Zamknij

12 mln zł na rewitalizację parku Sienkiewicza? "Tak to wygląda, że idziemy trochę na łatwiznę"

06:00, 30.09.2020 N.S. Aktualizacja: 15:24, 30.09.2020
Skomentuj Radni uważają, że zamiast na rewitalizację parku lepiej wykorzystać rządowe wsparcie na inwestycje w infrastrukturę drogową. Fot. Natalia Seklecka Radni uważają, że zamiast na rewitalizację parku lepiej wykorzystać rządowe wsparcie na inwestycje w infrastrukturę drogową. Fot. Natalia Seklecka

Włocławski ratusz chce przeznaczyć 12 mln zł na rewitalizację parku? Takie obawy mają radni PiS. - Tak to wygląda, że idziemy trochę na łatwiznę - stwierdził Janusz Dębczyński, szef klubu.

Włocławek otrzymał 12 149 779 zł z Funduszu Inwestycji Samorządowych. Rządowy program jest element Tarczy Samorządowej i ma pomóc przetrwać miastom i gminom przetrwać kryzys gospodarczy, a także pobudzić lokalną gospodarkę.

Jak informowaliśmy na DDWloclawek.pl (TUTAJ), jedną z inwestycji, na które miasto chce przeznaczyć pieniądze jest rewitalizacja najstarszej części parku Sienkiewicza.

Taki plan na wykorzystanie rządowego wsparcia niepokoi radnych Prawa i Sprawiedliwości. Na sesji Rady Miasta zwrócił na to uwagę szef klubu.

- Pewnie rewitalizacja tego pięknego parku też jest potrzebna, ale doszliśmy do przekonania, że lepiej byłoby te pieniądze wykorzystać na bieżące sprawy związane z infrastrukturą drogową w mieście, gdzie są już gotowe projekty. Tak jak np. Na wykonanie ul. Cienistej, by połączyć osiedle Wilgi z ul. Brzezinową

– mówił Janusz Dębczyński.

Radny opozycji wyraził też obawę, że na rewitalizację parku zostanie przeznaczona cała kwota, którą miasto otrzymało z Funduszu Inwestycji Samorządowych.

- Tak to wygląda, że idziemy trochę na łatwiznę. Mamy 12,5 mln, dokładamy 1,5 mln. Razem mamy razem 14 mln i zrobimy rewitalizację, a chyba potrzeb mieszkańców związanych z budownictwem, infrastrukturą drogową, chodnikami jest znacznie więcej. Prosiłbym o taką refleksję, czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze w taki sposób – apelował radny PiS.

W odpowiedzi na sugestie radnego prezydent Włocławka wyjaśnił, czym sugerowali się urzędnicy, wybierając inwestycje do sfinansowania z Funduszu.

- Intencja była taka, żebyśmy nie planowali żadnych nowych inwestycji i to podtrzymujemy,. Część tych pieniędzy przeznaczamy na projekt modernizacji parku Sienkiewicza. Zobaczymy, jaki będzie rozwój sytuacji

– zapewnił Marek Wojtkowski.

Prezydent dodał, że władze miasta złożyły już wniosek o pieniądze z drugiej transzy środków z Funduszu Inwestycji Samorządowego.

- Zobaczymy, na ile możemy liczyć tych środków. Mam świadomość, że jest bardzo wiele potrzeb, ale musimy jakoś tymi środkami rozsądnie dysponować, dlatego żadnych nowych inwestycji na ten moment nie będziemy rozpoczynać – podkreślił.

Konieczność rozsądnego gospodarowania dostępnymi środkami prezydent argumentowało trudną sytuacją finansową samorządów w związku ze spadkiem dochodów, podwyżkami dla nauczycieli i płacy minimalnej.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(33)

MaciuśMaciuś

20 3

Ja się pytam co ze ścieżkami w Parku Łokietka? Realizowana jest jezdnia która prowadzi do nikąd, wyłożyliście na dywan z kwiatów. No ale wózkiem dziecięcym to przez środek parku nie przejedziesz bo chodnik wygląda jak ścieżka rowerowa w stronę pinczaty. 06:06, 30.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Wloclawianin drugi Wloclawianin drugi

