Zamknij

Są pierwsze pomysły na przebudowę pl. Wolności! Czy zostaną zrealizowane? Niedługo zaczną się prace projektowe

06:00, 10.12.2019 N.S. Aktualizacja: 10:57, 11.12.2019
Skomentuj Fot. Natalia Seklecka/archiwum Fot. Natalia Seklecka/archiwum

Miasto przymierza się do przebudowy pl. Wolności. W przyszłorocznym budżecie zapisano 500 tys. zł na przygotowanie dokumentacji inwestycji. Tymczasem już pojawiają się pierwsze refleksje i propozycje zmian na głównym placu miasta.

O tym, że pl. Wolności potrzebuje zmian, mówi się we Włocławku od dawna. Jeszcze za prezydentury Andrzeja Pałuckiego najpierw rozpoczęto dyskusję o potrzebie zmian, co wywołało falę krytyki mieszkańców (w 2009 roku), a następnie (w 2014 roku) ogłoszono konkurs, w ramach którego studenci architektury stworzyli kilkadziesiąt projektów. Do przebudowy placu jednak nie doszło.

[ZT]12963[/ZT]

Teraz ma być inaczej. Do projektu budżetu na 2020 rok wpisano 500 tys. zł na dokumentację przebudowy pl. Wolności.

- Są to prace koncepcyjne, projektowe. Będziemy w tym względzie konsultować się ze specjalistami, żeby rzeczywiście to ścisłe centrum miasta przebudować w sposób przemyślany, racjonalny, żeby zachować sprawność układu komunikacyjnego, ale też zmienić wygląd tej części miasta

– mówił Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka na konferencji prasowej poświęconej projektowi budżetu.

[ZT]36507[/ZT]

Na razie władze miasta nie mówić, jakie konkretnie rozwiązania planują wprowadzić na pl. Wolności. Wiadomo jednak, że będą w tej sprawie konsultować się m.in. z właścicielami budynków znajdujących się w tym rejonie. Prezydent przyznaje, że dotarły do niego sygnały, iż mają oni własne propozycje przebudowy centralnego placu miasta.

- Jestem gotowy i bardzo chętnie się spotkam i porozmawiam. Wiem, że istnieją jakieś projekty i że są inwestorzy, którzy chcą się włączyć w ten projekt – powiedział w rozmowie z DDWloclawek.pl

Ostatnio przemyśleniami na temat konieczności zmian na pl. Wolności podzielił się jeden z członków facebookowej grupy „Włocławek jaki jest i będzie”.

Mężczyzna odniósł się do tego, iż jest to miejsce nieprzystosowane do organizacji imprez plenerowych, jak np. koncert w okazji uruchomienia świątecznej iluminacji.

- Ten „skwerek” jest absolutnie anachroniczny, nieprzystosowany do organizowanych tam coraz częściej imprez - komercyjnych (kiermasze), ale także artystycznych (np. spektakle „Brukania”, koncerty itp.). Kiedy są kiermasze – budki stoją na trawnikach, kiedy są koncerty – nie ma miejsca ani na estradę, ani na widownię. (…) Obok części rekreacyjnej - Z TRAWNIKAMI i niską oraz wysoka zielenią, z fontanną - plac Wolności powinien mieć także szeroką przestrzeń BEZ TRAWNIKÓW – wyłożoną płytami kamiennymi (nie kostką Bauma – broń Boże!). Na takim placu stawałyby kramy (na kiermasze) albo estrada (na koncerty)

– czytamy w jego poście.

[ZT]27986[/ZT]

Mężczyzna dodał, że z pl. Wolności powinien zniknąć Pomnik Żołnierza Polskiego (podobne postulaty są podnoszone od lat; w 2018 roku z pomysłem zlikwidowania go i zastąpienia nowym wystąpili społecznicy z Włocławskiego Instytutu Rozwoju).

- (…) jeśli potrzebny jest jakiś pomnik „do składania wieńców”, to powinno się znaleźć inne miejsce pod jakiś symboliczny monument o ogólniejszej dedykacji niż tylko żołnierz polski. Już kiedyś proponowałem tytuł takiego nowego pomnika: MONUMENTUM PATRIAE - Pomnik Ojczyzny. Uniwersalne wezwanie – można by tam składać wieńce i dla żołnierzy, i dla strażaków, i dla harcerzy, i dla robotników (np. 1 Maja). I dla księży etc. etc. Zgodnie z potrzebą, z okazji obchodzonych świąt i rocznic – proponuje internauta.

