Mieszkańcy Włocławka sprzeciwiają się wariantom W2 i W4 trasy S10, które przebiegają przez ich tereny. Podczas spotkania z przedstawicielami GDDKiA wyjaśniono, jakie trudności wiążą się z wyborem najbardziej odpowiedniego przebiegu drogi.
W środę, 27 listopada przed Urzędem Miasta we Włocławku odbyła się pikieta mieszkańców, którzy wyrazili swój sprzeciw wobec planowanych wariantów trasy S10.
Protestujący wskazują na poważne konsekwencje związane z przebiegiem drogi przez tereny ogródków działkowych „Tajemniczy Ogród” oraz sąsiednią zabudowę mieszkaniową.
[ZT]74158[/ZT]
Warianty W2 i W4 budzą sprzeciw przede wszystkim ze względu na przebieg drogi przez tereny ogródków działkowych oraz bliską odległość od zabudowy mieszkaniowej. Lech Jaworski, mieszkaniec Zazamcza, wskazuje na poważne konsekwencje dla włocławian.
Drugi wariant przechodzi przez nasze ogrody działkowe "Tajemniczy Ogród" i z boku są jeszcze domki jednorodzinne, gdzie ludzie częściowo będą mieli albo przy samej trasie, albo będą wyburzone i dalej są nasze bloki. Będzie to raptem no 600 m. Jak wiemy, 40 tys. samochodów ma przejeżdżać na dobę
- podkreśla.
Działkowcy, którzy od lat korzystają z zielonych terenów, nie zgadzają się na ich likwidację.
- Jesteśmy działkowcami po 40-50 lat niektórzy. Dzieci przyjeżdżają do nas do ogrodów w lato. Jak można zlikwidować takie cudowne miejsce? Tym bardziej, że jest alternatywa - dodaje Jaworski.
Działkowcy zwracają uwagę na znaczenie ogródków działkowych jako zielonych płuc miasta. Grażyna Rusicka, wiceprezes okręgu Polskiego Związku Działkowców, tłumaczy:
- Włocławek to jest miasto starych ludzi, miasto się starzeje. Ogrody działkowe służą jako zielone płuca miasta. Na terenie mamy 35 ogrodów i to są jest jedyne zielone płuca dla miasta Włocławka. Ogrody te, które mają być zlikwidowane, to są działki z 35, 40 i 50-letnią swoją działalnością, więc dlaczego mamy to oddać, żeby zyskać coś, z czego miasto nie skorzysta, ani my, działkowcy. Nadal będziemy mieli smród. I tak nas już trują azoty, a co dopiero spaliny - zaznacza Rusicka.
Ewa Malinowska, prezes ROD „Tajemniczy Ogród”, wskazuje na brak reakcji ze strony władz.
- Od maja pisaliśmy listy, żadnych odpowiedzi nie dostaliśmy. Do tej pory nie dostałam pisma ani od pana prezydenta, ani z Generalnej Dyrekcji - mówi szefowa ROD „Tajemniczy Ogród”.
Mieszkańcy podnoszą również kwestie związane z natężeniem ruchu w mieście, które ich zdaniem po realizacji planowanej trasy jeszcze się pogorszy.
- Gdyby był wjazd na most z Toruńskiej, to jak ten ruch będzie gęsty na Toruńskiej. Przecież w tej chwili, jak z Anwilu wyjeżdżają samochody, to nie idzie się w ogóle ruszyć. Teraz jakby nam jeszcze samochody jeździły, to sobie nie wyobrażamy, jak będzie zakorkowana ulica Toruńska
- zauważa Lech Jaworski.
- Jeżeli ktoś chce wyjechać z ulicy Hutniczej na Okrzei i dojechać do ronda Wronia, jedzie 40-45 minut. Takie jest natężenie ruchu przez miasto, a jeżeli nam jeszcze dołożą tą drogę szybkiego ruchu, nadal pozostanie uciążliwość dla mieszkańców
- podkreśla Grażyna Rusicka.
Protestujący podkreślają, że proponowane ekrany akustyczne nie rozwiążą problemu zanieczyszczeń i hałasu. Zdaniem mieszkańców najlepszym rozwiązaniem byłby wariant W1, który omija tereny zamieszkałe i zapewnia mniejszy konflikt społeczny.
- Trzeba po prostu myśleć. To jest kompletnie paranoja, co chcą zrobić - podsumowuje Lech Jaworski.
Podczas spotkania w ratuszu, Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowej i Autostrad, odniósł się do obaw mieszkańców i tłumaczył aktualny stan prac oraz proces konsultacji.
Dyrektor wyjaśnił, że w wyniku dotychczasowych konsultacji, które objęły mieszkańców i samorządy, zaproponowano wariant 4 jako preferowany dla regionu.
W ramach konsultacji społecznych, które miały miejsce, został zaproponowany wariant 4 dla naszego regionu, gdzie samorządowcy, którzy zostali zaproszeni przez mnie i wojewodę do Urzędu Wojewódzkiego 27 września, mieli możliwość wypowiedzenia się w tym obszarze. Rekomendacja większości samorządów była pozytywna
- mówił Borowiak.
Dodał jednak, że proces decyzyjny wciąż trwa.
- Oczywiście dajemy taką szansę i nie zamykamy jeszcze się na żaden dialog ani z mieszkańcami, ani samorządowcami. (...) Nie jesteśmy dzisiaj przed jeszcze żadnym wyborem, tylko i wyłącznie rekomendujemy, i wskazujemy, że wariant czwarty jest wynikiem tych prac. Natomiast w dalszej konsekwencji i tak pracujemy na temat 3 wariantów, które które dzisiaj są cały czas w grze
- zaznaczył.
Borowiak podkreślił, że prace nad przebiegiem trasy są skomplikowane ze względu na różnorodne uwarunkowania terenowe.
- U nas determinantą dla przebiegu odcinka, który przebiega przez Wisłę i przez Włocławek, jest oczywiście Wisła. Bliski obszar DK91, w międzyczasie tory kolejowe i bocznica z 12 torami, obszar Natura 2000 i wszystkie te elementy musimy zebrać i zmieścić się z drogą - tłumaczył.
Borowiak wyjaśnił, że nic nie jest przesądzone.
- My nie mówimy, że wariant pierwszy nie będzie brany pod uwagę, bo jeszcze przed nami tak naprawdę jest analiza wielokryterialna, która będzie pokazywała, który wariant dopiero będzie de facto rekomendowany do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - zaznaczył.
