Chodnik na moście przez Wisłę jest zamknięty od kilku miesięcy. Okazuje się, że remont opóźnia się, ponieważ miasto nie ma umowy z Wodami Polskimi, która umożliwiłaby dysponowanie obiektem.
Chodnik na moście od strony Płocka został zamknięty pod koniec września 2019 roku z powodu fatalnego stanu nawierzchni. W niektórych miejscach pojawiły się dziury na wylot.
Od czasu zamknięcia chodnika piesi i rowerzyści muszą korzystać z chodnika po drugiej stronie przeprawy. Ponieważ taka sytuacja trwa od kilku miesięcy, a remont uszkodzonej nawierzchni jeszcze się nie rozpoczął, mieszkańcy pytają, na kiedy władze miasta zaplanowały tę inwestycję.
Temat chodnika na moście został poruszony m.in. w czasie naszej rozmowy na żywo z Krzysztofem Kukuckim, zastępcą prezydenta odpowiedzialnym za drogi i inwestycje (obejrzyj rozmowę tutaj). Pytanie o przeprawę zadał jeden z naszych Czytelników.
Wiceprezydent Włocławka wyjaśnił, że remont chodnika opóźnia się przez nieuregulowane od kilkudziesięciu lat sprawy formalne.
- Okazuje się, że most sprzed II wojny światowej stoi w wodzie „nielegalnie”. Musimy mieć zgody od Wód Polskich i jesteśmy na etapie procedowania umowy wynajęcia części rzeki, którą zajmują podpory mostu. Bez tej umowy nie dostaniemy prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i uzyskać pozwolenia na budowę
– tłumaczył Krzysztof Kukucki.
Dlaczego ta kwestia wypłynęła dopiero teraz? Zastępca prezydenta tłumaczy, że wcześniej nie istniało PGW Wody Polskie, a po jego utworzeniu odkryto nieuregulowane wcześniej sprawy. Dodaje jednak, że współpraca z państwowym przedsiębiorstwem układa się bardzo dobrze, choć przepływ dokumentów jest utrudniony z powodu epidemii koronawirusa.
Jak zapewnił nas Krzysztof Kukucki, Urząd Miasta jest już na ostatnim etapie regulowania formalności. Kiedy sprawa zostanie ostatecznie zamknięta, ratusz ogłosi przetarg na remont chodnika.
O stanie chodnika na moście pisaliśmy w artykułach:
A co bylo 06:16, 25.05.2020
Pierwsze do licha??Most czy jakies tam Wody Polskie?Ja rozumiem kwestie formalno-prawne ale dochodzimy juz do absurdow..Poza tym chyba byly inne instytucje pod ktore taki obiekt jak most podlegal..Wypada tez zapytac na jakiej w takim razie podstawie wykonywano jakiekolwiek prace na moscie w ostatnich latach jak chocby remont za kadencji Paluckiego??Polska- kraina wiecznych absurdow.. 06:16, 25.05.2020
oX06:31, 25.05.2020
To rzeka płynie nielegalnie. Postawić przed sąd tego, co zbudował rzeke. 06:31, 25.05.2020
lol06:43, 25.05.2020
Czy te artykuły są po to aby ogłupiiiaććć mieszkańców? , a remont sprzed trzech lat, wcześniej z przed kilkunastu lat mógł się odbyć.
A może to nasz prezydent-rezydent szuka dziury w całym aby pokazać że to wina wszystkich tylko nie jego.
