Od dziś (27 listopada) we Włocławku obowiązuje strefa TEMPO 30. Weszło do niej kilkanaście ulic w Śródmieściu. Samochody mogą poruszać się nimi z prędkością maksymalnie 30 km/h.
Strefa TEMPO 30, jak sama nazwa wskazuje, jest terenem, na którym maksymalna dozwolona prędkość wynosi 30 km/h. Takie ograniczenie wprowadziło już wiele miast na świecie i w Polsce (m.in. Gdańsk i Warszawa).
Ograniczenie prędkości na części ulic ma poprawić bezpieczeństwo i zmniejszyć liczbę wypadków, szczególnie śmiertelnych, z udziałem pieszych.
Gdzie trzeba zdjąć nogę z gazu?
Włocławska strefa TEMPO 30 obejmuje kilkanaście ulic w Śródmieściu.
Granice obszaru objętego ograniczeniem prędkości wyznaczają ul. Chopina, Św. Antoniego, Stodólna i Okrężna (na nich samych ograniczenie nie obowiązuje).
W strefie TEMPO 30 znajdują się ulice: w niej ulice: Młynarska, Reymonta, Jagiellońska, Kraszewskiego, Bukowa, Chmielna, Traugutta, Wierzbowa, Kolanowszczyzna, Orzechowa, Strugaczy, Plac Staszica, Jesionowa, PCK, Kasprowicza, Brzozowa, Jodłowa, Sadowa, Leszczynową, Paderewskiego oraz Olszowa.
Strefa, w której należy od dziś jeździć wolniej, została oznaczona znakami pionowymi. Znajdują się one na wjazdach i wyjazdach strefy TEMPO 30.
niki07:19, 27.11.2020
Idiotyczny pomysł i idiotyczna argumentacja. Włocławek to nie Gdańsk czy Warszawa. Tu jest nieco inne natężenie ruchu. Poprawa bezpieczeństwa pieszych? Przy 50 km/h jest zapewnione.Tragedia
bbbb07:34, 27.11.2020
brawo jestem za
prosze tez karac samochody które prkuja za i przed skrzyzowaniem za wyznaczonymi parkingami
nie ma jak przejeczac bezpiecznie przez skrzyzowanie w tych strefach bo ludzie na skrzyzowaniach parkuja !!!
dobbbb07:42, 27.11.2020
to posrancu idz do tego swojego guru ,, kuku ,, i wyznaczcie prawdziwe parkingi nie na 2 czy 4 auta , jak tak dalej beda ci geniusze z braku zajecia wymyslali takie rozwiazania to z Wloclawka skansen zrobia
do bbbb07:49, 27.11.2020
Autor, a może raczej autorka napisał(a): "prosze tez karac samochody które prkuja"
Pytam więc:
1. Co wyczyniają owe samochody, które "prkuja"?. Za co je karać? Może kopią, czy gryzą przechodniów, może na nich trąbią, albo mrugaja do nich zalotnie światłami?
2. Jak ukarać samochód? Nie tankować go? Nakleić napis "wstydź się"? Objąć go zakazem poruszania się? Gdyby chodziło o ukaranie kierowcy -- miałbym kilka propozycji. Wobec kar dla samochodów moja wyobraźnia jest bezradna. bbbb! Wyjaśnij, nie trzymaj w niepewności!
Wiejski prorok07:56, 27.11.2020
Jak się komuszki razem z PO nie ma czym pochwalić w tym upadłym mieście, skąd wyjechała cała zdolna młodzież, gdzie brud i smród hula po ulicach, to chociaż tym zajmą opinię publiczną.
Ludzie nie będą pytali jaki jest długa miasta, czemu remont hali jest po raz kolejny z kasy mieszkańców, gdzie są inwestorzy!
Teraz każdy będzie kur... ił na organizację ruchu w mieście, a o bagnie w UM zapomni.
Ciekawy Janek08:19, 27.11.2020
Jak według was wyglądała ostania rozmowa braci Kaczyńskich? O czym rozmawiali?
Lech08:53, 27.11.2020
Jarek kazał lądować - proste
Wieśniak10:03, 27.11.2020
Czy podnieść opłatę za posiadanie psa o 2021 rok...
