Zamknij

Filharmonia we Włocławku coraz bardziej realna. Rozważają te trzy lokalizacje w Śródmieściu

06:00, 22.06.2021 N.S. Aktualizacja: 14:36, 23.06.2021
Skomentuj Filharmonia we Włocławku: Wytypowano trzy wstępne lokalizacje. Fot. Natalia Seklecka Filharmonia we Włocławku: Wytypowano trzy wstępne lokalizacje. Fot. Natalia Seklecka

Plan budowy filharmonii we Włocławku nabiera kształtów. Obecnie trwają rozmowy o lokalizacji inwestycji. Wiemy, jakie działki są brane pod uwagę. 

O tym, że władze miasta i województwa rozważają utworzenie we Włocławku Filharmonii Kujawskiej, prezydent Włocławka informował już kilka miesięcy temu. Pisaliśmy o tym TUTAJ

Filharmonia Kujawska miałaby być instytucją prowadzoną przez Urząd Marszałkowski, podobnie jak budowane w Wieńcu Kujawskie Centrum Muzyki. Na scenie mieliby występować muzycy kształceni we włocławskim Zespole Szkół Muzycznych. 

Choć niektórzy mieszkańcy Włocławka byli sceptycznie nastawieni do tego pomysłu, jego realizacja jest coraz bardziej możliwa. Miasto prowadzi w tej kwestii rozmowy z marszałkiem województwa

Jak ustaliliśmy, realizacja pomysłu budowy filharmonii nabiera tempa. Wytypowano już nawet wstępne lokalizacje dla tej inwestycji. 

- Jesteśmy po pierwszych ustaleniach. Czekamy na wizytę pana marszałka. Będziemy szukać lokalizacji. Do niedawna były dwie lokalizacje, a niedawno pojawiła się zupełnie przypadkowo, zaproponowana przez bardzo młodego człowieka trzecia, którą jesteśmy zafascynowani. Na razie nie chcę zdradzać szczegółów, bo to będzie decyzja pana marszałka, bo to on będzie inwestorem i instytucją prowadzącą

- mówi Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka. 

Nieoficjalnie ustaliliśmy, że pod uwagę brane są

1. Działka u zbiegu ul. 3 Maja i Tumskiej 

2. Teren przy bulwarach, na którym znajduje się Pomnik Ludziom Pracy 

3. Zielony Rynek (miejsce, gdzie stoi hala targowa) 

Budowa Filharmonii Kujawskiej miałaby być realizowana w ramach najbliższej perspektywy unijnej (2021-21). Inwestycja została wpisana w strategicznych dokumentach województwa kujawsko-pomorskiego. 

W którym miejscu we Włocławku powinna być wybudowana filharmonia?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
U zbiegu ul. 3 Maja i Tumskiej 21%
Przy bulwarach 22%
Na Zielonym Rynku 24%
W innej lokalizacji 9%
Nigdzie 24%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(92)

OssOss

22 46

Na rogu 3 Maja i Tumskiej powinny być pobudowane mieszkania, które po pewnym czasie staną się własnością lokatorów. 06:06, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZnaffcaZnaffca

24 6

Dla tamtejsze patologii to "Zakręt" powinien być jak Manhattan. Wysiedlić jak najszybciej. 07:42, 22.06.2021


reo

lollol

68 8

Mieszkania to się kupuję a nie dostaje. A inwestorem,to są ludzie a konkretnie ich podatki a nie marszałek. 06:19, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert2Robert2

72 21

Nic nam tak we Włocławku nie brakuje, jak filharmonii. Mam mieszkańcom Włocławka jest naprawdę niezbędna, już widzę te tłumy melomanów dobijające się do jej bram. 06:19, 22.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

13 3

Pewnie masz rację.....ale możemy się mocno zdziwić. 08:09, 22.06.2021


BidokBidok

8 2

Najlepiej trąbić tanie wino z flachy no nie. 19:56, 22.06.2021


JoannaLewJoannaLew

81 11

W browarze b nic się nie dzieje, a oni filharmonie chcą budować? bez jaj. w miastach podobnej wielkości, albo mniejszych (Brześć Kujawski!) Centra Kultury działają prężnie, a u nas w Browarze wieje wiatr jak w amerykańskich westernach. 06:22, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

