Pod koniec listopada zmieni się organizacja ruchu na kilkunastu ulicach w centrum Włocławka. Powstanie tam strefy ograniczenia prędkości TEMPO 30.
Strefa TEMPO 30 to rozwiązanie, które ma poprawić bezpieczeństwo na ulicach miast. Samochody mają poruszać się w niej z maksymalną prędkością 30 km/h.
To rozwiązanie jest z powodzeniem stosowane w wielu miasta Europy i Polski. Pionierem strefy TEMPO 30 było niemieckie Buxtehunde. Strefa powstała tam już w 1983 r.
Wprowadzenie strefy z dopuszczalną prędkością 30 km/h sprawdziło się już w wielu krajach Europy. Hiszpania zdecydowała niedawno, że objęte będą nią wszystkie ulice jednopasmowe.
W Polsce pierwsza strefa TEMPO 30 pojawiła się w 2010 r. w Gdańsku. Od tego czasu objęto nią blisko 60 proc. ulic. Podobne plany ma Warszawa, która chce by maksymalnie 30 km/h jeździło się po 2/3 ulic.
We Włocławku strefa TEMPO 30 będzie nowością. Obejmie kilkanaście ulic w Śródmieściu.
Gdzie będzie trzeba zwolnić?
Jak poinformował Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu we Włocławku, strefa TEMPO 30 będzie wprowadzona na terenie między al. Chopina a ul Stodólną i ul. Traugutta a ul. Okrężną.
Znajdą się w niej ulice: Stodólna, Św. Antoniego, Chopina, Okrężna, Młynarska, Reymonta, Jagiellońska, Kraszewskiego, Bukowa, Chmielna, Traugutta, Wierzbowa, Kolanowszczyzna, Orzechowa, Strugaczy, Plac Staszica, Jesionowa, PCK, Kasprowicza, Brzozowa, Jodłowa, Sadowa, Leszczynową, Paderewskiego oraz Olszowa.
- Tam jak najbardziej jest to potrzebne. To są uliczki głównie śródmiejskie, gdzie większa prędkość nie jest potrzebna i bardzo rzadko się zdarza, że jest możliwa, żeby bezpiecznie tamtędy jeździć
– mówi Krzysztof Kukicki, zastępca prezydenta Włocławka.
Strefa TEMPO 30 zostanie oznaczona specjalnymi znakami pionowymi. W najbliższym czasie rozstawi je Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu. Nowe ograniczenie prędkości ma obowiązywać od 27 listopada.
- To jest dobry kierunek. Płynność ruchu zostanie zachowana, ale będzie trzeba jeździć wolniej – podkreśla Kukucki.
Na razie nie wiadomo, czy włocławska strefa TEMPO 30 zostanie w przyszłości rozszerzona. Urzędnicy chcą zobaczyć, jak to rozwiązanie będzie sprawdzać się praktyce.
AKTUALIZACJA:
Po krytycznych głosach internautów dotyczących objęcia strefą TEMPO 30 m.in. ul. Chopina i Okrężnej, Krzysztof Kukucki wyjaśnił, że stanowią one jedynie granice obszaru objętego zmianami (a nie jak podał MZIDiT jego część). Oznacza to, że będzie można jeździć po nich jak dotychczas z prędkością 50 km/h.
Wiceprezydent Włocławka załączył również oficjalną mapę pokazującą, jak będzie wyglądała strefa TEMPO 30:
wlo1234506:09, 19.11.2020
po.....o ich calkowicie ,najlepiej zamknac calkowicie ulice zakazac ruchu pojazdow ,tylko oplaty oc rejestracji, parkomaty i wszelkie pozostale.ciekawe czy na hulajnogi ograniczniki predkosci wprowadza?.kiedy konczy sie kadencja tych geniuszy ,bo z Wloclawka zrobia skansen
Misio06:32, 19.11.2020
Panie wynalazco Kukucki dlaczego aż 30km/h nie lepiej zrobić 20km/h? Dziura dziurą pogania, a Pan chce Gdańsk z Włocławka zrobić z pięcioma ulicami na krzyż.
