Zamknij

Dyrektor szpitala z wotum nieufności od związkowców. Chcą jej zwolnienia i audytu, który...

10:00, 07.07.2020 N.S. Aktualizacja: 12:26, 08.07.2020
Skomentuj Związkowcy chcą odwołania szefowej szpitala. Fot. Natalia Seklecka Związkowcy chcą odwołania szefowej szpitala. Fot. Natalia Seklecka

Związkowcy domagają się zwolnienia dyrektorki włocławskiego szpitala, Karoliny Welki. Wysłali do marszałka województwa wotum nieufności z listą kilkunastu zarzutów stawianych szefowej placówki.

Karolina Welka pracuje w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym od 2016 roku. Początkowo odpowiadała za inwestycje. Funkcję dyrektora objęła po rezygnacji Marka Bruzdowicza w listopadzie 2019 roku.

Od tego czasu szefowa placówki już kilka razy była atakowana za to, jak kieruje szpitalem. Wiele zastrzeżeń przedstawili miejscy radni, a odwołania Karoliny Welki domagali się internauci (pisaliśmy o tym tutaj).

Teraz dyrektorkę szpitala krytykują pracownicy lecznicy zrzeszeni w związkach zawodowych. Dziś (7 lipca) do naszej redakcji dotarło pismo w sprawie wotum nieufności wobec Karoliny Welki.

- Pani Karolina Welka jest dyrektorem stosunkowo niedługi czas. Niestety przez okres ten zdążyła niechlubnie wpisać się w historię tego szpitala

– czytamy w piśmie skierowanym do Piotra Całbeckiego, marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.

Wotum nieufności zostało poparte 13 zarzutami wobec działalności szefowej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku.

Związkowcy twierdzą, że pod rządami Karoliny Welki dynamicznie wzrosło zadłużenie szpitala, rozrosła się kadra administracyjna, a znacznie zmniejszyła kadra medyczna. Wyliczają też szereg przepisów, których ich zdaniem nie przestrzega dyrektorka szpitala.

Wśród zarzutów pod adresem szefowej placówki znalazły się również m.in. brak kontroli nad inwestycjami oraz zamykanie kolejnych oddziałów - chirurgii dziecięcej (zamknięta, kiedy dyrektorem był Marek Bruzdowicz), neurologii (została zawieszona - czytaj tutaj) i jednego z oddziałów chorób wewnętrznych (doszło do połączenia oddziałów w związku z planowaną przebudową placówki - czytaj tutaj).

Związkowcy domagają się natychmiastowego odwołania Karoliny Welki i całego zarządu szpitala. Chcą też spotkania z marszałkiem Piotrem Całbeckim i przeprowadzenia audytu „mającego na celu sprawdzenie, czy nie doszło do rażących zaniedbań ze strony zarządzających szpitalem”.

Pod pismem podpisali się przedstawiciele sześciu związków zawodowych. Kopię dokumentu przesłano do wojewody Mikołaja Bogdanowicza, członków Rady Społecznej szpitala, posłów i senatora z okręgu włocławskiego NFZ, prezydenta Włocławka i starosty powiatu włocławskiego.

Karolina Welka nie otrzymała kopii pisma, w związku z czym nie może odnieść się do jego treści.

Pytania o to, jak zareaguje na pismo marszałek Piotr Całbecki i czy przychyli się do żądań związkowców, przesłaliśmy do rzeczniczki prasowej Urzędu Marszałkowskiego. Czekamy na odpowiedź.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(67)

PopieramPopieram

70 2

Czas najwyższy, nie wiem czemu tak długo czekali. Niedługo zamkną cały ten szpital jak dalej tak będzie, tu trzeba silnej ręki i operatywnego, może trochę cwanego dyrektora ze znajomościami, który będzie potrafił załatwić wsparcie i ratunek dla szpitala. 10:33, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StefanStefan

