oksychlorowania na terenie ANWIL S.A. doszło dziś (26 listopada) około godz. 12:50. Jak tłumaczy spółka, awaria spowodowała efekty wizualne w postaci pary wodnej.

Przedstawiciele ANWIL-u uspokajają, że nie ma zagrożenia dla ludzi.

 

- Nie powoduje to żadnego zagrożenia dla osób przebywających na ternie firmy, w jej otoczeniu oraz dla środowiska naturalnego. Zadziałały wszystkie systemy bezpieczeństwa, interweniowała Zakładowa Straż Pożarna ANWIL S.A - informuje w opublikowanym komunikacie ANWIL S.A.

Spółka planuje wkrótce wznowić prace instalacji zgodnie z obowiązującymi instrukcjami i procedurami bezpieczeństwa. Zapewnia, że pracuje nad tym wykwalifikowana kadra technologów i zakładowa straż pożarna.

O zdarzeniu informowali nas Czytelnicy. Poniżej przesłane przez nich materiały. 

[WIDEO]1744[/WIDEO]

Fot. nadesłane

Fot. nadesłane

Fot. nadesłane

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(176)

KiniaaKiniaa

201 25

W Czarnobylu też mówili że nie ma zagrożenia .. 14:49, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BramborBrambor

18 21

Tylko, że ... to prawda. Nie było emisji, więc nawet nie ogłoszono alarmu chemicznego. Owszem każdy pożar stanowi zagrożenie, ale w tym wypadku relatywnie niewielkie. 17:12, 26.11.2019


reo

WwlnWwln

133 21

W Czarnobylu też gadali, że wszystko pod kontrolą. Wiadomo jak to się skończyło. 14:51, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AxAx

34 9

Komentarze pokasowane, a para wodna to blef 14:53, 26.11.2019


BTBT

38 64

Ja już jestem z rodziną 300km od ANWILU, mogą pisać co chcą. Promieniowanie jest i to spore, wam też radzę uciekać. 14:52, 26.11.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RumunRumun

13 3

Paczus jest w tarnowie gdzie sa tez zaklady chemiczne 15:14, 26.11.2019


Lokator Lokator

32 3

A jest tam psychiatra? 15:23, 26.11.2019


BramborBrambor

19 4

Najlepiej przykryć się białym prześcieradłem i powoli czołgać się w stronę cmentarza. Dlaczego powoli? Żeby nie wzbudzać paniki. 17:13, 26.11.2019


mongmong

22 7

wejdź na Internet i doucz się na temat wodoru i tak zwanej palącej się pary ,,promieniowanie to masz głąbie w głowie , polecam psychiatrę.. 17:23, 26.11.2019


EdEd

43 16

Je**o to je**o. Na uj drążyć temat. 14:56, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wilk Alfa Wilk Alfa

87 6

Zawsze jest zagrożenie w takiej sytuacji !!! 14:58, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przemo333Przemo333

39 51

Będziecie inaczej gęgać, jak zaczną włosy wypadać. Ci, którzy nie mogą opuścić miasta, zabarykadujcie się z prowiantem na minimum tydzień. Uszczelnijcie okna, kratki wentylacyjna i wszelkie szczeliny łączące was ze światem zewnętrznym. Niech Bóg ma was w swojej opiece. 14:59, 26.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tata Rafałatata Rafała

18 6

no i wykrakałeś...nie będzie wody,nie będzie prądu,nie będzie niczego...armagedon nastąpił!!!!! 15:02, 26.11.2019


Do Przemo333Do Przemo333

17 3

Weź ty się trolu za pracę, bo twoje denne wypociny nigdy nic nie wnoszą poza de..... zmem, albo przestań chlać 15:54, 26.11.2019


rikrik

89 12

jaka para, śmierdziało jakby ktoś zapałkę zgasił. ciemno brązowy dym. nie ogłoszono alarmu przez przynajmniej 10 minut a dopiero póżniej kazano ewakuować tam biurowce. 14:59, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EhhEhh

95 7

Od kiedy para wodna się pali? 15:01, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Haha55Haha55

7 8

Od kiedy się urodziłeś 18:06, 26.11.2019


Młodszy miszczMłodszy miszcz

120 10

Lubię jak z ludzi *%#)!& robią. Pół biurowca i pracownicy biurowi uciekli a zwykły aparatowy został ... Ludzie za grosze robią a podwładni kokosy mają i uciekają... Para wodna - jaki zarząd Anwilu takie tłumaczenie 15:02, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MikiyMikiy

27 3

Serio biurowi uciekali?gdzie? 15:05, 26.11.2019


jak to?jak to?

14 0

Krzychu Wojdyłło też uciekł ? 16:42, 26.11.2019


inżinż

1 0

fajny jesteś miszczu... 23:29, 27.11.2019


KlamcyKlamcy

115 10

Trzeba to rozdmuchac żeby nie zamietli sprawy pod dywan. Para może przy okazji i była ale pożar substancji chemicznych też!!! Gryzący w gardło i palący oczy dym. Anwil kłamie jak Ruskie!!!! 15:06, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

add_toadd_to

13 3

wykop pe el 15:24, 26.11.2019


drobnostka drobnostka

7 3

Akurat Czernobył jest na Ukrainie 16:47, 26.11.2019


SpekulantSpekulant

13 0

Ale w chwili wybuchu był w ZSRR 17:08, 26.11.2019


P3P3

67 10

Firma od stawiania rusztowań zrobila Anwiliwi nowy REAKTOR, ale byli tańsi od konkurencji.
Brawo ZARZĄD 15:06, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XdxdXdxd

