Zamknij

Włocławek będzie większy o 180 hektarów? Możesz się wypowiedzieć! Chodzi o tę inwestycję

06:00, 03.12.2019 N.S. Aktualizacja: 18:22, 03.12.2019
Skomentuj Fot. Natalia Seklecka Fot. Natalia Seklecka

Urzędnicy chcą przesunąć granice miasta i powiększyć jego obszar o 180 hektarów. To konieczne, by można wybudować trasę alternatywna dla al. Jana Pawła II. Projekt uchwały w tej sprawie musi jednak przejść konsultacje społeczne. Te właśnie się rozpoczęły.

Mieszkańcy mogą wypowiadać się w sprawie zmiany granic Miasta Włocławek od 3 do 17 grudnia. Miasto ma powiększyć swoją powierzchnię o 180 hektarów kosztem gminy Włocławek.

- Wynika to z planów inwestycyjnych Miasta Włocławek i konieczności usprawnienia układu komunikacyjnego między jednostką strukturalną Michelin a pozostałą częścią miasta

– informują urzędnicy.

Dzięki przesunięciu granic miasto będzie mogło wybudować przedłużenie ul. Szyszkowej do drogi krajowej nr 62, gdzie ma powstać rondo, z którego kierowcy mogliby wjeżdżać w ul. Wiejską. Ul. Szewska ma również łączyć się z ul. Smoczą, która będzie wpadać w al. Jana Pała II od strony zachodniej. Od strony wschodniej na tej samej wysokości z al. Jana Pawła II będzie łączyć się ul. Szewska, a całość zostanie połączona nowym rondem.

[ZT]36231[/ZT]

Pomysł przesunięcia granic zaakceptowała już Rada Miasta Włocławek, przyjmując stosowną uchwałę. Teraz miasto musi poznać opinię mieszkańców, stąd konsultacje społeczne.

- Te konsultacje są niezbędne do przedłożenia do Prezesa Rady Ministrów wniosku o przesunięcie granic administracyjnych miasta. W naszej ocenie nie ma zagrożenia dla całego procesu, ponieważ te tereny obejmują lasy, nie dotyczą mieszkańców gminy Włocławek

– powiedział nam Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka odpowiedzialny za miejskie inwestycje.

Aby wziąć udział w konsultacjach, wystarczy wypełnić ankietę w formie papierowej (w holi głównym UM przy Zielonym Rynku i Kawiarni Obywatelskiej przy ul. 3 Maja) lub elektronicznej (na stronie internetowej ratusza). Ankieta zawiera tylko jedno pytanie: „Czy jesteś za zmianą granic Miasta Włocławek polegającą na włączeniu do Miasta Włocławek części terytorium Gminy Włocławek?”. Do wyboru są trzy odpowiedzi: „Jestem za”, „Jestem przeciw” lub „Wstrzymuję się”. Każdy mieszkaniec może oddać jeden głos.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(68)

lollol

42 14

Ogólnie założenie jest OK. 06:52, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

GÓWNO PRAWDAGÓWNO PRAWDA

37 19

od roku co miesiąc te brednie piszecie i co? wielkie gówno ,to tak jak wojtek na księżyc ma lecieć..... 06:58, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdfdsasdfds

5 0

Myślisz, że podjęcie odpowiednich decyzji zajmuje tydzień? To spora inwestycja i trzeba ją dokładnie zaplanować żeby przyniosła oczekiwany przez mieszkańców skutek... 17:03, 03.12.2019


MichelinMichelin

53 37

Niech sobie Kukucki sam pod oknem ulicę buduje. Dlaczego połączenie Brzezinowej z Filtrową nie doszło do skutku ? Czyżby tam mieszkali ważniejsi mieszkańcy od nas ? Dlaczego nie wykorzystać szerokości ul. Jana Pawła II by zrobić 4 pasy jezdni ? Najlepiej wyrżnąć las i zalać asfaltem. Temu Panu podziękujemy przy następnych wyborach. 07:04, 03.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qq-qq-

10 6

-uśmiech na twarzy nieskalanej myślą... 07:54, 03.12.2019


KokusKokus

15 9

Przestań marudzić bardzo dobrze że będzie droga i nie strasz pana kuku bo on ma na Ciebie wywalone dzwonki .... 10:31, 03.12.2019


Czerwona Zatoka Czerwona Zatoka

29 5

Wystarczy wykupić 3 domki w Czerwonej zatoce i będzie którędy trasę dudować. W Poznaniu na Naramowickiej pod tramwaj wiele domów wyburzą 07:34, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pytanie Pytanie