Dyrektor odniósł się także do trudności związanych z innymi wariantami.
- Możemy przybliżyć się do Włocławka wariantem trzecim, ale on jest 500 metrów od wieżowców. Warianty 2 i 4 to 800 metrów, a pierwszy, blisko Anwilu, powoduje i tak wysiedlenia - mówił Borowiak.
Dodał również, że mieszkańcy Gminy Fabianki są przeciwni wariantowi 1, co dodatkowo komplikuje sytuację.
Dyrektor GDDKiA podkreślił, że prace nad wyborem ostatecznego wariantu wciąż trwają, a kluczowe będą kolejne konsultacje.
- Przed nami jest szereg prac. Przede wszystkim my musimy tu zakończyć te spotkania. Dzisiaj we Włocławku i trzeciego i 3 grudnia spotkamy się z mieszkańcami. Fabianek tam sobie zawiązały 2 stowarzyszenia - zapowiedział.
W trakcie spotkania obecny był także prezydent Włocławka, Krzysztof Kukucki, który odniósł się do kwestii wyboru najkorzystniejszego wariantu z punktu widzenia miasta.
Po pierwsze, chcę zwrócić uwagę, że na sali byłem 2 minuty przed czasem, więc te oczekiwania były trochę przedwczesne. No i to są konsultacje społeczne, więc to jest czas, kiedy inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, będzie wsłuchiwał się w postulaty mieszkańców. Oczywiście zawsze tak jest, że najbardziej zaangażowani są ci mieszkańcy, których bezpośrednio inwestycja dotyczy, więc bardzo chętnie też będę słuchał. Ja jestem po stronie mieszkańców
- mówił prezydent.
- Mamy przygotowaną przez poprzedniego prezydenta koncepcję budowy mostu, który wpisuje się w projektowany układ komunikacyjny naszego miasta. Gdybyśmy merytorycznie tylko i wyłącznie mieli do tego podchodzić, to pewnie możliwość zrealizowania przez inwestora zewnętrznego, jakim jest GDDKiA, inwestycji za ponad pół miliarda złotych, z której mogliby skorzystać mieszkańcy, to jest kluczowe
- wyjaśniał Kukucki.
Kukucki odniósł się także do czwartego wariantu, który powstał na etapie rozmów z samorządami.
- Czwarty wariant nas nie dotyczy - mówię o Włocławku. Dlatego, że ten czwarty wariant jest wytyczony poza granicami administracyjnymi miasta. Pytanie, do którego wariantu, który przechodzi przez Włocławek, ten czwarty wariant się wepnie? On może być wpięty w drugi i w trzeci wariant
- mówił prezydent.
Dodał także, że wariant W1, który wskazują niektórzy mieszkańcy, nie jest preferowany przez inwestora z powodu trudności środowiskowych:
- Z tego co słyszę od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych, i też będę chciał, żeby to wybrzmiało, na ile realny w ogóle jest ten wariant przy Anwilu. (...) słyszę od inwestora, że on jest z powodów środowiskowych nierealny
Na zakończenie Kukucki podkreślił, że miasto nie ma jeszcze ostatecznego stanowiska w sprawie wyboru wariantu.
- My jesteśmy wciąż przed wyborem. Dobrze by było, żeby mieszkańcy mieli pełen obraz sytuacji. O to na pewno będę zabiegał dzisiaj - podsumował prezydent.
Creator17:36, 28.11.2024
Pogonić tych samolubnych wsteczników, miasto wymiera i potrzebuje tej trasy !!!
Normalny17:44, 28.11.2024
Te działki powinny być zburzone w cholerę, nie ma zgody na blokowanie rozwoju miasta. Lud się darł, że on nie chce mostu, a w tym czasie po kilka aut i narzekanie na korki. Poszli w cholerę
GG🤮🤮01:47, 29.11.2024
Niech tobie p ajacu 40 tyś. pojazdów na dobę przejedzie przez duży pokój w mieszkaniu to może zrozumiesz o bo chodzi
Energetykow17:51, 28.11.2024
Szkoda że tak żywiołowo nie protestowali na stan energetyków,kiedy remont,kiedy tunel kiedy wyjazd z promiennej na Toruń ,zaznaczę to skansen z leśnymi ludkami,won do Ciechocinka stare ramole
Mieszkaniec Toruńdsk16:26, 29.11.2024
Obwodnica miasta jest budowana od bardzo dawna i nie wiadomo kiedy jej koniec, a już dawno powinn być połączone Południe z Toruńską i jak by to zmnieszyło korki ruch od Kruszyńskiej do Turuńskiej okolice giełdy samochodowej. Obawiam się że dojdzie do tego że nie będzie drogi i nowego ,mostu bo tu się nie podoba działkowiczą i poszli okupywać UM Przy Anwilu SA się nie da bo tory manewrowe i zakłady pracy przy Wiśle obszar Natura 2000 po drugiej stronie od nowej pętli Łęg Witoszyn Kolonia jest też obaszarem natura 2000 most i droga by wychodziły na dawny po ewanangelicki cmentarz oraz mogiłe jaka się tam znajduje z poległych Polaków obronie Włocławka 1920.
Edward17:56, 28.11.2024
Do pana Hołowni napiszta to wykształcony madry człowiek to na pewno pomoże 👍
Niech żyje pan Hołownia
Niech żyje 3 droga
***19:28, 28.11.2024
Media aż huczą o wykształceniu i pędzie do nauki w Collegium Tumanum
witz220:10, 28.11.2024
Czy 3 droga (tak piszesz), to jest kolejny wariant trasy S10? Jeszcze o nim nie słyszałem.
no more roads18:15, 28.11.2024
Nie budować wcale. Naród na rowery, a nie po trzy auta w rodzinie, na dodatek poniemieckie graty. Jednego rozpirdolonego mostu nie potrafią utrzymać, a mażą o drugim złomie.
Baletnica18:21, 28.11.2024
Cyt: Ja jestem po stronie Mieszkańców. - kon. cyt.
----
W każdym aspekcie samorządowym?
🤠🤠 😎😀
Uśmiechnięta Polska 18:29, 28.11.2024
A czy w ogóle są pieniądze na budowę tej drogi w kraju gdzie "piniędzy nie ma i nie będzie"? Tak pytam, bo dla powidzian też miały być, a wyszło jak wyszło❗
Her Tusk mówił, że w Europie nikt go nie ogra. Dzisiaj się dowiedzieliśmy, że nawet nie musiał! Chociaż po powodzi przyjechała osobiście Ursula i obiecała pieniądze na odbudowę to Polsce zostało właśnie przyznane 0 € (słownie: ZERO).
