Rozpoczęła się ostatnia w 2021 roku zbiórka wielkogabarytów. Zobacz, z czym ma największy problem Saniko. Wiele błędów popełniają sami mieszkańcy.
Poprzednia zbiórka odpadów wielkogabarytowych odbywała się tradycyjnie w pięć kolejnych sobót na przełomie września i października na poszczególnych osiedlach Włocławka. Łącznie odebrano od mieszkańców ponad 330 ton zużytego sprzętu. Najwięcej śmieci, podobnie jak wcześniej, wyrzucili mieszkańcy Południa.
Właśnie trwa ostatnia w tym roku zbiórka. Rozpoczęła się 20 listopada, a wozy Saniko na początek pojawiły się na Śródmieściu. W ramach akcji prowadzony jest odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, w tym zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Okazuje się jednak, że odpowiedzialna za zwózkę spółka śmieci Saniko ma wiele problemów, jeśli chodzi o odbiór nieczystości od mieszkańców.
- Problemów, które powtarzają się nagminnie jest kilka. Po pierwsze mieszkańcy bardzo często pozostawiają obok wielkogabarytów odpady, które podczas zbiórki nie mogą zostać odebrane czyli zużyte opony, odpady poremontowe takie jak gruz, materiały budowlane czy elementy wyposażenia łazienek, czyli kabiny prysznicowe, sedesy i umywalki
- mówi w rozmowie z portalem Dzień Dobry Włocławek Krzysztof Szaradowski z Saniko.
Miejska spółka informuje także, że często miejsca, w których mieszkańcy pozostawiają odpady stają się małymi wysypiskami, bo wkrótce lądują tam kolejne odpady komunalne w workach. Z czym jeszcze są kłopoty?
- Dużym problemem jest też pozostawienie odpadów wielkogabarytowych w miejscach, do których nie mogą dojechać nasze pojazdy, a pracownicy by je odebrać muszą przenosić ciężkie meble na dużym dystansie - dodaje Szaradowski.
Na dodatek mieszkańcy często wystawiają odpady zbyt późno. Jak usłyszeliśmy w miejskiej spółce, często przypominają sobie o zbiórce gdy samochód już dawno opuści ich ulice.
W najbliższą sobotę odpady wielkogabarytowe zostaną odebrane z osiedla Południe.
zacznimy od tego ze taka zbiorka gabarytow to powinna byc raz w miesiacu, a nie raz na kwartal... oni sa dla nas czy my dla nich? oni placa nam czy my im?
zacznimy od tego ze taka zbiorka gabarytow to powinna byc raz w miesiacu, a nie raz na kwartal... oni sa dla nas czy my dla nich? oni placa nam czy my im?
przepraszam szczerze SANIKO tak wyrzuciłem wczoraj śmieci , przepraszam
Z tego co mówi Szaradowski jasno wynika, że potrzeby mieszkańców są dobrze znane Saniko. Jeśli ludzie regularnie mają do wyrzucenia opony, odpady poremontowe itp., to trzeba zacząć je odbierać. Płacimy co miesiąc niemałe pieniądze, do tego musimy sortować, część odstawiać do PSZOKu i jeszcze to jest nasza wina, że jaśniepanowie śmieciarze łaskawie sobie będą wybierać co biorą, a co nie. Pensje i warunki zatrudnienia w dwóch miejskich firmach zbierających odpady (w tym dwa zarządy i dwie rady) są takie, że powinni je zbierać co miesiąc. A na horyzoncie jest spalarnia odpadów, w tym poszpitalnych, w MPECu na ul. Płockiej, w środku osiedla. To pewnie też będzie nasza wina, że półdzikie zwierzęta będą stamtąd roznosić zagrożenie biologiczne.
To mieszkańcy mają problem z Saniko, a nie odwrotnie. Kto jest dla kogo?
