Zamknij

Zarzeczewo może zniknąć dla mieszkańców? Tysiące osób podpisują petycję

08:31, 31.01.2025 Aktualizacja: 17:37, 02.02.2025
Skomentuj Archiwum DD. Archiwum DD.

Przyszłość Mariny Zarzeczewo, jednego z najpiękniejszych miejsc żeglarskich w Polsce, stanęła pod znakiem zapytania. Żeglarze i mieszkańcy Włocławka walczą o jej zachowanie, podpisując petycję do ANWIL S.A.

Zarzeczewo w niepewności

Marina Zarzeczewo, leżąca na obrzeżach Włocławka, od lat jest miejscem szczególnie cenionym przez żeglarzy.

Nieruchomość należąca do ANWIL S.A. była dzierżawiona przez Yacht Klub Azoty (dawniej Yacht Club Anwil), który organizował tam regaty, szkolenia żeglarskie i motorowodne oraz koncerty. Teraz klub musi opuścić teren, a przyszłość Zarzeczewa pozostaje niepewna.

Do końca lutego Yacht Klub Azoty musi zwrócić nieruchomość ANWIL-owi. Aktualnie prowadzi wyprzedaż sprzętu i wyposażenia warsztatów, ale ma także dług w wysokości około 45 tys. zł wobec właściciela. Dla członków klubu, wioślarzy i żeglarzy z Włocławka oraz okolic, to ogromny cios.

- Boimy się, że Zarzeczewo spotka los ośrodka Wikaryjki, który po sprzedaży przestał istnieć dla mieszkańców – mówią żeglarze.

Inicjatywa obywatelska

Żeglarze i mieszkańcy Włocławka rozpoczęli zbieranie podpisów pod petycją do ANWIL S.A., w której apelują o przekazanie nieruchomości miastu lub umożliwienie Włocławkowi prawa pierwokupu. To akcja niezależna od YCA.

Podpisy złożyło już kilka tysięcy osób, a inicjatywę wspierają nie tylko żeglarze, ale również zwykli mieszkańcy, którym zależy na zachowaniu tego miejsca.

- To inicjatywa obywatelska, żeby Zarzeczewo mogło dalej kontynuować działalność, ale już pod egidą miasta. Zarzeczewo to ważna część naszej historii

– słyszymy od osoby zachęcającej do podpisania petycji.

Prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki nie wyklucza, że miasto mogłoby przejąć teren. Decyzje w tej sprawie jednak jeszcze nie zapadły. 

Radio PiK podało tymczasem, że ratusz przesłał do ANWIL S.A. pismo, w którym prezydent Włocławka składa firmie propozycję przejęcia ośrodka w Zarzeczewie. 

- Miasto najchętniej przejęłoby ten obiekt za symboliczną złotówkę. Jeśli to nie będzie możliwe, jesteśmy chętni usiąść do stołu i rozmawiać być może o innej kwocie - powiedział Radio PiK prezydent Włocławka. 

Co na to ANWIL S.A.?

Spółka przesłała do Dzień Dobry Włocławek informację, w której potwierdza, że trwa procedura przejęcia nieruchomości.

- Informujemy, że zgodnie z zawartym porozumieniem pomiędzy ANWIL a dotychczasowym dzierżawcą trwa procedura przygotowania nieruchomości do jej zwrotu do ANWIL S.A. Po przejęciu nieruchomości przeprowadzona zostanie analiza stanu technicznego budynków oraz decyzje w zakresie dalszego wykorzystywania nieruchomości w Zarzeczewie

– poinformowało biuro prasowe spółki.

Co straci Włocławek?

Marina Zarzeczewo to ponad 2-hektarowy obszar z unikalnymi możliwościami. Oferuje około 80 miejsc do cumowania jachtów, warsztat szkutniczy, bar, przyłącza energetyczne i wodne, a także zaplecze do organizacji imprez żeglarskich. Dla społeczności wodniackiej to nie tylko miejsce spotkań, ale także część lokalnej historii, która rozpoczęła się w 1976 roku.

Istnieje ryzyko, że Zarzeczewo może zniknąć z mapy dostępnych miejsc rekreacyjnych. Żeglarze uważają, że takie miejsce nie powinno być sprzedane komercyjnemu inwestorowi, ale pozostać dobrem wspólnym.

(G.S. )
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

Jak to ???Jak to ???

