Wiceprezydent Włocławka, Barbara Moraczewska zabrała głos w sprawie decyzji Trybunału Konstytucyjnego dotyczącej aborcji. - Dzisiaj jestem szczęśliwą mamą 22-letniej córki i każdego dnia dziękuję Bogu za ten wielki dar – napisała w poście, do którego załączyła archiwalne zdjęcie z córką.
Kontrowersyjne orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego miało miejsce w czwartek (22 października). TK stwierdził, że przepis dopuszczający aborcję w przypadku ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu lub jego nieuleczalnej choroby zagrażającej życiu jest niezgodny z Konstytucją.
W odpowiedzi na orzeczenie od czwartku w całej Polsce odbywają się protesty kobiet. Włocławianki strajkowały w piątek (23 października) – relacja TUTAJ. Planują też protest na wtorek, 27 października.
Mieszkanki Włocławka aktywnie krytykują decyzję TK również w Internecie. Do facebookowej grupy Strajk kobiet-Włocławek dołączyło już ponad 12 tys. osób.
Dziś (26 października) głos w sprawie kontrowersyjnego wyroku zabrała wiceprezydent Włocławka, Barbara Moraczewska – prywatnie matka 22-letniej córki.
- Jeśli matka jest szczęśliwa to i jej dziecko jest szczęśliwe! Dzisiaj jestem szczęśliwą mamą 22-letniej córki i każdego dnia dziękuję Bogu za ten wielki dar
– zaczyna swój wpis zastępczyni prezydenta Włocławka, po czym przechodzi do krytyki wyroku TK.
Moraczewska opisuje cierpienie i strach kobiet, które dowiadują się, że ich nienarodzone dziecko nie będzie miało szans na przeżycie. Jej zdaniem w takiej sytuacji kobiety chcą jedynie, by cierpienie ich i dziecka jak najszybciej się skończyło.
- Jedynym ludzkim rozwiązaniem, w każdym takim przypadku, jest jak najszybsza diagnoza i pozostawienie kobiecie wyboru. TEN WYBÓR leczy z ran szybciej, bo to ona sama dokonała wyboru i sama za ten wybór odpowiada. Tylko kobiety, które przez to przeszły, są w stanie to zrozumieć inne w podobnej sytuacji. Nikt inny – twierdzi wiceprezydent Włocławka i dodaje:
- Nigdy nie pozwolę na to, aby moja córka została kiedykolwiek pozbawione tego Wyboru. To ja jako kobieta i matka powinnam walczyć wszelkimi środkami, aby ten wybór pozostawić mojej córce i innym kobietom.
Dalej zastępczyni prezydenta pisze o wolnej woli, którą ludzie są obdarzeni, nie unika przy tym odwołania do Boga.
Zdaniem Barbary Moraczewskiej walkę o życie nienarodzonych dzieci obciążonych ciężkimi chorobami należy rozpocząć od wsparcia rodziców, którzy mieliby je w przyszłości wychowywać.
- Wtedy wybór życia będzie łatwiejszy. Los osób niepełnosprawnych i rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi jest większości społeczeństwa i rządzącym obojętny. Pokazał to strajk w sejmie. Trzeba zadać sobie pytanie jak nasze państwo jest przygotowane do niesienia pomocy kobietom, które zmusi do urodzenia nieodwracalnie uszkodzonych płodów? Po raz kolejny cały ciężar odpowiedzialności został zrzucony na kobiety. Zastanawiam się też, czy ci którzy to robią chociaż jeden dzień spędzili z cierpiącymi ludźmi, w tym dziećmi? Czy biorą pod uwagę cierpienie dziecka? – zastanawia się Moraczewska.