Post doczekał się kilkudziesięciu komentarzy i ponad 120 komentarzy. Jego autor zapewnił, że jeśli miasto będzie organizować konsultacje społeczne dotyczące przebudowy pl. Wolności, oficjalnie zgłosi swoje postulaty władzom miasta.

A Wy, macie jakieś sugestie zmian, które należałoby wprowadzić na pl. Wolności? Czekamy na Wasze pomysły w komentarzach.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(81)

Anka56532Anka56532

42 3

Bardzo dużo błędów w waszych artykułach, tekst jakby pokopiowany z kilku innych i nie sprawdzony..
"Post doczekał się kilkudziesięciu komentarzy i ponad 120 komentarzy"
I wiele innych 06:33, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Włocławek 36Włocławek 36

6 2

Jaki dziennikarz, takie jego pisanie?
Czy myślisz, że tu jest jakiś DZIENNIKARZ?
Same miernoty, a w ich artykułach błędy, literówki, tendencyjność.....porządni dziennikarze pracują gdzie indziej. 16:35, 10.12.2019


reo

one one

36 4

Proponuje żeby najpierw poprawić stan ulic we Włocławku . Chcecie robić nowe inwestycje to fajnie ale teraz jest naprawdę słabo na Placu Wolności , P.O.W czy na moście ( można wymieniać długo miejsca które trzeba naprawić ) - zobaczymy jak długo wytrzyma obiecany remont nawierzchni na rondzie przy tamie . 06:37, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

53 9

Społecznicy z Włocławskiego Instytutu Rozwoju, czy to ci którzy nie potrafią poprowadzić kina samochodowego a chcą się brać za przebudowę Placu Wolności. Ja bym wolał żeby ta pseudo władza nie brała się za przebudowę, może następca będzie bardziej kumaty.
Przecież widzimy co się dzieje, tu dwie bańki na remont nikomu nie potrzebnej sali w bibliotece, tu pół bańki na jakąś koncepcję, wcześniej też pół bańki na coś tam.
Nie ja tym ludziom nie ufam, niech dobrną do końca kadencji i już. 06:45, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kacper Gwardecki Kacper Gwardecki

3 7

Szanowny Panie,

byłbym daleki od twierdzenia, że sala w bibliotece nie jest nikomu potrzebna o czym świadczy między innymi frekwencja na ostatnim spotkaniu z Szymonem Hołownią czy z innymi popularnymi pisarzami. To, że Pan nie korzysta z biblioteki nie znaczy, że spora część mieszkańców także.
12:15, 10.12.2019


gimnazjalistagimnazjalista

6 1

do Kacper Gwardecki 12:15, 10.12.2019

I to cały respons; panie Kacper? To nie wiele...
Do tego rodzaju spotkań we Włocławku, są inne - znacznie większe sale. To, po pierwsze.
Po drugie: uczciwy człowiek NIE SWOIM, lecz SPOŁECZNYM groszem gospodarzy oszczędnie, bo to nie jego własne pieniądze!
A widać, że tak w naszym mieście nie jest, co potem skutkuje - z wykorzystaniem niewiedzy prawnej włocławskiego społeczeństwa - usilnym tworzeniem nowych, wydumanych płatności podatkowych nawet w sprzeczności do przepisów prawnych!
----------
Panie Kacprze... Orłem w języku ojczystym to pan nie jest. To niewątpliwie wina nauczycielki szkolnej, albowiem pan jest - bez wątpienia - zdecydowanie inteligentną osobą.
...............................................
Cyt: "Szanowny Panie,
byłbym daleki od twierdzenia, że sala w bibliotece nie jest nikomu potrzebna". - kon. cytatu.
................................................
Na pewno → nikomu nie jest potrzebna, natomiast KOMUŚ(!) - na pewno MOŻE BYĆ POTRZEBNA.
Zdecydowanie lepiej, szan. panie, brzmiałoby - w oparciu o moją wiedzę w tej materii - takie oto pańskie zdanie: (szan. Panie, byłbym daleki od twierdzenia, że sala w bibliotece nie jest komukolwiek potrzebna). 13:42, 10.12.2019


