Zamknij
Ważne

"Nie zgadzam się na usunięcie krzyża z Sejmu"

07:19, 04.11.2011
Skomentuj Fot: protestuj.pl Fot: protestuj.pl

Na stronie internetowej diecezji włocławskiej Ksiądz Biskup Wiesław Mering zachęca do popierania akcji "Nie zgadzam się na usunięcie krzyża z Sejmu" i wysyłania protestu do Janusza Palikota.

Akcja zorganizowana przez Krucjatę Młodych znalazła wsparcie u ks. bp. Wiesława Meringa, który zachęca do propagowania tej inicjatywy. „ Dołącz do protestu i wyślij swój sprzeciw do Janusza Palikota. Twój głos naprawdę się liczy!” - czytamy na diecezjalnej stronie internetowej.

Do tej pory akcję poparło prawie 49 tysięcy osób. Akcja prowadzona jest również za pomocą popularnego serwisu społecznościowego Facebook.

Formularz, który należy podpisać i wysłać klikając na odpowiednią ikonkę, znajduje się na stronie internetowej www.protestuj.pl

Oto jego treść:

Do Posła Janusza Palikota

Stanowczo protestuję przeciwko Pańskiej inicjatywie usunięcia krzyża z Sejmu RP.

Krzyż nie jest żadnym symbolem partyjnym ani politycznym, ale znakiem Jezusa Chrystusa.

Właśnie poprzez krzyż Jezus dał szansę zbawienia duszy oraz uwolnienia

z grzechu i szatańskiej niewoli wszystkim ludziom, w tym również Panu

i członkom Pańskiego ugrupowania.

Obecność krzyża w miejscach publicznych, między innymi w Sejmie,

właśnie o tym nam przypomina.

Jeżeli Pan nie chce z tej szansy skorzystać, to Pańska strata, ale nie ma Pan

prawa odmawiać tej możliwości innym członkom naszego parlamentu.

Wkrótce na stronach ddwloclawek.pl opublikujemy wywiad z Księdzem Biskupem Wiesławem Meringiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

don juandon juan

0 0

nie ma cie robic? Po co Wam ten krzyz w sejmie?

08:34, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RudiRudi

0 0

Bp. Mering niech pilnuje swoich baranków i nie wtrąca do polityki.Jeżeli chce być komentatorem polskiej polityki to niech zdejmie kiecę.

09:01, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChomikChomik

0 0

Jezus to z jakiej jest partii ? Jeżeli sie nie dostał to logo jego partii nie powinno znajdować sie w sejmie.

10:01, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robroyrobroy

0 0

sejm jest miejscem świeckim (z definicji), jeżeli jest tam krzyż powinna się tam znajdować gwiazda Dawida, półksiężyc, Om, itd. Jeżeli tolerancja , to na dla wszystkich.

10:33, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

p....rp....r

0 0

Ludzie dokąd w zmierzacie . w Hiszpanii już homoseksualiści rządzą i co dno . Bez krzyża bez przypominania co chwile dokąd może człowiek się posunąć nie ma życia . Co wam przeszkadza KRZYŻ. Nie przeszkadza wam to że jesteśmy co raz biedniejszym państwem że codziennie polska Rodzina wpada w pułapki finansowe , nałogi gry hazardowe. Spadam na dno a wiecie dlaczego bo do władzy dochodzą ludzie którzy myślą tylko o sobie i niszczeniu Polskiej kultury. Przykre

12:00, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mortmort

0 0

KLER won od polityki
co za nadęty bufon

12:23, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malkontentmalkontent

0 0

byłem kiedyś w pałacu biskupa. Nie zauwazyłem tam jednak Godła Rzeczypospolitej, czyli Godła Państwa którego obywatelem mieni się Mering! I ja to rozumiem. Wolno mu! Widziałem natomiast z pietyzmem powieszone portrety szefów państwa Watykan. To też rozumiem, że jest to jest najwazniejsze dla biskupa Meringa państwo! Nie Polska! Nie widzę powodów, aby biskup Mering (TW Lucjan z SB) namawiał do łamania polskiej Konstytucji! Oczywiście nikt biskupa nie poda do sądu, że Jego Ekscelencja sugeruje łamanie prawa, łamanie Ustawy Zasadniczej! Tym bardziej, że Władze Państwa są pełne strachu przed klerem i lizusostwa sutannowego. Przykład z własnego podwórka: włocławski Ratusz z Pałuckim na czele (ostatnio - 2 art. w tyg. "NIE").
Nie życzę sobie, aby zaprzedany Watykanowi człek decydował o MOIM KRAJU - co, gdzie ma wisieć!

19:22, 04.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

0 0

Niedługo obwoła się królem Polski. Dość rządów Kościoła! Łapy precz od polityki! Koniec państwa wyznaniowego!

12:08, 05.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YzmaYzma

0 0

I BARDZO DOBRZE! Za ten Krzyż umierali nasi pradziadkowie! nie zapominajmy o tym! Biskup Mering pokazuje się z coraz to lepszej strony! Nie siedzi cicho,ani nie przymyka oka jak ks Boniecki z Tygodnika Powszechnego. Chwała mu za to! więcej takich księży!!! Nie dziwię się,że gro Przeciwników Krzyża we Włocławku, nie bez przyczyny WŁOCŁAWEK OD LAT CZERWONY...

