Urzędnicy planują zmianę organizacji ruchu na ul. Kościuszki. Chodzi m.in. o miejsca parkingowe i poszerzenie chodnika.
Ul. Kościuszki to jedna z najbardziej ruchliwych arterii Śródmieścia. Kierowcy poruszają się tam w jednym kierunku dwoma pasami ruchu.
Parkingi przy ul. Kościuszki są zwykle zapełnione i szczególnie w godzinach szczytu trudno znaleźć tam wolne miejsce postojowe. Duży jest również ruch pieszy, ponieważ ulica jest najszybszą drogą z pl. Wolności w kierunku dworca.
Jak udało nam się ustalić, urzędnicy chcą zmienić organizację ruchu na ul. Kościuszki. Opracowano kilka wariantów. Ostatnio wybrano jeden, który zdaniem urzędników jest najbardziej realny.
Priorytetem jest poszerzenie przestrzeni, z której korzystają piesi. Urzędnicy podkreślają, że nie będzie to drogowa rewolucja i nie chcą utrudniać poruszania się po ul. Kościuszki samochodom.
Kierowcy również mają skorzystać na zmianie, ponieważ zmieni się organizacja parkowania.
- Projekt zakłada przesunięcie linii i zmianę sposobu parkowania po jednej ze stron z prostopadłego na skośny. To ułatwi parkującym włączanie się do ruchu i wjeżdżanie na te miejsca parkingowe
– tłumaczy Paweł Żyżelewicz, dyrektor Wydziału Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii.
Skorzystają również piesi, ponieważ dzięki przesunięciu linii parkowania chodnik będzie nieco szerszy niż obecnie.
Więcej miejsca piesi zyskają również po drugiej stronie ul. Kościuszki (m.in. przy Wydziale Komunikacji i wejściu do Wzorcowni).
- Koncepcja zakłada przesunięcie parkowania równoległego do osi jezdni. Chcemy to przesunąć, żeby przestrzeń dla pieszych była znacznie szersza i żeby nie dochodziło do konfliktów między pieszymi i kierowcami - tłumaczy Żyżelewicz.
Taka organizacja parkowania ma również ułatwić poruszanie się matkom z dziećmi w wózkach oraz osobom niepełnosprawnym.
Zmiany mają być jeszcze omówione m.in. z Komendą Miejską Policji. Na razie nie jest znany termin, w którym zostaną wprowadzone.
lol06:36, 22.09.2020
........ arterii !!!!!! ale próbujcie, może coś z tego będzie.
chore06:50, 22.09.2020
wydają pieniądze, aby samemu zarobić, nikt nie zmienia struktury starówek, ale tutaj są układy
Użytkownik07:17, 22.09.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Bolo07:19, 22.09.2020
Nie wiem, czy ta ulica jest tak mocno obciążona, żeby musiały być na niej dwa pasy ruchu. Faktycznie można zlikwidować jeden pas i dzięki temu poszerzyć parkingi, co umożliwi parkowanie skośne.
tri07:44, 22.09.2020
Dziury w centrum miasta naprawcie , zacznijcie może od tego .
Korki07:52, 22.09.2020
Przepraszam ale pan Żyżelewicz kojarzy mi się tylko z mało eleganckimi fejsbukowymi komentarzami, wykształcenia w zakresie inżynierii ruchu również chyba nie ma, więc pomysł traktuję z wielką ostrożnością. Proponowałbym tylko aby przy reorganizacji nie likwidować przynajmniej na wlocie ul. Kościuszki od strony Pl. Wolności dwóch pasów ruchu tak aby pojazdy z pasa do jazdy na wprost i skrętu w lewo, przy zablokowanym pasie do jazdy na wprost i skrętu w prawo w ul. Kilińskiego (przejście dla pieszych ogranicza możliwość skrętu) mogły wjechać w ul. Kościuszki.
Taczer10:53, 22.09.2020
...