8 1

A gdzie Rada Społeczna z Kopyściem z PO na czele? Cały czas trąbili o tym jak to szpitale są nieprzygotowane na pandemię - a sami nimi zarządzają. 19:15, 07.07.2020


reo

Ratować szpital Ratować szpital

72 5

Panie Marszałku Calbecki z PO

Trzeba ratować szpital we Włocławku
a nie tylko kasa na Toruń. 10:37, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kamil DeraKamil Dera

22 36

Za dużo cymbałów w związkach to zwykle nieroby 11:10, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

megan54megan54

1 2

A TY kim jesteś nic nie mniejszym cymbałem pisząc tak o innych, z jednej miski z nimi jesz, że wiesz? 00:48, 08.07.2020


DedDed

65 1

Ja bym się też przyjrzał radzie społeczej szpitala. Tego pseudo organu co tam Kopyść wegetuje. Większych szkodników od nich nie ma. 11:10, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brawobrawo

30 10

Proszę nie narzekać - jest bardzo dobrze tak jak sobie wybraliście włodarzy w wyborach, a szpital jak się zamknie to jest jeszcze w Toruniu - tam jak idą głosować to myślą nie tylko o mieście ale i sobie i swojej egzystencji jaką mogą stworzyć im ich wybrańcy do zarządzania miastem. 11:14, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

777777

9 2

W Berlinie też są. 12:01, 07.07.2020


już po nasjuż po nas

40 0

Odpowiedź Całbeckiego będzie jak zawsze - brak merytorycznych powodów do odwołania Welki ze stanowiska. Po awanturach z początku epidemii wpłynęło kilka podobnych pism i każde zostało rozpatrzone w taki sam sposób. Platforma Platformie rękę myje, a ludzie mogą sobie umierać dalej. Po wszystkim przeniesiemy panią dyrektor gdzie indziej, a we Włocławku zostaną tylko zgliszcza i prywatne lecznice. 11:15, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

konfliktykonflikty

3 2

https://www.rankinglekarzy.pl/grzegorz-krychowiak/wloclawek-8868#opinie 11:23, 07.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qw_qw_

5 5

Mało który lekarz we Włocławku jest kompetentny. Może dlatego, że to Włocławek... 11:37, 07.07.2020


do  qw_do qw_

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


qw_qw_

20 3

To kiedy przenoszą szpital do Torunia? Słyszałem, że mają go podkopać aż do fundamentów i na barce go spławić razem z kadrą w środku. Nawet ogrodzenie i namiot do triażu wezmą. 11:34, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bObbOb

34 0

Zarządzanie tym szpitalem, i to wojewódzkim!, to porażka i parodia. Wstyd normalnie .... 11:41, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ormowiecormowiec

26 10

My czerwona PO-st komuna nie mamy za dużo oleju w głowie i na wyborach zawsze głosujemy przeciw sobie - czerwony kolor przyćmiewa nam mózgi na wyborach - a potem się dziwimy ze jest kaszana i paździeż 12:12, 07.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BzylBzyl

10 13

PO jest niebieska, czerwony jak socjalizm, jest PiS! 12:20, 07.07.2020


re bzylre bzyl

11 10

Wydaje mi się że PO to jest aż mocno przebarwiona na czerwony kolor - im atawistycznie chyba bliżej jest do bolszewików, bo charakteryzują się dużą agresją a nieudacznictwo zastępują butą i tupetem. 12:45, 07.07.2020


??????????????

35 1

Od ilu lat ciągnie się ta farsa we włocławskim szpitalu pod egida ,,społecznej rady błogosławionej przez imć marszałka '' ? Wybieramy stołkowiczów -nierobów i potem narzekamy na nich ? 12:54, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DXDX

31 3

NARESZCIE !!! Wreszcie do kogoś dotarło, że ta kobitka nie nadaje się do kierowania taką placówką. Brawo, nie popuszczać. 13:00, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lewactwo rządzilewactwo rządzi

25 5

pani dyrektor nie jest z mojej , związkowcy najlepiej nic by nie robili tylko kasę brali i tak
bajzel trwa od 30 lat , zaraz zamkną i będzie po kłopocie... 13:05, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do XDdo XD

