Spółka EnergiaNova, która chce wybudować we Włocławku elektrociepłownię opalaną odpadami, czyli Centrum Energii Włocławek, poinformowała, że rozpoczęła w urzędzie miasta ubieganie się o decyzję środowiskową. Podano też, kim jest lokalny przedsiębiorca, który powołał spółkę.
W ostatni piątek (15.12) prezydent Marek Wojtkowski oraz prezesi spółek SANIKO i MPEC podpisali ze spółką EnergiaNova list intencyjny w sprawie budowy elektrociepłowni zasilanej paliwem z produkowanych przez mieszkańców śmieci, które nie nadają się do recyklingu.
EnergiaNova to spółka powołana przez przez lokalnego przedsiębiorcę Karola Borkowskiego, znanego we Włocławku przede wszystkim jako właściciela sieci hurtowni Instalnova i firmy deweloperskiej KA-BO, która chce na swojej działce przy ul. Zielnej w sąsiedztwie MPEC zbudować niskoemisyjną elektrociepłownię wykorzystującą do produkcji energii śmieci. Projekt nosi nazwę Centrum Energii Włocławek (CEW).
[FOTORELACJA]16483[/FOTORELACJA]
Przedstawiciele spółki z prezesem Michałem Skórskim na czele we wtorek (20.12) podczas konferencji prasowej w hotelu Riverside poinformowali, że w poniedziałek (19.12) urzędzie miasta we Włocławku EnergiaNova złożyła Raport oddziaływania planowanej instalacji na środowisko.
Projekt inwestycji jest na etapie analiz formalno-prawnych i środowiskowych związanych z procedurą uzyskania tzw. decyzji środowiskowej. Założenia inwestycji będą teraz opiniowane m.in. przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, Urząd Marszałkowski czy służby sanitarne.
Inwestor rozpoczyna też ustalenia i negocjacje z miastem na temat potencjalnej współpracy.
- Jeśli rzeczywiście dla miasta będzie to inwestycja interesująca, planujemy już na samy etapie inwestycyjnym pozyskać też inwestora branżowego, finansowego, z referencjami przy budowie i eksploatacji tego typu obiektów, z którym będziemy chcieli wspólnie zrealizować tę inwestycję - mówi Michał Skórski.
EnergiaNova zapowiada działania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców.
- Planujemy organizację spotkań, punktów konsultacyjnych czy wjazdów studyjnych dla mieszkańców (do podobnych obiektów w Polsce - red.). Wszystkie aktualne informacje dotyczące projektu znaleźć można także na stronie Internetowej www.cew.com.pl
– informuje Michał Skórski.
Nowa elektrociepłownia ma stanowić tańszą alternatywę dla węgla i wykorzystywać do produkcji energii lokalne, ekologiczne paliwo, czyli odpady nienadające się do recyklingu, wytwarzane przez mieszkańców miasta i okolicznych gmin.
Planowana instalacja ma produkować rocznie około 700 tys. GJ ciepła, które w całości trafi do miejskiej sieci i zabezpieczy w 100% tzw. podstawę ciepłowniczą miasta.
- W praktyce oznacza to, że mieszkańcy korzystać będą mogli z jednego, ekologicznego i tańszego źródła energii przez 6-7 miesięcy w roku - zapewnia EnergiaNova.
- Surowiec pochodzić będzie głównie stąd, skąd już dzisiaj jest zbierany i transportowany. Zamiast trafiać na składowisko w Machnaczu, może posłużyć do produkcji użytecznej energii na potrzeby włocławskich szkół, urzędów i wielu tysięcy mieszkań podłączonych do miejskiej sieci ciepłowniczej. Rocznie planujemy zagospodarowywać w ten sposób około 90 tys. ton paliwa
– mówi Michał Skórski, prezes spółki EnergiaNova.
EnergiaNova przekonuje, że Centrum Energii Włocławek pozwoli zredukować o kilkadziesiąt tysięcy ton rocznie ilość spalanego we Włocławku węgla. Tym samym nowa elektrociepłownia ma ograniczyć wielomilionowe wydatki MPEC związane z zakupem drogiego surowca oraz uprawnieniami do emisji CO2. Instalacje tego typu są zwolnione z takich opłat.
