Zamknij
Ważne

Włocławek będzie miał program in vitro? Chcą, żeby miasto wydało na niego setki tysięcy złotych

 17:00, 05.02.2021
Skomentuj Lewica chce, by Włocławek miał własny program in vitro. NA zdjęciu radni: Piotr Kowal i Joanna Hofman-Kupisz. Fot. R.Ch. Lewica chce, by Włocławek miał własny program in vitro. NA zdjęciu radni: Piotr Kowal i Joanna Hofman-Kupisz. Fot. R.Ch.

Włocławska Lewica chce, by miasto dofinansowywało zapłodnienie in vitro. Prezydent Marek Wojtkowski otrzymał już wniosek o zabezpieczenie pieniędzy na ten cel.

Kilka dni temu ogłoszono, że rząd nie będzie dofinansowywął leczenia bezpłodności metodą in vitrto. W związku z tym włocławska Lewica po raz kolejny zaproponowała, by miasto stworzyło własny program wsparcia park, które borykają się z tym problemem.

O tym, że w miejskiej kasie powinny zostać wydzielone pieniądze na program in vitro radny Lewicy, Piotr Kowal mówił już w czasie sesji, na której przyjmowano uchwałę budżetową. Stwierdził wtedy, że brak zapisu dotyczącego tej inicjatywy uważa za „przeoczenie”.

Dziś (5 lutego) Kowal w towarzystwie wiceprzewodniczącej Rady Miasta, Joanny Hofman-Kupisz, poinformował, że Lewica podjęła oficjalne kroki w celu uruchomienia programu in vitro we Włocławku.

- Składamy wniosek do prezydenta Włocławka, Marka Wojtkowskiego, by na najbliższej sesji Rady Miasta zabezpieczyć co najmniej 200 tys. zł na wprowadzenie programu in vitro we Włocławku, aby – jeśli państwo nie wspiera polskich rodzin – miasto przejęło na siebie tę odpowiedzialność

– wyjaśnił radny Piotr Kowal.

Radny Lewicy podkreślił, że 200 tys. zł to wstępna propozycja. Wierzy, że jeśli zainteresowanie programem w pierwszym roku jego niefunkcjonowania będzie duże, w przyszłości miasto zwiększy nakłady na ten cel.

- Średnie dofinansowanie to ok. 5 tys. Takie programy funkcjonują w wielu miastach i są finansowane z funduszy samorządowych

– dodała Joanna Hofman-Kupisz.

Radna wyliczyła kilka miast, które mają własne programy in vitro. Należą do nich m.in. Słupsk, Chojnice, Łódź, a w woj. kujawsko-pomorskim – Bydgoszcz.

Lewica, poza przeznaczeniem pieniędzy na stworzenie miejskiego programu leczenia bezpłodności metodą in vitro, chce też powołania zespołu, który w krótkim czasie go opracuje.

[WIDEO]2277[/WIDEO]

Czy zabiegi in vitro powinny być dofianasowywane z budżetu miasta?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak. 64%
Nie. 32%
Trudno powiedzieć. 4%
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE
oX

60 26

"Włocławska lewica..." początkiem artykułu, nie mam zamiaru czytać dalej. Te osoby nie powinny mieć prawa głosu, gdyby nie fakt wykorzystywania ich w celu pompowania fałszywej pandemii, już dawno policja nie musiałaby się z wami użerać na słowa.

2021-02-05 17:09:02
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mik

40 43

Przeciwni są tylko Ci, którzy nie wiedzą jak to jest nie móc zostać mamą lub tatą, pomimo wszelkich starań, obserwując szczęście innych, i tak przez kilka lat ...

2021-02-05 17:19:13
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Prawda

34 7

I tylko tyle zostało z lewicy....zostały resztki.