15:48, 05.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrekPiotrek

0 0

Polska jest krajem demokratycznym, a w demokracji decyduje większość. Nie konstytucyjne jest raczej to, że mniejszość usiłuje narzucić większości swoją wolę. Polska zawsze była chrześcijańska i nie powstała jeszcze jak dotąd żadna ustawa znosząca tradycję chrześcijańską w naszym kraju.
Jeśli ktoś się wstydzi Polskich korzeni i nie uznaje symboli chrześcijańskich to ma problem osobisty, ale nikt go nie zmusza do uznawania ich jako swoje.
W Izraelu np. symbol religijny jakim jest gwiazda Dawida, obecny jest nawet na fladze narodowej. Czy ktoś domaga się tego aby były obecne tam symbole innych religii? Nie słyszałem o tym, a przypuszczam, że byłoby o tym głośno.
A ci, którzy twierdzą, że kościół nie powinien mieszać się do polityki niestety się mylą.
Każdy biskup i osoby duchowne w naszym kraju są obywatelami i mają takie prawa obywatelskie jak każdy z nas, także do wolności słowa. Reprezentując katolików mają nawet obowiązek stawać w obronie ich praw.
Cieszę się, że mamy takiego odważnego biskupa, który nie chowa głowy w piasek, jak robią to inni katolicy.

16:32, 05.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nabanaba

0 0

Ta strona to chyba tylko dla czerwonych. Aż wstyd to czytać.Co za komuchy to piszą? Zapomnieli że bez Boga ani do proga.Teraz im kościół przeszkadza a zapomnieli że dzięki Kościołowi jest demokracja.To dzięki demokracji mogli nachapać się kasy na prywatyzacjach i likwidacjach firm bo byli przy żłobie.Mam takie samo zdanie jak Piotrek wyżej.

20:30, 05.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malkontentmalkontent

0 0

Do malego piotrusia: Chłopcze poucz się trochę, bo masz kiepska wiedzę z historii i z politologii. Demokracja - nie oznacza rządów większości ponieważ nie zawsze większośc ma rację! Zapoznaj sie z historią nazizmu w począwszy od 1933 roku. Tam była wiekszość i rządziła wiekszośc, ale chyba to nie byla demokracja? Znaki..? Też dwója z historii. Znakiem chrześcijaństwa od początku byl symbol ryby - chłopcze. A nie krzyża. Krzyż był symbolem hańby. Zbuntowani niewolnicy rzymscy (patrz: Spartakus) zostali ukrzyżowani wzdłuż traktu. I na koniec. Porównanie symbolu gwiazdy Dawida i krzyża i przeniesienie na wzajemna relatywizację jest ewidentnym dowodem kompletnego braku wiedzy w tym zakresie! Nie placisz mi za to, abym wiedzą moja dzielil sie z tobą, ale jeżeli nie chcesz, aby ktos cie określał - HISTRIONEM, to poczytaj sobie cos o tym, to może się dowiesz więcej i o Gwieździe i o Krzyżu. Nie wstyd ci okazywać tak głęboka ignorancję w temacie dyskusji? Przy okazji - jestem osoba wierzącą, ale rozumną i szanująca państwowe prawo!

01:45, 06.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popierampopieram

0 0

Fajna akcja. Popieram! tylko słabo promowana, gdyby nie biskup to bym jej nie znalazł :) Każdy katolik powinien ją poprzeć.

09:40, 06.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrekPiotrek

0 0

Do malkontent: Skoro demokracja nie oznacza rządów większości, to dlaczego po wyborach do Parlamentu rządzi te ugrupowanie, które zdobyło najwięcej głosów? Dlaczego ustawy muszą być przegłosowaniu przez większość? Dlaczego Prezydentem może zostać tylko ten, kto uzyska największą liczbę głosów? Wyjątkiem jest Prezydent UE, ale on nie został wybrany demokratycznie.
A właśnie, że Hitler został wybrany demokratycznie, miałem to na historii.
Jeśli chodzi o znaki, to wiem, że ryba była znakiem chrześcijan. Na jakiej podstawie zakładasz, że o tym nie wiem?
W chrześcijaństwie jest wiele znaków i symboli.
To prawda, że krzyż był znakiem hańby ale nie dla chrześcijan.
Nie zrozumiałeś mnie dobrze. Nie pisałem o tym co było pierwszym symbolem chrześcijaństwa. Krzyż był ważnym symbolem od początku tworzenia się polskiej państwowości. I na to właśnie chciałem zwrócić uwagę.
Obecnie chce się to zmienić, co pociąga za sobą zmianę naszej tożsamości narodowej, odrzucenie zasad i wartości, na których opiera się nasza kultura narodowa.
Jesteś wierzącym i chcesz abyśmy to wszystko odrzucili?
Jeśli Polska odrzuci wartości chrzścijańskie, to na jakich wartościach będzie opierać się nasze prawo?
Pozdrawiam.

