Zamknij
Ważne

Tramwaje we Włocławku? Pytają mieszkańców o zdanie w sprawie rozwoju transportu w mieście

 10:45, 04.05.2020 Aktualizacja: 16:31, 04.05.2020
Skomentuj Mieszkańcy mają odpowiedzieć m.in. na pytanie, czy po Włocławku powinien jeździć tramwaj. Fot. depositphotos Mieszkańcy mają odpowiedzieć m.in. na pytanie, czy po Włocławku powinien jeździć tramwaj. Fot. depositphotos

We Włocławku powinny powstać tramwaje? A może kolejka gondolowa nad Wisłą? Czy zmiany w systemie roweru miejskiego skłoniłyby Cię do korzystania z tej formy transportu? Co musiałoby się stać, żebyś kupił samochód elektryczny? Odpowiedzi na te i inne pytania chcą zebrać włocławski urzędnicy. Wyniki ankiety mają pomóc stworzyć strategię elektromobilności.

Strategia rozwoju elektromobilności (stosowania‌ ‌i‌ ‌użytkowania‌ ‌pojazdów‌ ‌z‌ ‌napędem‌ ‌elektrycznym), ma dotyczyć rozwoju transportu we Włocławku do 2035 roku. Za przygotowanie dokumentu miasto zapłaci nieco ponad 47 tys. zł (całość pokrywa dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu GEPARD II). Konieczność przygotowania dokumentu wynika z ustawy o elektromobilności.

- Strategia wyznaczy główne trendy rozwoju niskoemisyjnego transportu w mieście. Wdrożenie strategii przyczyni się do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji przez pojazdy poruszające się po naszym mieście - informuje włocławski ratusz.

Jednym z zadań wykonawcy, który przygotowuje strategię jest przeprowadzenie konsultacji społecznych. Mają one charakter ankiety udostępnionej na stronie internetowej włocławskiego ratusza. Jej celem jest zbadanie potrzeb i oczekiwań mieszkańców oraz poznanie ich stanowiska na temat przemieszczania się po mieście.

Podczas wypełniania ankiety mieszkańcy mają odnosić się do czasu, kiedy nie obowiązywały i nie będą obowiązywać obostrzenia wprowadzone na czas epidemii koronawirusa. To ważne, ponieważ wśród ponad 20 pytań są również takie, które dotyczą zwyczajów transportowych mieszkańców.

Poza tym, jak włocławianie przemieszczają się po mieście, ankieta sprawdza również, jak ich zdaniem powinien rozwijać się transport - jakie elementy transportowe powinny być w mieście wprowadzone, a jakie nie. Wśród badanych rozwiązań pojawiły się nawet tramwaj oraz kolejka gondolowa nad Wisłą. W ankiecie postawiono również pytania o to, jakie rozwiązania skłoniłyby mieszkańców do korzystania z roweru miejskiego lub zakupu samochodu z napędem elektrycznym.

Ankieta będzie prowadzona przez trzy tygodnie. Do 1 czerwca wykonawca powinien opracować strategię elektromobilności i przedstawić jej cele oraz propozycje rozwiązań komisjom oraz Radzie Miasta podczas sesji. Samo przyjęcie dokumentu przez radnych ma nastąpić nie później niż 30 czerwca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(57)

4 Oceany4 Oceany

91 8

Prima Aprilis to był miesiąc temu. Zabawa miastem...

11:02, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UU

4 4

Tramwaje to utopia. To będzie milionowy koszt. A tu na drodi brak kapusty. Mamy najlepszego prezia w Polsce. To wizjoner.

16:46, 04.05.2020

pakopako

78 7

normalnie miasto projektów miasto na papierze :)

11:07, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xDxD

72 5

Gdyby tak pytać mieszkańców o wszystko to nie będzie w tym mieście nic tak, jak teraz. Róbcie tramwaje, cokolwiek co wyciągnie to miasto z patologii. Ostatnio pytali mieszkańców o G5, ci nie odróżniali promieniowania radiowego od tego w Czarnobylu. No jpdl

11:08, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NowoczesnyNowoczesny

62 11

Ja uważam że tu nie ma miejsca na półśrodki jak tramwaje czy gondole i wybudowałbym metro - 3 linie powinny wystarczyć ...