25 0

Czyli nie wielkość miasta, ale animator ma znaczenie. 09:28, 22.06.2021


LgbtLgbt

48 5

Na zakrencie byłoby super trohe orzywiłoby naszom dzielnice 06:28, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

badadabadada

65 10

Ktoś chyba za długo przebywał na słońcu i mu przegrzało łysinkę. Naprawdę? W upadającym mieście z ogromnym bezrobociem i brakiem perspektyw filharmonia? Ciekaw jestem gdyby pan prezydent był w opozycji i władze PiSu chciałyby zrealizować ten pomysł. Pan by był pierwszym przeciwnikiem, daję sobie rękę uciąć. 06:40, 22.06.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

oo7oo7

10 15

bezrobocie we włocławku ? ja hętnie dziś zatrudnię 10 osób . 09:01, 22.06.2021


SpekulantSpekulant

5 13

Nie mierz wszystkich swoją miarą. To że sobie nie radzisz nie znaczy, że wszyscy tak mają. 09:30, 22.06.2021


Do spekulantaDo spekulanta

14 3

A w którym miejscu napisałem, że sobie nie radzę? 09:48, 22.06.2021


REALISTAREALISTA

3 2

Lepiej na zielonym rynku w hali co tam stoi zrobić rozlewnie wódy i wina i za darmo rozdawać bidnym włocławiakom. Tego potrzebują na nie filharmonii. 20:18, 22.06.2021


Kuba BrenerKuba Brener

35 6

W budżecie obywatelskim nie przeszła modernizacja stadionu na Przylesiu to tam wybudujcie Filharmonie , miejsce idealne w lesie bo i tak się marnuje miejsce na picie piwa ,ćpanie i spotkania tęczowych panów śpiących po krzakach w śpiworach w taką pogodę 💩💩 06:56, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re re

35 3

A może włoharmonię , albo parkletharmonię niech pobudują ? 07:16, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vonkarjanvonkarjan

45 3

V symfonia Beethovena w wykonaniu filharmoników włocławskich - samo brzmienie tego zwrotu to już Bareja.
Oczywiście lżejszy repertuar mógłby być wykonywany na pływającej scenie. Wielką przyszłość wróżę temu pomysłowi. A później już tylko autografy, wywiady, wizyty w zakładach pracy. Obowiązkowym punktem byłby na pewno występ na dożynkach w Lubrańcu, jako jeden z elementów tournee po ziemi kujawskiej i Mazowszu Polnym. Ludzie płakali podczas ich wykonania Sonaty księżycowej.
Jak widać jest to kolejny strzał nazego prezydenta w przysłowiową dziesiątkę. 07:17, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TigerkaTigerka

3 2

Z okazji tej WSPANIALEJ DECYZJI - zaraz i natychmiast uczniowie Szkoły Muzycznej winni zaprezentować swoje umiejętności w Symfonii Patetycznej Czajkowskiego dla uczczenia takich propozycji. 14:24, 22.06.2021


Zielony rynekZielony rynek

36 5

Jeżeli filharmonia powstawałaby przy zielonym rynku ale nie w miejscu gdzie stoi hala tylko zamiast urzedu miejskiego to jestem za 07:27, 22.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WandaWanda

3 0

Mam dość tego prezydenta.wszedzie brudno a on ciągle swoje.miotla i łopata i na miasto!!! 07:21, 23.06.2021


betonozabetonoza

32 5

ebłem ze śmiechu 07:31, 22.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

6 16

Myślę, że dawno i to z urazem głowy 08:09, 22.06.2021


antyanty

8 2

do Spekulant08:09, 22.06.2021

Nie wysilaj się zbytnio! Z powodu afrykańskiej temperatury - mózg ci do cna wyparował, zatem i tak nie pojmiesz żadnego, metaforycznego komentarza. 11:54, 22.06.2021


wittowitto

36 3

znowu 1 kwietnia??? 07:47, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MazurMazur

17 4

A co na to Hołownia 2050? 😊 07:52, 22.06.2021

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Palacz 660Palacz 660

2 0

Budują kotłownie 😁 21:37, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:37, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:37, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:37, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:38, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:38, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:38, 22.06.2021


Palacz 660Palacz 660

1 0

Budują kotłownie 😁 21:38, 22.06.2021


🤣🤣🤣🤣🤣🤣

14 2

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🔥 08:17, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mareczekdobraradamareczekdobrarada

