Zamknij

Szpital Włocławek: Jeden dzień może zdecydować o być albo nie być oddziału. w takiej sytuacji są...

17:00, 01.10.2021 N.S. Aktualizacja: 08:14, 04.10.2021
Skomentuj Oddział neurologii może zacząć działać, jeśli znajdą się chętni na pięć dyżurów. Fot. Natalia Seklecka/archiwum Oddział neurologii może zacząć działać, jeśli znajdą się chętni na pięć dyżurów. Fot. Natalia Seklecka/archiwum

Oddział wewnętrzny po raz kolejny rzutem na taśmę uniknął zawieszenia. Z kolei neurologia zawieszona we wrześniu wciąż walczy o to, żeby móc wznowić pracę. Czasem o być albo nie być szpitalnych oddziałów we Włocławku decyduje dosłownie jeden dzień.

O trudnej sytuacji kadrowej w szpitalach mówi się od dawna. Sytuacja jest trudna również we Włocławku, o czym informowaliśmy na DDWloclawek.pl wielokrotnie.

Obecnie najtrudniej jest na dwóch oddziałach: neurologii i chorób wewnętrznych. Ich losy ważą się w zasadzie co miesiąc, kiedy przychodzi do ustalania grafików i szukania chętnych do podjęcia dyżurów.

Neurologia zawieszona od miesiąca

Oddział neurologii został zawieszony 1 września. Miał wznosić działalność w październiku, ale na razie nie jest to możliwe.

- Tworzymy jeszcze grafiki. Brakuje nam chętnych do pięciu dyżurów. Jeśli tylko takie osoby się znajdą, będziemy mogli zacząć przyjmować pacjentów. Wszelka pomoc jest mile widziana. Chcemy tę neurologię uruchomić, ale nasze neurolożki potrzebują wsparcia.  Mamy SOR, lądowisko dla śmigłowców, brakuje po prostu ludzi

- mówi Karolina Welka, dyrektorka szpitala i apeluje do lekarzy spoza Włocławka o podjęcie współpracy z placówką choć na kilka dyżurów w miesiącu.

Sytuacja neurologii jest trudna w całym województwie. Oddziału Neurologii i Leczenia Udarów od dziś nie ma Specjalistycznym Szpitalu Miejskim w Toruniu. Obecnie pacjenci z udarami z Włocławka i okolic trafiają przede wszystkim do szpitala powiatowego w Lipnie, co oznacza dla niego i jego załogi ponadprzeciętne obciążenie.

Oddział wewnętrzny walczy od kilku miesięcy

Oddział chorób wewnętrznych i nefrologii włocławskiego szpitala jest zgłoszony do zawieszenia od marca. Co miesiąc udaje się tego uniknąć, ale nie wiadomo, jak długo szpital będzie miał takie szczęście.

Czasem, jak mówi w rozmowie z DD dyrektor Welka, obsada na wszystkie dyżury jest skompletowana dosłownie w ostatniej chwili. Tak było chociażby z dyżurami internistów na październik.

- W poniedziałek (27 września) nie było grafiku, w środę (29 września) już był. Szukamy internistów, bo bez wsparcia nasi interniści po prostu nie wytrzymają zdrowotnie i któregoś razu nie uda się dopiąć grafiku

- obawia się Welka.

Szefowa Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku podkreśla to, co wielokrotnie mówił również marszałek Piotr Całbecki - że problemy kadrowe są obecnie widoczne w całym kraju. Sytuacji nie ułatwia pandemia i związane z nią tworzenie szpitali jednoimiennych oraz przesuwanie lekarzy do pracy w tych placówkach.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(50)

Platfusy u steruPlatfusy u steru

41 6

Platformo i koalicjo nie wstyd wam?
Tak się pchacie do rządzenia, a szpitalem, który wam podlega nie potraficie.
Potraficie tylko gadać i nic więcej. Więcej o uchodźcach, więcej o polexicie, a szpital dogorywa. 17:58, 01.10.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

!!!!

