Włocławscy taksówkarze coraz mocniej odczuwają presję ze strony kierowców platform przewozowych takich jak Uber i Bolt. Według Józefa Syski z Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego (MPT), różnice w zasadach działalności obu branż są kluczowe i stawiają tradycyjnych taksówkarzy na straconej pozycji. - To jazda po cenach dumpingowych – mówi, wskazując na niskie opłaty oferowane przez kierowców aplikacji.
Jak zauważa Józef Syska, brak równych warunków między tradycyjnymi taksówkami a Uberem i Boltem jest rażący.
- My musimy mieć kasę fiskalną, płacić ZUS-y i podatki, a oni tego nie robią. Przez to obecnie walczymy o przetrwanie – wyjaśnia, dodając, że instytucje, takie jak Inspekcja Pracy i Rzecznik Konsumenta, tłumaczą brak reakcji na problem brakiem narzędzi prawnych. - Za nami nikt nie stoi – mówi z goryczą Syska.
Taksówkarze nie mogą zrozumieć, jak to możliwe, że przejazd 3, 4 czy 5 kilometrów kosztuje czasem tylko 3 zł.
Syska ostrzega, że ten model biznesowy, choć teraz atrakcyjny dla klientów, może okazać się niszczący dla lokalnej branży: - Dziś jeżdżą pół darmo, ale kiedy nas wyeliminują, wtedy odbiją sobie to wszystko - ostrzega.
Kwestie bezpieczeństwa są równie niepokojące. - Młodzi kierowcy, ledwie skończyli 18 lat, a już są taksówkarzami. To jest tragedia – podkreśla Józef Syska i przytacza przykłady zdarzeń drogowych we Włocławku spowodowanych przez kierowców platform przewozowych, w których samochody zostały poważnie uszkodzone: - Były trzy przypadki, gdzie wystrzeliły poduszki, a samochody nadawały się tylko do kasacji - wylicza.
Likwidacja dawnych przepisów, które wymagały od taksówkarzy znajomości topografii miasta, trzyletniego stażu zawodowego i stania na postojach, pogłębiła problem.
- Klienci nie mają pojęcia, jak bardzo zmieniły się standardy. To jest teraz wolna amerykanka – stwierdza Syska.
Taksówkarze z Włocławka z niepokojem zauważają szybki wzrost liczby kierowców Ubera i Bolta. - Nas, zawodowych taksówkarzy, jest 180, a ich już 90. To idzie bardzo szybko – ostrzega Józef Syska.
W przeszłości liczba taksówek była regulowana przez Radę Miasta, co pozwalało na utrzymanie kontroli nad rynkiem. Dziś takich ograniczeń już nie ma.
Mimo tych trudności, włocławscy taksówkarze nie tracą nadziei. - My wygrywamy solidnością, obecnością na rynku od 30 lat i najważniejsze – bezpieczeństwem pasażerów – podkreśla Syska, licząc na lojalność lokalnych klientów.
Obietnicę wsparcia przyniosło taksówkarzom spotkanie z prezydentem miasta, który mówił im o stworzeniu aplikacji miejskiej służącej m.in. do zamawiania taksówek. - To krok w dobrym kierunku – przyznaje Józef Syska.
Pomimo trudności, tradycyjni taksówkarze wierzą, że lokalni klienci w końcu docenią ich doświadczenie, solidność i dbałość o bezpieczeństwo pasażerów. Jednak Syska nie kryje obaw o przyszłość: - Chodzi o to, żeby nas zniszczyć – podsumowuje z niepokojem.
szteniek14:42, 15.10.2024
Bardzo dobrze! Włocławskie cierpy to już szczyt bezczelności. Pomijam że jeżdżą ospale i droga którą sam przejeżdżam w 7 minut (jadąc przepisowo) w taksówce potrafi trwać 15-20 minut. Ale zachowania typu włączanie licznika jeszcze przed przyjazdem, gdy czekasz na miejscu i dostajesz SMS że taksówka czeka, a ten dopiero dojeżdża po kilku minutach z nabitą na start kasą za przewóz, I TO JUŻ JEST KWOTA WIĘKSZA NIŻ CENA ZA CAŁY PRZEJAZD BOLCEM ALBO UBEREM, to jest żałosne. Niech was łachudry wyeliminują z rynku.