Użytkownik11:26, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
zniesmaczony11:28, 26.10.2020
Wiceprezydent Włocławka o aborcji: "powinnam walczyć wszelkimi środkami" - co za knajacki język 11:28, 26.10.2020
do zniesmaczony 11:56, 26.10.2020
Co to znaczy walczyć wszelkimi środkami - takimi jak w Warszawie i Poznaniu gdzie robią burdy uliczne i wprowadzają anarchie w Kraju, bluźnią przy jak by z rynsztoka wylazły tym jak oszczane menele 11:56, 26.10.2020
Przemo.13:02, 26.10.2020
Anarchię to ty masz w domu, jak stara cię bije.... 13:02, 26.10.2020
STOP HIPOKRYZJI!11:32, 26.10.2020
Może Pani walczyć, musi Pani jednak przestać mieć kilka posad jednocześnie. Urąga to honorowi, zabieranie miejsc pracy innym ludziom! Jak można mieć posady i na uczelni i na w UM, gdy inni pracują na jeden etat, i to za 3000-3500 brutto, a ktoś potrafi poprzez brak honoru zajmować kilka stanowisk jednocześnie i pobierać pensję będące wielokrotnością tych kwot jak wspomniałem. WIĘCEJ HONORU, nie tylko pani, również pozostałe osoby z UM! Jak będzie zerowe bezrobocie proszę wtedy bawić się w hipokryzję! Gdybyście jeszcze Państwo umieli cokolwiek robić pożytecznego, niestety większość to szukanie lukratywnej posady, najlepiej kilku na raz i wysokie pensje, pełen spokój. Miasto stoi w miejscu, a prezydentów mamy aż 4! CZTERECH! W Warszawie powinno być z 50 najlepiej! 11:32, 26.10.2020
taktak12:02, 26.10.2020
Trzeba mieć wykształcenie, przygotowanie i wiedzę, i każdy może pracować na 2i więcej etatach, tyko trzeba mieć cos do zaoferowania... Weź się za robotę a nie piszesz pseudomoralisto o innych. Popracuj z np. 1 dniem w miesiącu wolnym to zobaczymy 12:02, 26.10.2020
??????????13:07, 26.10.2020
O a ja myślałam że pani Moraczewska jest taka kryształowa praworządna etyczna i moralna a tu kilka stołków ? A pielęgniarki w przychodniach tyrają za najniższą krajową ? 13:07, 26.10.2020
Do ?11:35, 26.10.2020
Przecież dyskusja dotyczy płodu martwego bądź niezdolnego do samodzielnego życia po porodzie. Komu chcesz taki martwy płód oddawać? Chodzi tylko o możliwość pochówku na cmentarzu? Pomyśl trochę... 11:35, 26.10.2020
Przypomnienie11:41, 26.10.2020
Przypomnę to komuchy wprowadziły taki zapis do Konstytucji ograniczający prawa kobiet w zakresie decydowania o sobie - DZISIAJ RŻNĄ GŁUPA i próbują wmówić ze to wina PIS- u który akurat w tym udziału nie miał 11:41, 26.10.2020
do Przypomnienie11:50, 26.10.2020
TK swoje orzeczenie wydał na zgłoszony wniosek partii politycznych i zgodnie z treścią tego zapisu w Konstytucji TK nie mógł inaczej orzec gdyż inny werdykt byłby sprzeczny z tą Ustawą zasadniczą. 11:50, 26.10.2020
nie...13:46, 26.10.2020
wystarczyło nie chcieć poprawiać. 13:46, 26.10.2020
re nie 14:39, 26.10.2020
A wystarczyło nie wnosić tej sprawy TK i byłoby udawanie i konsensus jak dawniej, ale zawsze znajdą się mąciciele 14:39, 26.10.2020
Konstytucja11:54, 26.10.2020
A gdzie koszulka z napisem Konstytucja? Hipokryzją! 11:54, 26.10.2020
Konstytucja11:54, 26.10.2020
A gdzie koszulka z napisem Konstytucja? Hipokryzją! 11:54, 26.10.2020
mamisynek11:55, 26.10.2020
*********** 11:55, 26.10.2020
(-)13:17, 26.10.2020
