Zamknij

Wypadek na al. Kazimierza Wielkiego. Motocyklista wjechał w rower. Trafił do szpitala

17:30, 14.09.2020 KMP Włocławek/G.S. Aktualizacja: 20:29, 14.09.2020
Skomentuj Fot. depositphotos.com Fot. depositphotos.com

W weekend włocławscy mundurowi odnotowali jeden wypadek drogowy i 30 kolizji. Do szpitala z poważnymi obrażeniami trafił motocyklista. 

Podczas zakończonego weekendu (11-13.09) na drogach miasta i powiatu mundurowi odnotowali 31 zdarzeń drogowych, wśród których jedno okazało się wypadkiem drogowym.

Do zdarzenia doszło w sobotę (12.09) około godziny 18 na al. Kazimierza Wielkiego.

- Pracujący na miejscu mundurowi wstępnie ustalili, że kierująca mercedesem jadąc w stronę Lipna zatrzymała się przed oznakowanym przejazdem dla rowerzystów celem przepuszczenia osób stojących z rowerami - relacjonuje st. sierż. Tomasz Tomaszewski z policji. -  Kiedy dwóch mężczyzn prowadzących rowery znalazło się na przejeździe, lewym pasem drogi poruszał się motocykl. 38-letni kierujący jednośladem zaczął gwałtownie  hamować, co spowodowało utratę panowania nad pojazdem i przewrócenie go na jezdnię.

Na szczęście przemieszczający się motocykl uderzył tylko w koło jednego z rowerów. W wyniku upadku na jezdnię motocyklista trafił do szpitala z obrażeniami ciała nie zagrażającymi jego życiu. W sprawie zdarzenia prowadzone jest przez policjantów dochodzenie, które wyjaśni dokładne przyczyny wypadku.

[ALERT]1600081643428[/ALERT]

Mundurowi podczas wszystkich kontroli sprawdzali także trzeźwość kierujących. W czterech przypadkach trafili na pijanych kierujących, którzy za swoje zachowanie odpowiedzą przed sądem. Trzy kontrole trzeźwości wykazały u kierowców ponad 2 promile alkoholu, natomiast w czwartym przypadku urządzenie pokazało ponad 0,7 promila.

Za jazdę w stanie nietrzeźwości wszystkim zatrzymanym może grozić kara do 2 lat pozbawienia wolności i wysoka grzywna.  

Natomiast w sześciu przypadkach policjanci ruchu drogowego zatrzymali prawa jazdy na okres trzech miesięcy za zbyt szybką jazdę w terenie zabudowanym.

Do największego przekroczenia prędkości w terenie zabudowanym doszło na drodze K-62 w miejscowości Skoki Duże (gm. Włocławek). Policjanci przy pomocy urządzenia pomiarowego zmierzyli w piątek (11.09) po godzinie 15 prędkość audi.  Urządzenie wykazało, że 63-letni kierujący jechał 126 km/h, gdzie obowiązuje „pięćdziesiątka”.

Każdy kierowca za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o ponad 50 km/h stracił prawo jazdy na okres trzech miesięcy i został ukarany mandatem karnym oraz 10 punktami

(KMP Włocławek/G.S. )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

€£¥₩€£¥₩

7 13

Tojo w niedzielę potrącił policjanta a teraz okazuje sie, ze dzien wczesniej prawie w tym samym miejscu wjechal w rowerzystów. Chlopak powinien przesiąść się na coś mniejszego bo bmw to za mocny samochód dla niego. 18:08, 14.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

lucjanlucjan

15 11

Na większości przejść dla pieszych powinny być światła.
Tutaj nie ma co oszczędzać. Panie Prezydencie Kukucki i Pan Panie Prezydencie Wojtkowski - proszę działać. Pracodawca, czyli mieszkańcy, ma dla Was zadanie do wykonania. 18:51, 14.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

często jeżdżę tamczęsto jeżdżę tam

22 9

Ważne jest jakie tam są znaki. Bo nie jest to zwykły przejazd dla rowerzystów. jest tam znak pierwszeństwa przejazdu dla samochodów i znak ustąp pierwszeństwa dla rowerzystów. A kierowcy co wygrali prawo jazdy w chipsach zatrzymują się doprowadzając do niebezpiecznych sytuacji. Faktem jest, że mało kto tam jedzie przepisowo, ale akurat to ograniczenie do 40 to wynik planów jakiegoś dzbana, który zaprojektował w takim miejscu przejazd dla rowerów. 19:03, 14.09.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

kodekskodeks

4 3

Problem w tym, że znak D1 dotyczy skrzyżowań z drogami, a nie przejściami dla pieszych, czy rowerówkami ... 19:22, 14.09.2020