- Powstanie CEW jest szansą nie tylko na niższe rachunki za ciepłą wodę i ogrzewanie, ale także ograniczenie wzrostu opłat za śmieci. Koszt zagospodarowania odpadów w tego typu instalacjach jest znacznie tańszy od składowania, obarczonego tzw. Opłatą Marszałkowską, która wynosi w 2022 prawie 300 PLN/t. Energia cieplna będzie natomiast w całości przekazywana do miejskiej sieci ciepłowniczej zgodnie z taryfami zatwierdzonymi przez Urząd Regulacji Energetyki
– dodaje Michał Skórski.
Według EnergiaNova, elektrociepłownia mogłaby zacząć funkcjonować na przełomie 2026 i 2027 roku.
Jak zwracają uwagę przedstawiciele spółki, w Europie funkcjonuje ponad 520 instalacji produkujących energię z odpadów. Część z nich znajduje się także w polskich miastach, m.in. w Warszawie, Szczecinie, Bydgoszczy, Koninie, Poznaniu, Rzeszowie, Białymstoku, Zabrzu oraz Krakowie.
Rozwój tego typu instalacji jest jednym z założeń rządowej strategii dla ciepłownictwa. Zgodnie z danymi URE za 2020 rok średnia cena ciepła produkowanego w Polsce z odpadów komunalnych wyniosła 34,91 zł/GJ i była tańsza o około 20 % od węgla kamiennego (43,88 zł/GJ) oraz o ponad 35% od gazu ziemnego (53,64 zł/GJ).
Czy EnergiaNova obawia się protestów? Więcej o tym na wideo. (Pełny zapis konferencji prasowej przedstawicieli spółki).
[WIDEO]2849[/WIDEO]
Ok06:35, 21.12.2022
Wszystko fajnie, cudnie niech budują, a czas pokaże czy ciepło będzie tańsze, wywóz śmieci. Należy pamiętać, że to jest biznes, spółka nie robi tego za darmo, muszą zwrócić się koszty budowy i musi na tym zarabiać, dochodzi do tego MPEC, który też musi zarobić, choćby na swoich pracowników,a na końcu tego łańcucha będzie odbiorca czyli Kowalski. Pożyjemy, zobaczymy.
lokalizacja07:04, 21.12.2022
Szkoda, że lokalizacja spalarni śmieci nie na Placu Wolności, mogliby 3 maja dowozić śmieci i tak smrodu nikt by tam nie zauważył. Powodzenia Karolek, Ty to jesteś pomysłowy Dobromir
pkp12:50, 21.12.2022
Kup udziały. Nie będziesz żałował a nos zapchasz ...
W KRS stoi że kapitał zakładowy spółki to tylko 5 tys zł. Założyciel biedny albo boi sie że pomysł nie wypali.
Też uważam że na śmieciach a na spalaniu tym bardziej robi się duże pieniądz.
Kup udział w tej spółce skoro jedna akcja kosztuje 100zł.
Mazur7508:08, 21.12.2022
To mówicie, że firma ma już plan wpięcia się w sieć MPEC...
Ktoś to konsultował z władzami miasta, była jakaś decyzja Rady Miasta, ktoś przedstawił biznesplan mieszkańcom, studium opłacalności? Gdzie gwarancje tańszej energii?
To już MPEC nie może na swoich gruntach wybudować takiego cuda? Jaka niskoemesujność! Przecież tam będzie zachodził normalny proces spalania! To tak jak nam tłumaczyli, że ruski gaz to mniejsza ilość CO2 😊
Kto łyknie taką głupotę! To kolejny kopciuch w środku miasta, plus zapchane ulice tirami dowożącymi śmieci!
Czeka nas bród, smród i rak!
Chcesz spalać śmieci, to postaw tą spalarnie koło sortowni śmieci, a energię odprowadź do sieci energetycznej!
A skoro tu się dzieją takie cuda, to...
Energia z Anwilu bleeeee, energia że śmieci w centrum miasta to ekologia 🤩🤩🤩
Brawo!
Czysty08:13, 21.12.2022
Przejrzyście, transparentnie, z otwartą przyłbicą. Oczywiście malkontentów nie zabraknie ale znając Pana Karola będzie sukces. Jeśli to się uda, a trzeba trzymać kciuki, przejdzie Pan do historii miasta. Ograniczyć węgiel o załatwić sprawę odpadów to najważniejsze wyzwanie dla Włocławka.
