Wiadomości Włocławek - informacje, newsy, fotorelacje

Zamknij
Ważne

Konsultacje w sprawie nowej ciepłowni we Włocławku. Teraz inwestor zaprasza na...

mat. EnergiaNova/G.S. 17:00, 28.04.2023 Aktualizacja: 03:59, 21.10.2025
67 Konsultacje w sprawie nowej ciepłowni. Teraz inwestor zaprasza na... W dniach od 26 do 27 kwietnia na terenie Włocławka funkcjonowały punkty informacyjno-konsultacyjne związane z projektem budowy nowej elektrociepłowni zasilanej paliwem z odpadów. For. EnergiaNova.

Trwają konsultacje ws. budowy we Włocławku ciepłowni zasilanej ciepłej z odpadów. - Łącznie około 100 osób skorzystało z możliwości rozmowy z konsultantami na temat inwestycji czy uzyskania materiałów informacyjnych - informuje inwestor. 

W dniach od 26 do 27 kwietnia na terenie Włocławka funkcjonowały punkty informacyjno-konsultacyjne związane z projektem budowy nowej elektrociepłowni zasilanej paliwem z odpadów

- Punkty odwiedzały osoby pytające o paliwo czy bezpieczeństwo. Konsultanci wyjaśniali, że surowcem energetycznym będą odpady komunalne nienadające się do recyklingu. Pochodzić będą głównie stąd, skąd już dzisiaj są zbierane i transportowane. Zamiast trafiać na składowisko w Machnaczu, posłużą do produkcji użytecznej energii elektrycznej na potrzeby włocławskich szkół, urzędów oraz energii cieplnej dla wielu tysięcy mieszkań podłączonych do miejskiej sieci ciepłowniczej

- podsumowuje ten etap konsultacji Michał Skórki, prezes spółki EnergiaNova, która  chce wybudować we Włocławku elektrociepłownię opalaną odpadami, czyli Centrum Energii Włocławek. 

Inwestor kolejny raz podkreśla, że choć paliwo nowej elektrociepłowni stanowić będą odpady, to dzięki specjalnym rozwiązaniom technologicznym cały proces w tego typu obiektach przebiega w hermetycznych warunkach, bez jakichkolwiek uciążliwych zapachów wokół.

Prezes spółki EnergiaNova zapewnia, że planowana instalacja nie będzie uciążliwa dla mieszkańców. 

- Takie elektrociepłownie są instalacjami niskoemisyjnymi. Są bardziej przyjazne środowisku od tych opalanych węglem. Twarde dane obalają mity upowszechniane przez tzw. organizacje ekologiczne i potwierdzają, że elektrociepłownie na odpady to jedne z najbezpieczniejszych źródeł energii, objęte stałym monitoringiem służb ochrony środowiska  - zapewnia. 

Kolejna poruszana kwestia to koszt wytworzenia energii. Zgodnie z danymi URE za 2020 rok produkcja 1 GJ ciepła z odpadów jest o 20% tańsza od węgla i biomasy oraz o 30% tańsza od gazu.

- Doświadczenia polskich miasta pokazują, że powstanie instalacji jest szansą nie tylko na niższe rachunki za ciepłą wodę i ogrzewanie, ale także ograniczenie wzrostu opłat za śmieci ponoszonych przez mieszkańców

 - mówi Michał Skórski. 

Zapraszają na wyjazdy studyjne 

Okazją do poznania w praktyce zasad funkcjonowania elektrociepłowni produkującej energię z odpadów będą wyjazdy studyjne w dniach 23 i 30 maja 2023 roku. Uczestnicy odwiedzą bydgoską instalację, która od 7 lat wytwarza prąd i ciepło z odpadów komunalnych nienadających się do recyklingu.

Chęć udziału w wyjeździe można zgłosić za pomocą formularza na stronie internetowej cew.com.pl. Liczba miejsc jest ograniczona. Organizator zapewnia nieodpłatnie przejazd autokarem, zwiedzanie instalacji, ubezpieczenie NNW i lunch.