🤣🤣🤣14:32, 19.11.2020
proponuję porobić więcej dziur w ulicach to zwolnimy do 2 km/godz 🤣🤣🤣🤣🤣
Aga7722:21, 19.11.2020
30km/h, a może tak 10/h a jeszcze lepiej 5km/g, no cóż jak władza to i takie mądrości. Wyłączyć pojazdy z miasta, a ludzie będą poruszać się pieszo, czyli wracamy do wozów drabianiastych, a może tak wrócić do bryczek i koni?
lol06:43, 19.11.2020
Panie Vice ależ pan jest europejski, jeszcze tylko czekamy na Eutanazję i Aborcję w dziewiątym miesiącu ciąży
zaq08:17, 19.11.2020
umiesz czytać ze zrozumieniem ? co ma eutanazja i aborcja do tego? kolejny niedouk
MB06:47, 19.11.2020
Pomysł super. Nie trzeba będzie już naprawiać dróg. A normalni ludzie mieszkający w Śródmieściu będą skazani na powolna jazdę do swoich domów. Masakracja poprostu ja nie widzę te korki w centrum.
miejscowy09:30, 19.11.2020
Witam,
no tak przy tej różnicy dopuszczalnych prędkości to faktycznie kilka godzin można być wcześniej w domu.
Mieszkaniec Centrum07:00, 19.11.2020
Wy się lepiej na nowych miejscach parkingowych w śródmieściu skupcie.Nie ma gdzie samochodów parkować,a te rozwiązania jeszcze bardziej zawężą ich liczbę,bo strefa parkingowa się skurczy o połowę.Gdzie mieszkańcy centrum Włocławka mają swoje samochody trzymać?W wirtualnych parkingach czy garażach?O tym już nie było czasu pomyśleć,geniusze ?
coToma08:55, 19.11.2020
A co ma wspólnego strefa tempo do strefy płatnego parkowania i ograniczenia miejsc parkingowych ?
Ktosiek23:48, 19.11.2020
Spokojnie, rozdadzą nieruchomości kolesiom za bezcen to się w najbliższym czasie zaczną pojawiać parkingi, nawet wielopoziomowe 😉
kieraq07:05, 19.11.2020
no pewnie, ale dlaczego te szaleńcze 30 km/h
5 km/h zrobić - będzie ultra, hiper bezpiecznie :(
🤣🤣🤣14:33, 19.11.2020
proponuję porobić więcej dziur w ulicach to zwolnimy do 2 km/godz 🤣🤣🤣🤣🤣
MieszkaniecWWK07:18, 19.11.2020
Jakim prawem wprowadzanie takie zmiany bez jakiejkolwiek zgody mieszkańców? Uprzykrzacie nam życie w każdym aspekcie życia a później się dziwicie że Włocławek się wyludnia...nic dziwnego jeżeli ma tak nieudolnych włodarzy! Sądzicie że ograniczenie prędkości zwiększy bezpieczeństwo? Nic bardziej mylnego ! Zastanówcie się następnym razem zanim znowu wprowadzicie kolejne "zmiany na lepsze"
gttui09:34, 19.11.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
piki11:24, 19.11.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
$$$$$$$$$$07:21, 19.11.2020
,,Co tu robić żeby nic nie robić , ale żeby wyglądało że coś się robi '' ? A gdzie obiecywane przed wyborami miejsca parkingowe ?