Takzyje14:45, 15.10.2024
Włocławek to tak malutkie miasto że ja nie widzę sensu zamawiania Taxi czy Ubera, wszędzie można sprawnie dojść, ew. z braku chęci zawsze dojedziesz MPK za darmo :)
Olka14:48, 15.10.2024
Świetnie ,w dużych miastach jeżdżą i jest wszystko dobrze.Stare korporacje boją się konkurencji.
Taxi14:49, 15.10.2024
Taksiarze spuście te kosmiczne ceny to może zamówie
w-ek14:51, 15.10.2024
Wole jechać zdecydowanie z młodym człowiekiem niż z starszym Panem i w tedy zastanawiam się czy to bezpieczne.
Wszystkie branże mają konkurencje to i czas na taxi. Taxi zżera tyle kasy że szok i w ogóle robią wielka łaskę że muszą jechać .... dobrze niech Włocławek idzie z duchem czasu BOL UBER super . Powodzenia
pasażer14:53, 15.10.2024
W innych miastach od lat można się poruszać za normalne kwoty dzięki Uber i Bolt, a we Włocławku długo nie było to możliwe .... Panowie kierowcy taxówek możne obniżcie trochę stawki a też będziecie atrakcyjni dla przejazdów
Ja sam14:57, 15.10.2024
QQ Zrobi aplikację... Hit miesiąca.
v vvvvv14:59, 15.10.2024
w koncu mozna pojechac w normalnej cenie a te zlodzieje z taxi maja za drogie ceny
a po drugi to nalezy wlasnie wam ukrucic ten proceder bo dzialacie w zamknietej grupce kierowcow a nowych nie wpuszczacie
nie ma szans zeby sie dostac do pracy do taxi wiec to wy wprowadzacie proceder jakiejs zamknietej grupy uprzywilejowanych ludz
niech bolt was wykosi co do jednego to dziadostwo taxowkarsie to normalny czlowiek bedzie mogl isc do pracy a nie do waszego klanu
precz z taxi
wykosic was co do jednego za to co robiliscie przez tyle lat !!!!
won z miasta klanie taksowkarski.
tomek1115:01, 15.10.2024
Tak jest klan taksowkarski .Tyle lat sie panoszyli.
Taxi205:28, 16.10.2024
Nie ma żadnych klanów, nie ma żadnych ograniczeń w rozpoczęciu pracy jako taksówkarz. Zainwestuje w samochód, kasę fiskalną i zapraszam do zawodu. Przekonasz się jako to praca bez świąt, urlopów. Życzę powodzenia
Do taxi207:57, 16.10.2024
Stałem z wami jako nowy...ile narzędzi trzeba było użyć na was?jeszcze bravo istniało,podobno stać mogli nieliczni a za czasów miliona też się nic nie zmieniło...proszę mi nie pisać o gościnności w tym zawodzie bo jej nie ma!kiedyś jeszcze sp.tadeusz was ustawiał do pionu
Real15:03, 15.10.2024
Bardzo dobrze, konkurencja wymusza jakość i lepsze ceny, jeżeli ktoś ma do wyboru sprawnie i taniej zamiast jechać ze złotówą to się nie dziwię, że tak pojedzie.
Lktm15:24, 15.10.2024
Zmniejszenie cen i *%#)!& Taksometrów za przejazd boltem zapłaciłem 13 zł a taxi 54zl jest różnica
abcd15:33, 15.10.2024
problem tam jest taki, że Uber i Bolt chcąc wejść na miasto, dokłada nadal do interesu... żeby trochę taksówkarzy podręczyć
- typu rzeczony w tekście przejazd kilka kilometrów za kilka zł... - to płaci klient
kierowca dostaje za to powiedzmy z 18 zł, a operator którego są auta (i płaci kierowcy) - 25 zł
czyli uber/bolt dokłada np. te 20 zł od siebie do przejazdu....
to tak w ramach inwestycji w marketing i pozyskiwanie stałych klientów
za jakiś czas się to skończy - kwestia ilu taksówkarzy wtedy zostanie dla wyrównania z 2 strony
Niemand 16:12, 15.10.2024
Przez wiele lat była hedna strona która nas doiła chociaż przez jakiś czas teraz będzie taniej
Kate08:02, 16.10.2024
to dlaczego w innych miastach, gdzie te przejazdy działają od wielu lat, ciągle mają konkurencyjne ceny w porównaniu z taxi? Kraków, Warszawa, Szczecin?