A czyja wina że Stara Hala jest ogrodzona kilka lat
A czyja wina że zamknięty jest przejazd przez Kaliską
A czyja wina że miasto jest w zapaści od wielu wielu lat 06:43, 25.05.2020
Jacy07:23, 25.05.2020
"Dziennikarze" takie "artykuly"..Przykladow na nieudolnosc mnostwo..Tak sie wyraza szacunek tych ludzi do czytelnikow.. 07:23, 25.05.2020
BOB BUDOWNICZY06:46, 25.05.2020
Kogo ta informacja interesuje. 06:46, 25.05.2020
As 111:38, 25.05.2020
Mnie ty samolubie. 11:38, 25.05.2020
Fifi06:50, 25.05.2020
Od strony Płocka? Xd,polecam spojrzeć na mapę. 06:50, 25.05.2020
ifif11:20, 25.05.2020
A od strony czego? 11:20, 25.05.2020
Użytkownik06:57, 25.05.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Drog06:59, 25.05.2020
Już DrogTom nie wyrabia w blokach startowych aby dostać zlecenie z wolnej ręki tak jak na zaporze a tu masz nie mają jakiejś umowy. 06:59, 25.05.2020
przewidujacy07:01, 25.05.2020
proponuje od razu tez sprawdzić czy zapora na Wisle jest legalna po co dwa razy tracic czas a tam też remont potrzebny oj potrzebny 07:01, 25.05.2020
Loli08:53, 25.05.2020
Ale zapora to już akurat pod miasto chyba nie polega. 08:53, 25.05.2020
orto09:44, 25.05.2020
ale wybudowali ją ruscy, należałoby zburzyć ! 09:44, 25.05.2020
ehelk07:10, 25.05.2020
Normalnie jak z filmu Barei. 07:10, 25.05.2020
dziura07:20, 25.05.2020
Dziura zazwyczaj jest na wylot 07:20, 25.05.2020
dziurkacz11:22, 25.05.2020
tam chodnik jest spenetrowany na wylot 11:22, 25.05.2020
Maria6607:22, 25.05.2020
To jakiś żart bo to niczyja własność powinno się dbać i latać te dziury to wszystko nasze w naszym kraju moim zdaniem to bałagan 07:22, 25.05.2020
adamos07:23, 25.05.2020
kolejny *%#)!& podobnie jak zamkniety przejazd klejowy na kaliskiej 07:23, 25.05.2020
Spekulant07:28, 25.05.2020
Woda ma niski stan dlatego przepływ dokumentów jest utrudniony. 07:28, 25.05.2020
janek107:33, 25.05.2020
coraz częściej dochodzę do wniosku że żyję w kraju idiotów urzędniczych którym po prostu pracować się nie chce , most który stoi sobie od kilkudziesięciu lat stoi nielegalnie , a Wisła nie jest własnością Polski tylko jakiejś chyba prywatnej firmy ,do tej pory widocznie postępowano bezprawnie remontując most a teraz nie mogą bo woda pod spodem przeszkadza ,ktoś kiedyś w latach osiemdziesiątych powiedział że jak nastąpi koniec świata to biurokracja jeszcze zostanie będą odpowiadali sobie na pisma 07:33, 25.05.2020
Emeryt08:57, 25.05.2020
Wisła jest PiSu !!! No. A pis@a nie da dokumentów bo we Włocławku rządzi PO. No. I tyle w temacie. 08:57, 25.05.2020
Korzystanie z wód07:43, 25.05.2020
Most jest w rzece. Od 2018 nowe prawo wodne, brak wolnej amerykanki, nie tylko dla obywatela ale i dla samorządu w gospodarowaniu wodą. Szkoda, że spólka PO-PSL-SLD miejsko-powiatowa, nie nadąża za zmainami w prawie, bo w mej ocenie koncentruje się na roli - nie z nami - znaczy przeciw nam, no to huzia na Józia.
07:43, 25.05.2020
lol09:27, 25.05.2020
Jeżeli jest jakieś nowe prawo (nawet jeśli jest kretyńskie) to istniejące obiekty powinny być (wpisane-uregulowane) z automatu. 09:27, 25.05.2020
Korzystanie z wód10:50, 25.05.2020
I powinien być wpisany z urzedu Prezydenta, nazywa się to legalizacja urzadzeń wodnych. ale nikt wniosku o legalizację za właściciela , Prezydenta nie zrobi. A Prezydent brifing za brifiniem, polityka za polityką, a gospodarowanie, to gdzie??? 10:50, 25.05.2020
Mistrzuu07:48, 25.05.2020
Nam trzeba w tym mieście sprawnego, mądrego prezydenta, jak np. Rafał Trzaskowski. On by już tą sprawę dawno załatwił. Zna tyle języków! 07:48, 25.05.2020
Spekulant09:01, 25.05.2020
Drwisz sobie z tych języków bo nie widzisz związku przyczynowo skutkowego. Zna języki znaczy wykształcony, wykształcony znaczy nie *%#)!& nie *%#)!& bo był pracowity, zaradny i przedsiębiorczy.