Daniel1973Daniel1973

4 8

Tam akurat zawsze pierwszeństwo ma rowerzystka. Chyba czas oddać kolego te wygrane na bazarze prawo jazdy 19:52, 14.09.2020


Do DanielDo Daniel

5 2

🤣🤣🤣🤣 Skąd ty się *%#)!& 20:01, 14.09.2020


często jeżdżę tamczęsto jeżdżę tam

1 1

Dla osób komentujących, a nigdy tam nie jadących zapraszam an krótką wyprawę
https://www.google.pl/maps/@52.6401779,19.1029679,3a,75y,102.75h,92.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBOGU8CTn1J5X7yOU2R9CaQ!2e0!7i16384!8i8192
najpierw mamy znak droga z pierwszeństwem, a jak przejedziecie akwałek dalej widać tył zanku ustąp pierwszeństwa dla rowerów.
https://www.google.pl/maps/@52.6401736,19.1035884,3a,75y,159.27h,83.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTrmosbxCXq4JCxSlSbwXRQ!2e0!7i16384!8i8192 20:08, 14.09.2020


MoMiMoMi

21 2

Zlikwidujcie ten pseudo-przejazd/skrzyżowanie zanim dojdzie do tragedii. Ratusz obiecywał to publicznie kilka lat temu i planował przedłużenie ścieżki od południowej strony wiaduktu. Tam się dzieją cuda - samochody zatrzymują się, żeby przepuścić rowerzystów, inne samochody je omijają; rowerzyści nie patrzą na znaki nakazujące ustąpienie pierwszeństwa (moim zdaniem ustawione w tym miejscu niezgodnie z przepisami), a to wszystko na drodze krajowej o dwóch pasach w każdym kierunku, tuż przy wiadukcie. Czy naprawdę musi dojść do tragedii, żeby ktoś naprawił ten bubel? To już cztery lata prowizorki, a tutaj potwierdzenie:
https://ddwloclawek.pl/pl/11_wiadomosci/23002_jak-zapewnic-bezpieczenstwo-rowerzystom-na-al-kazimierza-wielkiego-sluzby-miejskie-maja-plan.html
https://ddwloclawek.pl/pl/11_wiadomosci/22887_czytelnik-ma-powazne-zastrzezenia-do-planowanego-przejazdu-dla-cyklistow-na-al-kazimierza-wielkiego-co-na-to-ratusz.html
19:13, 14.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

driverdriver

4 3

Masz rację, pierwszeństwo jest tam ustawione niezgodnie z przepisami. 19:24, 14.09.2020


samobójcasamobójca

6 6

Wyznaczenie pierwszeństwa na tym przejeździe rowerówki jest bezprawne. Znak D1 nie dotyczy przejść dla pieszych i rowerówek. 19:26, 14.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

często jeżdżę tamczęsto jeżdżę tam

5 2

Opinia gddkia- co prawda nie jest to wykładnia prawna, ale bardziej wierzę tej opinii niż osobie piszącej komentarz na lokalnym portalu
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pdf 20:15, 14.09.2020


19601960

15 10

Oszołomy na motocyklach to zakala polskich szos.
Bogowie na dwóch kółkach.
Strach chodzić i jeździć, bo nie wiadomo nigdy gdzie taki wyląduje 19:50, 14.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JachuuuuJachuuuu

2 0

Raczej to nie ten sam czlowiek bo motocyklista lezy polamany w szpitalu 20:18, 14.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

????