11:15, 04.05.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZniechęconyZniechęcony

10 12

Na piechotę to nie łaska, zwłaszcza w takiej małej zapyziałej mieścinie gdzie mieszkają ludzie, którym nic nie pasuje1? Jedyne co dopuszczam, jako transport publiczny, to parę furmanek (ciekawe ilu z tych narzekaczy wie co znaczy to słowo???), które w niedziele mogłyby wozić pijaczków, którzy przebrali miarę w c h l a n i u!

15:11, 04.05.2020

jak jak

3 0

józ to monorail nadziemna kolej prosze popatrzec na youtybe monorail rzeszów a nie ryc i rozkopywac włocławek to lepsze i atrakcyjniejsze a było by gdzie kursowac tym jedzie 60 km na godz

18:53, 05.05.2020

KtośKtoś

59 15

Tramwaje we Włocławku, może jeszcze metro i samoloty? Ktoś sobie żarty robi?

Co trzeba zrobić, by skłonić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej? Sprawić, by ta komunikacja działała sprawnie i żeby się opłacało jeździć. Wystarczy dodać jeszcze kilka linii i przede wszystkim przywrócić te zawieszone. Jak ja mam korzystać z komunikacji miejskiej skoro autobus do pracy dojeżdża kilka minut po czasie, a z powrotem albo go nie ma, albo jest 1,5 godziny później. Skoro z Zazamcza na Południe są cztery autobusy to czemu autobus nie jest średnio co 15 minut tylko co 2-3 godziny? To samo jest z Zazamcza na Ostrowska, z Toruńskiej na Ostrowska itp. Dlaczego "dwójka" kiedyś w "szczytowych" porach jeździła nawet co 5-7 minut (dodam, że nie były to "puste przejazdy", autobusy były "szczelnie wypełnione"), teraz dobrze jest jak jest raz na godzinę, a w weekendy są raptem 3-4 kursy na cały dzień? Kiedy wysiadam z pociągu w Toruniu, mam autobusy do każdej dzielnicy praktycznie co kilka minut, chyba że jest to 6-7 rano w niedzielę to trzeba poczekać nawet do 15 minut. Wow, jak wracam do Włocławka to zanim autobus przyjedzie, zdążę dojść na jednej nodze bo prędzej doczekam się końca świata niż autobusu. Dlaczego duże miasta radzą sobie 100 razy lepiej? Może warto się tam udać na szkolenie? To małe zapotrzebowanie nie jest bez powodu, po prostu komunikacja działa słabo. Może warto zachować się jak prywatna firma dużo dopłacić do interesu wyjść z dobrym produktem? To się opłaci, podobnie zrobiło "leżące" MPK w Łodzi, teraz jest to najlepiej prosperujace przedsiębiorstwo komunikacyjne. No i wprowadzić bilety dla emerytów albo godziny dla seniorów, niech jakieś miejsca będą w tych autobusach.

11:23, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

setaseta

1 0

Nikt...jestem po wrażeniem Twojej wiedzy!
Ale czy to wszystko prawda?
Trochę mi Cię żal - za dużo myślisz.
Jedna porządna linia lub dwie we Włocławku są potrzebne.
One scalają miasto.
A ty masz problem....musisz zamieszkać w Toruniu. i tyle.

12:12, 07.05.2020

wiesław wojnarwiesław wojnar

41 15

Co by mnie zachęciło do kupna samochodu elektrycznego? Chyba poważny uraz głowy...

11:25, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

45 40

TAK i jeszcze raz TAK. Tramwaje byłyby wskazane. Uważam to za dobry pomysł.

11:28, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dogoscdogosc

8 15

dopadl cie koronawirus?

14:32, 04.05.2020

oli m oli m

40 3

kiedys był taki pomysł anwil torunska okrzei

11:30, 04.05.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

QwertyQwerty

4 1

Tak był ,tylko w artykule Pomorskiej bodaj z 2006 roku.Nikt tego nie traktował poważnie.

