Zamknij

Dlaczego pogorzelcy z ul. Bojańczyka nie dostali mieszkań od miasta? Oto powód

09:15, 30.01.2023 N.S. Aktualizacja: 10:13, 30.01.2023
Skomentuj Mieszkańcy kamienicy przy ul. Bojańczyka nie mogą wrócić do swoich mieszkań. Fot. Natalia Seklecka Mieszkańcy kamienicy przy ul. Bojańczyka nie mogą wrócić do swoich mieszkań. Fot. Natalia Seklecka

Mieszkańcy kamienicy przy ul. Bojańczyka, w której w sobotę (28.01.) nad ranem wybuchł pożar, wciąż nie mogą wrócić do swoich mieszkań. Pogorzelcy liczyli na pomoc miasta, ale nie dostali mieszkań zastępczych. Wiemy, czym kierowali się urzędnicy.

Do pożaru doszło ok. godz. 3. Jak ustaliliśmy, zapaliła się sadza w kominie, a następnie doszło do zwarcia instalacji elektrycznej w lokalu na pierwszym piętrze.

Z budynku ewakuowano 13 osób, w tym trójkę dzieci. Aby wydostać ich z budynku, strażacy musieli wyciąć rosnące przy nim drzewo.

Co z pogorzelcami?

Na miejscu pojawili się przedstawiciele Wydziału Zarządzania Kryzysowego ratusza. Na ich prośbę mieszkańców kamienicy umieszczono w sąsiadującym z nią budynku Straży Miejskiej.

Pogorzelcy nie mogli wrócić do swoich mieszkań, ponieważ budynek został wyłączony z użytkowania przez inspektora nadzoru budowlanego. Konieczne będzie sprawdzenie stanu kamienicy, a także drożności przewodów kominowych. Z naszych informacji wynika, że sadza zapaliła się w jednym z nich ponownie w sobotę, w ciągu dnia.

Dopiero po inspekcji nadzoru budowalnego zapadnie decyzja, czy mieszkańcy kamienicy będą mogli wrócić do swoich mieszkań. Najprawdopodobniej inspektorzy pojawią się przy ul. Bojańczyka 15 jeszcze dzisiaj.

Bez dachu nad głową

Mieszkańcy kamienicy, którzy zostali bez dachu nad głową, liczyli na pomoc władz miasta. Nie otrzymali jednak mieszkań zastępczych. Chodzi o to że budynek nie jest w zasobach miasta. Kamienica jest prywatna. 

Na administratorze, a w tym przypadku na właścicielu, ciąży obowiązek zapewnienia lokali dla  swoich najemców. To on pobiera od nich czynsz, a nie miasto. Miasto nie może zabezpieczyć lokali dla tych osób, ponieważ naruszylibyśmy prawo

- tłumaczy Bogdan Mielniczek, dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego.

Mielniczek dodaje, że pogorzelcy mogą jedynie ubiegać się o przyznanie lokali socjalnych według standardowej procedury, obowiązującej każdego mieszkańca.

Z nieoficjalnych informacji, które dotarły do naszej redakcji, wynika, że ostatecznie właściciel kamienicy zapewnił lokatorom miejsca w hostelu.

Mieszkańcy kamienicy planują udać się do prezydenta Włocławka, Marka Wojtkowskiego, by przekonać go do udzielenia im pomocy i przyznania lokali zastępczych na wypadek, gdyby inspekcja nadzoru budowlanego wykazała, że nie będą mogli wrócić do kamienicy przy ul. Bojańczyka.

(N.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(42)

Radny śromieścieRadny śromieście

17 5

Tobjaszku, miszczu - sztukmiszczu wszech waleczności do boju 09:44, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bez radnyBez radny

2 0

Udał sie jak pijanego szczać wyprowadzic 22:07, 30.01.2023


reo

KabaretKabaret

39 8

Mieszkańcy Ukrainy byli pytani przez urzędników w jakich kamienicach mieszkali zanim tu przybyli? Właściciel kamienicy płaci podatki w Paryżu czy we Włocławku? 09:49, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biedni samorządowcy biedni samorządowcy

26 15

Jak można domagać się od biednego samorządu udzielenia pomocy pogorzelcom ? Przecież oni ledwo wiążą koniec z końcem ... jak żyć za te 160 tysięcy rocznie ...jak żyć ...
https://wloclawek.naszemiasto.pl/tyle-zarabiaja-prezesi-miejskich-spolek-we-wloclawku-takie/ar/c3-8909769
09:49, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gnoj siedzi cicho z Gnoj siedzi cicho z

28 16

Wójtowski to gnój!