10 6

NIE ROZUMIESZ XD 4 FALA MA TO DO SIEBIE ŻE BEDZIEMY UMIERAĆ BEZ POMOCY CYT PINOKIA KTO UMRZE TO UMRZE KTO PRZEŻYJE TO PRZEŻYJE NA NASZYCH OCZACH WYŁANIA SIE NOWY PORZĄDEK ŚWIATA ..... 18:14, 01.10.2021


PawkaPawka

2 1

Nałykałeś się propagandy jak kluchów. To co się dzieje jest jak z Gombrowicza i współcześnie Żulczyka. Z resztą co ja Ci tu z pisarzami ,przecież ty nie czytasz tylko wypisujesz bzdury . Państworobi się jeszcze podlejsze, za kilka lat będą leczyć znachorzy. 13:59, 02.10.2021


reo

!!!!

10 5

AMAZON JUŻ ZACZOŁ DZIAŁAĆ STRAJKUJCIE PÓKI NIE ZLIKWIDOWAŁA KORPORA WAM ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH BO JAK TO PINOKIO ZA MICHĘ RYŻANKI !!! WSZYSCY NIEWOLNICY 18:16, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!

8 2

https://www.youtube.com/watch?v=GbLKsHAuOUM

Morawiecki oficjalnie ogłasza nowy porządek świata 18:21, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A kto A kto

32 0

Jest odpowiedzialny za zapewnienie obsady stanowisk ? Kto za to bierze duże pieniądze ? Bo chyba nie podatnicy ? 18:33, 01.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JacentyJacenty

1 0

Marszałek województwa - Całbecki -Platforma Obywatelska 10:22, 02.10.2021


dżony z Dziewińskiejdżony z Dziewińskiej

32 1

Welka na radzie miasta i na sejmiku kozakuje, a kiedy przychodzi do podstawowej sprawy jaką jest ustalenie grafiku, to ogon pod siebie i skamle jak szczeniak.
Karolina, zgadnij kogo może interesować twoja żałosna gadka - Wojtkowskiego z Całbeckim. Jesteś dyrektorką, bierzesz za to pieniądze, ganiaj do roboty i bez dyskusji. Szpital ma wyniki, że tylko chwalić, a tutaj takie rzeczy?
Zdecyduj się kobieto - albo wiesz co robić i panujesz nad całością, albo zawijaj się stąd jak najszybciej. 18:35, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

włocek66włocek66

33 0

Dajcie sobie spokój z zarządzaniem szpitalem jak tak ma wyglądać....2karetki na 100tys. miasto....się w d...poprzewracało.To dla kogo i po co remontowany rozbudowywany jest szpital jak nie ma komu leczyć???!! 18:39, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ile można. Ile można.

18 1

Czy to prawda że w przychodniach znów tylko teleporady? Przecież u nas nie ma aż tylu przypadków koronawirusa, żeby znów lekarze bali się przyjmować pacjentów. Przynajmniej niech przyjmują tych zaszczepionych. Może w ten sposób będą mieć jakąś rekompensatę za swoją postawę. Cyrku ciąg dalszy. 19:02, 01.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

noosynoosy

0 0

Prawdziwy lekarz przede wszystkim ma sie nie bac wirusów tylko zajmować się swoją pracą. Tyle jest wirusów i nie było teleporad aż do 2020 i jakoś dawali radę.
Od czego w końcu są i za co tyle zarabiają
Co do przyjmowania tylko zaszczepionych - niedobry pomysł, każdemu należy się leczenie o ile jest ubezpieczony. 21:40, 02.10.2021


Wkurzony Wkurzony

21 0

Ludziom już zaczyna siadać psychika. Ludzie chcą się leczyć, chcą żyć. Kiedy ten armagedon w ogóle w kraju się skończy. 19:05, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Long poLong po

22 0

No to jak to jest? Jak przyjechał Całbecki to było dobrze w szpitalu, a teraz znowu jakieś problemy nie do rozwiązania? A nie przepraszam do rozwiązania są dwa oddziały!!! 19:07, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Long poLong po

12 0

No to jak to jest? Jak przyjechał Całbecki to było dobrze w szpitalu, a teraz znowu jakieś problemy nie do rozwiązania? A nie przepraszam do rozwiązania są dwa oddziały!!! 19:07, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!

5 0

BEDĄ TERAZ NAS WOZIĆ HELIKOPTERAMI XD ZAKOŃCZYĆ TEN CYRK KOWIDOWY Z LUDZI GŁUPÓW ROBICIE A RZĄD TYLKO PODJUDZA ŁUKASZENKĘ NA POLSKĘ ! 19:30, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Agonia!Agonia!

