Zamknij

Od tego zależy przyszłość Włocławka! Ratusz walczy o 10 mln euro, więc pyta mieszkańców o pomysły i propozycje

15:00, 23.06.2020 N.S.
Skomentuj Fot. Natalia Seklecka Fot. Natalia Seklecka

Włocławek ma stać się miastem dialogu, miastem kompaktowym i miastem silnym gospodarczo. Jak? O to władze miasta zamierzają zapytać mieszkańców.

Od kilku miesięcy urzędnicy współpracują z doradcami Związku Miast Polskich nad stworzeniem programów rozwoju lokalnego i instytucjonalnego. Jeśli zostaną pozytywnie ocenione, miasto może otrzymać 10 mln euro z Programu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.

Procedura przyznawania środków przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie Włocławek wypadł bardzo dobrze. Miasto zajęło szóste miejsce na 212 samorządów starających się o wsparcie. Od tego, jak wypadnie w kolejnym, będzie zależało, czy otrzyma pieniądze.

- Myślę, że to będzie wsparcie widoczne w mieście i wsparcie, które spowoduje znaczne usprawnienia w pracy urzędu miasta i jednostek miejskich

– mówi Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka.

Niedawno zakończył się etap diagnostyczny opracowywania strategicznych dokumentów potrzebnych, by uzyskać dotację. Urzędnicy robili w nim ankiety m.in. wśród maturzystów, przedsiębiorców i petentów Urzędu Miasta. Każdy mógł wskazać, co w mieście powinno się zmienić.

Na tej podstawie określono trzy cele rozwojowe na najbliższe lata. Są to: miasto dialogu, miasto kompaktowe i miasto silne gospodarczo.

- Żeby były zrealizowane te cele, potrzebują mieć pomysły i projekty. O te pomysły chcemy zapytać mieszkańców Włocławka, dlatego serdecznie zapraszamy na otwarte konsultacje, które odbędą się w altanie na Słodowie

– tłumaczy Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka.

Pierwsze konsultacje odbędą się 24 czerwca (środa), w godz. 16-18. Tydzień później urzędnicy będą czekać na Słodowie w godz. 10-12. Ostatnie spotkanie odbędzie się 4 lipca (sobota), w godz. 16-18.

W czasie konsultacji będzie można poznać szczegóły dotyczące Funduszy Norewskich oraz wypełnić wypełnić Kartę Pomysłu z propozycją działań do realizacji.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(48)

... ...

38 9

Są to: miasto dialogu, miasto kompaktowe i miasto silne gospodarczo.
I miasto zabetonowane, a tyle było pięknej zieleni.
15:16, 23.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

włodekwłodek

6 0

Najpierw to trzeba to miasto zmodernizować, unowocześnić , doprowadzić do odpowiedniej estetyki żeby myśleć o kolejnym etapie a nie zastępcze farmazony dla nikogo . Nie jesteśmy myślący inaczej i wiemy po co i dla kogo ta kasa. Nie dla włocławian. 23:43, 23.06.2020


sossos

0 0

same parklety zróbta z burakami i kapustą to podpasuje do umyslów tych co wybralli PO... ewentualnie beton wszędzie 09:01, 24.06.2020


reo

KARTAKARTA

24 3

Czy wiecie co promuje karta norweska - bo kasa gdy nikt nie daje za darmo, warto się więc z tą kartą zapoznać ... 15:34, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

1 0

najpierw zmiana prezydenta Włoclawka 14:25, 24.06.2020


lollol

39 11

.........miasto dialogu, miasto kompaktowe i miasto silne gospodarczo.
A mi się te hasła kojarzą z ........... Proletariusze wszystkich krajów, łączcie się!
Przyszłość tego miasta zależy od dobrego włodarza, którego nie ma i jak do tej pory nie było. 15:37, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

1 0

Nie rozumiem tych zlosliwosci. Starają sie, robią cos...czego Ty oczekujesz? Cudu? Czy podarków typu 500+? 14:02, 24.06.2020


za mostemza mostem

27 6

A może nowy most, na drugą stronę Wisły. Miasto się ogradza i betonuje, zaraz wszyscy uciekną. Dlaczego nie robicie nic, by mieszkańców z miasta i okolicy przyciągną. Dlaczego nie ma jeszcze ścieżki rowerowej TAMA -MOST. Ludzie jeżdżą po ulicy. 15:43, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Uciekliście Uciekliście