Dlatego nie pasuje pospolitym ćwokom co lubią gdy da im się pęto kiełbasy, litr wódki i mają trzymać mordę w kubeł. Pojął? 09:01, 25.05.2020
Do spekulanta09:12, 25.05.2020
Logika się kłania panie spekulant. Podstawy logiki! Zna języki - wykształcony...
Przedsiębiorczy? A co on za biznes prowadzi lub prowadzi?
Trzy ćwoku. Spójrz jaki elektorat głosował na PO w ubiegłych wyborach... Kto otrzymał najwięcej głosów od ludzi z podstawowym wykształceniem! Poniał?
I pamiętaj, żeby o czymkolwiek pisać, trzeba bazować na danych, a nie TVN.
I jeszcze jedno... Niech Rafał Trzaskowski pojeździ po Polsce. Zabije go własne, rozdmuchane ego i obrzydzenie do ludzi, którego nie potrafi ukryć. 09:12, 25.05.2020
Do oczytanych07:53, 25.05.2020
Wszyscy są po jednych pieniądzach każdy kto dorwie się do koryta władzy w tym mieście ten kradnie i żeruje na ludzkiej krzywdzie nie liczą się z nikim i niczym taki mamy efekt obrazu biedy i nędzy w tym mieście co nam zapewnia władza tego miasta ! 07:53, 25.05.2020
4 Oceany07:59, 25.05.2020
Nasza d u r n a biurokracja. 07:59, 25.05.2020
xxxx08:01, 25.05.2020
To nie lepiej pozwać Wody Polskie za dziurawy most do Sądu. 08:01, 25.05.2020
glacjolog08:38, 25.05.2020
*%#)!& lodowiec, skandynaw jeden, Wisłę na złość zbudował. 08:38, 25.05.2020
STOP hipokryzji UM09:22, 25.05.2020
Wladza naszego miasta od 2014 remontuje chodnik, wtedy pozwolenie poszło na pierwszy odcinek, do dzisiaj nie odebrano go bo jest zrobiony byle jak! Teraz chcą drugi zacząć lecz potrzeba opłaty na Wody Polskie, to polska instytucja, za dzierżawę na środki na budowę wałów, zbiorniki wodne itd. bez paniki, Pan Marek W. I Krzysztof K. próbują starego chwytu, że nie moga bo czegoś niech najpierw pokażą co zrobili z pierwszym chodnikiem, który jest wadliwie wykonany i nie oddany do użytku!!! Mydlenie oczy UM dla Włocławian!!! 09:22, 25.05.2020
Ciąg dalszy09:25, 25.05.2020
Przez to pokażą że nie mogli nic, a faktycznie to nie robili nic. Pierwsza kadnrcja Marka W. to 4 letnia porażka, ten człowiek nic nie zrobił! Zaczęła się od 2018 druga kadencja, właśnie mamy 2020, powiedzcie sami co zrobił?!? Miasto umiera a ten zmienił sobie nowe auto jako prezydent! 09:25, 25.05.2020
wloclawek7909:32, 25.05.2020
czy hala O.S.I.R. tez zbudowana została nielegalnie? tam też są problemy z remontem ! 09:32, 25.05.2020
pies09:34, 25.05.2020
nie chca naprawiac to glupoty pisza nie legalnie co za czupki 09:34, 25.05.2020
teczowy tygrys18:35, 25.05.2020
Te czupki hyba są z PO i hlepa nie jedzą 18:35, 25.05.2020
tyśąc09:41, 25.05.2020
"przepływ dokumentów jest utrudniony z powodu epidemii koronawirusa"
Robimy skan i wysyłamy mailem. W czym problem?