5 2

Bo mają to głęboko w dupie 08:02, 30.09.2020


WŁOzidentWŁOzident

3 0

wycięcie wszystkich drzew.... beton beton beton.... posadzenie kijków w donicach po 50000zł? tak jak na Ogniowej przy ROPS i przy kościele św Jana? Rozumiem że ktoś z UM ma świetny układ prywatny z firmą ogrodniczą 10:48, 30.09.2020


reo

qw_qw_

29 3

A projekt rewitalizacji parku to czasem nie jest cytat "nowa inwestycja"? Swoją drogą panie Dębczyński, to w interesie miasta jest w pierwszej kolejności dbanie o infrastrukturę miejską a nie prywatną. To deweloper bez konsultacji z UM postawił sobie osiedle na bajorze, to niech on teraz utwardza drogę. Jeden lepszy od drugiego... 07:31, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

9 4

Moim zdaniem Cienista to nie jest najpilniejszy temat. Ale stwierdzenie że deweloper zrobił coś bez konsultacji jest lekko mówiąc bez sensu.
Przecież to UM wydaje decyzję o pozwoleniu na budowę. 08:30, 30.09.2020


bObbOb

19 3

" .... żeby nie było nowych inwestycji", to jak miasto ma się rozwijać? Za takie podejście powinna być dymisja! 07:58, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoBBoB

1 2

bOb - jakbyś pomyślał, choć przez moment, mógłbys dojść do takiego wniosku "nie planujemy nowych inwestycji" tzn. że z tych dodatkowych pieniędzy wykonujemy te ZAPLANOWANE (tak, w budżecie się planuje z wyprzedzeniem) a nadwyżkę przeznaczamy na wieczne bolączki miasta wskazane przez prezydenta. 08:35, 30.09.2020


popierampopieram

11 0

" Razem mamy razem 14 mln i zrobimy rewitalizację, a chyba potrzeb mieszkańców związanych z budownictwem, infrastrukturą drogową, chodnikami jest znacznie więcej. Prosiłbym o taką refleksję, czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze w taki sposób – apelował radny PiS." To prawda choćby popękane i pozapadane alejki na Południu gdzie prezesem spółdzielni mieszkaniowej jest pan radny Zbigniew Lewandowski z PiS. 08:27, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co to ma być?Co to ma być?

22 2

Ale ten sam radny chcę dać 3 miliony na koszykówkę z naszych podatków!
Choroba umysłowa postępuje?
Najpierw należy zacząć od ulic, które są najstarsze, gdzie mieszkańcy od wieków płacą podatki a są nieutwardzone, a nie od ulic, gdzie powstały niedawno, i każdy widział jak było a mimo to kupował mieszkanie na za... W Śródmieściu są drogi, które od wieków nie są robione! Tu jest miasto w pierwszej kolejności! 08:51, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KarolKarol

6 0

Za 3 mln można trochę chodników i ścieżek rowerowych pobudować lub remontów ulic wykonać , a nie płacić zagranicznym zawodnikom setki tysięcy za grę w piłkę. Po prostu nas na to nie stać. To wszystko jest robione pod publiczkę ,bo we Włocławku jest dużo kibiców i będą to popierać. Nie jestem wrogiem sportu i dobrze mieć w mieście drużynę na wysokim poziomie, ale nie takim kosztem. Kilka milionów rocznie robi niezłą kwotę na przestrzeni dekady. 10:20, 30.09.2020


siecz i kujsiecz i kuj

16 2

Jeśli robić coś w parku to tylko z radną Katarzyną Zarębską. Za jednym razem załatwimy trzy sprawy: wydamy całe pieniądze, wytniemy wszystkie drzewa, ktoś z rodziny zostanie dyrektorem tego parku. Koledzy z rady miasta pomogą przepchnąć i Kukuckiemu też coś skapnie. Wszyscy zadowoleni. 08:54, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WŁOzidentWŁOzident

11 1

wycięcie wszystkich drzew.... beton beton beton.... posadzenie kijków w donicach po 50000zł? tak jak na Ogniowej przy ROPS i przy kościele św Jana? Rozumiem że ktoś z UM ma świetny układ prywatny z firmą ogrodniczą 10:47, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włocławiakwłocławiak

14 4

Dębczyński,już czas na zasłużony odpoczynek po nic nierobieniu ,a nie myśleć o następnej kadencji, i udawać zatroskanego o tzw.dobro swoich wyborców.jestem za parkiem 10:48, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WlocławiakWlocławiak

20 1

Połączyć wreszcie ten park z Bulwarami tunelem pod mostem na U. Wyszyńskiego, a przy okazji dokonać remontu tego mostu bo wreszcie się zawali. 11:00, 30.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PO nie da radyPO nie da rady

3 3

Żeby taką inwestycje przeprowadzić, to w samorządzie musi rządzić PIS 11:44, 30.09.2020