37 4

TAK, to będzie miejsce dla dwóch głównych muzyków miasta;
Pan Prezydent- Trąba!
Pan Qkucki- Fujara!
Jakieś propozycję innych zdolnych muzyków moi drodzy? :)
08:20, 22.06.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

schabschab

17 1

Andżela wygląda na zdolną flecistkę. 08:28, 22.06.2021


hihihihihihi

11 1

Jaroslaw H - bębęn 09:10, 22.06.2021


mareczekdobraradamareczekdobrarada

10 1

A jakieś Cymbały? :)
09:20, 22.06.2021


mefistomefisto

7 1

Może kowalski na bębnie - takowy już ma ... 09:50, 22.06.2021


maedobrrrrmaedobrrrr

2 1

najmadrzejsza wypowiedz jaka spotkalam tutaj cymbalistow wielu 15:12, 22.06.2021


włocekwłocek

42 7

No ręce mi opadają - filharmonia- dla kogo i po co i za czyje????????? Aquaparku brak , siusiu nie ma gdzie zrobić , koszy na śmieci na ulicach nie uświadczysz , dziury w ulicach - to są ważne i potrzebne tematy a nie spełnianie wyimaginowanych fantazji buractwa z okolicznych wiosek wybranych przez garstkę pozbawionych logicznego myślenia tzw. wyborców!!!!!!!!!!!!!! 08:28, 22.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpekulantSpekulant

1 19

Głupotki opowiadasz. 09:28, 22.06.2021


AtnyspiekAtnyspiek

7 2

do Spekulant09:28, 22.06.2021

Cytuję Spe.palanta 🤣🤣🤣🤣 "Głupotki opowiadasz". - kon. cyt.
Masz rację - ścieku - pardon; Speku! Nie powinien o tobie opowiadać. 12:01, 22.06.2021


oo7oo7

9 22

troszkę kultury sznowni państwo nie zaszkodzi , tylko żeby nie byłło to znowu na niby jak ze wszystkim w tym mieście niby hala , niby rondo , niby zielony przystanek , niby ... 09:08, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Fk94Fk94

16 23

Ja myślę, że to dobry pomysł. Pieniądze pochodzą z Urzędu Marszałkowskiego więc to nie problem. Każde miasto liczące się i rozwijające się ma filharmonie. 09:24, 22.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

007007

18 2

Liczące się i rozwijające - myślisz o Brześciu Kujawskim ????? 09:45, 22.06.2021


the economistthe economist

14 2

Nie myślisz...! Filharmonię buduje się NIE NA JEDEN SEZON, chłopcze!
A kto będzie potem płacił - ja nie włocławianie - gdy pan prezydent zmyje się do ukochanego Lubrańca?!
Może ty ze swojej kieszeni, co?
Miasto JEST GIGA ZADŁUŻONE(!), JAK NA SWOJE MOŻLIWOŚCI płatnicze! 12:05, 22.06.2021


do spekulant do spekulant

11 3

nie masz nic ciekawego i mądrego do napisania to ogranicz sobie te puste tekstyyyyyy 09:48, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taka PrawdaTaka Prawda

34 6

Mój Boże, miasto upada, wyludnia się, a tu filharmonia ... Wy nawet nie potraficie zadbać o porządek w mieście, o stan dróg co jest podstawą funkcjonowania miasta, a marzy wam się filharmonia. Pycha kroczy przed upadkiem. Pseudowładze naszego miasta - jesteście po prostu żałośni. 09:48, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Blok123Blok123

13 0

A co to za przedział czasowy 2021-21 ??? 09:56, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

joanterjoanter

11 11

Teren koszmarnego dawnego uniwersalu na Wiejskiej zburzyć (pseudo sklep spożywczy, wciąż zmiana branż, właśnie likwidowana obok kolejna nieudana) i naprzeciwko szkoły muzycznej na ul..Wiejskiej postawić Filharmonię!!!! 09:56, 22.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bolobolo

12 4

klocka se postaw 10:18, 22.06.2021


oo7oo7

7 0

najpierw trzeba być właścicielem tego terenu . 20:00, 22.06.2021


SagaSaga

20 2

Filharmonia we Włocławku bardzo ambitny plan ale są pilniejsze potrzeby. Brak nowych miejsc pracy, nie ma komu miasta posprzatac !!! Alejki w Parku Łokietka nie są zrobione. Filharmonia może poczekac. 12:03, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdEd

6 1

Włocławscy wykształceni muzycy. To już nie lokalami muzykanci co nawet nut nie potrafią czytać? 13:04, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No nie wiem...No nie wiem...