6 30

A ja jako gorący sympatyk PO uważam że we Włocławku właśnie taka osoba się bardzo nadaje na rządzenie szpitalem 13:06, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipiPipi

20 6

Rząd powinien przejąć wszystkie szpitale w Polsce. 13:38, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niknik

18 2

plotka głosi,że Pani Welka to rodzina Marszałka Całbeckiego.
13:48, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Pipido Pipi

25 16

Nie kracz - to nierozsądny pomysł bo rząd PO/PSL sprzedał i zlikwidował 30% szpitali w Kraju , a jak nie daj Bóg Trzaskowski zostanie prezydentem , to dalsze istnienie szpitala we Włocławku może być pod znakiem zapytania - wszak Trzaskowski to reprezentant III RP i przedstawiciel z b. rządu Tuska PO/PSL 13:56, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PipiPipi

5 4

Trzeba się zdecydować albo prywatna służba zdrowia albo państwowa. Dziś jest samorządowa i jak wygląda widać we Wloclawku. Rząd w czasie pandemii musiał się zmierzyć nie tylko z wirusem ale i wrogimi mu samorządami. Dobrze ze nie mieliśmy sytuacji podobnej do Włoch Francji Hiszpanii. 15:58, 07.07.2020


lukashlukash

21 2

Szpital i tak od dawna był zaniedbany nie tylko Welka się przyczyniła... nawet fizjoterapeuci do których chodzilem na zabiegi jeszcze w zeszlym roku sami podkreślali że większego syfu jaku nas w szpitalu już nie może być okazuję się jednak że może 😠 14:06, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


re Tomaszre Tomasz

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


gostek gostek

5 14

pewnie związkowcy to jeden związek Solidarność, jak zwykle występujący o odwołanie dyrektora do Marszałka, a może wystąpią do Ministra o odwołanie zarządu Anwilu? 14:17, 07.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SoliSoli

7 0

Solidarności tam dawno nie ma. 16:13, 07.07.2020


megan54megan54

4 0

Do gostek widać, że wypisując te bzdury nie masz najmniejszego pojęcia jakie związki działają w Szpitalu bo gdybyś to Ty tam pracował to byś pomyślał głową a nie czym innym. 22:24, 07.07.2020


mkmk

24 9

Czy Wy ludzie kiedyś przejrzycie na oczy?!
Czy nie widzicie tego że tam gdzie jeszcze zasiadają ludzie pelokoko.. to wszystko stopniowo jest przygotowywane do upadku, zadłużenia? A nasz szpital to tym bardziej, niby robią remonty itd ale lekarzy brak, oddziały są zamykane, do czego to zmierza?
A teraz jeszcze większość obym się mylił chce by rządził szambonurek polską, który dla warszawy nic nie zrobił oprócz palet i wyspy dla kóz, no i podwyżki śmieci jak i u nas itd itd...
Wczorajsza debata z jego udziałem to czasami miałem wrażenie jakby to był casting.. ta jego mimika ech.. i co chwila powtarzane - ja to będę konsultować z ekspertami specjalistami przed podpisaniem.. heh.. no i miały być darmowe żłobki i przedszkola w stolicy, są? Ktoś coś wie? 14:22, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

re re

2 0

Realizują stoczniowy scenariusz ! 21:42, 07.07.2020


Karolina..Karolina..

4 7

Cześć panowie, mam na imie Karolina 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : http://milepanie.pl/kar89 14:47, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wicherekwicherek

15 0

Proszę spojrzeć krytycznie na średni szczebel zarzadzania , tam jest dopiero co robić a raczej co wymagać, niestety byłem tam i wszyscy mówią uciekaj z tego bajzlu, ale jak analizowałem przez 9 dni pobytu prace placówki i raczej bym się zajął szczeblem technicznym ale i również godzinami pracy specjalistów medycznych , którzy pracują 5 ośrodkach i nie mają czasu na zajecie się chorymi we Włocławku .Po prostu brak jest właściwej ręki i porządnego regulaminu , co wymagam i za co place, i komu. Tam naprawdę pracują uczciwi ludzi tylko trzeba ich docenić i dojrzeć. Przede wszystkim dokładność, porządek, czystość. Na pewno by wiele się zmieniło. Pozdrawiam
14:54, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do Wicherek do Wicherek

