Zamknij

Lekarz kardiolog z Włocławka tłumaczy się "troską o zdrowie seniorki". Teraz jednak przeprasza

06:00, 14.05.2021 G.S. Aktualizacja: 13:06, 14.05.2021
Skomentuj Fot. depositphotos.com Fot. depositphotos.com
reo

Wracamy do sprawy kardiologa z Włocławka, który, według pacjentki, nie chciał się spotkać z nią w poradni finansowanej przez NFZ dopóki ta nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, a nie miał takich skrupułów w związku z wizytą prywatnie. Sprawie przyjrzał się Narodowy Fundusz Zdrowia. 

Tydzień temu na ddwloclawek.pl napisaliśmy, że na facebookowy profil programu telewizyjnego "Warto Rozmawiać" (zdjętego niedawno z anteny TVP za krytykowanie sposobów, w jaki rząd walczy z pandemią) trafiła relacja córki pacjentki włocławskiego kardiologa.

Kobieta pisała, że kiedy jej 72-letnia matka chciała zamiast na teleporadę umówić się na wizytę do kardiologa w przychodni ten spytał ją, czy jest zaszczepiona. Kiedy kobieta zaprzeczyła, lekarz miał powiedzieć, że przyjmie ją tylko, jeśli okaże w rejestracji dokument, że przyjęła dwie dawki szczepionki.  Bez szczepienia, ale za 150 zł, mogła spotkać się z nim w lecznicy, w której ten sam kardiolog przyjmuje prywatnie.  

[ZT]44459[/ZT]

Sprawą zajął się Narodowy Fundusz Zdrowia.

-  Skontaktowaliśmy się z lekarzem kardiologiem i poprosiliśmy o pilne wyjaśnienie sytuacji - informuje Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy K-P OW NFZ w Bydgoszczy.Pan doktor przesłał do nas pisemne oświadczenie, w którym informuje, iż sugestia wykonania szczepienia była podyktowana troską o zdrowie seniorki i zachęceniem do zaszczepienia się przeciwko koronawirusowi, nie było jego intencją uzależnienie wizyty od szczepienia.

Kariolog radził się zaszczepić. Teraz przeprasza 

- Za naszym pośrednictwem (lekarz - red,) bardzo przeprasza Pacjentkę i Córkę Pacjentki za zaistniałą sytuację - przekazuje Barbara Nawrocka. - Otrzymaliśmy również informację, iż nastąpiły zmiany organizacyjne pracy i przyjęć chorych, które zwiększą dostępność pacjentów do świadczeń opieki zdrowotnej. Monitorujemy pracę placówki, pozostajemy w bieżącym kontakcie.

CHCESZ ZGŁOSIĆ SKARGĘ DO NFZ? 

  • kontakt z sekcją skarg: [email protected] lub telefonicznie 52 325 29 59 , 325 27 13.
  • można również zgłosić problem poprzez bezpłatną, czynną całodobowo, 7 dni w tygodniu Telefoniczną Informację Pacjenta 800 190 590

Rzeczniczka NFZ dodaje, że decyzja o rodzaju wizyty powinna być uzależniona od stanu zdrowia pacjenta.

Zwraca także uwagę, że d 1 lipca 2020 roku wszystkie placówki mające umowę z NFZ otrzymują dodatkowo 3% wartości każdej faktury przekazanej do Funduszu.  Z tych środków mogą finansować np. środki ochrony osobistej dla pacjentów, personelu medycznego oraz przygotowanie gabinetów i pomieszczeń szpitalnych do wizyt pacjentów w reżimie sanitarnym.

- W poradniach specjalistycznych teleporady mogą być realizowane wyłącznie w przypadku pacjentów, którzy są już pod opieką placówki i kontynuują  leczenie w konkretnej poradni, u lekarza specjalisty

- podkreśla Barbara Nawrocka. 

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(45)

pacjentpacjent

84 1

Medycy w Polsce zostali zaszczepione na covid 19 w pierwszej kolejności zgodnie z wytycznymi Ministra Zdrowia i Ministra Dworczyka. Jeżeli lekarze nie przyjmują w ramach NFZ ,to również nie mogą przyjmować w gabinetach prywatnie. Covid 19 nie rozróżnia prywaty od NFZ . 07:22, 14.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

covidcovid

2 0

do pacjenta:rozróżniam-bez kasy i z kasą. 12:36, 16.05.2021


reo

pacjętpacjęt

73 3

Tak to jest jak lekarze przyjmują w tym samym czasie prywatnie i na NFZ . dobrze się stało , że sprawa została nagłośniona . To samo dotyczy Poradni Urologicznej przy Szpitalu we Włocławku , spróbujcie sie dodzwonić , przez dwa dni siedzenia przy telefonie nikt nie odbiera telefonu , to po co udawać że cos funkcjonuje , Myślę , że też i tą sprawą powinien się zająć NFZ . 07:41, 14.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

..

