Pod ul. Wysoką ma powstać tunel. Na razie miasto szuka firmy, która go zaprojektuje. Później będzie szukać pieniędzy.
Projekt tunelu pod ul. Wysoką ma powstać przy okazji projektowania nowych ścieżek rowerowych. Ma mieć ok. 155 m długości i znajdować się w obrębie mostu nad Zgłowiączką.
- Pomysł jest taki, żeby stworzyć bezpieczne, bezkolizyjne połączenie od ul. Obwodowej aż do ul. Barskiej, gdzie pieszy czy rowerzysta nie będzie miał kontaktu z samochodem
- tłumaczy Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka odpowiedzialny za inwestycje.
W planach jest stworzenie dwóch ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Lisek. Jedna ma być zlokalizowane bezpośrednio przy ulicy, a druga - biec wzdłuż zlokalizowanych nad Zgłowiączką terenów zielonych.
Dalej piesi i rowerzyści mieliby przemieszczać się na Słodowo tunelem, który wg koncepcji urzędników łączyłby drogę biegnącą przy Lisku z tamtejszą ścieżką rowerową. Tą drogą cykliści i piesi będą mogli dotrzeć do Parku Sienkiewicza, a następnie tunelem, który zostanie wybudowany najprawdopodobniej w przyszłym roku - na bulwary.
Same bulwary mają zostać przedłużone (pisaliśmy o tym TUTAJ). Kiedy ta inwestycja zostanie zrealizowana będzie można dojść nimi i dojechać rowerem do ul. Barskiej.
Przedłużenie bulwarów jest przygotowywane od dawna i ma gotową dokumentację projektową. Podobnie jest z tunelem pod ul. Wyszyńskiego. Na razie niepewna jest jednak budowa tunelu pod ul. Wysoką.
- Jego wykonanie uwarunkowane będzie tym, czy uda nam się pozyskać środki zewnętrzne. Jeśli nie - tunelu nie będzie. Ale, żeby ubiegać się o dofinansowanie, potrzebujemy projektu. Tak samo było z tunelem pod ul. Wyszyńskiego
- mówi Kukucki.
Projekt tunelu to element przetargu na budowę ścieżek rowerowych w mieście. W planach jest zaprojektowanie tras dla cyklistów na kilkunastu ulicach. Oferty będą przyjmowane do 4 listopada.
Misio06:35, 29.10.2021
Mistrz projektów w formie. Panie Kukucki wg. ostatnich danych liczba mieszkańców spadła poniżej 100tys. Miasto potrzebuje miejsc pracy, sprowadzenia poważnego biznesu żeby zatrzymać młodych ludzi. Wasze woonerfy, muzea fajansu, tunele, to czyste pozoranctwo. Miasto pada, szpital udaje, że leczy, a Pan proponuje tunel, wygląda na to, że donikąd...
Bury 07:14, 29.10.2021
chwalimy się parkiem na słodowie a firma która kosi trawę w parku przy ścieżce co roku gromadzi sterty gnijącej trawy smród na cały park. Tego urzędnicy nie widzą.
zażenowany komentarz17:39, 02.11.2021
A co to ma do projekt?
pan na Wieńcu07:21, 29.10.2021
Kukucki, nasz ty papierowy inwestorze, zamiast wzorem bajkopisarza Wojtkowskiego opowiadać nam o tym, co ci się ostatnio przyśniło, lepiej powiedz kiedy będzie ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Wiejskiej? Prosty kawałek drogi, żadna filozofia, tylko robić. Co ze ścieżką wzdłuż ul. Kaliskiej? Bo między przejazdem, którego otwarcie dla samochodów to sztandarowe oszustwo wyborcze Wojtkowskiego, aż do ul. Dziewińskiej nie da się jechać. Wąsko, bardzo nierówno, co i rusz nagły zwrot akcji. Starsi ludzie mają problemy z uyrzymaniem jako-takiego kierunku, a co dopiero wygodnej i bezpiecznej jeżdzie.
Ale co ty możesz wiedzieć, jak nikt nie kazał ci zainteresować się tymi sprawami, a podległe pasożyty mają spuchnięte dłonie od oklaskiwania waszych dobrych pomysłów.
Weź się chłopie za coś pożytecznego, bo lata na urzędzie lecą, a efektów jak nie było tak nie ma. Za co bierzesz pieniądze darmozjadzie? Ganiaj chłopaku, ale już...
Włocławianin 111:45, 29.10.2021
Przepraszam ale dlaczego Pan powienien mieć pierwszeństwo w realizacji swoich pomysłów? Ścieżkę na wiejską trzeba najpierw zaprojektować, zeby nie była to chałupnicza robota i taki właśnie jest plan. W tym roku powstały już ścieżki na Wysokiej, Polnej, Jana Pawła II i Letniej, pod koniec zeszłego roku m. in. na Promiennej. Może nie wszystko na raz. Sieć ścieżek budowana jest konsekwentnie i krok po kroku.
Wieńczysław13:19, 29.10.2021
Konsekwentnie została przebudowana, po czym przeorana i zbudowana ponownie ścieżka wzdłuż Al. JPII (odcinek w lesie).