*****.*** 13:17, 26.10.2020
do twojej starej11:57, 26.10.2020
Nie musisz matole za każdym razem pisać do kogo piszesz, wystarczy że użyjesz opcji "Odpowiedz" 11:57, 26.10.2020
do tumana14:47, 26.10.2020
muszę pisać komu odpowiadam bo jesteś tuman po gimnazjum i byś się zgubił 14:47, 26.10.2020
Klar11:58, 26.10.2020
Moja znajoma byla w ciazy, lekarz powiedzial po badaniu ze bedzie z wada serca, mozgu i pluc. Wysylali od jednego do drugiego bo klauzula sumienia. Za pozno bylo usunac wg prawa i musiala urodzic- we Wloclawku. Dziecko sie urodzilo, z jeszcze wiekszymi wadami i co ja zaszywaja a dziecko lezy bez opieki medycznej i czekaja az ducha wyzionie...samo...no bo przeciez po co pomagac jezeli jest juz na stracenie. I gdzie ? U nas we Wloclawku na ginekologi. W koncu zmarlo, pochowane- oczywiscie odplatnie a matka co? Skrajna depresja, samobojcza proba i brak pomocy na leczenie. I co? Dwa zycia juz stracone. Kazdy powinien miec wybor a nikt nie mysli o psychologicznym uszczerbku dla matki. 11:58, 26.10.2020
zausznik14:52, 26.10.2020
Wiadomo, że chodzi na końcu o pieniądze dla facetów w sukienkach. 14:52, 26.10.2020
Mieszkaniec.12:02, 26.10.2020
Szkoda że tak łagodnie nie podchodizliście do tego i nie martwiliście się kiedy były zamykane zakłady pracy, nie dało się wyboru i co mają ludzie robić ale cóż wciskaliście kit o eko jakie piękne i trendy. Zamykanie farm zwierzęcych, którzy trudnią się hodowlą jest ok ale to że zapewne jak wygra KO, PO, SLD będzie wprowadzona całokowicie dozwolona aborcja i etanazja będzie wtedy ok. 12:02, 26.10.2020
urzędniczka UM12:04, 26.10.2020
Ach, jaka Pani zaangażowana, cóż za bezkompromisowość. W imieniu wszystkich którym leży na sercu dobro Polek w wieku rozrodczym dziękuję za czas poświęcony na napisanie postu. Rozumiem, że wysiłek ten przyszedł tym trudniej, że jest to rzecz niesłychanie trudna i wymagająca. Jeszcze raz wielkie dzięki za ofiarną postawę. Dziękuję Pani Prezydent. 12:04, 26.10.2020
hipokryci15:53, 26.10.2020
Ona jest dobra, pobiera niezłe pieniądze. Gdyby takie osoby nie miały kilku posad, można by ściągnąć mnóstwo innych mądrych osób do Włocławka. A tak, jest, że ludzie nie mogą znaleźć pracy według swojego wykształcenia, a urzędnicy mają po 2 nawet 3 posady, rocznie ponad 120-160 tysiecy dochodu i więcej. Także, dziękuje tej Pani, że zajmuje miejsce na uczelni, trzeba mieć honor, zdecydować w końcu, albo jedno albo drugie. Na jej miejsce pojawi się ktoś mądry kto oddanie będzie pracował, lepiej niż osoba przemęczona 3 posadami! Będzie więcej osób przez to we Włocławku. Znajomy starał się o posadę na uczelni we Włocławku, niestety nie dostał nawet odpowiedzi. A to co chciał, to jest pewna osoba, co ma stanowisko i UM i na uczelni i jeszcze posadę w szkole urlopowana postać płatnie. Super honorowi ludzie! 15:53, 26.10.2020
Abort12:07, 26.10.2020
Aborcji na młodych mieszkańcach tego miasta dokonywana jest od lat poprzez nieudolne rządy PZPR, SLD a teraz PO!
Brak perspektyw, zastój gospodarczy powoduje trwałe usunięcie z tego miasta najzdolniejszych młodych ludzi. To miasto staje się powoli sanatorium lub DPSem...