3 1

Do gmin, to żądajcie od nich żeby dołożyli się ze środków które płacicie Gminom do waszych pomysłów. 08:00, 24.06.2020


zadeodzadeod

34 4

A za co władze biorą pieniądze??? Niech wymyślają mądre przydatne rozwiazania. 15:46, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bidokbidok

1 0

pinindze powinny być dla bidnych a nie na jakies pomysły.ludzie muszą jesc i pic i gdzie mieszkac wygodnie.im się to należy a nie jakies pomysly 21:27, 24.06.2020


KlocekKlocek

37 6

Czy oni wreszcie się przestana pytać i konsultowac a wezmą się za robote zamiast udawać ze coś robią.Zielsko rwać jezdnie naprawiac i odmalowywać gdzie te służby wszystkie są się pytam a ci posiadówy na altanie organizują i bedą się nadal pytać.Zamknąc urząd po co tam siedzicie 15:46, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanuszJanusz

6 15

oj prostaczek jesteś koleżko, tak płytko myślisz 16:14, 23.06.2020


@@

33 10

Ja mam pomysł żeby to lewactwo z tą władzą znikło raz na zawsze z życia miasta...... 15:54, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

4 Oceany4 Oceany

32 7

Za 10 baniek euro ile można postawić parkletów, woonerfów i innych dyrdymałów. 15:55, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

artyytartyyt

29 4

Na początek to by chyba wypadało przygotować dokumentację i projekty za min. 2 mln, w tym nasi włodarze nie mają sobie równych. 16:04, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłaśnieWłaśnie

23 2

Tak sobie myślę, często ogłaszany jest przetarg na wykonanie różnych projektów,dokumentacji technicznej itd na inwestycję budowlane itp. Kwoty za te usługi często przekraczają setki tysięcy czy milion złotych. Mój pomysł,to zatrudnić kilku projektantów, inżynierów, ludzi z kwalifikacjami do tego typu prac, stworzyć team 10-15 osobowy w urzędzie miasta. Przecież za te kwoty z tych przetargów to można płacić po 5 tyś i więcej tym ludziom miesięcznie przez kilkadziesiąt lat. Niech robią tego typu robotę jako urzędnicy. Ma to sens? 16:24, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CaruzelaCaruzela

13 0

Zgadzam się z Tobą, ale w takim razie co robią urzędnicy w Ratuszu?!
Czyżby byli niekompetentni na swych stanowiskach, bo potem - gdy coś nie wyjdzie - zmieniają funkcję i nadal są w Ratuszu! 20:45, 23.06.2020


to dialogto dialog

32 12

Włocławek ma stać się miastem dialogu ? Niedawno Włocławek odwiedził Pan prezydent RP - ale nie zauważyłem żeby samorząd miasta chciał dialogu, nawet nie przywitał głowy państwa. I o jakim dialogu mówi prezydent miasta ? 16:41, 23.06.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jedrusjedrus

12 20

kto odwiedzil? marionetka bez jajek,pan prezydent buahahaha 16:55, 23.06.2020


monologmonolog

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


DawidKDawidK

25 4

Marek! Nie kłam.... 16:48, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zazamczokzazamczok

13 2

pomysł świetny... do roboty to pogadamy dopiero tak to miasto z papieru a z tego nic nie wynika sprowadzę wuja z ameryki to sobie pogadacie z Wojtusiem 🤠 18:07, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

22 4

Wiecie po co władzom konsultacje, jak coś nie wyjdzie, a nie wyjdzie będzie na kogo zwalić winę. Przecież to nie my, tak chcieli konsultanci. 18:07, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzezornyPrzezorny

11 3

KARTA NORWESKA - coś nie bardzo dobrze mi się kojarzy - Norwedzy mają specyficzne podejście do życia a za darmo to 10 mln euro nie dadzą - czy oby warta jest taka transakcja ? 19:04, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do właśnie do właśnie

14 3

A po co projekty - jak po pierwsze na niektóre z góry wiadomo że nie ma kasy a inne które są w granicach możliwości nie są realizowane, albo w wyniku inercji i marazmu albo po prostu to przerasta włodarzy logistycznie - tak może być bo stale słyszymy pretensje do PIS-u, że nic nie robią że drogi i ulice w fatalnym stanie że nawet trawy nie pościnane i do posłanek PIS że nie realizują inwestycji we Włocławku - Paradoks bo przecież że Włocławkiem zarządza samorząd PO/SLD a nie PIS. 19:31, 23.06.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JędruśJędruś

5 2

Człowieku, zjadasz za dużo kiełbasy wyborczej o smaku pis-u. Myli ci się wszystko. Przypomnij sobie anulowanie, i zastanów się czy ufać takim ludziom,co próbują oszukać innych w celu osiągnięcia korzyści dla własnej d....y. 20:14, 23.06.2020


Właśnie, że właśnie.Właśnie, że właśnie.