19 1

Oby się nie skończyło na tym, że by się utrzymać będą musieli Zenona Martyniuka, Boys i głupawe kabarety zapraszać. 13:40, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!

4 9

Marek ty budyj Filharmonie bo wstyd ponad 100 tysięczne miasto żeby Filharmoni nie miałao .Ty Marek buduj jak najszybciej 14:09, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

borgiborgi

11 1

zrobta filharmonie na pincacie tam jest duzo gruntu i nieboszczyki beda mieli wesolo i ja tez w przyszlosci 14:52, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bhubbhub

15 1

Lodowisko całoroczne powinno być z prawdziwego zdarzenia ......filharmonia nie nadaje się do miasta 100 tys mieszkanców ...... 15:01, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PROGRAM MARKA W. 201PROGRAM MARKA W. 201

9 2

OTO PROGRAM MARKA WOJTKOWSKIEGO, JAKBY KTOŚ CHCIAŁ IŚĆ DO DOKTORA PO ROZMAWIAĆ O JEGO PROGRAMIE, TO MOŻNA SZCZEPIONY PRĘDZEJ NIŻ SENIORZY!

"Kandydat Platformy Obywatelskiej na prezydenta Włocławka przedstawił dziś swój program wyborczy. Brak miejsc pracy, spadek liczby mieszkańców, zubożenie, niewystarczająca liczba inwestycji gospodarczych, marazm i zniechęcenie - taką diagnozę stawia poseł Marek Wojtkowski miastu. Receptę rozpisał w pięciu priorytetach.

Pierwszy i najważniejszy priorytet Wojtkowski zatytułował gospodarka. Jego sednem jest wykorzystanie lokalizacji Włocławka w centrum kraju i bliskości autostrady A1 w celu ściągnięcia do miasta inwestorów i inwestycji.

Kandydat obiecuje w programie, że za jego rezydentury we Włocławku rocznie powstanie 300 miejsc pracy. Chce powołać Włocławską Agencję Rozwoju Gospodarczego odpowiedzialną za kompleksową obsługę firm, które zechcą inwestować w mieście. W jej skład wejdą: Włocławska Strefa Rozwoju Gospodarczego - Park Przemysłowo-Technologiczny, Włocławski Inkubator Przedsiębiorczości i Centrum Obsług Inwestora.

Drugi priorytet to infrastruktura. Wojtkowski zapewnia w nim m.in., że doprowadzi do budowy szybkiego połączenia Włocławka z węzłem autostrady w Pikutkowie, wybuduje trasę alternatywną do dawnej "jedynki" bazując na alei Królowej Jadwigi i połączenie Michelina z ul. Kruszyńską. Chce tez rozbudować i zwiększyć sieć ścieżek rowerowych. Trasa dla rowerów miałaby powstać wzdłuż Wisły od tamy do Zazamcza.

Jest w programie hasło "przywrócimy Stary Rynek w dawnym kształcie". Poproszony o szczegóły kandydat wyjaśnia, że chodzi właściwie o zwiększenie ilości roślinności na placu, bowiem przez 5 lat nie można wprowadzać zmian w inwestycji dofinansowanej przez Unię.

Trzeci priorytet to polityka społeczna, oświata, sport i kultura. czwarty współpraca, a piąty i ostatni partycypacja. Wojtkowski obiecuje w nim, że jako prezydent przeznaczy na budżet obywatelski 3 mln zł, powoła rady osiedli i ciała doradcze prezydenta, m.in. pełnomocników ds. młodzieży i niepełnosprawnych."