Ano pewnie w tym, że urzędy to taki sam skansen jak spółdzielnia Zazamcze, która nie tylko nie ma strony internetowej, ale też maila! 09:41, 25.05.2020
RE09:42, 25.05.2020
@@@ Do zablokowanego z godziny 06:57 .Do prokuratury sprawę mostu nie zgłaszał p. Kukucki tylko ówczesny radny SLD p. Damian Chełminiak obecnie z-ca burmistrza Brześcia Kujawskiego.. 09:42, 25.05.2020
do RE10:57, 25.05.2020
Nie wiem dlaczego jeszcze tego nie zrobili, ale takie rzeczy PO zwykle zgłasza się do Unii żeby ukarali Polskę, a przecież wystarczy zgłosić europosłowi z tzw. opozycji albo bezpośrednio Tuskowi on już dalej sprawę pokieruje. 10:57, 25.05.2020
most 09:51, 25.05.2020
Najlepiej ten most wyburzyć, nie będzie kłopotów. Próbowało uciekające wojsko polskie w 1939 r, mało skutecznie, próbowały uciekające wojska niemeckie w 1945 r, też im się nie powiodło. Może teraz. 09:51, 25.05.2020
????????????09:52, 25.05.2020
Ile te remonty pozorowane kosztują podatników ? 09:52, 25.05.2020
Mój Nick10:01, 25.05.2020
Takie rzeczy tylko w Polsce, a już Włocławek to wisienka na torcie absurdu. 10:01, 25.05.2020
TO PRZEZ UFO10:05, 25.05.2020
dla naszej władzy wszystko pod górkę ,jest na kogo zwalić ,wybrano kretynów to tak jest 10:05, 25.05.2020
Mikser10:13, 25.05.2020
Kolesie z PO/SLD rwą się do władzy a nie potrafią załatwić prostych spraw, bo gdzieś tam po za Włocławkiem trzeba rozwiązać te problem. Proponuje na umowę zlecenie zatrudnić ludzi z PIS-u oni sobie poradzą z pertraktacjami z Wodami Polskimi i most naprawią , a wy siedźcie bierzcie ogromne wynagrodzenia i walczcie z PIS-em to jest wasza specjalność.
10:13, 25.05.2020
Wrong10:31, 25.05.2020
Takiej biuriokracji i bajzlu to dawno nie było jak teraz.Istny kabaret 10:31, 25.05.2020
mnmnmjmh10:48, 25.05.2020
Ale cyrk ku..rwa .KOmedia 10:48, 25.05.2020
Czesiek 10:49, 25.05.2020
Oby nie kazali rozebrać mostu bo stoi nielegalnie albo przesunąć całej konstrukcji troszkę w prawo bo stoi nie tam gdzie trzeba .Ja bym przesunął 10:49, 25.05.2020
naJLEPIEJ 11:29, 25.05.2020
BEDZIE JAK POWIECIE ZE NIC WAM SIE NIE CHCE ROBIC PANIE WOJTEK I TO BEDZIE BARDZIEJ WIARYGODNE 11:29, 25.05.2020
Krzyś11:31, 25.05.2020
W tej sytuacji trzeba zapytać marszałka, dlaczego od 1937 roku patronuje nielegalnemu mostowi. A tak na poważnie, podobno prawo nie działa wstecz. Śmieliśmy się z prostowania bananów przez Unię, a u siebie mamy lepsze kwiatki. 11:31, 25.05.2020
tchórz14:03, 25.05.2020
powinni znaleźć innego patrona, rzeczony marszałek Śmigły-Rydz wykazał się tchórzostwem, uciekł (śmignął) z pola walki, pozostawiając walczących żołnierzy. 14:03, 25.05.2020
JI2311:35, 25.05.2020
ZBUDOWAC NOWY DRUGI I LEGALNIE NIE WIDZE PROBLEMOW A STARYM PÓZNIEJ SIE ZAJAC ZMNIEJSZYC RUCH OGRANICZYC TONAZ POJAZDOW 11:35, 25.05.2020
Wlockrusz11:39, 25.05.2020
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, zwane dalej Wodami Polskimi, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Natomiast most im. Edwarda Śmigłego-Rydza we Włocławku,W czasie II wojny światowej wojsko polskie wysadziło most w powietrze w 1939 r. Został odbudowany przez niemieckie władze okupacyjne w 1944 roku a następnie przez niemieckie wojsko wysadzony w 1945 roku. Odbudowany ponownie w roku 1948 , ostatni gruntowny remont przeszedł w roku 2008 r.Pytanie co ma do stanu mostu jego remontu powstały twór Wody Polskie ?, i jak mogą kwestionować , nielegalnego wybudowania mostu skoro most wybudowano w 1937 roku, który mierzy 620 metrów długości i 9 metrów szerokości 6 m droga i po 1,5 metra chodników. To aberracja , chęć zawłaszczenia własności Włocławka na rzecz tworu , który w niedługim czasie zniknie i zastąpiony zostanie kolejnym przez partię rządzącą krajem wyłącznie dla stworzenia intratnych finansowo miejsc pracy dla kolesi i rodzin. 11:39, 25.05.2020