2021-02-05 18:52:46
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mik

30 10

Czyli wybór między "sztucznym szczęściem" a żadnym... Poza tym Ci, którzy z tego korzystają również płacą podatki. Wolę zatem aby moje podatki zostały wydane na "sztuczne szczęście" niż na utrzymanie życia więźniów na bardzo wysokim poziomie...

2021-02-05 17:27:10
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

%%%%

29 15

Czy Młynarska już zabrała głos w tej sprawie ? Nie ? A Janda i Stuhr ? Też nie ? No to invitro nie będzie .

2021-02-05 17:50:11
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ox1ox1

1 1

przeczytaj wypowiedz kowala : << w pierwszym roku jego niefunkcjonowania ....,, oznacza to , ze nie bedzie funcjonowal ten program

13:05, 06.02.2021

......

18 29

Przecież to "szczęście" będzie sztuczne, fałszywe. Lewica bawi się w Boga za kase podatników.

17:22, 05.02.2021

..

13 8

A ja wolę, by moje podatki szły z powrotem na moje konto.

18:22, 05.02.2021

Czerwona panteraCzerwona pantera

12 12

Wlazł kotek na płotek i *%#)!& Nażarł się kapusty i śmierdzi.

17:46, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

okpl[l'okpl[l'

26 14

Po co in vitro dobre dla Rodzynkowej i Majdanu ;p Wy lepiej dajcie na opieke psychiatryczna dla kobiet po depresji poporodowej itd Teraz w Polsce mataka zabiła dwojkę dzieci ,>Maz zrospaczony

17:49, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


buchaczbuchacz

19 7

Oczywiście Wojtkowski z entuzjazmem poprzez tą inicjatywę, dzięki czemu będzie mógł ustawić się w pierwszym rzędzie postępowców walczących z ciemnogrodem. Dołączając do tak szacownego grona liczy przede wszystkim na zwiększenie zasięgów mediach społecznościowych. Influencer, gwiazda popkultury, czysta forma, zero treści.
O inicjatorach nawet nie warto wspominać.

18:18, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PPR+PPSPPR+PPS

25 14

Co by nie powiedział Lewica nie może się dobrze kojarzyć bo ma rodowód bolszewicki i wszystko w temacie

18:33, 05.02.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PZPRPZPR

9 6

PPR + PPS = SLD

18:42, 05.02.2021

bObbOb

5 2

PPR +PPS = PiS .... to tam sami SBecy i znany aktyw partyjny. Mało było przykładów?

13:10, 06.02.2021

SelekcjonerSelekcjoner

12 6

Pytanie brzmi kto będzie selekcjonerem i jakie będą kryteria. 200 tys to tak około 20 par skorzysta, przy 30% skuteczności wygląda na to, że 7 uda się doczekać dziecka. Trochę mało tych funduszy.

18:40, 05.02.2021
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RockyRocky

5 1

200 tyś na 5 tyś to 40 par, a nie 20 ;-)

18:44, 05.02.2021

Do RockyDo Rocky

4 0

Rzeczywiście, moje niedopatrzenie. Myślałem, że chcą zapłacić powiedzmy za całość.

19:11, 05.02.2021

sellsell

3 1

dla kowala i rzecznik urzedu starczy na dofinansowanie

20:03, 05.02.2021

xDxD

29 18

Na ulicach dziury, krzywe chodniki, a oni chcą wydawać pieniądze na In Vitro, tak się wydaje publiczne pieniądze. ;)

18:51, 05.02.2021
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GrigGrig

3 2

Super

22:34, 05.02.2021

BorysBorys

6 10

Proszę kupić sobie dobre okulary i omijać dziury...a kwestie publicznych finansów zostawić osobom kompetentnym, którzy mają szersze perspektywy niż jakieś krzywe chodniki.

00:06, 06.02.2021

Do BorysDo Borys

7 4

No właśnie widać jak te "kompetentne" osoby zarządzają pieniędzmi miasta, ale takim "geniuszom" jak ty wystarczy fontanna, in vitro i hasło rewitalizacja, pozdrawiam cieplutko. :)

11:18, 06.02.2021

Marta......Marta......