Użytkownik07:23, 19.11.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Włocławianin 109:12, 19.11.2020
Teraz to Pan rzeczywiście odleciał. Można się spierać co do tego czy te zmiany są słuszne, ale twierdzić, że vice "gówno robi" to trzeba nie mieć pojęcia o tym co się w mieście dzieje.
miejscowy09:36, 19.11.2020
Powiem tak, nie lubiłem Kukuckiego bo był bardzo opryskliwy i wręcz czasami bezczelny w swoich zachowaniach do innych. Zmieniło się to w momencie jak zobaczyłem ile robi dla miasta, ten wie kto obserwuje profil vice w mediach społecznościowych, najpierw sprawdzic później oceniać. Nie ma w Polsce miasta gdzie wszystko da sie zrobić od razu, na wszystko potrzeba czasu i kasy, a taka krytyka na pewno nie pomoze w rozwoju miasta.
makary07:29, 19.11.2020
Pan ku ku kuwa zapomnialem , ale chodzi o to
że nadal jeździmy samochodami i On chce nas zmusić do jazdy rowerami i hulajnogami
grombel07:32, 19.11.2020
Bez sensu, wiele hałasu o nic. Na tych ulicach w ciągu dnia i tak nie jeździ się dużo szybciej. Kukucki i ten drugi zezowaty myślą, że jak ubiorą starą babę w stringi to jeszcze będzie robić za podlotka.
Hgf07:42, 19.11.2020
Wysypać żużel to nikt szybciej nie pojedzie. Oszczędzicie na znakach. 🤣. Podziwiam was
Milik07:47, 19.11.2020
No i Pan Grządziel rękami Betonowego Krzysztofa spowolnił sobie ruch wokół swojej posiadłości. Można Można. Jedni warci drugich. Liczy się tylko ich biznes. Panu Kukuckiemu już dziękujemy.
M07:48, 19.11.2020
Jedni będą ciągnąć się zgodniez obowiązującymi znakami, inni będą ich wyprzedzać zrobi się bardziej niebezpiecznie szczególnie na drogach głównych jak Św Antoniego Stodulnej Okrężnej a na krutkich osiedlowych to i teraz się nie pojeździ szybciej więc zmiany są chyba po to żeby podnieść ciśnienie mieszkańcom
Adamski09:40, 19.11.2020
Fajnie napisałeś.Jeszcz tylko żebyś tylu błędów ortograficznych nie "popełniał" i byłoby całkiem dobrze.A z drugiej strony, po co było się uczyć poprawnie pisać?
Quebo07:51, 19.11.2020
Gdańsk, Warszawa to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale Włocławek? Gdzie tu w ogóle porównanie ? My nawet śródmieścia nie mamy odpowiednio zagospodarowanego, bo większość ruin stoi. Masakra.😡👎
Mks07:57, 19.11.2020
I dostanie mandatu na rowerze staje się wielce prawdopodobne... a okolice policji to są po to aby nie jeździć z radarem za daleko?
Franky07:59, 19.11.2020
Może redakcja wrzuci jakąś czytelną mapę obejmującą cały ten zakażony obszar? Naprawdę kogoś ostro pogięło. Mieszkam w tych rejonach, poruszam się też bardzo często autem i zdaję sobie sprawę, że ograniczenie prędkości do 30/h nie ma na celu poprawy bezpieczeństwa. Zacznijcie od naprawy nawierzchni dróg, poprawy oświetlenia przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. No szlag mnie trafił.
Włocławianin 109:23, 19.11.2020
Zgadzam się, że oświetlenie przejść dla pieszych (jednak już po remontach ulic) to podstawa i widziałem, że są takie plany, podobnie jak tzw. wyniesione przejścia. Póki nie znajdzie się na to środków, bo trudno, żeby od razu znaleźć kwotę na przebudowę całego śródmieścia, trzeba znaleźć sposób na doraźną poprawę bezpieczeństwa a trudno, żeby nie było bezpieczniej ograniczając prędkość do 30 km/h na tak wąskich ulicach jak Jagiellońska czy Piekarska. Przecież w przypadku montowania oświetlonych przejść i progów zwalniających i tak ta prędkość rzeczywista spadłaby do takiego poziomu. Jeśli uda się tym uratować choć jedno życie to moim zdaniem warto.