wodaa..14:06, 25.05.2020
Wody Polskie to PISowski wynalazek, stworzony dla obsadzenia dobrze płatnych stanowisk swoimi. Kompetencji zero albo mniej niż zero ale ega rozbuchane. Tfu. 14:06, 25.05.2020
Kuriozum12:04, 25.05.2020
Kolesie z PO doszli do wniosku że most stoi nielegalnie i dlatego nie będą go remontować. 12:04, 25.05.2020
jures12:26, 25.05.2020
Most stoi nielegalnie trzeba go zburzyć 🤣🤣🤣 12:26, 25.05.2020
Kujawiak12:51, 25.05.2020
Izraelska spółka wody polskie nie wie czyj jest most?To niemożliwe.Pogrzebcie a na pewno okaże się że jest własnością jakiegoś żyda. 12:51, 25.05.2020
re Mikser13:01, 25.05.2020
Warto pomyśleć o tej propozycji, bo w PIS-ie są faktycznie mądrzy ludzie, a jak jest w PO codziennie widzicie w mediach są wręcz śmieszni i jacyś niedouczeni i sfrustrowani, a ich zachowanie odbiega od norm i standardów normalności, mnie się wydaje że to cechy genetyczne i jakby nie jeszcze dorośli do kultury europejskiej. 13:01, 25.05.2020
Włocek13:08, 25.05.2020
Jest obawa że koledzy z PO jako nielegalny obiekt zamkną, tak jak halę sportową na ul.Warszawskiej ogrodzili i zamknęli bo chyba też nielegalnie została wybudowana. 13:08, 25.05.2020
do Włocek15:51, 25.05.2020
Oni go rozbiorą i będzie kasa za złom 15:51, 25.05.2020
hahahaha13:42, 25.05.2020
AHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA,most który stoi tyle lat jest nie legalnie xDDDD,no nie po prostu nie moge ze śmiechu,postawiliśmy go my na swoim terenie i jest nie legalnie.Nie bo nie *%#)!& ze śmiechu. 13:42, 25.05.2020
inspektor13:50, 25.05.2020
przepisy ustawy Prawa budowlanego z 1974 r. nie zawierały odpowiednika przepisu art. 63 ustawy Prawo budowlane z 1994 r., nakładającego na właściciela lub zarządcę obowiązek przechowywania przez okres istnienia obiektu budowlanego dokumentów dotyczących jego budowy. Dlatego też obowiązek wynikający z art. 63 ustawy Prawo budowlane z 1994 r. nie może odnosić się do obiektów budowlanych wybudowanych przed wejściem w życie tej ustawy, tj. przed dniem 1 stycznia 1995 r. Z tych względów właściciele i zarządcy obiektów budowlanych wybudowanych przed dniem 1 stycznia 1995 r. nie mają prawnego obowiązku posiadania dokumentacji budowy (por. wyrok NSA z dnia 27 lutego 2007 r., sygn. akt II OSK 394/06; wyrok NSA z dnia 16 stycznia 2013 r., sygn. akt II OSK 1705/11; wyrok WSA w Poznaniu z 20 lutego 2014 r., sygn. akt IV SA/Po 1091/13 - dostępne na stronie http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query). Jeżeli zatem inwestor, zarządca, czy też aktualny właściciel obiektu nie przedłoży na żądanie organu nadzoru budowlanego, pozwolenia na budowę wraz z dokumentacją budowlaną dotyczącą obiektu budowlanego wykonanego przez dniem 1 stycznia 1995 r., to nie można ustalać w drodze domniemań wynikających z braku dokumentacji, okoliczności świadczących o budowie obiektu bez wymaganych pozwoleń, a