18 0

masz rację... napisz więc na poodany adres. Myślę że to najlepsze wyjscie 09:13, 14.05.2021


Dziadek Dziadek

4 18

Jestem pacjętem poradni i byłem już kilka razy na oddziale urologicznym jakoś nigdy nie miałem problemu z dodzwonieniem się czy dostaniem na umówioną godzinę. Jedynym problemem to ci co mają wnuczka do pilnowania albo zakupy bo jest gdzieś okazyjne przecena i im się spieszy. 09:33, 14.05.2021


loplop

10 0

To samo z przychodnią specjalistyczną dla dzieci przy ul. Planty albo z Diagmedem, możecie sobie dzwonić do bólu. 12:59, 14.05.2021


mkmk

49 2

Co za *%#)!& tłumaczenie nfz-tu
Na kasę chorych szczepienie a prywatnie nie wymagano, heh
Konowały zakichane...
08:27, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oo7oo7

57 2

cała Włocławska służba zdrowia nadaje się do kontroli NFZ-tu 08:55, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YyyYyy

48 3

Zabrać mu uprawnienia jako przykład żeby inni tego nie robili ! 09:00, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ApolloApollo

53 1

Pokrętne tłumaczenie, ręce opadają do jakiego poziomu upada społeczeństwo, byle się mamona zgadzała. 09:01, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirooMiroo

63 5

Co trzeba mieć w głowie by 72 letnią staruszkę, schorowaną która może dosłownie wegetować emerytury do emerytury, odmawiać jej wizyty na NFZ na który płaciła składki i przyjmować ją za 150zł. HAŃBA dla lekarza, serca nie masz człowieku. Udław się tymi 150 złoty. 09:04, 14.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

4 28

Znam doktora W i wiem że prywatnie też by jej nie przyjął. To że zapisali ją w recepcji nie oznacza, że trafiłaby do gabinetu. Gość ma zasadę albo wierzysz w medycynę alb *%#)!& i ma rację. 09:19, 14.05.2021


re re

19 0

To jest hańba dla rządzących Polską i tych z SLD i tych z PO i tych z PiS .Kolejki do kardiologów na NFZ istnieją od wielu lat i nikt z tych partyjnych korytożerców nic z tym nie zrobił mimo iż biorą za to ogromne pieniądze !!!!! 11:20, 14.05.2021


001001

10 54

Znam lekarza bardzo odpowiedzialny człowiek, wspaniały lekarz. Łatwo opluć człowieka. Przychodnia to kontakt z wieloma ludźmi, jeżeli nie było pilnej potrzeby to po co, kobieta miała ochotę na spotkanie, zawsze to jakaś rozrywka, ale czy odpowiednie miejsce? 09:06, 14.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

6 16

Potwierdzam. Gość przyjmowała i przyjmuje cały czas w pandemii i jednocześnie promuje szczepienia. 09:21, 14.05.2021


byle bybyle by

18 8

ci biseksualni kardiolodzy nie widzą problemu zagrożenia zarażeniem koronavirusem spotykając się ze swoimi partnerami-gejami, mimo, iż wielu jest w związkach małżeńskich ... a ten sposób zachowania wobec pacjentów, nawet podczas prywatnych wizyt jest taki wyszukany u każdego z lekarzy ...
zachowują się jak mały kazio po dużym piwie 09:08, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

B.ObamaB.Obama

54 5

UWAGA - PRZEKAZUJE WAŻNĄ WIADOMOŚĆ - Podczas wizyt prywatnych w gabinetach prywatnych - wirus COVID 19 jest nieaktywny bo ..... jest opłacony z góry . 🤣
Pozdrawiam wszystkich przyjmujących lekarzy, którzy tak pieczołowicie wypełniają przysięga HIPOKRATESA. 09:22, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