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


aaaaaa

3 1

https://izba-lekarska.pl/monitor-lekarski/stanowisko-oil-w-warszawie-w-sprawie-slow-wypowiedzianych-przez-prezydenta-rp-podwazajacych-sens-szczepien-ochronnych/ 15:08, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Wicherekdo Wicherek

17 6

Wicherek Ty musisz wiedzieć że we Włocławku rządzi PO/SLD - tak jest we wszystkich miastach w Polsce gdzie ta formacją rządzi obserwuje się ogólny marazm inercję żeby nie powiedzieć degenerację; rozejrzyj się co się dzieje w Gdańsku- zaniedbane ulice o Westerplatte nie wspomnę , ale np. kupili paździerzowy rydwan z UK, w Warszawie spuszcza się szambo do Wisły zagrażając ekologii Kraju , odpady za ciężkie miliony rozwozi się po Polsce na polach , bo spalania nie działa, przy niewielkich opadach ulicami miasta płyną potoki, zalane metro ale i domy - bo nikt nie dba o udrożnienie kanalizacji, mimo że organizację komunikacji miejskiej sprzedali Niemcom - to pasażerowie są zagrożeni bo kierowcy jeżdżą naćpani o wzroście opłat za wywóz śmieci nie wspomnę bo robią to miasta gdzie samorządy są samorządy PO , prawie wszystkie te miasta są bezmyślnie zadłużane przez tzw nie trafione wydatki. 15:21, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miastonasercumiastonasercu

21 1

Za bajzel w szpitalu odpowiada również klika, na toruńsko -bydgoskich klęcznikach, od wielu lat rządząca tym coraz biedniejszym miastem... 15:34, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polpol

11 1

"Ludzie ochoczo zmieniają swe rządy, nie wiedząc że z deszczu pod rynnę wpadają" Niccolo Machiavelli 15:38, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UlUl

8 7

NIgdy nie słyszałem aby związki zawodowe w tym Szpitalu pozyskały ,jakiekolwiek fundusze na rozwój Szpitala w którym działają, aby konstruktywnie dążyły składając merytoryczne propozycje pozyskania funduszy europejskich dla Szpitala. Analizują postulaty - ogólnikowe- chwalą Dyrekcję za zdecydowane i właściwe działania w dobie CORONAVIRUSA, chroniące pracowników Szpitala i pacjentów tego regionu. 15:49, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no cóżno cóż

11 5

Te związki zawodowe, nie mają potencjału na zmianę sytuacji Szpitala na lepsze, nie maja chyba wiedzy i nie słuchają ....są odrobinę poza rzeczywistością szpitalną i sytuacją w jakiej Szpital się znalazł, ekonomiczną, epidemiologiczną --"Coronavirus- " Prawa pracownicze są bardzo ważne......i tu wszyscy się zgadzają....na marginesie ...czemu poprzedni dyrektor ..uciekł? 16:00, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gość gość

6 5

Związki zawodowe.... Raczej kilka zdesperowanych, zakompleksionych osób, coś by chcieli tylko sami nie wiedzą co.
16:06, 07.07.2020


AmonAmon

16 0

Czy marszałek znajdzie czas na zapoznanie się pomiędzy wizytami w kościołach? 17:10, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

19 1

A może ktoś przypomni sobie co zrobiła z pracownia kardiologii inwazyjnej zmieniła cały personel i zatrudniła pielęgniarki z Poznania .Ciekawe ile im płaci? Teraz odchodzę też lekarze. Może też zatrudni lekarzy z poza Włocławka, ale za jakie wynagrodzenie? 18:11, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wlwl