Mało tego: w Toruniu ceny taksówek też chyba nieco niższe.
abcd do Kate09:27, 16.10.2024
bo tutaj nie tyle porównywać się powinno stawkę za trzaśnięcie drzwiami + dystans/czas... co średnią wartość usługi..
czy w Toruniu jest taniej? Nie wiem... ale jeśli tak to jestem w stanie sobie wyobrazić powód...
ot choćby z dworca pkp przejazd na rubinkowo czy choćby do UMK
z uwagi na lokalizację, po "naszych" stawkach stówka pewnie by pękła
tam taxi robi po prostu średnio większe odległości na kurs... dlatego może być sumarycznie podobnie, mimo, że za 1km taniej....
a u nas co? z centrum na cmentarz - 3km, z południa na kazika (zbiegniewskiej-polna) - 4-4,5km
- nie ma gdzie tych kilometrów kręcić.. a ZUS trzeba płacić....
dlatego może być wyżej jednostkowo w cenniku
Onka15:33, 15.10.2024
A na Taxi stare dziady z ołtarzykami, muzyka disco Polo lub wyznawcy Pisu i ceny z kosmosu. W innych miastach od dawna jest konkurencja a kierowcy taxi też mogą zostać kierowcami Bolt lub ubiera Upssss… trzeba zdać egzamin a panowie pewnie już za starzy 😂 lub załatwione papiery były po znajomosci ( 3/4 kierowców taxi to byli policjanci) lub zdawane 30 lat temu 😂
Pblo17:16, 15.10.2024
I stare rury nie płacą Zusu i jeszcze im mało...
Mscisław15:47, 15.10.2024
Kurs z zaznacza na michelin Taxi 66 zł, Boltem 28 zł cena mówi sama za siebie. Wolę jeździć z młodym kierowcą egzamin zdał, zdał. Wiek naszych kierowców +60 pytanie kto jeździ bezpieczniej
kpina15:50, 15.10.2024
już byście siedzieli cicho albo obniżyli koszty przewozu to my mamy płacić więcej żebyście byli zadowoleni hahahaha śmiech na sali ale jak nie było innych przewoźników to nie proponowaliście aplikacji i nie biegaliście do urzędu żeby zgłosić zbyt wysokie koszty przejazdu ?? bo wtedy wszystko się w kieszeni zgadzało teraz zgadzać będzie się nam a wy się poczujecie jak my tyle lat
Chamstwo wyzywanie l15:51, 15.10.2024
Bardzo słuszne podejście! Było kilka boltów przed covidem i niestety po pandemii zniknęły. Taksówkarze w tym mieście w większości niemili, nieuprzejmi chamscy wręcz - byłem świadkiem jak jeden właśnie z MPT kiedyś wyzywał i prawie z łapami rzucał się do bicia. Oby udało się wyplenić dziadostwo zlotówkarskie z miasta! W większych miastach działają bolt czy Uber po normalnych cenach! Konkurencja, kultura, przejrzystość transakcji! TAK dla normalności w tym mieście typu bolt, NIE dla Taksiarzy!
Gft15:53, 15.10.2024
Wolny rynek to i jest konkurencja jak w każdej branży..prawo wyboru to chyba zaleta demokracji...
Lila15:54, 15.10.2024
Popieram poprzedniego autora wypowiedzi w pełni się z tym zgadzam. Popatrzeć na wiek kierowców taxi to jakieś 75+ więc nie wiem czy bezpieczniej jest jeździć z młodym kierowca czy emerytem.... Oczywiście pomijając ceny z kosmosu.... Powodzenia Bolt i uber... Mnie osobiście zależy na moich funduszach i nie chce przepłacać dwa a nawet trzy razy tyle byle dorobić emeryta który ma już dochód i to pewnie wcale nie mały.....