(mat. EnergiaNova/G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (67)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

michumichu

7 4

Budować,to jest potrzebne

18:30, 28.04.2023

re ???re ???

3 6

przecież to nie są konsultacje społeczne, tylko punkty informacyjne inwestora ty pieniaczu!

17:25, 28.04.2023

werowero

6 5

No to nich ci wybudują spalarni pod oknem !
A spalarnie śmieci buduje się za miastem a nie w mieście.

17:52, 28.04.2023

InteligencjaInteligencja

3 3

Do Wero
Powtórzę raz jeszcze "w Danii w każdym większym mieście jest taka spalarnia" w mieście tak dokładnie, gdzie niedaleko też są zabudowania mieszkalne. Kolejny typowy Kowalski który psioczy jak to w mieście jest 0 inwestycji, drożyzna itp a jak można ku temu zaradzić w taki sposób to też płaczesz. Ludzie pracują w takich miejscach i nawet gorszych, przy pyłach, lakierach i innych substancjach szkodliwych a ty pewnie nigdzie nie pracujesz albo praca czystych rąk i przeszkadza ci też niewidoczny dymek 200metrów dalej jak i nie lepiej bo nikomu pod oknami tego nie postawią

21:02, 28.04.2023

AntybushAntybush

2 2

Rozumiemy że bardzo chcecie wybudować spalarnie i z niej żyć, ale nas mieszkańców nie interesuje co chce kilka krawaciarzy.

22:07, 28.04.2023

Pozostałe komentarze

JasiekJasiek

10 6

Lekko zaskoczony.... ale poyztywnie... inwestor tak sam od siebie

17:25, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

cotomabyć?cotomabyć?

8 6

Konsultacje dwudniowe w jakiś punktach??????!!!!

17:33, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

gdziecikwiatygdziecikwiaty

11 17

A ja bylem, pogadalem. Rzeczowo i merytorycznie. Że tak powiem nie mam wiecej pytań. Szacun. Ale wiadomo, w Polandzie wszyscy są ekspertami od wszystkiego. Jak czytam te wypociny niektorych tutaj, to nasuwa sie jedno: idźta i posluchajta mądrzejszych, a jak nie wieta to... doczytać, albo nie wiem...na wieś sie przeprowadźta hahaha. Milego weekendu wszystkim!

17:46, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AhaAha

8 6

Byłem... nawet ulotkie dostałem... ładna...

17:47, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarianekMarianek

11 12

Wolę komin spalarni niż ludzką głupotę

17:48, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

RysiekRysiek

5 3

Nowej ciepłowni jeszcze nie ma, za to patrząc po komentarzach niektórych głupoty aż nadmiar. Inwestycja jak najbardziej potrzebna

19:09, 28.04.2023

Spalarnia śmieci Spalarnia śmieci

13 7

Spalarnia w centrum miasta -zajebisty pomysł.
Obok utylizacje azbestu do kompletu .
Żenada żenada dla tego miasta.

20:10, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

Inteligencja Inteligencja

3 3

No i ? I zdajesz sobie z tego sprawę, że w żaden sposób ekologicznie to nie sprawi żadnych problemów i różnicy? Gdyby było szkodliwe nie było by budowane w takich miejscach. Nawet tego nie poczujesz ani twój organizm ale skąd ty to możesz wiedzieć jak 0 pojęcia na takie tematy a twoim argumentem, że NIE "bo tak sobie myślę i tak uważam w głowie"

21:05, 28.04.2023

????

7 4

w calej europie takie spalarnie stoja w miastach i jakos nikomu to nie przeszkadza, tylko kujawiakowi - lepiej palic w piecu gaciami starej

21:27, 28.04.2023

NikuśNikuś

5 0

We Włocławku to wszędzie centrum miasta.... Taka metropolia.... Niech budują

22:13, 28.04.2023

zalzal

10 6

Konsultacje trwały, a nikt o tym nie poinformował? 🤣 Tak to właśnie jest, jak się oddaje budowę ciepłowni prywatnemu inwestorowi panie Wojtkowski... JEDEN WIELKI PRZEKRĘT

Dobrze mówił Kukucki, ciepłownia powinna być miejska i koniec.