Brudny09:39, 21.12.2022
A teraz straż miejska wystawia mandaty za spalanie śmieci w swoich piecach do ogrzewania.Coś tu już brzydko pachnie.Znów bez konsultacji spolecznej milionowe inwestycje.Najwazniejsze,że specjaliści wysokiej klasy MPEC i Saniko będą nadzorować .
carbonik08:19, 21.12.2022
Jak rozumiem krytykom się nie podoba, że we Włocławku nie będzie się palić węglem, tylko miasto będzie miało taką samą energię, jak na przykład Wiedeń albo cała Skandynawia. Krytycy, może puknijcie się w głowę!
re 08:35, 21.12.2022
Co ty wymyślasz ? Gdzie w Skandynawii palą śmieciami komunalnymi na taka skalę ? Nie kłam tak jak 8000+ , pisz prawdę !!!!
Inzynier12:16, 21.12.2022
W krajach skandynawskich odpady to podstawa systemow cieplowniczych w miastach od wielu dekad! W Europie zachodniej, japonii, czy nawet chinach te instalacje stoja w centrach miast. Super czyste i ekologiczne. Jest to przeciwienstwo palenia „smieci” w domowych piecach co jest z kolei dramatycznie trujace.
zak08:23, 21.12.2022
spółka z kapitałem zakładowym 5000,00 pln to poważny partner ?
Specu08:26, 21.12.2022
w nagraniu przeciez facet mowi ze takie inwestycje powstaja w spolkach celowych, co tu ma za znaczenie kapital zakladowy? Liczy sie kto wyklada na to kase a widac ze stoi za tym duzy kapital
Czemu nie!08:28, 21.12.2022
Od dwóch lat Kukucki obiecuje że coś zrobi a fu proszę - prywatna firma i dokumenty w Urzedzie złożone, niech robią na zdrowie, byle taniej było. A tym co szczekają kij w oko
brawo08:28, 21.12.2022
Brawo , wiecej takich budowli
a nie tylko wegiwl i wegiel
ludziom kaza piec zmieniac i panele zakladac pompy ciepla
A serce włocławka MPEC na Węgiel jest !!!!
Konsultacje !!!!!!!!08:33, 21.12.2022
Już była słomiana ciepłownia z prespektywą rozjeżdżania włocławka przez TIR-y .Teraz kolej na truciciela w zatrutym już Włocławku ? Gdzie tym razem będzie wycieczka w celu obejrzenia takiego trucciciela ? POprzednia była do Anglii a teraz gdzie ? Do Chin ?I kto za to zapłaci ? Może oni ?
Tyle w 2021 roku zarobili prezesi miejskich spółek we Włocławku
Jacek Jabłoński, prezes spółki BAZA, w 2021 roku zarobił nieco ponad 160 tys. zł (160 tys. 184 zł 32 gr). Pozostała piątka prezesów, których uwzględniliśmy w naszym zestawieniu, zarobiła w miejskich spółkach od 150 do ok. 157 tys. zł. Spośród nich najwięcej zarobił Andrzej Walczak, prezes MPEC (156 tys. 407 zł 36 gr). Sylwia Wojciechowska - prezes zarządu PGK Saniko osiągnęła dochód w wysokości blisko 156 tys. zł (155 tys. 764 zł 82 gr). 155 tys. 400 zł zarobił Arkadiusz Nowodworski – prezes zarządu Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej. Mariusz Marciniak, który zrezygnował z funkcji prezesa zarządu MPWiK (na stanowisku był do końca lipca 2022), w ubiegłym roku zarobił 154 tys. 565 zł. Z racji rezygnacji z fotela prezesa, Marciniak złożył też oświadczenie majątkowe dotyczące 2022 roku – od 1 stycznia do 21 czerwca. W tym czasie jego dochód wyniósł 95 045,80 zł. Zarobki Andrzeja Stasiaka na stanowisku prezesa zarządu MPK w 2021 roku wyniosły 150 tys. 300 zł.
mydlenie oczu 08:37, 21.12.2022
A co z odpowiedzialnymi za wczorajszą kompromitację na nie posypanych piaskiem ulicach ? Żaden specjalista z UM nie zabierze głosu przed obiektywem ? Wstdzą się czy udają niedorozwiniętych ?
Ciepło08:46, 21.12.2022
Oczywiście, że dla miasta inwestycja będzie interesująca. Powoła się radę nadzorczą i miejsce w niej dla kogoś się znajdzie za dobre pieniądze. Ręka rękę myje.
bplo08:52, 21.12.2022
Kaczyński mówi że można palic wszystkim oprócz opon a u nas jak będzie ?