Audi 08:02, 19.11.2020
P.Kukucki zajmijcie się najpierw naprawą nawierzchni w/w ulic,to nie będą potrzebne strefy tempo, jeżeli będzie równo i bez dziur to ludzie nie będą musieli jeździć slalomem i nie będą stwarzać zagrożenia. A i tak przeważnie oprócz Chopina jeździ się wolno z powodu natężenia ruchu
Do geniuszy z UM08:04, 19.11.2020
Takie zmiany muszą z czegoś wynikać. Rozumiem, że policja o to wystąpiła, bo na tych ulicach, zgodnie z ich statystykami dochodzi do licznych wypadków z udziałem pieszych...
Nie, to nie to chodzi? Ok, a więc to coś innegi. Chodzi zatem o aspiracje włodarzy miasta! SLD zrobiło skansen z tego miasta i DPS, więc pudruje ten syf czymś co znaleźli w necie, co trzasku robi w Warszafce. Zamiast zająć się ściąganiem inwestorów, to budują jakieś woderfony, biorą udział w covid paradach, drzewa w donnicach, zielone przystanki za 50 tys.
Jacy my teraz europejscy, warszaffffscy, postępowi. Dno!
Prawda08:15, 19.11.2020
Bzdurny pomysł- po co tyle urzędników bez kompetencji. Zachowują się jak w piaskownicy.
Ana anna08:17, 19.11.2020
Mieszkam w Anglii i tu mamy ograniczenie do 20 w terenie zabudowanym,miejscami jedzie się naprawdę bardzo długi odcinek drogi 🙂
boss08:25, 19.11.2020
mieszkasz to mieszkaj i nie się nie mądruj ....
fontAnna10:23, 19.11.2020
Kogo obchodzi gdzie ty mieszkasz i jak tam jeździsz.....
Kier08:19, 19.11.2020
Rozumiem osiedlowe uliczki z ograniczeniem, ale taka Okrężna, czy Stodulna? Poroniony pomysł
kierowca rowrzysta08:21, 19.11.2020
i bardzo dobrze... wiekszosc z was kierowców nie widzi pieszych na przejsciach i rowerzystów na przejazdach nawet jak sa ubrani w kurtki zarowy... to specjalnie dla takich kierowcow co prawo jazdy za 15 podejsciem zdali.
boss08:24, 19.11.2020
W następnych wyborach praca tylko dla rodowitych włocławian z aktualnymi badaniami od psychiatry ,psychologa itp. od radnego przez urząd miasta po prezydenta - i żadnych kolejnych kadencji obecnych filozofów ..........
dejf08:31, 19.11.2020
Stanowczo pytam się po co to ? jak możece przeklejać rozwiązania z Gdańska czy Warszawy do miasta w którym w tygodniu jest 70 0000 ludzi ?
kilok08:34, 19.11.2020
mniejsza prędkość = jazda na niskim biegu = więcej spalin w okolicy
Mieszkaniec 408:39, 19.11.2020
No panie K tego *%#)!& pomysły i drogi przez park Łokietka to długo panu mieszkańcy nie zapomną
Sławek 108:58, 19.11.2020
Jeszcze tylko w promienniu dwóch kilometrów wokół domu Kukuckiego ustawimy ograniczenie do 30km/h i będzie gitara. Wyczaję kiedy Kukucki wraca do domu i będę sobie tam jeździł 20km/h. A na pewno nie pozwolę się przez niego wyprzedzić.
qw_09:08, 19.11.2020
Okrężna to już gruba przesada. A na pozostałych ulicach rzadko dobija się do 50 km/h.
qw_09:20, 19.11.2020
Może jakieś statystyki wypadków z tego rejonu dla poparcia tych bzdur?