21:02, 04.05.2020

nicknick

3 0

Dokładnie, tez pamiętam, miałem o tym wspomnieć. Jak dla mnie za małe miasto na tramwaje, komunikacja MPK wystarczająca, brakuje za to miejsc parkingowych dla samochodów. Jeśli chodzi o auta elektryczne, to brak miejsc do ładowania. Po drugie jeśli będzie dobre dofinansowanie, to wtedy można pomyśleć. Bez tego nadal będziemy jeździli samochodami w większości powyżej lat 10.

09:55, 05.05.2020

60 plus60 plus

25 5

Hmmm. Co mnie zachęci do kupna zelektryfikowanego samochodu?
Wyższa emerytura! Ale włocławska pani poseł już się w głosowaniu sejmowym postara o to, aby Rząd nie zwolnił mnie z płacenia podatku od ''wysokiej'' emerytury.

11:33, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

świniaświnia

22 9

Zakup większej ilości autobusów elektrycznych oraz uruchomienie kilku dodatkowych połączeń to pomysł tańszy i łatwiejszy do zrealizowania. Ponadto metro wymaga dodatkowej infrastruktury.

11:51, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WnerwWnerw

30 6

znowuż płacą za nic komuś

12:11, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASAASA

32 4

NAJLEPIEJ TO DOM WARIATÓW W CENTRUM MIASTA ,WSZYSTKICH ŚWIRÓW BEZ PRAWA WYPUSZCZANIA PRZEZ 50 LAT ŁĄCZNIE Z TYMI CO TO GŁOSZĄ...

12:17, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TramwajarzTramwajarz

19 19

Jestem ZA , od Azotów po cmentarz krajową jedynką na środku można puścić jeden tor i to wystarczy na Włocławek

12:29, 04.05.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MetroMetro

5 13

Jedna linia ale za to najdłuższa w Polsce by była XD

12:34, 04.05.2020

@Tramwajarz@Tramwajarz

13 1

Najdłuższa jest z tego co wiem z Łodzi do Ozorkowa, ok. 30 km.

13:20, 04.05.2020

nie nie

3 3

Gdzie tam linię zbudujesz ?Zajmiesz pas drogi? , dalej jest skarpa ku Wiśle.

14:43, 04.05.2020

!!!!!!!!

12 16

Nieprawda , nie tramwaje ale trajlejbusy .Niemiecki Onet napisał że dokumentacja jest w fazie debaty ideologicznej .

12:31, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiejska ładowanieWiejska ładowanie

14 4

Już pewnie wybrali i wmówią artykułami na ddw że najlepsze auta elektryczne bo ich ziomal Grządziel buduje stacje do ładowania aut elektrycznych

12:33, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

31 7

Widzę że kwarantanna komuś na mózg padła.

12:51, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DriverDriver

31 3

Niektórzy kierowcy się gubią na skrzyżowaniach bez świateł a wy tramwaje chcecie dokładać.

13:30, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Driver@Driver

9 3

A byś widział co się dzieje w Toruniu. Albo jak jest jakaś kolizja z tramwajem to przeważnie CW. Ale co się dziwić skoro wystarczy, że na jakimś skrzyżowaniu wyłącza sygnalizacje bądź zmienia oznakowanie, zaraz się "walą" i wszyscy dookoła winni z komendantem policji, prezydentem miasta, a nawet premierem włącznie, niewinna jest tylko ta miernota co na znaki nie patrzyła.

13:54, 04.05.2020

HgfHgf

24 3

Koniecznie trzeba wydać pieniądze na dokumentację

13:36, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LaksLaks

14 9

Proponuję wprowadzić bilety dla emerytów. Niech to będą ulgowe, czy nawet 1 zł za przejazd. To na pewno ich nauczy korzystać z autobusu wtedy kiedy go potrzebują i więcej miejsc będzie bo nie będą sobie wycieczek od pętli do pętli robić. Albo niech mają za darmo w "dawnych" godzinach dla seniorów, niech nie blokują miejsc ludziom w drodze do pracy, szkoły czy odwrotnie.

13:59, 04.05.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@ Laks@ Laks

5 2

na twoim miejscu ubiegałbym się o fotel prezydenta - długo nad tym myślałeś - dziecinada

15:20, 04.05.2020

SławomirSławomir

3 1

Nikt tego nie wprowadzi bo emeryci chodzą na wybory. Najtwardszy elektorat.