Olpo09:43, 21.12.2022
U nas beda palic tylko i wyłącznie oponami.
mk08:55, 21.12.2022
A wiele lat temu Anwil chciał podpiąć zazamcze pod swoje wytwarzane ciapło... ale nie tak nie mogło być..
a teraz wymyślają spalarnie śmieci.. ludzie nimi palą to źle a tu proszę, niby technologia będzie?
ASA08:55, 21.12.2022
a ta na słomę gdzie poszła się je.........ć ? baju baju bedzim w raju
zwiedzanie09:06, 21.12.2022
Oj tam Oj tam......byli z łysym na wycieczce......popili w autokarze......pozwiedzali
Ech.19:55, 28.03.2024
Co za chamstwo.
lol08:59, 21.12.2022
Nie mam nic przeciwko tej inwestycji, ale idę o zakład że śmieci będą przywożone z innych miast.
Chyba że będą przywozić śmieci które już są składowane na wysypisku, w co wątpię.
re 10:18, 21.12.2022
Masz na myśli Berlin ? Z Berlina juz przywoża śmieci za zgodą lokalnych POlitycznych koryciarzy ....nasz koryciarz będzie kolejnym ?
asdfg09:05, 21.12.2022
Artykuł sponsorowany
Komentarze pod poprzednim zostały wykasowane, bo było zbyt wiele na ten temat.
Po pierwsze miasto ma już przygotowaną działkę na taką działalność. Ciężkie miliony władowano w tereny na Papieżce pod elektrociepłownię na słomę. Wszystko było dopięte, tylko inwestor w ostatniej chwili odszedł od stołu, bo Wojtkowski zażądał haraczu płaconego w ratach przez 10 lat. Oni zrozumieli aluzję, że zawsze można się dogadać, ale jak raz zapłacisz, to już będziesz płacić zawsze i dali sobie spokój. Tutaj nikt nie ma takich rozterek, partner jest sprawdzony i każda ze stron na pewno będzie zadowolona.
Po drugie żadna spalarnia śmieci nie powstanie w środku osiedla, bo mieszkańcy w najbliższych wyborach wywalają Wojtkowskiego i Kukuckiego na zbity pysk.
I po trzecie nikt już nie da nabrać się na ściemę z rzekomymi konsultacjami społecznymi. Po numerze jaki Wojtkowki wywinął z Molewskim pt. wytwórnia asfaltu na Płockiej nie ma mowy, żeby ktokolwiek zgodził się na magazyn opału w tym miejscu - czytaj śmieciowisko z odpadami nie nadającymi się do recyklingu, czyli najgorszy sort, zagrożenie biologiczne.
re 14:15, 21.12.2022
W środowisku partyjno biznesowym gdzie rządzą wf-iści , filozofowie , historycy wszystko jest możliwe , nawet trucie mieszkańców ,,..........dla ich dobra...........'' jak mawia pewien prezes z gwizdkiem ...
Zygfryd. 12:18, 28.03.2024
Wojtkowskiego na pewno nie poprę. Gdyby nie Kukucki, to nic by się we Włocławku nie działo. Wojtkowski zmarnował dwie kadencje swoich rządów na nic nie robienie.
re Czysty09:15, 21.12.2022
Transparentnie żartujesz .....????????????? Tak jak z remontem starej hali i basenu - transparentnie ? Czy może to kolejny przekręt w cenie wykonania ciepłowni geotermalnej ? Bo ta spółka tyle będzie kosztować podatników albo jeszcze wiecej !!!!!
Fetor gratis 09:53, 21.12.2022
To teraz będzie wysypisko śmierci z całego miasta na osiedlu Kazimierza Wielkiego!
Proponuję do kompletu przenieść UM do tej spalarni , będzie miał prezydent i jego świta ciepło za darmo.
Antybush09:55, 21.12.2022
Kukucki i Wojtkowski do wymiany
Różnica wielka. 12:05, 28.03.2024
Witkowski TAK, Kukucki NIE. To dopiero za Kukuckirgo jak został wiceprezydentem coś w tym mieście ruszyło. .
re Ekolog10:31, 21.12.2022
Za PRL-u wmawiano narodowi , że osuszanie bagien i betonownie rzek to postęp i ochrona środowiska . Choć wszyscy wiedzieli , że to bujda i propaganda partyjna bo teraz przywraca się bagna , mokradla i likwiduje betonozę rzek .