21 13

To byl tozruch po remoncie instalacji zapalił sie reaktor anie wstrzymanie i jakas para ... A co do stawania reaktora to firma sie w tym specjalizuje ma swoich ludzi od rusztowań.. Głębie 15:11, 26.11.2019


mm

7 2

Firma od rusztowań, ty masz kuźwa pojęcie ? 17:57, 26.11.2019


jaTOczyNIEjajaTOczyNIEja

9 1

NIEEE NO BRAVO TY! informacje z D.U.P.Y! doinformuj sie i dopiero wypowiadaj się publicznie, a nie podsłuchałes coś, pokreciłes, a teraz chcesz błysnąć! czyżby konkurencja "firmy od rusztowań"...??? przez takich jak ty (celowo mała litera) rodzi się niezdrowa plotka.. ??? 19:54, 26.11.2019


MnjiMnji

67 6

A to żółte na fotach to nie płomienie ino ledy? 15:07, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Artur Artur

1 1

to nie płonęło tylko rurka osiągnęła taką temperaturę i puściła ///
90% komentarzy ty jakieś tępaki co jedyny ogień widzieli u siebie w kozach w wiejskich domkach ……………..'
17:34, 27.11.2019


wind of changewind of change

73 3

NO cóż limit Dyrektora SUR i jego przybocznych w ANWILU chyba się wyczerpał. Czas postawić na ludzi rozumiejących problemy i stan instalacji a nie lansujących się na spotkaniach wyjazdowych i chełpiących kolejnymi "sukcesami". 15:08, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Belzebub Belzebub

19 2

Pan wszystko wiedzący wrócił ostatnio z „turne” po USA A wiec już jest szczebel wyżej niż My Teraz „....wam to mowię „ ? 15:21, 26.11.2019


mm

1 0

Myślisz że ktoś taki przyjdzie? Zejdź na ziemię. 18:00, 26.11.2019


TrelemoreleTrelemorele

2 8

Chyba nie wiesz, co piszesz. Sądzisz, że jego poprzednicy byli lepsi? Choćby ten specjalista z Łodzi? Paweł to akurat nowa jakość w tym zapomnianym przez boga i poniewieranym przez właścicieli zakładzie. 21:45, 26.11.2019


SzyfraszSzyfrasz

64 8

Wybuchł reaktor. A para wodna sie nie pali tyljo wodór. 15:10, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

12 0

Para wodna powstaje podczas spalania się wodoru. 16:51, 26.11.2019


RmRm

103 7

Wiekszosc w dyrekcji i zarzadzie anwilu to sa ludzie z nadania partyjnego nie znajacy sie na produkcji .Fachowcow odstawili do przechowalni w biurowcu a partyjniacy zajeli ich miejsca.Tak wyglada dzisiaj anwil.? 15:20, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParaaaParaaa

62 5

Para wybucha ? . Sciema tylko potraficie ludziom oczy mydlic. Załoga też tak poinformowana że eh.. 15:23, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

radiowęzeł radiowęzeł

9 3

Zlikwidowali radiowęzeł zakładowy aby się nie organizowali np. pikiety czy strajk . 17:15, 26.11.2019


BelzebubBelzebub

99 4

Pierwszy alarm chemiczny jaki pamietam na terenie tej firmy to 86 rok Dzisiejszy przejdzie do historii bo takiego bałaganu to nie pamietam Brak alarmu dźwiękowego, komunikat dyspozytora po ok 10 min w miejscach ewakuacji brak nagłośnienia Ogólnie nikt nic nie wie Jak długo ludzie bedą stali na dworze ,jakie jest zagrożenie (z jakim medium mamy do czynienia ) czy to miejsce jest bezpieczne No bo jaki jest kierunek wiatru etc „Białe kołnierzyki” rządzą teraz w Anwilu Przykro 15:33, 26.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zgadzam sieZgadzam sie

28 1

Dokładnie tak. Jeden wielki haos. Na ćwiczeniach się podniecają a w sytuacji prawdziwego zagrożenia ludzie skazani sami na siebie. Nie dość że że strony zakładu zero informacji to teraz brednie na temat tego co się wydarzyło. Ciekawe czy ktoś się zajmie wyjaśnieniem sprawy czy rzeczywiście zamiota pod dywan 15:40, 26.11.2019


przeszok!przeszok!

10 0

hahahaha... dyspozytor chyba był w wielkim szoku, że to nie ćwiczenia :) nakazał ewakuację nieodpowiednich budynków, potem chyba były 2 albo 3 sprostowania do komunikatów... akcja informacyjna nie dość, że kilka minut po zdarzeniu to mało precyzyjna i długotrwała... naprawdę ogarnął kogoś ciężki szok :) 20:54, 26.11.2019


:):)

18 2

A taki fajny był filmik w oryginale :) 15:42, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LisekLisek

70 4

Pracuje na anwilu 15 lat myślałem ze jakis. Samolot spadl na instalację ludzie uciekali chowali sie a wy piszecie ze nic sie nie stalo straż zakładowa przyjechała to nawet nie. Wiedziala do. Konca gdzie sie udać tak poinformowana nagłośnienie tragiczne gorzej niz na dworcu w ryczywole smród na. Caly anwil syf poszedl. Na nieszawe 15:50, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiem Wiem

35 3

A syf jaki plynie terez do. Gleby co jest awaria rur i gdzie. Jest bhp eko Diecia robia czy ludzie mają długie bluzy to. Jest kryminal co. Sie tam wyrabia 15:52, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownik anwilupracownik anwilu

65 9

nowo zamontowany zbiornik z chlorem poszedł w piz..??....du a portal o parze pisze ,czy tam same kretyni pracują? 15:52, 26.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZenonZenon

8 2

Portal pisze o parze, bo jakiś the bill z Anwilu podał taką informację. Czy tam sami kretyni pracują? 20:29, 26.11.2019


wiemy towiemy to

5 0

Bzdety gadasz. Jak widać na zdjęciach reaktor stoi jak stał. Uszkodziła się rura na dopływie surowców do reaktora. tam nie ma chloru.... 22:34, 26.11.2019


