Zamknij

Sklepy zamknięte w co drugą niedzielę? Tak ma być już od stycznia. "To jest jakieś wyjście"

08:30, 05.10.2017 .
Skomentuj Handel ma być ograniczony w dwie niedziele w miesiącu. Fot. depositphotos Handel ma być ograniczony w dwie niedziele w miesiącu. Fot. depositphotos

W ostatnich dniach dyskusja na temat wprowadzenia handlu w niedziele weszła na zupełnie nowe tory. Najnowsza propozycja szefa sejmowej podkomisji ds. rynku pracy to wprowadzenie ograniczeń w dwie niedziele w miesiącu. - To jest jakieś wyjście – przyznaje szef włocławskiej Solidarności, Janusz Dębczyński.

Janusz Śniadek (PiS), przewodniczący podkomisji ds. rynku pracy poinformował w ubiegłym tygodniu, że zakaz handlu w niedziele nie zostanie wprowadzony w takim kształcie, jak chciał tego NSZZ Solidarność. W obywatelskim projekcie uchwały złożonym przez związkowców zakładano, że zakaz handlu będzie obowiązywał we wszystkie niedziele (z kilkoma wyjątkami w okresach przedświątecznych).

Przewodniczący sejmowej podkomisji i były szef Solidarności zaproponował rozwiązanie, które ma być kompromisem między skrajnymi postulatami całkowitego zakazu handlu w niedziele i nie wprowadzania w tej kwestii żadnych ograniczeń. Zgodnie z pomysłem Śniadka handel ma być ograniczony w drugą i czwartą niedzielę miesiąca. Takie rozwiązanie nie do końca satysfakcjonuje związkowców.

- My podtrzymujemy stanowisko, że tego handlu wielkopowierzchniowego w niedziele być nie powinno. Nie mamy jednak siły sprawczej, żeby to przeforsować, bo nie mamy swojej reprezentacji w Sejmie – przyznaje Janusz Dębczyński, szef włocławskiej Solidarności. – Ta propozycja dwóch niedziel to jest jakieś wyjście. Chodzi nie tylko o to, żeby ulżyć pracownikom handlu - głównie kobietom - ale również żeby zadbać o rodzinę i o to, żeby zajęła się innym typem rozrywki niż tylko chodzeniem po marketach lub oczekiwaniem na powrót matki, która pracuje.

Politycy PiS zapowiadają, że w niedziele, w które będzie obowiązywał zakaz handlu, będą mogły funkcjonować stacje benzynowe, sklepy na dworcach i lotniskach czy kwiaciarnie. Ograniczenie handlu nie obejmie również sprzedaży internetowej. Janusz Śniadek chce, by przepisy ograniczające handel w niedziele weszły w życie z początkiem 2018 roku.

Handel w niedziele...

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
... nie powinien być w ogóle ograniczany. 50%
... powinien być ograniczony w dwie niedziele w miesiącu. 11%
... powinien być całkowicie zakazany. 38%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

RobolRobol

34 5

Dlaczego tylko handel ?
Ja pracuję w przemyśle . Trzy zmiany, cztery brygady, jedna niedziela w miesiącu wolna ( zgodnie z Kodeksem Pracy ) 08:44, 05.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XXXXXXXX

7 13

Jak coś nie pasuje zmień pracę i idź do handlu będziesz miał dwie niedziele wolne a w przyszłości może wszystkie. 09:40, 05.10.2017


BoloBolo

5 0

Prawo jest równe dla wszystkich - to podstawowa zasada praworządności (żeby nie powiedzieć prawa i sprawiedliwości). Prawo nie może dyskryminować nikogo z powodu np. wykonywanego zawodu. 12:16, 05.10.2017


reo

BoroBoro

35 2

W takim razie otwórzmy w niedziele wszystkie urzędy. 08:53, 05.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoloBolo

0 1

Czemu nie? Tyle tylko, że jeden człowiek w urzędzie współpracuje zwykle z kilkoma innymi osobami, które w danym dniu mogłyby akurat mieć wolne. Stanowiska musiałyby być dublowane, wprowadzone musiałby być zmiany, brygady itd., a nikt przecież nie chciałby wzrostu zatrudnienia w administracji? Już teraz w urzędach jest bałagan, a twój pomysł tylko by go powiększył. 12:19, 05.10.2017


BoroBoro

0 1

A w tym danym dniu pracownik sklepu też mógłby mieć dzień wolny. 14:29, 05.10.2017


Wolne niedzieleWolne niedziele

30 11

Posłowie PO i Nowoczesnej są przeciwko ograniczeniu pracy w niedzielę.
W takim razie niech w niedzielę otworzą swoje biura poselskie i przyjmują interesantów. 09:04, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egonegon