35 28

Jaki jest sens powiększać obszar znikającego miasta? 07:46, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asfdsaasfdsa

5 0

Heh żeby szybciej można było przez nie przejechać i zapomnieć :D 17:00, 03.12.2019


Zostawcie lasyZostawcie lasy

58 25

Koniec wycinania lasów wokół Włocławka, jeden z nielicznych uroków tego regionu. Mało już jest zdewastowanych po wycince placów w krajobrazie?!!! 07:52, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec09Mieszkaniec09

47 25

Teraz nie ważne są lasy ? Trzeba będzie wyciąć masę drzew aby zrobić drogę. Chore miasto 07:58, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MilikMilik

37 18

Dlaczego nie kończą przedłużenia Brzezinowej. Pewnie Radny tam mieszka. Lepiej pościć ruch Liściastą na której ledwo mieszczą się dwa samochody. Wyciąć lasy najlepszy pomysł. Betonowy Włocławek. Temu Prezydentowi i Panu Kukuckiemu mówimy stanowcze NIE. 08:08, 03.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

15 15

Najlepiej wg was (dziadków 80+) to wprowadzić zakaz ruchu kołowego na JPII i korki znikną. Wtedy co zamożniejsi, przesiądą się na dorożki, a plebs będzie jeździł rowerami, albo pieszo. 08:23, 03.12.2019


qw_qw_

3 10

Zakaz ruchu dla pojazdów silnikowych* 08:24, 03.12.2019


qw_qw_

23 6

Jeżeli budowa dojdzie do skutku, to GDDKiA powinna dołożyć coś do inwestycji za zlikwidowanie niebezpiecznego miejsca jakim jest wlot Wiejskiej w DK62. 08:21, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mm111Mm111

40 4

Dla mnie troszkę nie trafiony pomysł. Dużo lepiej było by poprowadzić drogę od ul brzezinowej, za więzieniem do skrzyżowania Jadwiga kruszynska. Tam zrobić rondo koniecznie duże i turbinowe! Uważam że to najlepsze rozwiązanie!!! 08:38, 03.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

1111zzzzz1111zzzzz

8 1

Długa alternatywna po stronie gdzie są same domki jednorodzinne. Masakra. Po drugiej stronie są bloki i cały czas się budują nowe! Tam jest potrzebna droga alternatywna A nie po drogiej stronie. Jak zwykle na łatwiznę idą... 08:48, 03.12.2019


qw_qw_

11 0

@up protesty Czerwonej Zatoki Świń + strefa ochronna ujęcia wody. 09:07, 03.12.2019


LopesjusLopesjus

2 0

Nie ma być lepiej. Projekt musi ominąć Zatokę Czerwonych Świń. 08:25, 04.12.2019


HgfHgf

14 6

Droga do nikąd. 08:40, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec gminyMieszkaniec gminy

9 11

Ok niech miasto weźmie te 180 h. ale w zamian niech odda gminie inne tereny. Transakcja wymienna. 09:11, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niktwaznyniktwazny

27 5

Zapachniało fundacją samotnej matki. 09:21, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:(:(

27 16

ZASTANÓWCIE SIĘ!!!
OSTATNIO SPACERUJĄC NAD JEZIOREM ŁUBA ZAMIAST SIĘ WYCISZYĆ, TO SŁYSZAŁAM WARKOT SAMOCHODÓW JADĄCYCH ULICĄ. A CO BĘDZIE JEŚLI OBOK CHCECIE WYBUDOWAĆ
NOWĄ DROGĘ????? ŻAL .....
MOŻE JESZCZE JEZIORO ZASYPIECIE I ASFALT POŁOŻYCIE????
09:43, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RmRm

19 6

Konsultacje sa po to zeby bylo na kogo zwalic wine ja chcialem budowac a wy nie chcecie i tak do konca kadencji nic sie nie zbuduje tylko strzezyc zeby na fotkach 09:56, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

knockknock

14 4

Jeszcze tam drzewa ocalały.Jana pawla poszerzyć o skręty i korki znikną i to rondo przy biedronce śmieszne zlikwidować 11:09, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

3 1

Gdzie poszerzysz na odcinku koło Pepebe, jak tam miejsca nie ma? 12:12, 03.12.2019


WirellWirell

11 4

Pod okna w uliczki osiedlowe komuś ruch pchać i tyle drzew wyciąć żeby 3 godziny korków na dobe niby zlikwidować 11:11, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielęcinmielęcin

22 2

tylko cztery pasy Jana Pawła II umożliwi ruch pojazdów . plany jeszcze z lat 60 tych. 11:14, 03.12.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

qw_qw_

3 3

2+1 też byłoby OK. 12:10, 03.12.2019


GonzoGonzo

0 6

Śmieszą mnie ludzie, którzy proponują dodatkowe pasy na Jana Pawła II. Jakim trzeba być *%#)!& żeby postulować takie rozwiązania, kiedy nie ma tam na to miejsca. Już od ulicy Liściastej jest przewężenie, a za biedronką to już wiadomo. Czy wy ludzie myślicie choć trochę? 18:26, 03.12.2019


KlockKlock

2 2

Likwidacja ronda i jak ręką odjął po korkach tych parominutowych będzie 18:40, 03.12.2019


michelinmichelin

3 0

jest dużo miejsca na dwa pasy w każdą stronę . te trzy domki można zburzyć. to czeka od lat 60 tych. 20:25, 03.12.2019


mkmk

7 3

Czyli mają w planach coś innego, teren pod kogoś szykują
W granicach miasta by mogli zrobić 62 w sumie 2x2 i poprawić połączenie z Wiejską 11:37, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Róbcie swoje. Róbcie swoje.

6 15

Jestem za tym projektem. Dobrze że się coś dzieje. Maruderzy niech w końcu zamilkną, bo nic w tym mieście nie będzie się działo. 12:05, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

3 4

Ale przecież główny elektorat PiS/SLD w tym mieście chce tu sanatorium z drzewem na środku każdej ulicy i zrównania wszystkich placów zabaw, by "wrzeszczące bachory" nie zakłócały anielskiej ciszy (sic!). 12:09, 03.12.2019


Podłe marudy. Podłe marudy.

6 8

Jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodził. Wszystko źle w tym mieście. Co za ludzie. 12:08, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Proste rozwiązanieProste rozwiązanie

3 5

Sugeruję następujące rozwiązania komunikacyjne:
1. Zjazd z Kruszyńskiej w JP II Wiaduktem nad rondem
2. Odcinek JP II od ronda Falbanka do Smoczek 2x2 lub 2x1 ze zmianą dwóch pasów ruchu w zalezności od pory dnia
3. Połączenie ul. Brzezinowej z JP II poza ZK
4. Odcinek JP II od wpięcia łącznika ul. Brzezinowej do ul. Letniej jeden kierunek jazdy (w stronę Kruszyna)
5. Połączyć ul Szyszkową ze Smoczą.
12:34, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

0 0

Ad. 1. Ogromne koszta, niewspółmierne do zysku.
Tworzenie jakichś pobocznych ścieżek równoległych do JP2 jest bez sensu. Dlatego, że sporym udziałem w ruchu jest tranzyt, a przejezdni nie będą się tułać jakimiś ścieżkami, gdzie w budach po psie został tylko łańcuch. 21:21, 04.12.2019


ZwislakZwislak

4 3

Wolę 3 most. 15:09, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 Anka 48 Anka 48

0 0

Tama do remontu,most właściwie też,pełno uszczerbków,czyli co nam zostaje?/nic.....Najważniejsza inwestycja to kolejny most. 02:29, 07.12.2019


KnockKnock

10 4

Własnie jechałem Jana pawła od falbanki.Zawali drogą tutaj jest to pseudo śmieszne rondko zabawkowe i tyle w temacie nie trzeba żadnych drzew karczować żeby tam udrożnić ruch.Za tym rondkiem jakos ruch normalnie się już odbywa! 17:23, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BiluśBiluś

6 4

ZGadzam się zlikwidować to rondo zawalidroge 17:25, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ppp84ppp84

8 2

Przyłączenie 180 ha lasu i budowa nowej drogi w lesie czemu nie? Tylko myślę ze przy okazji tej inwestycji niektórzy urzędnicy i ich ziomki będą chcieli się wzbogacić. Wystarczy popatrzeć na mapę jeżeli powstanie droga w lesie a miasto stanie sie posiadaczem 180 hektarów ziemi terenów bardzo atrakcyjnych inwestycyjne (blisko miasta,blisko węzła A1, świetne miejsce na strefę inwestycyjna). To nie może tak być żeby droga biegła przez las a do niej nic nie przylegało. A więc po wybudowaniu drogi ziemia przyległa do niej zostanie podzielona i w sposób przetargów o których nikt nie będzie wiedział oprócz osób zainteresowanych zostanie sprzedana za krocie. Miasto zmieni zagospodarowanie terenu z leśnego na inwestycyjny i wten sposób można będzie się tam budować. A chyba każdy widzi jak Michelin jest już zapchany domkami i innymi inwestycjami więc chętnych na działki nie będzie brakowało. I w ten sposób każdy będzie zadowolony bo będzie droga po której "może" będą jeździć mieszkańcy, niektóre osoby będące posiadaczami lasu w krótkim czasie się wzbogacą sprzedając je na działki budowlane. Tylko osoby tam już mieszkające będą narzekać na większy ruch i smog zimą. 17:59, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klicksklicks