20 14

Przecież przystań w Zarzeczewie na spotkaniach wyborczych przejął Wojtkowski ....? nie przejął ?.... Tyle razy POwtarzał publicznie na sPOtkaniach wyborczych że chyba wszyscy uwierzyli że przejął przystań Zarzeczewo ....

08:40, 31.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GrójGrój

12 1

Przejmować można tylko coś, co jest niczyje. W innym wypadku, przedmiot trzeba kupić, ukraść, wymóc szantażem, zająć siłowo. Które z tych sposobów deklarował p. Prezydent na spotkaniach wyborczych?

09:59, 31.01.2025

🍾🥳😚🍾🥳😚

36 19

Miasto musi przejąć, to będzie takie magnes na turystów

08:49, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re 🍾🥳😚re 🍾🥳😚

26 17

Tak jak przystań -magnes na Piwnej zasypywana piaskiem przez Zgłowiączkę ? Jakie żeglarstwo czy wioślarstwo tak rozkwita ? UM nie informuje ile podatników kosztuje coroczne odkopywanie tego bubla .... zatwierdzonego przez .... partię pana Krzysztofa .

08:54, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiele osób Wiele osób

21 3

Wójtowski przejął Zarzeczewo lata temu po tym jak wybudował Centrum Energa przy MPEC centrum wiedzy i wynalazków!

Ciężko pracował przez 10 lat swoich dwóch kadencji cudownie wydłużonej tej ostatniej niekonstytucyjnie w czasie jej trwania z 4 lat do 5,5 roku! Gorzej niż w jakiś reżimach i dyktaturach! W czasie kadencji wydłużono mu kadencję z 4 lat do 5 lat i pół roku!!! Gdzie Prokuratura?!?! To są przestępstwa na demokracji i praworządności, jakby teraz nagle taki Duda zamiast być 5 lat dali mi jeszcze masz w czasie kadencji wydłużenie do 6,5 roku?!??! Jakaś kpina z ludzi ale Wójtkowski i jemu podobni przyjęli to na *klatę*

I ciągnął 4 etaty ile mógł takze dzięki za budowę tu eku na POW Kaliska!
Dzięki za budowę nowych przychodni miejskich i miejskiego hospicjum!
Dzięki wyludnienie dramatyczne miasta!
Siekiery siekiery...

09:02, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mamy kapitalizm ...Mamy kapitalizm ...

41 23

Włocławek i włocławianie mają większe problemy niż przystań dla bardzo wąskiej grupy elity.

09:08, 31.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AktywnyAktywny

13 15

Tak, to jest elita, bo trzeba się czegoś nauczyć i umieć!!!! To trudne dla większości komentujących na tej stronie!!!!! Dużo łatwiej jest narzekać, w niczym nie brać udziału i głosić kłamliwe hasło, że we Włocławku nic się nie dzieje!!!!!!

12:13, 31.01.2025

Jas Jas

32 11

Po pierwsze dobro wspólne nie istnieje w dzisiejszych czasach, to udawanie, a płacą za to podatnicy, po drugie niech urząd miasta nie przejmuje tego, ponieważ prezydent i urzędnicy nie mają zielonego pojęcia jak prowadzić taką przystań , żeby przynosiła zyski. Najlepszy przykład muzeum fajansu, które utrzymują podatnicy.Pozostaje prywatny inwestor.

09:32, 31.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Francis Drake...Francis Drake...

4 1

Ale jakie to populistyczne! 🤠

13:43, 31.01.2025

🤣🤣

31 5

45 tys. długu ???? To nic dziwnego, że podziękował Anwil za współpracę.

09:38, 31.01.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sissis

19 0

A czemu nie placili, skad ten dlug ?

10:31, 31.01.2025

Jacek WrobelJacek Wrobel

7 0

Dług z dzierżawę płacona do Anwilu. 45 tys to trochę więcej niż za 2 miesiące.

12:36, 31.01.2025

40 lat plus40 lat plus

24 27

tyle lat mieszkam w tej mieścinie i nigdy tam nie byłem - obstawiam jak większość to czytających - więc na co mi / nam to ?????💩

09:39, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrójGrój

30 7

Drodzy Włocławianie, ośrodek nie przynosi zysków, a wręcz jest zadłużony i wymaga sporego remontu, żeby móc w ogóle funkcjonować. Ja proponuję petycję, żebyście zrzucili się na długi Yacht Clubu albo zaczęli korzystać z jego oferty, żeby YCM przynajmniej zarabiał na swoje utrzymanie.
Urząd Miasta chętnie "przejmie za złotówkę"? Ja dla przykładu chętnie "przejmę za złotówkę" jakąś nową beemkę - czekam na propozycje.
Przypomnę też, że UM zbudował swoją konkurencyjną przystań po drugiej stronie zalewu i nie sądzę, że to pozytywnie wpłynęło na sytuację finansową Mariny. To po co p. Prezydentowi druga przystań?