23 1

No dobrze, a co z ludźmi którzy pracują w firmach na okrągło bo pracodawcy wymyślają sobie systemy pracy w ruch ciągłym czy też czterobrygadowym jak kto woli? Żadnych albo jeden wolny weekend w skali miesiąca, a święta wolne tylko na Boże Narodzenie i Wielkanoc. Tu nie trzeba negocjować, tu trzeba zmienić kodeks pracy. Pracodawca chce żeby pracownik robił w sobotę i niedziele lub jakieś święto, proszę bardzo, nie sto procent płatne więcej ale pięćset. Pracodawca twierdzi że jest zasadność pracy w ruchu ciągłym, no problem, niech prawo nakazuje aby firma płaciła pracownikom po tysiąc złotych na rękę miesięcznie za pracę w takim systemie. Praca w nocy, oczywiście, ale dodatek niech wynosi konkretne pieniądze a nie jak to jest obecnie sto parę złotych brutto w skali miesiąca ponieważ nalicza się go od najniższej krajowej. I gwarantuję że zaraz w większościach firm wprowadzi się system pracy jedno zmianowy ewentualnie dwu od poniedziałku do piątku.A jak już taki człowiek pójdzie do pracy w dzień ustawowo wolny, lub będzie robił w ruchu ciągłym, to przynajmniej będzie wiedział za co. Pracodawcy podniosą szum że ich nie stać? Bez przesady, przez ostatnie "naście" lat płakali że jak najniższa pójdzie w górę to będą ludzi zwalniać i jakoś nie widać wzrostu bezrobocia,a wręcz odwrotnie bo teraz wielu płacze że nie ma rąk do pracy. Bo co? Bo koszty? To proszę przenieść firmę do Niemiec i tam ponosić koszty utrzymania pracownika, oraz płacić pensje na poziomie europejskim w euro. A to dla przypomnienia, bo jest to sygnowane logiem Solidarności. Zwłaszcza punkty 9,14,20 i 21.

http://www.solidarnosc.org.pl/21-postulatow 09:12, 05.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

robotnicarobotnica

3 1

w zakładach pracy jak się pójdzie w sobotę albo w niedzielę do pracy to przynajmniej za inna stawkę (płatne 100% więcej), a u prywaciarza?? o odbieraniu dnia wolnego za dzień świąteczny wolny od pracy, który wypada w sobotę (w tym roku np. 11 listopada) też nie słychać żeby któryś tego przestrzegał... 09:46, 05.10.2017


BoloBolo

1 0

Dobrze gada, polać mu. 12:21, 05.10.2017


GrU5zk4GrU5zk4

11 25

I ja się nie dziwię, że Polacy narzekają na zarobki, skoro nie chcą pracować. Wszystkie solidarności itp twory powinno się likwidować gdyż szkodzą jedynie pracownikom. A co z służbami mundurowymi, lekarzami? Oni też w niedziele pracują i nie stękają. Czemu Polaczki nie rozumieją, że im mniej pracują tym mniej zarabiają. 09:13, 05.10.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jojojojo

11 0

Bo skoro jesteśmy w Unii, mamy standardy europejskie, ceny europejskie to chcemy mieć też zarobki europejskie, ale nie kosztem czasu dla siebie i rodziny oraz zdrowia. W mojej firmie jeden kolega w ubiegłym miesiącu wypracował ponad 100 nadgodzin. Oczywiście odbierze wypłaty ze 4000 albo lepiej, tylko że łącznie za prawie 300 wypracowanych godzin w miesiącu. Każ Niemcowi, Anglikowi czy też Norwegowi tyrać po 300 godzin miesięcznie aby dobrze zarobił to ci gwarantuje że tam będzie spływała krew po ulicach. 09:24, 05.10.2017


??????

8 3

Polaczek, to chyba na ciebie wołają? Wracaj do zmywaka, bo Turek będzie wściekły ! 09:26, 05.10.2017


GrU5zk4GrU5zk4

0 2

@??? Jakieś kompleksy, czy doświadczenia zawodowe (? ? ? ?)? 09:58, 05.10.2017


nienie

20 10

dla kogo to robią jeżeli większa część społeczeństwa jest na nie.Co będzie z ludźmi ,którzy stracą pracę w wyniku braku zatrudnienia w niedziele !!!!!