20:28, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

KukiKuki

3 2

Ten duzo gada i jakos nic z tego nie wynika, skoro taki geniusz i od 5 lat probuje to zrobic to niech wyjdzie i pokaze gdzie jest… i skad wytrzasnie te kilkaset baniek!

21:28, 28.04.2023

Kukuckiemu dziękujemKukuckiemu dziękujem

3 2

Kukucki może i dobrze mówi ale tylko mówi. Temu panu już dziękujemy. Mam nadzieję że Wojtkowski zdobędzie się na odwagę i go wywali.

22:04, 28.04.2023

hahahahahahahaha

3 1

Wywali? Wojtkowski jest nikim bez Kukuckiego lol. Co we Włocławku powstało w kadencji 2014-2018 poza spartaczoną halą, która kosztowała miasto 3x tyle co powinna? To miasto powinno wywalić Wojtkowskiego i wrzucić w jego miejsce Kukuckiego.

22:12, 28.04.2023

cvdffdfcvdffdf

11 7

nie z prywatnym inwestorem !!! miasto stać na to tylko trzeba mieć prezydenta z prawdziwego zdarzenia a nie karierowicza politycznego zwanego nieudacznikiem miejskim

21:12, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

HahaHaha

4 2

Ciekawe ktore miasto w Polsce zrobilo taka inwestycje z wlasnych srodkow geniuszu

21:29, 28.04.2023

RysiekRysiek

6 2

A ty oczywiscie głowny ksiegowy i wiesz ze stac miasto.... 600-700 baniek??? Wskaz mi inwestycje miejską tej wartosci w ostatnim 10-leciu, ba nawet 20-leciu

21:58, 28.04.2023

oo7oo7

0 1

Do Rysiek
Rysiu słuchaj , inwestycja 500 - 700 baniek , prywatny inwestor , jak myślisz ile będzie czekał na spłatę , pewnie chciałby krótko , to uważasz że to ciepło z tego tworu będzie tanie ?

04:54, 29.04.2023

dereazdereaz

7 7

czy Wojtkowski zagwarantuje prace pracownikom MPEC jak wejdzie prywaciarz ???? NIE !!!!!!!

21:15, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Re dereazRe dereaz

3 3

ciulu i tak do 2030 mpec musi wylaczyc wegiel, takze martw sie bardziej o to czym bedzie twoja *%#)!& grzana

21:31, 28.04.2023

JaJa

2 3

I dlatego mamy palic ciagle weglem w mpecu?????? I płacić mega rachunki???? Ja pie.... w tym Włoławku to najlepiej nic nie robić

21:47, 28.04.2023

re dereazre dereaz

6 6

SPOko sPOko ...skończyłeś AWF jesteś nauczycielem WF-u ? We Włocławku ciepły stołek masz jak ....w MPEC-u ...

21:19, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MM

10 3

Ta inwestycja powinna być realizowana przez Saniko i MPEC przy wsparciu Urzędu Miasta

21:34, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

MhmMhm

4 4

I jeszcze smerfow i gumisiow / napewno sie dorzuca

21:53, 28.04.2023

EmilEmil

3 6

Proponuje jeszcze powrot PGRow... Państwowe lepsze

22:00, 28.04.2023

oo7oo7

1 1

... znając organizacje poczynań powyższych firm to za pięć lat ta cała inwestycja wyleci w powietrze .

04:59, 29.04.2023

oo7oo7

1 0

... ale rzeczywiście tak powinno być .