I czy nadal wypłacać wysokie nagrody w straży miejskiej
do ciekawy 10:51, 27.11.2020
Pytali kto konkretnie obciążony zostanie w UM za fuszerkę milionowego remontu Hali OSIR
-anty- 08:44, 27.11.2020
Czyli dziasiaj tam polują z radarem.
Przy okazji to wystarczyło progi montować, fotoradar postawić. Te Wasze działania nie mają nic wspólnego z bezpieczeństwem. To pretekst do wlepiania mandatów - nic wiecej.
xxxx108:46, 27.11.2020
Gdańsk i Warszawa - Dulkiewicz i Trzaskowski t są wzorem dla władz Włocławka - no to pięknie...
Hgf09:19, 27.11.2020
A miejsca parkingowe slalomem kiedy będą?
alan10209:20, 27.11.2020
Wczoraj słyszałem wypowiedź przedstawiciela UM (niestety nie pamiętam nazwiska) twierdzącego, że strefa została wprowadzona na wniosek mieszkańców i na podstawie raportów policji. Moje pytanie brzmi czy ktoś słyszał o jakich kol-wiek konsultacjach z mieszkańcami? Prosiłbym również o opublikowanie raportów policji na które powoływał sie przedstawiciel UM. Inna sprawa, że w większości przypadków osiągnięcie prędkości 30km/h na uliczkach które obejmuje strefa jest trudne do osiągnięcia,równie dobrze można by wprowadzić ograniczenie do 20 km/h. Najbardziej rozbawiła mnie jego stwierdzenie, że ... uwaga! - ograniczenie prędkości spowoduje poprawę płynności ruchu drogowego.. a więc drodzy kierowcy cieszcie sie, że władze myślą i kochają o was, co więcej będą was tak długo kochać,. aż wy również pokochacie władzę...
Rychu09:57, 27.11.2020
Wolniejsza jazda = więcej spalonego paliwa. Stacje benzynowe już mogą zacierać ręce.
Mało tego że cena za litr paliwa jedna z najwyższych w Polsce to teraz jeszcze trzeba będzie się toczyć 30 km/h.
Dramat. Tak właśnie dba o nas UM.
qw_10:12, 27.11.2020
Ilość spalanego paliwa nie zależy tyle od prędkości pojazdu, co od prędkości wału i przyrostu przyspieszenia. Już o takich *%#)!& januszowych typu uszkodzony termostat/sonda lambda/zużycie słupka nie wspominam.
RychuRambo17:57, 27.11.2020
Rychu=mniej myślenia. I Ci klikacze co to lubią takie wypowiedzi wykazujący się równie nikłym poziomem inteligencji.
MZ10:11, 27.11.2020
System popieram tylko gdy będą skrzyżowania równorzędne.
wielkifanmarkaw10:12, 27.11.2020
dziekujemy Panie Prezydencie - faktycznie jest to zmiana która odmieni życie wielu Włocławian, proszę iśc za ciosem i podjąc kolejną odważną decyzję - codzienny pieszy spacer z Lubrańca do Włocławka i z powrotem - jaka to będzie oszczędność podatników na urzędowym aucie...
qw_10:13, 27.11.2020
I tak będę jeździł 50/60. Który patrol będzie suszył w centrum? Żaden.
Hans10:35, 27.11.2020
Metropolie z tej dziury zrobili proponuje po koniu z dorożką odrazu każdemu
do ciekawy Janek10:52, 27.11.2020
Pytali kto konkretnie obciążony zostanie w UM za fuszerkę milionowego remontu Hali OSIR
W- wek10:59, 27.11.2020
Czyli teraz ilość spalin w powietrzu w śródmieściu znacznie wzrośnie. No, ale przecież tam nikt z pseudodecydentów nie mieszka . Nie wspomnę już o zmniejszeniu przepustowości dróg czyli o korkach. Brawo! A gdzie mózgi, gdzie myślenie logiczne ? W UM na pewno nie.