1109:26, 19.11.2020
Skoro takie strefy powstały już w 1983r a teraz do tego wracamy tz. że się cofamy w rozwoju Panie Prezydencie Wojtkowski. Ja mam propozycję, może nie dajmy ani grosza na remonty dróg niech będą drogi piaszczyste i będziemy chodzić na pieszo, aha może przed każdym sklepem ustawić takie wiązadła dla koni - co Pan na to???
zły09:26, 19.11.2020
Już jeździmy slalomem po mieście i teraz 30. Ale dziur żeby było bezpieczniej się nie naprawia. Alternatywy 4 się chowają.
Czytelniczka09:27, 19.11.2020
Na łanowej 1 by się przydalo, nie można wyjechać spokojnie i bezpiecznie z parkingu
Niemand12:19, 20.11.2020
To wróć na kurs nauki jazdy
Haa09:31, 19.11.2020
Ciekawe ile bierze kasy P.Kukucki za takie wnioski racjonalizatorskie?
"mówi Krzysztof Kukicki" czy Kukucki , chyba redakcja też ma dosyć takich pomysłów.
111109:31, 19.11.2020
Zaorać tę patologię ,posadzić drzewa i będzie świeże powietrze,
nic z tego "miasta" już nie będzie.
30/h zjeby spierdolo09:31, 19.11.2020
ale zj e b y 30 na/h
s p ie rd o le ni
KUKUCKI d e b i lll u
30/h zjeby spierdolo09:31, 19.11.2020
ale zj e b y 30 na/h
s p ie rd o le ni
KUKUCKI d e b i lll u
qw_09:32, 19.11.2020
Skoro władze wzorują się na Gdańsku i Warszawie, to teraz śmieci 100% w górę, a bilet autobusowy co najmniej 5 zł.
ja2211:15, 20.11.2020
Weź im Qźwa nie podpowiadaj
gacek3409:36, 19.11.2020
Oni tamtedy nie jezdza .
Mieszkaja w willach poza Wloclawkiem wiec maja to w d....
30 i juz.
mieszkanka 09:37, 19.11.2020
Zapraszam na przejażdżkę ul. Żabią i Cyganką, kto to wymyślił? Slalom: trochę parkingu, trochę ulicy... ciekawe w czym ma to pomóc i komu? To bardzo durna decyzja
Zmotoryzowany.15:06, 19.11.2020
Tutaj dopiero pomysłodawcy ulało się mózgu. Czym oni się karmią żeby takie pstrokate pomysły wdrażać nam mieszkańcom.
Włocławianin 109:38, 19.11.2020
Zgadzam się, że oświetlenie przejść dla pieszych (jednak już po remontach ulic) to podstawa i widziałem, że są takie plany, podobnie jak tzw. wyniesione przejścia. Póki nie znajdzie się na to środków, bo trudno, żeby od razu znaleźć kwotę na przebudowę całego śródmieścia, trzeba znaleźć sposób na doraźną poprawę bezpieczeństwa a trudno, żeby nie było bezpieczniej ograniczając prędkość do 30 km/h na tak wąskich ulicach jak Jagiellońska czy Piekarska. Przecież w przypadku montowania oświetlonych przejść i progów zwalniających i tak ta prędkość rzeczywista spadłaby do takiego poziomu. Jeśli uda się tym uratować choć jedno życie to moim zdaniem warto.
AbernathyJoe10:34, 19.11.2020
Z Jagiellońska czy Chmielną to się zgodzę, ale na litość Boską Okrężna i Chopina?! chyba że to ma zamaskować, bardzo zły stan nawierzchni tych ulic, których tę mądrale nie są w stanie naprawić...