Niemcy dostały 112 mln €, a Polska nawet wniosku nie złożyła - piszą dzisiejsze media. ❤️
bOb18:45, 28.11.2024
Szkoda mi ciebie. Ile musi być w tobie zawiści do innych ludzi, którzy nie myślą tak, jak byś sobie życzył. Zapomniałeś, że Polska zawsze składała się z różnorodnych nacji i światopoglądów, to nasza historia, to nasza tożsamość i nikt tego nie zmieni. Nawet PiS .....
re re19:47, 28.11.2024
Z Funduszu Solidarności z powodu naprawy klęski powodzi z UNI - Niemcy dostały 112 milionów € , Włochy dostały 4 miliony € dla powodzian, a Polska dostała 0 € - bo Polski nikt w UNII nie ogra, jak zapewniono Polaków ;
Póki co - UNIA dziennie potrąca Polsce 500 tys. € tytułem naliczonych kar które swego czasu najróżniejszymi rezolucjami niemal na kolanach wybłagała w Unii tzw. totalna opozycja z powodu wyimaginowanego braku praworządności w Polsce.
wystarczy nie kraść21:44, 28.11.2024
UE przeznaczyła z funduszu spójności 10 miliardów EUR . na fundusz dla powodzian . Polska z tego funduszu otrzymała 5 miliardów EUR. A co to za prasa podała taką wiadomość Rzeczpospolita , DGP , Money PL , Puls Biznesu , Bankier pl. ??????
???22:10, 28.11.2024
5 Miliardów 🤣 No, poleciałeś grubo. Ale rzeczywiście, Donald i Ursula obiecali tyle na konferencji 19 sierpnia. Euractiv.pl napisał o tej obietnicy "Fejkt tygodnia". Money.pl napisał: "To kapiszon. To nie są nowe pieniądze". 5mld to pieniądze, których Polska nie wydała i zostały one wyłączone z procedur unijnych i przeznaczone miały zostać na odbudowe. Wszystko!
Żadnych nowych pieniędzy Polska nie dostała, bo rząd o nie nie zawnioskował.
Wyłącz tvn❗
rebobik09:10, 29.11.2024
Możesz nam wytłumaczyć ,co PIS ma wspólnego z pomocą powodzianom 2,5 miesiąca po powodzi śmieszny człowieczku?
Aza18:39, 28.11.2024
Najpierw 3 propozycje do rozważenia, ale Fabianki nie zgodziły się na żaden z tych wariantów, to powstał specjalny dla nich, o którym nikt z zebranych wcześniej nie wiedział, widać, że wójt potrafi zadbać o swoich mieszkańców, w przeciwieństwie do prezydenta Włocławka. Jak może przechodzić droga ekspresowa przez osiedla, a powinna być wyprowadzona z miasta, co to za władza, która działa przeciw mieszkańcom, na ich szkodę
Łaskawca19:24, 28.11.2024
...a przecież tak prezia mnóstwo mieszkańców chwali. 😀
Że ciągle jest na ulicy, oglądając Miasto.
dede19:43, 28.11.2024
Nie wprowadzaj w błąd. Wariant czwarty na terenie gminy Fabianki (nie licząc krótkiego nowego fragmentu omijającego Witoszyn łączącego z wariantem W2 we Włocławku) pokrywa się z wariantem W1 więc jego przebieg był znany już wiosną a nawet wcześniej, tylko wtedy nie nazywał się jeszcze W4.
prof21:23, 28.11.2024
dede bajki opowiada. Wariant 4 pojawił się niedawno, a konsultowany był we Włocławku po raz pierwszy
Frak22:29, 28.11.2024
Co ty wypisujesz? Fabianki w ankietach wypowiedziały się za W1. Włocławek chciał W2 lub W3 (wbrew garstce mieszkańców), więc mamy kompromis - W4, który spełnia oczekiwania zarówno mieszkańców Włocławka, jak i gminy Fabianki, omija Witoszyn z Bogucinem i minimalizuje ilość domów do wyburzenia. Wszyscy powinni być zadowoleni, no może poza działkowcami, ale czym jest 40 mikrodziałeczek z altankami na grabie przy 20-u domach z dużymi ogrodami?
ziom22:46, 28.11.2024
wariant 4 który omija większość obszarów zabudowanych (Bogucin, Witoszyn) ok - ale dalej droga powinna być poprowadzona tak żeby wyprowadzić tranzyt z miasta. tylko u nas czerwony kmiot chce wpuścić z rykiem i smrodem 40 tys, pojazdów na dobę
dede00:38, 29.11.2024
do prof: tak, pojawił się niedawno ale to jest hybryda wariantu 2 i 1, a ich przebiegi były znane. Nowy fragment trasy to tylko krótki odcinek od węzła na Zawiślu w wariancie W2 przez las do wariantu W1 za Witoszynem. Wystarczy porównać mapy (wersje z I jak i z II tury konsultacji są dostępne na stronie GDDKiA) a nie zarzucać komuś opowiadanie bajek.
Fabianek07:39, 29.11.2024
Jak już coś to nikt w samych Fabiankach mówię tu o miejscowości a nie gminie, wariantu W1 i W4 nie akceptuje. Wariant W4 dla samych mieszkańców miejscowości Fabianki a także Chełmica Duża, Świątkowizna, itd. jest nieakceptowalny i na obszarze tych miejscowości niczym się nie różni od W1, oba te Warianty są nie do zaakceptowania.
RE: Fabianek09:11, 29.11.2024
A proponowaliście w ankietach lub Wójtowi jakieś rozsądne warianty, czy po prostu chcieliście wpuścić ekspresówkę do Bogucina i Witoszyna na zasadzie "niech burzą twój dom, a nie mój"?
Uśmiechnięta Polska 18:41, 28.11.2024
Niemcy przejmą także niedługo polskie porty - pisze Puls Biznesu. Port Szczecin ma przejąć niemiecka grupa Rhenus. Port w Gdyni ma trafić w ręce konsorcjum Vittera i Copenhaga Merchants. Puls Biznesu przypomina, że dotychczasowe próby były blokowane przez polski rząd. Tym razem, żeby "nie wywoływać gniewu elektoratu" transakcje mają zostać zrealizowane po wyborach prezydenckich - informuje Puls Biznesu. ❤
Wikary18:47, 28.11.2024
Błoto w głowie, zamiast mózgu. Ile ci płacą za te narzekanie, za ten hejt?
re19:32, 28.11.2024
Od czerwca nie będzie prezydenta RP z PIS-u i nikt nie będzie przeszkadzał i blokował
re❤️20:30, 28.11.2024
Od maja dopilnujemy żeby nikt piachu w tryby nie rzucał, bo nie będzie prezydenta RP z PIS-u blokującego nasze działania .