Masz własność płacisz podatki latami i w razie wypadku miasto nic ci nie da. Jesteś w komunalnym za grosze płacisz czynsz mniej niż często ludzie we własnym mieszkaniu własnościowym dostajesz wszystko co chcesz! 10:00, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podejrzana sprawa.Podejrzana sprawa.

26 4

Należałoby bardzo dokładnie przyjrzeć się temu pożarowi. Dla mnie to podejrzane,bo w taki sposób cwaniaki pozbywają się lokatorów. Zastanawia również tak kategoryczna i błyskawiczna decyzja inspektora . Lokal spory, w centrum miasta mógłby przecież przynosić spore zyski... 10:01, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

******

3 1

A może to sami lokatorzy mają chrapkę na polepszenie warunków lokalowych? Może liczyli na bloki na Celulozowej? Tylko najpierw przepisy trzeba znać 16:30, 30.01.2023


hdihdi

49 13

Gdyby to byli Ukraińcy, to Wojtkowski na środku Pl. Wolności miałby sesję zdjęciową z uroczystego wręczenia kluczy do nowych mieszkań.
Oczywiście, że Mielniczyk to człowiek do wymiany. Kiedy urzędnik nie wie co powiedzieć, to zawsze zasłania się jakimś przepisem. Jest zima, ludziom wydarzyło się nieszczęście, a ta miernota udaje, że nie wie o co chodzi. Na rogu Brzeskiej i Piekarskiej stoi nowy, pusty budynek. Rok temu w SP 19 urządzili sypialnię dla kilkuset osób w trzy dni.
Wojtkowski nie dbasz o mieszkańców w tragicznej potrzebie. Nie nadajesz się na to stanowisko, a Mielniczyk sam po tych słowach powinien podać się do dymisji. 10:05, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ruski TrolluRuski Trollu

0 0

Gdyby Putin równał z ziemią polskie miasta to mam nadzieję że tobie też nikt by nie pomógł. 09:00, 06.02.2023


MirandaMiranda

29 10

Bo w naszym chorym kraju musi ktoś zginąć żeby był powód do pomocy. Naruszyliby prawo???? Pomagając doraźnie ludziom którzy musieli zostawić cały swój dobytek. Otwarte zostało centrum wsparcia społecznego czy nie można tam ulokować tych ludzi dopóki nie znajdzie się rozwiązanie? Stoi wyposażone na pokaz a jak potrzeba to złamanie prawa by było???? Kpina wszystko dla lansu a prawdziwa pomoc przychodzi od zwykłych ludzi a nie dyrektorów, prezydentów, itp. Centrum Wsparcia bogaczy chyba to jest i uśmiechu na pokaz. 10:05, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No wiesz...No wiesz...

7 0

centrum wsparcia jak sama nazwa wskazuje służy do lansu. 11:42, 30.01.2023


do wyborówdo wyborów

23 9

ale przed wyborami i w dniu wyborów nie jest ważne, że mieszka w prywatnej kamienicy 10:09, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

34 8

Panie dyrektorze zarządzania kryzysowego, WSTYD na całą Polskę. Gra WOŚP (i bardzo dobrze, że gra), a Pan, bezmyślny urzędniku mówi, że pomoc dla pogorzeclów grozi naruszeniem prawa!!!! Jeszcze raz WSTYD. 10:10, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miecz.miecz.