Józek15:56, 15.10.2024
Jak dotąd wszystkie kolizję z boltami miały miejsce z winy innych uczestników ruchu, na pewno któryś ze znajomych z mpt byłych policjantów Ci potwierdzi.
Józek15:57, 15.10.2024
Kłamiesz Panie Syska
rozwiązanie15:57, 15.10.2024
Wystarczy obniżyć ceny i po problemie. Jeśli ceny będą konkurencyjne to klientela sama się znajdzie.
Tu jest problem, że wszedł ktoś nowy, a taksówkarze u nas mieli eldorado. Dajmy na ten przykład przejazd 15 minutowy z michelina na kazimierza, gdzie ceny potrafią sięgnąć rzędu 60zł za jeden kurs. Na uberze jest to 30. Człowiek sam chętnie częściej korzysta z tańszych usług, a co za tym idzie zostawia więcej kasy tak naprawdę.
antyboltomigrant16:31, 15.10.2024
Bolciarze jadą pod prąd i wymuszają pierwszeństwo, zagrożenie dla innych uczestników ruchu!
Gdhh17:15, 15.10.2024
Złotówy parkują gdzie chcą i blokują ruch i myślą że im wolno a to gówno prawda. Jeszcze śmią nazywać się kierowcami zawodowymi dobre jaja
M19:49, 15.10.2024
Już się tak złotówa nie pultaj
Xxxx17:26, 16.10.2024
Osobiście widziałem i zrobiłem zdjęcia jak taxi jechało pod prąd na toruńskiej. Nie wspomnę nawet jak jeden gość z czarnego taxi przejechał przez 5 czerwonych swiatelna moich oczach. O czym ty piszesz dziadku
Enn16:42, 15.10.2024
Mamy wybór. Cena to jedno, ale kultura osobista i kultura jazdy niektórych taksówkarzy wiele zostawia do życzenia.
Olla1 16:56, 15.10.2024
Wprawdzie nigdy nie spotkałam się z brakiem kultury że strony taksówkarzy, co jest często zarzucane w powyższych wypowiedziach, ale różnica w cenie jest ogromna!!!!!!! Kursy z Kazimierza do Szpetala poprzednio 80- 90 zł teraz 20- 25 !!!!!!!
Chyba tylko człowiek niespełna rozumu korzystałby że starych rozwiązań !!!!!
Zazamcze16:59, 15.10.2024
Trasa: Plac W- Toruńska 63:
Taxi 25zł, Bolt 11zł.
Nie mam więcej pytań!!!
Tylko tlob17:12, 15.10.2024
Brawo ..lt za 11-13zł jadę na koniec miasta a ze zlotówą ta samą trasą 29-31 więc chyba jasne.
A ten co mówi o 3 letnim doświadczeniu zawodowym powinien z pracy wylecieć jego parobki urodziły się z 3 letnim doświadczeniem? Nie no pewnie tylko dziady mogą jeździć i ciągle mało. Pomocne fakt że nie ma na apce 2 strefy płatnej ekstra, godzin nocnych i dni świątecznych. A i spocone obleśne stare dziady śmierdzące w 30 stopniowym upale szyby otwierają bo szkoda klimatyzacji. Tylko BOLEK
Pablo Pl17:23, 15.10.2024
I bardzo dobrze. Stare dziady Zusu nie płacą i tu konkurencji nie ma...
tax17:28, 15.10.2024
80% Taxi to byli Policjanci i Wojskowi po co im pracowac maja Syte Emerytury ale wciaz im Malo !
Mb17:28, 15.10.2024
Nowe to nowe taxi nie jest wieczne i to normalne.
Ghgfd17:42, 15.10.2024
Niech będzie konkurencja tylko dlaczego zatrudniają kierowców beż umowy o pracę i za miskę ryżu po 12 h , niech zapłacą za nich zusy legalnie zatrudnia i wtedy będzie to uczciwe . Ciekawe co zrobi jeden z drugim jak przez pracę zostanie kaleką !!! Kto go będzie leczył i płacił mu rentę !!!
