Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Okrężnej z Wojskową i Kraszewskiego w godzinach szczytu ma działać inaczej niż dotychczas. Zmiany wejdą w życie po Wielkanocy.
Skrzyżowanie ul. Okrężnej z Wojskową i Kraszewskiego znajduje się na styku dwóch osiedli - Śródmieścia i Kazimierza Wielkiego. W godzinach szczytu panuje tam dość duży ruch i niekiedy tworzą się korki.
Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu chce zwiększyć przepustowość skrzyżowania w godzinach największego ruchu. W związku z tym w planach jest zmiana systemu pracy sygnalizacji świetlnej.
[FOTORELACJA]15478[/FOTORELACJA]
Nowe rozwiązanie ma zostać wprowadzone 20 kwietnia (środa). Światła będą działać inaczej niż dotychczas tylko w dni robocze, w godz. 14-16.
Jak informuje MZIDiT, działanie sygnalizacji świetlnej zostanie podzielone na trzy fazy:
Piesi, tak jak dotychczas, będą mogli uruchamiać zielone światło na przejściach za pomocą przycisków dla pieszych
– informuje Marta Mirowska z MZIDiT.
Poza wyznaczonymi godzinami sygnalizacja świetlna będzie działała tak jak dotychczas.
Nowe rozwiązanie sprawi, że kierowcy jadący ul. Okrężną będą mogli bez problemu skręcić w lewo, nie blokując przy tym przejazdu innym autom. To powinno zapobiec powstawaniu korków.
Jeśli zmiana pracy sygnalizacji świetlnej przyniesie spodziewane efekty, zostanie wprowadzona na stałe.
pieszy17:16, 14.04.2022
Piesi nic nie uruchamiają i te przyciski powinny zostać zlikwidowane . Podczas pandemii na wszystkich skrzyżowaniach światła dla pieszych działały doskonale. Zielone dla pieszych zapalało się chwilę po czerwonym dla aut i gasło tuż przed zielonym. A jak są przyciski to jak się naciska w połowie czerwonego dla aut to już zielone dla pieszego się nie zapali, mimo, że by spokojnie zdążył przejść. I stoją i jedni i drudzy. Jakby nie było przycisków to max 3-4 sekundy byłoby czerwone dla obu, a nie pół minuty jak z przyciskami. Przyciski mają sens tylko na przejściach, które nie znajdują się na skrzyżowaniach, jak na Toruńskiej czy Kazimierza Wielkiego. Na skrzyżowaniach tylko utrudniają życie pieszym.
re pieszy 17:42, 14.04.2022
A może jakaś peraca doktorska rozwiąże problem na tym prostym skrzyżowaniu ? Tylko w ramach jakiej pracy naukowej rozwiązywane są programy sygnalizacji świetlnej na skrzyzowaniach wielopasmowch ? może profesorskiej ?
życzliwy18:29, 14.04.2022
A postawić tam kampera i sterować ręcznie.
mieszkaniec18:33, 14.04.2022
A,wystarczyło by poszerzyć pasy drogowe ok 0,5m i problem byłby rozwiązany
Kraszewskiego19:14, 14.04.2022
Proszę o przywrócenie ulicy Kraszewskiego do ulicy dwukierunkowej od Traugutta do Chmielnej
Jasio 20:34, 14.04.2022
Ależ to geniusze "pracują" w MZIDiT, podwyżkę trzeba im dać, ale i tak nie przebiją geniusza z Saniko, który zadysponował dwie zamiatarki o 7 rano na ul. Kapitulną 🤣🤣🤣🤣
Tyśąc21:17, 14.04.2022
A dlaczego nie można sygnalizacji przy katedrze ustawić odpowiednio do potrzeb?
Jasio re Tyśąc21:25, 14.04.2022
Urzędnicy są na posadach i nie są od realizacji potrzeb mieszkańców, nie wymagaj za wiele.
powiatowy05:45, 15.04.2022
A gdzie projekt ?
111108:20, 15.04.2022
Pomysł na miarę nowoczesności ,tak będą działać jak parking na Cygance -komedia
SELGROS co z nim?09:14, 15.04.2022
Co z budową hipermarketu Selgros? Potrzeba konkurencji, jakiegoś powiewu nowości. Im więcej hipermarketów tym lepiej dla kupujących i dodatkowe miejsca pracy, w sytuacji gdy i tak ludzie chodzą do hipermarketów, to ruch się rozłoży i nie będzie takie sajgonu jak teraz w Auchan i Kaufland.
Karol11:34, 15.04.2022
Jeszcze trzeba rozwiązać parkujące samochody na ulicy Barskiej , które blokują jeden pas ruchu i trzeba jeździć slalomem.
Auta na Barskiej13:24, 15.04.2022
Najgorsze że te *%#)!& mają podwórka i własne posesje a tarasują ruch! Wiesniactwo.
Auta na Lotniczej21:50, 15.04.2022
Auta na Barskiej13:24, 15.04.2022
Najgorsze że te *%#)!& mają podwórka i własne posesje a tarasują ruch! Wiesniactwo.
To samo na Lotniczej jest !!!
zazaz1100:11, 18.04.2022
Proszę abyście szanownie pojeździli po innych skrzyżowaniach i poprawili bezsens sygnalizacji świetlnej kilka set metrów dalej , to jest skrzyżowanie barska ostrowska , też jest nie tak , kiedy dojeżdza się do sygnalizacje bezsensownie jest Auto zatrzymywane na 2sekundy po czym zmienia się światło na zielone nawet jeśli żaden pojazd nie zbliża się z innego kierunku drogi .!!! Co do opisywanego ferelnego skrzyżowania następnego utrudnienia ruchu w tym mieście wystarczy aby dokonać bezpiecznych lewoskrętów , bo jadąc Okrężną W stronę policji kiedy chce się dokonać lewoskrętu w ulicę ostrowską graniczy z kolizją ... Jazda na ostatni moment a za nami jest blokowany ruch .. Trzeba kogoś inteligentnego aby pomyślał jak rozwiązać problemy z sygnalizacjami świetlnymi w tym mieście..TEN TEMAT TEŻ JEST TABU I PALĄCY . Nic tu nie można zrobić dobrze jak należy aby ułatwić życie oraz bezpieczeństwo i komunikację miejską !!!!!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
18 1
Przebudowa trwała szmat czasu i nikt normalnie myslący nie wpadł na ten najprostrzy sposób.