28 3

Należy sie zastanowić czy obsadzając tego urzednika na stanowisku nie popełniono przestepstwa? 10:16, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

24 0

Zakwaterować, póki co, tam gdzie mieszkają ukraińcy. 10:40, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość 2Gość 2

11 0

A może po sąsiedzku w Hotelu Ratuszowym należy udostępnić schronienie dla osob,które stracily dach nad głową. Zakwaterowani aktualnie bracia i siostry rozumieją chyba sytuację 12:16, 30.01.2023


Mumunki w dolinieMumunki w dolinie

34 4

Nie ma mieszkań komunalnych, nie ma na nie pieniędzy. Nie ma nowych książek w bibliotece, tylko wyświechtane starocie na półkach. Brudno na ulicach.
Ale na podwyżki dla urzędników jest, na nikomu niepotrzene centrum fajansu jest, na wszelkie bzdury jest.
Kwintesencja Włocławka 10:41, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaaMariaa

19 6

Na Celulozowej przydzielić. Czemu nie wypowiada się dyr. Mienia Komunalnego??? Ten od lokali. 10:46, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tylko Tylko

23 2

PAN Mielniczek jest tylko urzędnikiem na posadzie, reprezentuje stan umysłu urzędnika, nie wymagajmy myślenia, podejmowania decyzji, kompetencji itd. 10:57, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LeośLeoś

1 6

Dokładnie tak. Urzędnik nie jest od myślenia i od decydowania, tylko od realizacji przepisów prawnych.
Natomiast opozycja tylko patrzy, na co by tu kolejny donos do prokuratury złożyć. A ty chyba nie namawiasz urzędników do postępowania niezgodnego z prawem? 11:42, 30.01.2023


......

4 15

Jak zwykle - tylko daj, daj i daj. 11:05, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JakJak

28 0

A tak na marginesie, to czym na codzień zajmuje się dyrektor Mielniczek???? 11:08, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FOKSFOKS

5 0

NICZYM 14:38, 30.01.2023


KleofasKleofas

16 8

Za stan techniczny budynku i jego instalacji odpowiada właściciel - wynajmujący. Jeśli nie dopełnił swoich obowiązków i przez to jego najemcy nie mają gdzie mieszkać, to ma obowiązek załatwienia im mieszkań zastępczych.
Jeśli właścicielem budynku jest osoba prywatna, to dlaczego Miasto miałoby przejmować jego obowiązki?
A co na to Państwa ubezpieczyciele? Nie zapłacą za hotel? Bo skoro mieszkaliście Państwo w starej ruderze z piecami na węgiel, to chyba ubezpieczyliście się od pożaru? 11:36, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XxxXxx

5 1

Wstyd co Pan napisał kobiety z dziećmi zima cały majątek przepadł gdzie jest empatia Polak dla Polaka, tak samo CI LUDZIE ODDYCHAJĄ TYM SAMYM POWIETRZEM CO Pan a prezydent Włocławka ma zaplecze kryzysowe to nie 100 osób tylko 12 19:14, 30.01.2023


JafJaf

14 3

Widać co po niektórych komentarzach, mądrość i empatię urzędników na posadach, gratulacje 🤣🤣🤣🤣nikt Was nie namawia do łamania prawa drodzy urzędnicy, ale do myślenia, tyle i aż tyle. 12:00, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CFEFCFEF

9 3

CZEMU BANKI komornicy i cwaniaki maja po kilka lokali
czemy to miasto nie jest wlscicielem by muc dawac mieszkania otrzebujacym!!!
12:12, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re Mumunki w doliniere Mumunki w dolinie

11 6

Może wreszcie wyborcy przejrzą na oczy i zobaczą jak samorząd dba o śmietankę partyjną w spółkach miejskich i z jaka pogardą traktuje podatników ktorzy finansuja te 160 tysięczne pensje w spółkach samorządowych .
PO seniorach emerytach którch prezydent publicznie okłamał obiecując ,,obniżenie danin na rzecz samorządu ,, niezależne rady osiedlowe ...itd ... kolej na pogorzelców - ludzi bez dachu nad głową .obłuda i zakłamanie ,To jest prawdziwe oblicze włocławskiego samorządu !!!
12:16, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KjhhKjhh

10 0

Już. Niech właściciel załatwia. 13:29, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WstydWstyd