09:55, 31.01.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GrójGrój

6 6

A tak poza tym, to szkoda takiej fajnej miejscówki. Teren jest uroczy, młody kiedyś załapał się tam na fajne półkolonie i bardzo sobie chwalił, ale z kolei nie zabiorę rodziny na obiad i nie pójdę na piwo do baru bez przyzwoitej oferty gastronomicznej i z popękanymi ścianami. Budynki są do remontu, a na terenie obok powinien zostać zbudowany mały, tani hotelik. Byłem w podobnym miejscu na Śląsku, gdzie organizowano nawet jakieś złoty wędkarzy i bar był pełen.

10:55, 31.01.2025

xanaxxanax

23 2

Nie przynosi zyskow, a z czego ma przynosic jak tam sie nic nie dzieje tak naprawde...wszyscy , co trzymaja tam swoje łódki to cos placa? Na co ida te pieniadze ? Totalny brak pomyslu i brak organizacji na " zarobienie " - a przeciez w okresie letnim i nie tylko w lokalu by moglo sie cos zorganizowanego dziac...a tu lenistwo widac i ......nie zabierajcie...poleniuchujemy dalej....jeszcze moze doplacic za ten brak pomysłów?

10:55, 31.01.2025

do Grójdo Grój

20 0

Tak samo zresztą jak to koszykówka nie przynosi żadnych zysków , tylko podatnicy ją utrzymuja chociaż niektórzy nie lubia tego sportu

12:19, 31.01.2025

KostekKostek

25 6

Nie dziwmy się wszak we Włocławku od dziesiątek lata rządzi przemiennie PO i SLD-lewica

10:07, 31.01.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JajkoJajko

9 5

A jedyną alternatywą są pisiory... Na poziomie miasta, polityka powinna sprowadzać się do lokalnych komitetów mieszkańców niezwiązanych z partiami z cyrku na Wiejskiej.

10:58, 31.01.2025

do jajkodo jajko

9 14

Masz rację że powinni rządzić Pisiory - bo sa ludźmi asertywnymi i faktycznie wykształceni
a nie ludzie PO gimbazach i PO Collegium tumanum , bo oni są ograniczeni intelektualnie i organizacyjnie jak oficjalnie w mediach ocenił ich prof. M. Belka

11:29, 31.01.2025

re do jajkore do jajko

4 3

Zupełnie odwrotnie zinterpretowałeś mój komentarz 😀

11:55, 31.01.2025

P. Wojtek WP. Wojtek W

20 9

Coś Pan dobrego zrobił co? Coś Pan narobił Panie Wojtku W? Koledzy kolegami, wiadomo zarobić trzeba, ale w taki sposób się tego nie robi - w taki sposób się nie zarządza, w taki sposób nie doprowadza się do ruiny miejsca z tak wielkim potencjałem... Wstyd!!

10:07, 31.01.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ŻeglarzŻeglarz

8 7

Trzeba było pana Wojtka wesprzeć gdy czynsz dzierżawy tego obiektu rósł o 100% i pozostałe koszty utrzymania (prąd, ogrzewanie itd).

12:30, 31.01.2025

ByłyByły

4 3

Pań Warecki działał tam jak na prywatnym folwarku dziwne że tam tylko taki dług A były czasy gdzie balowano natarasie kelnerzy w białych kitlach i wóda lała się ostro

20:36, 01.02.2025

re Jasre Jas

19 2

Mylisz się ... partyjni ,,znajo siem na wsystkiom'' .... POpatrz na prawie 10 letni spartolony remont starej hali POd nadzorem pana Wojtkowskiego ...szklane płyty elewacyjne spadały a ten pan i ta pani się tym nie przejmowali .Do dziś podatnicy nie wiedzą ile razy została przekroczona kwota z przetargu ... tajne przez POufne ... ?

10:11, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lala20.Lala20.

19 14

W uśmiechniętej POlsce wszystko pada.

11:06, 31.01.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Włocławianin1Włocławianin1

9 7

Nie, nie wszystko. Tylko to co jest nieekonomiczne, zadłużone, nierentowne.
Tak wygląda kapitalizm, ustrój który mamy od 35 lat. A on ma swoje zasady.