Tym się zajmijcie, a nie wojną ideologiczną! Omawiany problem to zaledwie kilka osób w skali roku. A gdzie bezpowrotnie utracone 30 tysięcy młodych mieszkańców miasta! Ich rodzice nie cierpią rozłąki, oni sami też są zadowoleni? 12:07, 26.10.2020
Włocławianie16:03, 26.10.2020
Właśnie taka pani, jak ta jedna z 4 prezydentów we Włocławku. Niszczy to miasto. Zaczynając od najprostszej rzeczy. ZAJMOWANIE KILKU POSAD! Przez to wiele osób, nie wraca do miasta, bo ktoś zajmuje 3 posady, i żyje jak pączek w maśle. Ta pani nie ma honoru, jak wiele osób, kilka posad. Uwolnienie tego, pozwoliłoby, że wróciłoby z marszu kilkaset nowych osób do Włocławka. Także, hipokryzja i tyle w temacie tej Pani i jej podobne osobistości. A jako prezydent jest mierna, jak i całe to zaplecze osób które mają posady w szkołach, uczelniach, spółkach miejskich i wciąż planują, i nie mają żadnego twórczego działania przez tyle lat. Naprawdę, czy mamy płacić tym ludziom ponad 100 tysięcy rocznie za ich marną pracę zabierającą dodatkowo jeszcze szanse na jakieś dobre życie dla innych osób? Gdyby na uczelniach nie te osoby, było innych nowych osób więcej w mieście. A to są zaraz rodziny, dzieci itd. 16:03, 26.10.2020
👎👎👎12:10, 26.10.2020
Widelcem se wyskrob jak taka odważna jesteś, prawa do zabijania życia nie było i nie będzie. Dziecko to nie lalka, żeby sobie wybierać (to brzydkie, to chore, a tamto idealne). 12:10, 26.10.2020
wido12:23, 26.10.2020
Widać że to tępa dzida, ta niby wiceprezydent 12:23, 26.10.2020
traf12:38, 26.10.2020
jeżeli grupa posłów wystąpiła do TK o sformalizowanie tej kwestii w stosunku do Konstytucji - to jaka argumentacja miałaby uzasadniać inne stanowisko TK ? ( że trwające życie poczęte nie jest życiem) , natomiast jeżeli ustawodawca stworzył furtkę wyjścia w oparciu o zdrowie i godność kobiety to po co grupa posłów .........? 12:38, 26.10.2020
traf12:38, 26.10.2020
jeżeli grupa posłów wystąpiła do TK o sformalizowanie tej kwestii w stosunku do Konstytucji - to jaka argumentacja miałaby uzasadniać inne stanowisko TK ? ( że trwające życie poczęte nie jest życiem) , natomiast jeżeli ustawodawca stworzył furtkę wyjścia w oparciu o zdrowie i godność kobiety to po co grupa posłów .........? 12:38, 26.10.2020
***** *** i kk13:05, 26.10.2020
Życie zaczyna się od narodzin dziecka.
13:05, 26.10.2020
???08:44, 27.10.2020
"Dziecko nie żyje dlatego, że się urodziło, tylko urodziło się , dlatego że żyje" - dr Wanda Półtawska 08:44, 27.10.2020
traf13:29, 26.10.2020
jeżeli życie zaczyna się od narodzin dziecka to po co badanie płodu ? 13:29, 26.10.2020
boss13:34, 26.10.2020
bo to badanie płodu 13:34, 26.10.2020
Taka13:34, 26.10.2020
Jak widać w sprawie aborcji najwięcej do powiedzenia mają te osoby którym dano szansę się urodzić...Nienarodzonym pozostaję tylko niemy krzyk. A tak na marginesie Pani prezydent proszę obejrzeć dokument amerykański z 84 roku p t Niemy Krzyk.. myślę że szybko Pani zmieni zdanie. 13:34, 26.10.2020
sikul13:36, 26.10.2020
a dziecko z downem też by pani prezydent usunęła ? Czym się onio rózni od zdrowego dziecka ? tylko jednym chromosomem 13:36, 26.10.2020
mag09:28, 27.10.2020
To jest kwestia wyboru , nikt nie zmusza katolibow do aborcji 09:28, 27.10.2020
pino13:37, 26.10.2020
zabierz się za swoja prace a nie moralności będziesz ludzi uczyła, wstyd !!! 13:37, 26.10.2020
mk13:39, 26.10.2020