6 5

Rondo zlikwidować a nie terenów się zachciewa pod łatwy zarobek w pozniejszym czasie.Żadnych korków nie będzie jak to rondo spowalniacz zniknie 18:41, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m.mmmm.mmm

8 2

Michelin z Włocławkiem powinien być połączony szybkim nowoczesnym Tramwajem biegnącym już z Kruszyna główne przystanki powinny posiadać duże parkingi. 19:15, 03.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

0 0

Sam tabor jest za drogi jak na ten zaścianek... dodaj do tego utrzymanie taboru, wybudowanie i utrzymanie trakcji, i torowiska, wybudowanie przystanków i ich wpięcie w SIP, przeszkolenie kilku kierowców na motorniczych paręnaście ładnych baniek by zeszło. 21:17, 04.12.2019


Monia 44Monia 44

0 0

A może by tak metro puścić.hahahha.... 02:32, 07.12.2019


marburgmarburg

6 0

Dajcie spokoj z tymi konsultacjami, w calym roku wypowiedziala sie juz wielokrotnie wiekszosc, ze potrzeba 2x2 w Michelinie i lacznik od ul. Zachodniej wzluz strumyka do drogi nr 62. Z tego co pamietam malo kto jest szczesliwy z obecnej propozycji. 19:18, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

n.dyn.dy

3 0

Najwyższy czas podjąć konkretne kroki, bo od propozycji, zgody mieszkańców, której oczywiście i tak nie będzie, decyzji, projektu, realizacji upłynie wiele, wiele lat. Sytuacja jest co miesiąc gorsza. Nie trzeba wielkiej wyobraźni aby przewidzieć korki za rok czy dwa. Dyskusje trwają już kilka lat, z których wreszcie zaczyna się rysować konkretny plan. Niestety mieszkańcy torpedują wszystkie propozycje, zapominając, że nie ma takiego rozwiązania, które by wszystkich zadowoliło ... a jeszcze doszukiwanie się drugiego dna ... zaściankowość). Kto nie korzysta z trasy JPII, nie powinien zabierać głosu, a kto korzysta i zna historię różnych pomysłów na rozwiązanie dramatycznego wręcz problemu, to wie, że już nie ma czasu na kolejne, bo upłynie 10 lat a i tak nic nie powstanie. Chyba pozostanie tylko wyprowadzić się stąd. 22:43, 03.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Aneczka 28Aneczka 28

0 0

wielki problem.Zgadzam się. 02:04, 07.12.2019


AsaAsa

0 2

A kiedy Królowa Jadwiga zostanie pociągnięta dalej? 09:16, 04.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

0 0

Nie zostanie. Brak warunków, środków, idei... wszystkiego. 21:14, 04.12.2019


KnockKnock

3 3

Likwidować rondo i zostawić lasy i uliczki osiedlowe w spokoju oszołomy.Korek moment zniknie.Tam i tak przez większość dnia pare samochodów na krzyz przejezdza po tym jana pawła całym 11:29, 04.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JulitaJulita

0 0

chyba coś się Panu pomyliło.Mało aut jeżdzi??No szok,zapewne Pan chodzi o kijkach przy swojej posesji ,skoro nic nie widzi. 02:00, 07.12.2019


czytelnikczytelnik

1 0

Ta "alternatywa" to rozwiązanie, które nie poprawi sytuacji. Czy ktoś robił badania ruchu ile samochodów codziennie jedzie w stronę Wiejskiej, Kaliskiej i Kruszyńskiej? Zakładam, że tych w stronę Wiejskiej jest najmniej. Poprowadzenie w ten sposób drogi to mamienie ludzi, że coś się robi w tej sprawie, iluzja rozwiązania problemu przy najmniejszych kosztach. Wystarczy spojrzeć na mapę i zobaczyć ile to rozwiązanie wymaga wybudowania drogi a ile realna alternatywa od Brzezinowej do Kruszyńskiej przed skrzyżowaniem z Jadwigi.. I jeszcze rondo do Baśniowej i ruch poprowadzony nią! Gdyby chociaż trasa była poprowadzona lasem za zakładem karnym i krzyżowała na odcinku leśnym z al. Jana Pawła.. Pieniądze wyrzucone w błoto. 13:54, 04.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Monika25Monika25