05:01, 29.04.2023

Pozdrawiam z POZPozdrawiam z POZ

6 4

Jak dobrze ze wyprowadzilem sie z rodziną do Poznania... Wyobrazcie sobie ze tu mają taki wynalazek jak spalarnia... zal sciska ze mentalność mieszkancow Wloclawka sprowadza to miasto na dno. Tu sie na wszystkim wszyscy znają ... i zawsze ktos winny... tylko nie ci co sie na wszystkim znają

21:53, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZenekZenek

2 2

Skoro się wyprowadziłeś to po co się wypowiadasz?

22:08, 28.04.2023

Takie uwagiTakie uwagi

2 0

Przecież tu nie chodzi o spalarnie, tylko o to czy ciepło będzie tańsze dla użytkowników oraz o transport śmieci i odór. Co to spalania to nikt nie widzi przeciwwskazań, jeśli będą śmieci odbierana od każdego ile chce oddać za niższe stawki niż obecnie to gwarantuje że nikt tym palić nie będzie w domu śmieciami jak odbiór będzie praktycznie za darmo a ciepło z mpec i tej spalarni tańsze że nawet węglem się nie będzie opłacało palić a co mówić śmieciami.

Poznań to też wcale idealne miasto, popatrz na ceny śmieci i Chiny prywatyzacyjne wodociągów i jakie są ceny nie mówiąc że woda jest gorszej jakości mineralizacji niż jakakolwiek woda w kranie we Włocławku.

22:09, 28.04.2023

tumska  4tumska 4

2 4

a atum juz nie

21:58, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

NieNie

2 1

A atum to glownie energoa elektryczna

22:00, 28.04.2023

Zero świństw Zero świństw

4 3

Pierwsze słyszę o takim punkcie. Powinni być z tydize przynajmniej od poniedziałku aż do niedzieli, najpierw za dwa tygodnie. A widzę, że tylko odhaczyli i dla nich ok. Popieram ale nie takie coś. Przez to jestem przeciwko, bo jawność to podstawa każdego inwestora który jest czysty.

22:05, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

HahahaHahaha

1 1

Najlepiej do niedzieli 25 czerwca bo jak nie to nie popieramy...

22:08, 28.04.2023

NikuśNikuś

0 1

Dawaj na wyjazd do spalarni do Bydzi pojedziemy, 23 maja bedzie okazja sprawdzić czy inwestor czysty

22:10, 28.04.2023

NikuśNikuś

3 2

My tu we Włocławku wiemy lepiej i walimy śmieci do dziury... Żenada

22:06, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KukuKuku

3 2

A Kuku Kuku

22:11, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntybushAntybush

3 2

Ale żenada. Komentarze są tak tendencyjne że robi się niedobrze. Widać jak bardzo ciśnie kilka osob żeby się ustawić.

Żenada. A najzabawniejsze jest to że miasto nie ma, ale "inwestor" znikąd ma...

22:13, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

NikuśNikuś

2 2

Nie oceniaj swoją miarą

22:15, 28.04.2023

KukuKuku

2 1

A Kuku

22:16, 28.04.2023

Konrad z BMW czarne Konrad z BMW czarne

2 1

Mija żona pracuje w weekedy przy drodze to nie była. Ja robię w dilerce to byłem. Jestem za.

22:14, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikusNikus

1 0

Ja nie mogłem być bo u żony w robocie promka była... 3 w cenie 1

22:18, 28.04.2023

LuckyLucky

4 0

Mało osób zdaje sobie też sprawę, że dziś przepisy pozwalają spalarniom pracować w trybie awaryjnym przez maksymalnie 60 godzin w roku. W praktyce oznacza to, że w tym czasie nie muszą one spełniać standardu emisyjnego. Zgodnie z analizami zamieszczonymi w dokumencie referencyjnym BAT, w takich sytuacjach spalarnia może wyemitować aż 77 proc. swojego dozwolonego rocznego ładunku dioksyn i furanów. Emisje dioksyn mogą być jeszcze wyższe w przypadku, gdy problemy dotyczą utrzymania wymaganej temperatury 850 oC – wtedy mogą wielokrotnie przekroczyć poziom roczny. Brak oczyszczania spalin będzie skutkował także podwyższonymi emisjami wszystkich innych związków i substancji, w tym 100 proc. normy rocznej dla metali ciężkich i blisko 400 proc. dla pyłów. Podobne problemy z emisjami ze spalarni dotyczą okresu ich wygaszania i ponownego uruchamiania, z czym można się zapoznać w niedawno opublikowanym opracowaniu Zero Waste Europe

