- Kto odpowiada za prowizorkę na włocławskich ulicach? - zapytał Krzysztofa Kukuckiego jeden z mieszkańców. W odpowiedzi zastępca prezydenta wyjaśnił, że najlepiej byłoby zamieniać nawierzchnię każdej drogi co 10 lat, ale miasta na to nie stać.
Ponieważ w sezonie zimowym (do kwietnia) wytwórnie masy bitumicznej mają przerwę technologiczną, w marcu Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu zlecił łatanie dziur na włocławskich ulicach masą mineralno-asfaltową na zimno. Informowaliśmy o tym TUTAJ.
Naprawiono w ten sposób nawierzchnię m.in. na szosie brzeskiej, al. Królowej Jadwigi i Kazimierza Wielkiego, ul. Kruszyńskiej, Toruńskiej, Kilińskiego czy pl. Wolności.
Na jakość tych napraw od razu zaczęli narzekać kierowcy. Łaty na ul. Kilińskiego zyskały np. miasto "klasycznych kleksów na przetrwanie". Kierowcy zwracali również uwagę na to, że łaty są nietrwałe i szybko zaczęły się kruszyć.
Temat wypłynął w czasie spotkania prezydenta Włocławka i jego zastępcy z mieszkańcami. Jeden z włocławian zapytał wprost, kto stoi za prowizorką na drogach w mieście.
W odpowiedzi, wiceprezydent Krzysztof Kukucki wyjaśnił, jakie rozwiązanie problemu dziur na drogach byłoby najbardziej optymalne.
- Tak naprawdę wszystkie drogi, które znajdują się w naszym mieście powinny co 10-12 lat przechodzić odświeżenie. tak jak teraz ul. POW. Wtedy moglibyśmy mówić, że są w dobrym stanie. Niestety naszego miasta na takie odświeżanie dróg nie stać i musimy wybierać pośrednie rozwiązania
- tłumaczył.
Takim rozwiązaniem, jak wyjaśnił zastępca prezydenta, jest doraźne łatanie dziur powstających na włocławskich ulicach. Niestety ta opcja - z powodu przerwy w pracy wytwórni masy bitumicznej - ma swoje wady.
- Świeża masa jest najlepszym gwarantem tego, że te dziury nie pojawią się za chwilę na nowo. Mamy wybór: albo nic nie robić, zaakceptować te dziury i czekać do kwietnia, albo doraźnie je załatać masa na zimno. Mamy świadomość, że to nie jest najlepsze rozwiązanie, ale na pewno jest lepsze niż zostawienie dziur samym sobie
- stwierdził Krzysztof Kukucki.
W najbliższym czasie naprawy mieszanką mineralno-asfaltową na zimno będą prowadzone na kolejnych ulicach, m.in. na Grodzkiej, Płockiej czy Kaliskiej.
Misio06:31, 19.04.2021
Tydzień rozpoczęty.... wizjoner cyt. najlepiej byłoby... Panie zastępco opowiada Pan bajki.... Pan po prostu nie nadaje się do tej "pracy". 06:31, 19.04.2021
pytający07:11, 19.04.2021
Padło pytanie z zaimkiem "kto", myślę, że pytanie nietrudne, przedszkolak by zrozumiał, a pan wiceprezydent w ogóle na nie nie odpowiedział, tylko opowiadał jak zawsze jakieś farmazony, z których nic nie wynika. Jest konkretne pytanie, powinna być konkretna odpowiedź. Takie odpowiedzi nie na temat to robienie z ludzi idiotów. Proszę wskazać konkretną osobę, która jest za to odpowiedzialna. 07:11, 19.04.2021
.07:51, 19.04.2021
To jest norma. Ja ostatnio mając pretensję do jednej z "inwestycji" usłyszałem, że w sprawie tej "inwestycji" było mnóstwo spotkań z mieszkańcami. Jak poprosiłem o szczegóły tzn. terminy tych spotkań i wskazanie uczestników to oczywiście odpowiedzi nie uzyskałem. 07:51, 19.04.2021
mieszkaniec60+14:54, 19.04.2021
Kukucki odpowiada tak jak w rządzie PIS na zadane pytanie nie ma konkretnej odpowiedzi tylko głoszony jest monolog jak się nie nadaje na stanowisko to niech występuje w KARAOKE tam na pewno byłby z niego dobry TRUBADUR.U Grządziela przeszedł słabą szkołę miał słabego nauczyciela, a komitet już nie ten sam.🤣 14:54, 19.04.2021
idź już07:29, 19.04.2021
Kukucki kłamie. Po prostu zmyśla próbując zrzucić z siebie odpowiedzialność. Normalny czas eksploatacji to 25-30 lat, a przy prawidłowo prowadzonej konserwacji nawet 40. Lipnowska ma 12, Okrzei 10, wiadukt na Wroniej 5 - nie ma jak jeździć. Kruszyńska, Kazimierza Wlk. całe w łatach. Wygodny argument z tą wytwórnią masy mającej przerwę zimą, tylko dlaczego remonty nawierzchni planuje się latem, a wykonuje zimą? Normalni ludzie robią odwrotnie - zimą przygotowania i od wiosny prace. Tak, że panie Kukucki, te swoje farmazony to możesz pan dzieciom opowiadać. Jesteś pan niekompetentny nierób i leń. Dokładnie taki sam jak Wojtkowski. 07:29, 19.04.2021