1 2

Witam Panów :) , Mam na imie Monika i mam 25 lata jeżeli masz ochotę Napisz do mnie na http://wyspakobiet.eu/Monia25 jeśli jesteś miłośnikiem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą. Pozdrawiam Milutko :)./ 14:41, 04.12.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

GośćGość

1 1

Kobieto to nie tutaj ,myśl gdzie piszesz !!!!!!!!!!!!! 23:46, 05.12.2019


wojtecki_preziowojtecki_prezio

0 1

dziunia...podaj cennik 22:35, 06.12.2019


Obserwator 12345Obserwator 12345

1 0

Chyba Moniczko stronki Ci się pomyliły???? 23:41, 06.12.2019


Anna 40Anna 40

0 0

Moja rada Monia,jak jesteś zbyt napruta,nie pisz,bo kompromitujesz się .... 01:56, 07.12.2019


Wojtek 36Wojtek 36

0 0

Wez koło i *%#)!& się w czoło *%#)!& 01:57, 07.12.2019


Darek 33Darek 33

0 0

kurew....,to nie ten portal,daruj sobie. 02:02, 07.12.2019


777777

0 1

Trzeba poszerzyć droge Włocławka w stronę Pinczaty na cmentarz przecież cmentarz jest miasta a jeździmy na Wieś trzeba zrobić drogę wjazdową drugą swiatla założyć z wyjazdu z Pinczaty a nie w stronę autostrady zrobić wyjazd drugi z Michelina podłączyć centralne ogrzewanie dla Michelina to jest potrzebne 07:16, 06.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna 47Anna 47

1 1

Kupiłam dom w Szpetalu Górnym trzy lata temu.Wcześniej mieszkałam w Michelinie,ze względu na zakorkowany wjazd do Michelina i baaaardzo długie korki,sprzedałam dom ,miałam dośc .Kupiłam dom w Szpetalu Górnym i co???i to ,że za dwa lata sprzedam dom,bo nie chcę już płacić ponownie podatku do skarbówki.Dojazd bardzo podobny doMichelina zakorkowany i ciężko w zimie podjechać pod górę,zwłaszcza jak popada śnieg.Masakra,teraz kupuję dom na Południu.Jestem zmęczona dojazdem do własnego domu ,po pracy.Nigdy więcej wieś. 01:53, 07.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wiesiek Gałażkawiesiek Gałażka

0 0

Droga pani w tym momencie,najlepiej zamieszkac na zawiślu ,ale wjazd od Grodzkiej,Bobrownik i Witoszyn,Południe też zakorkowane pod wiaduktem zawsze korki,Słyszałem tez od znajomych ,którzy mieszkają w Warząchewsce Krolewskiej wyjazd od Pińczaty,że też spoko i Warząchewka Polska,bo Uwaga na Warząchewkę Nową ,tuż przy torach kolejowych domy stoją,jeśli komuś nie przeszkada hałas to spokojnie można zamieszkać. 03:22, 07.12.2019


Waldek 51Waldek 51

1 0

Mieszkam w Bogucinie,szok,zanim dojadę z pracy do domu mam dośc a do tego stres,bo pojazdy za mna bardzo szybką jeżdza ,ciężko skręcic w lewo z tyłu siedą ci na tyłku auta,a skręcić nie można ,bo korek z przeciwnego pasa ruchu,myślę nad przeprowadzką. 02:16, 07.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DankaDanka

1 1

Moja siostra kupiła dom w Szpetalu Górnym prawie cztery lata temu,teraz załuje i to bardzo .Korki duże,w zimie podjechać pod górę szok,zawsze jak popada śnieg,a ona wraca z pracy po godz 17,czeka u mnie ,na szczęście ma siostrę mnie,która mieszka przy Grodzkiej i zawsze może wpasc na obiadek,Tak bardzo cieszyła się z domu i zamieszkania w spokojnych terenach po ciężkiej pracy przy lesie,niestety wszystko co może wydawać się piękne,pięknie się kończy.
02:23, 07.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WielisławaWielisława

0 0

Wiem coś na ten temat,łatwo nie jest.Również swego czasu marzyłam o domku na peryferiach,więc zaciągneliśmy dług i to nie mały i zamieszkaliśmy w Szpetalu Górnym.Domek fajny ,miejsce również,ale wydostać się do pracy .....graniczy z cudem ,zwłaszcza jak się chce skręcic w lewą stronę ku miastu Włocławek.Nie wiem jak dalej potoczą sie sprawy,ale wystawiliśmy dom na sprzeadaż,mam nadzieję ,że się uda dobrze sprzedac i mamy na oku dom na dolnym . 03:29, 07.12.2019


0%