AparatowyAparatowy

71 3

Za to powinien sia wziasc prokurator instalacje sa nie dofinansowane wykreslane sa rzeczy na remontach bo trzeba premie wlodarzom wypłacić i całej elicie aparatów to nikt 15:54, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlllaOllla

41 6

Nic się przecież nie pali... ....to tylko lampeczki się palą, by wiedzieli gdzie lać. Za każdym razem wciskacie kit. Skoro to nie jest groźne, to czemu pracownicy ostrzegają rodziny by okna zamykali i unikali wyjść???? 16:00, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tgu6897Tgu6897

1 0

Naprawdę ostrzegali bliskich? 23:31, 26.11.2019


DiatłowDiatłow

14 8

Incydent niema zagrożenia.... 16:22, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ironia i sarkazmIronia i sarkazm

48 6

Niedosc że miasto wygląda jak Prypeć to jeszcze *%#)!& Jak w Czarnobylu. 16:26, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomekRomek

52 4

Nie chcą za nic płacić większość instalacji to zabytek ciągle mamy jakieś wycieki. Ludzie zarabiają grosze nikt z nas nie będzie się podkładał żeby ratować cokolwiek w tej firmie bo nami się nikt nie przejmuje. 16:44, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zdunzdun

46 7

będziemy żądać odszkodowań za utratę zdrowia , truciciele!!!!!!!!!!!! 16:46, 26.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GramGram

12 4

Żądać możesz, tylko najpierw udowodnij, że do niej doszło :) 16:51, 26.11.2019


zdunnzdunn

16 6

patrz onkologia królewiecka !!!! 17:03, 26.11.2019


WlodarzWlodarz

40 6

Tak to jest jak szkoda kasy na instalacje. Szkoda gadać o tym zakładzie. 16:51, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

instalacja instalacja

39 4

Wycieki związków chloru czy wodoru są u nas na porządku dziennym , dzisiaj dodatkowo doszło do zapłonu. 16:53, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownik zmianowypracownik zmianowy

76 7

Przemeczenie zalogi 12 godzinny system pracy za mala obsada na brygadach i mamy efekty na instalacjach.Zwiazkowcy zamiast troszczyc sie o pracownikow ,zajmuja sie tylko balami i wycieczkami,pogonic tych pasozytow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 17:10, 26.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hienekkhienekk

40 2

Ale rozmawiaj z ludźmi co "uwielbiają" dwunastki bo "mniej na paliwo wydam". Czy to powinno iść w tym kierunku? Gdzie nasza 5-cio brygadówka? Ludzi nie ma a będzie coraz mniej. A wiecie dlaczego? Wszyscy uciekają do większych miast, okolicznie miejscowości się wyludniają, młode pokolenie które powoli wchodzi na rynek pracy nie będzie tyrać fizycznie. A dlaczego? Oni zarabiają w nowych technologiach, których nie ma u nas. Proszę Was... dbajcie o pracowników bo niebawem na emeryturę odejdzie DUŻO ludzi. 17:15, 26.11.2019


antyanty

1 11

Związki to nie tylko bale i wycieczki. Zapraszam do siedziby Solidarności, razem możemy więcej! 06:15, 27.11.2019


chlorek winyluchlorek winylu

7 1

http://archiwum.ciop.pl/3816.html 17:16, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawy11xciekawy11x

50 3

Ktoś może wie ilu ludzi z instalacji w najbliższych latach odchodzi na emeryturę? Oj będzie ciekawie. Już widzę tych chętnych do pracy. 17:20, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumunRumun

31 2

Instalcje sa niedoinwestoeane zyluje sie je do maksymum .Kilka lat temu zlikwidowano instalcje sody kaustycznej dlatego ze zamiast naprawiac i wymieniac czesci na nowe zastepowalo sie jeszcze bardziej zdezolowanymi tylko zeby byla sztuka niedlugo anwil pojdzie na zlom z ktorego nic sie nie sprzeda.Na zewnatrz reklamuje sie jako firma nowoczesna w europie ? 17:42, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HhHh

35 6

Jedno piardnięcie Anwilu to rok puszczania dymu przez domki jednorodzinne. A nam muwią że to domy są największym trucicielem. 17:43, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jo Jo

25 7

Tak tak nie ma zagrożenia to tylko amoniak.... ?Świeży z dzisiejszej produkcji. Inhalacje w gratisie ? 17:44, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChemistChemist

5 0

Amoniak na instalacji oksychlorowania... oszczędź komentarza jeśli nie masz pojęcia o czym mówisz. 19:35, 26.11.2019


******

22 4

Te "efekty wizualne" widoczne były już w niedzielę... 17:45, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AxAx

34 2

Sądzę że jak zwykle upiecze się spółce.
Nikt nie zglosi sprawy do prokuratury czy środowiska, tak samo nikt nic nie zrobi za mega nie udana próbę "ewakuacji"; ćwiczenia są piękne, a jak jest prawdziwe zagrożenie to dzis zostalo obnażone oblicze bezpieczeństwa.
Wstyd, za te cała sytuacja ktoś musi polecieć, Ale będzie jak zawsze sciemnianie i zaciągania śladów że to tylko znaki wizualne i ta sama informacja. 17:47, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

moanmoan

7 1

to bądź pierwszy/a i zgłoś, przecież obywatel tez może. poza tym, zgadzam się w 100%, że za oficjalną informację do mediów o "efektach wizualnych i parze wodnej" (sic!), a także o przeokrutnie beznadziejnej i nieudolnej tzw "ewakuacji", ktoś powinien ponieść konsekwencje. Niestety uważam, że my nie dowiemy się 100% prawdy. 20:14, 26.11.2019