tym samym naruszeń prawa. Domniemania takiego nie przewidują przepisy procesowe, w szczególności art. 80 i 81 k.p.a., ani też przepisy prawa materialnego - prawa budowlanego. Jak wskazał NSA w wyroku z dnia 23 października 2019 r., sygn. akt II OSK 3006/17 (dostępny na stronie http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query) brak powyższego obowiązku (archiwizowania przez właściciela obiektu budowlanego dokumentacji związanej z realizacją obiektu) przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane z 1994 r., oznacza że nie ma obowiązku posiadania dokumentacji budowy oraz dokumentacji powykonawczej dla obiektów budowlanych wybudowanych, względnie przebudowanych przed 1 stycznia 1995 r., jak i co szczególnie istotne powoduje, iż nie można żądać od kogokolwiek przedstawienia dokumentów w postaci odpowiednich pozwoleń na budowę, pod rygorem przyjęcia, że dana inwestycja zrealizowana została w warunkach samowoli budowlane. 13:50, 25.05.2020
do inspektor15:54, 25.05.2020
A wg PO most jest postawiony nielegalnie i sądy mogą nakazać rozbiórkę - zgodnie z doktryną Nojmana 15:54, 25.05.2020
Qwerty114:14, 25.05.2020
ta funkcja cię przerasta tym to udowodniłeś a dzielnie redakcja pomaga niszczyć wizerunek. 14:14, 25.05.2020
@Qwerty114:49, 25.05.2020
do kogo ta mowa ? 14:49, 25.05.2020
😳16:10, 25.05.2020
To tak na powaznie?..... 16:10, 25.05.2020
PROM16:47, 25.05.2020
Bardzo odważny i mądry wniosek PO - most istnieje nielegalnie i jak słychać nie można nawet na nim robić remontów i konserwacji a więc trzeba będzie go rozebrać. Nowy prom który ma kurować na trasie Nieszawa -Bobrowniki , może z powodzeniem obsługiwać Włocławek - Zawiśle - teraz tylko podjąć odważna decyzję przez ekipę rządzącą Włocławkiem 16:47, 25.05.2020
Zakon SLD 19:11, 25.05.2020
Palucki za głowę się łapie... głupota, na głupocie, głupota pogania. Chcecie wmówić ludziom, ze teraz są geniusze u władzy a poprzednie 30 lat samorządu to idioci? Przez 30 lat samorządu wydawane pieniądze na utrzymanie mostu było nielegalne ? Remontowano, malowano, odśnieżano i to wszystko nielegalne ? Dobrodzieju ocknij się ! 19:11, 25.05.2020
xxxx20:21, 25.05.2020
Ty sobie przypomnij co za pałuckiego robił kukucki a później sam się złap za -uja 20:21, 25.05.2020
miecz.gral21:02, 25.05.2020
Szczyt głupoty. Za dużo jest urzedników i wymyślają sobie zajecia!!!!!! 21:02, 25.05.2020
Baza i Andrzej 21:25, 25.05.2020
Ta informacja to chyba doniesienie do organów ścigania na to co robione bylo w poprzedniej kadencji ... bo remont chodnika był wtedy chyba robiony i to jakoś na końcówce. Zatem zastępca donosi na swojego szefa. Czas chyba to rozwiązać ... 21:25, 25.05.2020
Mareczekcukiereczek21:46, 25.05.2020
Kolejny sztuczny problem miejskich specjalistów. Przed Wodami Polskimi drogi panie zastępca było RZGW czyli regionalny zarząd gospodarki wodnej, z którym jakoś wszyscy pana poprzednicy potrafili się dogadać i załatwić wszystko, tylko teraz jakoś wam nie wychodzi. A tak a’propos jak sprawa starej hali osir? Może czas powiedzieć? 21:46, 25.05.2020
Pietrek 4221:49, 25.05.2020
Skoro samowola budowlana to rozebrać i 50 tysi kary. 21:49, 25.05.2020
obywatel21:54, 25.05.2020
czekam kiedy rząd zainstaluje nam liczniki
wdychanego powietrza, oraz obciąży nas
kosztami emisji gazów cieplarnianych
w postaci dwutlenku węgla ?!