08:08, 05.05.2020

dom50dom50

9 14

oczywiście że nie na zachodzie śmieją sie z nas bo oni to juz 50lat temu zrezygnowali z tramwajów

14:09, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bzdura!Bzdura!

9 4

Nawet ul.Toruńska- Okrzei jest za wąska na dwa tory tramwajowe , poza tym pętla tramwajowa zajmuje conajmniej 2x tyle miejsca ile autobusowa.

14:18, 04.05.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DedDed

6 0

Olsztyn nie ma pętli tylko ślepe tory z kozłani oporowymi

19:46, 04.05.2020

QwertyQwerty

7 1

Do Ded .Tak tylko ,że Olsztyn jako miasto poniemieckie już przed wojną miał tramwaje.Co prawda za komuny zlikwidowali ale teraz poniemiecka logistyka miasta z szerokimi ulicami luźną zabudową pozwoliła z łatwośćią odbudować trakcję tramwajowa w Olsztynie.We Włocławku to jest niemożliwe stara zwarta zabudowa porosyjska wąskie ciasne ulice itd.Tylko Warszawa i Łódź mają tramwaje z miast dawnego porosyjskiego zaboru.Z byłych poniemieckich prawie każde nawet Wałbrzych ,Jelenia Góra,Inowrocław miały tramwaje ot taka różnica.

22:22, 04.05.2020

kkkkkk

15 4

A możne hale OSIR dokończyć albo wykończyć , żeby tramwaje mogły wozić ludzi na koncerty .

14:18, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lokator Lokator

12 6

Takie bogate miasto jest? Koszt budowy torowisk, infrastruktury, zmiana organizacji ruchu..
Nie lepiej ten budzet przeznaczyc na remont sypiacych sie kamiennic, ktore juz nie tylko nie zachecaja turystow ale stwarzaja zagrozenie?
A tak juz calkiem logicznie patrzac nigdy nie bedzie stac UM na to wiec wydawanie 47tys zl na papierek to abstrakcja.

14:26, 04.05.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

poza tym poza tym

2 0

zajwzdnia tramwajowa też musi być hangary.

14:45, 04.05.2020

QwertyQwerty

5 1

Daj spokój ten artykuł jak i cały temat jest bez sensu.Nie ma nawet co się zastanawiać nad kosztami .Tramwaj we Włocławku to rzecz niemożliwa do zrealizowania.I jakikolwiek prezydent tego miasta nie będzie tego poważnie brał pod uwagę.

22:28, 04.05.2020

QwertyQwerty

13 3

Cóż prawda jest taka ,że gdyby Włocławek przed pierwszą wojną światową leżał w zaborze niemieckim a nie w ruskim syfie to tramwaje we Włocławku byłyby od ponad stu lat i nie byłoby nad czym dyskutować.Teraz to niemożliwe do zrealizowania i logistycznie i finansowo.

14:26, 04.05.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

doucz się ;/doucz się ;/

2 9

Sęk w tym , że w czasie o którym piszesz Włocławek leżał w zaborze Pruskim i nazywał się Leslau an Weschel.

14:55, 04.05.2020

QwertyQwerty

6 2

Do doucz się.Mylisz się i to bardzo.Do 1914 roku Włocławek znajdował się w granicach dawnego Królestwa Polskiego , które było wcielone do zaboru rosyjskiego.We włocławku był silny garnizon rosyjski stacjonowały u nas trzy pułki z 2 brygady kawalerii 15 Ukraiński Pułk Huzarów i 3 Pułk Kozaków Uralskich oraz 14. Litewski Pułk Dragonów. No niemieckie oddziały to nie były.Nie słyszałeś o bitwie pod Włocławkiem z 1914 roku? Dopiero po tej bitwie jak zaczęła się pierwsza wojna Niemcy zajęli Włocławek i zaczęła się niemiecka okupacja.Ja pisałem o czasach sprzed 1914r.