18 17

Bardzo się cieszę w końcu coś dla par które chcą A nie mogą mieć dzieci dobre I te 5 tyś

18:52, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

4 Oceany4 Oceany

2 1

Kowal i Kukucki mają tyle do powiedzenia we włocławskim SLD co Żyd za hitlerowskiej okupacji albo chłop za sanacji. W dalszym ciągu partią kierują dawni PZPR-OWCY, towarzysze Waraksa i Dobrodziej.

08:12, 07.02.2021

KakunioKakunio

22 13

Szczerze mówiąc, mam to gdzieś... Świat schodzi na psy, zmiany płci, sztuczne zapłodnienia, sztuczne jedzenie, cieszę się że przez trochę mojego życia było w miarę normalnie.

19:14, 05.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CYBERPUNK2077CYBERPUNK2077

6 8

CHOCIAŻ JEDEN MYŚLĄCY CZŁOWIEK 👏👍

20:52, 05.02.2021

SDKP SDKP

13 9

Jest tak aktywna ta lewica PZPR/SLD że godzi się przypomnieć ich hasło; " Proletariusze wszystkich krajów łączcie się " a po czesku brzmi " Gołodupki chop do kupki "

19:39, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wystraszony Wystraszony

18 12

Oby tylko komuchom nie wpadło do głowy jak temu Don Fekalio - wprowadzić nam tu we Włocławku karty lgbt

19:47, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siwy siwy

19 15

A mnie to g... obchodzi... Moje podatki powinny iść na cele bardziej realne , mamy dużo potrzeb bieżących niż zapładnianie, dziwię się że lewica popiera projekt in vitro i popiera też aborcję niech się zdecydują. A jak z in vitro będzie uszkodzone dziecko to będą optować żeby je wyskrobać?

19:56, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

... ...

20 15

In vitro ok, a co z tymi co za aborcjami są? Co jak dziecko będzie chore to na strajk za usunięciem? Tu jest pytanie.

20:01, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DzesikaDzesika

23 16

Najpierw skrobanki, a jak będzie bliżej czterdziestki, to poproszę o invitro z naszych pieniędzy.
Logika lewicowej Dzesiki.

20:54, 05.02.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MM

7 3

Najlepiej „starać” się o dziecko co roku i liczyć na pieniądze od państwa... do pracy pójść nie warto...

23:44, 05.02.2021

IvfIvf

10 2

Wiele młodych par ma problem z poczęciem a nie tylko kobiety przed 40stką.

00:38, 06.02.2021

RamonaRamona

24 16

Banda hipokrytów.Są za mordowaniem dzieci i pewnie eutanazją a jednocześnie chcą wspierać bezpłodne pary !!!

21:31, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LewakiLewaki

18 10

Płazy wylazły !!! Wnuki czerwonych wylazły z tablicą coś postękać i się pokazać żeby potem zasiąść w jakieś mieskiej spółce !!! DO ROBOTY

21:44, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawe dlaczegociekawe dlaczego

20 11

Lewaki wołają "aborcja na żądanie", czyli nawet dla tych poczętych on vitro?
Kowal wyjaśnij o co chodzi?

21:49, 05.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LewakLewak

6 5

Wyszukanie literatury na ten temat nie wymaga za dużego wysiłku...

23:38, 05.02.2021

Nie rozumiemNie rozumiem

21 12

Nie bardzo rozumiem, przedstawiciele tej samej formacji inspirowali do strajków których celem ma być aborcja i likwidacja przyszłych nie narodzonych dzieci i ta sama formacja inspiruje do sztucznego rodzenia się dzieci , a jak okaże się ze ten sztucznie zapłodniony będzie miał wady letalne - to co wtedy , też strajk ?