oczywiście, tradycyjnie i zgodnie z panującym
zwyczajem rolnicy do 1000 hektarów
oraz duchowni do 99 roku życia
będą z tego zwolnieni. 21:54, 25.05.2020
re obywatel 23:58, 25.05.2020
Z a rządów PIS- u to niemożliwe, ale tak się stanie wtedy, jak PO dojdzie do władzy 23:58, 25.05.2020
re re ....13:30, 26.05.2020
do ... re obywatel ... właśnie za pisu wprowadzono już
ok. 40 dodatkowo różnych podatków i opłat.
ze słynnymi opłatami w wodach polskich.
człowieku, czy bycie pisowskim betonem
automatycznie przekreśla bycie
choć odrobinę obiektywnym,
czy przyzwoitym ? 13:30, 26.05.2020
Bareja sie w grobie 23:24, 25.05.2020
Proponuję sprawdzić najpierw czy miasto ma umowę z Gruntami Polskimi, która umożliwiłaby dysponowanie jego terenem. 23:24, 25.05.2020
Ebola08:03, 26.05.2020
Ludzie dajecie się kręcić za nos, poprzednio morzna było wykonać napraw oraz remontu mostu, a tu nagle taki nowes, bardzo ciekawe jest to że kasa miasta jest pusta, przed wyborami najlepiej na kogoś winne, tak to jest jeśli się wybiera wiele partii zamiast jednej wtedy łatwiej jest kłucić dzielić i rządzić. 08:03, 26.05.2020
Kresek14:49, 26.05.2020
Nie ma takiej sprawy, której nie zepsuł by urzędnik państwowy. To jeszcze jeden przykład. 14:49, 26.05.2020
ww17:48, 26.05.2020
No to most rozebrać i ratusz będzie miał spokój a nowy postawią za ch......j wie kiedy.
17:48, 26.05.2020
Lodziarz18:36, 26.05.2020
A może koledzy z PO wyczuli bajońska kasę za złom i kombinują jakby tu ten most przeznaczyć do rozbiórki ? 18:36, 26.05.2020
Wiatry22:47, 26.05.2020
A taki jeden siedzi w apartamencie w Trojmiescie i z was się śmieje chłopcy... 22:47, 26.05.2020
luzak4922:20, 31.05.2020
Prawda. Jeden w apartamentowcu w Trójmieście drugi w Warszawie i z was rechocą. Pałucki wróć chociaż na jedną kadencję może wyjdziemy z tych oparów lansu bizancjum parkletów woonerfów baseników rowerków kolesiostwa nepotyzmu podwyżek itd... Normalnego człowieka który coś potrafi i ma doświadczenie. Nie dorównacie mu w niczym . Nigdy na niego nie głosowałem teraz żałuję. 22:20, 31.05.2020
Dembosz17:22, 04.02.2021
Tak! Koronawirus spowolnił przepływ łączy internetowych a e-mail przechodzi kwarantannę 🤣 17:22, 04.02.2021
pkp09:44, 25.05.2020
15 1
Pan prezydent kłamie że współpraca jest prawidłowa z Wodami Polskimi a dlaczego nie zatwierdzony jest plan zagospodarowania na Zawiślu. Podobnież Wody Polskie nie chcą wyrazić na ten plan zgody.
I ludzie budują domy na terenach zalewowych , na planowanych drogach i gdzie tylko kto chce😭 09:44, 25.05.2020