18:41, 04.05.2020

JpJp

12 6

Tramwaj lepszy niz autobus

14:38, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

na pewnona pewno

1 2

tramwaj hamuje kilkadziesiąt metrów a autobus kilkanaście

15:25, 04.05.2020

Kiepski f Kiepski f

4 4

Tramwaj tramwajem
Ale nie lepiej by było
zbudować kolejki nadziemnej zwanej Monorail
To bezkolizyjny system
Rzeszowianie potem
Katowice Wrocław Gdańsk itd zabiegają o ten typ kolej wysmukłą estakada nie dzpeczaca napojedhmczych filarach reling specjalny komunikscyjny jestem za tym

14:49, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tramwaj tramwaj

6 4

Nowa wieś dworzec PKP po dawnej kolejce PKP.
azoty - kazik
itd. itp

15:14, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PerspektywaPerspektywa

3 0

Mówią, że po rewitalizacji projektu tras tramwajowych we Włocławku planuje się trasę tramwajową za Wisłę po nowym moście samochodowo-tramwajowym jaki ma zostać wybudowany w okolicach Azotów w najbliższym czasie. Tramwajem tym Zawiślanie będą mogli także bezpośrednio dojechać do nowo otwartych odkrytych basenów pływackich na Zazamczu.

23:41, 04.05.2020

TramwajarzTramwajarz

8 2

Tramwaj z BO na gumowych kołach jeżdżący z UM do nowego UP.

15:16, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nmjknmjk

7 7

Tramwaje Linia z Zazamcza na Azoty jak najbardziej .Z Południa na MIchelin .To tak .,A gondolka jaks przez Wisłe jak w Toruniu jak najbardziej

15:44, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gnhmnyhgnhmnyh

2 7

Trolejbusy lepiej

15:53, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bObbOb

8 2

Jeśli tramwaje są potrzebne, to kto będzie jeździł autobusami i rowerem miejskim? Tu są potrzebni inwestorzy i grunty dla zabudowy jednorodzinnej, bo ci, co mogą płacić podatki uciekają do sąsiednich gmin i zasilają ich budżety

15:53, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marburgmarburg

9 2

Uwazam, ze tramwaje to jedno z lepszych rozwiazan, raczej nie do zrealizowania w realiach politycznych wloclawka. W trakcie remontu obecnej drogi-91 wiodacej przez miasto byly podnoszone sugestie tego typu, zwlaszcza, ze torowisko w sasiedniej lodzi bylo do wymiany. Pewnie nastepna kielbasa wyborcza!

16:22, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PomyslPomysl

12 2

Zacznijcie od dworca a dopiero coś myślcie dalej. Co wy robicie z tym miastem....

16:35, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marnymachomarnymacho

7 1

Znowu jakiemuś Marianowi prezio obiecał. A że pod stołem to teraz najciemniej, lepiej zapłacić w majestacie prawa za gówno plany 47 koła. Ja prd...., ile można wciskać ludziom i kraść.

17:21, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co?co?

7 2

Likwidowane są linie autobusowe po to żeby zamiast nich tramwaje wstawić? Niepotrzebny wydatek.

18:09, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsioncKsionc

10 2

Bardziej by pasowały furmanki w konia... Riksze? Klimat coraz cieplejszy - może wielbłądy...

18:11, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Droga..Droga..

8 1

Po dwa pasy ruchu na Michelin do Nowej Wsi. Teren jest przygotowany tylko chęć wykonania

18:34, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dedekdedek

0 4

Przydałaby się jeszcze wyrzutnia rakiet dla tych, co mają tak idiotyczne pomysły.
Miejskich dróg nie potrafią ogarnąć, a tu takie plany.

18:45, 04.05.2020

WiadernyWiaderny

2 3

Proponuje czapki ze śmigiełkami dla władz miasta. Generowana z łopat energia pozwoli zasilić biouprawy tramwajów!

19:23, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tramwaj w okutramwaj w oku

12 1

Wg mnie jest to nie tylko niemoralne ale i wysoce nieetyczne tak zabawiać się mieszkańcami i ogłupiać mieszkańców Włocławka wyimaginowanymi mrzonkami nierealnych inwestycji, podczas kiedy rządzący miastem nie radzą sobie z prostymi problemami naprawy dróg i ulic, oświetleniem miasta, z zielenią miejską, nie wspomnę obiecanych od lat inwestycjach; dworzec PKP czy tunel pod torami na Kaliskiej czy innych obiecankach. A tak by się chciało żeby urzędnicy poważnie traktowali zarówno swoja pracę jak i mieszkańców

19:31, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

motorniczymotorniczy

5 0

To jest taka forma manipulacji przemawiać do dorosłych ludzi jakby byli dziećmi.

