Zamknij

Szykuje się wielka kasa dla Włocławka. Zyskają na tym kierowcy!

12:25, 15.02.2013 Ł.D
Skomentuj fot. Łukasz Daniewski fot. Łukasz Daniewski

W Ministerstwie Rozwoju Regionalnego rozpoczęły się konsultacje w sprawie realizacji inwestycji w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Wśród projektów znalazła się przebudowa kolejnego odcinka drogi krajowej nr 1 we Włocławku.

Projekt dotyczy przebudowy drogi krajowej nr 1 na odcinku ul. Okrzei od placu Powstania Styczniowego do skrzyżowania z ulicami Cmentarną i Górskiego.

Na tym odcinku drogi zlokalizowane jest jedno z głównych skrzyżowań miejskich we Włocławku. Skrzyżowanie posiada pięć wlotów, a duże natężenie ruchu, znacznie komplikuje sytuację drogową w tej części miasta.

Projekt zakłada całkowitą przebudowę układu geometrycznego tego skrzyżowania. Zobacz projekt:



- Założenie jest takie, że budowa rozpocznie się w lipcu i potrwa do sierpnia przyszłego roku - mówi Jacek Kuźniewicz, zastępca prezydenta Włocławka. - Liczymy na prawie 24 mln złotych. Pozostałe 4 mln pochodzić będą z budżetu miasta.

Ustalenia w tej sprawie zapadły już w Ministerstwie Transportu i Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, gdzie Kuźniewicz w środę spotkał się z minister Elżbietą Bieńkowską.

- Projekt jest na etapie konsultacji społecznych, formalnie decyzja zapadnie decyzja za kilka tygodni - dodaje Kuźniewicz. - Jednak skoro projekt znalazł się na liście przyjętych do konsultacji, to znaczy, że jesteśmy na finiszu.

Jednocześnie Jacek Kuźniewicz zachęca wszystkich włocławian do wsparcia tego projektu i udziału w konsultacjach społecznych.

Aby zgłosić uwagi i przedstawić opinie na temat włocławskiego projektu należy pobrać i wypełnić formularz zgłaszania uwag. Wypełniony formularz należy wypełnić w edytorze tekstów (format pliku: RTF) oraz przesłać e-mailem do ministerstwa. Plik do pobrania i więcej informacji znajduje się na stronie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko [kliknij].

 

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

lakilaki

6 9

K......... out-kto kontroluje ten drogtom jak naprawiają ubytki w jezdni?Co z trasą na toruń,co z kapitulną,stadionem....tyle niedoróbek,nie jesteśmy bogatym miastem by łapać 5 srok za ogon-i wykonać rzetelnie to co zaczęte. 13:04, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

armandsarmands

8 8

@laki,
Spoko! Można jeszcze więcej. Kupić samoloty co nie latają, wybudować autostrady na sedesach podparte, oddać lotnisko na którym nie można lądować i startować, czy też otworzyć "basen" narodowy w Warszawie.
Przykład idzie z góry, to i nasze władze mogą spać spokojne. 13:53, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jerzyjerzy

7 8

Jakie konsultacje społeczne? Na podstawie jakich materiałów? Tego rysunku, być może czytelnego wyłącznie dla fachowców? A i to wątpię! Gdzie są organizowane jakieś spotkania z mieszkańcami tamtej okolicy? Tylko posiadacze internetu mają coś do powiedzenia w tym mieście (teoretycznie!)? 13:55, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ggfsdggfsd

0 14

po h.j wy to robiecie robcie cos pozytecznego a nie jakies wy pieprzycie po h***j nam to kierowca i wgl 14:49, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do jerzegodo jerzego

10 3

Jerzy... o czym ty piszesz. Rysunek jest czytelny i to bardzo - pokazuje organizację ruchu, a więc pasy, układ drogi, oznakowanie. Pokazuje również jak względem obecnego stanu będzie wyglądała nowa droga. Konsultacje? Właśnie ten artykuł przyczynia się do konsultacji. Znasz temat, projekt. Jeśli masz uwagi, to adres znasz: Zielony Rynek 11/13 , prawd. Wydział Inwestycji. I do dzieła. Czy to jakiś problem? Jak to jest, że niektóre osoby o tym projekcie wiedzą od 1,5 roku albo nawet dłużej, a większość ma to po prostu w d... mimo, że tam mieszka? :) 14:52, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

barabarabarabara

3 3

niektórzy leżą z mordą w kałuży i ciągle plamki na niebie widzą:) 15:17, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

armandsarmands

5 7

Dla poddierżenia rozgowora

To co? Stawiamy tego Gierka, na środku tego nowego ronda.
Niech przybysze wiedzą gdzie wjeżdzają. 15:29, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarioMario

10 1

Kiedy ruszycie P2?? 16:02, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarioMario

9 4

Bardzo dobra kolejna wiadomość dla Włocławka... Może w końcu narmalnie będzie przejechać przez Włocławek. 16:34, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DiegoDiego

8 4

Kolejny remont 1. bardzo dobrze, oczywiście nie obejdzie się bez korków ale opłaca się :D 16:55, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NencyNency

6 4

Kolejna inwestycja:) dobrzee byle nasi samorządowcy nie tracili tempa i dalej tak efektownie pracowali 16:58, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albanoalbano

9 9

co za bzdura i bubel , co usprawni?na pewno nie ruch.Obecnie mamy po 2 pasy ruchu na każdej jezdni o największym natężeniu ruchu z pierwszeństwem w kierunku Łódź i Toruń.Dodatkowo pasy jezdni do opuszczenia skrzyżowania bezkolizyjnie w ul. Okrężna i Chopina jak i po drugiej stronie a z konspektu wynika ze po przebudowie będą dwa pasy ruchu na rondzie- wystarczy zaledwie, że 3 tiry staną na czerwonym na pobliskim przejściu dla pieszych i rondo zablokowane. W tym wypadku rondo zmniejszy przepustowość skrzyżowania bynajmniej tak zaprojektowane. Nie oszukujmy się tiry nie znikną z DK1 a tym samym z Włocławka nawet bo wybudowaniu w 2016roku autostrady A1, ponieważ przewoźnik tnąc koszty wybierając pomiędzy płatną A1 darmową DK1 wybierze tą drugą. Po co psuć coś co sprawnie działa? ronda bezmózgich jak i to Michelinie - niewypał. 17:47, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwerqwer

6 3

Jak tak dalej pójdzie to niedługo przestaną mówić na nas Dziurawek. Oby nie zaprzepaścili tej szansy :) Bardzo dobrze, że coś się dzieje. 17:55, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K... maćwać!K... maćwać!

12 2

Na przebudowę ronda rok czasu potrzeba?! Komu? Może Drogtomowi, który znów (być może) wygra przetarg?!
Cholera jasna, kto tutaj rządzi(!), panie KUŹNIEWICZ. Jeżeli to pan podejmuje decyzję, to proszę pojechać do Białegostoku, porozmawiać z tamtejszymi władzami i dowiedziec się, jak to się dzieje, że u nich poważniejsze przebudowy są realizowane dwa razy krócej i nie sądzę, aby to byla sprawa wyłącznie pieniędzy, bo może lepszej organizacji pracy i innych ustaleń w zawartych umowach! Może zamiast przebudowywać rondo - należy zdecydowanie rozwazyć budowę w tym miejscu skrzyżowania D W U P O Z I O M O W E G O, czyli puszczenie przelotu drogi (Łódź - Toruń) pod skrzyżowaniem, bo za parę lat i tego będzie za mało!!! Nalezy szukać takiego rozwiązania, jakie jest realizowane tam, w Białymstoku absolutnie BEZ ZAMYKANIA RUCHU DROGOWEGO, BEZ ŻADNYCH KORKÓW I KOMPLIKACJI!
Za własne pieniądze tam pojadę i Panu pokażę, gdzie i jak to sie robi!!!
---------
...a może któryś radny (chociaż b. wątpię) jest tego ciekaw? Bo krytykować jest łatwo, ale przedstawić racjonalne KONTRARGUMENTY, to już ni be, ni me. 17:58, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do jerzego!Do jerzego!

5 2

Masz rację! Nikt nikogo nie pytał, a są lepsze rozwiązania! BEZKOLIZYJNE! 18:00, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SZOK 2015SZOK 2015

4 2

DO ~ K... maćwać!

Masz rację, sam bym zawiózł tych bossów z UM, pokazać trochę świata, to jest kolejny krok to rondo do robienia z tego miasta miejscowości 50 tysięcznej ~!!!!!!!!!!!! TO jest COFKA, a nie ROZWOJ !!!!!!!!! Napiszę odwołanie i tego nie będziecie robić, urodziłem się w tym mieście, moja rodzina tu mieszka od 4 pokoleń, kochamy to miasto, a przychodzą tacy spadochroniarze i niszczą je. Rondo dwupoziomowe, należy wybudować, z rondem pod wiaduktem, badz pozostawic w tym rozkladzie dwupasmowym, ale dorzucic SWIATLA i NOWE ASFALTY 19:46, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

armandsarmands

6 4

Tylko, że za te śmieszne 28 milionów, to można sobie kładeczke przez rzeczkę zbudować.
Na A2 (z Nowego Tomyśla do Świecka) jeden wiadukt dla zwierzątek (kto jechał to widział) to około 20 milionów kosztował. Wybudowano ich bodajże 35 sztuk, ale Kulczyk miał gest, bo uwielbia sarenki... na obiad.
Poszło na to 700 milionów, a zwierzątek tam nie zobaczysz, bo sobie poszły obrażone :))))
To jak tu dwupoziomówke wybudować w naszym grajdołku?