Profesor3015:27, 27.11.2020
Posłuchaj synku tych, którzy to jednak badają, a nie tylko piszą, bo w głowie brakuje, ale coś trzeba napisać : Według dyrektora Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej prof. Marka Brzeżańskiego pilniejszą sprawą, niż wprowadzanie nowego prawa, jest egzekwowanie przestrzegania tego, które już obowiązuje. – Należy ukrócić wycinanie filtrów cząstek stałych. Polska przoduje w tej niechlubnej statystyce – przekonywał profesor. Zdaniem fachowca do obniżenia poziomu zanieczyszczeń może też przyczynić się bardziej rzetelne kontrolowanie prędkości w strefach Tempo 30. Ograniczenie prędkości do 30 km/h, choć niewiele się o tym mówi, zmniejsza emisję tlenków azotu i cząstek stałych.
Tampon 3010:59, 27.11.2020
Bezpiecznej ?chyba kasa pusta trzeba mandatami uzupełnić. Przypomina to inwestycje ratusza TEMPO 30!
ja sam11:14, 27.11.2020
Stan ulic we włocławku to dramat, Lanser nic nie robi w tym kierunku.
Nawet nie widać "fachofcóf" w gumiakach służących do przydeptania asfaltu w dziurze.
Komentator Jan18:02, 27.11.2020
A Ty nawet nie masz cywilnej odwagi się podpisać własnym imieniem. I kto jest teraz *%#)!&
Hgf12:18, 27.11.2020
Strefa 30 w um włocławek. Iloraz inteligencji poniżej 30.
WTF18:00, 27.11.2020
Wreszcie się przyznałeś, brawo za cywilną odwagę!!!
Hgf20:04, 27.11.2020
Nie trafiłeś, nawet nie to miasto 🤣
Hehe13:16, 27.11.2020
Masakros. A moze zamknąć i wpuszczać tylko auta elektryczne !!! To by było coś. Kretynizm
alan10214:07, 27.11.2020
Nie podpowiadaj...
EkoLog17:59, 27.11.2020
To akurat miasto może już zrobić zgodnie z przepisami od dawna.
Qba16:46, 27.11.2020
Tymi ulicami i tak nie da się jechać szybciej nawierzchnia fatalnaaaaaaaaaaa.
wypierdalac19:05, 27.11.2020
powiem krotko..wy p i e r da la c z ta 30 tka.
zachecam jezdzic pos staremu.
Do wyp...07:36, 28.11.2020
Zachęcanie do łamania przepisów podchodzi pod paragraf kodeksu karnego drogi erudyto.
cwel19:07, 27.11.2020
nikt tam nie bedzie jezdzic 3o tka.kukucki ty c w e l u
Do cwel15:49, 30.11.2020
Podobnie jak używanie słów uznanych za obraźliwe
PoebaloIchDoKonca20:52, 27.11.2020
Rowerzyści miejscie się na baczności i obowiązkowo licznik zamontuj nie by przypadkiem nie dostać mandatu. Popieprz7lo włodarzy już na maksa. 50km/h to już jazda jak flaki z olejem a tempo 30 ?? Hulajnogi jeżdżą teraz po 100km/h. A jeżeli pieszy nie chce zginąć to nich się rozejrzy dwa razy zaczym postawi nogę na jezdni.
Asa21:14, 27.11.2020
A kiedy uchwała krajobrazowa?! Kiedy wysprzątacie włocławek z tych szpetnych reklam.
pod prą21:26, 27.11.2020
Może już w ogóle zacznijmy chodzić pieszo. Co ci ludzie z tych stanowisk odpowiedzialnych za te zmiany jeszcze wymyślą? Bo jeden absurd gon drugi a końca nie widać. Czy to ma być sposób na udrożnienie zatkanych ulic naszego miasta??? To może na Falbance zacznijmy jeździć pod prąd? Zero logiki w tym działaniu. Parodia zdrowego rozsądku to nie gwiazdorstwo na stołku...
