Szykuje się drogowa rewolucja w Śródmieściu. Urząd Miasta otrzymał już plan ruchu dla tego osiedla. Niebawem przedstawi propozycje zmian mieszkańcom.
Plan ruchu dla Śródmieścia miał wskazać, jak powinny być wykorzystywane szlaki komunikacyjne w najbliższych latach. Zadanie zlecono włocławskiej firmie IZOL, która zaproponowała wykonanie dokumentu za 24,6 tys. zł.
Opracowanie dokumentu zajęło kilka tygodni. Jak udało nam się ustalić, jakiś czas temu trafił do ratusza i jest analizowany przez urzędników.
W najbliższym czasie Urząd Miasta zaprezentuje propozycję zmian w organizacji ruchu w Śródmieściu mieszkańcom.
- Być może będziemy powoli wdrażać pewne rozwiązania zaproponowane w planie ruchu dla Śródmieścia. Nie jest to prosta sprawa. Ten plan zakłada jednak lekką rewolucję
– zapowiada Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka.
Zlecając opracowanie planu urzędnicy zakładali m.in. uspokojenie ruchu w centrum miasta. Wykonawca dokumentu potwierdził, że jest to kierunek, w którym powinny zmierzać działania ratusza.
Jednym z elementów uspokajania ruchu w Śródmieściu ma być wyprowadzenie ze ścisłego centrum miasta ruchu tranzytowego.
- Dzisiaj mamy taką sytuację, że osoby, które z prawego brzegu Wisły przedostają się do miasta na lewy brzeg Wisły zamiast skręcać w lewo na dobrze przepustową DK nr 91, jadąc na os. Południe, przejeżdżają przez pl. Wolności i al. Chopina, korkując centrum miasta – tłumaczy Kukucki.
Aby ograniczyć ruch tranzytowy w centrum powstanie więcej ulic jednokierunkowych. Być może zmieni się również organizacja ruchu przy wjeździe na most.
Urzędnicy rozważają rezygnację z działającej przy wjeździe na most sygnalizacji świetlnej. Ma to być możliwe po zlikwidowaniu możliwości skrętu.
Krzysztof Kukucki zapowiedział, że graficzna prezentacja tego rozwiązania ma zostać zaprezentowana mieszkańcom w ciągu kilkunastu dni.
Az.10:15, 28.05.2020
Hehe kolejny projekt :) 10:15, 28.05.2020
Hbg10:32, 28.05.2020
Jadac z prawej strony wisly, aby skrecic w kierunku dk91 zjezdzajac z mosty trzeba skrecic w prawo a nie w lewo tak jak jest to napisane... niema za co... 10:32, 28.05.2020
karl10:37, 28.05.2020
ile oni juz siana wydali na te projekty i dokumentacje ,isnty armagedonAle sie firmy obłowią
10:37, 28.05.2020
???10:39, 28.05.2020
Nie mogę tego zrozumieć, cyt: " osoby, które z prawego brzegu Wisły przedostają się do miasta na lewy brzeg Wisły zamiast skręcać w lewo na dobrze przepustową DK nr 91, jadąc na os. Południe, przejeżdżają przez pl. Wolności i al. Chopina, korkując centrum miasta". Przecież DK 91 to ul. Okrzei. Jak zatem można w nią skręcić w lewo po zjeździe z mostu? Jadąc natomiast z mostu na os. Południe, nie trzeba jechać ul. Okrzei. 10:39, 28.05.2020
UM zawsze wygrywa10:50, 28.05.2020
Pozorowane działania, a za projekty i konsultacje tworzy się etaty dla swoich... 10:50, 28.05.2020
moron12:58, 28.05.2020
Jakie etaty,no przecież wyraźnie jest napisane, że firma wykonała dokumentację na zlecenie urzędu miasta. Ciężko zrozumieć? 12:58, 28.05.2020
????????????????????11:05, 28.05.2020
A gdzie obiecane w kampanii wyborczej parkingi w centrum miasta ? Miało ich być tyyyyyleeee ...? 11:05, 28.05.2020
xx11:14, 28.05.2020
Te, nowoczesny!!! Parkingi w centrum!!!! Buuuuuaaaahhhhhha. Doktora, kurcze doktora. Cały świat zgłupiał zamiast słuchać rad @??????????????????. 11:14, 28.05.2020
MAM PLANA11:13, 28.05.2020
Wprawo Wlewo i na drzewo ,kolejny cyrk a dziury kiedy zostaną załatane ? 11:13, 28.05.2020
@11:18, 28.05.2020
A MOŻE ŁAWECZKĘ NA ULICY POSTAWIĆ ..... 11:18, 28.05.2020
Conver13:03, 28.05.2020
A głupszych pomysłów nie masz? 13:03, 28.05.2020
10%, jak zwykle?11:19, 28.05.2020
Zacznijmy od pytania jakie doświadczenie w projektowaniu organizacji ruchu ma firma IZOL? Jak wskazuje oferta i przegląd zrealizowanych inwestycji na stronie internetowej www.izol.com.pl , to raczej żadne.