A tak, to rondo będzie i Gierka z granitu można postawić.
To jak, pomożecie?

;) 20:08, 15.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BobikBobik

5 4

Nie piszcie głupot o rondzie w Mielęcinie. Jego pojawienie się bardzo usprawniło tam ruch samochodowy. Jest o wiele lepiej niż było. Bezpieczniej i płynniej. Opluwacze zawsze się znajdą, bo być może jest takie zamówienie polityczne. Mnie zwisa jaka partyjka za tym stoi. Na tym rondzie jest lepiej i tyle. 00:15, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ganjaganja

4 0

a na środku postawiłbym piękną fontannę 08:10, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

2 zakazy wjazdu!!!!!2 zakazy wjazdu!!!!!

1 2

zobaczcie sobie projekt tego ronda, przebudowy, BEDZIE ZAKAZ WJAZDU w CHOPINA oraz OKRĘŻNĄ. Czyli jadę sobie z Wiślanina powiedzmy, mieszkam na Okrężnej, to z ronda nie wjadęy , zakaz wjazdu, z tabliczką nie dotyczy rowerów. Czy we Włocławku będzie już tak źle? To samo Chopina, albo wracać na rondo Wronia i potem "kołować" do Okrężnej, albo jechać koło stadionu i też robić dodatkowe km, czy ktoś tu chcę zrobić sztuczny ruch?

Patrzcie na tą mapkę, dotyczy ona tylko fragmentu przebudowy, nie wiemy jakie cuda wymyślą na skrzyżowania z Cmentarną, gdzie jak wiadomo, powinno być jakieś sensowne skrzyżowanie. Co z połączeniem Komunalna i Witosa, miało być a lata mijają, dokładnie to kadencję, 2 już. 14:46, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do:  2 zakazy wjazdudo: 2 zakazy wjazdu

2 1

Gdzie ty tam widzisz zakaz wjazdu... ? Jeśli dobrze myślę, to po prostu nie znasz znaków drogowych i: białe kółeczko z czerwonym obramowaniem , to nie zakaz wjazdu, ale po prostu zakaz ruchu w obu kierunkach. A na tym znaku jest jeszcze dopisane "3,5 t" , tak więc to tylko ograniczenie tonażowe. Nie znasz się, to nie wypowiadaj , bo wprowadzasz ludzi w błąd. 16:45, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

valdi144valdi144

5 3

A ile nieruchomości i za jaką kwotę trzeba będzie wykupić aby to monstrum powstało? 16:49, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ValdicValdic

3 4

Nitschego... możesz kupić w księgarni.
Niczego nie będzie trzeba wykupywać! Myśl, myśl... Zostaniesz myśliwym... 17:07, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

T22T22

2 0

doczytaj sobie znak, tabliczka t-22 nie dotyczy jednośladów !!!! 19:55, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

T-22T-22

1 0

zakaz wjazdu plus tabliczka t-22, zakaz wjazdu dla wszystkich oprocz rowerow !!! 21:17, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaczkaKaczka

2 4

I dobrze budować. Nie czytać tych "fachowców" wyżej, bo szkoda zdrowia. Oby się udało zdobyć na to kase i budować. 23:50, 16.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dededede

1 1

to rondo jest złe z jednego tylko powodu. połowa włocławskich kierowców nie będzie umiała po nim się poruszać co widać w komentarzach. Zakaz wjazdu w Chopina i okrężną nie dotyczący rowerów;). Rowery to akurat będą się poruszały po ścieżce rowerowej. Inny znowu widzi po jednym pasie mimo ze są po dwa... 10:41, 17.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lukaslukas

1 1

są oczywiście i zakazy ale są one ustawione tak by jakiś niedouczony nie wjechał pod prąd, ponieważ jak można zauważyć są tam wyspy dzielące wloty i wyloty. Wystarczyło też popatrzeć na znaki poziome które świadczą o możliwości skrętu w chopina i okrężną. 11:54, 17.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mzd inaczej myslimzd inaczej mysli