11 0

Czy ten pan Radny Hupało to ten...od parówek ze Szpitala z 2017r? Czy od tego czasu coś zrobił dla Szpitala? 18:21, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManiekkManiekk

8 1

Gdzie są pieniądze na co wydane czy te decyzje.Aby nie były sabotarzem i desorganizacją względem interesu lokalnej społeczności.Czy te decyzje nie pogorszyły świadomie sytuacji chorych w szpitalu.Czy decyzje te nie były wbrew szkodliwe z góry do przewidzenia. 18:31, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wek Wek

16 1

Najwyższa pora wziąść się za tę panią dyr, za chwilę doprowadzi do zamknięcia całego szpitala, rozłożył ręce i powie "mamy taki klimat" 18:41, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

demodemo

15 1

od 1lipca2020 r szpital ma nowego człowieka na stanowisku zastępcy dyrektora d/s inwestycyjno-.eksploatacyjnych.Jest to były dyrektor szpitala w Chełmnie.-mgr.historii.Następna osoba związana z PO. 18:45, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

re re

7 1

W PO WF-fista , historyk i filozof to ,,kręgosłup'' fachowców od wszystkiego . 21:46, 07.07.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LkLk

8 6

Najpierw to niech się przewodniczący związków zawodowych, przede wszystkim ratowników, nauczą budować zdania, zdobędą elementarną wiedzę, a następnie spróbują merytorycznej dyskusji z dyrekcją....zamiast tupać nogą, z powodów im samym nieznanych. 20:26, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

megan54megan54

3 6

No ta wypowiedź jest wysokim stopniem umiejętności budowania zdań, a wiedza elementarna o kultura wysoko zamiatana. Żenada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 22:30, 07.07.2020


krukkruk

10 0

kilku zaiteresowanych wcześniej szpitalem we Włocławku menedżerów jeżdzi po szpitalalach po powiatach i w innych województwach, teraz ten szpital zapewne mają też w nosie a marszałek jak zwykle obsadzi kogoś z Torunia i będzie to samo. Brużdzio poszedł do Rypina i rozwija tam szpital w Lipnie połowa pacjętów z Włocławka w Radziejowie szpital zatrudnia lekarzy z Włocławka o tych co mogą ten szptal poprowadzić to władza ma w dupie a szpitala nie musi być 20:47, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrowiczPiotrowicz

8 2

Wygląda jak Pawłowicz za młodu. Ta sama buta i pogarda bijąca z twarzy... 20:53, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LekarzLekarz

9 1

Ludzie ludzie do urny wyborczej, a nie do uryny marszałkowskiej 21:56, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

megan54megan54

1 8

No ta wypowiedź jest wysokim stopniem umiejętności budowania zdań, a wiedza elementarna o kultura wysoko zamiatana. Żenada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 23:06, 07.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość Gość

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Advocatus diaboliAdvocatus diaboli

8 1

Szanowni Państwo moi krajanie, no nie mogłem już się nie odezwać w tej sprawie, czy wy wszyscy nie macie w głowie po kolei. Przecież nikt nie będzie miał pomocy za chwile ani wasze dzieci ani rodzice. Dyrektor i tzw. zarząd powinien być z Włocławka to podobna sytuacja jak z prezydentem i zastępcami w UM kto to wymyślił żeby wybierać władze miasta Włocławka pochodzących z miasteczka co ma 3000 mieszkańców ,do zarządzania miastem co ma 110 tys mieszkańców ( to tak jakby Los Angeles w USA gdzie jest 4mln ludzi rządził chłopek-roztropek z Hollywood gdzie jest 145 tys mieszkańców) . Znacie piosenkę Dawida Podsiadło "małomiasteczkowa głowa" to na pewno, to posłuchajcie. Wnioski wyciągnijcie sami Koziołki Matołki..... 23:13, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Elwira.Elwira.