Bobi17:49, 15.10.2024
A skąd ta wiedza, że kierowcy jeżdżą bez żadnej umowy? Po każdym kursie przychodzi paragon fiskalny na pocztę e-mail, wartość netto plus 8% VAT. Kasa fiskalna jest w aplikacji na telefonie. Można?
Obywatel18:08, 15.10.2024
Bardzo dobrze! Janusze Wąsacze za mniej niż 1pln/km to nawet nie odpala auta - na Placu Wolności na biegu jałowym przepchnie auto na postoju żeby przyoszczędzić.
Czasy się zmieniają - albo nadążasz i masz argumenty żeby być konkurencyjny albo do przebranżowienia (pizze rozwozić albo do inpostu paczki wrzucać do skrzynki).
xyzzyx18:09, 15.10.2024
Haha pan złotówa myślał, że tutaj wszyscy będą mu współczuć, a 95 % komentarzy uderza w ich wywindowane ceny i bardzo wątpliwą kulturę osobistą. Wreszcie nadszedł czas, by to zakończyć
Włocławianin 18:21, 15.10.2024
Teraz jest płacz ale jak My myślimy płacić kosmiczne ceny za kurs to wtedy jestem dobrze? Jechałem jakiś czas temu do pracy o godzinie 5:40. Koszt 36 zł za 6 km gdzie kolega z pracy przyjechał BOLTEM za tą samą odległość zapłacił 15 zł. Jaki problem Panie taksówkarzu przejść do BOLTA czy UBERA?
Podatki18:28, 15.10.2024
Ile Vatu płaci MPT i inne tego typu od swoich usług? Czy też jak BOLT 8 procent czy też nie? Ile podatku dochodowego płaci MOT i inne tego typu procent? Czy też może są na ryczałcie i płacą grosze?
DPD18:29, 15.10.2024
Szukamy pracowników do pracy. Mogą być było wojskowi i milicjanci, praca przy załadunku
Emeryt12:11, 17.10.2024
Jestem zainteresowany...
Ubawiony55 18:31, 15.10.2024
Nikt wam tyle nie da co QQ obieca. Obniżyć ceny za kurs zwłaszcza po 22 - ej oraz w 2 ej strefie i będzie zysk.
Kompromitacja18:34, 15.10.2024
10 zł za trzaśnięcie
4 zł za kilometr
6 zł za kilometr w drugiej strefie
A po 22 w dni robocze i święta
8 zł kilometr
II strefa 16 Zł kilometr
Kierowcy to milicja, ubecja, ORMO, wojsko z brzuchami któryż zapisywało się do tych służb w czasach... Solidarności...
Ztx18:57, 15.10.2024
W 2023 roku ITD odebrała firmie bolt koncesję na przewozy osób z powodu niezgodnego z kodeksem pracy zatrudnienia pracowników. To co jeździ po Włocławku to stworzone przez Bolta spółki córki. Zatrudniają tak samo jak pierwowzór. Tyle że nikogo to już nie interesuje. Złote życie taksówek we Włocławku skończyło się po zakończeniu budowy azotów i wyjeździe zatrudnionych przy budowie obywateli Wielkiej Brytanii. Bolt wykończy taksówki bo stosuje ceny dumpingowe. Opanuje rynek i podniesie ceny do poziomu takiego że wspomnicie ceny nieistniejących już taksówek. Jak widzę pędzącą taksówkę bolt zachowuję szczególną ostrożność, wymuszenia pierwszeństwa, slalom między samochodami to norma. Jeden nawet potrafił jeździć z klientem na dwóch kołach odjazdowych założonych z przodu. Kierowca za kurs dostaje grosze, nie odkłada na opiekę zdrowotną i emeryturę. Kiedyś też się zestarzeje i wyciągnie rękę do państwa, daj bo ja nie wypracowałem emerytury. Kierowcy taxi nie zarabiają kokosów, dużo poniżej pensji minimalnej. A że młodzi nie idą do tego zawodu to właśnie efekt zarobków.