Konsekwentnie niszczona jest ścieżka wzdłuż ul. Kaliskiej, której cechą szczególną są wspomniane nierówności, kręty i chaotyczny przebieg oraz bezpośrednie sąsiedztwo jezdni bez żadnych zabezpieczeń.
Tak samo konsekwentnie nikt nie dba o stan ścieżki wzdłuż Al. Królowej Jadwigi - odcinek przy cmentarzu, niedaleko zjazdu do tunelu nierówności w miejscu gdzie jedzie się naprawdę szybko.
Oczywiście nie można zapomnieć o żelaznej konsekwencji dotyczącej braku separacji ruchu i wzajemnym usytuowaniu chodnika, ścieżki rowerowej i jezdni. Zamiast lokować ścieżkę przy jezdni, to jest zrobione na odwrót (np. piękna nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Papieżka, wzdłuż ul. Polnej) i ścieżkę od jezdni oddziela chodnik. Idące nim dzieci mają do wyboru - z jednej strony wpaść pod samochód, albo z drugiej pod rower. Rowerzysta zamiast jechać bezpiecznie przy ulicy odgrodzonej barierkami jedzie wzdłuż chodnika i przewracając się wyląduje na tymże chodniku popychając przechodzące dzieci pod nadjeżdżający samochód.
Ścieżka na ul. Letniej to już prawdziwy popis inwencji projektantów i dowód ciężkiej choroby umysłowej urzędników. Chcąc jechać od ul. Bartnickiej w stronę Al. JPII i później w prawo w stronę ronda Falbanka najpierw trzeba jechać jezdnią, zjechać na ścieżkę po drugiej stronie ulicy, dwukrotnie przejechać przez jezdnię, po czym dojeżdżając do niesławnego ronda przy Biedronce natknąć się na koniec ścieżki i chodnik z wyraźnym zakazem wjazdu rowerem. Dowcipem jest usytuowanie stacji Włowerów - 30 metrów za znakiem zakazu wjazdu. Żeby do niej dotrzeć znowu trzeba przejechać przez jezdnię, minąć dwa szerokie i ruchliwe wjazdy na posesje, po czym przy ruchliwym rondzie ponownie wrócić na tą samą stronę ulicy. Bezsensowne mnożenie miejsc potencjalnego niebezpieczeństwa.
To byłoby tyle co do meritum poprzedniego postu. Oczywiście możemy dyskutować dalej, takich kwiatków jest w mieście dużo więcej. Wszystkie mają jeden wspólny i bardzo dobrze widoczny mianownik - dyletanctwo i ociężałość umysłową urzędników o których chciałby się powiedzieć, że są za to odpowiedzialni. Niestety tutaj również pudło - nie są odpowiedzialni za cokolwiek i przed kimkolwiek.
!!!!!!07:35, 29.10.2021
Eksplozja pomyslów ? A co ze spartolonymi inwstycjami które czekają na naprawienie w ramach gwarancji ?
C6H12O208:00, 29.10.2021
Niech najpierw wykonają ten o którym jest mowa już od bardzo dawna czyli połączyć Bulwary z Parkiem?
Antykomuszek 708:13, 29.10.2021
Cotygodniowy news, co to oni zrobią, uważam za zaliczony!
Trzeba było czekać, aż 5 długich dni!
Chyba napiszę do syna, niech już wraca z Gdańska, bo tu mnóstwo inwestycji, dobrze płatnej pracy.
Co ma Dulczessę dorabiać swoimi podatkami, czas na Włocławek i rydwan w muzeum fajansu.
Anrzej Dupa08:42, 29.10.2021
Nie zganiecie kto jest właścicielem najwiekszej parceli na Lisku. Dziwnym zbiegiem okoliczności jest to tez jedyny teren na którym można coś budować w tej okolicy.
Gość09:14, 29.10.2021
tak trochę nie szkoda kasy na sezonowy tunel? z którego skorzystają tylko ci, którzy na baseny zewnętrzne (tylko w sezonie) nie dojadą własnym autem a zostanie im dojść z trampka?
przecież on będzie w większości roku totalnie pusty.. a i w sezonie kilka osób na godzinę..
mw10:55, 29.10.2021
Nie tylko Ci. Nie przesadzajcie.
Rm09:21, 29.10.2021
Co z remontem ulicy i naprawa fontanny przy teatrze miejskim co z partolona fontanna na starym rynku brak przejazdu na kaliskiej odpadające panele na małej hali sportowej gdzie obiecane połączenie toruńskiej z ulicą obwodowa to niektóre obiecanki które pozwoliły dojść do foteli prezydenckich i przez 7 lat nic nie robic tylko się lansować mam nadzieję że mieszkańcy nie dadzą się nabrać przy następnych wyborach i wybiorą ludzi którzy zdeterminowani są aby miasto wyprowadzić z marazmu jaki teraz istnieje
re 16:27, 02.11.2021
To są już zabytki i na na naprawę potrzebna jest zgoda konserwatora wojewódzkiego .
!!!10:11, 29.10.2021
Rowerówka do działek na J--E !!