Mark AlittleplateMark Alittleplate

19 6

A tam, troche dymu sie nawdychalim, dzisiaj dobrze przepłukać gardło i jutro znowu do roboty 17:48, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ręce opadająRęce opadają

24 11

Czytam te komentarze i widzę, że analfabetyzmu nadal w Polsce nie zlikwidowano.
17:56, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GaworGawor

15 26

A najwięcej do powiedzenia, jak zwykle, mają ci, co nie byli na miejscu, nie widzieli, albo robole, co nie widzą nic więcej, poza czubek własnego nosa. 18:10, 26.11.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

To wyjaśnij cwaniaczTo wyjaśnij cwaniacz

13 2

No to wyjaśnij nam światy człowieku co się wydarzyło bo ja byłem widziałem i para się nie pali nie śmierdzi spalanym chlorowodorem i nie gasi się jej wycieku woda. Więc wyjaśnij co się stalo 18:24, 26.11.2019


NowikNowik

6 2

Odezwal sie spec od srubki I mlota ,zastanow sie co wypisujesz cieniasie 18:28, 26.11.2019


GaworGawor

3 1

Wszelkie wersje, na dziś, to tylko spekulacje. Przyczyny i okoliczności zostaną dopiero wyjaśnione, ale wątpię, czy info zostanie upublicznione. 18:42, 26.11.2019


RobolRobol

8 0

Ludzie z biurowca wypisują to komentarze że nic się nie stało, ale jak pomylony Dyspozytor Zakładu ogłosił ewakuację Biurowca to mało z biurami nie wybiegł na korytarze. 20:51, 26.11.2019


do Roboldo Robol

4 0

w punkt! popłoch był niezły po pomyłce dyspozytora :D 21:06, 26.11.2019


SecSec

5 9

Paracetamol 2x dziennie przez kilka dni i po strachu 18:10, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

⚗️?‍??‍?⚗️?‍??‍?

49 1

Zarządowi przydałoby się krótkie repetytorium z syntezy organicznej by nie autoryzowali głupot o parze wodnej. To trochę wstyd wciskać ludziom kit w mieście, w którym jakby nie było jakieś tam tradycje chemiczne są...chyba.

18:13, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Billy Zet Billy Zet

47 0

Straż Pożarna polewała wodą parę wodną ??? 18:38, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sandro66Sandro66

54 5

Zwolnili kompetentnego i znającego instalację Ptaszynskiego a zostawili w zarządzie kierownika wordu to takie decyzje będą coraz grozniejsze dla pracowników Anwilu 19:07, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

meme

23 2

zgadzam się, "stara" gwardia, która znała instalacje od podszewki (w tym wymieniony Pan Ptaszyński) za dużo wypowiadała się w tematach, niekoniecznie pasujących do wizji "białych kołnierzyków", to wymietli ich z podium decydentów, zastępując osobami bez kompetencji (ukończone szkoły to nie jest wiedza połączona z doświadczeniem) i teraz często mamy efekty decyzji osób, znających to o czym decydują tylko z książki (i nie mam na myśli w tym momencie tylko reaktora)..szkoda zakładu z którym związany jest kawał historii ? 20:05, 26.11.2019


tatstats

19 7

Dzięki szybkiej reakcji straży pożarnej nie doszło do katastrofy 19:10, 26.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

StrażokStrażok

10 0

Jakiej szybkiej reakcji.
Staż został powiadomiona po 10 min, dyspozytor zakładu odpowiedzialny za wszystkich pracowników nie wiedział co ma robić. Mówił bez sensu i ładu. Mylił się co chwila. 20:46, 26.11.2019


do Strażokdo Strażok

1 0

dokładnie... sprostowania do pierwszego komunikatu były bodajże 3 :) około 5 minut przed komunikatem dyspozytora wiedziałem już o tym wybuchu :) 21:09, 26.11.2019


Konto usunięteKonto usunięte

24 4

Pewnie chcili dać 120% mocy i nowiuśki reaktor nie wytrzymał.A taki był ładny,amerykański. 19:21, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

inżinż

2 0

fajny jesteś majorze, taki śmieszny troszkę.... 23:44, 27.11.2019


Konto usunięteKonto usunięte

9 3

Pewnie chcili dać 120% mocy i nowiuśki reaktor nie wytrzymał.A taki był ładny,amerykański. 19:27, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

inżinż

1 0

majorze, fajny jesteś, taki śmieszny troszkę.... 23:53, 27.11.2019


ZenonZenon

54 1

Jest godzina 20. Straż wciąż leje wodą na instalację...nadal mamy się nie martwić? To tylko para???? 20:02, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdaaasAdaaas

28 1

Prawie 21 a nadal smród czuć. Ale to przecież podobno tylko paaaaara wooodna... 20:46, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzyfraszSzyfrasz

40 1

Naj gorsze to jest to ze piszecie ze strzeż pożarna i technolodzy panują nad sytuacja. To nie prawda to zwykli aparatowi bo tak ich nazywają panuja nad sytuacja. Bo reszta to ma gacie mokre. To aparatowy wie co robic bo on tam spędza 12 godzin dziennie.
20:47, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZmianowiecZmianowiec

34 4

Niewolniczy system pracy ( 12 godz. ) doprowadza ludzi do przemęczenia, brak odpoczynku i oto są skutki,tylko powrót do systemu 8 godz. doprowadzi pracowników do normalności w pracy. 20:47, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AparatAparat

15 0

Jaki powrót do normalnego systemu pracy,czyli 8 godzin V brygadówka
Związkowcy mają cały rok zawalony pracą, nawet pisma nie napisali o powrót do dawnego systemu.Ale jak się wzięło k.sę
To po co się odzywać.
Teraz są Andrzejki więc związkowcy będą niedostępni 21:07, 26.11.2019