12 46

Nieprawdą jest że za 150 złotych zostałaby przyjęta. Doktor W nie przyjmuje ludzi, którzy w świadomy sposób igrają z losem, a tym jest odmowa szczepienia. Niepotrzebnie przepraszał..... 09:23, 14.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mmmmmmmm

5 21

jest to bulwersujące,ale z drugiej strony, jak córcia martwi się o mamę,to powinna ją zaszczepić, wirus nie omija starszych osób 15:55, 14.05.2021


Anna 46Anna 46

8 0

Ma Pani racje,absolutnie nie szczepic,skutki szczepienia najprawdopodobniej mogą odezwać się do dziesięciu lat .Lepiej nie ryzykować i nie słuchać ludzi którzy twierdzą inaczej ,w końcu szczepionka wynaleziona w niecały rok ,to nie antidotum,a raczej cos na zasadzie :królika doświadczalnego",Ciekawe czemu do dziś nie wynaleziono szczepień na raka ,badz aids...... 00:25, 15.05.2021


XX

37 3

Ja też znam lekarza bo doktorem to on nie jest co z tego że przeprosił ale swoje będzie dalej robił i brał kasę za wizyty też będzie znam to również z tej strony powinien zostać ukarany może by się nauczył szacunku do ludzi 10:05, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

????????????????????????

18 7

Dlaczego nikt nie zadaje ZASADNICZEGO pytania -co jest przyczyną patologicznych sytuacji w dostępie do lekarzy specjalistów zwłaszcza kardiologów w ramach NFZ ?
Media co chwila straszą nas statystyką umieralności na choroby kardiologiczne , kardiolodzy SŁUSZNIE zalecają SYSTEMATYCZNE LECZENIE , a więc systematyczne wizyty kontrolne i stosowne leki .Tymczasem i Ministerstwo ,,Zdrowia''
i NFZ MAJĄ TO W DU....E. Jak realizować systematyczne leczenie w ramach PŁACONYCH składek na NFZ u kardiologa gdy na wizytę czeka się 12 miesięcy !!!!!!!!! Czy rządzi PO czy SLD , czy PIS nic się nie zmienia . To jest sedno sprawy .Więc nie zawracajcie ludziom głowy takim przypadkiem . Lekarz ma rację ! Dla chorego kardiologicznie złapanie wirusa to w 90% zejście i pozostawienie składek w ZUS !!!!! I może O TO CHODZI ? 11:02, 14.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oo7oo7

4 2

Widać że nie korzystasz z tak zwanej służby zdrowia , nie polecam . 11:11, 14.05.2021


WiesławaHipokratesWiesławaHipokrates

35 2

Czuję obrzydzenie do tych osób zwących się lekarzami, co mają kasy fiskalne zamiast serca i zdrowego podejścia do pacjenta. 11:27, 14.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CodaCoda

0 0

A mają kasy fiskalne??? 🤔 20:24, 19.06.2021


LEPIEJEWLEPIEJEW

12 0

lepiej byłoby gdyby lepiej nie przesadził ino, bo wirus nie do końca jest gorszy, a nie lepszy od podejścia lekarzy do pacjentów ino, więc Izba Lekarska powinna ino skontrolować moralność lekarzy ino lepiej pod względem zachowania podczas przyjęć ino, by gorzej, choć lepiej może być ino i nie traktować ino ludzi jak zwierzęta, to by było lepiej 14:41, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

20 0

Co to za doktor W ? Skoro przeprosił to wie ,że postąpił źle. Nie ma co bronić takich praktyk. W przychodni się zarazi a prywatnie nie ?! Jakaś paranoja . 15:56, 14.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LiLi

4 0

Ciekawe czy wpuszcza firmy farmaceutyczne bo kiedyś to kolejki przed gabinetami się tworzyły od przedstawicieli więcej ich przyjął jak pacjentow 11:43, 15.05.2021


LekarzLekarz

8 11

Ha ha ha szczekajcie sobie na lekarzy, a ja nadal będę przyjmował prywatnie na sprzęcie państwowym, będę skutecznie blokował wizyty na NFZ po to, aby przyjąć pacjencika za kasę. Co mi zrobicie? Nie łamię prawa, ode mnie zależy wasze zdrowie i życie, więc przyjdziecie do mnie z gotóweczką. A ponarzekać każdy może, uwielbiam ten system. 16:06, 14.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

czyliczyli

3 0

jesteś zwyczajnym złodziejem (prywatnie na państwowym sprzęcie) i jesteś z tego dumny. całe szczęście, że niedługo covid cię zabierze :) 00:33, 15.05.2021