7 3

To w końcu motocyklista wjechał w ROWER czy w ROWERZYSTĘ ?
Kto to pisał? Żenada! 20:23, 14.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brt_brt_

18 7

Widzę, że czas włączyć się do tej dyskusji i wyjaśnić. Tak jak ktoś wyżej napisał, nie jest to zwykły przejazd rowerowy, tylko SKRZYŻOWANIE. Wiem, że nie wygląda to jak 99% skrzyżowań ale im jest, proszę zapoznać się z definicją skrzyżowania. Stąd ustawione są tam znaki (d1 i a7 na drodze dla rowerów). Kierująca mercedesem nie powinna zatrzymywać się, ponieważ miała pierwszeństwo przejazdu. W sprawie prowadzone jest postępowanie, ale dla mnie sprawa jest jasna. Kierujący motocyklem jest w tym przypadku poszkodowanym, ponieważ poruszał się drogą z pierszenstwem przejazdu. Analogicznie wyobraźcie sobie normalne skrzyżowanie. Poruszacie się drogą z dwoma pasami ruchu. Kierowca samochodu, który jedzie psem sąsiednim jeśli z grzeczności puści pojazd wyjeżdżając z drogi podporządkowane to nie czyni dla niego pierwszeństwa przejazdu. Jeśli przejedzie przez jeden pas ruchu, a doprowadzi do kolizji z pojazdem poruszającym się drugim pasem ruchu to sprawca jest oczywisty. Podobnie jest w tej sytuacji. 20:43, 14.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Yo mommaYo momma

11 6

Na Okrzei motocykliści zrobili sobie tor wyścigowy. Przekroczenia dopuszczalnej zwykle x2 lub x3. Dodatkowo 50% z nich ma pewnie grubo przekroczoną dopuszczalną głośność tłumików, walą tak po uszach ze trudno wytrzymać. Kwestią czasu aż któryś wypadnie z toru i zrobi mokre żniwa.
I jak tu lubić tych narwańców na 2 kółkach... 20:49, 14.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

19601960

8 2

Bo to idioci są myślący zupełnie czymś innym niz głową.
Sam niech sie zabije ale wokół są inni.
I to oni są zagrożeni przez idiote na motocyklu. 21:36, 14.09.2020


BratBrat

3 4

Zmiencie kłamcy opis,jakie potrącił ? Zrobil właśnie tak zeby go nie potrącić.NAPISAL BYM CO O WAS MYSLE ALE NIE POKAZECIE POKAZECIE TEGO 07:45, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

????????????

6 1

Kto jest autorem przejścia kolizyjnego dla rowerów na obwodnicy w tym miejscu ? Tam kiedyś dojdzie do wielkiej tragedii .Kto będzie wtedy odpowiadał za tego komunikacyjnego bubla ? 08:43, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

3 4

Sytuacja z tym przejazdem jest przedziwna. Z jednej strony są znaki poziome na jezdni i pionowe informujące o przejeżdzie dla rowerów (w domyśle ustąp pierwszeństwa rowerzyście) a z drugiej znak ustąp pierwszeństwa dla roweru.
Motocyklista poszkodowany bo miał pierwszeństwo, a z drugiej strony ominął pojazd przepuszczający rower na oznakowanym przejeździe dla rowerów. Sąd będzie miał ciężki orzech do zgryzienia. 09:00, 15.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

brt_brt_

7 2

Ale ty bzdury piszesz! Od Kiedy przejazd dla rowerów oznacza pierwszeństwo dla rowerzystów? Po drugie kodeks drogowy (Art.26.3 pp 2) mówi wyraźnie o pojeździe, pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa PIESZEMU! NIE MA SLOWA O PRZEJEZDZIE ROWEROWYM. Ten sam kodeks mówi, że kierujący pojazdem ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerzyści skracając w droge poprzeczną. W innym przypadku pierwszeństwo regulują znaki drogowe. Nie pierwszy raz tutaj się wymądrzasz. Jeśli posiadasz prawo jazdy to współczuję wspoluzytkownikom drogi po której się poruszasz! Jest też napisane, że policjanci prowadzą dochodzenie, wiec po ustaleniu sprawcy skończy się mandatem, gdyż nie było dla nikogo potrzebnej hospitalizacji powyżej 7 dni. Tylko odmowa przyjęcia mandatu spowoduje skierowanie sprawy do sądu. Ku*** to są tak oczywiste sprawy jak to, że jutro będzie środa! 10:00, 15.09.2020