Sprawa ruchu tranzytowego - ruch pojazdów na drodze DK67 (trasa na Lipno) jest wyprowadzony poza miasto drogowskazami przed Szpetalem Górnym, w drugą stronę też organizacja jest prawidłowa i właściwie oznakowana, żadne zmiany nie są potrzebne. Tranzyt jest w formie szczątkowej, ogranicza go 15 ton na moście Rydza-Śmigłego i 3,5 tony na ul. Brzeskiej, więc wszystkie ciężarówki i tak muszą jeździć przez ul. Wyszyńskiego. Jest to jedyne i naturalne połączenie z ramą wyprowadzającą transport poza Śródmieście, z wąskim gardłem w postaci mostu na Zgłowiączce i niezakłóconym odbiorem potoków pojazdów na skrzyżowaniu Okrzei-Wieniecka-Toruńska w każdą stronę.
Organizacja ruchu na Śródmieściu - drogowo centrum jest związane przede wszystkim z Zawiślem i nie ma tu żadnej alternatywy (darujmy sobie propozycję jazdy przez tamę), skomunikowanie z innymi osiedlami jest nieograniczone. Koncentracja ośrodków dziennej aktywności mieszkańców, które mają wpływ na natężenie potoków na głównych ulicach centrum, dzięki działaniom władz, od wielu lat jest w zdecydowanym odwrocie. Coraz mniej spraw mamy tam do załatwienia. Jeśli zestawimy to z niewielkimi odległościami jakie są do pokonania po zaparkowaniu samochodu, to okazuje się, że wszędzie można dojść pieszo w ciągu 5 minut.
Żadna rewolucja nie jest tam potrzebna, a wszystkie zmiany mogą być kosmetyczne. "Specjaliści" specjalnej troski z MZD i z ratusza od Żyżelewicza i tak wdrożą własną wizję, która z rzeczywistymi potrzebami mieszkańców będzie bardzo luźno związana.
Reasumując - ignoranci zlecają dyletantom stworzenie rozwiązania dla nieistniejącego problemu. 11:19, 28.05.2020
PoPis12:15, 28.05.2020
Podpiszesz się pod tym własnym imieniem i nazwiskiem ? 12:15, 28.05.2020
A jednak ...17:07, 28.05.2020
Pomysł zdjęcia sygnalizacji świetlnej przy zjeździe z mostu jest dobry, pod warunkiem wprowadzenia na tym skrzyżowaniu zakazu lewoskrętu i uzupełnieniu tego rozwiązania o rondo na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Brzeskiej.
Jadący z Wyszyńskiego za Wisłę będą wtedy musieli skręcić w prawo na swój pas ruchu i na suwak włączyć się do ruchu. Po czym zawrócą na rondzie i pojadą prosto na most. Trochę dłuższa droga, ale bez świateł ruch będzie wolny, ale ciągły.
Jadący z Cyganki na Zazamcze będą musieli poprzez rondo na Brzeskiej jechać w Wojska Polskiego.
Myślę , że jest to dobre i tanie we wprowadzeniu rozwiązanie. Wymaga wyłączenia sygnalizacji świetlnej przy katedrze, ustawienia znaków, przemalowania jezdni i ( najdroższy element ) wybudowania ronda na skrzyżowaniu Brzeskiej i Wojska Polskiego.
Piesi , którzy obecnie mają bezwzględne pierwszeństwo na pasach przechodząc przez jezdnię zatrzymają ruch na 10 sekund, a nie na tak długo jak teraz zatrzymują światła.
Rozmieszczenie przejść dla pieszych trzeba przemyśleć, tak żeby piesi mogli się sprawnie przemieszczać, a kierowcy nie musieli co 20 metrów się zatrzymywać - do przemyślenia !!!
Pozdrawiam. 17:07, 28.05.2020
DD11:56, 28.05.2020
Najpierw przebudujcie od podstaw ulice Wojska Polskiego bo takich nierówności nawet na świeżo przeoranym polu nie ma! W centrum coś takiego, skandal. 11:56, 28.05.2020
Wrrr12:42, 28.05.2020
+ Kilińskiego, POW !!!!! 12:42, 28.05.2020
Wrrrr12:42, 28.05.2020
Sami sobie przeczą ! Cyt. : "uspokojenie ruchu w centrum miasta" , a przy Parku Łokietka autostrada !!! 12:42, 28.05.2020
Blok tam 12:46, 28.05.2020
Blok tam powstanie, deweloper już zadbał o drogę. 12:46, 28.05.2020
Conver 13:06, 28.05.2020
To postaw bramki i będziesz pobierał opłaty. 13:06, 28.05.2020
Spekulant14:08, 28.05.2020
Autostrada i dwie bramki poboru opłat. Nikt nie pojedzie spokojnie. 14:08, 28.05.2020
Spekulant12:49, 28.05.2020
Czyli jadąc ze Szpetala Górnego na Plac Wolności będę musiał przejeżdżać przez Wyszyńskiego i Toruńską? A może Wojska Polskiego przez te durne garby?