Mir5506:51, 24.11.2021
Weźcie pod uwagę, że wiele osób nie ma jak wystawić tych odpadów, więc zdarza się, że wystawiają dopiero na ostatnią chwilę, jak już jakimś cudem kogoś znajdą. Dobrym rozwiązaniem byłoby zaoferowanie pomocy za drobną opłatą przy wynoszeniu tych wielogabarytów z domów mieszkańców.
Mhmmm07:00, 24.11.2021
@Mir55
Ale jakoś nikt nie ma problemu z wniesieniem czegoś nowego do domu bez pomocy.Natomiast już jest jakiś ból by znieść,wyrzucić?🙄 Nie mówiąc o tym,że niby ,,bida",drożyzna,inflacja,podobno brak perspektyw w mieście,a potężne TONY odpadów zalegają🤣 to jak to jest Włocławiacy? Tak stękacie i marudzicie,ale jednak wcale nie jest tak źle skoro ludzie kupują nowe,a stare do wyje*@nia👍
......07:22, 24.11.2021
buraczku interesuj się sobą i swoją wioską a włocławiaków zostaw w spokoju - to nie twój klimat
przezorny07:28, 24.11.2021
zacznimy od tego ze taka zbiorka gabarytow to powinna byc raz w miesiacu, a nie raz na kwartal... oni sa dla nas czy my dla nich? oni placa nam czy my im?
boss08:04, 24.11.2021
A płacisz?
xxx10:21, 24.11.2021
Bo się należy?
do boss14:32, 24.11.2021
Tak, płace... a ty co do lasu swoje smieci wyrzucasz?
przezorny07:28, 24.11.2021
zacznimy od tego ze taka zbiorka gabarytow to powinna byc raz w miesiacu, a nie raz na kwartal... oni sa dla nas czy my dla nich? oni placa nam czy my im?
anagramowski07:34, 24.11.2021
Z tego co mówi Szaradowski jasno wynika, że potrzeby mieszkańców są dobrze znane Saniko. Jeśli ludzie regularnie mają do wyrzucenia opony, odpady poremontowe itp., to trzeba zacząć je odbierać. Płacimy co miesiąc niemałe pieniądze, do tego musimy sortować, część odstawiać do PSZOKu i jeszcze to jest nasza wina, że jaśniepanowie śmieciarze łaskawie sobie będą wybierać co biorą, a co nie.
Pensje i warunki zatrudnienia w dwóch miejskich firmach zbierających odpady (w tym dwa zarządy i dwie rady) są takie, że powinni je zbierać co miesiąc.
A na horyzoncie jest spalarnia odpadów, w tym poszpitalnych, w MPECu na ul. Płockiej, w środku osiedla. To pewnie też będzie nasza wina, że półdzikie zwierzęta będą stamtąd roznosić zagrożenie biologiczne.
granda08:08, 24.11.2021
Czytaj ze zrozumieniem.
Zbiórka wielkogabarytów to zbiórka kanap, mebli itp. a nie opon i gruzu.
Z takimi odpadami jak opony i gruz jedziesz do PSZOK.
Odnośnie spalarni też masz blade pojęcie …..
re 11:22, 24.11.2021
Nic się nie martw , tam jest teraz jest specjalista od wszystkiego po AWF-e po kierunku ,,gry zespołowe i ciepłownictwo ... '' .
Wł 12316:26, 24.11.2021
Śmieciarzem to Ty jesteś, a pracownicy Saniko po Tobie sprzątają.
oo707:46, 24.11.2021
przepraszam szczerze SANIKO tak wyrzuciłem wczoraj śmieci , przepraszam
re 10:10, 01.12.2021
słaba ta samokrytyka , może jakieś biczowanie na pl Wolności ?
Racja ....09:07, 24.11.2021
To wina mieszkańców !!!!! Zmienić mieszkańców na innych ...tak jak za komuny zawsze winni byli obywatele , choć *%#)!& przepisy ustalanawiają partyni wszystkowiedzący wf-iści albo historycy .