RemekRemek

4 0

Oczywiście że łamiesz prawo! Odmawiając świadczeń na nfz (blokując wizyty) i korzystając z państwowego sprzętu podczas wizyt prywatnych. Jesteś *%#)!& czy co z tobą nie tak, że nie rozumiesz podstawowych kwestii? 00:35, 15.05.2021


TluchowianinTluchowianin

1 0

Postępujesz jak stomatolog Hoppe. Na fundusz nie przyjmie ale prywatnie tak i to w godzinach kiedy powinna przyjmować na fundusz. Kradnie w tym tluchowie od prawie dwudziestu lat i jakoś nikt skargi nie złożył 14:32, 16.05.2021


interiainteria

16 0

nfz do likwidacji kase zostawić ludzią gdyż prywatnie zastaniemy leczeni lepiej a my zapłacimy wtedy gdy będziemy u lekarza a nie co wypłata a oni i tak mają nas w d 17:02, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

12 0

Ja tam jestem w szoku mógł ją przecież dobić a jednak łaskawie darował jej życie .Prawdziwy lekarz HEROS niech mu ziemia lekką będzie . 17:18, 14.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PiPi

5 0

Nie tłumaczymy się za nich obojętnie co by to nie było oni są od tego żeby pomagać chorym a nie brać tylko pieniądze bo to nie jest 18 zł tak jak my dostajemy i to brutto oni dostaja 180 na godzine wiec niech sie wezma za robote i udzielaja pomocy taka och praca mogli nie zostawać lekarzami tylko pracować w sklepie 19:37, 14.05.2021


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PrawdaPrawda

5 1

Ten doktorek to spekulant... 20:42, 15.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmerykEmeryk

8 2

O czym my mówimy, sam miałem taką sytuację z wizytą na NFZ termin 8 m-cy . ponieważ mnie mocno bolało prywatnie na drugi dzień od zgłoszenia. Coś tu jest nie tak? Ten sam lekarz ,ta sama przychodnia specjalistyczna. No i oczywiście prywatnie uśmiech, szacunek dla pacjenta a na NFZ - ponura mina i czekać ! czekać ! . nawet te same pielęgniarki inne podejście mają za kasę i na NFZ. 08:35, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

covidcovid

4 0

każdy ubezpieczony winien znać stan swojej kasy na koncie ubezpieczyciela i brać na prywatne wizyty. 12:50, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TluchowianinTluchowianin

3 0

To tak jak u stomatolog Hoppe w tluchowie- prywatnie przyjmie i to w godzinach pracy na fundusz. Na fundusz w tym samym czasie nie przyjmie bo nie ma narzędzi czy inne bzdury. A jaka nieprzyjemna ,wyniosła . Ludzi ma za nic. Pokazuje swoją wyższość nad cierpiącym. Podejrzewam że w Bydgoszczy wiedzą o tym ale pozostaje bezkarna 14:41, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawostkaubezpieczciekawostkaubezpiecz

3 1

https://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszkodowania/305129937-Szczepienia-na-Covid-19-nieobjete-ubezpieczeniami-Sa-traktowane-jako-eksperyment-medyczny.html
14:53, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakub44jakub44

4 0

przeciez to norma,ze lekarze na fundusz pracuja inaczej niz prywatnie,wykorzystuja okazje zeby kasy sobie nawalic,teraz malo jest prawdziwych lekarzy a najwiecej konowalow ktorzy licza tylko na zysk a pacjent to jest zero. 22:12, 18.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CONOWAŁCONOWAŁ

0 0

Wiedzy medycznej konowały mają niewiele ale zarabiać chcą jak na WEŚCIE - tylko że tam żeby zostać lekarzem - to musi za studia zapłacić , u nas w Polsce my podatnicy płacimy na nich żeby skończyli szkołę - ale o tym jakby nie pamiętają. 12:31, 02.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CONOWAŁCONOWAŁ

0 0

Wiedzy medycznej konowały mają niewiele ale zarabiać chcą jak na WEŚCIE - tylko że tam żeby zostać lekarzem - to musi za studia zapłacić , u nas w Polsce my podatnicy płacimy na nich żeby skończyli szkołę - ale o tym jakby nie pamiętają. 12:31, 02.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%