Wyłoniono wykonawcę, który zaprojektuje przebudowę skrzyżowania przy moście i katedrze. Prezydent Włocławka poinformował, że ma tam powstać rondo. Mieszkańcy cieszą się z tego pomysłu, ale uważają, że zaprojektowanie go będzie wymagało od projektanta „niespotykanej zazwyczaj inwencji”.
Skrzyżowanie ul. Wyszyńskiego z Brzeską Tumską i mostem korkuje się w godzinach szczytu z trzech stron (wyjątkiem jest jednokierunkowa Tumska). O potrzebie zmian organizacji ruchu w tym miejscu włocławianie mówili od dawna.
Włocławski ratusz podjął już kroki, by poprawić płynność ruchu w tym newralgicznym miejscu. Pierwotnie planowano stworzenie prawoskrętu dla kierowców zjeżdżających z mostu. Ostatecznie jednak zapadła decyzja o przebudowie całego skrzyżowania.
Właśnie wyłoniono wykonawcę, który zaprojektuje przebudowę skrzyżowania. Najlepszą ofertę złożyła firma MBZ Andler, Tomczak, która chce stworzyć projekt za 95 940 zł brutto.
- Podczas corocznych spotkań na "Zawiślu" mieszkańcy apelowali o przebudowę skrzyżowania przy Katedrze. Dotrzymujemy słowa i właśnie dlatego rozstrzygnęliśmy postępowanie ofertowe na opracowanie pełnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla przebudowy skrzyżowania ulic Wyszyńskiego - Tumskiej - Placu Kopernika - mostu stalowego.Docelowo, w tym miejscu ma powstać czterowlotowe rondo, planowana jest więc przebudowa geometrii skrzyżowania wraz z chodnikami, oświetleniem, infrastrukturą towarzyszącą i zielenią
– poinformował na Facebooku Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka.
Pomysł budowy ronda na ruchliwym skrzyżowaniu wzbudził duże zainteresowanie mieszkańców. Post prezydenta polubiło na Facebooku blisko 150 osób, a kolejne 24 udostępniły go na swoich profilach. Pojawiło się też wiele pozytywnych komentarzy.
- Dobra wiadomość, choć o kilka lat spóźniona – napisał jeden z internautów.
Niektórzy komentujący zwrócili jednak uwagę na to, jak trudne zadanie stoi przed projektantem. Zabudowa wokół skrzyżowania jest dość gęsta. Do tego z trzech stron znajdują się zabytki – budynek dawnych rogatek miasta, dzwonnica oraz katedra.
- Miejsca na rondo trochę mało i zabytek najwyższej klasy tuż, tuż. Nie zazdroszczę projektantom
– czytamy w jednej z opinii.
- Bez wykorzystania terenu początkowego fragmentu mostu nie da się rozsądnie przebudować tegoż skrzyżowania... Oby projektanci drogowi wykazali się niespotykaną zazwyczaj inwencją – dodał inny internauta.
Projekt przebudowy skrzyżowania ma powstać w ciągu 120 dni. Jakie rozwiązanie zaproponuje wykonawca, przekonamy się na początku 2021 roku.
Przypomnijmy, że całkowity koszt przebudowy skrzyżowania przy katedrze i moście ma wynieść milion złotych.
q111:31, 15.10.2020
Mądra decyzja ! 11:31, 15.10.2020
mag11:45, 15.10.2020
Tam jest za mało miejsca na rondo. Będzie tak jak na rondzie Falbanka. Zobaczycie. 11:45, 15.10.2020
Jasiek16:16, 15.10.2020
A co takiego jest na rondzie Falbanka? 16:16, 15.10.2020
turbinka10:07, 16.10.2020
Na Falbance nie jest źle, ale często niewykorzystywany jest środkowy pas, bo niektórzy ludzie objeżdżają całe rondo na zewnętrznym. W związku z tym należałoby przemalować rondo na turbinowe - co zdecydowanie upłynniłoby ruch i rondo przestało być zmorą kursantów na prawko. 10:07, 16.10.2020
Misiek11:46, 15.10.2020
chyba idziemy z projektem w kierunku rondo..rondeczko..rondelek 🤠 11:46, 15.10.2020
Adrzej Dupa11:49, 15.10.2020
Ważne żeby rondo było imienia Papcia 11:49, 15.10.2020
a może....12:05, 15.10.2020
...najprościej byłoby zrobić zjazd z mostu i od Wyszyńskiego tylko w prawo, z Brzeskiej tylko prosto i w prawo....