09:19, 05.10.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoroBoro

5 8

Cały czas zostaje 40 godzinny tydzień pracy. Wszyscy przeciwnicy na pewno nie pracują w niedzielę. Niedzielny klient snuje się po galerii szukając wczorajszego dnia, wejdzie do sklepu nie wiedząc w sumie po co aż w końcu podejdzie do pracownika i jest magiczne " o coś miałem pana/panią zapytać" po czym stoi i myśli nad pytaniem :) 09:42, 05.10.2017


BoloBolo

4 5

Co za problem? Zamiast w niedzielę, zakupy zrobię w sobotę. Pracownicy zatrudniani w niedzielę, będą musieli obsłużyć większą ilość klientów w sobotę. To samo z rzekomymi mniejszymi zarobkami sklepów - wydam tyle samo, ale w inne dni, bo jeść przecież muszę każdego dnia. Niestety nieuczciwi handlowcy znaleźli już pretekst do podnoszenia cen. 12:24, 05.10.2017


BoroBoro

3 3

Ruch będzie większy jak przed każdym dniem wolnym w roku, i obrót wzrośnie i wszystkim to wyjdzie na dobre. 14:25, 05.10.2017


Tono Tono

21 7

Bo kler z polski się łudzi że ludzie zaczną chodzić do kościołów i dawać więcej na tace, zamiast latać na zakupy do marketów .
09:33, 05.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LiliLili

9 2

I tu masz racje myślą że pozamykają ludką sklepy to z nudów lu do kościółka i na tackę łup po 100zł. 09:45, 05.10.2017


BoloBolo

9 0

I tu się mylą :)
Wolałbym zgubić, niż dać na tacę. 12:25, 05.10.2017


Tono Tono

12 6

Bo kler z polski się łudzi że ludzie zaczną chodzić do kościołów i dawać więcej na tace, zamiast latać na zakupy do marketów .
09:41, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

werwrwerwr

2 2

wracaj lepiej ksiedzu na kolana-w tylku ci czegos nie brakuje? 09:57, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BlamaBlama

9 6

Otwórzmy w niedziele wszystko co tylko się da.Niech popracują urzędnicy,nauczyciele,sędziowie itd.Wyjdzie to wszystkim na dobre. 10:02, 05.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GrU5zk4GrU5zk4

0 2

I wyszło to bym wszystkim na dobre. 10:21, 05.10.2017


MelaMela

18 6

Jak siektoś przyjmowal do pracy to wiedzial ze sklepy sa otwarte w niedziele przeciez mają za to wolne w tygodniu .Tylko chorzy prymitywni ludzie chca zakazu 11:17, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzzzzzzzzzzzzz

12 9

Niemal całkowity zakaz handlu w niedzielę i święta obowiązuje w Niemczech, Austrii. Częściowe restrykcje mają Belgia, Francja, Grecja, Holandia, Luksemburg, Holandia i Węgry...

Pytanie czemu te kraje są takie bogate skoro pracują mniej Eugeniusze biznesu z dd Włocławek...
Jeżeli ktoś nie może zrobić zakupów w 6 dni na 7 to jest niepełnosprawny umysłowo... 12:01, 05.10.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GrU5zk4GrU5zk4

4 5

Jakie ty głupoty piszesz? Że Grecja Bogata, że Węgry bogata. Jeżeli coś chcesz mądrego użyć jako argument wystarczyło by użyć trochę informacji i dowiedzieć się co nie co, a nie wprowadzać w błąd. Wolne w niedziele nie jest gwarantem bogactwa w kraju. 13:06, 05.10.2017


yyyyyyyyyyyyyy

7 5

Niepełnosprawny umyslowo to chyba jestes Ty co to znaczy nie zdązy zrobić zakupow .Zdążę ale to nie chodzi tylko o zywność.Ja chcę mieć mozliwość. Ja chcę w niedzielę pojechać ze wsi do innegi miasta do castoramy cz ikei czy gdzie mi się zachce.Nikt nie będzie mówil jak mam spędzać niedziele. 13:23, 05.10.2017


BoromirBoromir

7 0

Tak, tutaj poruszasz zupełnie inny problem. Holender pracuje 4 dni w tygodniu i zarabia 4x więcej, niż Polak. Można? Można. Polak jeszcze bierze nadgodziny i modli się, żeby szef wypłacił.
14:34, 05.10.2017


energetykenergetyk

7 5

Proponuję zamknąć też w niedziele elektrownie ... 12:50, 05.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Lili Lili

6 1

I kościoły tam też zarabiają w niedziele przecież . 20:11, 05.10.2017


750750

12 5

Panie Debczynski jakie Pan proponuje inne formy rozrywki we wloclawku bo większośc z tych kobiet pracujących w niedzielę w handlu zamieni to na stanie przy garach i uslugiwanie rodzinie.Ja wolę być w pracy.
13:14, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BuralBural

9 3

Zamknac pchli targ! 13:17, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

toptop

11 7

Nie pojęte jak mozna zamykac sklepy w niedziele podczas gdy tyle osob jest przeciwnych tylko dlatego zeby sprzedawczyni miala wolne w niedziele .Przeciez ma wolne za to w poniedzialek czy wtorek. 17:26, 05.10.2017

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MikMik

6 3

Jestem za równouprawnieniem, urzędasy i inne podmioty niech też pracują w niedziele, przecież mogą sobie odebrać poniedziałek, albo wtorek, więcej empatii trole 18:10, 05.10.2017


. .