?07:57, 19.04.2021
A ciekawe ile lat przetrwają obecne inwestycje z takimi rozwiązaniami jak "skrzyżowania wyniesione"? Ani one nie powodują zwiększenia uwagi, ani spowolnienia ruchu a co najwyżej większy nacisk na asfalt podczas zjeżdzania. Dodatkowo nowy asfalt przecinany, żeby do środka wstawić jakieś krawężniki. Myślałem że każdy wie od czego są pęknięcia (nie tylko asfaltu) po zimie. W szczeliny dostaje się woda, która po zamarznięciu zwiększa swoją objętość. Zastanawiam się więc nad tworzeniem szczelin w nowo położonym asfalcie. Ale może to ja nie mam pojęcia. 07:57, 19.04.2021
przezorny07:32, 19.04.2021
Halo Panie Kukucki do kwietnia nie trzeba czekać bo kwiecień juz jest....
Druga sprawa ze moja firma wspolpracuje z jedna z firm ktora taka mase wytwarza i oni o przerwie technologicznej nic nie słyszeli .. 07:32, 19.04.2021
XD07:53, 19.04.2021
Bo twój kontrahent nie zna technologii fermentacji masy bitumicznej.
Fermentacja zaczyna sie 1 stycznia i miała trwać do kwietnia, ale było za zimno i prawie nic nie wyfermentowało. Cały proces przesunięto o kolejne 3 miesiące, więc świeży asfalt dostaniemy w czerwcu. 07:53, 19.04.2021
inspekor07:48, 19.04.2021
Wystarczy zastanowić się jak wydawać pieniądze. Zamiast nikomu nie potrzebnego woonerfu na Piwnej wyremontował by Pan przynajmniej kompleksowo kilka ulic. 07:48, 19.04.2021
XD07:50, 19.04.2021
doraźnie łatanie doraźnym łataniem, ale niech to będzie zrobione zgodnie ze sztuką i na równo ze starym asfaltem. To co widzimy to jakaś totalna prowizorka robiona przez przedszkolaków. Świeżo zrobione łaty same odpadają, bo nie ma żadnego przygotowania do klejenia. Do kurzu i wolnych ziaren nic się nie przyklei. Później dodatkowo pod łatę dostaje się woda, która paruje, przymarza... efekt znają wszyscy. Robota się kręci, podatnik płaci.
Zamiast wyrwy to otrzymujemy bulwy. Warunki jazdy koniec końców są te same tylko że zamiast koło wpadać w dziurę w asfalcie wpada w dziurę pomiędzy łatami...
07:50, 19.04.2021
Bahomet 07:58, 19.04.2021
Przecież odpowiedział 🤣🤣🤣🤣 odpowiedzialni to : wytwórnia masy bitumicznej - bo przerwa, zima - bo taki mamy klimat, dziury - bo jak na złość powstają, brak pieniędzy - bo nie mamy.... Miasto z kartonu za to mamy. 07:58, 19.04.2021
Mika108:18, 19.04.2021
W każdym normalnym większym mieście są ogłaszane przetargi na takie roboty. Firma, która taki przetarg wygra ma określony czas na naprawę uszkodzeń od czasu ich zgłoszenia. Nawet w zimie można " łatać dziury " masą na gorąco bez uruchamiania WMB nie jest to tak trwałe jak uzupełnianie ubytków " świeżo" wyprodukowaną masą ale przy dołożenie odpowiedniej staranności znacznie bardziej trwałe niż "kleksy" Z masy na zimno. 08:18, 19.04.2021
Wrrrr08:24, 19.04.2021
A ja proponuję zwolnić dwóch zastępców prezydenta, to będzie kasa na szybsze łatanie tych dziur !!! 08:24, 19.04.2021
???????????????????08:32, 19.04.2021
Zmiana nawierzchni dróg co 10 lat ? Co to za absurdalna teoria ! W Polsce i w Europie istnieją nadal drogi wybudowane przez hitlerowców w czasie II wojny światowej i nadal są w dobrym stanie ! 08:32, 19.04.2021
qw_08:50, 19.04.2021
Ile razy będzie się jeszcze powielać te kłamstwa? Przecież bardzo podobny artykuł był z tydzień temu............. 08:50, 19.04.2021
qw_08:51, 19.04.2021
Zapomniałbym, jakoś większe budowy się nie zatrzymały (A1), a tu jak zwykle #niedasie #zabiorom 08:51, 19.04.2021
$$$$09:10, 19.04.2021
Widocznie wzorcem dla miejscowych politykierów jet most w Bydgoszczy zamknięty po 4 latach bo zagraża zawaleniem ? 09:10, 19.04.2021
szkoda zdrowia10:16, 19.04.2021
Proponuje wiecej mecenasow zatrudnic w radach nadzorczych szczegolnie w Anwilu klubie Koszykowki
rozdawac pieniadze na Koszykowke na zawodnikow co nie graja trenerow co nie trenuja !!!!