Tony 19:49, 28.11.2024
Niech trasa idzie przez obsrany włocławek
Ty😂😂21:42, 28.11.2024
Sam jesteś obsrany gamoniu
Wnioski 19:51, 28.11.2024
Tylko most blisko obecnego i zjazdy na Toruńskiej i Zawiślu oraz Bogucin Fabianki.
To będzie alternatywa dla ruchu po moście stalowym przy Katedrze.
ziom 22:51, 28.11.2024
alternatywa to most poza miastem - tiry ominą tamę, północ udająca się do autostrady, torunia lub fabryk typu anwil pojedzie przez nowy most s10 i 2 mosty we włocławku: rydza i tama wtedy zostaną rozkorkowane
re ziom09:52, 29.11.2024
We Wloclawku nie ma przeprawy dla tirów (z pełnym ładunkiem) most 15t. tama 30t.
Mieszkaniec Zazamcza20:01, 28.11.2024
W tym artykule są same bzdury. 40 minut z Toruńskiej do Kruszyńskiej ciekawe czym? Najlepiej zamknąć miasto, ogrodzić murem i niech wymierają, a później będzie można zaorać i wybudować na nowo. To niestety jedyne wyjście, miasto bez perspektyw, sami starcy i patologia, szkoda że na własną prośbę.
no protest20:38, 28.11.2024
W Berlinie Zachodnim przez miasto przebiegają autostrady - atobahny i tam nikt nie protestuje, może dlatego że rozumieją cywilizacyjny rozwój aglomeracji miejskiej także w kontekście 'krwioobiegu miejskiego" arterii komunikacyjnych.
Jakko21:45, 28.11.2024
Niech nam jeszcze zbudują Bramę Brandenburską i osiedlą z 5 mln ciapatych, to wtedy będziemy się porównywać do Berlina.
Oj09:53, 29.11.2024
Tu jest Polska nie malpigrod
Vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv20:40, 28.11.2024
To lepiej komuś rozwalić nowy dom niż ogródki działkowe? Starzy egoiści
Matka21:31, 28.11.2024
Byś się z dziwił ile ludzi młodych ludzi z dziećmi posiadają ogrody działkowe. Wszystko jest ważne jak Twój dom jak te ogrody .
RE:07:22, 29.11.2024
Poprawka: "starzy i młodzi egoiści".
no more roads21:16, 28.11.2024
wszystkim palca w życi nie potrzymasz. Grzą z kuku mają biznes więc szczują na wariant jak najbliżej istniejącego mostu. Prawdziwie, aby na niego wjechać trzeba ślimaki zaliczyć, za torami na zazamczu lub w witoszynie łęgu. Automobilisto, będziesz tyle kręcił, na grzyby. Pod pretekstem kolejnego mostu i *%#)!& przy okazji kasy, mają gdzieś działkowców, ekologie, nawet na pieszo po takim moście do roboty w anwilu się nie przejdzie. Rowerem nie. WIĘC NA GUJ NAM TAM KŁADKA.
Zdziwienie21:19, 28.11.2024
Mówiąc szczerze dziwię się protestom starszych osób w wieku emerytalnym, bo chociaż budowa drogi ekspresowej S10 realizowana jest w ramach Rządowego Programu Dróg Krajowych , to jednak szybko we Włocławku nie powstanie.
W pierwszym etapie będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej i terminem wykonania do końca 2026 r, zaś pozostałe połączenia także z regionem Kujawskim planowane jest do 2030 r./33 r. w założeniach z korelacji połączeń w Kraju z CPK w Baronowie
prof21:32, 28.11.2024
I tylko we Włocławku wpadli na pomysł poprowadzenia S10 przez środek miasta. Trasy którą na dobę przejedzie więcej samochodów niż obecnie porusza się po Włocławku. Kupują elektryczne autobusy, samochody, wymieniają piece w walce o czyste powietrze a tu wpuszczą do miasta 40 tys samochodów na dobę.
re prof.10:07, 29.11.2024
Wyjaśnij mi gdzie tam jest środek miasta, chyba że te ogródki działkowe to jest centrum. Przez środek miasta przebiegała DK91 ale dzięki autostradzie ruch tranzytowy jest mniejszy, podobnie będzie z S10.
Jakko21:46, 28.11.2024
Chromolić te ogródki. Domy są ważniejsze.
Trybs21:53, 28.11.2024
Powstał W4, omija zabudowania mieszkalne, więc pasuje. Dziady z Włocławka chciałyby ludziom burzyć domy żeby sobie posiedzieć w ogródku. A wiecie, że każdy dom też ma swój ogród i zwykle większy i ładniejszy od tych na Rod? Kupcie sobie działki na Rybnicy i dajcie ludziom żyć.
Tomek23:07, 28.11.2024
W4 dobry tylko dla Bogucina, nie dla Fabianek.
GG🤮🤮01:49, 29.11.2024
W 4 dobry dla Bogucina nie dla Włocławka.
RE: Tomek07:27, 29.11.2024
Tomuś, wyniki ankiet zostały przedstawione na spotkaniu w UM, więc nie wypisuj bzdur. Wcześniej W1 wam się podobał, a teraz przestał?
Gmina Fabianki10:13, 29.11.2024
Mieszkańcy Włocławka zagłosowali za W1, ale mieszkańcy Fabianek nie wliczając Bogucina są przeciwni W1 i W4. Jedynie W3 jest wariantem, który omija pozostałe miejscowości w Gminie Fabianki, ale Bogucin się nie zgodzi, a to oni na razie mają decydujące zdanie o przebiegu drogi.
RE: Gmina Fabianki11:35, 29.11.2024
Gmina Fabianki głosowała za W1. Tak tylko przypominam. W3 natomiast rozjeżdża Bogucin, więc chyba się nie dziwicie, że mieszkańcy Bogucina są przeciwni?