0 2

Nie pojęty to ty jesteś 18:11, 05.10.2017


EmpatiaEmpatia

3 5

Ale ta sprzedawczyni też ma rodzinę, z którą w tygodniu się mija, więc proszę egoistów, więcej wyrozumiałości, zakupy w sobotę można zrobić 18:55, 05.10.2017


BoroBoro

1 3

Nikt z przeciwników nie pracował i nie pracuje w niedziele, nie mają większych zainteresowań poza łażeniem w niedziele po sklepach :) 20:36, 05.10.2017


RozdraznionaRozdrazniona

1 2

Ma wolne w tyg. Ale co z tego jak csla reszta rodziny czy znajomych pracuje w tyg. Niech zamkna w nd sklepy i bedzie czas dla rodziny. Kto ma zrobic zakupy przdd zamknoeta niedziela bedzie mial czas od pn-sb 07:53, 09.10.2017


Do Empatii Do Empatii

10 1

Aja pracuję w handlu i wolę wolne w tygodniu bo pozalatwiam rozne sprawy typu urzędy lekarz zakupy a moja rodzina nie ucierpi od tego w jaki dzien mam wolne 20:31, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vs boromir vs boromir

7 2

,,Holender pracuje 4 dni w tygodniu i zarabia więcej niż Polak pracujący 7 dni w tygodniu'' ( po 12 godzin dziennie) . I z tego porównania jasno wynika jak Polak jest przez pracodawców i przez państwo okradany .
21:36, 05.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CWeL CWeL

9 1

A co zrobią wieśniaki zastanowił się ktoś Niedziela najpierw pchełka markety a na koniec Wzorcownia To im zakłóci harmonogram dnia 10:22, 06.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AaaaaAaaaa

7 2

Okazuje się, że tylko ludzie pracujący w sklepach mają rodziny, a inne zawody, które też pracują w niedzielę, nie mają rodziny!!!! Ludzie trochę powagi. 06:23, 07.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:-):-)

1 3

Dla niektórych dzień bez wizyty w markecie to dzień stracony. 16:38, 07.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CWmanCWman

2 2

Zwłaszcza dla cwl, cli, cal ,cra.... 18:44, 09.10.2017


PracownikPracownik

3 6

Bez sensu. Jak robie 1-2 niedziele w miesiącu tak nic się nie zmieni. Pozamykać we wszystkie, niech ci ludzie idą sobie do parku z tymi dzieciakami a nie latają po sklepie i przeszkadzają. Pomijam to że nie da się swobodnie chodzić po markecie ale jeszcze ma się na głowie stu ludzi którzy wiecznie zadają jakieś pytania. Sklep samoubsługowy a ci o wszystko pytają. Ciekawe czy tyłek sami podcierają. Jeszcze sobie gadki urządzają ze znajomymi spotkanymi na zakupach i tylko drogi torują. Poniedziałek, wtorek spokój a jak w niedziele wlecą to jakby koniec świata miał nadejść, jak taka dzicz. Widać że nie mają co w domu robić. 03:47, 08.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KlientKlient

0 1

Jeśli sklep jest otwarty to po to aby robić w nim zakupy. Ty szanowny pracowniku tam pracujesz i masz zasrany obowiązek obsłużyć klienta i udzielić mu informacji gdy o to cię prosi!!! Według zasady: klient nasz pan. Tak jest w każdej firmie niezależnie od działalności jaką prowadzi. Jeśli ci się nie podoba to się zwolnij i będziesz miał czas aby spacerować z dzieckiem po parku. 09:15, 08.10.2017


ticodematisticodematis

2 0

Sama prawda, najbardziej rzucają się w oczy wiejskie familie idące gęsiego, i podziwiające towar z rozdziawionymi gębami, i taki spacerek po markecie na kilka godzin... 17:59, 09.10.2017


KlientKlient

4 4

Jeśli sklep jest otwarty to po to aby robić w nim zakupy. Ty szanowny pracowniku tam pracujesz i masz zasrany obowiązek obsłużyć klienta i udzielić mu informacji gdy o to cię prosi!!! Według zasady: klient nasz pan. Tak jest w każdej firmie niezależnie od działalności jaką prowadzi. Jeśli ci się nie podoba to się zwolnij i będziesz miał czas aby spacerować z dzieckiem po parku. 09:20, 08.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kgkkgk

3 4

Zgadzam sie w pelni z tobą 12:30, 08.10.2017


sprzedawcasprzedawca

1 1

A pomyślałaś o rodzinach tych prymitywnych kobiet które muszą pracować po 2,3 miesiące pracować we wszystkie niedziele bo jedna niedziela przyznana pracownikowi w kodeksie pracy to jedna wielka fikcja 19:13, 27.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%