Juleks09:37, 24.11.2021
To mieszkańcy mają problem z Saniko, a nie odwrotnie. Kto jest dla kogo?
tede09:47, 24.11.2021
wymieniam sedes i gdzie mam go odwiezc?
a jak nie mam auta?
a jak nie stac mnie na transport?
kraj cudow,wymagania od obywateli na najwyzszym poziomie a w zamian Panstwo daje jalmuzne.
trzeba kombinowac bo nie stac jest na wszystko wiec problem bedzie nadal ten sam.
Yyy19:56, 24.11.2021
Nie stać cie na transport a stać cie na nowy sedes? Co ty nie powiesz? No to kto ci każe go wymieniać? Ahaa no tak bo ty panisko jestes wielkie i najlepiej będzie jak wyrzucisz stary sedes przez okno z 10 piętra :)
oo709:45, 01.12.2021
Podobno SANIKO preferuje kurierem.
Roman09:52, 24.11.2021
Jak bym zarabial jak w Uni a nie w Polsce to stac mnie byloby na odwiezienie gabarytu samemu.Nie wyrzucalbym tez opon bo stac jest na reykling,nie podrzucal bym materialow budowlanych bo stac mnie na wywoz.
Niestety w Polsce kombinowanie sie jeszcze nie skonczylo jak za poprzedniej epoki jak nie zakombinowales to tynk ze scian musiales wpiepsza c.
pan kracy09:54, 24.11.2021
Raz na kwartal hahahaha,to wystawie stara wersalke na korytarz i niech czeka trzy miesiace az Saniko bedzie jezdzic po gabaryty.Chorzy.
PRL09:59, 24.11.2021
Za PRL odbierali wszystko a teraz nie da rady.
SANKIOKO10:55, 24.11.2021
No i było taniej.
juki10:26, 24.11.2021
Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy
Marne grosze10:31, 24.11.2021
Za wodę, prąd, gaz to ludzie płacą i nie marudzą, nie chcą nie oszczędzają, chcą oszczędzać to zużywają mniej. A na odbiór śmieci narzekają, na gabaryty narzekają. płacą od osoby 25 zł i marudzą. Za te opłaty odbierz im śmieci komunalne, bio, selektywne, i jeszcze raz w miesiącu gabaryty oraz zabierać od każdego najlepiej osobiście wszystko to, co trzeba zawieść na pszok, bo nie macie czym zawieść. Jak nie macie auta to pewnie chcielibyście, żeby w ramach biletu mpk autobus podjeżdzał pod wasze klatki czy domki i woził was tam, gdzie zażądacie a nie tam gdzie ma akurat wyznaczoną trasę! Bo jak to jest, że za 1 bilet musicie przesiadać się, żeby dojechać z Zawiśla na Michelin dla przykładu!
xD11:16, 24.11.2021
W innych miastach firmy wywożące śmieci problemów nie mają. Mało tego można robić remont domku nagromadzić masę śmieci i gruzu i wystarczy zadzwonić podać adres a podjadą i odbiorą za darmo, jedyny warunek wystawić przed bramę żeby było widoczne i łatwo dostępne.
re 12:17, 24.11.2021
Marudzą i mają rację bo to jest ukryty podatek wymyślony przez samorzadowców w celu łupienia podatników !
Hehe20:18, 27.11.2021
W innych miastach płacą 100 zl od osoby a nie 25 zl .. a podobno 25 to kolosalne pieniądze:))
Asa10:44, 24.11.2021
Bo Polacy są przyczajeni do bylejakości oglądając TVN myślą, że mogą obarczać winą innych, a nie siebie.
Maleńka19:00, 24.11.2021
TVN tylko pluje
Czerwony wloclawek.10:58, 24.11.2021
W Polszy bidy z du py jeszcze dlugo sie nie wypedzi a cwaniacy piszacy ze tak jest fajnie ze mozna segregowac i wyrzucac odpady ,gabaryty, nie znaja zycia chyba urodzili sie w rodzinach ktore sa bogate.Tzw czerwony wloclawek .To wasza wina ze nie placicie ludziom godnych pensji.