ja nie moge09:48, 19.11.2020
łapanka - kontrole i beznadzieja teraz ofermy w mundurkach będą się wykazywać
Won WOJTEK!!!09:53, 19.11.2020
Jaki prezydent patrz - leń i obibok, oszust wyborczy z 3 zastępcami, jakby to była duża metropolia - takie i pomysły i żenujące realizacje, brak inwestycji miasto a nie "wsiotworczych" przypominamy, że Wojtkowski będzie jeszcze do 2023 roku rządził albo i dłużej jak go ponownie wybierzesz. Jednak on szykuje się do Sejmu, także te same pieniądze a można znowu się przespać jak poprzednio! Wojtkowski to rondka, zacofanie infrastruktury, lans i robienie wsi z miasta, do 2023 to będzie dekada tego Pana we Włocławku, dramat, wynosić się stąd oszuście!!! 500 miejsc pracy czy roku nowych!!!
adalbert10:01, 19.11.2020
Jakiś czas temu obiecałem sobie że już nie będę komentował kolejnych pomysłów miłościwie nam panującej władzy. Ale ta ostatnia "fantazja" naszego Vice po prostu mnie urzekła. Zachodzę w głowę skąd i gdzie lęgną się takie pomysły? To jest stawianie wozu przed koniem!!! Przecież każda władza a samorządowa w szczególności powinna działać w imieniu i dla dobra mieszkańców a tu widzę jakiś dyktat i terror w stosunku do mieszkańców. Urzędnicy kreują się na jakichś samozwańczych trybunów ludowych występujących niby w naszym imieniu i dla naszego dobra choć jak już ktoś tu napisał kierują się interesami całkiem kogoś innego. O *%#)!& to przeprowadzają konsultacje, rozmowy, spotkania ale gdy sprawa jest naprawdę poważna to decydują sami, wedle zasady z poprzedniej epoki "władza wie lepiej". Te pomysły to by były może i nawet zabawne gdyby nie były po prostu *%#)!&
Do 2023 cdn10:02, 19.11.2020
Czy Marek Wojtkowski zamierza nadal posiadać 3 zastępców? Tak duże obciążenie, za pensję jednego z nich można utrzymać miesięcznie dodatkowo 3-4 pracowników, którzy sprzątaliby to miasto efektywnie i zaczęli odmalowywać pasy!!! A pan Wojtkowski nadal zatrudnia tu we Włocławku po znajomości żonę? Po co Panu praca na uczelni jak Pan nie ogarnia nawet jednej dzielnicy w mieście?!? Po co Pan wykorzystuje miasto UM uczelnia do brania kasy za nic!?!?!?
Prawdziwy qw_10:03, 19.11.2020
Bez jaj... nie ma u nas takich potoków pieszych. Co najwyżej bym się zgodził na Plac Wolności, czy Brzeską, ale Chopina? Na szczęście drogówka rzadko wjeżdża do centrum to i tak będę jeździł jak dotychczas.
Kresek10:06, 19.11.2020
To jest tylko legalizacja stanu dróg. Po takich dziurach jechać szybciej się nie da.
Mańka10:08, 19.11.2020
Slalomem jak pijani w Śródmieściu, prędkość już 20 na Żabiej, Cygance, Jagiellońskiej. Dziury nie pozwalają i *%#)!& zmiany ruchu. Korki już są, dłużej wracam do domu. Strefa 30...czekam na czas, kiedy samochód postawimy pod Auchan i będziemy pieszo do domów wracać....
Czerwona pantera10:18, 19.11.2020
Lepiej zacznijcie przenosić z dużych miast te rozwiązania, które poprawią byt mieszkańców a nie utrudnią życie.
polo11:28, 19.11.2020
Za dużo wymagasz kolego. To nie ta drużyna.
jerzy1210:18, 19.11.2020
Geniusz
Zawsze jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drodze to winni kierowcy. Chyba komuś coś się w główce poprzewracało Jezdnie są dla samochodów, a chodniki dla pieszych i w tym aspekcie należy rozpatrywać bezpieczeństwo na drogach. Kierowcy i piesi niech przestrzegają przepisów już istniejących, bo jeśli karać to bez wyjątku. Rowerzyści którzy nie potrafią poruszać się po ulicach ignorują, albo nie znają zasad ruchu drogowego, piesi którzy przechodzą gdzie chcą i jak im pasuje . Ale prędkość jest orężem zawsze nośnym i nie ważne są argumenty, bo przykład idzie z góry. Patrz punkt 1 władza zawsze ma rację i robi to w trosce o swoich obywateli
Wolny10:28, 19.11.2020
ton co to wymyślił jak nie zdąży do kibla to będzie wesoło UM
kłoniecśfiata10:39, 19.11.2020
Jazda slalomem, pasy w 3d, trzydzieści na godzinę po Okrężnej, co Jeszcze?! Od nowego roku wjazd na śródmieście tylko rowerem?