Mało miejsca tam na rondo no i taniej byłoby...
W centrum Budapesztu są tylko prawoskręty i jakoś żyją, przy wielkiej ilości mieszkańców i turystów.. 12:05, 15.10.2020
jaa16:18, 15.10.2020
No pewnie, a codziennie rano korek od skrzyżowania przy Orlenie by się kończył w Lipnie 16:18, 15.10.2020
PROJEKTANT12:05, 15.10.2020
RONDO - żeby spełniało oczekiwania musi być dość okazałe - dlatego trzeba tak zaprojektować, żeby zabytkowa dzwonnica znalazła się na środku RONDA - a to jest możliwe do wykonania . 12:05, 15.10.2020
Karol12:37, 15.10.2020
Masz 100% rację. Małe rondo to wyrzucone pieniądze. 12:37, 15.10.2020
makary12:43, 15.10.2020
3 x TAK 12:43, 15.10.2020
moim zdaniem 12:24, 15.10.2020
Powinni wyburzyć katedrę dzwonnice i wszystko wokół co z czerwonej cegły i wtedy wybudować porządne rondo a klechy do łopaty niech pomagają przy budowie ronda 12:24, 15.10.2020
głąb12:27, 15.10.2020
Pozdrowienia dla kolegi z trzynastki 12:27, 15.10.2020
Zaskoczony18:56, 15.10.2020
Bardzo *%#)!& zdanie. Dawno takiego nie czytałem. 18:56, 15.10.2020
Kto to?19:22, 15.10.2020
Czubek?? Kto spłodził takiego "inteligenta" , współczuję ! 19:22, 15.10.2020
Walison12:26, 15.10.2020
Poszaleli z tymi rondami .Zobaczcie co rondko takie zrobiło w Michelinie z ruchem .Żółwie tempo za falbanke aż.Planują jeszcze dołożyć.Bezmyślność totalna.Teraz to będziedzie mieli korki dopiero 12:26, 15.10.2020
bez sensu...12:30, 15.10.2020
będzie tak jak pisze "mag" korki w godzinach szczytu, tak samo jak jest na Falbance ale chyba tego nikt nie widzi a tu jest o wiele mniej szy plac do budowy i katedra, most, na Falbance można było cos nieco przesunąć wydłużyć tu nie da rady ale co tam sa mądrzejsi od nas nich buduja..
12:30, 15.10.2020
do PROJEKTANT12:40, 15.10.2020
Jeżeli ma takie rondo powstać to jest to bardzo mądre rozwiązanie, bo niby dlaczego dzwonnica nie mogłaby stać w centrum ronda 12:40, 15.10.2020
klw12:59, 15.10.2020
Ten projekt na tym foto, to chyba koledzy wykształceni z koledzy z PO wskazali , przecież na tym rondzie to autobus będzie miał problem z wjazdem i wyjazdem , to mi się kojarzy z wykształconym historykiem z PO który wskazał że Powstanie warszawskie wybuchło w 1989 roku. 12:59, 15.10.2020
łysy cymbał13:03, 15.10.2020
Rondo o średnicy max 18-20 m między krawężnikami - życzę powodzenia. Rondo Kokoszka ma ok. 35 m, rondo Degen-Ślósarskiej (przy Hutniczej) ok. 29 m i obydwa uchodzą za dość ciasne.