22:53, 06.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzonny_killerdzonny_killer

0 0

akcja żenada... przypomina mi się parafraza: Polska dla Polaków... krzyże dla Krzyżaków... :p

są ważniejsze sprawy dla kraju, niż kłótnie o to czy krzyż ma być, czy nie... :p Jeżeli chrześcijanin tego nie rozumie i nie potrafi ustąpić "głupszemu", to znaczy że tylko kłapać "mordą" umie na potrzeby kiecorów i pisiorów, ale religii swej nie zna... :p

22:55, 06.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

p...........r p...........r

0 0

Palikoty ręce precz od krzyża
Wasz symbol to sztuczny "penis "
I tac właśnie jesteście

10:49, 07.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty Palikotanty Palikot

0 0

Ludzie,
Palikot doskonale wie co robi. Atakując krzyż w sejmie wie, że spowoduje protesty. Zacznie się zadyma, a wtedy nikt nie zwróci uwagi na podatki, budżet itp.
A w przyszłym roku za to zapłacimy.

Niech posłowie zajmą się ekonomią, a nie prowokacjami.

17:23, 07.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malkontentmalkontent

0 0

Znów do Piotrusia: ->

Piotruś ? ja też cię uprzejmie pozdrawiam i to nawet nie ex cathedra, ale daj sobie spokój z taką siermiężną argumentacją!
Poczytaj w wolnych chwilach trochę i o wyborach, i o demokracji bezpośredniej i pośredniej. Może nawet Ateńskiej? Poczytaj również o różnych systemach wyborczych. Weź do ręki liczydła i policz dla swej własnej wiedzy - jaka jest większość (demokratyczna?) przy takiej lub innej (wiekszej, niż połowa lub mniejszej, niż połowa populacji mającej prawo wyborcze) frekwencji wyborczej. Poczytaj też na czym polega różnica wyborów Prezydenta i kilkuset posłów do Parlamentu. Ja ciebie uczyć tego nie mam najmniejszego zamiaru. O krzyżu również poczytaj sobie coś nie coś. O rodzajach krzyża. O literze TAU, jaką Żydzi określali krzyż. I nie tylko Żydzi. O tym poczytaj skąd i w jakim czasie zaistniał Krzyż w ogóle w historii świata, historii Kościoła oraz w innych wyznaniach chrześcijańskich, skoro o chrześcijanach piszesz. Dowiedz się na przykład tego, kiedy i dlaczego krzyże - ten ważny symbol - stawia się na cmantarzach i w innych miejscach ?
Poczytaj o tym dlaczego niektórzy CHRZEŚCIAJANIE (tak ? Piotrusiu - właśnie CHRZEŚCIAJANIE, o których wspominasz w swoim wpisie) w ogóle nie uznają Krzyża za symbol chrześcijanina. Może także dotkniesz tematyki, jaką jest na przykład: teologia Krzyża i czego dotyczy. A co do pierwszeństwa znaków Piotrusiu, to nim powstała RYBA, jako symbol chrześcijan; pierwej znany był krzyż w starozytności ? w Babilonii, w Asyrii?.choc oczywiście nie był symbolem chrześcijaństwa, ktore wtedy nie istniało. I mógłbym tak wyliczać, wyliczać?.
I jeszcze ostatnie, nie! No może - przedostatnie zdanie: prawo zawsze w Polsce opierało się na wartościach prawa rzymskiego! Każdy par excellence prawnik ci to powie. Wartości chrześcijańskie są względne w zależności od rodzaju wyznawanej religii i dlatego nie mogą być fundamentem prawa państwowego sensu stricte(!), a w Polsce (byc może to akurat wiesz) są różne religie i mieszkają ludzie bezwyznaniowi oraz wątpiący (agnostycy) także! I czemu chłopcze tak dziwnie zapomniałeś o artykulach w Ustawie Zasadniczej, skrzętnie ją pomijajac w wypowiedzi ? Ona nie ma dla ciebie znaczenia? Uważasz, że Polacy winni ją dogłębnie ignorować? A krzyż w Sejmie jest właśnie ignorowaniem tej Ustawy i lekceważniem części obywateli!
No i w ogóle dorośnij do racjonalnej i z właściwą wiedzą dyskusji. Pomoże ci w tym lektura książki Schopenhauera ? ?Erystyka?.
Życzę powodzenia w nauce. :)))

20:25, 07.11.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wpyskgowpyskgo

0 0

Panie Mering! Pan ma gó..o do gadania w sprawie symboli religijnych w instytucjach państwowych!. Zajmuj się pan swoim kościołem! A od polityki WARA !!.

11:31, 09.05.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

61latka61latka

0 0

Panie biskupie do modlitwy a nie robić zadymę.Czytając pana artykuły coraz większe mam obrzydzenie do kościoła i do panów w kieckach. Zacznijcie robić porządki u siebie a najblizej jest seminarium tam warto się przyjrzeć a nie mącić. Lubicie tylko swoje brudy zamiatać pod dywan

12:14, 15.07.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%