Reklamy emitowane w środkach masowego przekazu dotyczące suplementu diety Magmisie mogły wprowadzać w błąd. Zdaniem kontrolerów, podanie dziecku żelków nie jest jednoczesne z pozbyciem się u niego problemów z koncentracją. Teraz informacje muszą zostać sprostowane.
Główną bohaterką spotów reklamowych była pedagog, która zachwalała suplement diety produkowany przez Aflofarm. Reklamy były pokazywane w telewizji, radiu i internecie od kwietnia 2016 r. do marca 2017 r. Pedagog opisywała zalety produktu, którego spożywanie ma znaczącą wpłynąć na koncentrację uczniów.
- Często przychodzą do mnie rodzice z dziećmi, które mają kłopoty z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem. Wszyscy są zdziwieni, że przyczyną jest niski poziom magnezu u dzieci. Jak temu zaradzić? Podać dziecku Magmisie. [...] Dzieci, które stosują Magmisie, potrafią się skoncentrować, są aktywne, radzą sobie ze stresem – mówiła w reklamie pedagog.
Reklama już w ubiegłym roku wzbudziła zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którzy przeprowadzili stosowną kontrolę. Na zlecenie UOKiK badania przeprowadził TNS Polska. Analiza odbioru przedmiotowej reklamy przez osoby, do której jest adresowana wykazała, że widzowie łączą spożycie produktu z automatyczną poprawą koncentracji dziecka.
To nie pierwsza sytuacja, gdy na Aflofarm nałożone są kary. W listopadzie informowaliśmy o karze, jaką nałożono na koncern
[ZT]27323[/ZT]
Zainteresowanie badaczy wzbudziła również informacja na temat tego, że w momencie emisji ani razu nie padło słowo, że żelki Magmisie są suplementem diety, a nie środkiem leczniczym. Informował o tym jedynie trwający 5 sekund napis umieszczony u dołu ekranu. To zdecydowanie za mało.
- - Rzetelna i zgodna z prawdą reklama powinna dostarczyć konsumentowi podstawowych danych na temat produktu. Taką informacją jest fakt, że Magmisie to suplement diety, a więc środek spożywczy, który nie zastąpi właściwego odżywiania i nie ma właściwości leczniczych. To tym bardziej istotne, że nie wszyscy konsumenci są świadomi różnic między suplementami diety a lekami – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Aflofarm Farmacja Polska musi teraz sprostować w mediach swoje informacje. Producent musi teraz poinformować konsumentów o tym, że reklamy Magmisiów mogły wprowadzać ich w błąd. Komunikat ma być wyemitowany w telewizji TVP1 i Polsat oraz radiu: RMF FM, Radio ZET, Programy 1 i 3 PR.
qw_20:29, 13.02.2018
Jakiś czas temu w odwiedziny przyjechał stary znajomy z czasów szkoły, gdzie na co dzień mieszka w Antwerpii. Gdy chwilę posłuchał radia to był zdumiony ilością reklam leków i suplementów diety.
Tylko idiota uwierzy, że da się coś wyleczyć/zaleczyć suplementem diety.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
1 0
reklamy tworzy się do poziomu odbiorców wg. statystycznej większości w grupie docelowej.. więc z jakiegoś powodu tyle ich jest i tak są tworzone... problem można byłoby rozwiązać tylko w 1 sposób - apteki powinny sprzedawać wyłącznie leki... - jest to oczywiście niewykonalne z uwagi na lobby kilku branż.. więc będzie jak jest...