13:28, 31.01.2025

NDND

2 4

Mi tak sprali obiecankami mózg że głosowałem na KOalocję, PO-mimo że wszyscy znajomi mnie ostrzegali i na własne życzenie mam perspektywę nędzy i ubóstwa , przerażony jestem bo nie wiem jak przyzwyczaję sie do stołowania na śmietniku

21:44, 31.01.2025

LobotomLobotom

0 0

Nieprawda. Ubóstwo rośnie.

07:46, 04.02.2025

Dziadek Dziadek

14 12

Miasto powinno przejdź teren ,,być właścicielem,, I oddać w dzierżawę młodzieży lub grupie która będzie chciała prowadzić jak do tej pory żeglarstwo ⛵ zielone szkołę kursy wodniackie i inne imprezy. WARUNEK nie zabić czynszem.

11:09, 31.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

9 1

Ale zabłysłeś!!!
koszty utrzymania to nie tylko czynsz. Czynsz to tylko nie wielki procent całości.

13:36, 31.01.2025

emeeme

35 6

Dziesiątki lat to była prywata dla wybrańców ,a ZAW i ANWIL sponsorował .

11:10, 31.01.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Bywalec MarinyBywalec Mariny

9 13

Jak są wybrańcy to ktoś ich wybierał? Napisz kto? Bo ja ich znam i to są tylko pasjonaci aktywnie uprawiający ten sport/wypoczynek, którzy tam są bo chcą być i Ty też możesz do nich dołączyć, to będzie tylko Twój wybór, niczyj inny!!!!

12:17, 31.01.2025

emeeme

12 6

załogi i koleżków

12:23, 31.01.2025

TypekTypek

13 2

Za złotówkę???
W tej chwili daje 50 000zł.

12:11, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do emedo eme

22 1

Coś jak koszykówka - tylko doi

12:16, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość sporadycznyGość sporadyczny

22 2

Do Xanac
Obiekt jest tylko sezonowy, tak został zaprojektowany i zbudowany, a koszty utrzymania to niestety całe 12 miesięcy. Z wpływów w sezonie tego nie utrzymasz. Nie wiem jak do tej pory im się to udawało.

12:23, 31.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fordford

2 2

Bzdura totalna...istnieja rozne miejsca "sezonowe" i jakos sie utrzymuja....to po 1 a po 2 gie dlaczego nie moglby byc calorocznym obiektem? koncerty , eventy, wynajem sali itd...bez przesady, ze nie ma warunkow....jak ktos tam byl i ma choc troche wyobrazni jaki tam jest potencjal to nie zgodzi sie z twoja opinia....brak pomyslow,lenistwo i tyle.....

09:14, 04.02.2025

ZainteresowanyZainteresowany

17 3

Bardzo chciałbym zobaczyć te "tysiace" podpisów. Bardzo, bo wierzyć mi się nie chce.

13:31, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

18 4

Takie wspaniałe miejsce i narobiło długu?,
więc albo miejsce nie jest takie wspaniałe , albo zarządzający do kitu.
I propozycja typowego komuszka, za złotówkę? zaproponujcie aby Anwil dopłacił. To się zapewne zgodzi.

13:33, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Program M WojtkowskiProgram M Wojtkowski

10 5

Punkt z programu :
,,...POzyskamy dla miasta przystań jachtową w Zarzeczewie ...'' Kłamał świadomie czy POd wpływem...?



14:29, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janek72 Janek72

13 13

Za rządów lewactwa wszystko upada Anwil ledwo zipie nagle więc proszę zgłaszać problem do głównego imperatora rudy wam pomoże

14:58, 31.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Andrzej SmolińskiAndrzej Smoliński

0 1

Odstaw to co bierzesz, bo bredzisz jak potłuczony pisowiec.

06:39, 02.02.2025

re Janek72 re Janek72

11 8

Tak jak zafundowal POwódź jako ,,niegroźne zjawisko..'' ...i tak jak teraz POmaga POwodzianom , którzy stracili dobytek i dach nad głową .... i tak jak Kierwiński , ktory uciekał przed mieszkańcami Kłodzka , a do Stronia i Dusznik bał się wjechać ...
Partyjni POtrafią zniszczyć wszystko do czego się dotkną ...

15:07, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bossmiastbossmiast

9 7

Po co Nam ten garb?