IS19:37, 15.10.2024
Za przejazd taxi z Zawisla na Południe płaciłam 70 zl a boltem 20zl. Oba przejazdy w sobotę w nocy wiec o tej porze drożej ale 70 zl to przesada. Wiec świetnie ze w końcu sa ubery .
prawko z chipsów19:50, 15.10.2024
biedabolt na chama pod prąd
Pasażer 19:59, 15.10.2024
Byliście monipolem6w mieście, ustawialiscie własne ceny, jak na Włocławek 12 zł za "trzaśnięcie drzwiami" to chyba jakiś żart! Jeżdżę wielokrotnie Biletem i nigdy nie płaciłem 3 zł za te Wasze 3-5 km. Macie konkurencję po prostu. A my w końcu możemy zdecydować czym chcemy jechać. Dziękuję
Taksi21:21, 15.10.2024
Dwa razy jechałam MPT. Taksówkarz nie miły, całą drogę jeden temat: polityka, która to partia nie dobra, krzyczał na polityków. Aż uszy więdły. Nie polecam. Wolę jeździć BOLTem, tanio i kierowcy nie krzyczą i nie poruszają tematu polityka
no22:03, 15.10.2024
TRAFIŁEŚ NA BYŁEGO PAŁOWEGO ALBO TREPA Z WOJSKA
Pierwszynews22:27, 15.10.2024
Niestety nie zgodzę się Panie Syska. Po pierwsze w dużych miastach nie ma czegoś takiego ze się zabrania taksówkarza jeździć na aplikacji. Są to tzw. Taksówki hybrydowe, kto chce może jeździć na apce i korpo go rozlicza także może brac ze słupka tylko w tym mieście kara za to wyrzuceniem z korpo. Pytanie dlaczego? Bo jeden zarobi, drugi nie? Czy może zbyt luksusowymi autami jeżdżą taksówkarze. Bo nie widzę sensu ekonomicznego jeździć autem z 3 litrowym dieslem pod maska w mieście takim jak Włocławek. Każdy patrzy na to aby było tanio pod katem eksploatacji. Może dlatego ze większość aut się nie kwalifikuje rocznikowo? Może to ze starszej osoby nie nauczy się obsługi aplikacji która jest prosta w obsłudze. Po drugie jakos nie słyszałem o wypadkach o których Pan wspomniał. Były dwa nie z winy kierującego boltem wiec proszę odświeżyć informacje i nie szerzyć dezinformacji bo to nie ładnie tak jak manewry które wykonują kierowcy taksówek, o chamskich i pretensjonalnym tonie rozmowy taksówkarza do młodego kierowcy bolta nie wspomnę a byłem świadkiem. Może tak uderzyć się w pierś i pomyśleć co poszło nie tak ze strony korporacji? A potem plakac ze rynek się zmienia i każdy wybiera to co lepsze. Dawniej taksówkarz wybierał klienta teraz klient wybiera taksówkarza (lub środek lokomocji). Po trzecie proszę się doinformować jakie są podstawy zatrudnienia w firmie współpracującej z boltem uberem czy free now i pisać prawdę. Pozdrawiam bez odbioru.
KiErOwCa23:02, 15.10.2024
No tak taksówką do strefy brzeskiej 120 zł a boltem to niecałe 40 zł
anty złotówa23:03, 15.10.2024
Stare złotów, nie płacą ZUSu, może jedynie składkę zdrowotną, jeżdżą na ryczałcie i w związku z tym praktycznie nie płacą podatków. W taksówkach UBole, milicjanci itp. smród tanich fajek i potu. O kulturze nawet nie wspomnę. Znajomość miasta owszem mają ale właśnie jeżdżą na pamięć. Czas był najwyższy żeby weszła konkurencja. Walczcie jakością i ceną a nie darciem ry...a że tamci są tańsi, że młodzi.