12 1

Tego nie da się już uratować!
Czym ta agonia trwa dłużej, tym gorzej dla PO!

19:33, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Agonia!Agonia!

10 2

Tego nie da się już uratować!
Czym ta agonia trwa dłużej, tym gorzej dla PO!

19:33, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PigułaPiguła

13 5

Jak będziemy uprzejmie prosić panów doktorów to się doprosimy... Dbanie o ludzkie zdrowie i życie to nie praca,to służba,nakaz pracy się kłania, kiedyś nawet nauczycieli tak obsadzano i dyskusji nie było. Szukać rezerw kadry w POZ fach. 19:33, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TAK.TAK.

7 0

DOKŁADNIE! 19:34, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrafikGrafik

11 1

Jak dziś grafik na miesiąc udało się spiąć to nie ma pewności że za tydzień się nie posypie,jak mało kadry to problem i tak wyjdzie, przesunie się tylko w czasie, cudów nie ma. 19:36, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LaskaLaska

12 2

A w styczniu wyskoczy Owsiak dajta kasę i Róbta co Chceta. 19:44, 01.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DAWAJ KASEDAWAJ KASE

3 0

WYDOIĆ 😆 19:55, 01.10.2021


doktordoktor

23 0

Sprowokowała konflikty w szpitalu a teraz martwi się o dyżury. Parodia!!! Kto normalny przyjdzie do pracy w takim szambie. Co tydzień newsy o szpitalu. Był Bruzdowicz i Szczepański nie było problemów!!! Kto to wreszcie skończy?!!! Może wreszcie ruszy się Prezydent,bo Platforma będzie na wylocie! 19:54, 01.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MateuszMateusz

0 1

Joz jest na wylocie
Dawno 07:23, 02.10.2021


setaseta

16 0

Właśnie to jest problem w obecnej Polsce "brakuje ludzi-lekarzy".
A gdzie empatia gdzie rozmowy.
Gdzie budowanie włocławskiego szpitala i jego ambicji.
Jeżeli od dyrektor szpitala uciekają lekarze to trzeba ją wywalić.
Przecież to tylko polityczne stanowisko.
Gówno wie i w dupie była i tyle.
A szpital we Włocławku powinien być wizytówką samorządu wojewódzkiego w walce z pisowskim ścierwem!
Pieprzyć Bydgoszcz i Toruń. Tam jest całe polityczne zło. 20:22, 01.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PołówkaPołówka

1 4

Takie ścierwo jak ty powinno się zwalczać zastany Polaczku widać ,że masz w dupie dobro narodu.lempart dla takich miała hasło. 21:32, 01.10.2021


rozwójiwolnośćrozwójiwolność

2 0

wolnosc.pl 21:22, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grongron

18 0

Zarzadzanie szpitala przez Welke do du...y 21:35, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PppppPpppp

8 2

O co chodzi w tym szpitalu, opamiętajcie się wszyscy i do roboty ,leczyć , zajmować się chorymi i sprzątać zasrane kible.Gdzie w tym wszystkim drugi człowiek -sluzbo zdrowia. 21:37, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PppppPpppp

6 2

O co chodzi w tym szpitalu, opamiętajcie się wszyscy i do roboty ,leczyć , zajmować się chorymi i sprzątać zasrane kible.Gdzie w tym wszystkim drugi człowiek -sluzbo zdrowia. 21:37, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PppppPpppp

4 0

Spam. A to co wyrabiacie to co to jest kosztem chorych walka polityczna. 21:39, 01.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mkmk

1 2

Czas chyba każdego z osobna zacząć szczepić kto działa celowo łamiąc podstawowe zasady etyki, empatii i prawa na szkodę drugiego człowieka...
Najlepiej pawulonem może wtedy jeden z drugim troszkę by się zastanowili.. 08:37, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re re

3 0

Ciekawe kiedy pan mini..ster ,,zdrowia'' ogłosi oficjalnie że ustawa ZUS od 1 stycznia 2022 roku pozbawia pacjentów onkologicznych mozliwości leczenia chorób towarzyszących i zasiłku po wyczerpaniu okresu 182 dni ?
Bo po cichu wprowadzono przepis , że pacjent onkologiczny i nie tylko może chorować w roku tylko 182 dni ...a potem ..... ? Róbta co chceta ? 09:44, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

3 0

Ratownicy zwalniający się z pracy realizują plan likwidacji szpitala. Ale to już wiecie 10:24, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BuhahaBuhaha

9 0

Wielka na prezydenta Włocławka!!!!! Jest tak wspaniała, zaradna, wszystko zamyka….buhaha🤣🤣 10:29, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak długo jeszcze. Jak długo jeszcze.