Gmina Fabianki11:52, 29.11.2024
Za W1 głosował Bogucin, a że było Was na spotkaniu najwięcej to już inna sprawa. Pozostałe miejscowości popierają jednak W3. Jedyna szansa, że ludzie poza Bogucinem wreszcie się obudzą i przyjdą 3 grudnia na spotkanie. Nikt się nie dziwi, że bronicie swojego interesu, ale szkoda, że robiliście to po cichu nie zrwacając uwagi na pozostałe miejscowości. Gmina nazywa się Fabianki, a decydować o wszystkim chce Bogucin. Czas może na Gminę Bogucin?
RE: Gmina Fabianki14:24, 29.11.2024
No chyba jednak nie tak po cichu, skoro udało nam się zaktywizować resztę mieszkańców gminy, TVP, senatora i nawet mieszkańców Włocławka. W dalszym ciągu zachęcamy do zakładania stowarzyszeń, żeby móc występować wspólnie wobec polityków, jako forum stowarzyszeń, bo na razie nawet nie ma z kim gadać.
fan PO21:54, 28.11.2024
Uważam że , nie domy , nie ogródki działkowe - najważniejszy jest rozwój miasta i dobro ogółu mieszkańców nie koniecznie tych majętnych właścicieli domów i tych działkowiczów.
Jorg22:34, 28.11.2024
A ty myślisz mopsiarzu, że te domy to ludziom z nieba pospadały? To ich dorobek życia. Nie z zasiłków były budowane i nie z chlania wódy, tylko z ciężkiej pracy przez całe życie. A że są majętni, to przy okazji płacą odpowiednio większe podatki, żebyś mógł siedzieć na zasiłku i wypisywać androny w internecie.
Fantazja02:19, 29.11.2024
Piniedzy nie ma I nie będzie a oni protestują przeciwko wirtualnej drodze to trzeba mieć fantazje albo być cyborgiem tvn i wierzyć w garbate aniołki rudego bereta🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑😇😇😇😇
Kloss07:31, 29.11.2024
Gadaj sobie gadaj, aż ci wjedzie koparka pod dom. Pooglądamy później w TV, jak będziesz się przypinał łańcuchem do drzewa albo kładł przed koparką.
Tomek10:08, 29.11.2024
Tak sobie powtarzaj, a potem część szaleńców przegłosuje Wariant 4, bo reszta pomyśli tak jak mówisz.
RE: Tomek16:53, 29.11.2024
Witoszyn z Bogucinem to szaleńcy, bo nie pozwalają zburzyć swoich domów. No jak tak będziecie rozmawiać, to porozumienia i powodzenia nie wróżę.
Fabianek07:44, 29.11.2024
Jak już coś w samych Fabiankach i mówię tu o miejscowości a nie gminie, wariant W1 jak i W4 jest nieakceptowalny. W4 dla samych mieszkańców miejscowości Fabianki, Chełmica Duża, Świątkowizna itd. niczym się nie różni od wariantu W1. Oba te warianty nie są akceptowalne.
Tomek10:05, 29.11.2024
Oczywicie powtarzałem to już w lipcu, ale Bogucin tego nie rozumie i brnie wraz z Wójtem w wariant 4, tak jakby byli jedyni na świecie i mieli gdzieś resztę mieszkańców Gminy Fabianki. Najwyraźniej mają gdzieś, ale od Wójta oczekiwalibyśmy czegoś innego!
Bogucin11:31, 29.11.2024
Nie, nie rozumiem dlaczego mój dom ma być zniszczony, a nie twój. Jeśli tylko taki mam wybór, to zawsze wybiorę swój dom i swoją rodzinę. I jakoś też nie słyszałem, żeby Fabianki protestowały przeciwko zburzeniu Bogucina i Witoszyna, natomiast widzieliśmy wyniki ankiet.
kamilla08:23, 29.11.2024
trasa S10 przez miasto????? nie godzimy się.......
Tumska Spa08:40, 29.11.2024
To się wyprowadź. Czesc
$Krzypek08:39, 29.11.2024
Ciekawi mnie czy te domy powstały w zgodzie z planem zagospodarowania przestrzennego i pozwoleniami na budowę. Bo lata temu mówiło się że ludzie postawili się tam na zasadach samowoli.
prof08:57, 29.11.2024
Jak dopuszczone do użytkowania to zgodnie z planem inaczej już by były rozebrane. To informacja dla ciekawych , a nie douczonych.
Klops09:26, 29.11.2024
Oczywiście, korytarz włocławski to pomysł sprzed około 2-3 lat, a warianty przebiegu pojawiły się około maja 2024 i stąd taka awantura nawet w sejmiku wojewódzkim. Wcześniejszy przebieg S10 był planowany pod Lipnem i sprawa w ogóle nas nie dotyczyła, ale Gębicka z Wojtkowskim i pewnie Kukuckim na wyścigi biegali po ministerstwach, żeby tylko przeprowadzić drogę przez Włocławek, by potem naopowiadać, że załatwili "trzeci most". Co więcej, województwo tworzy swoje plany zagospodarowania, które nie pokrywają się z planami gminnymi, a w związku z tym, że ostatecznych decyzji o przebiegu trasy jeszcze nie ma, to i nie ma też takiego prawa, które pozwoliłoby na wstrzymanie wydawania pozwoleń budowlanych w całym zagrożonym rejonie.
///$11:55, 29.11.2024
Nie bądź taki ciekawy bo kociej mordy dostaniesz
do Klops09:53, 29.11.2024
Masz rację trzeba wrócić do pierwotnych planów, gdyż wystarczy jak S10 będzie przechodziła w okolicach Lipna i ominie nasze komunistyczne gniazdo we Włocławku - i dla nich też będzie lepiej bo komunizm to zaraza która ich też mogłaby dopaść , a wtedy czekał by ich też bród, smród i ubóstwo niczym upadający Detroid.
Drogowiec10:12, 29.11.2024
Tylko optymalny wariant W1
Kieszkowski z Probos10:27, 29.11.2024
Od Hutniczej do Wroniej 40-45 minut ? Chyba na nartach. Rozumiem obawy mieszkańców, ale pani Rusicka trochę pojechała z argumentami, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Czy 800 metrów od bloków to jest naprawdę tak blisko ?
Elon Musk10:46, 29.11.2024
Nie ma co się denerwować niedługo samochody będę tylko elektryczne i będą lewitować nad drogą , więc wam tych ogródków nie zniszczą .