jaka aborcja jakie skrobanie wyrywanie szczypcami male cialko to jest barbarzynstwo zabojswo z premedytacja mowie do was kobiety do *%#)!& pana urodzcie te dziecko jesli bedzie nawet chwile zylo a jesli umrze to godnie je pochowajcie a nie skrobanie wyrywanie ciala kawalek po kawalku i do smietnika to nie zwierze to malutkie isnienie poczecie zycie dane przez boga kazde dziecko ma prawo do zycia nawet niepelnosprawne zycie zycie zycie 13:39, 26.10.2020
do trolliska17:14, 26.10.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Aco14:05, 26.10.2020
A co zrobisz kobieto kiedy twoja stara chora matka potrzebuje wieloletniej opieki czy poddasz ja eutanazji tak jak zabijesz własne dziecko, masz już wprawe w zabijaniu przecież jesteś decydentem swojego życia i twoich bliskich, czy mamy do tego prawo. Nie, nie jesteśmy Panem Bogiem on daje życie i je zabiera 14:05, 26.10.2020
Kati11:13, 27.10.2020
Nie mieszaj w to Pana Boga, on z tym nie ma nic wspólnego. Ludziom niewierzącym też Pan Bog daje i odbiera dzieci, zastanów się ciemnoto, nie żyjesz w czasach średniowiecza, że wciskali takie kity. 11:13, 27.10.2020
życie 14:11, 26.10.2020
polecam obejrzeć ten film https://www.youtube.com/watch?v=YsIBuRygfcY
october baby 14:11, 26.10.2020
Użytkownik14:21, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do trolla17:16, 26.10.2020
J A J C O !!!! 17:16, 26.10.2020
Preacher14:31, 26.10.2020
TK orzekł: (cytuję z pamięci) obowiązująca ustawa dotycząca aborcji jest niezgodna z obowiązującą Konstytucją RP, w której jest zapisany obowiązek państwa ochrony życia każdego człowieka od momentu poczęcia aż do naturalnej śmierci. Takie orzeczenie ogłosił TK pod przewodnictwem Profesora Zolla. Takie poglądy wypowiadał profesor Rzepliński. Ubiegło tygodniowe nie mogło być inne i wynikało z dotychczasowego orzecznictwa TK. Pani wiceprezydent jak i panu Prezydentowi przydały by się korepetycje z czytania ze zrozumieniem. 14:31, 26.10.2020
Oni są fałszywi!15:56, 26.10.2020
Oni wiedzą, ile mieć posad i ile za nie dostawać pieniędzy. Gdyby byli uczciwi, to mieliby jedną posadę, wykonaliby ją należycie i w tempie, a nie jak żółw! Dzięki uwolnieniu tych posad na uczelniach, szkołach, spółkach miejskich, w ciągu miesiąca we Włocławku przybyłoby nowych mieszkańców, przynajmniej z 500 osób! WSTYD, STOP HIPOKRYZJI! 15:56, 26.10.2020
vvvvvvvvv14:37, 26.10.2020
Aborcja jest tak drażliwa jak seks po slubie .Każdy ksiadz będzie was nauczał że seks tylko po ślubie itp .hehe a tak prawda ze większosć kobiet oddaje sie jednemu partnerowi a przy tym zostaje porzucona ..Hipokryzja tyle rozwodow ludzie maja po 2 ,3 żony męzow a koscioł wciąz wpaja seks po slubie ... 14:37, 26.10.2020
Fixum dyrdum16:25, 26.10.2020
No i jaki mamy świat. 16:25, 26.10.2020
Przemo.14:54, 26.10.2020
Najbardziej, smieszy mnie to że to od czasu do czasu się ciągnie mp. Alicja 1000 gdzie kobieta chora, żyjąca ze skromnej renciny i zasiłów MOPS, chciała usunąć cięże ale lekarze się niezgodzili do pracy była chora na utrzymanie dzieci się korzysta z MOPR i nie myśli się co robi co będzie potem że zdrowie może się jej pogorszyć, to jest świadomy wybór i jego świadome kosekwencje jakie się będzie ponosiło za to co się robi w życiu. 14:54, 26.10.2020
Użytkownik14:59, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik15:20, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
bngjh16:01, 26.10.2020
Nie porównuj wulgarnych zdzir z Warszawskiego słoikowa u nas w mieście marsz jest kulturalny i prowadza go kulturalne kobiety .W Warszaawie maja te same poglądy ale inne wartości .Nie porównuj Włocławskich kobiet do Warszawskiego motłochu .. 16:01, 26.10.2020
Oni są fałszywi!16:04, 26.10.2020