KichaKicha

3 1

Samorząd PO już zrobił za kilka milionów remont Hali OSIR - okazało się wielka kichą i już obiecuje że zrobi remont ponownie Hali OSIR 16:49, 30.09.2020


bossboss

9 0

Pasiecie tych ( radnych ) fantastów i ściemniaczy od lat - zastanówcie się przy następnych wyborach na kogo oddajecie swój głos .... czas już pożegnać emerytów i rencistów - a i czas najwyższy posprzątać w SM Południe bo tam to dopiero jest bałagan........ 11:12, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anty-bossAnty-boss

2 1

Nie wiek świadczy o mądrości, uczciwości oraz inwencji człowieka.
Siwa broda nie robi z człowieka głupca, a młodość nie zawsze jest najmądrzejsza! I vice versa!
Bo liczy się intelekt, a nie metryka! 12:34, 30.09.2020


Bożena, kocham WLOCLBożena, kocham WLOCL

10 1

Przypominam, że park remont był już zaplanowany za Pana Andrzej Pałuckiego, oczywiście ten jegomość co jest obecnie tego zaniechał. I mija druga jego kadencja i nadal nie zrobił nic. Gdzie tunel do Bulwarów aby połączyć bezkolizyjnie park? Gdzie kapitalny remont Parku Sienkiewicza? Co z budową dalszego etapu Bulwarów do Barskiej? Wystarczy tylko zrealizować to co było zaplanowane! Miało być dynamiczniej niż za poprzednika, a jest JEDNA WIELKA COFKA! Podstawowe rzeczy nie są robione, jak odmalowanie pasów, znaków poziomych czy choćby te chwasty w chodnikach, brudne, ohydne śmietniki, ale oczywiście ciągle przetargi na plany, konsultacje, projekty, itd dla firm zewnętrznych, jakby w UM nikt nie pracował, nikogo tam nie zatrudniano. Po co są Ci ludzie tam? Proszę okradać miasto nadal, ale niech Pan się weźmie wreszcie do roboty, od 2014 roku, odkąd Pan jest miasto jest w agonii, mówię tu o tym co jest w gestii miasta! Nie oddałam już w kolejnej kadencji głosu na Pana, bo Pan oszukał, śmieje się Pan bezczelnie jeszcze w twarz, ciągle ten fałszywy uśmieszek cwaniaka i bumelanta! 11:57, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eelżbietaeelżbieta

6 2

Brawo ,tak moim zdaniem należy dokończyć odbudowę parku ,przynajmniej jest się czym pochwalić gdy przyjadą goście.Park już jest piękny ,a może być jeszcze piękniej .Piszecie że lepiej na coś innego przeznaczyć srodki ,nie widzicie jak dużo osób spaceruje ,odpoczywa w parku,ile dzieci jest codziennie z rodzicami !!! 12:34, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jan ChałaJan Chała

2 1

Bardzo słusznie. Park powinien być do końca zrewitalizowany i stanie się wtedy naprawdę takim miejscem, którym włocławianie będą mogli się pochwalić. Jeśli tych kilkanaście milionów wydamy na inne cele to nawet tego nikt nie zauważy. Przykładowo poważna modernizacja jednej ulicy o długości 500 m całą taką kwotę pochłonie. W sumie niewiele to poprawi warunki życia mieszkańcom, może poza tymi, którzy przy takiej ulicy mieszkają. A piękny par będzie dla wszystkich. 21:31, 30.09.2020


toitoitoitoi

4 1

na ul kaliskiej jest chodnik od fredry do ronda pamietający komunizm i nie ma komu tego zrobic
13:17, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

betonozabetonoza

8 2

bzdura - zaoszczędzic na parku - wizytówce Włocławka. Niewiele Włocławek ma do zaoferownia, rewitalizacja parku to dobry pomysł ale skoro nie, to zaniechajcie dofinanowania i budujcie jakies podrzędne ulice..... Niestety myślenie nie na poziomie stutysiecznego miasta.