22:00, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

19341934

17 12

lewaki z jednej strony chca zabijać swoje dzieci a chodowac sztuczne

22:01, 05.02.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

19871987

10 6

Proszę się doedukować bo widać ogromne deficyty...

23:35, 05.02.2021

IvfIvf

11 4

Te sztuczne powstają z miłości. Medycyna tylko pomaga połączyć plemnik z komórką jajową a reszta robi się sana. Czy dzieci z in vitro mają napisane że są sztuczne? Wiele z Was nawet nie wie ile macie takich dzieci w swoim otoczeniu a może w rodzinie bo wiele par wstydzi się przyznać że dziecko powstało dzięki tej metodzie

00:43, 06.02.2021

ParadoksParadoks

17 11

W kontekście strajków o upowszechnienie skrobanki - śmieszne i irracjonalne wydaje się być zabieganie o upowszechnienie in vitro

22:20, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatronPatron

14 11

Patron komuchów Włocławka J. Marchlewski by się w grobie przewrócił jakby dowiedział się że PZPR wzięła się w koalicję z Wiosną i powstała Lewica tęczowo-odbytowa .

22:46, 05.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IvfIvf

16 6

Dlaczego ludzie zamiast pisać o sztucznych dzieciach nie pomyślą o tym aby się douczyć zanim zabiorą głos? Takie dziecko jest jak każde inne. Lekarze tylko pomagają aby "jajeczko i plemnik" razem się spotkały. A to czy i jak będą się rozwijały nikt nie ma na to wpływu. Piszecie o tym że chore dzieci po in vitro będą usuwane a czy wiecie o tym że można zbadać zarodki przed podaniem? Wiele z Was pewnie nie ma pojęcia jak to jest starać się o dziecko kilka lat i cierpieć co miesiąc gdy test pokazuje jedną kreskę. Rozumiem że każdy ma inne priorytety ale czemu odbieracie innym nadzieję na dziecko. To nie są pary które stoją pod sklepem i wyśmiewają się z innych że nie muszą pracować bo ktoś im daje. Te pary odprowadzają podatki jak wiele z Was. Wydaje ciężko zarobione pieniądze na badania które nie są refundowane i nie kosztują 100zł. A jeśli ktoś by chciał się wypowiedzieć to pierw proszę się douczyć lub przejść przez taki proces aby mieć jakąś wiedzę. Nie rozumiem czemu Polak Polaka nie może wspierać nawet w takiej sytuacji. Wystarczy napisać "nie miałam/miałem nigdy z tym problemu ale fajnie że chcecie pomóc w leczeniu niepłodności" ale spokojnie to tylko nowy tekst i obiecanki... już nie jeden raz było to obiecane i jeszcze nie doszło do skutku. Uprzedzając pytania o adopcję-proszę iść i się dowiedzieć jak wygląda proces i jakie trzeba spełniać warunki bo zwykłe zarobki i mieszkanie "kowalskiego" to za mało.

23:15, 05.02.2021
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Ivf 2Ivf 2

7 2

Nic dodać, nic ująć. Bardzo dobrze napisane :)

23:19, 05.02.2021

SZWEDEROWOSZWEDEROWO

5 0

👏👍

09:57, 06.02.2021

12351235

4 1

7.5 miliarda ludzi jest na świecie, to dużo, dużo za dużo. Musi wojna globalna wybuchnąć czy zasoby muszą zniknąć do zera ,żeby ludzie przestali myśleć tylko o sobie.

10:11, 06.02.2021

IvfIvf

3 0

1235 w takim razie dlaczego nie dadzą za darmo antykoncepcji patologii która rodzi co roku bo pieniążki za to mają? Dlaczego pozwalają narkomankom rodzić i porzucać dzieci z ciężkimi wadami gdzie ma małe szanse na adopcje ? Nich zaczną myśleć o tych co płacą podatki i się starają... ale nie! Bardziej się dba o ludzi którzy nic od siebie nie dają tylko biorą i krzyczą jeszcze że mało.