Oni wiedzą, ile mieć posad i ile za nie dostawać pieniędzy. Gdyby byli uczciwi, to mieliby jedną posadę, wykonaliby ją należycie i w tempie, a nie jak żółw! Dzięki uwolnieniu tych posad na uczelniach, szkołach, spółkach miejskich, w ciągu miesiąca we Włocławku przybyłoby nowych mieszkańców, przynajmniej z 500 osób! WSTYD, STOP HIPOKRYZJI! 16:04, 26.10.2020
Użytkownik16:23, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Martaaa17:21, 26.10.2020
Skala ciemnoty w komentarzach jest porażająca. Nie tylko w komentarzach. To dzięki tej ciemnocie mamy władzę jaką mamy. Nie o mnie beze mnie. Każdy człowiek ma prawo decydować o sobie i nikt nie powinien tego oceniać. Powtarzam o sobie bo jeśli tylko dam radę wychować niepełnosprawne dziecko podejmuje ten bój świadomie. BO MAM WYBÓR! Nikt nie ma prawa za mnie dezydowac bo skutków tej decyzji nikt poza mną nie poniesie. 17:21, 26.10.2020
jaaaaa766621:03, 26.10.2020
DOKŁADNIE!! raz ze choroba czy juz bardziej poważnie upośledzenie, a dwa a co jeśli dzieci rodzą się z gwałtu!!! a ja nie jestem taka zakłamana jak sporo tych wyszczekanych matek, nie chce patrzec na COŚ co powstało przez czyn, który spowodowal u mnie traumę!? co wtedy!? zmusisz mnie???????? czy zaraz wejdzie ustawa ze gwałt to nie gwałt bo "KOBIETY PO TO SĄ"! Bo że już są od siedzenia w domu i rodzenia to łajzy mówią głośno! i co rzucą jednorazowo ochłap wykazując swoją łaskawość...a dalej męcz się idiotko! widać jak strasznie chcą pomagać takim matkom po tym jak je potraktowali na strajku... i każdy kto nie mając doświadczenia śmie się wypowiadać w temacie, niech idzie chociaż na pół roku do domów opieki dla niepełnosprawnych dzieci, głęboko upośledzonych i siedzi z nimi, nosi je, karmi, przewija, etc 24h na dobę! a potem pomnoży to przez jakieś 20 lat.. to JA decyduję o moim życiu, o tym co będę robić i czy chce uchodzić w oczach wszystkich jako "matka teresa",a nie dziadyga z kotem! NIKT ZA MNIE MOJEGO ŻYCIA NIE PRZEŻYJE, WIĘC NIE MA PRAWA DECYDOWAĆ JAK CHCĘ JE POPROWADZIĆ! 21:03, 26.10.2020
Ma ma ma ci ci ca ca21:23, 26.10.2020
Jasnoto przeczytaj swój wpis a ujrzysz ciemnote w pełnej krasie. 21:23, 26.10.2020
123510:33, 27.10.2020
A Ty co? Kopiuj wklej .Napisz coś nowego, chyba że to wszystko na co Cię stać jaśnie oświecona. 10:33, 27.10.2020
Ninna17:24, 26.10.2020
Nie mi oceniać, ale wydaje mi się, że nawet, gdy w takich przypadkach dochodzi do aborcji, to takie kobiety też są później w bardzo złym stanie psychicznym, a nawet w depresji. Bez względu na wybór, to po prostu ekstremalnie traumatyczna sytuacja. Zawsze. 17:24, 26.10.2020
Sharky17:24, 26.10.2020
Brawo Martaaa👍 17:24, 26.10.2020
Ttttttttttttttttt17:30, 26.10.2020
Mam do skrobania sufit. 😁 😂 Koniec skrobanek i super 👌 17:30, 26.10.2020
... 18:44, 26.10.2020
Mojej znajomej w ciąży też dali wybór: usunięcie ciąży ze względu na uszkodzenie plodu lub śmierć jej albo dziecka, albo obojgu. I co? Nie zgodziła się na aborcję i urodziła zdrowe dziecko i sama żyje! 18:44, 26.10.2020
CIEKAWE19:02, 26.10.2020
Ciekawe czy Pan prezydent miasta Włocławka da pozwolenie na takie masowe zbiorowiska w sytuacji obostrzeń wynikającej z czerwonej strefy i szalejącej epidemii - przecież to byłoby jednoznaczne z przyzwoleniem na zwiększenie zarówno zakażeń jak i zwiększoną śmiertelność mieszkańców miasta Włocławka, a wiadomo że szpital jest jeden i jeszcze jak obserwujemy nie najlepiej sobie radzący z bieżącymi problemami. 19:02, 26.10.2020
??????19:22, 26.10.2020
Jestem zdumiony takimi słowy!