Ten ......... Wojtkowski jak zwykle buja swoją łysą głową w obłokach. Prawie 100.000 zł wyrzucone szerokim gestem w błoto. Najprostszym rozwiązaniem na poprawę warunków ruchu na tym skrzyżowaniu jest zmniejszenie liczby samochodów, a to akurat można zrobić bardzo łatwo i to wyłącznie samymi zabiegami administracyjnymi - kłania się nieuctwo Żyżelewicza:
1. zmniejszenie atrakcyjności tego połączenia dla wiochmenów i skierowanie części ruchu na tamę - pierwszeństwo dla skrętu Grodzka-Most, ul. Lipnowska podporządkowana, to samo wcześniej w Szpetalu Górnym dla skrzyżowania ul. Włocławskiej i Płockiej - wjazd do Szpetala od strony Fabianek podporządkowany;
2. ograniczenie do 3,5 t - cięższe wozy przez tamę;
3. zjazd z mostu tylko w prawo w ul. Wyszyńskiego, kto chce do centrum skręca na dół w ul. Gdańską i dalej Bulwarami, kto chce na Zazamcze i do Anwilu jedzie prosto.
4. z ul. Brzeskiej możliwa tylko jazda prosto na most, skręt z ul. Brzeskiej w lewo w ul. Wyszyńskiego tylko dla autobusów., kto nie załapał musi skręcić w prawo w ul. Tumską i wrócić do ul. Królewieckiej/Starodębskiej i do Okrzei.
Koszt całości: zmiana organizacji + znaki maks 10-15 tysięcy zł. Bez kopania, bez zamykania na pół roku skrzyżowania przy katedrze, bez kolizji z instalacjami, bez późniejszych poprawek, bez gwarancji których i tak nikt z urzędu nie dochodzi. 13:03, 15.10.2020
ja pie.dole13:20, 15.10.2020
co za dzban... 13:20, 15.10.2020
Rudy 17:59, 15.10.2020
A gdzie tam masz dzbanie Żyżelewicza? Nawet ze zrozumieniem prostego tekstu nie potrafisz przeczytać, rozwiązanie ma zaprojektować firma MBZ. 17:59, 15.10.2020
boor13:09, 15.10.2020
... to chyba ci sami projektanci, którzy na Grodzkiej chcieli zrobić jeden pas zamiast dwóch. A teraz wysepki na środku jezdni, i to w miejscach zjazdów do posesji...
Może tym razem ktoś przytomny odbierze projekt ZANIM miasto bez zastanowienia rozpocznie jego realizację? Może najpierw - przed ostatecznym projektem budowlanym i wykonawczym - ocena przyjętej koncepcji? Bo później nic się nie da zrobić bez dopłat dla MBZ (jak przy drugim pasie na Grodzkiej) - projekt gotowy, odebrany, w realizacji, etc., etc...
Pal sześć te dopłaty, ale może się okazać, że będą "węższe pasy, mniej pasów, za małe promienie skrętu - bo przepisy dopuszczają". (sic!) Nieważne, że niepraktyczne rozwiązania, że się w życiu nie sprawdzają - przecież PRZEPISY DOPUSZCZAJĄ. 13:09, 15.10.2020
Asa13:19, 15.10.2020
Duży ruch idzie w stronę Anwilu dlatego władze miasta i Anwil powinny wspólnie zastanowić się na inwestycją w nowy most na wysokości Toruńskiej. Ów most powinien łączyć się z ringiem - przedłużeniem Jadwigi, trasa ta powinna okalać osiedla. Inne środki to tylko łatanie. Niech władze miasta zastanowią się do jakich punkt domierzają ludzie i tak planują przepustowości. 13:19, 15.10.2020
Włocławiak13:27, 15.10.2020
Rondo z zabytkową dzwonnicą w środku tego ronda - to może być rozwiązanie warte rozważenia 13:27, 15.10.2020
Rondo lucjana14:34, 15.10.2020
jestem Za ,a nawet Przeciw 14:34, 15.10.2020
!14:38, 15.10.2020
rondo 3-pasmowe z jednym pasem przez nawę katedry aby sie było można pomodlić 14:38, 15.10.2020
a co 14:38, 15.10.2020
z muzeum dla kiecoli jeżeli chcesz dzwonnicę po środku ... preferuję postawić lucjana na rondku do sterowania, bo dobry jest byczek w manipulowaniu 14:38, 15.10.2020
tak14:42, 15.10.2020
katedra nazywana jest samolotem przez ich tam, a patrząc z góry przypomina im ten kształt ( nie wiem co na to bóg ) , pomysł warty rozważenia ! 14:42, 15.10.2020
komu to potrzebne14:47, 15.10.2020
Rimini miastem fontann, a to rondelków .......