22:48, 31.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wedkarz123Wedkarz123

8 3

Kupi prywaciarz tak jak wikaryjke i zapomnijcie o czymkolwiek. Będziecie łódki wodowac w Płocku

08:12, 01.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja z włocławkaJa z włocławka

7 8

Jacy pasjonaci??? Banda pijusów i nic więcej. Wielkie oburzenie było jak wszedłem z dzieckiem bo jak to bo nie można bo prywatne ch wam w d i niech zamykają.

08:29, 01.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Armator prywatnyArmator prywatny

2 1

Gdzie Ty byleś skoro piszesz, że nie można! Kto ci zabronił? Kto jest ta banda pijusów? Gdzie ich tam widziałeś? Masz jakieś omamy? A może chciałeś potupać na prywatnej łodzi, to się nie dziw, że ktoś Ci zwrócił uwagę! Też byś sobie nie życzył aby ktoś siadał na twoim samochodzie!!!!
Jednak może nie pij/nie bierz jak przyjedziesz tam sam a tym bardziej z dzieckiem!!!!!!

12:57, 04.02.2025

re Ja z włocławkare Ja z włocławka

6 2

Czy możesz wskazać jakie inicjatywy propagowania sportów wodnych wśród włocławskiej młodzieży podjął włocławski samorząd na przestrzeni ostatnich 20 lat ?
Nie mam tu na myśli morsowania POd publikę z udzialem aktywu partyjnego , czy udawanego pływania krypami po Wiśle z udzialem prezydenta , ale np szkółki żeglarskie z dofinansowaniem UM , zakup łódek i sprzętu do nauki żeglowania przez UM, zatrudnienie instruktorów żeglarstwa ....na to partyjnych nie stać ? Wazniejsze sa kabaretowe partyjne budżety obywatelskie z pomysłami z zebrań partyjnych ... typu ,,górka saneczkowa Wojtkowskiego '' wczasach gdy śnieg trzeba sztucznie produkować ... Mamay zalew , ale nie mamy w samorządzie gospodarzy tylko ,,koryciarzy'' .

10:00, 01.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LIKWIDACJALIKWIDACJA

3 6

Likwidacja POLSKI czas zaczac !! PO i PZPR wlasnie ma taka Misje Sprzedac , Zniszczyc Kraj
ktoremu naimie P O L S K A !!!! CZY WY TEGO NIE WIDZICIE L U D Z I E !!!

10:37, 01.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XXLXXL

1 1

Tworki na ciebie czekają. Zbieraj się.

06:40, 02.02.2025

ŻeglarzŻeglarz

0 0

Na olx oferty sprzedazy sprzetu wodlnego z Zarzeczewa
https://www.olx.pl/d/oferta/jacht-zaglowka-venus-CID767-ID14cEYi.html

12:54, 02.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niktnikt

2 0

Miejsce wyjątkowe w skali kraju ,z niewykorzystanym potencjałem.
Anvil powinien szukać nowego wlasciciela/dzierżawcy wśród ludzie środowiska żeglarskiego ,którzy maja pojęcie o zarzadzaniu takim obiektem.

Gdzie można podpisać petycje?

10:03, 03.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re niktre nikt

2 0

Rzeczywiście wyjątkowe miejsce .. z jednej strony szkoda , że młodzież która ożywiłaby ten akwen nie jest aktywizowana przez samorządowców , którzy maja to w zakresie obowiązków ....a z drugiej strony czy chciałbyś żeby ten akwen wygladał tak jak zalew zegrzyński po najeździe nowobogackich rozwydrzonych i zapijaczonych z warszawki , wielbiących disco-polo , skutery wodne , śmierdzące grile i rynsztokowe dyskusje niosące się po wodzie ?

13:20, 03.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wilkCITYiOWCAławilkCITYiOWCAła

1 0

myślę że brak świetnego planu na Włocławek, który leży w centrum Polski, pośród ładnie położonych lasów, jezior, nad Wisłą, przy zalewie, przy Zgłowiączce, ma po jednej stronie teren płaski, po drugiej pagórkowy... Spośród miejsc wartych zwiedzania jest katedra, Witalis, św. Jan (tu jest dość słabo) a obok uzdrowiska: Wieniec i Ciechocinek (niektórzy wymieniają Mielęcin :). Niedaleko miasto klasy światowej - Toruń oraz ładnie położony Płock. Kto ogarnie świetnym planem i zdobyciem kasy na ten plan. Może warto zapytać marzycieli i ludzi patrzących nieszablonowo z różnych dziedzin: sportu, architektów, biznesmenów, artystów itp? a nie urzędników i partyjnych koleżkow?????

12:29, 04.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%