wiecej urzednikow zatrudnic ZENADA !!!! REFERENDUM tylko !!!!! 10:16, 19.04.2021
Kilof10:31, 19.04.2021
jak można non stop takie kity opowiadać.Toć to za komuny lepiej łatali te drogi.po 3 razy w tych samych miejscach się pojawiają przecież to po paru dniach odpada.To nie ma innych mas na rynku ?w kjakich my czasach żyjemy .Tak nie było nigdy i ta gadka o braku pieniędzy śmieszni nie bądzcie 10:31, 19.04.2021
Partacz10:47, 19.04.2021
Tłumaczenia tych ludzi z UM Włocławek są tak śmieszne że koń by się uśmiał. Niech jedzie do Torunia i zobaczy jak remontują centrum miasta, a jak pitu pitu gada że nas na to nie stać to trzeba przestać budować Parklety,Woonerfy,Letnie Baseny,Tory rowerowe i saneczkowe i inne zbyteczne inwestycje i bedzie miał dodatkowe miliony !!! Kukucki ty marionetko Grządziela poproś swojego pana może sypnie groszem !!! 10:47, 19.04.2021
maurolo11:12, 19.04.2021
dramat ta ekipa gorszej nie było 11:12, 19.04.2021
letnia11:26, 19.04.2021
dlaczego ścieżka rowerowa (droga) nie dochodzi do ul. Bartnickiej.? Dlaczego. Brak masy czy co. 11:26, 19.04.2021
covid13:40, 20.04.2021
pogoń kajdaniarzy. 13:40, 20.04.2021
BENEK11:50, 19.04.2021
jak by znali technologie latania dziur t by wszystko bylo dobrze osuszyc dziure polac lepikiem z utwardzaczem zalac asfaltem ubic malym walcem a polaczenie nowego i starego asfaltu zalac lepikiem z utwardzaczem zeby woda nie wchodzila i cala technologia le[ienia dziury tylko potrzebny nadzor z urzedu jak nie ma kto to kuku do roboty 11:50, 19.04.2021
covid13:32, 20.04.2021
do grubego benka.miasto dostaje ,na rok,beczkę smoły z bydgoszczu na drogi dlatego łatają jak mogą. 13:32, 20.04.2021
Półczłowiek-półlitra12:40, 19.04.2021
Ktoś tu chyba jest po Akademii pana Kleksa.. 12:40, 19.04.2021
Maria000013:28, 19.04.2021
Wszystkie drogi we Włocławku wymagają pilnej naprawy,przyznam ze jestem zażenowana jak wracam do mojego rodzinnego miasta.Zaoszczędzono kupę forsy na utrzymaniu szkół bowiem od roku stoją puste zatem można te środki przeznaczyć na remont nawierzchni dróg. 13:28, 19.04.2021
ssss13:35, 19.04.2021
Wzruszające. Jestem ciekaw kto wykonuje te naprawy i ile one kosztują mając na uwadze fakt, że po dwóch tygodniach wymywa je zwykła deszczowa woda. Kogo tak naprawdę interesuje fakt, że producenci masy bitumicznej coś tam coś tam. Panie Kukucki czas myśleć perspektywicznie i racjonalnie. Producenci tej tzw. masy bitumicznej nawet w okresie produkcyjnym wytwarzają bubel, który co najwyżej nadaje się do naprawy ścieżek rowerowych. Płacicie grube pieniądze naciągaczom, którzy skrupulatnie wykorzystują waszą naiwność. Nie tak dawno cała Polska piała jak to kiepsko przejeżdża się przez Włocławek. Była chwilowa poprawa, a po roku dwóch znowu pieją. Jak tak można. Panie wiceprezydencie niech pan nie pasie ludności informacjami w stylu PiS, niech pan weźmie się do roboty. Pracy dla młodych nie ma, ulice zrujnowane. Można by powiedzieć po co dobra nawierzchnia skoro i tak nie trzeba dojeżdżać do pracy skoro jej nie ma. 13:35, 19.04.2021
Wloclawian13:39, 19.04.2021
Syf kila i mogila upada to miasto sory wiocha brawo prezydent i reszta kliki 13:39, 19.04.2021
cos nieprawdopodobne13:59, 19.04.2021
Tym miastem rzadzi JEGOMOSC ten co mu buty czysci KUKU !!! A nie Prezydent czy rada czy cos jeszcze !