FanFan

42 1

Skąd ten tekst, z translatora?
"Władze miasta mówić..." Kto to redaguje?
I jeszcze Seklecka i się podpisała 06:56, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NMNM

20 9

Niech zrobią wielkie rondo na samym środku ;) 06:58, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkszaOksza

57 6

Mamy już dwa wybetonowane place.Stary Rynek,Zielony Rynek i jeszcze komuś się roi wybetonowanie Placu Wolności. Większej głupoty wymyślić się nie dało?. Jest tyle miejsc na organizowanie imprez. Plac Wolności powinien być eleganckim reprezentacyjnym miejscem takim które zapamiętają przyjezdni. Nie kolejnym klepiskiem. Teraz imprezy organizowane są obok Hali Mistrzów i jest OK a sylwestra i inne imprezy jak już ktoś się uprze można zorganizować na parkingu między UM i halą handlową na Zielonym Rynku 07:08, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anonim Gall Anonim Gall

12 0

Zgadza się... Jarmarki czy koncerty można organizować w innych miejscach. Przytulą pół bańki za pseudo projekt, który nigdy nie zostanie wykorzystany ale nieważne. Interes się przecież kręci, a miasto będzie miało kolejny betonowy plac. Szkoda słów. 10:19, 10.12.2019


edexedex

39 5

Przy okazji przebudowy powinni zrobić centrum przesiadkowe, czyli dwa wielkie przystanki - jeden w jedną, drugi w drugą stronę, gdzie zatrzymywałyby się wszystkie autobusy. Teraz żeby się przesiąść trzeba najczęściej postać na światłach. I jeszcze te nazwy w autobusach: 20 stycznia (którego już nie ma) i POW, który jest niemal na pl. Wolności. Osobom spoza Włocławka to by sporo ułatwiło poruszanie się po mieście. 07:11, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nauczyciel Nauczyciel

27 2

Natalia chyba masz plecy w ddw , niech mama czyta te Twoje wypociny zanim dasz to na ddw 07:28, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zmianowieczmianowiec

44 3

Czy ludzie nie widzą ile wszystkie inwestycje w tym mieście trwają ? Przecież to jest kpina z mieszkańców. Projekty, jak wspomniano w artykule, są z roku 2014, a mamy 2019 , no popłaczę się zaraz ze śmiechu i nieudolności naszych rządzących. tak jak dworzec, remont mostu trwający lata, przejście na kaliskiej, droga do Michelina, remont starej hali osir. Przecież to zaścianek jest jakiś , a nie miasto rozwijające się. Najlepiej mydlić oczy mieszkańcom jarmarkiem, nowymi ławkami. Tu powinny być konkretne decyzje, przetarg i jedziemy z koksem. Ale czy nie łatwiej wydawać miliony przez kolejne lata na projekty, dokumentacje i nietrafione inwestycje, bo wykonawcy to znajomi ? Przykre to bardzo, trzymajcie się mieszkańcy Włocławka :) wszystkiego dobrego na Święta :) 08:07, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Młody PracującyMłody Pracujący

11 2

Potrzeba nam w tym momencie referendum, myślę, że masa osób ma dość tego w jakim stanie jest nasze miasto. Trzeba wybrać kogoś spoza układu. Przyszli włodarze miasta powinni mieć świadomość, że jeśli nie będą działali na pożytek miasta to zostaną usunięci na drodze referendum. Z mojej strony polecam Panu Wojtkowskiemu oraz wszystkim urzędnikom miejskim przeczytać książkę "Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta." Montgomery'ego Charles'a, nie jest zbyt droga (ok. 30zł), a może zmieni ich myślenie. 08:29, 10.12.2019


qw_qw_

0 6

Osoba spoza "układu" - osoba bez znajomości, a polityk bez znajomości może robić l.aski. 09:11, 10.12.2019


aldikaldik

24 6

Podobno w Warszawie nie chcą już Pałacu Kultury. Za kilka baniek firmy ze Stanów przewiozą go nam w całości na rolkach... 08:09, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cokółcokół

32 8

postawić pomnik naszego geniusza wojtka z całą tą świtą na środku placu, i robić codziennie akademie i przemowy ,składać kwiaty i modlić się u ich stup..... 08:17, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Czerwona pantera Czerwona pantera

