Zamknij

5 kroków do skutecznej sprzedaży samochodu

artykuł sponsorowany + 06:00, 01.04.2017

1. JAK PRZYGOTOWAĆ OFERTĘ SPRZEDAŻY AUTA?

Zrób dobre zdjęcia. Żaden, nawet najbardziej dokładny opis nie będzie tak sugestywny, jak wysokiej jakości zdjęcia. Zadbaj o dobry sprzęt fotograficzny i atrakcyjne tło. Zrób zdjęcia całego pojazdu, a także zdjęcia makro – przedstawiające warte wyeksponowania detale auta.

Zainwestuj w serwisy ogłoszeniowe. Porzuć pomysł umieszczenia ogłoszenia na szybie samochodu. Szanse, że w ten sposób dotrzesz do kogoś, kto faktycznie jest zainteresowany zakupem, są nikłe. Zamiast tego zadbaj, by twoja oferta pojawiła się w rozpoznawalnych, internetowych serwisach ogłoszeniowych. Te darmowe pozwalają dotrzeć do niewielkiej liczby odbiorców, dlatego lepiej zainwestuj w ogłoszenia na największych portalach. Koszt emisji ogłoszenia w płatnym serwisie to ok. 100 zł miesięcznie.

2. JAK KONTAKTOWAĆ SIĘ Z KLIENTAMI?

Bądź dyspozycyjny.
Bądź w dyspozycji niezależnie od pory dnia. Nie ignoruj zainteresowania potencjalnych klientów – w twoim interesie jest, odbierać telefony i odpisywać na wiadomości. Tak zorganizuj sobie dzień, by zawsze mieć czas na nagłe spotkanie w celu prezentacji auta.

Działaj szybko. Pamiętaj, że czas działa na Twoją niekorzyść – im dłużej samochód pozostaje niesprzedany, tym bardziej spada jego wartość. Jednocześnie, stale wzrasta koszt emisji ogłoszeń.

3. JAK PRZYGOTOWAĆ AUTO DO SPRZEDAŻY?

Zadbaj o stan techniczny pojazdu.
Zrób listę faktycznych wad, braków i usterek. Zanim zaprezentujesz auto, dokonaj koniecznych napraw. Jeżeli zlikwidowanie szkód wymaga sporych inwestycji, a nie masz pewności, że spowoduje to wzrost wartości samochodu, efektywniej będzie od razu obniżyć jego cenę.

Zadbaj o wygląd pojazdu. Brudna karoseria, zabłocone koła, zatęchły zapach wewnątrz czy plamy na tapicerce, to czynniki, które mogą skutecznie zniechęcić do zakupu, nawet wtedy, gdy samochód jest w pełni sprawny. Pamiętaj, że w pierwszej kolejności oceniany jest właśnie wygląd auta.


JAK NEGOCJOWAĆ Z POTENCJALNYM KLIENTEM?

Znaj swój samochód.
Zadbaj o sposób, w jaki prezentujesz auto. Przygotuj się do rozmowy z zainteresowanym. Wiedz, ile wart jest twój pojazd i bądź asertywny. Znajomość stanu technicznego auta pozwoli zbić argumenty kupującego, który będzie próbował wynegocjować obniżenie jego ceny.

Bądź uczciwy. Dowiedz się, jakie są faktyczne wady twojego auta i nie próbuj ich ukrywać. Jeśli zataisz jakiekolwiek informacje o jego stanie technicznym (świadomie lub nie), możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności cywilnej.

Zapoznaj się z aspektami prawnymi. Orientuj się w aktualnych przepisach prawnych dotyczących sprzedaży samochodu, czyli tzw. rzeczy ruchomej. Brak wiedzy może narazić cię na koszty skarbowe lub te związane z ubezpieczeniem OC.

5. JAK KORZYSTAĆ Z USŁUG PROFESJONALISTÓW?

Skorzystaj z pomocy komisu samochodowego.
Możesz też ominąć wszystkie te czynności, oszczędzając czas i pieniądze, korzystając z usług profesjonalnego komisu samochodowego.

Znajdź profesjonalny komis samochodowy. Jakiego komisu szukać? Przede wszystkim takiego, który nie pobiera opłat – za wstawienie auta, emisję ogłoszeń, sprzedaż, jak i opłat parkingowych. Dobrą praktyką właścicieli komisów jest podniesienie ceny samochodu o swoją marżę bez obciążania kosztami wstawiającego. Dzięki temu, żadna ze stron nie traci motywacji, by jak najszybciej sprzedać auto za dobrą cenę. Wiarygodny komis obejmuje sprzedawane auta systemem gwarancji, co znacząco przyspiesza ich sprzedaż. Dobrze, jeśli komis współpracuje z wieloma bankami, oferującymi klientom finansowanie w postaci kredytu lub leasingu. Szukaj komisu, który jest dyspozycyjny (szybko reaguje na telefony i maile), przykłada wagę do jakości zdjęć aut, a także otwarty każdego dnia.

- Dzięki znajomości różnych grup klientów i ich potrzeb, tworzymy dedykowane oferty sprzedaży. Ogłoszenia umieszczamy na własnej stronie www, popularnych serwisach ogłoszeniowych, mediach społecznościowych, a także w prasie motoryzacyjnej. Wiemy, że równie ważnym elementem sprzedaży auta jest sposób jego bezpośredniej prezentacji. Stawiamy na jakość obsługi klienta i znajomość oferowanych przez nas pojazdów - mówi Szymon Marciszewski, właściciel auto komisu "DAN-CAR".

Poznaj statystyki. Zastanów się, w jaki sposób najefektywniej dotrzesz do przyszłego nabywcy twojego samochodu. Badania TNS Polska wskazują, że ponad 77% właścicieli używanych samochodów, kupiło je w zaufanym autokomisie.

Teraz, gdy już wiesz, co należy zrobić, by sprzedać auto, pozostaje ci zdecydować, czy zaangażować się osobiście w proces sprzedaży, czy zlecić to zadanie profesjonalnemu komisowi.


(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%