Cytuję: "- Jeśli matka jest szczęśliwa to i jej dziecko jest szczęśliwe"!
Moja Mama na pewno nie napisałaby tak!
Słowa mojej Mamy brzmiałyby zdecydowanie tak:
GDY DZIECKO JEST SZCZĘŚLIWE, TO WTEDY I MATKA JEST SZCZĘŚLIWA!!!
Nie przekonuje mnie do swego uczucia matka, które najpierw dotyka w kolejności sprawę własnego szczęścia, które - jak wynika z przeczytanego przeze mnie tekstu - dopiero będzie przyczyną zaistnienia szczęścia dziecka!
Dla każdej, kochającej(!) MATKI - (moim niezmiennym zdaniem) zawsze, wszędzie i w każdej chwili(sic!) jest i będzie zawsze, ponad wszystko inne najważniejsze ważniejsze jej dziecko, a nie ona sama!
Każda kochająca MATKA, przede wszystkim ma na uwadze SZCZĘŚCIE DZIECKA, jako pierwsze w jej życiu i najważniejsze - a nie własne, które ma uszczęśliwiać wtórnie, jako skutek szczęśliwości matczynej - dopiero potem jej własne dziecko!
Autorka słów ma prawo ze mną się nie zgadzać, lub przekonywać, że posiadam we łbie głęboką tępotę, ale taki właśnie jest mój, (...i chyba nie tylko mój) - osobisty punkt widzenia o wzajemnej szczęśliwości między matką, a jej kochanym przez nią dzieckiem. Taki właśnie punkt widzenia O kolejności i ważności SZCZĘŚCIA W RODZINNYM ŻYCIU - za prezentowała mi i przekonała mnie w tym moja własna Mama! 19:22, 26.10.2020
mag09:37, 27.10.2020
Bzdury piszesz , chyba masz wybujałe ego , karmione własnym narcyzmem, który wznosi się ponad Himalaje samolubstwa 09:37, 27.10.2020
Kik20:16, 26.10.2020
Ciekawe jakiemu Bogu dziękuję. Jak można popierać aborcję eugeniczna i powoływać się na Boga. Kiedyś widziałem ta Panią jak zmieniała buty przed wejściem do Katedry na mszę z udziałem władz. Dziś widzę że to był znak obludnej wiary. 20:16, 26.10.2020
Kasa20:58, 26.10.2020
Kogo stać ten sobie poradzi i w takich realiach. Tylko to dziś stać. Co później? Córki wnuki już niekoniecznie będą miały kolorowo. Różnie bywa. Mamy pozwolić na przymus rodzenia dzieci skazanych na śmierć czy nieodwracalne kalectwo... Bo kler się musi nachapac odprawianem swojej szopki. Bo kasa płynie. Na to się godzicie? Godny pochówek? Wiara wiara. Dla człowieka być człowiekiem. Każdy ma prawo wyboru. Chcesz daj się prowadzić księżom. Mnie nie masz prawa oceniać gdy się na to nie godzę. Nie masz prawa mnie zmuszać do niczego. 20:58, 26.10.2020
Abort do nogi21:20, 26.10.2020
To się abortuj ale za prywatne pieniądze a nie publiczne. 21:20, 26.10.2020
Brawo Policja !!!01:31, 27.10.2020
Odłożyli hełmy i tarcze. Policjanci w Krakowie przeszli na stronę protestujących❤️👍❤️👍❤️👍 https://www.o2.pl/informacje/odlozyli-helmy-i-tarcze-policjancie-przeszli-na-strone-protestujacych-6568875187763904a 01:31, 27.10.2020
JEZUS 09:25, 27.10.2020
Triumf MARYJNY BLISKO nie ma przyzwolenia na zabijanie życia ❤️❤️❤️❤️ 09:25, 27.10.2020
POLKA Z RODZINĄ 09:27, 27.10.2020
Triumf MARYJNY BLISKO nie ma przyzwolenia na zabijanie życia ❤️❤️❤️❤️ 09:27, 27.10.2020
mag09:31, 27.10.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
gres09:41, 27.10.2020
A co byście powiedzieli na to że Jezus był żonaty i miał dzieciaki? Jest w ewangelii opis ze w synagodze czyta pisma a mógł to robić tylko mezczyzna żonaty. 09:41, 27.10.2020
gres09:41, 27.10.2020