19:52, 04.05.2020

AMAM

3 1

Autobusy nocne niech zrobią

20:00, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz1Tomasz1

4 2

Lat temu, ho ho albo jeszce dawniwj była taka gazeta Życie Włocławka. Na prima aprilis podana była wiadomość o uruchomieniu linii tramwajowej, nawet zdjecie było. Ale czemu nie trochę to by dodało wielkomiejskości nszemu miastu.

21:03, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gimbazagimbaza

7 1

Jakim nr tramwaju będzie można dojechać na kompleks odkrytych basenów pływackich we Włocławku

21:08, 04.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do gimbazado gimbaza

4 0

Na baseny to będzie prawdopodobnie kursował tramwaj nr 13 - tzw. trzynacha, zresztą szczegółowy rozkład jazdy tramwajów ma być dostępny holu ratusza miejskiego.

21:34, 04.05.2020

BnBn

4 1

Narty dla każdego mieszkańca grube skarpety i gogle!!!!

21:41, 04.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmilEmil

5 2

To jest tak jak historyk z politologiem biorą się za rządzenie miastem.

08:10, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Trochę WTrochę W

1 1

We Włocławku niewątpliwie przyda się usprawnić transport miejski, ale tramwaje we Włocławku, mieście gdzie wielu kierowcom przydałoby się zdać jeszcze raz prawo jazdy, albo są ludzie z okolicznych miejscowości, którzy do miasta wjeżdżają tylko główną droga do marketu i z powrotem, nie są najlepszym pomysłem. Kierowcy raczej by się pogubili a tramwaje przez to częściej by stały niż jechały - oczywiście przy obecnej infrastrukturze, która wymagałaby gruntownej przebudowy, żeby znalazło się trochę miejsca dla tramwajów. Włocławek w głównych jego częściach jest mocno "ściśniętym miastem", więc na początku wymagałoby to bardzo dużych nakładów finansowych. Jednak z perspektywy czasu na pewno byłoby to bardzo przydatne, autobus to nadal pojazd poruszający się wśród innych samochodów, tramwaj ma wyznaczone torowisko, uczestniczy w ruchu w ograniczony sposób pod względem inwazyjności. Nie wiem do końca czy stać na to Włocławek, jednak jeśli jakaś duża kwota dofinansowania z zewnętrznego źródła by się znalazła to czemu nie, ale pod warunkiem, że na budowie by się nie skończyło, a ceny komunikacji zostałyby na niskim poziomie, bo jeśli ludziom się nie będzie opłacało jeździć komunikacją miejską to po co to, Co do autobusów, jeździ ich za mało i za rzadko, a cena biletu nijak przekłada się na oczekiwania, które mają mieszkańcy. Jest za drogo na obecny stan, cena byłaby uzasadniona przy większej liczbie autobusów i częstszych kursach. Auta elektryczne - biorąc pod uwagę ilość stacji do ładowania i tego, że gro ludzi parkuje pod blokiem a nie w garażu, niestety nie widzę za szybko miejsca dla większej ilości takich pojazdów.

09:49, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrzeźwyTrzeźwy

3 1

Mareczek za MEGApodwyżki cen za wywóz śmieci wybuduje POsłusznym mieszkańcom nawet metro.Nie potrafi wybudować spalarni śmieci a co tu dopiero spełnić choć 1 procent obietnic wyborczych.Ale czas na angażowanie się w politykę krajową a nie regionalną to ma...Jeszcze wybuduje następny inkubator "przedsiębiorczości" dla Ynżynierów z włocławkich Łuczelni wyższych żeby ukryć poziom kształcenia włocławskiej Elyty.Czas POgonić to bydło z ratusza i rady wiejskiej wsi Włocławek

09:53, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrzeźwyTrzeźwy

4 1

Mareczek za MEGApodwyżki cen za wywóz śmieci wybuduje POsłusznym mieszkańcom nawet metro.Nie potrafi wybudować spalarni śmieci a co tu dopiero spełnić choć 1 procent obietnic wyborczych.Ale czas na angażowanie się w politykę krajową a nie regionalną to ma...Jeszcze wybuduje następny inkubator "przedsiębiorczości" dla Ynżynierów z włocławkich Łuczelni wyższych żeby ukryć poziom kształcenia włocławskiej Elyty.Czas POgonić to bydło z ratusza i rady wiejskiej wsi Włocławek

09:54, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsioncKsionc

3 1

W korytarzach UM da się podsłuchać o planowanej budowie mamuciej skoczni na Zawiślu... Ktoś, coś wie...??