!!19:51, 30.11.2024
TYLKO ŻE TE JEGO AUTA PRZYSZŁOŚCI BEDA DLA BOGATYCH TU CHODZI O WYWŁASZCZENIOA CIE ZE WSZYSTKIEGO ,CZYŻBY OTWARCIE WRÓT PO 90 LATACH
XXXX10:57, 29.11.2024
Jeżeli wariant "przy Anwilu" jest nierealny ze względów środowiskowych to dlaczego był w ogóle zaproponowany. Czy coś znaczącego wydarzyło się w środowisku na tym terenie przez ostatnie miesiące czy nawet lata?. Robią z ludzi pajaców. Zresztą argumenty protestujących (szczególnie ruchu w mieście) wcale nie lepsze.
Likwidować ROD 19:08, 29.11.2024
Proponując każdy z wariantów zwłaszcza wariant 1 biorą pod uwagę tylko to co jest na mapie, a nie w rzeczywistości. Większość urzędników nie wyjdzie za biurka i zobaczy danego miejsca jak wygląda w rzeczywistości.
Kloss09:46, 30.11.2024
Wygląda na to, że te warianty to jedynie linie na mapie. I ja też mogę wziąć kredki i narysować, co tylko chcę. Jeszcze nawet badań gruntu nie było.
Likwidować ROD 20:16, 30.11.2024
Dokładnie. Wariant 1 przechodzi w dodatku nad kolejowym dworcem towarowym Włocławek Brzezie, gdzie na torach odstawczych są pełne wagony towarowe amoniaku. Gdyby pobudowali wariant 1 to wagony amoniaku znajdujące się pod trasą może oby nigdy "Tutaj ludzie niech sami sobie dopowiedzą"
WENTYL11:35, 29.11.2024
Jak się gawiedź zajmie protestami o wirtualnej trasie szybkiego ruchu S10, która może powstanie w 2030 roku - to nie zauważy ; inflacji i galopującej drożyzny nie tylko w sklepach ale i w opłatach za media
Sympatyk PO11:48, 29.11.2024
W aglomeracji miejskiej nie powinno być miejsca na ogródki działkowe i jakieś prywatne posiadłości , jak się chce uprawiać ziemię i mieć posiadłości to proszę przenieść się na wieś i nie utrudniać życia mieszkańcom miasta.
przemyśleć16:10, 29.11.2024
Wyjaśnię i może pomogę wam w ten sposób - na wiosze nikomu żadne działki i posiadłości nie będą przeszkadzać, a i świniaki i kurki i krowę można dodatkowo hodować
Włoc11:49, 29.11.2024
Dlaczego nie można kopnąć prezydenta w d..ę, żeby wziął dobrą flachę i pojechał do wójta pogadać o jak najlepszym wariancie dla wszystkich? W d...ę z tymi wariantami. Potrzebny W5 omijający i Włocławek i gminę Fabianki. I niech kosztuje nawet drożej, ale zaoszczędzi się na wywłaszczeniach i dalszych odszkodowaniach. W innym wypadku społeczności będą blokowały inwestycję i droga nigdy nie powstanie.
muflon12:13, 29.11.2024
Najlepszy najprostszy i najtańszy ale PISowski wariant nr 1 ale nie może być bo wymyślono argument przeciw braku możliwości uzyskania ustaleń środowiskowych do tej budowy w planie tej władzy jest ustanowienie parku narodowego na tym terenie i ANWIL do likwidacji . Most to już miał być na wysokości starej giełdy jako tama podporowa. ale tej propozycji nie poparły ówczesne władze miasta,
Likwidować ROD17:40, 30.11.2024
Co Ty człowieku bredzisz? Wariant 1 jest najtańszy? 🤣
Kosztowo jest dwa razy droższy od w2 i w3.
Jaki park narodowy? Jaką likwidacja Anwilu?
Jakiemuś działkowiczowi ROD załączyła się schizofrenia.
Mieszkaniec.12:19, 29.11.2024
Wariant w okolicach działek jest najlepszym bo będzie tak że wcale nie będzie mostu i potem będziecie narzekanie na powietrze, a to przesto że 2 przeprawy to zamało i właśnie w okolicy działek i nowej petli lini 1 by była najlepsza alternatywa. Przeprowadzanie drogi w okolicach gdzie są tłocznie gazu zimnego i atanu to nie jest dobry pomysł także to tereny bagniste i pogate w torf, też trzeba by było się liczyć zlikwidacją zakładu pracy z tym że jakaś część ludzi pójdzie na zasiłek jak droga będzie przebiegać koło Anwilu SA.
Likwidować ROD 18:39, 29.11.2024
Dokładnie. Tereny przez które miałby przechodzić wariant 1 to w 50% tereny niestabilne. Przy wariancie 1 na odcinku osiedla korabnik tak dużego mostu lub usypu na wysokość 25 metrów nie da rady wybudować.
@ Likwidować RODO11:26, 01.12.2024
Tacy są ekologiczni żę 200 letni Dąb w miejscowości Łęg witoszyn Kolonia można wyciąć, ludzi na bruk wyrzucić Miejsce poległych obrońców Włocławka 1920 roku można playtować cmenarz i figurkę Matki Boskiej. Tereny podmokłe zasypać lasy Łęgowe wyciąć jedyne małe jeziorko w lesie osususzyć można, byle nie przez ich działki bo są warzniejsze tylko potem się dziwić żę płącimy olbrzymie kary za naruszenie trenu Natura 2000 r Od przyszłego roku będą większe kary za dewstacje środowiska
Likwidować ROD 08:39, 04.12.2024
Dokładnie tak jak mówisz. Samoluby. Gonić ich!
prof13:26, 29.11.2024
Tylko wariant W1 przy Azotach. W trosce o środowisko każą nam kominki likwidować, pompy ciepła zakładać, panele na dachach montować, miasto ładuje naszą kasę w autobusy elektryczne, buduje stacje ładowania samochodów, a tu nagle ktoś postanowił dla wyrównania skażenia środowiska wpuścić 40 tys samochodów na dobę do miasta. Dodają jeszcze , że w wzdłuż S10 powstaną ścieżki rowerowe i chodniki. To tylko samobójca tam się wybierze na spacer. Włocławiacy obudźcie się bo zaraz będziecie mieli drugą starą Toruńską pod nosem ze smrodem spalin i ciągłym hałasem, a większość z Was za Wisłę jedzie raz w roku na grzyby. Jak wybudują S10 w innej lokalizacji niż koło Azotów to codzienna uciążliwość S10 zostanie z Wami na stałe. Wypełniajcie ankiety pokażcie swoje niezadowolenie. Naciskajcie na budowę w wariancie W1 koło Azotów.