W takim razie jeszcze więcej betonu poproszę... 13:50, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WŁOzidentWŁOzident

1 0

zależy co zrobią bo jeśli bardzo drogo kupią drzewa które można od nadleśnictwa daro dostać... jeśli wybetonują lub w donice powsadzają kijki to nie warto, ale jeśli kawiarenka, przekop do bulwarów, fajne zakątki, itp sprawy to ok... i odgrodziłbym drzewami wiadukty i mosty od parku zielenią czyli drzewami jak kiedyś było............ ale ten WŁOzident powinien już nic nie robić to nie narobi szkód 15:23, 30.09.2020


WŁOzidentWŁOzident

2 0

zależy co zrobią bo jeśli bardzo drogo kupią drzewa które można od nadleśnictwa darmo dostać... jeśli wybetonują lub w donice powsadzają kijki to nie warto, ale jeśli kawiarenka, przekop do bulwarów, fajne zakątki, itp sprawy to ok... i odgrodziłbym drzewami wiadukty i mosty od parku zielenią czyli drzewami jak kiedyś było............ ale ten WŁOzident powinien już nic nie robić to nie narobi szkód 15:23, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SagaSaga

3 0

Rewitalizacja parku to dobry pomysł tylko bez wycinania drzew i betonu. Wystarczy betonu na Starym Rynku- tragedia.
Uwazam ze Park Łokietka tez trzeba zrewitalizowac . Alejki parkowre to druga tragedia. Są to miejsca wypoczynku mieszkancow. 19:08, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WodniakWodniak

3 0

W ramach rewitalizacji proponuję wykorzystać rzekę Zgłowiączkę dla celów rekreacyjnych tzn. do pływania. Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie aby wrzucić na wodę z 5 kajaków i pływać nimi rekreacyjnie na odcinku pomiędzy istniejącym jazem przed mostem drogowym na Wyszyńskiego a parkiem na Słodowie. Ten odcinek rzeczki o długości około 1,5 km (w dwie strony około 3,0 km) to frajda dla początkujących kajakarzy i duża atrakcja wszystkich, którzy lubią wodę. Dla OSIRU to wydatek rzędu 20 - 30 tys. złotych, obejmujący zakup kilku kajaków i budowę dwóch niewielkich pomostów, po to aby można było swobodnie wsiadać i wysiadać z kajaka. Przy stawce 10 zł od kajaka za godzinę pływania, koszty utrzymania całego przedsięwzięcia byłyby naprawdę niewielkie. Dla ludzi byłaby to duża frajda i szacun dla gospodarzy miasta. Tylko czy komuś będzie się chciało to zrealizować?!
P.S w latach 60 -tych pływać można było po Zgłowiączce pod łukowatymi drewnianymi mostkami zielonymi łodziami wiosłowymi. 21:41, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

20-3020-30

0 0

We Włocławku takie dwa pomosty kosztowałyby pewnie z 200-300 tysięcy każdy sądząc po innych kosztach inwestycji... 06:45, 01.10.2020


ManiekkManiekk

1 1

Jak chodzi o parki to po pierwsze powinny być w nich porządne toalety.O bardzo wysokim standarcie.Po drugie powinno być wejście główne i kilka bocznych i telefon do mobilnej ochrony Parku.Po trzecie Park powinien być ogrodzony i posiadać ściśle określone godziny otwarcia.Po zamknięciu ochrona sprawdza Park.Obecnie Park to surowy stan przyrody bez bezpieczeństwa i sanitariatu.Każdy może wejść i wyjść niewidzialnie 22:05, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

„Dziennikarstwo”„Dziennikarstwo”

1 0

Dobrze, że pogrubiła pani w tekście „spadek dochodów” i „podwyżki dla nauczycieli”, a już podwyżek płacy minimalnej nie.. stop hejt pełną gębą... jakie miasto taki poziom „dziennikarstwa” niestety 06:43, 01.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolesloles

2 0

Panie Januszu zadzwon Pan do ludzi z pisu zeby zadnej kasy do wloclawka nie dawali bo prezydent jest taki co nie umie rzadzic pieniedzmi wyrzuca kase w bloto parklety hale sportowe caly rok nieczynne i inne glupoty co porobil a park to oczywiscie tu jest beczka bez dna latwo kase wyciagnac zobaczcie niech powie ile milionow wydal na park za mostem kolejowym na pompce 07:54, 01.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kikkik

1 0

zpomniales napisac o nieczynnych fontannach i pustych teatrach browarach i innych wielu rzeczach co lekka reka wydane zostaly pieniadze 07:57, 01.10.2020


taki tam taki tam

1 0

Zamiast wydawać pieniądze na głupoty lepiej było by przenaczyć je na budowę ulic w Michelinie
Niech urzedasy i prezydent zobaczą jak sie to robi w Gminie włocławek Tam potrafią a we włocławku marnotrawią pieniądze na głupoty . Wszędzie patrafią tylko w tym zapyziałym włocławku potrafią niepotrzebne głupoty wymyślać . 14:37, 01.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%