ARTYKUŁ Z 2014 roku DDWLOCLAWEK

15:03, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

15 0

"Będziemy szukać lokalizacji " A OD CZEGO SĄ URBANIŚCI, PLANY MIEJSCOWE ? WYSTARCZY OTWORZYĆ DOKUMENT I ZOBACZYĆ GDZIE PLANIŚCI PRZEWIDZIELI TAKĄ LOKALIZACJĘ , A PONADTO TO RADNI NA PEWNO PAMIĘTAJĄ JAK UCHWALALI TE PLANY GDZIE JEST POSZUKIWANE MIEJSCE . SZKODA TAK CENNEGO CZASU PANA MARSZAŁKA. 16:14, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenzen

11 0

występy uczniów zespołu szkół muzycznych jak najbardziej może się sprawdzić w teatrze impresaryjnym lub w browarze b. budowanie filharmonii w mieście gdzie niema nawet orkiestry kameralnej ,gdzie brak akademii muzycznej jest jakimś pomysłem nie z tej rzeczywistości. urzędnicy już niejednokrotnie chcieli zabłysnąć pomysłem nie mając pojęcia w temacie 16:29, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MUZYKANTMUZYKANT

1 4

Pewnie, lepiej w bramie doić browar, bo nie ma w mieście akademii muzycznej. Najlepiej wszystkiego się bać i negować. Ciężko ruszyć d u p ą, a jeszcze ciężej rozumem, jeśli w ogóle sią go posiada 20:04, 22.06.2021


zenzen

15 0

zapomniałem dodać że ościenne miasteczka i wioski mają orkiestry ,a we Włocławku nawet niema orkiestry dętej jak było za komuny . 16:41, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarasMaras

2 8

Zdecydowanie najlepszym miejscem jest skwer przy Bulwarach. 16:47, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

7 0

jasne :)) wystarczy impreza w Browarze, wywiadówka w LMK oraz koncert w filharmonii i parkujesz na osiedlu Południe albo w Toruniu 🤣🤣🤣👍❤️ 17:26, 22.06.2021


hbhhbh

13 0

Zamiast ciąć wydatki to one rosną. Urzędasy!!! Przeklęte urzędasy!! 17:10, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VLADVLAD

6 2

Proponuje inwestycje na Placu Wolnosci jaką jest pręgierzy, dyby i pale dla tych pomysłodawców. K U R W A ! Gdzie my żyjemy? Po otworzeniu oczu człowiek już bez leków się nie obchodzi. Serio nasrałbym Ci do mordy...
17:13, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZdumionyZdumiony

2 5

Proponuję szybką wizytę u psychiatry, inaczej marnie skończysz! 20:00, 22.06.2021


MixMix

7 7

Hmm.. powiem tak . Już dawno we Włocławku nie mieszam . Podchodziłem z Bulwarów . Musiałem się wyprowadzić aby znaleźć pracę w filharmonii... W Kaliszu . Miesicie, które dziś ma mniej niż Włocławek mieszkańców . Też nie ma akademii muzycznej i daleko do dużego miasta . Jeśli filharmonia ma być na utrzymaniu nie miejskim a marszałkowskim to czemu nie ? Kadra skzoky muzycznej we Włocławku to wybitni muzycy ,którzy zamiast grać w swoim mieście i dać szansę powrotu uczniom szkoły muzycznej do miasta - jeżdżą do Torunia czy Płocka . Orkiestra to także miejsca pracy . Dla wielu muzyków , obsługi z biura . Zastanawiacie się dlaczego nic się nie dzieje w mieście . Teraz będzie musiało . Filharmonia to nie tylko ciężka muzyka klasyczna . To muzyka różna. Lekka , rozrywkowa , łączenie różnych gatunków . Grałem już hip-hop , rocka , jazz , operetkę itp. We Włocławku kiedyś istniała orkiestra WTM - Włocławskie Towarzystwo Muzyczne . Może gdyby była filharmonia a nawet orkiestra wielu moich kolegów jak i ja pracowało by w mieście gdzie mieszkalo a nie szukało pracy po innych województwach . Co się liczy ? Budynek nie za duży - dla Włocławka 450 miejsc to zupełnie wystarczająca ilość i dobry dyrektor z planem na 2 - 3 i więcej lat. Skoro to nie finansowanie tylko miejskie jak u mnie to co szkodzi ? Sam bym stanął do egzaminu aby grać w takiej orkiestrze a przecież chyba chodzi o sprowadzanie do miasta ludzi ? Co do lokalizacji . Zielony rynek bo jak wiadomo musi być miejsce parkingowe i bliskość centrum i dojazdów dla melomanów . Szkoda ,że tak późno. Ale ja kibicuję !!! 17:39, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WihaWiha