TVN Turbo07:38, 28.11.2020
Zgłoś to do absurdów drogowych, zobaczysz kto wyjdzie na koziołka. I po drodze zostaw na Komendzie swoje prawo jazdy, bo takie myślenie uwłacza kierowcom.
sylwek23:41, 27.11.2020
co oni w tym ratuszu biorą? pogięło ich wszystkich, może do Lubrańca niech zrobią 20/h ? bedzie jeździł jak mu miło
Kierowca00:38, 28.11.2020
ja będę jeździł 5km.ng a wy *%#)!& w gacie w drodze na randke z wojtkiem
hahah00:44, 28.11.2020
HULAJNOGI BĘDĄ NAS WYPRZEDZAĆ
Zielony22:57, 28.11.2020
A kiedy będzie zielona strefa? Współczuję mieszkańcom w pobliżu tych ulic. Wolniejsza jazda to więcej trujących spalin bo przy tej prędkości nic dobrego z wydechów aut się nie wydostaje.
Kkkk18:06, 16.12.2020
To chore, głupota to po co samochody, tak samo jak na Toruńskie 50km a potem są korki tam można jechać 80 km ale jakiś mądry wymyśla bzdurne ograniczenia
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
23 2
Częściowo się z Tobą zgodzę, a częściowo nie. Uważam, że każde 10km/h w dół zwiększa szanse - zwłaszcza małych dzieci, które na uliczkach osiedlowych (nie tylko w śródmieściu) mogą w każdej chwili wybiec pod auto.
Zgadzam się jednak z Tobą, że to jest kompletnie bezsensowny pomysł, jednak dlatego, bo na uliczkach osiedlowych mogą być ograniczenia prędkości nawet do 1km/h a i tak nikt tego nie będzie przestrzegał. Policja woli mieć jak najwięcej efektów przy jak najmniejszym wysiłku - a więc obstawiają drogi gdzie ruch pieszych jest znikomy, ale prędkości są spore. Dużo lepiej wygląda jak pochwalą się "piratami drogowymi", którzy w obszarze zabudowanym (już nie dopiszą że na danym odcinku prędkość jest podniesiona do 70km/h) jechali 100km/h, niż takimi którzy na 30km/h jechali 50-60km/h. Na wylotówkach mają ciszę, spokój. Można chwilkę posiedzieć spokojnie w aucie, a na osiedlach ciągle się coś dzieje - w takich warunkach to nie praca...
2 20
Gwoli ścisłości - najcięższe konsekwencje wypadków z dużymi prędkościami ponoszą piesi i rowerzyści, w ich przypadku bowiem energia kinetyczna wyzwolona podczas uderzenia musi być równoważona przez odporność ludzkiego ciała. Wyniki badań naukowych wskazują, że przy uderzeniu pojazdu z prędkością 30 km/h 9 na 10 pieszych przeżyje wypadek, przy prędkości 50 km/h – połowa z nich, a przy prędkości przekraczającej 60 km/h – 9 na 10 pieszych zginie. Wartości te są wyższe w przypadku pieszych w starszym wieku (>60 lat). Wiele wskazuje na to, że wiedza na ten temat jest mało znana kierowcom.
23 1
do poprawny; ja jako pieszy uważam, że traktowanie pieszych i rowerzystów jako bezmózgowców, którzy nie potrafią zadbać o własne bezpieczeństwo jest krzywdzące i obraźliwe. Niestety przyniesie więcej szkody niż pożytku. Kiedyś uczono nas, że przed wkroczeniem na jezdnię należy upewnić się, że możemy tego dokonać bezpiecznie. Obecnie stwierdza się, że na drodze muszą i co ważniejsze potrafią myśleć tylko kierowcy! Niestety ale po pewnym czasie piesi przyzwyczają się, że nie muszą nawet spojrzeć czy mogą bezpiecznie wejść na jednię. Do czego to doprowadzi strach pomyśleć. Odpowiedz, kto sie szybciej zatrzyma pieszy czy samochód? Praw fizyki oszukać sie nie da. Niestety wczoraj wieczorem przy basenie osiedlowym miłośnik joggingu wbiegał na kolejne pasy wprost przed nadjeżdżające samochody wyznając widocznie zasadę, że myśleć za niego muszą kierowcy.
1 7
Do pieszy : Twoje argumenty mają się jak pięść do oka. Co pierwszeństwo pieszych ma do wprowadzonych ograniczeń prędkości w ścisłej zabudowie? Przemyśl to jeszcze raz i spróbuj ponownie.