IZOL to mi piec c.o. motował .... 12:49, 28.05.2020
lol13:19, 28.05.2020
Widocznie to specjaliści od wszystkiego 🤣 13:19, 28.05.2020
66612:57, 28.05.2020
"ignoranci zlecają dyletantom stworzenie rozwiązania dla nieistniejącego problemu"- oto sedno sprawy + 10%. 12:57, 28.05.2020
lol13:18, 28.05.2020
A kiedy zrobicie prawo skręt z Kapitulnej w Okrzei.
A kiedy wyregulujecie światła przy Tesco (zmieniają się, pierwsze, trzecie drugie)
czy to są tak skomplikowane tematy? 13:18, 28.05.2020
Maciej z Kujaw13:43, 28.05.2020
Kiedy pan Krzysztof Kukucki mówi o wyprowadzeniu tranzytu ze ścisłego centrum miasta, to ja rozumiem, że ma na myśli „tranzyt wewnętrzny”, międzydzielnicowy. Mam rację, panie Krzysztofie? Bo przecież tranzyt regionalny przez Wisłę od dawna już idzie przez tamę. Tak pokazują mapy drogowe i GPS.
Most Rydza, niestety, jest i pozostanie przeprawą dla owego „tranzytu wewnętrznego” – w dużym stopniu właśnie do ścisłego centrum (czyli Brzeską do pl. Wolności). Tranzyt poza Śródmieście istotnie można by przeprowadzić ulicą Wyszyńskiego do trasy Okrzei. I przeszkodą nie jest tutaj szerokość ulicy, czy „wąskość” mostu nad Zgłowiączką, co sugeruje pan Rafał Jendrzejewski – Wyszyńskiego jest tak samo wąska/szeroka jak Brzeska.
Reasumując: aby ruch z Zawiśla na Południe czy Wschód ominął plac Wolności, wystarczy przy zjeździe z mostu wytyczyć prawoskręt. Miejsce na to jest, choć wymaga sporej przebudowy całego przyczółka mostowego, pewnie wywłaszczeń pasów gruntu po obydwu stronach. Ale JEST MOŻLIWE. I to bez likwidacji sygnalizacji świetlnej – przeciwnie sygnalizację trzeba by udoskonalić, dodając dłuższą, zachęcającą fazę dla tego prawoskrętu.
A na marginesie jeszcze taka uwaga:
Ostatnio w jakimś wywiadzie pan Krzysztof Kukucki wspomniał, że brana jest pod uwagę nowa lokalizacja tzw. trzeciego mostu: na przedłużeniu ul. Wienieckiej. Bingo! To rzeczywiście dobry pomysł, problem przeciążenia mostu Rydza zostałby rozwiązany. Samochody ze Szpetala Górnego, Fabianek itp. pojechałyby dwujezdniowym odcinkiem Grodzkiej do nowego ronda na wysokości ulicy Plażowej i stąd nowym mostem – KONIECZNIE DWUJEZDNIOWYM – trafiałyby na węzeł Wyszyńskiego/Okrzei/Wieniecka/Toruńska. Natomiast na most Rydza wjeżdżaliby tylko ci, którzy rzeczywiście chcieliby koniecznie do centrum. Chociaż zapewne i oni woleliby nieco nadłożyć drogi i pojechać przez nowy most. 13:43, 28.05.2020
Jan Chała16:02, 28.05.2020
Macieju piękne ale czy możliwe ? Znając nasze, "włocławskie" możliwości prędzej się doczekamy likwidacji samochodów aniżeli nowego, na dziś bardzo potrzebnego, mostu. Może w tej sytuacji rozwijajmy jednak transport publiczny i rezygnujmy w miarę możliwości z dojazdu do centrum miasta własnym samochodem!? 16:02, 28.05.2020
Maciej z Kujaw13:50, 28.05.2020
Chcę wyjaśnić, dlaczego w poprzednim moim komentarzu wspominam wypowiedź pana Rafała Jendrzejewskiego. Otóż przez moment "mignął" mi na FB jego post, przywołujący tę wiadomość z DDWloclawek. Zacząłem pisać odpowiedź i... nagle post zniknął z FB. Dlatego ten komentarz wstawiam tutaj :-)
13:50, 28.05.2020
poszukiwany 13:57, 28.05.2020
poszukiwana .