11:11, 06.02.2021

marzycielkamarzycielka

1 0

Bardzo mądry komentarz :) najgorzej jak ktoś nie wie, nie zna się, nie przeżył ale się wypowiada... Ja jestem za!!!

14:18, 07.02.2021

JohnJohn

14 11

To aborcja czy invitro?

23:23, 05.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ktoś Ktoś

4 7

Refundować usunięcie zęba czy wstawienie? 🙄 Chyba każdy powinien mieć wybór...

23:32, 05.02.2021

Egoizm?Egoizm?

13 12

Niepłodność - nieszczęście dla par...
In vitro - szczęście dla par...
----
Bo pary i ich szczęście ważniejsze od łez i smutku na twarzach sierot latami, przebywającymi w domach dziecka!!!
CHCESZ MIEĆ DZIECKO?! To zrozumiełe i ludzkie, ALE...
Wystarczy zajrzeć w oczy tych sierot, które nie mają ni ojca, ni matki i czekaja..!! Czekają na taką parę, która ich zabierze DO DOMU, z bidula. I wreszcie będzie mógł powiedzieć do pani: mamusiu, a do pana: tato!
NIe zgadzam się - jako podatnik - na in witro za pieniądze podatników. Po stokroć - NIE! ALE...
Ale - nie jestem przeciw adopcji samotnych sierot.
Panie KOWAL - niech pan zadba o inną, intelektualną stronę pracy głowy, a nie tylko o tę fizjologiczną.

00:52, 06.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IvfIvf

10 1

Gdyby jeszcze proces adopcji był łatwiejszy. Wiele par bardzo by chciało adoptować ale dostają odmowę bo... mieszkanie nie takie, za niskie zarobki mimo to że spokojnie para sobie radzi. Znam małżeństwo gdzie jedno z nich nie miało obywatelstwa Polskiego ale mieszkali na stałe w Polsce i to już była przeszkoda. Często też dzieci nie mają uregulowanej sytuacji prawnej przez co są "zawieszone" i nie mogą iść do rodziny która by oddała całe swoje serce takiemu dziecku. Skoro in vitro nie to powinni ułatwić adopcje. A również są takie osoby które się boją że nie pokochają dziecka z domu dziecka i trzeba to uszanować

01:40, 06.02.2021

####

14 18

Obłudnicy, tu są za aborcją a teraz chcą in vitro. Zapomnieli, że czy nie wiedzą, że jeden zarodek wybiera się a pozostałe niszczy.

02:04, 06.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

8 7

Nic takiego nie ma miejsca. Proszę się najpierw doedukować... i nie opowiadać bzdur.

06:38, 06.02.2021

MisioMisio

19 11

Szanowni oponenci finansowania in vitro,jak to z Wami jest? Nie oburzają Was dziesiątki milionów wydanych przez rząd PiS dla Rydzyka, miliony wydane na wybory, które się nie odbyły, miliony za respiratory, których nikt nie widział i nie zobaczy itd. Oburzeni jesteście kwotą 200tys.zł, a piszących tutaj komentarze wiedza na temat in vitro pachnie na odległość średniowieczem. Dajcie żyć innym... A ze swoją hipokryzja zamknijcie się w czterech ścianach.

07:25, 06.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Cztery ścianyCztery ściany

1 1

To i tak postęp, bo kilkadziesiąt lat wstecz za inne zdanie była kulka w potylicę.

11:21, 06.02.2021

12351235

11 12

Najpierw chcą aborcji teraz chcą in vitro a tak naprawdę ludzi na świecie jest dużo za dużo.Trzydzieści lat temu było 3.5 a dziś 7.5 miliarda, gdzie to nas zaprowadzi ?.Kobieta powinna iść drogą kariery i zdobywać niezależność od mężczyzn a nie chłop w delegacji a ona w domu ,co to za model. Masakra.