Karczezo8008:14, 22.09.2020
Raz skośne, raz prostopadłe jak to ma w końcu być.
DEMENTI08:38, 22.09.2020
Ulica Kościuszki została opisana jako ulica ruchliwa, gdzie trudno znaleźć miejsce do parkowania. To jest fakt. Jednocześnie Pan Dyrektor mówi, że zostanie zlikwidowanie parkowanie prostopadłe, a wprowadzone ukośne. Czyli miejsc postojowych będzie mniej. Ma to sens? 🤣
Włocławianin 1 11:05, 22.09.2020
Nie wiem jak Pan to obliczył, ale pod spodem załączam garść profesjonalnych wytycznych, które pokazują, że to właśnie dzięki ukośnym zyskuje się miejsce:
JAK NIE PROJEKTOWAĆ MIEJSC POSTOJOWYCH: Przewodnik dostosowany do mentalności ursynowskiej
1. NIE projektować miejsc prostopadłych, bo:
a. Wymagane wymiary miejsca to 2,5m x 5 m, czyli potrzeba powierzchni 12,5 m2
b. Minimalna szerokość drogi manewrowej, z której wjeżdża się na prostopadłe miejsca to aż 5 m szerokości
c. Razem wymagana szerokość minimalna uliczki z prostopadłymi miejscami parkingowymi to 10 m!
d. Parkowanie prostopadłe, mimo tak dużego zapasu 5 m szerokiej uliczki jest nadal niewygodne
e. Uliczka 5 metrowa najczęściej jest zastawiana przez parkujące na niej równolegle z drugiej strony samochody, które w ten sposób zastawiają samochody zaparkowane prostopadle na miejscach postojowych, utrudniając im wyjazd.
2. NIE projektować miejsc równoległych, bo:
a. Wymiary miejsca to 2,5 m x 6 m, czyli potrzeba powierzchnia aż 15 m2
b. Minimalna szerokość drogi manewrowej, z której wjeżdża się na równoległe miejsca to 4,5 m (pod warunkiem, że jest to jezdnia, a nie ciąg pieszo-jezdny)
c. Szerokość uliczki wraz z miejscami równoległymi to tylko 7 m
d. Ale w tej konfiguracji mieści się bardzo mało samochodów, gdyż każde miejsce postojowe musi być dłuższe o dodatkowy 1 m, co przy 5 miejscach (5 x 6 m długości, czyli 30 metrach długości pozwala umieścić 5 a nie 6 miejsc postojowych, czyli o 1 miejsce mniej)
e. Parkowanie równoległe jest mniej wygodne niż skośne a nawet niż prostopadłe
f. Uliczka 4,5 m najczęściej jest zastawiana przez parkujące na niej równolegle z drugiej strony samochody, które w ten sposób zastawiają samochody zaparkowane równolegle na miejscach postojowych, utrudniając im wyjazd, zaś przejazd tak zastawioną uliczką jest niemożliwy dla samochodu większego niż samochód osobowy
3. PROJEKTOWAĆ MIEJSCA SKOŚNE pod kątem 60 stopni (lub 45 stopni), bo:
a. Wymiary miejsca to 2,5 m x 5m, czyli 12,5 m2 powierzchni
b. Minimalna szerokość drogi manewrowej, z której wjeżdża się na skośne miejsca to 4 m (lub 3,5 m) szerokości (pod warunkiem, że jest to uliczka jednokierunkowa i jest to jezdnia, a nie ciąg pieszo-jezdny)
c. Uliczka jest o 1,0 m (lub 1,5 m) węższa, więc więcej miejsca zostaje na zieleń i dla pieszych
d. Parkowanie skośne jest dużo wygodniejsze dla kierowców
e. Nikt nie zastawia miejsc na 4 (lub 3,5) metrowej uliczce, bo żaden samochód już by nie przejechał, dzięki temu parkujący skośnie mają wygodny wjazd i wyjazd z miejsca, a samochody przejeżdżające mają wygodny przejazd, przejedzie każdy samochód służb, a nie tylko samochody osobowe
Źródło: § 14, § 21, § 104 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Bzdura09:02, 22.09.2020
Teraz jest parkowanie prostopadłe, ale to fikcja, przecież tam wszyscy JUŻ TERAZ parkują ukośnie, można to obejrzeć na mapach satelitarnych. Czyli po prostu chcą zalegalizować stan faktyczny.