Kutacz23:55, 15.10.2024
Kurs z wwk do cyprianki, niecałe 12km, 80 zł i o fakturze zapomnij, ha tfu złotówiarze
Rozczarowany taxi00:02, 16.10.2024
Często poznym wieczorem czy swieto nie mogłem dodzwonić sie do taxi a na aplikacje moment no i taniej. XXI w koniec na rynku z monopolem i tak dziw że tak długo wytrwaliacie bez konkurencji
Obywatel 00:03, 16.10.2024
Jak by państwo nie wiedzieli to Pan Józef Syska jest byłem Ubekiem. Miałem okazją osobiście usłyszeć jak to za komuny "robił porządek" . Obecnie MPT jest jego własny folwarkiem wyrzucanie taksówkarzy, straszenie, pogróżki, podwyższanie składek miesięcznych z niewiadomo jakich przyczyn i oczywiście nikt nie wie co za te pieniądze pan Syska robi. Metody typowo ubeckiem jak widać przekłada na demokratyczny kraj. I ten Pan teraz się oburza że panuje wolny rynek i demokracja możemy sami zdecydować za ile chcemy jechać A nie korzystać z komunistycznych cen wszędzie tych samych...
Ola z Bolta00:05, 16.10.2024
Wreszcie konkurencja zawitała do miasta. Co jest plusem Bolta czy Ubera- możliwość śledzenia pojazdu, płacenie karta w aplikacji, możliwość zamówienia samochodu dla większej ilości osób, możliwość przewozu zwierząt. Minusy często kierowca odwołuje kurs. Plusy taxowek nie stwierdzam. Minusy mało dyskretni i wszystko wiedzący kierowcy, brak możliwości śledzenia trasy, problem z płatnością karta, brak podania ceny kursuprzed jazda,za każdy razem inna cena jazdy na tej samej trasie, problemy z przewozem zwierząt.
Zdecydowanie wybieram Bolta
Zyrt10:15, 16.10.2024
Pizzę też wybieraliście, wszystko do czasu.
Kiedys taksówkarz06:46, 16.10.2024
Tak się kończy zmowa cenowa "Zrzeszenia" i MPT. Myśleli, że kontrolują rynek taxi we Włocławku i się nagle okazało, że są z ręką w nocniku. Nawet bez promocyjnych zniżek BOLT jest o wiele tańszy i co najważniejsze widzę przed wykonaniem usługi ile zapłacę. Z tymi składkami na ZUS też niepotrzebny krzyk. Większość to emeryci, w tym policyjni emeryci, pewna część cwaniaków kupila sobie kiedyś za grosze hektar ziemii pod Włocławkiem i śmigają na KRUSie. A Ci którzy sobie nie radzą w tej branży przecież nikt nie trzyma na siłę w dryndzie. Niech handluje warzywami na Kaliskiej albo tyra na etatcie. Wolny rynek prosze Państwa!
Włocławek_klient08:07, 16.10.2024
To może jednak przyjrzeć się konkurencji, gdzie zredukowała swoje koszty i czas wprowadzić plan restrukturyzacji, czasy monopolu mijają i zmowy cenowej, czas się dostosować, a nie płakać. Wile branż z tym się zetknęło, e które się nie dostosowały zniknęły z rynku, to kapitalizm.
Kate08:12, 16.10.2024
Nie ubliżając nikomu:
- ceny włocławskich taksówek są naprawdę dość wysokie
- nie ma presji, przyjęcia jakiś norm - w efekcie bywa w taksówce przykry zapach, nie zawsze czysto; głośne disco polo (nie każdemu to odpowiada wbrew przeświadczeniu pana kierowcy)
- w boltach jest czyściutko, przyjemnie
Przykro to mówić, ale zamiast protestować, należy przyjrzeć się konkurencji, wdrożyć pewne zmiany, myśleć, analizować, robić promocje, zachęcać...
Są taksówki, gdzie auta i panowie kierowcy naprawdę na wysokim poziomie, ale politykę cenową należy mocno przemyśleć.
a cwaniaczki08:32, 16.10.2024
dyspozytorką nadal pod stołem czy nadgodziny opodatkowane ???