Wszedzie tak jest !!!!!!!!!!!!!! Wiec prosze zamknac wasze czerwone gęby !!!!!!!!!!!!!!!
ela11:00, 24.11.2021
To wina Morawieckiego ze marnuje 500+ na patologie a patologia wrzuca gabaryty do smietnikow.
omg11:12, 24.11.2021
Saniko wiecznie ma jakieś problemy a to znaczy, że ktoś tym nieudolnie zarządza bo sobie z tymi problemami nie potrafi poradzić, ale podnieś dwukrotnie opłaty jakoś problemem dla nich nie było.
Użytkownik12:02, 24.11.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik13:09, 24.11.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
On4019:41, 24.11.2021
Nic ci nie zrobimy s... iu, ciesz sie, ze mozesz oszukać i nasmiecic gdzie popadnie. Wy... j do swojego poprzedniego miasta, won stad!
Laska16:53, 24.11.2021
Ma racje to wina ludzi. Pozatym tacy są biedni w tym Włocławku a tu proszę ciągle zmiany z starego na nowe. Następnie bardzo dużo Włocławian ma znajomych w Anglii lub tam był i wie jak tam jest ,gabaryty trzeba osobiście wywieźć swoim samochodem lub wynająć samochód i sam opróżnić do odpowiednich pojemników. Byłam to wiem i nikt nie dyskutuje jak u nas.
Jaa19:44, 24.11.2021
Racja, tylko, ze czereśniaki i dorobkiewicze w dziurawych skarpetach bez szkoły i nie znajacy przepisów tego nie rozumieja..
kilof18:26, 24.11.2021
bez łachy powinni wszystko zabierać co tydzień przy tychcenach za śmieci dziady u mnie wąż ogrodowy opół roku przezucali i nie zabrali w koncu pocialem go i w pojemniku zabrali śmiech ta firma całą
Baet19:42, 24.11.2021
Mogles go zeżryć i wszystkim byłoby na reke wtedy, smacznego
Baet19:51, 24.11.2021
Mogles go zeżryć i wszystkim byłoby na reke wtedy, smacznego
ooooo20:24, 24.11.2021
Problemu saniko nie ma tylko z podnoszeniem opłat
Taka prawda12:54, 25.11.2021
Nie "Saniko ma problem" a "Saniko stanowi problem" ...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Z Południa odchodzi wikary, nowego nie będzie
Księdza z Klodawy co ma dziecko przenieśli do innej diecezji też nigdzie nie ogłosili znalazl się na zdjęciach ze szkolnych uroczystości ksywa dmuchacz
krol_artur
17:43, 2025-07-05
Szef "wytrzeźwiałki" znów poszukiwany
Podajcie zarobki brutto podstawy bez dodatków, bo kasa się zgadza tylko wciskanie kit DD
Kit
17:24, 2025-07-05
Włocławianie korzystają z miejskich rowerów
Bardzo chętnie bym korzystał z takiego roweru, ale mnie nie stać. Taniej wychodzi pojechać samochodem. Po prostu jest wiele miejsc, gdzie w promieniu 1,5-2 km od miejsca docelowego nie ma ani jednej stacji, a zostawienie roweru poza stacją kosztuje 10 zł.
Ludek
17:10, 2025-07-05
Nowy asfalt na Zazamczu. 400 metrów do remontu
A co z obiecaną ulicą Energetyków z trylinki? Niedawno był artykuł o przebudowie i jakoś cisza na tej ulicy?
Marcin Wolski
17:07, 2025-07-05
11 3
Za opłaty które już płacimy to te zbiórki powinny być regularne, np. raz w miesiącu
ponadto koszt worka na gruz dla osoby, która opłaca normalnie śmieci również powinien być rabatowany.
13 11
Na remont Cię stać a na wywóz odpadów już nie?