9 3

Stup - stóp 08:27, 10.12.2019


OAZA  SPOKOJUOAZA SPOKOJU

1 5

nie jestem za jednym kretynem ,czy drugim ale o czerwonej panterze nie słyszałem.... 10:30, 10.12.2019


Kasia zetKasia zet

38 4

Ostatnio wymieniono ławki na Placu - na okrutne betonowe postumenty i tylko w alejkach tzw "glowniejszych"- tam gdzie widać. Poszło na to pewnie tyle pieniędzy ze na więcej nie wystarczyło. A teraz znow chca je przerabiać. To rządy absurdalnych i marnotrwanych inwestycji ! Skończcie z grabieżą budżetowych pieniędzy ! 08:32, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

&&&&&&&&

35 1

Ale przecież dokumentacja leży od lat w UM ...? Podobno kosztowała grube miliony ? 08:35, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAFOJAFO

34 2

Włocławski Instytut Rozwoju (nazwa chyba na wyrost patrząc na działaczy) już pokazał co potrafi, panu który chciałby aby Plac Wolności przysposobić do imprez, czyli mówiąc po prostu wybetonować również bym podziękował. Pomnik jest wyrazem wdzięczności dla Żołnierza Polskiego, który oddał życie za Polskę i niech takim pozostanie. Kto wciąż widzi tam czerwonoarmiejca chyba tęskni za minionymi czasami. Na pomnik dla księży widzę sporo miejsca np. w okolicy Pałacu Biskupiego i to patrząc od strony miasta raczej za okalającym go murem. Wg. mnie powinniśmy jeszcze dodać wielopoziomowej zieleni tak aby Plac stał się małą oazą w środku miasta. Mała architektura - byle nie parklety (cokolwiek to znaczy) również doda uroku temu miejscu.
08:38, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

6 4

Pomnik jest tylko przykryty nową fasadą, pomnik powinien być przeniesiony w jakieś inne miejsce.
Może okolice urzędu miasta
A reszta się zgadza Plac Wolności powinien być oazą zieleni. 09:23, 10.12.2019


Młody PracującyMłody Pracujący

23 7

Ludzie,
Zjednoczmy się i zróbmy referendum, dla nas wszystkich, żeby żyło się nam lepiej. Potrzebny nam włodarz, który zna się na ekonomii i zależy mu na dobru miasta.
Na chwilę obecną najważniejsze jest ściągnięcie kapitału do Włocławka, można to osiągnąć przez obniżkę podatków dla firm (wszystkich, nie tylko tych zagranicznych) oraz skupienie się na inwestycjach w infrastrukturę oraz powiększanie miasta (większe obszary przemysłowe, obszary na osiedla mieszkalne, itd.). Pamiętajcie proszę, że za to wszystko płacimy tak na prawdę my - ze swoich podatków. Proszę Was również aby w wolnej chwili zapoznać się z podstawami ekonomii i w końcu zainteresować się losem miasta, bo to jest miejsce, w którym żyjemy i w którym powinno być nam jak najlepiej. 08:46, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

2 3

Masz jakąś sensowną kandydaturę? Bo ja nie widzę... włączając obecnego prezydenta. 09:09, 10.12.2019


Młody PracującyMłody Pracujący

5 5

Ostatnio startował Pan Dariusz Grudziecki. W mojej opinii był to najlepszy kandydat na ten urząd. Może jeszcze w internecie jest jego program, polecam się z nim zapoznać.
Szkoda, że wiele osób nawet nie wiedziało, że taki ktoś staruje, a tym bardziej nie znało jego programu, który mógłby bardzo rozwinąć Włocławek. 09:15, 10.12.2019


qw_qw_

17 1

Zlikwidować te 6 przystanków i zrobić dwa... wtedy można usunąć ten *%#)!& łącznik (20-go stycznia). No, ale zapewne właściciele sklepów znowu się oburzą (wtedy m.in. sklep ze skórą na rogu placu i Przechodnia + właściciele z tzw. "Kamienicy Saskiej") i skończy się na projekcie. 09:08, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tyśąctyśąc