07:33, 06.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

re re

1 4

To się nazywa ,,rozdwojenie jaźni '' .Dziadek mówił że po wojnie komuchy też cierpiały na tą chorobę - brały wszystko z amerykańskiej UNRY jak leci . Dziadek mówił że najlepiej zaopatrzone były komitety PPR Ale w partyjnej prasie opluwali USA pod dyktando Moskwy .

13:28, 06.02.2021

Piotr W.Piotr W.

14 1

Panie Radny, co Pan zrobił dla Włocławka?

10:01, 06.02.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

4 Oceany4 Oceany

2 0

Wielkie nic.

08:02, 07.02.2021

pio 1wpio 1w

0 0

radny kowakl dla wloclawka zatrudnil zone w spolce miejskiej czy to za malo?

17:45, 08.02.2021

KujawiakKujawiak

7 3

Co wam nadwiślańscy murzyni po invitro jak po korporacyjnej wypłacie zostanie na strawe i odzienie.

10:24, 06.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maxmax

6 8

Po co , ?? Aby póżniej się wyskrobać???

14:25, 06.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

(...)(...)

2 11

Gdyby było mniej hormonalnej antykoncepcji nie byłoby potem problemòw z zajściem w ciążę.

15:53, 06.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IvfIvf

4 1

Co z osobami które nigdy nie stosowały hormonalnej antykoncepcji a mają problem z zajściem w ciążę?

19:58, 06.02.2021

SiwySiwy

9 9

Jeszcze niedawno "ludzie" na Placu Wolnosci krzyczeli : hej hej hej aborcja jest ok a teraz ci sami ludzie a przynjmniej zreprezentanci tej samej opcji chca refudowac in vitro? A jak z in vitra będzie dziecko chore to aborcja? Piemiadze podatników w błoto

16:03, 06.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niebieskiniebieski

7 2

pis to stan umysłu / i braku wiedzy/. ***** *** . Kowal to ****muł.

16:38, 06.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Jaja jaja pomagają Jaja jaja pomagają

3 4

In vitro to nie jest leczenie bezpłodności. Najgorsza jest selekcja zarodków wybrany do życia pozbawia swoich braci i siostrzyczki pośrednio decyzja takiego parszywego lewactwa prawa do życia, oni są poprostu zabijani. Tak tak wyedukowana, postępowa lewico, są zabijani, idą do kubła. Potem taki już dorosły jak się dowie że jest z in vitro ma wielki dylemat, dlaczego nie pozwolono żyć jego braciom i siostrom,czy szczęście rodziców posiadania jego musiało być okupione śmiercią jego rodzeństwa.

22:57, 06.02.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

😂😂

3 0

Widzę wyobraźnia ogromna. Z taka wiedza można dalej bajki pisać 😂

19:57, 07.02.2021

JjpJjp

0 0

Do tego śmiejącego się pustaka.
III etap in vitro do zapłodnienia pobiera się sześć komórek jajowych z których powstaje tyle samo zarodków. Statystycznie cztery z nich rozwijają się prawidłowo. W ciągu 2-5dni od momentu pobrania komórek jajowych dokonuje się transferu jednego lub dwóch zarodków reszta - dopowiedz sobie gamoniu.

11:40, 08.02.2021

WajchowyWajchowy

3 5

Lewaki obejrzyjcie sobie film Patryka Vegi
Oczy diabła tam widać Was jak w lustrze. To ten wasz postęp moja macica doprowadza do tego co jest ty filmie.

23:57, 06.02.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

4 Oceany4 Oceany

4 1

Kowal i Kukucki mają tyle do powiedzenia we włocławskim SLD co Żyd za hitlerowskiej okupacji albo chłop za sanacji. W dalszym ciągu partią z tylnego siedzenia kierują starzy PZPR-owcy, towarzysze Waraksa i Dobrodziej.

08:06, 07.02.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

666666

1 0

Święte słowa.

11:47, 08.02.2021


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%