we Wloclawku byl,jest i bedzie rzadzil P Z P R !!!!! taka jest prawda 13:59, 19.04.2021
Misio15:56, 19.04.2021
Proszę nie zapominać, że oprócz zastępcy prezydenta d/s inwestycji miasto posiada /płaci dyrektora Zarządu Dróg... 15:56, 19.04.2021
Long po20:33, 19.04.2021
Ciekawe, ciekawe, że wypowiada się zastępca prezydenta, a Zarząd Dróg milczy i ma wszystko w pompie. 20:33, 19.04.2021
Adamski21:01, 19.04.2021
Panie KKcki.Przestań pan p....ć! Pytanie było "kto odpowiada za taką prowizorkę"!!! 21:01, 19.04.2021
KłŁOOWA21:10, 19.04.2021
Śmiechu warte te naprawy, jakby krowa szła i placki waliła ze śmiechu. 21:10, 19.04.2021
covid13:34, 20.04.2021
też się załapałeś na placek.patrz w lustro. 13:34, 20.04.2021
Culejka23:45, 19.04.2021
To jest lepik na zimno z obi z dodatkiem piasku. Tanie i łata. 23:45, 19.04.2021
covid13:35, 20.04.2021
stulejka masz rację!!!. 13:35, 20.04.2021
.02:52, 20.04.2021
Nie ma co się nazbyt rozwodzić istnieje w Polsce pewien system polityczny od kilkudziesięciu lat ma on swoją zwodniczą nazwę która sugeruje iż mamy wpływ na to co się dzieje i taki człowiek jak ten mówi później że drogi "powinny co 10-12 lat przechodzić odświeżenie" ale nas nie stać bo musimy remontować drogi tam gdzie nie było dziur żeby ładne zdjęcia na przystani były więc niektóre drogi w centrum miasta od 30 lat nie były "odświeżane" a później niespodzianka warstwa asfalto-betonu się zapada 02:52, 20.04.2021
covid13:38, 20.04.2021
kropka dlaczego nie śpisz?siusiu paciorek i spać. 13:38, 20.04.2021
jad kiełbasiany15:46, 20.04.2021
A POW to z skąd asfalt wzięli skoro wytwórnia ma postuj? Oj Kuku ty Pinokio jesteś 15:46, 20.04.2021
no n=tak21:40, 20.04.2021
Gdyby stosowano solidne materiały do budowy dróg to by trwały jak te betonowe zbudowane przez hitlerowców. No ale w PL to chyba o to chodzi żeby budować byle szybko, byle jak, a potem jakaś firma drogowa i tak zarobi na modernizacjach.... 21:40, 20.04.2021
obserw22:36, 20.04.2021
Cytat DURNIA 22:36, 20.04.2021
szczepionka21:12, 25.04.2021
Włącz myslenie!To co nam chca zaaplikowac to jest powolna śmierc !Eksperyment genetyczny na ludziach ze środkiem RNA "przeciw kowidowi" o nie udowodnionych długotrwałych skutkach ubocznych które mogą wystąpić, z niewiadomą skutecznością, niewiadomym czasem działania i niewiadomym nieprzebadanym skutkom reakcji z wszystkimi branymi lekami i stanem zdrowia.Coraz więcej osób zgłasza się do lekarzy z problemami neurologicznymi i kardiologicznymi po szczepieniach, Czemu o tym nikt nie napisze i o tym nie mówi ?? https://www.youtube.com/watch?v=rIggxmfzHVI Mec. Jacek Wilk 21:12, 25.04.2021
to ja10:06, 19.04.2021
9 1
Kukucki to lepiej niech się nie osmiesza swoja fachowością. Za przykład niech posłuży jego dom rodzinny.Jak mieszka mamusia, jak przebiegała jego edukacja i et cetera. 10:06, 19.04.2021
covid13:20, 20.04.2021
0 0
misiu ty się nadajesz! 13:20, 20.04.2021