38 1

Co za durne pomysły?! Jarmarki, sceny itp. powinny być stawiane na parkingu między UM a Halą, podobnie jak w Gdańsku na Targu Węglowym a nie na Placu Wolności. Plac Wolności niech zostanie wizytówką miasta z zielenią, a nie kolejnym wybetonowanym placem. 09:20, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

knockknock

13 0

W pełni popieram .Jakos sylwestry mozna tam zorganizować.plac przebudować ale z zachowaniem zieleni wręcz nawet zwiększeniem jej 09:48, 10.12.2019


tyśąctyśąc

3 1

Targ Węglowy w Gdańsku jest parkingiem na co dzień. 10:39, 10.12.2019


KsioncKsionc

9 5

Powinna być jeszcze strefa ok 10 miejsc postojowych specjalnie dla wiejskich bmw 09:32, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DkaDka

18 3

Odsprzedać teren austriackiemu biznesmenowi i panu K. i niech stawiają dwie wieże!!! Ależ by to dodało prestiżu naszemu miastu... 09:46, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AustriakAustriak

5 2

Wieze dwie moge postawic. Ale jak za wiezami nadciagna kaczynsyny to juz nie moja wina 12:08, 10.12.2019


KlickKlick

19 3

Znowuż konsultacje i projekty .Fajny projekt był za prezydentury Pałuckiego gotowy.Zlikwidować ten pomnik pośrodku jak najszybciej ale resztke zieleni zostawić.placów do imprez nie brakuje tutaj gotowych.nie wiem dlaczego tak uparcie wszystko jest organizowane w tym miejscu kompletnie nie przystosowanym 09:46, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

I tyle. I tyle.

5 3

Od pomnika wara. 12:27, 10.12.2019


Chichot historii. Chichot historii.

4 4

Lepiej postawić w miejsce obecnego, pomnik żołnierzy wyklętych. 12:29, 10.12.2019


gromgrom

32 1

więcej zieleni, krzewów, drzew, a nie betonu!!!!!!!!!! 09:47, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

21 1

Nie wycinajcie choinek ,bo taksówkarze nie będą mieli gdzie się załatwiać 09:48, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

9 1

usunąć ten postój taxi bo to jeżdżąca szczalnia 10:01, 10.12.2019


RealicRealic

20 4

Budy na maja powinny stać a te imprezy całe na dole się odbywać.Plac wolności przebudowac jak najbardziej i ten pomnik przenieść gdzie indziej.Zieleni dodać nie wycinać 09:50, 10.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Feli Feli

8 4

A co komu ten pomnik przeszkadza. Można tak zaprojektować, żeby ten pomnik został. 12:22, 10.12.2019


Najlepiej Najlepiej

5 4

Wybierzcie w wyborach PiS, żeby w miejsce obecnego pomnika, postawili pomnik ojca toruńskiego. 12:24, 10.12.2019


ŁAWECZKA ŁAWECZKA

32 1

Też uważam ,że robienie z Pl. Wolności wybetonowanego placu na jarmarki, festyny itp. to pomysł chorej głowy. To powinno być reprezentacyjne piękne miejsce z nastrojowym oświetleniem, pięknymi alejkami, terenami zielonymi z odpowiednio zaprojektowanymi roślinami , a także nowoczesną fontanną chodnikową z podświetleniem i sterowaniem itp. Zrobić kilka wersji i dać ludziom pod głosowanie tak jak z ławeczką przy Chemiku 09:50, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

5 0

Zgadzam się z tobą, ale nie dawać do wyboru ludziom. Przecież jest powszechnie wiadomo że *%#)!& jest więcej niż mądrych. 12:57, 10.12.2019


Tylko takTylko tak

8 1

https://pomorska.pl/plac-wolnosci-we-wloclawku-do-przebudowy-powstanie-parking-podziemny/ar/6417486 09:52, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WalduśWalduś

8 1

powtórka z rozrywki https://www.wloclawek.info.pl/wiadomosci/11552/rewitalizacji-placu-wolnosci-nie-bedzie/
09:55, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlickKlick

18 1

A co z 3 maja i wizjami tam które miały byc realizowane 09:56, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻENADAŻENADA

21 5

A najlepsze jest to, że Prezydenta tak jak słyszałem z jego wypowiedzi nagle olśniło po 5 latach bycia prezydentem, że trzeba coś zrobić z Pl. Wolności. Na to o czym wiadomo od lat dla wszystkich on potrzebował 5 lat. Brawo Panie Prezydencie naprawdę jest Pan jedyny w swoim rodzaju. Proponuje grać w szachy, a wyniki same przyjdą taki ma Pan refleks i szybkość działania
10:04, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlickKlick

18 2

Czy są w tym mieście jeszcze służby sprzątające? 10:12, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WizjonerWizjoner

25 1

Co juz miało tyutaj nie być robione łącznie z 3 maja .Kolejne wizje bez pokrycia a brud i śmieci po ulicach hula 10:13, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patogenpatogen

24 0

Jarmark powinien być zorganizowany na 3-go Maja, wzdłuż ulicy. 10:41, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiemWiem

8 3

Projekt został zlecony przez prywatnych inwestorów zainteresowanych ożywieniem tego terenu. Jest już przygotowany i nie jest to koncepcja. Jeśli chcemy, żeby coś miało "ręce i nogi" oddajmy to prywatnemu kapitałowi (patrz Wzorcownia) 11:00, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nowy PrezydentNowy Prezydent

16 5

Jak bym został Prezydentem to miasto zmieniłoby swoje oblicze w kilka lat !!! Mieszkam tu od urodzenia i znam tu każdy kąt, wiem jak było jak jest i jak powinno być. Czytam wiele waszych komentarzy z którymi się często zgadzam. Kluczem do zmian jest poczucie bycia prawdziwym gospodarzem czyli przede wszystkim robić ,a nie tylko pięknie gadać. Należy usunąć z urzędu większość z partyjnego nadania darmozjadów niewiele potrafiących. Na ich miejsce przyjąć nowych młodych wykształconych i energicznych ludzi chcących pracować dla miasta. Będę osobiście jeżdził po mieście i rozliczał odpowiedzialnych za uschnięte drzewa, dziury na jezdni i chodnikach, nie posprzątane miejsca oraz inne zaniedbania itd. Mój problem to brak funduszy na banery przedwyborcze i brak partyjnych układów i znajomości. Po prostu jestem jednym z was, który nie może już na to wszystko patrzeć i tego słuchać będąc mamionym przed wyborami i oszukiwanym za każdym razem. A czas płynie ........ ! 11:01, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TymonTymon

24 2

Jestem za referendum. Czas ucieka inne miasta cywilizacyjnie też a my mamy ośmiornice partyjna gorszą niż na Sycylii. Spółki na minusie miasto brudne a taki Kukucki z SLD bierze pensję i jest w radzie nadzorczej miejskiej spółki. A nam za chwilę zafunduja podwyżki i jeszcze powiedzą że to przez PiS. 11:31, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktxktx

27 1

Proszę obecnego włodarza żeby nic nie majstrował przy Placu Wolności. Pomysły żeby robić jarmarki czy festyny są kretyńskie są na miarę Wojtkowskiego i jego Lubrańca. Poczekamy na nowego mądrego prezydenta bo Wy panowie nie nadajecie się do rządzenia tym miastem i jego mieszkańcami. My młodzi to widzimy. 11:46, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ella21ella21

21 3

Na przykładzie prezydenta Wenty z Kielc widać jak szybko ludzie nabierają rozumu po wyborach . Po kilku kadencjach zmienili tam prezydenta bo za długo siedział. Wybrali lubianego sportowca z KO ale jak się okazało złego gospodarza. Nic nie robi tylko lans. Dzisiaj plują sobie w brodę co zrobili. Tak jest i u nas. Pozorowane ruchy typu : konsultacje, projekty, koncepcje i tak przez następne 4 lata a my mamy się cieszyć jakąś małą wyremontowaną uliczką. Bo oni to robią dla nas. Szczególne podziękowania panu Grządzielowi za taką ekipę. Wstyd. Wszyscy to panu zapamiętają szczególnie młodzi którzy nieuwikłani w żadne układy mają was dość. 11:55, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

apolloapollo

23 2

Ta ekipa z tym prezydentem to porażka. Wracaj do szkoły . 11:58, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GhyGhy

7 10

Ten pomnik można przenieść na pl. Łokietka obok tego drugiego pomnika by sobie oba stały 12:02, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dajcie już spokój. Dajcie już spokój.