2 4

Cześć! Na imię mam Elwira, mam 23 lata. Chcę znaleźć mężczyznę do miłych spotkań i kontaktu w nudne dni. Z przyjemnością odpowiem wszystkim samotnym bo sama czuję się samotna, napisz do mnie na stronie randkowej gdzie spokojnie moglibyśmy pogadać, również na stronie znajdziesz moje odważne fotki mój profil to : http://milepanie.pl/elwirka 23:34, 07.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

megan54megan54

2 7

No ta wypowiedź jest wysokim stopniem umiejętności budowania zdań, a wiedza elementarna o kultura wysoko zamiatana. Żenada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 00:46, 08.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ona 25ona 25

2 1

sorry, ale jak się patrzy na tą panią to od razu widać że ona zupełnie nie nadaje się do ŻADNEJ funkcji,tym bardziej do bycia dyrektorem tak ważnej funkcji ..powiem tak tej pani to my już dziękujemy 14:50, 08.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do POLEK i POLAKÓW !do POLEK i POLAKÓW !

3 2

W niedzielę odbędą się bardzo ważne wybory, od których zależy to, czy PiS dalej będzie sobie robił z Polski własny folwark i dążył do państwa quasi-autorytarnego, w którym prawo (kiepskie, bo kiepskie, ale zawsze jakieś) nie ma znaczenia lub jest dowolnie zmieniane pod widzimisię Kaczyńskiego.

Nie będzie tutaj patosu, postaram się przedstawić konkrety.

Myślę, że większość osób, które zobaczą ten post , którzy rozumieją język polski i mogą głosować pójdą na wybory i będą głosować przeciwko Dudzie, czyli na Trzaskowskiego. Zrobię to samo.

Do kogo zatem kieruję ten post? Przede wszystkim do tych, którzy nie chcą PiSowskiego monopolu władzy, ale wciąż mają rozterki, bo Trzaskowski im nie odpowiada. Po drugie do tych, którzy uważają, że obie opcje są tak samo złe - i nie zagłosują lub oddadzą nieważny głos. Po trzecie - choć wątpię w szanse powodzenia - do tych nielicznych (wśród moich znajomych), którzy chcą głosować na Dudę.

Kolejność argumentów losowa.
--------------------------------------------------------------------------
(1) "Nie zagłosuję na Trzaskowskiego, bo to poparcie dla Platformy, której nie lubię z powodów x, y, z".

To nieprawda. Głos oddany na Trzaskowskiego nie jest poparciem dla partii, z której się wywodzi. Jeśli wygra Trzaskowski, to i tak do wyborów parlamentarnych mamy kilka lat, podczas których wszystko się może zmienić, zaś Wy możecie działać/wspierać Wasze partie: Lewicę, Konfederację, PSL itd.

Głos na Trzaskowskiego to głos przeciwko PiSowskiemu jedynowładztwu.

(2) "Nie zagłosuję na Trzaskowskiego, bo to liberał, a ja jestem osobą lewicową. No i PiS wprowadza jakieś programy socjalne".

Odpowiedź:
(a) Nie znam prawdziwych poglądów Trzaskowskiego. Nie wierzę w jego zapewnienia o tym, że będzie wetował wszystkie podatki (choć chciałbym, żeby tak było). Myślę (mam wrażenie, doksę), że gospodarczo (i w ogóle światopoglądowo) to najbliżej mu do Wiosny Biedronia.

(b) Platforma to partia bezideowa, której liberalizm gospodarczy został Tuska oficjalnie odsunięty na bok - już w 2011 roku (choćby w wywiadzie dla "Polityki", jeśli mnie pamięć nie myli). Myślę, że Platforma nie jest ani liberalna, ani socjalna, tylko bezideowo-centrystyczno-pragmatystyczna. Czyli nijaka.

(c) Trzaskowski będzie "tylko" prezydentem. Oznacza to, że nie będzie miał większości w Sejmie, Koalicja Obywatelska nie stanie się nagle partią rządzącą, więc nawet jak boicie się rządów Platformy, to *głos na Trzaskowskiego nie jest głosem na jego partię, a przeciwko PiSowi*. I jak wyżej - po wyborach prezydenckich będą jeszcze trzy lata do budowania czegoś, co nie jest ani PiSem, ani KO.