13 0

Jak można przedłużać w czasie, podjęcie decyzji, o zmianę zarządzających tym szpitalem.. Tu chodzi głównie o dobro pacjentów, więc decyzja powinna być podjęta jak najszybciej. Dość układów. DOŚĆ!!! 10:50, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

"Co by tu jeszc"Co by tu jeszc

7 0

"Co by tu jeszcze *%#)!& Panowie? Co by tu jeszcze?"


Co by tu jeszcze...
Utwór: Wojciech Młynarski 11:01, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CvbCvb

12 0

Oddziały zawieszone,karetki dwie na cały powiat ale pani dyrektor mówi że szpital świetnie funkcjonuje.Ktoś tu chyba jest chory psychicznie jeśli tak mówi. 15:26, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UczciwyUczciwy

5 1

Czlowieku,nie robimy nic innego jak właśnie to co każesz ! Ile godzin tygodniowo,miesięcznie,rocznie spędzasz w pracy?! Odpowiem,:40,160,1900.Zgadza się? Medycy 90,320,4300 (minimum)! Myslisz że nie mamy swojego życia, rodzin,dzieci,zainteresowań?!Powiem Ci , mamy i chcemy funkcjonować jak normalni ludzie ale presja społeczna,że MUSIMY pomagać,bo bez Nas zamkną oddział,naciski na kolejny dyżur bo lista się nie zamknie,bo nie będzie minimalnej obsady,ludzie zlitujcie się!My nie mamy już sił aby dowodzić rajcom ,że jest ok.Jestesmy niegrzeczni niecierpliwi,nieskupieni,zmęczeni...zgadza się!Proponuję Ci przyjść ze mną do pracy w przyszły poniedzialek na 8.00 i chodzić za mną krok w krok do wtorku godz.14.00.Wez wygodne buty i kanapkę ale to nie będzie wycieczka...Może razem pomożemy pani dyrektor "wypracować dochod "? Naszym zdrowiem,czasem,poświeceniem. Gdybyśmy mieli pracowac 160h w miesiącu jak niemal wszyscy(nauczyciele o połowę mniej bo to bardzo ciężka praca,jak górników) to musiałby być Nas o połowę więcej. Tego chcemy,tego się domagamy! Czy pani dyrektor podziękowała pracownikom za wypracowany dochód?Nie,po co,przecież jesteśmy niewolnikami.Wszyscy macie pracowników szpitala za tanią siłę roboczą. Ci którzy to sobie uświadomili odeszli,zdecydowali i postawili na siebie brawo! Szpital ma taką słabą opinię bo to już nie placówka zdrowotna tylko zakład przetwórstwa, dochodowy zakład.Ale mimo,że jesteśmy tacy beznadziejni przyjeżdżacie do szpitala gdy tylko w dupie załupie ale podsyłacie umierających seniorów aby w męczarniach,w samotności przedłużyć im agonię o 2,3 dni. Może warto zobaczyć ten cyrk od drugiej strony,zachęcamy Przypomnę, nie ma już służby zdrowia,jest OPIEKA ZDROWIA.Nie służymy, tylko próbujemy pracowac. 19:09, 02.10.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AyoAyo

4 2

Uczciwy chyba źle wybrałeś zawód. Trzeba było przeanalizować za i przeciw. Zarobki w sl.zdrowia nigdy nie były adekwatne do pracy. Ale nie o to mi chodzi. Przerażona jestem Twoim stwierdzeniem że starsi ludzie umierają w w meczarniech. Jeżeli rodzina oddaje chorego do szpitala to chyba po to by mu ulzono w cierpieniu A nie po to by to położyć i czekać aż umrze. To straszne, co się dzieje . Teraz kiedy odwiedziny są ograniczone dzieje się z chorymi lezacymi rzeczy przerażające. Nie ważne pod jaka nazwa, macie służyć człowiekowi. Który w was pokłada nadzieję i wam ufa. Jezel8 nie czujesz empatii to radzę zmienić zawód. Zawsze możesz pamiętać ulice 19:56, 02.10.2021