13 0

Mielniczek taki jaki byłeś komendantem jesteś dyrektorem kryzysu masz dwie pasję to też nie wiesz co mówisz wstyd i hańba 13:31, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirekkMirekk

8 7

Może Pan Kukucki skoro wybudował bloki Celulozowej to pomoże ludziom i przydzieli mieszkania na czas remontu. Jesteśmy jako mieszkańcy tego miasta w kłopotach. Czy lewica pomoże? 14:55, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

no na pewnono na pewno

2 0

znając włocławskie realia to te mieszkania już są zaklepane przez urzędasów i ich rodziny.. 23:06, 30.01.2023


echech

12 2

Bredzicie mieszkali w prywatnej kamienicy płacili najemcy to dlaczego miasto ma na koszt nas wszystkich zapewniać tym ludziom lokale?Na mieszkanie trzeba pracować całe życie skończyło sie rozdawnictwo z czasów PRL,jeżeli wynajmowali to płacili osobie prywatnej ,więc niech ona im zapewni lokale.Idąc tokiem myślenia większości należałoby dać wszystkim potrzebującym lokale, mieszkania i po temacie, jeżeli by tak było to pożary wybuchałyby co noc.Pozdrawiam wszystkich chcących pracować ,pracujących i myślących o godnym życiu dzięki wysiłkowi 15:31, 30.01.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MARTUSIAMARTUSIA

7 1

Prywaciarze będą brali pieniądze za czynsze i to wcale nie małe, a jak krzywda mieszkańcom się dzieje to ma miasto pomagać ,co z wami ludzie trzeba się zastanowić. Oni pieniądze z czynszy biorą nic nie robią przez lata w kamienicach zero sprawdzania instalacji itd a później pretensje do Miasta
16:58, 30.01.2023


ech ..ech ..

0 0

oby tobie się takie nieszczęście stało byś się z rodziną w zimie musiała tułać jak bezdomny 09:42, 06.02.2023


RE echRE ech

8 2

Mylisz się , zabezpieczenie kryzysowe samorządu wynika z ustawy i nie ma na celu zapewnić mieszkania na własność , ale w sytuacji pożaru , powodzi , wybuchu gazu , wichury dać ofiarom kataklizmu dach nad głową do czasu wykonania remontu albo znalezienia innego mieszkania . Samorząd o tym dobrze wie tylko zapewne już ,,zagospodarował ,, lokale .... no , powiedzmy POtrzebującym kolegom ... 16:28, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wpwp

10 1

Żałosny komentarz urzędników !
Dla mieszkańców Włocławka - Polaków nie ma, a dla ukraińców są ! 17:45, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XxxXxx

3 0

Sztab kryzysowy musi uruchomić pomoc dla poszkodowanych mieszkania zastępcze dla kobiet i dzieci trzeba ten temat bardzo poruszyć , władze miejskie muszą udzielić pomocy. UWAŻAM ŻE TEN
PROBLEM MUSI BYĆ PORUSZONY NA SZERSZA SKALĘ. 21:24, 30.01.2023


PrawdaPrawda

6 3

Prezydent myśli o wyborach o tym parszywym Tusku a nie o mieszkańcach. Przy urnie trzeba PO powiedzieć von do domu. 19:13, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TedTed

4 2

To sprawa właściciela kamienicy. 23:49, 30.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re re

1 0

,,UWAŻAM ŻE TEN
PROBLEM MUSI BYĆ PORUSZONY NA SZERSZA SKALĘ.,,

Masz racje bo skoro są pieniadze na astronomiczne pensje dla prezesów społek miejskich(wf-istów , historyków , filozofów , politologów ) , dla zastępców prezydenta(na emeryturze ) i innych nadwornych kolegów(dostających PO cichu POdwyżki) to nagłośnienie tej znieczulicy samorządowej jest obowiązkowe.
Bo taka tragedia może dotknąć każdego podatnika , tym bardzie , że Polska graniczy z krajem w stanie wojny !!! 08:53, 31.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robert targowekrobert targowek

1 0

i te wysrywy coo ci sie należy syfem meblami palita to sie zapaliło na czynsz nie ma i nie daj bóg by mieli jakieś meldunki 08:44, 10.01.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%