22:45, 28.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

StaszekStaszek

0 2

Jak slusznie zauwazyles ilosc roczna emisji poszczegolnych zwiazkow musi sie spelniac normę. A ta ilość i tak jest mniejsza kilkudziesięciokrotnie od cieplowni weglowej

23:05, 28.04.2023

Szczyt klimatyczny Szczyt klimatyczny

3 2

Nie otwierajcie tu żadnej ciepłowni.otworzcie w Watykanie tam lubią lgbt i ciepłej tam będzie będą mogli się grzać

02:20, 29.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Chenio i puzońChenio i puzoń

0 0

My jesteśmy dwaj ciepli proszę nas nie obrazac

04:30, 29.04.2023

oo7oo7

4 1

Do Rysiek
... Rysiu słuchaj , inwestycja 500 - 700 baniek , prywatny inwestor , jak myślisz ile będzie czekał na spłatę , pewnie chciałby krótko , to uważasz że to ciepło z tego tworu będzie tanie ?
Będzie syf na połowie miasta Kazika to będzie spa dla szczurów .

04:55, 29.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hahahaha....Hahahaha....

4 1

Pozdrawiam z POZ..... POzdrawian z gdańskich Szadółek ....niedługo może i Włocławek będzie miał swoje Szdółki .... Nam też samorząd i pan Adamowicz obiecywali ,, BRAK ODDZIAŁYWANIA ŚMIETNISKA NA ŚRODOWISKO '''. A teraz firany żłókną od smrodu z wysypiska ...POlitykierom nie wolno wierzyć , to zawodowi kłamcy ...

08:13, 29.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

re Luckyre Lucky

3 0

Pierwszy fachowy głos w tej dyskusji -brawo .
Trzeba mieć świadomość , że podobna sytacja jest na ,,ekologicznych,, oczyszczalniach ścieków -
Mało kto wie , że każda oczyszczalnia ma ustwowe prawo do dokonania zrzutów nieszystości do rzek 10 razy w roku !!!!!!!!!!!!
Tak wygląda ekologia od kuchni i za to okradają nas z podatków na skalę europejską pod fałszymymi hasłami !!!
Nie mówiąc o złodziejstwie z CO2 - politycznym przekręcie w skali 1000-lecia !!!!!

08:32, 29.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

to trzeba wiedzieć to trzeba wiedzieć

1 0

,,Mało osób zdaje sobie też sprawę, że dziś przepisy pozwalają spalarniom pracować w trybie awaryjnym przez maksymalnie 60 godzin w roku. W praktyce oznacza to, że w tym czasie nie muszą one spełniać standardu emisyjnego. Zgodnie z analizami zamieszczonymi w dokumencie referencyjnym BAT, w takich sytuacjach spalarnia może wyemitować aż 77 proc. swojego dozwolonego rocznego ładunku dioksyn i furanów. Emisje dioksyn mogą być jeszcze wyższe w przypadku, gdy problemy dotyczą utrzymania wymaganej temperatury 850 oC – wtedy mogą wielokrotnie przekroczyć poziom roczny. Brak oczyszczania spalin będzie skutkował także podwyższonymi emisjami wszystkich innych związków i substancji, w tym 100 proc. normy rocznej dla metali ciężkich i blisko 400 proc. dla pyłów. Podobne problemy z emisjami ze spalarni dotyczą okresu ich wygaszania i ponownego uruchamiania, z czym można się zapoznać w niedawno opublikowanym opracowaniu Zero Waste Europe............''

08:32, 29.04.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%