SpekulantSpekulant

1 2

I po co się unosisz? Żyłka *%#)!& ci pęknie. 12:10, 15.09.2020


SpekulantSpekulant

0 4

A jak już ochłoniesz gamoniu to sprawdź co oznacza znak D-6b, który stoi przed tym skrzyżowaniem i jak powinien zachować się kierowca pojazdu.

i cyt
Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

i cyt pkt 4 tego samego artykułu
4. Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejeździe dla rowerzystów i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejazdu, na którym ruch jest kierowany. 12:27, 15.09.2020


szteniekszteniek

4 3

Ale uprzedzałem, że dojdzie do wypadku. 4-pasmowa przelotówka która równie dobrze mogłaby być autostradą, na której chój wie po co wybudowano przejazd dla rowerów, zamiast wykorzystać pobliskie wiadukty?! Do tego przejazd dla rowerów jest DROGĄ a nie przejściem dla pieszych, na której rowerzyści mają znak USTĄP PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU i to oni winni byli spowodowania tego wypadku, wraz z osobą która nieuzasadnienie zatrzymała się mercedesem, by ich przepuścić, pomimo że była na drodze Z PIERWSZEŃSTWEM przejazdu. Postawienie tego przejazdu w ten sposób to było proszenie się o tragedię, wręcz podpucha, dziwne że doszło do niej dopiero teraz, bo sam nie raz nie dwa widziałem pchających się rowerzystów mimo znaku USTĄP! Projektanta i tego kto to zatwierdził należałoby oskarżyć o celowe spowodowanie zagrożenia katastrofą w ruchu lądowym, bo takich pułapek się nie stawia -- chyba tylko po to ją postawili, by schowani dalej w krzakach policjanci mogli chytnąć kogoś na ograniczeniu do 40. Oni też zdrowo z tego nie wyszli następnego dnia. 12:21, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

1 6

A jak już ochłoniesz gamoniu to sprawdź co oznacza znak D-6b, który stoi przed tym skrzyżowaniem i jak powinien zachować się kierowca pojazdu.

i cyt
Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

i cyt pkt 4 tego samego artykułu
4. Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejeździe dla rowerzystów i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejazdu, na którym ruch jest kierowany.

12:25, 15.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

brt_brt_

3 0

Ale ty gł*** jesteś! Zapoznaj się z dewinicjami: skrzyżowanie i wyprzedzanie! 12:55, 15.09.2020


SpekulantSpekulant

0 0

Nie brnij chłopie tylko czytaj przepisy ze zrozumieniem.
14:24, 15.09.2020


szteniekszteniek

2 5

I jeszcze ten ddwloclawski plebs, teraz kur.wa na motocyklistów jęczeć będzie. Ekstra. 12:31, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alan102alan102

7 1

Wine za spowodowanie wypadku ponosi Pani z Mercedesa, bowiem jeżeli wierzyć opisowi zdarzenia w artykule zatrzymała się aby wpuścić stojących pieszych(?) na przejazd rowerowy, mimo, że nawet gdyby to byli rowerzyści to obowiązuje ich znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu". 14:15, 15.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JachuuJachuu

0 0

Poniekad tez popieram, poprostu splot zdarzen :) 17:59, 15.09.2020


mieszczuchmieszczuch

0 1

tam powinno być przejście/przejazd
z sygnalizacją świetlną na żądanie.
a nie punkt radarowy policji. 17:43, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtośKtoś

3 2

Jeżdżą jak po torze wyscigowym ścigają sie i gazuja pod oknami zakłócają ludziom spokój łamiąc wszelkie przepisy i czuja sie bezkarni szczególnie wieczorami kiedy zmniejsza się ruch na ulicach przekracza to wszelakie granice .no chyba ja sie pytam tutaj władz że jakas dozwolona predkosc i częstotliwość hałasu powinna byc wprowadzona 08:06, 16.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%