(d) PiS wprowadza programy socjalne - ok, tylko że robi to w sposób nieprzemyślany, a przede wszystkim: czysto populistycznie. Co nam po 500+ i innych programach, skoro prawo i sądy kwiczą, a rząd może robić, co mu się podoba? To tak, jakby ktoś nam rzucał codziennie kawałek chleba, a przy okazji okładał nas po gębie. Trochę słaby deal. No i - jako że zwracam się tutaj do osób lewicowych - PiS oznacza wzrost nietolerancji (co widzimy już dzisiaj), wzmocnienie pozycji Kościoła katolickiego i brnięcie w retorykę plemienną.

(e) Trzaskowski już zapowiedział, że nie będą ruszać 500+. Co więcej, Małgorzata Trzaskowska zapowiedziała dodatek do emerytury dla matek, minimum 200 zł.

(3) "Nie zagłosuję na Trzaskowskiego, bo nie jest konserwatystą i wolnorynkowcem".

Zakładam, że głosowałeś/aś na Krzysztofa Bosaka. Albo na Żółtka. Bez znaczenia w tym kontekście.
A zatem wiesz, że PiS to prawicowa socjaldemokracja, plucie na prawo i rozrost biurokracji oraz regulacji. Trzaskowski będzie blokował PRZYNAJMNIEJ plucie na prawo (czyt. zamachy na sądy i administrację), a możliwe, że część ustaw antywolnościowych również odrzuci. Tak czy inaczej, PiS nie będzie miał pełnej swobody plucia na Polaków.

(4) "W ogóle nie zagłosuję. To system, który mi narzucono z góry i który odrzucam jako taki. Trzaskowski czy Duda - i tak jestem niewolnikiem".

Rozumiem to doskonale. Ja normalnie sam nie biorę udziału w wyborach lub oddaję nieważny głos. Nie mam w Polsce żadnej reprezentacji, zaś sam ten system (w którym większość może łamać prawa jednostki) jest dla mnie immanentnie zły. Natomiast pomyśl w ten sposób: tego rodzaju system faktycznie jest kiepski. Ale jeszcze gorzej jest wtedy, gdy ktoś (jak PiS) zaczyna wywalać wszystko do góry nogami i z demokracji wilczo-plemiennej wyłania się quasi-autorytaryzm.

Pozwolę sobie na analogię, która będzie trochę przesadzona, ale tylko trochę: wyobraź sobie, że zostałaś/eś wrzucony do obozu pracy. Jest ciężko i nieludzko, ale jest ustalony kodeks i zasady, których oprawcy (kierownictwo obozu) nie mogą przekraczać. Co więcej, okazuje się, że raz na jakiś czas więźniowie i więźniarki mogą wybrać kierownictwo (wśród oprawców, rzecz jasna). Na kogo zagłosujesz? Na tych, którzy trzmają się kodeksu i zasad, czy na tych, którzy będą go mieli gdzieś i zrobią z Tobą, co im się podoba?

Głos na Trzaskowskiego to głos na blokadę tych drugich.

(5) "Nie zagłosuję, bo będzie to niezgodne z moim sumieniem".

Rozumiem. I szanuję to. Jeśli faktycznie masz mieć poczucie winy przez głos na (zakładam, że znienawidzonego lub nielubianego przez Ciebie) Trzaskowskiego, to nie głosuj. Ale zastanów się najpierw, czy nie jesteś w stanie pomyśleć o głosie na Trzaskowskiego jako o głosie na blokadę. Ot, nie głosujesz na osobę, ale na instrument, który ma nas chronić przed niebezpieczną maszyną. Tak naprawdę nie głosujesz na Trzaskowskiego, tylko PRZECIWKO. Przeciwko PiSowi.

Może jednak Twoje sumienie ucieszy się, że przyłożyłeś/aś rękę do odsuniecią PiSu od jedynowładztwa?