5 4

Brawo! I to są argumenty. Popieram
19:39, 22.06.2021


gbfggbfg

1 4

Tak jest Marek Wloclawek to nie bydło nie miej nas za cieciów stawiał Filharmonię .Jestesmy za .Tylko jedno ale żeby to nie była czcza obietnica jak wszystko w tym mieści 17:58, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DobrzeDobrze

4 1

Jak najbardziej ZIELONY RYNEK, jest miejsce parkingowe, przy okazji należy usunąć kostkę na jezdniach, zrobić przejścia dla pieszych wyniesione, właśnie z kostki, a dalej tylko już asfalt. Parking taki służyłby i Filharmonii i okolicznego Rynkowi. Warunek jest prosty, obiekt jest finansowany przez WOJEWÓDZTWO i przez nie utrzymywany! Należy nam się taki obiekt, przyciągnie nowe osoby, i to zaowocuje wyższym poziomem. Obiekt jednak musi być na ZIELONY RYNKU, usunąć to szkaradztwo, wykorzystać potencjał. I Uwaga miasto powinno pilnie odrestaurować rynek miejski, to powinno być kolepka dla lokalnego handlu i małych usług, piękne zabytkowe obiekty, powinny zyskać nowy blask i być wzorem dla innych. 19:05, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marzę o tym! Marzę o tym!

5 3

Nie mam wątpliwości, że jakby ten pomysł wypalił to byłoby to coś na co czekałbym z utęsknieniem! ( to nie ironia ) Naprawdę! 21:38, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

,,bmjg//,,bmjg//

8 2

Najpierw trzeba oczyścić Śródmieście z patologii. Przecież to strach chodzić tymi ulicami. Jakoś inne miast poradziły sobie z tym problemem. Może warto zapytać jak. 21:41, 22.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qw_qw_

0 0

Zmienić prawo, wywłaszczyć kamienice. Bierut próbował, efekt mamy taki jaki widać. 20:04, 24.06.2021


mm

7 1

serio? A może zamiast wrzucać kasę w budynek, który świecić będzie pustkami, do którego trzeba będzie ciągle dokładać można by wyremontować szpital albo przychodnie, zainwestować w edukację? Jest filharmonia w Bydgoszczy, w zupełności wystarczy. Może jeszcze postawić stadion piłkarski spełniający normy UEFA? 21:52, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzźxyzź

7 1

Cokolwiek postawione na 3 Maja funkcjonuje maksymalnie przez miesiąc 22:57, 22.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GGG000GGG000

1 0

Proste powinna powstać w miejscu przedłużenia bulwarów z pięknym widokiem na Wisłę :)
Twórzmy miejsca których nie będziemy się wstydzić gdzie ludzie sami będą chcieli przychodzić nawet po prostu na spacer Nic więcej nie trzeba mówić 08:48, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


OliwerOliwer

1 2

Uważam, że filharmonia we Włocławku to świetny pomysł. Może być na zasadach teatru impresaryjnego, koncerty mogą dawać zaproszone zespoły oprócz naszych uczniów szkoły muzycznej. Na pewno nie zabraknie melomanów chętnych do uczestniczenia w koncertach - trzeba je tylko organizować i zapraszać artystów. Zgadzam się z przedmówcą, ze Browar B jest niewykorzystywany tak, jak być powinien - może trzeba zmienić jego włodarza na kogoś kto jest bardziej energiczny i przedsiębiorczy? 12:27, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ProikaProika

0 0

Bez urazy,to tak jakby wybudować super kurnik,a kury do znoszenia jajek dowozić z innych kurników.Co nam,jako miastu brakuję,nic.Trzeba iść na całość,szkoła muzyczna (mamy) akademia,bez której filharmonia nie ma sensu,mamy działkę pod budowę,Wiejska-Planty,tylko włodarza,(przepraszam) z jajami i mamy to. 12:30, 24.06.2021


Gicior Gicior

1 0

MAREK CZY TOBIE NA ŁEB COŚ SPADŁO CZY PAMPY SIĘ OPIŁEŚ PO CO KOMU TO. 17:05, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DOSYĆMARNOTRAWSTWADOSYĆMARNOTRAWSTWA

1 0

KONFEDERACJAkropkaPL/KLUBY 23:27, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProikaProika

1 1

Już kiedyś pisałem,jeżeli ma powstać filharmonia,to niech do tego zabiorą się specjaliści,chyba że będzie to coś na modłę naszego teatru,czyli "kino objazdowe"Każda taka budowla musi być związana z tym co jest najważniejsze,czyli muzykami,mamy doskonałą,zdolną młodzież,absolwenci naszej szkoły muzycznej brylują po scenach całego świata,pierwszy z brzegu; Adam Palma,nie wymienię wszystkich,mógł bym kogoś pominąć,mamy doskonałą kadrę pedagogiczną,profesorów,dla których było to coś wielkiego,mamy doskonały chór "Canto" pod batutą profesora Mariana Szczepańskiego.Mamy tyle,że nawet Bydgoszcz nam tego zazdraszcza (pisownia Pawlaka)Proponowana lokalizacja jest pod publikę,trzeba wykorzystać pusty plac,po wyburzonych kamienicach (brak pomysłu?) Pobudujmy tam kamienice,nawiązujące wyglądem do starówki.Moim zdaniem lokalizacja,którą należy brać pod uwagę,to teren koło szkoły muzycznej,Wiejska-Plany,niestety,trzeba obok postawić akademię muzyczną,lub adaptować szkołę muzyczną,tak jest w Bydgoszczy i w innych miastach,narybek musi się wyszkolić,ażeby pózniej miło drażnić nasze uszy.Drodzy Włocławianie,jeżeli chcemy coś zrobić wartościowego,a nie tylko obsadzać przystanki zielskiem,poprzyjcie ten pomysł,to będzie na lata,nie będzie już nas,a muzykę słychać będzie "muzyka łagodzi obyczaje"
11:23, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hanson2Hanson2

2 0

Hmmmm?! 17:01, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qw_qw_

2 0

Choć blisko mi do melomana to uważam, że pomysł kompletnie chybiony. Co za problem raz na jakiś czas przejechać się na koncert do Bydgoszczy? Jak ktoś słusznie wspomniał, niech miasto najpierw zadba o to co ma, tj o CKBB, bo jak do tej pory to chyba Browar jest rezerwą pod covidowy szpital......... no ale jak się kładzie kłody pod nogi zdolnym zarządcom... panią Sylwię wykiwali, to jak Almeida pokazała "faka" i teraz działa w Brześciu, Centrum bardzo prężnie się rozwija, a Włocławek... bez komentarza. 20:03, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

????????????????????

1 0

Czy zapytano o opinię Jandę i Młynarską ? Dawno nie zabierały głosu te ,,hałtorytety'' . 21:01, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BW60BW60

3 0

W czasach minionych wyjazdy do teatrów, oper i filharmonii organizowały głównie szkoły i zakłady pracy. czasem była to forma nagradzania uczniów lub pracowników. Ale mniejsza z tym. Czy te paniusie, które zajmują się zawodowo ( czytaj za pieniądze z naszych podatków! ) promocją kultury w NASZYM mieście nie mogą zorganizować dla chętnych włocławian wyjazdu do Bydgoszczy , Warszawy lub innego zacnego miejsca. Formuła takiego wyjazdu pozostaje otwarta. Panie Prezydencie, Panie i Panowie zastępcy prezydenta miasta, nie trzeba kupować krowy, żeby się mleka napić !!! A tak na marginesie, to koncert można zorganizować chociażby w hali sportowej, teatrze lub auli WSD. Żeby dać ludziom dostęp do kultury nie potrzeba milionowych inwestycji. Wystarczą chęci, szacunek dla mieszkańców i zdrowy rozsądek !!! 23:12, 24.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlcybiadesAlcybiades

2 0

Bardzo trafne spostrzeżenie popieram! 12:24, 25.06.2021


kiwikiwi

0 0

A może zainwestować w spokój mieszkańców i rozwiązać problem meszek, które w tym roku męczyły nas ponad miesiąc !!!! Są różne rozwiązania a nie lejecie chemią jak już od tygodnia wszystkich gryzą i jeszcze 150 tyś co roku na to idzie. Może skorzystać z rozwiązań innych miast. gdzie ludzie nie wiedzą co to meszki. ruszcie głową w urzędzie bo za nasze pieniądze tam siedzicie a efektów waszej pracy nie ma od lat !!!!! 15:18, 25.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%