AyoAyo

2 2

Uczciwy chyba źle wybrałeś zawód. Trzeba było przeanalizować za i przeciw. Zarobki w sl.zdrowia nigdy nie były adekwatne do pracy. Ale nie o to mi chodzi. Przerażona jestem Twoim stwierdzeniem że starsi ludzie umierają w w meczarniech. Jeżeli rodzina oddaje chorego do szpitala to chyba po to by mu ulzono w cierpieniu A nie po to by to położyć i czekać aż umrze. To straszne, co się dzieje . Teraz kiedy odwiedziny są ograniczone dzieje się z chorymi lezacymi rzeczy przerażające. Nie ważne pod jaka nazwa, macie służyć człowiekowi. Który w was pokłada nadzieję i wam ufa. Jezel8 nie czujesz empatii to radzę zmienić zawód. Zawsze możesz pamiętać ulice 19:56, 02.10.2021


re Uczciwyre Uczciwy

7 0

Pierwszy wpis , który oddaje faktyczny obraz pracy w tym upartyjnionym szpitalu .Pracowałam , co prawda krótko , ale i tak za długo .Masz rację, pracownik to śmieć ,ma tyrać i nie domagac się płacy za nadgodziny , no chyba że ten z nadania partyjnego .Wtedy wystarczy , że piardnie i już w mediach npiszą , że to jedynie słuszne piardnięcie .Pacjent ? To zło konieczne które trzeba tolerować bo NFZ nie zapłaci .Nie wspomnę o warunkach socjalnych ....... bo to temat rzeka . Teraz widać jak o pacjenta -podatnika i szary personel dbają politycy . Oni mają nas w d.... , no chyba że wybory się zbliżają ... 21:09, 02.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oooooo

2 1

A włocławscy interniści i neurolodzy z gabientów prywatnych , przychodni ...nie czujecie misji ,,,żeby pomóc naszym pacjentom z regionu i wesprzeć Szpital? Czego się boicie? 20:41, 03.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rodzinnyrodzinny

0 0

Tego samego ,co szpitalni lekarze. 11:52, 04.10.2021


kogutkogut

6 0

A może jedynym zadaniem tej pani jest likwidacja jak największej ilości oddziałów? 10:17, 04.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do uczciwegodo uczciwego

4 0

szpitale nie wypracowują dochodu, mają tylko nadwyżki, bo dostają dodatkową kasę za tak zwany covid. 10:19, 04.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UczciwyUczciwy

1 0

Zwał jak zwał,ale zgadzam się, za covid NFZ płacił inaczej ale były to fundusze również dla personelu,tak obiecal Minister Zdrowia niestety pani dyrektor WSS Włocławek dodatek wypłaciła wszystkim lekarzom(nawet tym którzy covidu nie widzieli) oraz po szczegółowej selekcji kilku innym pracownikom...I nadwyżka jest na koncie! 18:15, 04.10.2021


WloclawianinWloclawianin

4 1

zwolnienie 35 lekarzy przez dyrektorkę w 1 rok poskutkowało tym co obecnie się dzieje. A Covid kryje wszystko w naszym szpitalu zamykanie oddziałów ,faktyczne zamknięcie szpitala, nadwymiarowe niepowodzenia , Covid to wygodny pretekst , Powołajmy obywatelski komitet ratowania szpitala we Włocławku bo jutro będzie za pózno. 18:40, 04.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znowu !!!Znowu !!!

1 0

Czy p.dyrektor nie ma wstydu !!! Czy osoby ją wsperające nie widzą co się dzieje ? Jedna wielka klika ! Czy była jakaś kontrola w tym szpitalu ? Tu chodzi o dobro nas wszystkich . Pani dyrektor nie daje rady. Czas minął. Ratujmy szpital !!! 11:58, 05.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niknik

0 0

A dlaczego odszedł ordynator oddziału/po kilkunastu latach pracy/.Czy ktoś próbował Go zatrzymać? 17:57, 11.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%