Obecnie partyjni propagandziarze wymyślili ekologię polityczną ...dla ogłupienia społeczeństwa i wmawiają nam , że spalanie śmieci jest dla ludzi nieszkodliwe chciaż skład chemiczny tych śmieci temu jawnie przeczy . To cała tablica Mendelejewa !!!!!! Polecam analizę wykształcenia tych ekspertów partyjnych - po AW-fie , POlitologii , historii , filozofii .To oni robią Polakom zamęt w głowach i chcą nas truć spalinami z MPEC !!!
Inzynier12:19, 21.12.2022
Cala tablica mendelejewa to wylatuje z domowych piecykow palacych weglem/ekogroszkiem czy odpadami! To jest w Polsce dramat! Spalarnie odpadow to instalacje ktorych systemy oczyszczania spalin wylapuja praktycznie wszystkie szkodliwe subsatncje. Ale pewnie autor nigdy takowej nie widzial… zenada
JA PIERWSZY11:02, 21.12.2022
a ja na prezesa a jak nie to do rady nadzorczej za godziwe wynagrodzenie ,podobno są już zapisy.......
papir11:07, 21.12.2022
od dziś nie wywożę do lasu składuję na działce , oddam hurtowo.....
Ja11:09, 21.12.2022
O spalarni najwiecej "wiedzą" Ci, ktorzy jej nie widzieli. Jak juz zobaczą to na pewno nie poczują... Wokół nie ma zadnych smieci i zadnych zapachów...
re 14:18, 21.12.2022
twoje bzdury nie zneutralizują smrodów i trucizn które powstają w wyniku spalania śmieci .
Zawiślok.11:21, 21.12.2022
Nie, wystarczy już tego Polska stała się najpierw miejscem na odpady z marketu później na śmieci z całej Europy, Azji i Afryki teraz ma zasyfią Włocławek.
staruszek11:29, 21.12.2022
ja tez chcę tylko mi nie staje................
Nu11:50, 21.12.2022
Brawo! Niech budują. Nareszcie konkrety zamiast bełkotu. Energia z odpadów to nie luksus, a już konieczność. Jestem na TAK!
Znad Wisły13:14, 21.12.2022
POZA MIASTEM MINIMUM 10 KM
kokoloko13:37, 21.12.2022
i ciepło do miasto przez wifi.
Zawiślak13:34, 21.12.2022
Jeszcze będziemy odliczać miesiące i dni do uruchomienia spalarni jak w przyszłym roku rachunki za śmieci, ciepłą wodę i ogrzewanie wzrosną kikukrotnie
re Zawiślak14:17, 21.12.2022
Zwróć uwagę że we Włocławku wiatry wieją najczęście w stronę zawiśla i to mieszkańcy tej dzielnicy będą najbardziej odczuwać dobrodziejstwo spalania śmieci !
Re re zawislak15:38, 21.12.2022
Tak jak teraz mierzysz to co sie wydostaje z mpecu, a nie czekaj - przeciez to samo zdrowie :)
re Inzynier14:21, 21.12.2022
Bój się Pan Boga , kto pana uczył chemii ..... Produkty spalania ....... ? Chyba nie kończył Pan jakiejś filii AWF-u ze specjalnością ciepłownik ?
re Asa14:24, 21.12.2022
Niektórzy jak widać łyknęli kłamliwą teorię Balcerowicza , że ,,kapitał nie ma narodowości....'' jak bocian żabę ..... i przyjęli ją jako swoją ...
Włocławianin 7417:13, 21.12.2022
Super pomysł ...spółeczka skoligacona przez różne układy z władzami miasta nakręci kapusty .Brawo !!! To beszczelność i kpina .Oczywiście rozwiązanie dobre ale nie przy dużym osiedlu mieszkaniowym gdzie szczury i karaluch będą migrować .No super pomysł !!!
mp319:28, 21.12.2022
Karolu B. ty za przekręty skarbowe siedzieć powinieneś.