Do zmianowiecDo zmianowiec

2 10

To zmień robotę. Najmij się do prywaciarza. Dowiesz się, co to przemęczenie. 12 h będziesz 6 dni w tygodniu miał. 21:50, 26.11.2019


hahahahsahahahahahsaha

5 8

Sami chcieliście systemów 12 godzinnych to teraz nie narzekajcie NIEWOLNICY !!! nie przepracujcie się czasem NYGUSY !!! 00:20, 27.11.2019


Konto usunięteKonto usunięte

29 2

Ciekawe gdzie jest winny. Kadra kierownicza która przez pryzmat zysków i oszczędności wymusza pośpiech a co za tym idzie błędy? Czy może spaprali robotę niedoświadczeni( ale za to tani) ukraińcy? Prawdy się nie dowiemy.Włocławek miał znowu szczęście.Gorzej będzie jak limit szczęścia się skończy. 20:54, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mm

3 6

Co ty tam wiesz, tyle co tu przeczytasz. Więc się nie mondruj. 21:16, 26.11.2019


inżinż

1 0

majorze, jak tam w domku? zdrowi? to fajnie. .. a tak w ogóle majorze, to szczęściem dla włocławka jest to że jest anwil. .. bez urazy. 23:58, 27.11.2019


inżinż

1 0

nie śpisz majorze? co cię tak dręczy, że jesteś niegrzeczny. może melisa parzona w szklance? mówiła babcia z tumskiej, że pomaga 00:03, 28.11.2019


PtakPtak

27 5

Ludzie czy wy wiecie chociaż co komentujecie? Porównanie do Czarnobyla ewakuacji zamykania się w domu...... toż to wywoływanie paniki. Reaktor to użądzenie w chemi służące do umożliwienia reakcji chemicznej a nie jądrowej. Jedyny czynny reaktor jądrowy w polsce znajduje się pod Warszawą i jest to reaktor badawczy. Ciekaw jestem ilu ludzi którzy to komentowali pracowali kiedyś na instalacji chemicznej (a kilku komentujących taką prace wykonywali choć jest to nieliczna grupa). Pisanie takich komentarzy przez laików powinno być zakazane. Co innego nakłady na remonty z tym się zgodze. Sam kiedyś tam pracowałem i widziałem co się zaczeło dziać. Kadra tak przyniesiona w teczce to fakt. 20:58, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZikZik

0 0

Pracowałem 10 lat na tej instalacji i to co piszą inni to prawda , presja i pośpiech jaki nadają kierownicy podczas uruchomień to wynik tej katastrofy niech właściciel spojrzy bliżej na rządzących i na to co raportują do orlenu 22:18, 27.11.2019


erasdererasder

16 1

Powinni zadbac i pewnie to sie stało o zlikwidowanie awaryjnego wycieku i ochronę ludzi oraz środowiska przed rozprzestrzeniającym się gazowym chlorem w atmosferze ( kurtyny wodne, prądy wodne). W wyniku reakcji wody i chloru powstanie chlorowodór ( kwas solny ) i kwas chlorowy ( I )( kwas podchlorawy ). Spowoduje to, że gazowy chlor nie będzie się rozprzestrzeniał w środowisku. Chlor jest cięższy od powietrza ale opary z chloru są drazniace na drogi oddechowe 21:01, 26.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Gość Gość

9 0

Dokładnie to teraz robią. Kurtyny wodne bo opary cały czas widać. Ale najgorsze ze wciskając ludziom kit że to tylko para. Jedt 21 a kurtyny dalej chodzą. 21:05, 26.11.2019


GromGrom

2 2

Co ty pitolisz? Jaki chlor? Widziałeś kiedyś, jak wygląda chlor? Miałeś chemię w szkole? 21:52, 26.11.2019


wiemwiem

4 0

Tam nie ma chloru!!! Jest chlorowodór a to inna bajka 22:44, 26.11.2019


ArasAras

17 0

Para wodna inaczej wygląda znów dostaliśmy po dupie 21:15, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

12 0

Godz 21.30 straż leje woda to tylko para 21:30, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzufraszSzufrasz

18 3

Naj gorsze to jest to ze piszecie ze strzeż pożarna i technolodzy panują nad sytuacja. To nie prawda to zwykli aparatowi bo tak ich nazywają panuja nad sytuacja. Bo reszta to ma gacie mokre. To aparatowy wie co robic bo on tam spędza 12 godzin dziennie.
21:33, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzyfraszSzyfrasz

17 1

Te negatywny to wsrawia chyba zarząd ??? bo oni tylko nie wiedza co sie dzieje tak naprawde. 21:36, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PtakPtak

1 2

Negatywne komentarze wystawiaję też prości robole z dwudziestoletnim stażem. Jeśli sie wie oczym się pisze to negatywnych komentarzy by nie było 21:43, 26.11.2019


MaruderMaruder

10 1

J?e?b?ł?o TO j?e?b?ł?o Anatolij Diatłow ?? on tez byl inżynierem i sie pomylił oj cóż zdarza sie Taki powinien być kometarz firmy. A propos niech pani prezes wciska kit na wigilii by ludzie dali wiecej od siebie jak już ledwo żyją 21:47, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StraszneStraszne

35 0

Pani co powiedziała że para wybuchła już nie powinna tam pracować. Taka propagandę siać. Ludzi mają za takie nie udacznikow. 21:56, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZyxZyx

4 1

Pisowski standard propagandy dla półgłówków. Na 43% obywateli to działa, więc we Włocławku też powinno. 08:56, 27.11.2019


WybuchWybuch

22 2

Tak tak para. Jak by rozwaliło pół zakładu ciekawe czy tez by mówili że to przez pare 21:57, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maczo 2611Maczo 2611