19 2

Znów zamysł, by zmniejszyć trawniki, a dodać betonu. A pomnik to historia, naprawdę nie ma już na co pieniądze wydawać. Są piękne stare drzewa, krzewy, dywany kwiatowe, nie potrzeba nic zmieniać, a kiermasze przenieść na Zielony lub Stary Rynek. Zresztą na placu w pobliżu Urzędu Marszałkowskiego też można robić kiermasze. 12:14, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HodowcaHodowca

16 2

Przeorać, posiać trawę i wypuścić krowy. To będzie najlepsze rozwiązanie na miarę naszych władz. 12:27, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

negronegro

0 0

Wypuścić, czy wpuścić 20:56, 10.12.2019


zygarozygaro

8 7

zburzyc ten wiezowiec relikt komuny i glupoty postawic w starym stylu ratusz a pomnik przeniesc na cmentarz i tam obchodzic rocznice bedzie weselej zmarlym wloclawianom.a tu duzo zieleni i pieknego swiatla jak ktos napisal i ze 2 ladne ogrodki zeby mozna loda kupic i piwko wypic a nie chcecie 500 tys wydac na projekt przyjdzcie do mnie to wam zrobie piekny projekt za 50 tys 12:57, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suweren suweren

14 0

jedno jedyne rozwiązanie, to dwupoziomowy parking podziemny, jeżeli chcemy mówić o odmowie śródmieścia. Wszystko inne, to pozoracja pola walki w celu wydania pieniędzy i pokazania, że cos się robi. 13:07, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorowiakBorowiak

12 1

Anulować projekt bo zwolennicy opozycji nie wytrzymają tego psychicznie :))))))))))))))))))))) 13:08, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntykonceptAntykoncept

14 0

Są to zapewne prace koncepcyjne, projektowe.
---------
Niewątpliwie. Tych prac jest najwięcej. I na tym zazwyczaj owe koncepcyjne prace się kończą!
A mnie się wydaje, że to są prace przeciw właściwym koncepcjom, czyli prace: antykoncepcyjne. 13:12, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdamskiAdamski

8 1

"Post doczekał się kilkudziesięciu komentarzy i ponad 120 komentarzy" - o co właściwie chodzi pismakowi w tym zdaniu ??? Czym się rożnią jedne od drugich ???
"Na razie władze miasta nie mówić, jakie konkretnie...A może pismak przeczytał by najpierw to,co napisał i później dopiero wstawił na portal ??????????????????,bo to nie najlepiej o nim świadczy.
Cenzor - myślę - że nie usunie tego komentarza. 13:38, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumunRumun

10 3

Oczywiscie ze pomnik z placu wolnosci powinien byc przeniesiony np.na bulwary jest tam sporo placow wolnych.Na srodku powinna stac duza fontanna wokol lawki i zlikwidowac te szkaradne slupy oswietleniowe stawiajac stylowe oswietlenie.Plac powinien miec czesc z trawnikami i klombami a chodniki ladna kilorowa kostke.Jedzcie do elblaga i zobaczcie jak wyglada rewitalizacja profesjinalnie A co do projektow to podobniesz macie projekty studentow ktore mozna wykozystac 13:47, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

i-23i-23

5 3

ale nie o tym mowa jlac wolnosci dobry pomysł fontanny jak pszy wzorcowni czy np jak ma kepno wij wielkopolskie prosze popatrzec na strone tego o wiele mniejszego miasteczka jakie sliczne czy nawet oswiecim z ktorego tylko kojarza obuz a włocławek nie dorata tym w.w. miastom do piet

raczej wolał bym najpierw wybudowac tunel pod torami na wienieckiej i kaliskiej puki trwaja rewitalizacje i pis rzadzi mam nadzieje ze pszez wiele pokolen bo jak te folsdojcze i lewaki sie dobiora to tu pieklo bedziea 15:45, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DariuszDariusz

10 2

Projekt panie Prezydencie jest opracowany, za Prezydentury pana V-ce Prezydenta Kuźniewicza, z przejściami podziemnymi, infrastrukturą drogową, tylko z pana opozycji Płatnych Oprawców, Pisiorów i właścicieli sklepików został zablokowany, Pan niech realizuje te projekty, a nie wydaje kapuchę na projekty i odkłada na półki 16:49, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobRob

8 2

a to Włocławek ma ma prezydenta, przecież tu tylko jest wójt i to jeszcze funkcjonariusz państewka PO, a poważnie śmierdzi tu sporą kasą od razu widać aktywność funkcjonariusza z POmyj,,,,,,,,,,,,,,,,, 17:36, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Plac WolnościPlac Wolności

7 2

Wybrukować cały plac, a na środku postawić pomnik łysego *%#)!& 17:45, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pola 234pola 234

2 1

Kiedyś podobnie wyglądało Pl.Wolności tylko nie było pomnika i ulicy przez środek. 18:03, 10.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

,,,,,,,,,,

1 1

Kim ty jesteś ,że ciebie tak ten pomnik uwiera? 18:50, 10.12.2019


PSLPSL

8 2

Ja tylko dodam...Włocławek ma bardzo słabego Prezydenta ale za to dobrze rozbudowana Armir Urzędników, którzy 8 h zaliczają a nie pracują. Przykład... np. Inkubator.... 18:31, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szok Szok

5 1

Takie pieniadze za projekt?!!bardzo bogatym miastem jestesmy skoro nas stać, z resztą na projekt kolejny.Plac wolnosci to historia miasta,niech nikt jej nie zmienia.Zawsze było mnóstwo kwiatów i niech tak zostanie a wszelki handel,imprezy czy piwko-jest wiele roznych miejsc.Na okazjonalne jarmarki z e stylowymi budkami super lokalizacja 3 maja,kilka razy juz tak bylo,komu to przeszkadzało?Choć na chwilę ulica by żyła. Cóż, rządzących chyba z kosmosu mamy,aż żal miasta. 19:58, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

$O$$O$

3 2

widzę że ludzie we Włocławku są mądrzy tylko decydenci d/ur/ni....... żal że takich inni du/r n/i e wybrali....... znów projekty za pół bańki i beton wszedzie............ aby jarmark zrobić.............. no i drzewa wyciąć bo przeszkadzają the billlom............. tragedia........ beton to macie w czac/hach 21:00, 10.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smiechu WarteSmiechu Warte

6 1

Wojtkowski Ty miernoto nie potrafisz nawet grzebowiska dla zwierzat przyklepac bo paru tepych mieszkancow zaprotestowalo byc moze przy wsparciu kiecola i zes wymiekl..A pieniadze na sprawdzenie tego terenu wydales i wszystko pasowalo..Dlaczego bardziej boisz sie 20-30 osob protestujacych a masz w czterech literach 2-2,5 tysiaca podpisow zlozonych jako poparcie tej inicjatywy??..I Ty chcesz robic przebudowy centralnej czesci miasta?Ty chcesz upiekszac unowoczesniac miasto??Anuluj siebie anuluj swoje dwie kadencje bo jestes WSTYDEM dla miasta i mieszkancow!!!!!!!!! 07:51, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podlasie XXI w.Podlasie XXI w.

2 1

Świetnie, że są pomysły ale czekamy na konkrety i rychłą przebudowę. 12:13, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HarnaśHarnaś

0 1

Mam taki postulat aby na ulicy gdańskiej postawić zakaz skrętu w lewo w Wyszyńskiego ponieważ w godzinach szczytu przez jednego delikwenta skrecającego w lewo tworzy się zator bo musi czekać aż ktoś go łaskawie wypuści. 21:09, 11.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

$@$@

0 1

Jest propozycja - wybrukować Plac Wolności kostką brukową taką jak na Zielonym Rynku .Dopiero wtedy poziom rozwiązań technicznych placu zbliży nas do takich wysokorozwiniętych krajów jak Biełaruś , Kazachstan , Nadniestrze itp....Tam też można jeszcze spotkać takie pomniki jak na Placu Wolności . 14:46, 12.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bogdanbogdan

0 1

Jestem za :MONUMENTUM PATRIAE - Pomnik Ojczyzny. Uniwersalne wezwanie – można by tam składać wieńce i dla żołnierzy, i dla strażaków, i dla harcerzy, i dla robotników (np. 1 Maja). I dla księży etc. etc. Zgodnie z potrzebą, z okazji obchodzonych świąt i rocznic 10:15, 13.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%