Hfhd19:46, 21.12.2022
A kiedy raport środowiskowy nowej stacji miejskiej prezydent zrobił na w hu...a wszystkich wybirców !!!
nick20:26, 21.12.2022
jeśli śmieci mają być paliwem na którym właściciel będzie zarabiał produkując ciepło to mieszkańcy miasta nie powinni płacić za śmieci zwłaszcza że dostęp do tańszego ciepła nie będzie dla wszystkich mieszkańców a wręcz indywidualni mieszkańcy stanowić będą garstkę, głównie szkoły i urzędy będą z tego korzystały co zostało wyraźnie napisane, w innym przypadku mieszkańcy nie powinni wyrazić zgody, nie potrzeby jest kolejny cwaniaczek z nas zdzierający pieniądze
Re lucky22:28, 21.12.2022
Kolejny ekspert i geniusz biznesu… to dlaczego dzisiaj placisz za odpady? Idz pod bramy Saniko i placz zeby Ci oddali, za rok / dwa będziesz placil 2 razy tyle co dzisiaj pacanie, bo instalacji do zagospodarowania brakuje a skladowanie jest zakazane! jasno mowia ze odbiorcami ciepla beda korzystajacy z cieplowniczej sieci miejskiej, jak inaczej maja podac cieplo - dronem? Mpec obsluguje kilkadziesiat tysiecy domostw - to faktycznie garstka. pytanie - jaka masz alternatywna koncepcje ?:)
Lucky 21:37, 21.12.2022
Nie rozumiem tylko dlaczego miasto nie może samo wybudować takiej ciepłowni? Czy skoro prywatny podmiot może sprzedawać swoje usługi miastu to dlaczego np ja nie mogę wywozić śmieci lub sprzątać. Od razu mówię że będzie taniej.
Re lucky22:19, 21.12.2022
Moze dlatego ze taka instalacja kosztuje nawet miliard zlotych? Skad wziac te pieniadze? Zadluzyc sie na 30 lat?
…22:31, 21.12.2022
Moze dlatego ze sprzedaz ciepla z OZE to cos innego niz sprzatanie i wywoz smieci? wlacz myslenie lucky!
re Lucky 13:01, 23.12.2022
Bo tu nie liczy się interes podatników ,którzy będą truci , będą podwójnie płacić -za wywóz śmieci i za ciepło z tych śmieci , tu liczą się stołki które będzie można obsadzić wf-istami historykami z klucza . I to rozwiązanie będzie forsowane mimo iż geotermia jest lepszym źródłem ciepła i bardziej ekologicznym -niewyczerpalnym !!! Można zobaczyć w Uniejowie . Tam całe miasto jest ogrzewane z geotermii , są baseny i ośrodki lecznicze -to się sprawdza !
Ale tam szamorząd myśli o podatnikach a nie tylko o stołkach .
Logiczne14:24, 26.12.2022
A dzisiaj mieszkancy Wloclawka nie placa za wywoz smieci i za cieplo, nie sa truci z komina mpecu? geotermia w Uniejowie ma 3MW, 3 tysiace mieszkancow… i zeby dzialala musza chodzic silniki spalinowe / na gaz… ma mozliwosci ogrzania Wloclawka geotermia, to mrzonki!!! nie pisz glupot
Tak się nie robi. Ws11:56, 28.03.2024
No to teraz każdy naiwny uwierzy, że na Kazimierza Wielkiego będą dwie spalarnie śmieci. Druga według podburzaczy i kłamców walczących w perfidny sposób o stołek prezydenta miasta, ma niby powstać przy pałacu Krzysztofa Grządziela, a właściwie za jego ogrodzeniem, aczkolwiek na jego gruncie, wśród bloków mieszkalnych. Kto naiwny uwierzy, że jakikolwiek urząd wyda na taką inwestycję i w tym miejscu zgodę na budowę. Odsłuchałam wypowiedzi pana Maciaka na ten temat i napiszę panu, że zmieniłam zdanie na pana temat, a miałam do tej pory dobre, to po pierwsze, a po drugie w tej chwili już nie jest pan dla mnie dziennikarzem ,w tym dziennikarzem śledczym też. Ja zawsze chcąc na kogoś zagłosować, kieruję się jego uczciwością, rzetelnością i prawdą. U pana teraz tego nie widzę. Dlatego nie życzę panu powodzenia. Na sto procent jestem pewna że jest to kłamstwo.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 4
Nareszcie jakieś konkrety oby tak dalej
4 1
W KRS stoi że kapitał zakładowy spółki to tylko 5 tys zł. Założyciel biedny czy boi sie że pomysł nie wypali.
Też uważam że na śmieciach a na spalaniu tym bardziej robi się duże pieniądz.
Kupię udział w tej spółce skoro jedna akcja kosztuje 100zł.
Dumet też był kupiony bez kasy a zabezpieczeniem kredytu był drut na terenie zakładu. Każdy cieć mógł ten zakład kupić.
4 1
Cudnie????Raczej CUCHNIE!!!!