A co byście powiedzieli na to że Jezus był żonaty i miał dzieciaki? Jest w ewangelii opis ze w synagodze czyta pisma a mógł to robić tylko mezczyzna żonaty. 09:41, 27.10.2020
do Moderatora14:23, 27.10.2020
Proszę przeswietlić komentarze po IP a będziecie wiedzieli że obrzydliwe wpisy na kobiety które chcą bronić swoich praw piszę jedna i ta sama osoba a dokladniej troll pisowski.Banować takich delikwentów bo sieją tylko zamęt i propagandę na tym portalu.Dziekuję za uwagę i widzę żę zaczeliście reagować... 14:23, 27.10.2020
do Moderatora14:23, 27.10.2020
Proszę przeswietlić komentarze po IP a będziecie wiedzieli że obrzydliwe wpisy na kobiety które chcą bronić swoich praw piszę jedna i ta sama osoba a dokladniej troll pisowski.Banować takich delikwentów bo sieją tylko zamęt i propagandę na tym portalu.Dziekuję za uwagę i widzę żę zaczeliście reagować... 14:23, 27.10.2020
ciemnota16:38, 27.10.2020
ludzie mają różne poglądy, jesteś tak samo ciemny jak inni, zatwardzenie w swoim myśleniu, więcej luzu 16:38, 27.10.2020
12513:04, 02.11.2020
Pani prezydent cos tu nie do końca jest z pani wiara dziękuje pani Bogu za córkę która obecnie jest zdrowa , bo jak by miała być kaleką czy urodzić się z zespołem Dawna to już Bogu by pani nie dziękowała tylko przeklinała? . Mam takie pytanie : teraz córka jest zdrowa i piękna a jakby uległa wypadkowi czy jakiejś choroby z której np. zapadła by w śpiączkę to co dokonałaby pani eutanazji ? bo już jest beee. co by pani wtedy Bogu powiedziała? zabieraj ja bo nie o to mi chodzi, a skąd może pani być pewna ,że zostanie pani babcią , czy zastanowią się pani nad tym. 13:04, 02.11.2020
Ile11:34, 26.10.2020
18 4
Ile czasu, pieniędzy, nerwów, uczuć poswiecilas/es osobie która jest chora i sama nie funkcjonuje? Miesiąc, dwa,rok, 10 lat? Jeśli nie masz takiego doświadczenia jaka to jest ciężka praca fizyczna i psychiczna, jakie to jest poświęcenie swojego życia osób trzecich to nie wypowiadaj się...albo bierz dupe w troki i na wolontariat do placówek pracować dla takich osób, za darmo! 24/7 !! 11:34, 26.10.2020
🙂11:41, 26.10.2020
6 21
Ale co to za dyskusja 🤣 kim wy jesteście, by decydować czy ktoś ma żyć, czy nie. Dziecko zdrowe, czy dziecko chore... każde chce żyć. Robi nam się jakaś patologia, rodem z matrixa. Jedno dziecko nie wyszło - wyskrobać, drugie nie wyszło - wyskrobać. Może za 3 razem wyjdzie ideał, który pasuje rodzicom. Osoby reprezentujące te dorosłe dziewczynki (bo kobietami ich nazwać nie można) powinny stanąć przed sądem 11:41, 26.10.2020
ffff13:13, 26.10.2020
13 0
W tym wszystkim nie chodzi o zabijanie zdrowych, ale niechcianych dzieci - tylko o aborcję dzieci z poważnymi wadami genetycznymi. Powiedz kobiecie, która jest w ciąży z dzieckiem bez mózgu albo z okiem cyklopa, bo takie choroby są z ciężkimi deformacjami płodu, że ma donosić dziecko, które i tak umrze od razu po urodzeniu albo w łonie matki zagrażając jej życiu...Powiedz kobiecie, że ma tylko donosić dziecko, czuć jego ruchy, ale nigdy nie poczuć się jak matka, bo nie będzie jej to dane...Trauma psychiczna na długie lata 13:13, 26.10.2020
xd13:23, 26.10.2020
2 8
A po skrobance to nie ma nic, zwykły zabieg. Na drugi dzień można robić nowe dziecko. 13:23, 26.10.2020