Sławomir11:34, 19.11.2020
Tylko Włowerem 🤣🤣🤣🤣
yyyy10:42, 19.11.2020
to juz bym wolal te ograniczenie do 40 niz do 30 zamiast samochodem to lepiej wziasc *%#)!& ...
Śródmieście10:42, 19.11.2020
To jest utrudnienie ludziom życia a zwłaszcza mieszkańcom którzy nie mają gdzie już parkować.. pytanie po co to wszystko i ta jazda slalomem skoro na tych ulicach nie było żadnych potrąceń nawet .. na las znaków mają pieniądze a na farbę to już nie .. chyba już lepsze by były progi spowalniające 😂 przynajmniej miejsc parkingowych by nie zabrali bo nie ma gdzie chyba w parku pozostaje 😂a straż miejska już daje żółte kartki i blokady będzie zakładać ... trzeba uciekać z tego miasta..
mati10:57, 19.11.2020
Zablokować komuchów ich własną bronią, zablokować ulicę wokół ich domów i mieszkań, jeździć tam 5 km/h.
Gfdryiu11:18, 19.11.2020
Dobre sobie... już od dwa na po śródmieściu jeżdżę nie więcej niż 30km na h bo się nie da szybciej bo takie dziury i ubytki i krzywizny są.
marianna r11:22, 19.11.2020
bezpieczniej będzie jak radny Tobiasz i zastępca prezydenta Kukucki odłożą telefony na bok podczas jazdy a nie wiecznie telefon przy uchu
Punisher04:20, 23.11.2020
Zrób foto czcigodnemu zastępcy kukuckiemu, jak prowadzi z telefonem przy uchu i Nam podeślij. ;)
Milosz11:22, 19.11.2020
dorożki każdemu !Zreszta po tych dziurach i latach i tak szybcie nie da rady jezdzić w tej dziurze
Bvgfdru11:22, 19.11.2020
A ta mapka poglądowa to jest ścisłe śródmieście? Chyba centrum naszej wsi jest trochę gdzie indziej....
Zwr11:24, 19.11.2020
Przy wyborach powinien być próg otrzymanych głosów uwzględniając liczbę mieszkańców. Nie może być tak, że na miasto ok. 80.000 ludzi , jakiś małorozgarnięty jeden z drugim dostaną po 300 głosów i wchodzą do rządzenia.
Komiks11:29, 19.11.2020
Te dziurawe drogi chociaz odmalujcie pacany i posprzątajcie zamiast tych durnych pomysłów na papierku ładnie wyglądajacych z lotu ptaka
Hans11:31, 19.11.2020
Ja *%#)!& Berlin z tej dziury zrobili
Goście goście11:46, 19.11.2020
Pomysły są tak cudne jak facjata
Tadek 213:37, 19.11.2020
Rowery na ścieżce rowerowej będą szybciej jeździć
Sprawiedliwy14:19, 19.11.2020
NO TO JUZ ZAKRAWA NA KPINE...JEDEN PAJAC WYMYSLA JAZDE SLALOMEM DRUGI Z SAMOCHIDOW ROBI WROTKI...CO ONI BIORA W TYM URZEDZIE..NUECH ZMIENIĄ DISTAWCIW
🤣🤣🤣14:31, 19.11.2020
proponuję porobić więcej dziur w ulicach to zwolnimy do 2 km/godz 🤣🤣🤣🤣🤣
dibomb14:59, 19.11.2020
piękne mapki projektuje nasza władza
Blabla16:36, 19.11.2020
Kurcze będę musiała bardzo uważać, żeby nie dostać mandatu jadąc rowerem🙄🤔
panda16:53, 19.11.2020
Płynność ruchu, pusty frazes. Na tych ulicach dotąd to nie był problem. Czyżby chodziło o inne miasto?