(6) "Oddam nieważny głos/nie zagłosuję, bo obie opcje są tak samo złe".

Po pierwsze, nie możesz tego wiedzieć, ponieważ oceniamy istniejącą prezydenturę Dudy (czyt. podpisywanie wszystkiego, co mu Morawiecki z Kaczyńśkim pod nos podstawią) i zakładamy, że jeszcze nieistniejąca prezydentura Trzaskowskiego będzie lepsza.

A myślę, że będzie, a to dlatego, że dojdzie do blokadu PiSu. I o to chodzi. O blokadę ich quasi-autorytarnych zapędów.

Jeśli utożsamiasz Trzaskowskiego z Platformą, to pamiętaj, że głosujemy na urząd prezydenta, nie w wyborach parlamentarnych. No i nawet jakby jakimś cudem Platforma znowu rządziła (w co wątpię), to będzie to zupełnie inna partia, bo inni ludzie będą w niej rządzili. Czy lepsi od Tuska? Nie mam pojęcia. Możliwe.

Ale przede wszystkim "PiS - PO jedno zło" to twierdzenie, w które wierzyłem, ale które okazało się fałszywe. Bo PiS to jednak większe zło.

(7) "Głosuję na Dudę".

Nie wiem, co Ci powiedzieć. Nie widzisz tego, co robi PiS? Co się dzieje w sądownictwie, w mediach publicznych? Jak rząd Morawieckiego podszedł do koronawirusa, jak bezmyślnie i w nieprzemyślany sposób wprowadzał zakazy, nakazy i "tarcze antykryzysowe"? Albo jak próbował przepchnąć wybory 10 maja, zupełnie mając gdzieś Konstytucję, prawo wyborcze i zdrowie ludzi?

Zejdź z poziomu głoszonych haseł i przyjrzyj się konkretnym działaniom. Przyjrzyj się, jak działa Polskie państwo pod rządami PiSu i zadaj sobie pytanie: "Czy to faktycznie to, czego chcę?".

-------------------------------------------

Drogie, drodzy.

Ja głosuję na Rafała Trzaskowskiego. Nie jest on moim kandydatem - nikt nie jest, niestety. Ale nie głosuję też na niego z bólem. Nie boli mnie, że wybieram efektywne narzędzie do zatrzymania dalszej degradacji tego państwa, jego prawa i społeczeństwa. Boleć będzie, jak owo narzędzie przegra.

Dlatego... no dobra, powiem to: głosujcie na Trzaskowskiego!!! 17:53, 08.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Advocatus diaboliAdvocatus diaboli

2 1

Czy Kochane Koziołki Matołki nie domyślacie się o co chodzi. Ruszył plan pod kryptonimem " Oddział zamiejscowy powiatowy we Włocławku Wojewódzkiego Szpital Zespolonego im. Ludwika Rydygiera w Toruniu". Głupole dalej popierajcie "pseudo neo liberalnych" buraków z metropolii BiT to w sandałach w zimę będziecie chodzi i mówić, że jest ciepło jak w Afryce. No nie mogę uwierzyć , że tu tyle Pacanów jest.... 22:18, 08.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bnhmnbnhmn

0 1

Gówno jej zrobia jak ma znajomosci na wysokim szczblu np bo nie wiem czy ma to gówno jeje zrobią Tylko zwykły Kowa..lski jak nie ma znajmosci to leci z pracy bo pretekstem jest np kornawirus ;p 23:49, 13.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nbhmjnbhmj

2 0

Lekarza ortopede powinni zwolnic tego z Włocławka .Ten z Włocławka to znam z opowiesci ludzi gdzie widziałem na własne oczy jak zle poskładał ludziom ręce w tym dziecku równiez .Nie wiem gdzie ten doktor konczył medycynę .Nazwiska nie napiszę bo RODO Przykre ,że taki człowiek nie widzi błedu ,.,. 23:52, 13.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re nbhmjre nbhmj

1 0

Czy to ten ,,uzdrowiciel'' co orzeka w komisjach ZUS ? 07:18, 14.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%