10:59, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

1 0

OSTATNIO SPECJALIŚCI PODALI ( CI NAJLEPSI ) ZE KORONAWIRUS ATAKUJE NIE TYLKO UKŁAD ODDECHOWY , CHYBA MAJĄ RACJĘ

15:05, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

111111

0 0

Po co tramwaje, najlepiej od razu zbudować metro

15:15, 05.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tramptramp

0 0

monorail ciekawsze i tansze nad ulicami jazda tez bezkolizyjna

09:58, 09.05.2020

link super pomysl link super pomysl

0 0

ja jestem za tym co na linku filmy sa prosze obejrzec w 100 procentach domagajmy sie tego tramwaju atrakcja i bezkolizja pszyciagnie ludnosc nawet kierowca z torunia tira po kwas podsuna mi taka mysl włocxławk nieszawa ciechocinek torun ba wystarczy granice miasta wieniec zdr michelin nowa wies azoty zapora szpetal dolny zawisl i gorny

19:05, 05.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonanon

0 0

Moim zdaniem nie ma potrzeby inwestować w tramwaje, jak są autobusy. Włocławek to za małe miasto na takie rzeczy. Lepiej przeznaczyć na rozwój infrastruktury, albo coś innego. Chociaż to bardziej przyjazne środowisku bo na prąd. Więc albo bym usunął niektóre linie autobusowe i dodał te tramwaje albo bym ich wcale nie dodawał.

22:24, 06.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManiekkManiekk

0 0

Na Włocławek nie jest potrzebne MPK to tylko utrudnienie lokalnej infrastruktury w ruchu drogowym i ogromnie wysokich kosztów.MPK nie jest środkiem przyjaznej komunikacji lokalnej,swoją działalnością z budżetu Miasta nie wnosi niczego dla mieszkańców.Wystarczy linia Tramwajowa matka Lubanie Kowal i podmatki z okolic dworca na resztę dzielnic.Autobusy z MPK rozdać lokalnym gminą powiatu Włocławka pod wyłącznie nadzorem technicznym bazy MPK jako dochodowe przedsiębiorstwo techniczne.Utrzymania tych Autobusów w ruchu dające zatrudnienie młodym mechanikom z Włocławka ze środków ościennych gmin.Wtedy takie przedsiębiorstwo jest pożyteczne i dochodowe.Widziałem już tego typu miasta jak Włocławek jak w jednym roku uaktywniły linie piękne technologicznie Tramwajowe nowoczesnych zestawów o znikomym wykorzystaniu pasów ruch,tym bardziej Włocławskie chodniki niskie ułatwiają wysepki dla tramwai niskopodłogowych.Spaliny opon Autobusów są wysoko szkodliwe niszczą DNA organizmu człowieka te toksyczne palenie gum Autobusu przenika do następnego pokolenia ich organizmów.

16:43, 07.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieAgnie

0 0

Cześć! Nazywam się Agnieszka, mam 23 lata. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnуch spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - loveto.one/agnie

21:11, 07.05.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anonanon

1 0

to nie jest portal randkowy.

15:15, 09.05.2020

abstrakcjaabstrakcja

0 0

szedł facet pszez las i znalazł sśmigło od lokomotywy jaki w tym morał w zadnym tramwaju i aptece drzewa nie narabiesz

10:01, 09.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

2708197827081978

0 0

Wolimy nowy dworzec PKP

16:40, 09.05.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sebastian AndruszewsSebastian Andruszews

2 0

Fajnie by było żeby jeździły ja się zgadzam że by jeździły bo będzie szybki dojazd 👍

16:10, 19.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%