Zorro20:07, 19.11.2020
Dla tych którym się nie podoba proszę zamieszkać przy ulicy Chopina przekonacie jaki jest hałas od ulicy jak kierowcy z dużą prędkością zjeżdżają z ronda przy McDonald's i jadą w kierunku placu każdy mądry jak mieszka daleko od ruchliwej drogi
qw_19:15, 26.11.2020
Przeprowadź się na wieś.
Ciekawy00:42, 20.11.2020
Jaka płynność ruchu zostanie zachowana? Przy tych slalomach? Śmieszne.
Obiektywny07:13, 20.11.2020
Kukucki weź Ty już lepiej nic nie rób chłopie...każdy Twój pomysł to jakieś nieporozumienie, bez ładu, bez składu, bez elementarnej logiki. Działania na zasadzie "zróbmy to bo....tak wymyśliłem i będzie fajnie".... Takie działania powinny być poparte badaniami dot. takiej decyzji - ilośc kolizji, wypadków, zdarzeń drogowych niebezpiecznych? Cokolwiek....ech pseudofachowcy
Statystyk09:18, 23.11.2020
200 zdarzeń drogowych w ciągu 18 miesięcy to mało ???
ktosiek08:15, 20.11.2020
Lewica nigdy nie zrezygnuje z tresowania mas, we Włocławku tradycyjnie wybiera się czerwonych do zarządzenia i takie są skutki. Miasto dziedzieje, wszędzie lokale do wynajęcia/sprzedaży, a ten jakieś rozwiązania powiela z bogatych niemieckich miast.
Uu108:59, 20.11.2020
Bardzo dobry pomysł ograniczyć jak się tylko da ruch w centrum miasta ,ludzkość zbyt szybko przyzwyczaiła się do aut i nawet kilkuset metrów już się nie chce spacerować najlepiej to jakby można było to by autem do każdego budynku wjechali aby jak najbliżej.
XD09:02, 20.11.2020
"W Polsce pierwsza strefa TEMPO 30 pojawiła się w 2010 r. w Gdańsku. Od tego czasu objęto nią blisko 60 proc. ulic."
Słucham? Mieszkam kilkanaście lat w Gdańsku bo w tym grajdole nie da się żyć i jeszcze ani razu nie trafiłem na strfę tempo.
Tępo to ktoś tam mysli w tym urzędzie...
Młody Pracujący12:22, 20.11.2020
Ludzie, czy nie ma nikogo kto mógłby zorganizować referendum (np. Pan Lisiecki lub Pan Maciak)? Musimy w końcu pokazać czerwoną kartkę obecnej władzy miejskiej, bo już w kule leci z nami mieszkańcami. Trzeba w końcu ściągać firmy do Włocławka. A na tych ulicach i tak będę jeździł jak przedtem, mam gdzieś ich durne ograniczenia!
qw_19:16, 26.11.2020
Nie ściągniesz. Albo jak ściągniesz, to i tak nie będzie pracy dla Ciebie przy pełnej automatyzacji.
suweren09:14, 26.11.2020
Koło szkół i przedszkoli 40 km -ok. Jak wybetonują Park Sienkiewicza za 14 milionów to będzie gdzie pojeździć,. A że dziury w jezdni na Placu Wolności i reszcie ulic Włocławka-no cóż. Jacy rządcy takie drogi.
9 2
proponuję porobić więcej dziur w ulicach to zwolnimy do 2 km/godz 🤣🤣🤣🤣🤣