józef09:08, 22.09.2020
A jeszcze niedawno Pan Zastępca Prezydenta otwierał tam stojak dla rowerów. To podobny pomysł.
szywit09:11, 22.09.2020
A może by tak zrobić wreszcie chodnik na ulicy Cysterskiej, który dwadzieścia parę lat temu został zlikwidowany przy okazji remontu ulicy. Ludzie od tego czasu zmuszeni sa poruszać się w tej samej przestrzeni co samochody i żadne prośby od lat tego nie mogą tego zmienić, gdyż urzędnicy wolą wydawać na wlasne idiotyczne pomysły niż faktycznie zadbać o bezpieczeństwo
PepeO17:56, 22.09.2020
A gdzie byłeś 20 lat temu jak Ci chodnik likwidowali?
boss09:11, 22.09.2020
Pawełek ty fachowcu od siedmiu boleści zdemontuj w końcu tą tablicę, rozpraszającą uwagę kierowców na skrzyżowaniu Kruszyńskiej i Zbiegniewskiej i skończ z fantazjowaniem ....
Egzaminator10:54, 22.09.2020
Proszę o zwrócenie prawa jazdy.
Asa10:37, 22.09.2020
Samochód we Włocławku jest w ogóle niepotrzebny - zbyt małe miasto. Ulice powinny być obsiane zielenią i zwrócone pieszym. Zobaczcie na na ulice Francuskich miast jak powinien wygladac zdrowy balans. Powinnismy zyc pieknie i zdrowo.
Bezlitosny Roman10:47, 22.09.2020
Co ty pier.......
Asa13:32, 22.09.2020
A umiesz przytoczyć jakiś kontrargument? Czy tylko prostacka inwektywa? Wystawiłeś nos poza Włocławek gdzieś ostatnio czy tylko kurorty w Egipcie?
A rowerzyści?10:55, 22.09.2020
A co z drogą dla rowerów ?
J6117:11, 22.09.2020
Czyli będzie jeden pas ruchu?
Moher 15:01, 24.09.2020
Chociaż krowie dasz kakao, to i tak czekolady nie wydoisz.Tak samo i z tymi waszymi pomysłami,przecież samochodów ciągłe przybywa ,a może tak wprowadzić poruszanie się samochodami w dni parzyste z rejestracjami parzystymi ,a nieparzyste rejestracje w dni nieparzyste,Zmniejszy się zanieczyszczenie powietrza,zmniejszy się ruch samochodów ,więcej wolnych miejsc parkingowych,zwiększy się liczba pasażerów MPK a i kasa miasta wzbogaci się nałożonych mandatów przez Straż Miejską dla wyłamujących się z takiego zarządzenia.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
18 2
Obecnie to przejść chodnikiem ciężko, zaparkować też ciężko, a na dwóch pasach ktoś z innego miasta może nawet się pogubić. Na tej ulicy po likwidacji jednego pasa można by było pokusić się o odcinek ścieżki rowerowej, aby rowerem miejskim stojącym przy przejściu podziemnym na ul. Okrzei można było przejechać na Plac Wolności, do następnego punktu. Naprawdę tęgie głowy decydują o losach tego miasta..
0 2
Tak najlepiej niech nie bedzie ulic może wszędzie niech będą parkingi...
Najlepiej to wjeżdżać do sklepu samochodem ...
Więcej samochodów niż mieszkańców włocławka !