1 0

swiadcza o mozliwosci, bo musza, ale jest zakaz tablica z czerwona ramka, wiadomo, ze tam gdzie jest pod prad jak piszesz, to znak wyrazne czerwone tlo biala linia, zakaz wjazdu z jednej strony, a tu mamy dokladnie narysowane, nie wiem czy wy nie widzicie czy glupa rzecie, napisane sa nawet nr znakow i mozna zobaczyc, zakaz wjazdu, oprocz jednosladow, pewnie to zmienia, ale jak znacie co kombinuje MZD, to zrozumiecie jaki jest tego cel, aby auta nie jezdzily Chopina i Okrezna, a jechaly jedynka, gdy oddadza autostrade ruch sie zmniejszy i trzeba bedzie odciazyc te Chopina i Okrezna, pracuje w firmie zwiazanej z budowa drog, i jasno jest na tym planie zakaz wjazdu z obu stron z ronda do Chopina i Okreznej, i z Okreznej mozna wjechac z Chopina tez. Ludzie jak to zobacza to sie zdenerwuja, to jest ten sam bubel co z brakiem parkingu przy karczmie todaksie itd, a tak mialo byc pierwotnie, an szczescie to tylko znaki, ale takie cuda sa tez w innych miastach, niestety mzd mysli inaczej, inni wciaz twardo wierza ze jest inaczej, zycze powodzenia!!! 14:34, 17.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Don VitoDon Vito

2 1

Na razie ktoś wziął kasę za projekt w postaci bubla.
Takie rondo to można budować w Chełmicy albo w Michelinie.
Wpis ~ K... maćwać! to logiczne rozwiązanie na obecne obciążenie ruchu na DK-1.Tylko dwupoziomowe skrzyżowanie oraz połączenie Komunalnej i Witosa może usprawnić ruch w tym miejscu.Wg.tego projektu Witosa pozostaje jednak jako droga bez przejazdu-jak dotychczas.I znów Jacuś bije pianę-kolejny projekt,w którym zachęca do konsultacji jest nie do przyjęcia.
Zresztą i tak zrobią wszystko po swojemu i wybiorą jak zawsze swoich wykonawców-czyli Drogtom. 15:24, 17.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eded

0 2

Widzę, że ludziom jednak się nie dogodzi.. Władze nic nie robią- nie dobrze, Władze inwestują we Włocławek też nie dobrze. Zastanówcie się. Każde rozwiązanie, które ma na celu usprawnienie ruchu drogowego jest dobre. I uważam, że kierowcy nie będą mieli problemów wjechać i wyjechać z ronda, proszę was nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma. 18:24, 17.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K... maćwać.K... maćwać.

2 0

do ~ed
Człowieku, problemy bieżące, dzisiejsze należy rozwiązywać z myślą o dniu jutrzejszym! Jeżeli robisz dzisiaj coś, co jutro będzie kompletnie do d..y - to lepiej tego nie robić wcale, bo szkoda pieniędzy, bo to jest ewidentne marnowanie pieniędzy! Nie powinno się robić ncizego, co spelnia rolę tylko na dziś!. A wystarczy popatrzeć jak do takich problemów podchodzą inni i z jakimi znakomitymi efektami ! Nie trzeba wyważać już otwartych drzwi! 11:56, 18.02.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

0 0

we Wloclawki mamy tylko bdb. drogi i bardzo dużo marketow a reszta .Jaka reszta ,reszta się nie liczy . Buduje się Stary Rynek a dojście jest SUPER wystarczy spojrzeć. . na koniec ulicy 3 ego Maja 08:50, 16.03.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WłocławiankaWłocławianka

0 0

Tak się zastanawiam, czy ten kto projektował to rondo w ogóle ma jakieś pojęcie o tym co robi. To samo tyczy się osoby, która akceptowała projekt. Poprzednie skrzyżowanie miało trzy pasy ruchu, bo jeden do skrętu w Chopina, a teraz nie dosyć, że wyrwane zostały stare kasztany, zniszczony skwerek to buduje się tylko drogę dwupasmową i to pod samymi oknami mieszkańców pobliskich bloków. Zlikwidowany jest nawet chodnik po jednej stronie na Okrężnej, a z drugiej strony przesunięto drogę. Pytam się, po co ten wielki kawał ziemi na środku skrzyżowania. Zamiast zwiększyć przepustowość ulic, to takim sposobem się ją zmniejsza. Tak sobie myślę, że projektant tego skrzyżowania chyba sobie kupił ten dyplom, bo na chłopski rozum to powinno ono wyglądać inaczej. O ekipie, która je buduje nie będę się wypowiadać bo szkoda moich nerw. 17:56, 24.03.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

larssonlarsson

0 0

Zgadzam się, że projekt tego skrzyżowania/ronda to jakaś porażka. Po jasną cholerę tyle miejsca na środku. Co tam będzie? Browar C??? Ten kto zatwierdził i przyjął do realizacji taki projekt pewnie mieszka w domku z ogródkiem, bo nikt zdrowo i logicznie myślący tego by nie zaakceptował.
Zresztą ~Włocławianka ujęła w swoim tekście sedno sprawy. 11:26, 06.06.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%