34 0

Szybciej szefostwo dostanie premie niż aparatowy pochwałę... Robić za miskę ryżu - takie jest kierownictwo. Tadeusz sam tego nie wyjaśni ... Były podwyżki to zapomnieliście kto najwięcej skorzystał ? Od Mistrzów w górę, a aparatowi nic - mają tyrać na biurokracje której jest coraz więcej.
Był wybuch który ruszył reaktor - teraz będzie specjalna grupa która zbada przyczynę i jak to bywa ukaże firmę która montowała ten reaktor.
Nie ukrywajmy że remont obnażył skalę potrzeby wymiany instalacji. Byle szybko, - szkoda kasy na wymianę, produkcja produkcja produkcja i tylko tony się liczą.... BHP pożal się Boże - paski do szczęścia dali do noszenia a gdzieś mają dobro instalacji względem człowieka. Inwestycje zamiast w instalacje to w chodniki czy wiaty do aut za grubą kasę- jak ze złota. Na remoncie nie jeden z góry ( starsi mistrzowie czy technolodzy i inni )skorzystali - koperty dostali albo się starali o nie .. grunt to się umówić i dogadać z firmą .. brak słów .. 22:08, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marnymachomarnymacho

5 2

Szanowni Państwo, poczekajmy z wydawaniem wyroków kto co *%#)!& Reaktor stoi cały, wywaliło coś przed nim z istalacji doprowadzającej. Poczekajmy z wydawaniem opini i wyroków.
22:51, 26.11.2019


UlaUla

26 1

Ostrzegałam wiele razy, że 12 godzinny system pracy doprowadzi w końcu do tragedii. Ludzie są zmęczeni to igranie z ogniem. Pytam się dlaczego PKN Orlen nie zaprowadzi porządku z tym wszystkim. Komu potrzebne są jakieś ankiety? Tu trzeba działać a nie pytać się czego ludzie by chcieli. 22:34, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ARMAGEDONARMAGEDON

17 2

Jasne para wodna !!! Na orlenie też jak coś piepsznie to mówią że para wodna a śmierdzi że rzygać się chce. 22:34, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Projektant123Projektant123

20 4

Przerazajaca jest ilość bzdur w komentarzach - to jest reaktor polichlorku winylu. Straż pożarna wykonała kurtyne wodna, żeby stracić go do kanalizacji. Dla niezorientowanych - to substancja zabijajaca po cichu. Oczywiście w dużym stężeniu. Jest cięższy od powietrza, więc schodzi do gruntu. Straż chciała zapobiec rozprzestrzenianiu. Usunięcie w kanalizacji. Tyle. A co do ewakuacji - ludzie z biurowca nie słyszeli nic - żadnych syren, sygnałów ostrzegawczych a osoba zarządzającą ewakuacja chodziła obok z megafonem, wywijalala nim na prawo i lewo, a pytając ja co robimy, o co chodzi - "ja nic nie wiem". Ludzie... wszystkie szkolenia są nic nie warte na tym anwilu. Przy takim zdarzeniu tylko nogi za pas... 23:07, 26.11.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

niezorientowanyniezorientowany

4 0

...to reaktor dwuchloroetanu jest... 23:12, 26.11.2019


AxAx

8 0

Przecież to projektant - to mu się działki pomyliły, a co do ewakuacji to żenada, niby system jest ale tragiczny, dyspozytor się mota nawet nie wie jaki budynek ewakuować kilka sprostowan - dla mnie do zwolnienia. 23:23, 26.11.2019


ATAT

1 0

,,reaktor polichlorku winylu" - ciepło,ciepło Panie Projektant123.Jest Pan już bardzo blisko zlokalizowania miejsca awarii.To może podpowiem,żeby nie błądzić - od wydziału polimeryzacji ok.150 m na płd-zachód.I dodam jeszcze,że ta substancja...,co zabija po cichu,to zabija na śmierć!? 15:07, 27.11.2019


mm

0 0

@ AT15:07, 27.11.2019: To jest tak zwany szach i mat ??? 19:46, 27.11.2019


Tylko prawda was wyzTylko prawda was wyz

8 1

- Nie powoduje to żadnego zagrożenia dla osób przebywających na

!!!ternie!!!

firmy, w jej otoczeniu oraz dla środowiska naturalnego.

Tak, na pewno. Jak wam nie wstyd. Spadniecie ze stołków prędko. Czas wziąć odpowiedzialność za brak kompetencji. Całe województwo śmieje się z was. Czekamy aż powstały opad rozprzestrzeni się po regionie i wtedy będziecie bardzo zdziwieni, bo przecież ,,nic sie nie stało'' 23:28, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ternieternieternieternieternieternie

5 1

Ludzie, uspokójcie się. Przecież taki mamy TERNIE 23:31, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarasMaras

9 5

Gdyby Anwilem rządziło PO to by była afera a za PiS nic się nie stało. 07:08, 27.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

anan

3 4

gdyby babka miala wasy byla by dziadkiem 08:16, 27.11.2019


Gdyby rzadzilo poGdyby rzadzilo po

8 5

Gdyby po było u władzy już by Anwilu nie było zapomniałeś że chcieli sprzedać rowalic 09:06, 27.11.2019


~Herkules~~Herkules~

19 0

Nic nie zagraza jak zawsze.A co maja powiedziec prawde?. 07:30, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:):)

12 0

efekty wizualne w postaci pary wodnej :) to dlaczego na zdjęciach ogień ..... 08:52, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RmRm

29 0

Jestem szczesliwy ze odeszlem na emeryture po 43 latach pracy na instalcji wpolczuje mlodym pracownikom ze musza pracowac z ludzmi niemajacymi zielonego pojecia o pracy w przemysle chemicznym .Mianowani sa ludzie na stanowiska mierni ale wierni trzymajacy palce w du...je dyrekcji i zarzadu. 09:00, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GazekGazek