6 3

człecze: 19:31, 23.06.2020 -- ''do właśnie''.

Bzdury piszesz! Nie sięgając aż do Warszawy i pozostając na miejscu - mogę stwierdzić, że lokalni PiS-owcy nie zabiegają o dobro naszego Miasta! Więcej - czasem odwracają się plecami do obywateli, gdy ktoś zgłasza im problem. Niestety, to fakt. 20:37, 23.06.2020


CzłeczeCzłecze

3 1

Człecze, wydaje się że przeszło tysiąc urzędników jest w samorządzie zatrudnionych we Włocławku na etatach a piszesz że dwie posłanki nie chcą załatwiać spraw, które należą do kompetencji samorządów. Te Panie powinny stale i permanentnie kontrolować tych urzędników bo ludzie się jak piszesz skarżą się, a one nie są stanie im załatwić sprawy bo jest to prawdopodobnie w kompetencji ratusza... Proponuje poczytać o kompetencjach posłów w terenie - nie będziesz wtedy tak błądził. 23:43, 23.06.2020


$$$$$$$$

13 3

10 milionów ...czy chodzi o ponowny remont starej hali ? 20:19, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ano, co zrobić??Ano, co zrobić??

11 0

Cyt: ''(...)wypełnić wypełnić Kartę Pomysłu z propozycją działań do realizacji''.
---------------
Z niewątpliwym poważaniem każdych stanowisk, ale i z zażenowaniem - zastanawiam się, czy zgodziłbym się pracować na stanowisku, na którym miałbym wpływ na kształt życia lokalnego społeczeństwa, a nie miał określonej koncepcji podejmowania właściwych decyzji, zmieniających na lepsze różne (kulturalne, sportowe, bytowe) profile życia Mieszkańców.

Nigdy nie będę szewcem, bo nie potrafię reperować butów.
Nigdy nie będę lekarzem, bo nie potrafię leczyć na poziomie wiedzy absolwenta uczelni medycznej.
Nigdy nie będę pilotem, bo samolotem latałem nad Europą lecz jedynie jako pasażer.

Ale mógłbym być politykiem lub jakimś - np. radnym (doradcą) samorządowym, bo (jak widzę) ...i jak czasem usłyszę, choćby przed kilkoma minutami pewnego posła, Michała D. - nie musiałbym błyskać wiedzą i mądrością, opartą na oczywistej inteligencji.
Bez urazy kogokolwiek, ale wiem, o czym myślę i piszę.

Pod pozorem kompatybilności z Mieszkańcami kryje się brak inwencji infrastrukturalnej.
Taki mam punkt spojrzenia na kwestię zbierania propozycji: --- co zrobić? --- 20:32, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

13 0

"- Myślę, że to będzie wsparcie widoczne w mieście i wsparcie, które spowoduje znaczne usprawnienia w pracy urzędu miasta i jednostek miejskich" Aby usprawnić funkcjonowanie UM to wysłać urzędasów na naukę do Starostwa Powiatu a szczególnie Wydział Komunikacji. 22:18, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dureldurel

19 1

To będzie wsparcie dla pana Wojtkowskiego, Wojtkowskiej, kilka rad dla Kukuckiego, interesy dla Grządziela itp. Zrobią kilka skwerów, zabetonują kolejne zielone miejsca i stworzą nowe stowarzyszenia żeby koledzy wzięli kasę. A mieszkańcom podwyżki. Już wam nie wierzę , że zrobicie coś pożytecznego dla mojego miasta. Sorry 22:31, 23.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zgadzam się w 100%Zgadzam się w 100%

3 0

Jesteś bardzo świadomy tego co tu się dzieje. Nawet nie wiesz ile prawdy może być w tym co skomentowałeś...... 09:05, 24.06.2020


NiktolecNiktolec

8 3

Za 45 mln. złotych to można dalej oglupiać ludzi zwłaszcza młodych jako kontynuacja programu róbta co chceta. Proponuje na Slodowie bajoro z błotem i odchodami dla potrzebujących wyzwolenia całkowitego, terenowy salon tatuażu ala wnuczka, salun totalnej tolerancji seksualnej i namiot miłości z wygnancami z za morza Śródziemnego. Dla zwierzat nie mylić z Homo erectus koniecznie biuro rzecznika ich praw. Na bulwarach koniecznie wzorem Francji pomnik ludzkich genitali sikajacych na przechodzących przechodniów. Gospodarczo to koniecznie spalanie genialnych myśli naszych wybrańców i realizacja planu poszerzenia ilości punktów sprzedaż odurzaczy pospolitych co zapewni wpływy do budżetu. 22:58, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