Likwidować ROD13:55, 30.11.2024
I tak wariant 1 nie zostanie wybrany. Możecie nawet lewitować i tak go nie wybiorą 😁
Fan PO15:34, 29.11.2024
Wydaje mi się że to elektorat PIS-u tak mąci i sieje ferment w sprawie jakże koniecznej drogi ekspresowej S10 i bezrefleksyjnie broni zaściankowych działek zlokalizowanych w mieście , my jako świadomy elektorat KOalicji chcemy miasta nowoczesnego dobrze skomunikowanego Krajowymi arteriami drogowymi które ustalone będą w sposób rozsądny bez względu na dzielnice miasta w której trasa ta zostanie zlokalizowana .
Matka16:23, 29.11.2024
Miasto nowoczesne i zasmrodzone od spali mało Ci że Azoty trują. Nie wiesz co mówisz
Bolo09:50, 30.11.2024
Już polityki do tego nie mieszaj. Pisiory doprowadziły do przyciągnięcia S10 do Włocławka, a teraz pisiory protestują? Walnij się w czółko chłopie i siej dodatkowego fermentu.
Likwidować ROD 15:40, 29.11.2024
Trasa S10 tylko przez działki ROD. To są tereny gminy miasta Włocławek i żaden działkowicz nie ma prawa się wypowiadać!
re15:53, 29.11.2024
Jako fan PO - też uważam że działki ROD należy zlikwidować
Bronić Ogrody17:01, 29.11.2024
Jako fan PO uważam że działki muszą zostać bo miasto jest dla ludzi tu mieszkających , a nie 40 tys obcych samochodów przejeżdżających na dobę trasą S10
Bronić domy10:03, 30.11.2024
Jako osoba mająca w d...e politykę, uważam, że dziadkom się na starość w głowach już się pie...oli, że porównują swoje budy do domów mieszkalnych.
Wariant x15:57, 29.11.2024
Najważniejsze, żeby aby droga S10 nie biegła przez zaciszną ulicę spokoju i relaksu - jaką jest ul. Tumska
Nasze działki17:09, 29.11.2024
Działki muszą zostać bo są dla mieszkańców, a nie jak proponowana S10, dla 40tys na dobę obcych mieszkańców innych miast, po których we Włocławku tylko smród zostanie.
Leon09:59, 30.11.2024
Domy mieszkalne i przyległe ogrody muszą zostać, bo są dla mieszkańców, a nie jak proponowana S10, dla 40tys na dobę obcych mieszkańców innych miast, po których we Włocławku tylko smród pozostanie.
Aza17:25, 29.11.2024
Kiedy spotkanie z prezydentem
Likwidować ROD 18:21, 29.11.2024
Obecnie na terenie całego Miasta Włocławek zajętych terenów przez ROD jest około 60ha. To bardzo duże obszary terenu, które można zagospodarować pod firmy, budownictwo wielorodzinne lub jednorodzinne. Kierownictwo Miasta Włocławek powinno bardzo dobrze się zastanowić co dla miasta jest bardziej opłacalne.
re19:07, 29.11.2024
Nie pisz głupot - działki mają pozostać -
Drogi ekspresowej szybko nie należy się spodziewać póki rządzi KOalicja Tuska, bo pieniendzy nie ma i nie bendzie, na budownictwo mieszkań są ogromne puste tereny ale nie ma kasy na budowanie, a firmy żadne nie powstaną bo co są zostaną jak w latach 2007-2015 zlikwidowane w najbliższych miesiącach i latach, bo w Polsce ma pozostać tylko tania siła robocza dla koncernów zagranicznych , do zbioru szparagów i ogórków w Niemczech ale też do podcierania dup starym szwabom.
Gryś09:57, 30.11.2024
No to dobrze. Zanim zaczną budować, część protestujących dokona żywota, a młodsi już będą wiedzieć, żeby nie kupować tam działek i problem naturalnie się rozwiąże.
Likwidować ROD19:13, 29.11.2024
,,Do re''
Polityka swoją drogą. Wariant przez Włocławek muszą wybrać, ponieważ zostały na to dane pieniądze oraz muszą opracować dokumentację środowiskową.
Terenów na terenie miasta brakuje zwłaszcza tych należących do gminy Miasta Włocławek. Włocławek niestety jest w trudniej lokalizacji, ponieważ jest otoczony z trzech stron lasem. Trasa S10 oraz cpk ma posłużyć rozwojowi Miasta.
Nie dla W209:33, 30.11.2024
Po jaką cholerę GDDKIA proponuje wariant 1 skoro jest nierealny?
Czy takie kwestie jak uwarunkowania środowiskowe nie sprawdza się przed wytyczeniem przebiegu drogi?
Idiotów z ludzi robicie czy sami jesteście idiotami?
Lost09:55, 30.11.2024
Bo najpierw porysowali coś na mapach, a dopiero ludzie dokonali analizy i napisali o istotnych aspektach każdego z wariantów, a im zostało tylko zrobić badania gruntu, o ile już z ankiet nie wyniknie, że któryś z wariantów jest niemożliwy do realizacji.
Tak się zastanawiam09:46, 30.11.2024
Muszą iść na jakieś ustępstwa aby Ul Toruńska została rozkorkowana, a Ul Promienna połączona z Toruńską dlaczego wariant przy giełdzie nie wchodzi w gre przeciesz jest las by były jeszcze ekarny? Napewno wiedzą że wariant przy Anwilu SA jest nie realny i nie powstanie z tego względu że jest to obszar Natura 2000 gdzie wystepują gniewosze zaskrońce sarny jelenie.
Lost09:52, 30.11.2024
To się nie zastanawiaj. Było jedno spotkanie i trzeba było przyjść, posłuchać i zadać pytania, zamiast gwizdać i hałasować syreną. Teraz jest następne i znowu możesz przyjść i zadać pytania, a jeszcze lepiej, możesz wysunąć swoją propozycję - lepszą od zaproponowanych wariantów.
Tak się zastanawiam.12:05, 30.11.2024
Bo są to najlepsze warianty z korzyścią dla całego Miasta Włocławka tylko że 2 warianty się nie podobają pewnej grupie społecznej. Bo jak dla mnie przemawiają 2 warianty 1. Giełda samochodowa 2 Jak są działki przy Rózinowskiej. Mieszkańcą Anglików nie przeszkadzała bliskość drogi nr 1 Tak samo działkowiczą kiedy we większym przypadku mamwiatry zachodnie więc wszytkie spaliny z aut trafiają na działki. Przypadku wariantu pierwszego jaki wymieniłem bariara by stanowiła las i ekrany.