17 2

Dobrze, że nie instalacja z chlorem. Przy pasującym kierunku wiatru nie byłoby komu pisać komentarzy po 20 minutach od awarii. 09:40, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawyCiekawy

21 3

A tak zapytam, O katastrofie chemicznej na terenie zakładu to ktoś zawiadomił Policję, Pogotowie, Sztab kryzysowy w UM ? Jakie kroki podjęto aby wyjaśnić czyja to wina że tak się stało, Kto jest odpowiedzialny, czy dobrze przeprowadzono akcję ratunkową, czy nie doszło do celowego sabotażu. Pytań jest wiele, a winnych brak. 09:52, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrlikOrlik

21 3

Cud
W anwilu płonie woda
Trzeba zgłosić do Torunia ojciec Tadeusz będzie wiedział co z tym zrobić 10:11, 27.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamskiAdamski

1 0

Naprawdeś orlik.Podcięli ci skrzydła czy zmniejszyli mózg? 22:13, 29.11.2019


KnockKnock

5 8

zamknąć ten dotowany moloch 10:24, 27.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AlboAlbo

3 2

Albo chociaż rozmontować i zmontować na nowo u nas w Toruniu. Mam rację ?;/ P.S.Technicznie jest to wykonalne, Rosjanie nie takie zakłady przenosili na Syberię podczas II wojny światowej . 11:10, 27.11.2019


mm

3 0

sam jesteś dotowany 19:58, 27.11.2019


elektrownia gazowa elektrownia gazowa

14 1

Zamiotą pod dywan tak samo jak zamietli sprawę awarii elektrowni gazowej w Anwilu. 10:54, 27.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlbertAlbert

2 0

A co ma elektrownia gazowa do Anwilu ?? 12:35, 27.11.2019


czytelnikczytelnik

0 0

https://www.anwil.pl/PL/DlaMediow/Informacje/Strony/O-bezpieczenstwie-w-przemysle-po-raz-trzeci.aspx
12:56, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czytelnikczytelnik

1 0

W kontekście "awarii" ciekawie wygląda wpis z 17 października na stronie www Anwilu, w dziale Dla mediów, Aktualności.
13:04, 27.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

0 0

No i fajnie. Miejmy nadzieję, że rybki się przyjmą. 14:03, 29.11.2019


starociestarocie

4 9

To chyba instalacja PET, plastiki! W tych rurach jest wszystko tylko nie woda :D Instalacja ma ze 40 lat. Dawno powinni to zburzyc i postawić od nowa. 13:39, 27.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlbertAlbert

7 0

Pet powstał w 2003 wiec do 40 lat jeszcze brakuje hehe...
13:56, 27.11.2019


PracownikPracownik

8 1

Cała kadra chodzi na studia z Bezpieczeństwa Procesowego - gratuluję może ktoś w końcu będzie dobierał wykwalifikowane osoby do stanowisk i znajomości instalacji 17:26, 27.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ro;nik z anwilu Ro;nik z anwilu

1 3

Kara się może kształci :) Ja bym sprawdził tych aparatowych którzy pają przypisaną działkę 100...…..
17:42, 27.11.2019


Rolnik z AnwiluRolnik z Anwilu

4 1

A nie 12 odwalić z czego 8 na stołówce i do domku :)
17:48, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CAPCAP

3 6

I po co robić afere z byle czego. Na anwilu często są jakieś awarię i różnego koloru chmary dymu idą a najwięcej to już widzę takiego brunatnego. Ale to nie szkodzi najbardziej szkodliwe to są pojazdy i tu trzeba przeprowadzac akcje smog bo to nas truje potfornie a nie jakies tam chemikalia z Anwilu. Tak że ten tego kto ma kase ten nie truje środowiska, a kto biedny i nie stac go na super bryke to mu doj....ać bo truje srodowisko. Tyle w temacie 18:15, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChlorChlor

16 1

Ludzie stali zgonieni na punkt zborny w okolicy bramy nr 8 i wdychali to świństwo, (bo wszystko szło w kierunku Torunia) a powinno się ich było skierować w kierunku bramy nr 2. W kierunku przeciwnym. Śmierdzialo siarka jak ze spalonych zapałek i coś gryzącego wdychalismy. Nikt nad tym nie panował. NIKT nie panował nad ewakuacja. Nie wiadomo po co tam staliśmy. Nie było autobusu, karetki. Stali panowie z megafonami i z odpowiednimi napisami na kamizelkach. Nikt nie polecił zakładać maski. Nie wszyscy zresztą mieli maski. Nic. Totalna dezorientacja. Ludzie wczoraj i dzisiaj narzekali na bóle głowy, bóle gardła i mdłości. Ten smród palonej siarki z zapałek czuć było na 2 gim etapie już o 12 tej. Nikt nie reagował. A sądzę, można było zapobiec wybuchowi, gdyby ktoś monitorowal ten reaktor. Jak walnelo i zasłona z dymu owiala budynek, nikt nie wiedział co się dzieje. Jedni wychodzili na zewnątrz, inni zamykali okna i siedzieli w pomieszczeniach. Nie było alarmu chemicznego. Nie paliły się ostrzegające lampki na czerwono w pomieszczeniach biurowych. Dopiero po jakimś czasie dyspozytor zaczął podawać komunikaty, jakąjąc się i mylac w zeznaniach. 18:20, 27.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Swba Swba

4 10

He co ty ćpasz kolego pekła rurka dolotowa do reaktora ludzie już nad tym pracują zero zagrożenia ,,,.. ja jak czułeś nieprzyjemny zapach to z ust ,,, trochę farby się usmażyło a ty pewnie z Greenpeace lecz się .. 19:08, 27.11.2019