Klient Bolt09:08, 16.10.2024
Zdecydowanie cieszę się i polecam korzystanie z przejazdów bolt. Samochody nowe, zawsze schludne i czyste w środku, zero komentarzy odnośnie polityki. Młode, pozytywne osoby. I szczerze bezpieczniej czułem się nie raz jadąc z kierowca Bolta niż z taksówkarzem.
Cena? Cena też swoje robi.
Artykuł też ciekawy, czemu nie przytoczycie tutaj statystyki zdarzeń drogowych swoich kierowców, a skupiacie się konkurencji?
Mało tego, wszystkie sytuacje drogowe kierowców Bolt nie były spowodowane ich winą, a innego uczestnika ruchu. Kto chce dotrzeć do informacji, ten wie. Od lat mieliście monopol na przejazdy i cenę, teraz pojawiła się konkurencja i jest problem.
Haha09:10, 16.10.2024
Poczekajcie jak niedługo FreeNow wejdzie :-)
Pierwszynews11:47, 16.10.2024
Niestety, póki co ma wejść ponownie UBER.
AntyZłotówa12:33, 16.10.2024
FreeNow obecnie bankrutuje więc wątpie że wejdzie
Kara Boska13:20, 16.10.2024
Lata wspierania sldowców i tych wszystkich hupałopodobnych wytworów, nie szkoda mi Was
Uber Bolt17:03, 16.10.2024
Bardzo dobrze, że w końcu u nas w mieście się pojawił Bolt i Uber.
Taksówkarze zawsze jeżdżą jak " królowie", pchają się i wymuszają bo co ? Oni mogą ?
Za trzaśnięcie drzwiami 10zl? Przecież to gruba przesada! Gdyby mieli normalne ceny to mieliny klientów no ale niestety. A płacić ZUS niestety musi każdy na własnej działalności nie tylko taksówkarze.
Co do młodych ludzi, którzy jeżdżą Uberem czy Boltem - bardzo dobrze niech pracują, nie tylko starzy mogą dobrze jeździć a młodzi też muszą zacząć pracę i nabyć umiejętności!
Jestem jak najbardziej za ! ;)
Xxxx17:13, 16.10.2024
Ja się boję jeździć z dziadkami po 60. Ledwo na oczy patrzy , ledwo z samochodu wysiada , o refleksie nie wspomnę. W pewnym wieku powinno się zabierać uprawnienia
Marek Towarek 18:00, 16.10.2024
Powinniśmy utworzyć jakąś grupę na facebooku w celu wsparcia młodych bolciarzy, walczących z komunistyczną mafią starych złotówkarzy. Może liczba komentarzy tutaj dotrze do tych starych *%#)!& jeżdżących na taksówce wszyscy są przeciwko wam i jeżeli kogoś się pozbędziemy z Włocławka to waszej PRLowskiej elity
Jestem 21:49, 16.10.2024
Kwestia czasu jak taxi się wykruszy a wtedy oni też podniosą swoje stawki przecież o to w tym chodzi o kasę .
Taxi22:13, 16.10.2024
We włocławku 80% kierowców taxi to psiarnia i to oni popsuli rynek zaniżali kursy bo nie płacili złodziejskiego zusu i to oni teraz narzekają na ubery zobaczcie jak to dobrze odebrać innemu pracę oddajcie 13stk i 14stki wtedy narzekajcie już was czy psy miną
Czolem23:18, 16.10.2024
Musialem wziac taxe bo bym się spóźnił na mature. Z kazika na południe 23zl xDDD z 3 lata temu, nie wiem jak teraz ceny.
Oni sie dziwia ze swoimi cenami , ze uber czy bolt maja przewagę
Marudny66605:35, 17.10.2024
W końcu da się jeździć dużo taniej:)
Seriessssss12:18, 17.10.2024
Panowie taksówkarze, musicie nadążać za zmieniającymi sie warunkami na rynku. W każdej branży walczy się o klienta. Stoicie na postoju i macie czas żeby stworzyć jakiś pomysł na zatrzymanie podróżnych. Ruszyć głową a nie płakać. W innych branżach to ludzie myślą i kombinują żeby tylko być przed konkurencją a Wy płaczecie jak dzieci.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
4 17
Zapłać za mnie ZUS to opuszczę