Lost16:30, 30.11.2024
Wariant 1 jest praktycznie odrzucony ze względów środowiskowych i w związku z tym, że przechodzi przez środek Witoszyna i wiąże się z wyburzeniem wielu domów. Wariant 4 został zaproponowany, bo znacznie ogranicza wyburzenia domów i nalega na niego UM, bo poprawia komunikację w samym Włocławku, a celownik od słów "mieszkańcy" i "działkowicze" to "mieszkańcom" i "działkowiczom".
Tak się zastanawiam.22:50, 01.12.2024
Skoro wariant przy 1 jest nie realny ( wariant przy Anwilu SA ) Dlaczego jest brany pod uwagę? Skro tam są grunty nie stabilne Obszar Natura 2000, Lasy Łewgowe, Firmy oraz 12 torowa bocznica kolejowa Transchemu w lesie znjaduje jedyny wodopuj dzikiej zwierzyny.
wojbarg09:58, 30.11.2024
Ludzie. Droga ekspresowa,40 tys. pojazdów na dobę, prędkość pojazdów 120 km/godz. hałas 80-100Db, zaburzenie ruchu na Toruńskiej i tak zatłoczonej w godz. szczytu. Tego chcecie. Trzeba wprowadzić nową organizację ruchu na moście stalowym czasowa bez tzw lewoskrętów. Część ruchu i tak przejmie nowy most w wariancie W-1. Przyjdźcie na spotkanie z Prezydentem 5 grudnia o godz. 15:30 do Urzędu Miejskiego.
Likwidować ROD 14:06, 30.11.2024
I naprawdę wierzysz, że będzie 120km/h na nowym moście we Włocławku? 🤣
W przypadku S7 pod Warszawą ograniczenia są nawet do 70km/h.
40 tys pojazdów na dobę? Kolejna *%#)!& wyssana z palca przez działkowiczów rod.
nowy gość12:01, 30.11.2024
DWIE SPRAWY SIĘ NASUWAJĄ SIĘ SAME
1 - CZY KTOŚ BADAŁ TE WARZYWKA PRODUKOWANE NA DZIAŁKACH ILE MAJA METALI CIĘŻKICH TEJ GLEBY NIKT NIGDY NIE REKULTYWOWAŁ WIEC TAM JESZCZE SĄ ELEMENTY OPADÓW Z CAŁEGO WŁOCŁAWSKIEGO SOCJALISTYCZNEGO PRZEMYSŁU SMACZNEGO
2- SZANOWNI PROTESTUJĄCY CZY NIE ZAUWAŻYLIŚCIE ŻE PIS JUŻ NIE MA WŁADZY , A WY Z ROZPĘDU WSZYSTKO NA NIE , RAZ ROZPĘDZONA KULA ŚNIEGOWA ZABIERA WSZYSTKO. TRZEBA DRODZY PROJEKTANCI WYSŁUCHAĆ , A POTEM ZROBIĆ ZGODNIE Z PRAWEM TAK JAK JE ROZUMIEMY.
Lost16:32, 30.11.2024
2. Zauważyli i dlatego protestują. Za PISu pisano specustawy i traktowano ludzi "z buta". Dziś przynajmniej padają deklaracje, że głos społeczny jest ważny.
!!19:29, 30.11.2024
JAK SIE MIASTO WYLUDNIA ????? TOĆ 70 % PROCENT WŁOCŁAWIAN PRZYJEŁO 6 DAWEK PRZYPOMINAJĄCYCH 2025 APOGEUM DZIEKI BOGU RATOWNICY MEDYCZNI NIEKTÓRZY NIE BYLI W TYM CYRKU OŚLEPIENI 200 TYSIECY POLAKÓW OPUŚCIŁO TEN ŚWIAT JA TU TYLKO BUDZE DUSZE W JAKIM CYRKU BYLIŚCIE
!!19:46, 30.11.2024
CHODZI RACZEJ O WYWŁASZCZENIE LUDZI Z DZIAŁEK
Likwidować ROD 20:17, 30.11.2024
Wariant 1 przechodzi w dodatku nad kolejowym dworcem towarowym Włocławek Brzezie, gdzie na torach odstawczych są pełne wagony towarowe amoniaku. Gdyby pobudowali wariant 1 to wagony amoniaku znajdujące się pod trasą może oby nigdy "Tutaj ludzie niech sami sobie dopowiedzą"
Mieszkaniec.11:34, 01.12.2024
Nie tylko ale mieszanina B, Wodorotlenek Sodu, Chlorkiem winilu, Cysterny z ciężkim olejem mazutem, saltrą sleetrzakiem.
k6408:21, 01.12.2024
Trasa powinna być wybudowana wg. projektów za czasów PIS. Oni robili najlepsze plany jak się dorobić.
Przeciw wariantowi 112:25, 02.12.2024
W miejscu gdzie ma przebiegać Wariant 2 i 4 (przez działki ROD) wysłać nadzór budowlany. Dużo jest budek wbudowanych niezgodne z przepisami prawa budowlanego. Miejcie to na uwadze drodzy działkowicze, przy następnych protestach.
Kombinatorzy14:13, 02.12.2024
Tam jest dużo pobudowanych domków nielegalne powierzchniowo i wysokościowo
Mieszkaniec Zazamcza17:48, 02.12.2024
Wiele też wynajmuje mieszkania i mieszka na działkach, a jest to zabronione.
Właściciel18:25, 02.12.2024
Niektóre altanki ogrodowe wyglądają jak domy z piętrem lub poddaszem użytkowym. Gonić oszustów! Już wiadomo czemu przeszkadza im wariant 2!
Mieszkanka 22:37, 05.12.2024
Myli Pan obwodnicę z trasą szybkiego ruchu S10 tj. 40 tysięcy aut na dobę z prędkością 130 km/godzinę. S10 to trasa tranzytowa łącząca Szczecin z Warszawą
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
5 1
Najlepiej to żeby nic nie było. Gdyby nie powstała autostrada A1 to jaki byłby dziś ruch w mieście?
1 0
A w jaki sposób budowa "tego" mostu zahamuje umieralność miasta? Chyba zwiększy z powodu spalin...