Użytkownik10:27, 29.10.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
tyśąc10:42, 29.10.2021
Zbudowano przejście dla pieszych utrudniające życie kierowcom przez progi zwalniające, a teraz będzie budowany tunel?
gazowybuch10:43, 29.10.2021
Już się zacząłem martwić. Od kilku dni nie słyszałem o żadnym projekcie.
Leye Popysku10:47, 29.10.2021
A tramwaje dla Włocławka stoją w Lodzi na bocznicy i rdzewieją ?
mw10:52, 29.10.2021
Uważam to za dobry pomysł. Zarówno dla kierowców przejeżdżających ulicą Wysoką jak i osób korzystających z atrakcji zlokalizowanych w okolicach Parku i Wisły. Będzie bardziej bezpiecznie dla wszystkich.
metanol11:37, 29.10.2021
Oczywiście po wybudowaniu tunelu przejście naziemne zostanie zlikwidowane?
mk11:52, 29.10.2021
Tunel o długości ok 155m?!
Bob budowniczy12:24, 29.10.2021
Huraaaaa. Porządna decyzja. Ludzie, czy wy tego nie widzicie? Od tunelu do linii metra pozostanie tylko 1 mały krok. Tymczasowo w tunelu można nawet tramwaj puścić do czasu zakupu taboru.
oo711:28, 05.11.2021
do samego Dąbia Kuj.
Wolak Patolik13:37, 29.10.2021
Będzie można między szpitalami rowerem na sygnale przejechać. Mi się pomysł podoba...byle tylko ścieżki asfaltowe robili a z tej je..nej kostki
fdv13:43, 29.10.2021
Dobra Krzysiu rób ,A Grzywno Krzysiu kiedys .Park mial być .Tyciegle myslisz ,ustalsz projekty a cos tweraz ostanio słabo ci te obeitnice wychodzą
PROJECT.X13:45, 29.10.2021
Przydałaby się jeszcze kolejka linowa by można było we wagonikach nad słodowej łącząca z parkiem siękiewicza i łokietka by podziwiać krajobrazy.
mk22:20, 29.10.2021
To w kolejnej kadencji dopiero,.więc spokojnie. Cierpliwości, nie odrazu Kraków zbudowali.
To nie15:40, 29.10.2021
Wina głu...ich ze sa jacy są tylko tych co ich wybrali.
biedronka16:22, 29.10.2021
Panie Kukucki proponuję przejście podziemne na ul Kaliskiej, między Biedronką a targowiskiem.
Super17:31, 29.10.2021
Jesli tylko,zaden pisiaczek nie przeszkodzi to sie uda. Nie damy nic z tych planow anulowac,nie przegramy!!!
Prawda18:02, 29.10.2021
QQ i jego papierowe bajki....
Bolo21:41, 29.10.2021
Proponuję tunel między ulica Okrzeii od dworca PKP do nowego portu lotniczego gdzieś w okolicach Radomia 🤣🤣😭
Robić swoje.08:25, 30.10.2021
I bardzo dobrze. Trzeba robić swoje i miernymi krytykantami się nie przejmować. Im się wszystko nie podoba oprócz krytykowania. Do tego chcieliby mieć wszystko tak, jak oni chcą. Wszystko po pisowsku..
re 16:22, 30.10.2021
Masz na myśli betoniarnię i fontannę na Starym rynku , łamiący obcasy bruk na Zielonym rynku ?
re 16:22, 30.10.2021
Masz na myśli betoniarnię i fontannę na Starym rynku , łamiący obcasy bruk na Zielonym rynku ?
????????????08:45, 31.10.2021
Zastanawiamy się z kolegami kiedy głupota zacznie fruwać jak gołębica ?
184412:35, 31.10.2021
Chore pomysły.... Ręce opadają i komentować się nie chce. To miasto z roku na rok umiera!!!!!
184412:35, 31.10.2021
Chore pomysły.... Ręce opadają i komentować się nie chce. To miasto z roku na rok umiera!!!!!
MYDLIONY21:45, 31.10.2021
Bo czym głupszy projekt tym lepsza kasa, przetarg nawet jak nie wyjdzie to i tak sakwa pęka.
Izabela Folska10:26, 03.11.2021
KRETYM
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
13 1
Nie jestem zwolennikiem obecnej władzy, ale najpierw się projektuje, a później buduje. W Polsce po PRLu nie ma planowania, buduje się jak chce i co chce. Spójrz Pan na ulice Włocławka wszystko od sasa do lasa + baneroza + reklamoza. Lepiej poruszać się w oparciu o dane matematyczne niż uprawiać wróżbiarstwo,.
2 1
Tunel do kostnicy.
2 0
Miasto nie jest w najlepszej kondycji, ale nie dlatego że nie ma pracy, pracy jest pod dostatkiem. Można dyskutować że nie ma pracy z wysokimi zarobkami, to fakt.
Szpital to nie tylko kwestia miasta, szpitalem zarządza marszałek i beznadziejna pani dyrektor.
A zmieniać miasto należy właśnie dla nas, My tu pracujemy, żyjemy i chcemy przyjemnie wypoczywać.