DorianDorian

3 9

Do Bełchatowa się przeprowadź i tam walcz o powietrze hehe,,
19:11, 27.11.2019


ChlorChlor

5 2

Gratuluję dobrego samopoczucia. Przestańcie z tymi treściami sponsorowanymi przez Anwil. 19:24, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChlorChlor

3 2

Pewnie wszyscy pili dzień wcześniej i dziś i dlatego mieli wczoraj i dziś problemy zdrowotne. 19:30, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxMax

8 1

Dobre. Wyciek pary wodnej straż pożarna polewała wodą i ewakuowano ludzi przebywających w pobliżu. Bajki to się opowiada dzieciom, a nie dorosłym... 20:11, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

samopoczuciesamopoczucie

3 2

ja wczoraj zauważyłam u siebie przez nos zatoki posmak krwi złe samopoczucie i bóle w kościach dziekujemy anwil nic sie nie stało rozeszło sie po kosciach i krwiobiegu 20:20, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChlorChlor

11 1

Zglaszajcie proszę, problemy zdrowotne Ci z drugiego etapu, tzw. Dyrekcji technicznej z Anwilu i innych Firm. Idźcie do lekarzy, jeśli czujecie się źle i dawajcie wpis Tutaj.. 21:15, 27.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KickKick

8 1

Który to z dyspozytorów dał taką plamę? 21:46, 27.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AparatowyAparatowy

3 0

No właśnie takich po studiach przyjmują wiec widać pewnie ćpał i chlał na studiach no i po znajomości dostał posadke wielki inżynier i takiemu pensje dac z 8000 tysięcy co za żenada A aparatowemu śrubki co naraża zycie i zdriwie 21:13, 29.11.2019


qw_qw_

5 0

Ale numer... usunęli nagranie z yt... rzeczywiście może coś być na rzeczy 05:17, 28.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

0 0

E: zmienili na "niepubliczny", tj w wyszukiwaniu nie ma, ale z bezpośredniego linku można oglądać 06:17, 28.11.2019


Byly pracownikByly pracownik

7 1

Nie takie rzeczy dzieje się na zakładzie. Bhp teoria a praktyka na tym zakładzie to 2 inne swiaty 09:48, 28.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m.mmmm.mmm

4 5

Teren Anwilu to odległość trzystu kilometrów od instalacji śmiercionośnej, masowej ludzi zwierząt roślin i całego życia biologicznego.Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na terytorium Polski działalności tego zakładu.Ponoszą ludzie powołani na stanowiska ochrony ewentualnego skażenia środowiska ludzi fauny flory.Jeżeli nie był to atak terroru to kto jest odpowiedzialny za ten wybuch instalacji z chemikaliami. A czym różni się wybuch tego typu instalacji spowodowany umyślnie lub nie umyślnie dla setek tysięcy ludzi którzy mogą w ciągu kilku minut umrzeć.Ten zakład trzeba konieczne zatrzymać i zastanowić się co ważniejsze życie Polskich obywateli czy zakład który nie może opanować niebezpieczeństwa.To jest nękanie tykającą bombą chemiczną ze źródeł produkcji tego zakładu.Czy jest tam ktoś odpowiedzialny za bezpieczeństwo wszystkich wycieków w powietrze i umyślne trucie ludzi.Każdy wyciek w przestrzeń gazów bez kontroli powinien być traktowany jako umyślny.Wobec gwarantów tej technologi tu chodzi o setki tysięcy ludzi i tych już skażonych nie odwracalnie nawet biorących udział w akcji tłumienia oparów chemicznych.To ile razy strażak i mieszkańcy Włocławka i nie tylko mogą ich organizmy wytrzymać skutki wycieku trucizny w powietrze.Po pięciu czy sześciu śmierć 13:32, 28.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BonzoBonzo

2 0

Anwil ma kilka kilometrów w najszerszym miejscu. Dalej pewnie też nie ma sensu czytać. 14:04, 29.11.2019


Piotr11Piotr11

1 1

Mieć taką bombę pod nosem i Niemiec jakiegoś systemu ostrze.gania tylko być żadnym na łaskę jakiegos komunikatu podadzą albo nie , to szczyt beztroski - cos tu nie tak panie prezydencie!,,, 14:01, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HołtunikHołtunik

3 1

I dlatego komentarze powinny być możliwe dopiero po zalogowaniu imieniem i nazwiskiem. W innym wypadku, każdy id..ta nie mający choćby krzty wiedzy, ma możliwość zaśmiecania portalu internetowego swoimi wypocinami. 14:08, 29.11.2019


Piotr11Piotr11

1 0

Nawet *%#)!& maski p-gaz nie można dostac 14:07, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

0 0

Można. "Słonia" dostaniesz już za 8,50 PLN. Poszukaj w necie :) 07:29, 02.12.2019


żadna tajemnica żadna tajemnica

1 0

Nie zdradzę tajemnicy jeśli napiszę , że ten reaktor montowała firma TREBUD mocno reklamowana na portalu. 17:18, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChlorChlor

0 0

Terbud 18:20, 29.11.2019


MilikMilik

1 0

Gdzie są związki żeby od swoich członków przekazać rzetelne informacje o zdarzeniu. Siedzą na garnuszku Prezesa i mówią co on od nich wymaga 08:16, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChlorChlor

0 0

Czemu *%#)!& znika, to co napisałem. Smród zapałek czułem kilka dni temu, gdy byłem na spotkaniu. Dziewczyna na bramce się wystraszyła gdy powiedziałem.. Śmierdziało jak wtedy. Mam problemy oddechowe Jakby mi ktoś szpile wbijał w nozdrza. 20:22, 06.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%