7 1

Cały czas interesuje mnie za co można otrzymać tak ogromną kasę ? A czy oby ta kasa to nie za zmianę obyczajowości i kulturowości ? Jak to będzie wiadomo i na piśmie potwierdzone to w następnej fazie można rozmawiać o jej wydatkowaniu, ale najpierw za co taką kasę można otrzymać ? 23:33, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opelopel

14 1

Słuchajcie czytałem dwa razy i nic z tego tekstu i wypowiedzi prezydenta nie zrozumiałem. O co chodzi ? Na co ma iść te 10 mln euro. Na usprawnienie UM i jednostek ? Dziękuję ale nie tego oczekuje od obecnej władzy. Porażka. 23:37, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J61J61

6 0

Zapytam dokładnie o co dokładnie chodzi z dyktafonem. 23:54, 23.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sami swoiSami swoi

7 0

Tytuł fantastic. Jeśli od 10 mln. euro zależy los naszego miasta to chyba czas umierać. W Samych Swoich Kargul z Pawlakiem mówili, że marny nasz los jak nasza przyszłość zależy od dzikiej świni/wymalowali prosiaka na czarno dla wladzy/ a teraz od funduszy norweskich. 04:59, 24.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sossos

3 0

same parklety zróbta z burakami i kapustą to podpasuje do umysów tych co wybralli PO... ewentualnie beton wszędzie 08:53, 24.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mm

0 1

No tak PiS sprawiłoby, ze Włocławek stałby sie metropolia zlotem płynąca hahahahaha 14:06, 24.06.2020


Matka WłocławiankaMatka Włocławianka

1 0

A może wkońcu niech uczciwie wybudują z części tego budrzetu Prezydent Naszego Miasta i jego Wice Prezydent mieszkania komunalne dla Samotnych Matek z dziećmi ,niepełnosprawnymi i ofiar przemocy ,niech dotrzymają słowa z przyznaniem takim osobą należytej pomocy mieszkaniowej ! 09:48, 24.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikołajMikołaj

4 0

Miasto może otrzymać 10 mln euro z Co to za fundusze norweskie , co to za karta -czego dotyczy , kto jest fundatorem, jak się nazywa organizacja co rozdaje taka kasę, za co chcą płacić 10 mln euro miastom , jakie zobowiązania muszą przyjąć na siebie mieszkańcy miasta , co to znaczy miasto dialogu, co to znaczy miasto kompaktowe - Czy Norwegia ma z dużo pieniędzy ze rozdaje i bezmyślnie chce fetować miasta w świecie. 10:01, 24.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziwnedziwne

3 0

Dziwne że Norwegia nie potrafi zadbać o dialog i wychowanie społeczeństwa u siebie a chce kasę rozdawać i uzdrawiać miasta w świecie a u siebie jak podają stale media - stwarzają problemy rodzinom dzietnym - poprzez administracyjną ingerencje państwa w wychowanie dzieci - miedzy innymi zabieranie dzieci rodzinom , zdarza się ze rodziny z dziećmi uciekają do innych krajów bo są szykanowani. Ot takie skandynawskie wychowanie dzieci zagubionych w rzeczywistości - Gret . A Berwik to chyba też norweskie wychowanie ? 10:30, 24.06.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

0 0

To porównaj patologie w Polsce, która jest powszechna i praktyczny brak patologii w Norwegii. A zabierają dzieci takim polaczkom, co nie nadaja sie na wychowywanie dzieci. 14:04, 24.06.2020


Grube niciGrube nici

4 0

Warto sprawdzić skąd do Norwegii trafia kasa do jakiej organizacji z jakimi celami i założeniami ideologicznymi, która następnie redystrybuje je do innych państw i miast , bo nie jest do uwierzenia dla zdrowo myślącego, że Kraj który nie najbogatszy na świecie rozdaje ogromne fundusze ze swojego budżetu. 10:56, 24.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EOGEOG

0 0

UWAŻAM ŻE NA DYKTAT organizacji i realizację Programu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 - powinna być zgoda mieszkańców Włocławka wyrażona poprzez REFERENDUM - 10:52, 25.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amator hulajnogiamator hulajnogi

0 0

Niech Kukucki na każdej ulicy ustawi stojak na trzy rowery, oczywiście z wielką pompą 15:38, 30.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%