A co z pieszym, rowerzystami, niepełnosprawnymi i kiecolami w boże ciałko ? 14:47, 15.10.2020
Putin15:19, 15.10.2020
Хотели как лучше, а получилось как всегда 15:19, 15.10.2020
Petee15:51, 15.10.2020
hahahah... nie będzie korków? jeszcze większe będą. dlaczego? odpowiedz jest prosta. Nie potrafimy jezdzic na rondach, nie sygnalizujemy swoich zamiarów na rondzie i pozniej stoi taki jeden z drugim, czeka az bedzie kompletnie pusto z każej strony zeby wjechac na rondo... wystarczy poobserwowac rondo Falbanka... czy to na Michelinie... zero ale to zero płynnej jazdy w godzinach szczytu... 15:51, 15.10.2020
ksr16:39, 15.10.2020
Widzę że PO-mioty bolszewickie już piszą na portalu 16:39, 15.10.2020
Bogdan16:50, 15.10.2020
Kto jest właścicielem budynku po byłym Cezasie. Stary budynek zburzono, zostały fundament, został postawiony bezużyteczny nowy. Miasto dało zgodę, a teraz szuka miejsca. Miejsce kiedyś było ale chyba w kieszeni. 16:50, 15.10.2020
XXXX18:23, 15.10.2020
Rondomania kwitnie byle grajdoł żeby się dowartościować zapycha rondami każde skrzyżowanie 18:23, 15.10.2020
do bolszewika Putin19:04, 15.10.2020
Co tu bolszewiku nabazgroliłeś , kto to umie odczytać - pewnie napisałeś że zabłądziłeś w Polsce 19:04, 15.10.2020
do bolszewika Putin19:04, 15.10.2020
Co tu bolszewiku nabazgroliłeś , kto to umie odczytać - pewnie napisałeś że zabłądziłeś w Polsce 19:04, 15.10.2020
re a co19:12, 15.10.2020
Między tym muzeum a dzwonnicą śmiało się zmieści pasmo drogowe części ronda 19:12, 15.10.2020
a co ?01:35, 17.10.2020
co z pieszymi, będą dookoła latać i biegać ? 01:35, 17.10.2020
XD19:23, 15.10.2020
na czole niech sobie zrobią rondo. będize większa klapa niż jest obecnie. najgorsze, że nikt się w pierś nie uderzy jak wyjdzie bubel i nikt tego nie poprawi 19:23, 15.10.2020
Wiochmen21:24, 15.10.2020
Dla wiochmenów autobus linii nr 6 i 7 jak było dawniej to zapewne zmniejszy liczbę aut.
21:24, 15.10.2020
....01:36, 17.10.2020
wiochmeni muszą mieć auta na pokaz 01:36, 17.10.2020
Kresek12:22, 17.10.2020
No nie!!!! Po co rondo. Wystarczy prawoskręt z mostu. Taniej i skuteczniej. 12:22, 17.10.2020
gr09:41, 22.10.2020
Ja bym zaproponował postawienie pachołków w kształcie ronda i zobaczmy jak to będzie wyglądało i *%#)!& a nie odrazu budowac. 09:41, 22.10.2020
!14:38, 15.10.2020
8 1
rondo 3-pasmowe z jednym pasem przez nawę katedry aby sie było można pomodlić 14:38, 15.10.2020