- A pani mąż to kim jest z zawodu ?
- hmm, móój mąŻ z zawodu jesT Deyrektoorem !!!
Jasna sprawa, zamiast - jasna anielka . 13:57, 28.05.2020
Pani Tumska15:06, 28.05.2020
Z rozrzewnieniem można wspominać czasy PRL, jak się Włocławek rozwijał. Powstawały duże zakłady przemysłowe , osiedla, infrastruktura etc. Dzisiaj miasto wyludnia się, przemysł zlikwidowany, młodzi emigrują,tylko urzędników przybywa,postawią gdzieś ławkę, kwiatki posadzą i to jest ich robota za te kilkanaście tysięcy zł/m-c. Tak wygląda wolna III RP. 15:06, 28.05.2020
haha17:08, 28.05.2020
Wojtkowski, Trzaskowski itd mistrzowie spełniania obietnic.... Ale zawsze głośno krzyczą " Wszystko mamy policzone" heheh nigdy więcej! 17:08, 28.05.2020
Rower20:06, 28.05.2020
Ja proponuję ustawić rowery na Zawiślu to na pewno ograniczy ruch 20:06, 28.05.2020
193423:13, 28.05.2020
Trzeba zrobić projekt jak doprowadzić z Wisły czaskowianke na plac wolności tak żeby wszystkie cyborgi piły do bulu i glosowaly pana od miliona projemtow 23:13, 28.05.2020
zmotoryzowany23:20, 28.05.2020
RONDO NA UL. KILIŃSKIE SIĘ JUŻ POSYPAŁO. Jadąc zawieszenie można zgubić. 23:20, 28.05.2020
mieszkanic13:15, 29.05.2020
Wojtkowski będzie kierował ruchem to zmiana epokowa 13:15, 29.05.2020
Realista17:06, 30.05.2020
Żeby cokolwiek usprawniać to trzeba nowe drogi budować, a nie wprowadzać kombinacje i patrzeć co będzie. Może jakaś alternatywa Pn - Pd a nie tylko jedna stara K91. Dodatkowy most jest potrzebny, bo tama do remontu się nadaje, a stalowy niedługo się zawali razem z nawierzchnią. No chyba że Wisła wyschnie to wtedy będzie przeprawa przez suche koryto rzeki sezonowej. 17:06, 30.05.2020
mk01:11, 31.05.2020
Najpierw zacznijcie od Zawiśla.
Tzn Grodzka most Lipnowska, bo tu się wszytsko zaczyna. Jadąc na prawy brzeg Wisły i skręcając w lewo z mostu tzn w ul Grodzką trzeba przepuszczać tych co jadą z Lipnowskiej - czyli większość to oosby z poza miasta a mają drogę przez tamę główna i krajową do tego.
Tak więc w takiej sytuacji most się korkuje w stronę Zawiśla a co za tym idzie miasto też szczególnie gdy coś się stanie dodatkowo na moście.
Pierwsza zmiana powinna dotyczyć zmiany pierwszeństwa na zawiślu.
Kolejny problem to skrzyżowanie Brzeska - Wyszyńskiego. Odcinek od Cyganki do skrzyżowania Brzeska Wyszyńskiego powinien zostać lekko poszerzony tzn by były dwa pasy do skrętu w Wyszyńskiego i na wprost N most lub w lewo w tumska.
Bo każdy kto jeździ wie że ci co skręcają w Wyszyńskiego z Brzeskiej potrafią też zablokować tych co jadą na zawiśle..
I te dwie zmiany by wystarczyły na początek prosze naszych włodarzy...
Firma izol ma siedzibe na Łęgksiej ale auto widuje na zawiślu, więc tym bardziej nawet jeśli jest to pracownik firmy powinien się orientować w czym leży problem.
Ale szkoda że miasto nie udostępniło co ta firma dokładnie wymyśliła.
Poza tym co się dziwicie ze pan KK mówi o skręcie z mostu w lewo? On tu nie mieszka mimo że remont Grodzkiej odwiedza to powinien zwrócić uwagę że skręt w lewo z mostu jest zabroniony to raz, a dwa pan należy do lewej opcji politycznej. 😉
, 01:11, 31.05.2020
Zwislak11:59, 28.05.2020
15 0
Jeżeli nasza Władza twiwrdzi, że trzeba z mostu skręcić w lewo żeby jechać do drogi 91, to może lepiej niech nie zabiera się za ten projekt.
Jakie są proozycje żeby rozładować korki na moście w godzinach szczytu? Bo proponowane zmiany raczej nawarstwią tem problem. Teraz dzięki wirusowi korków nie ma. Ale od września znów będą.
11:59, 28.05.2020