Zamknij

Popularny sklep nagle zmienił warunki promocji. Teraz poniosą tego konsekwencje!

Daniel WiśniewskiDaniel Wiśniewski 09:18, 04.08.2018 . Aktualizacja: 15:50, 04.08.2018
Skomentuj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że Lidl mógł naruszyć zbiorowe interesy konsumentów. Fot. Daniel Wiśniewski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że Lidl mógł naruszyć zbiorowe interesy konsumentów. Fot. Daniel Wiśniewski

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Lidl mógł naruszyć zbiorowe interesy konsumentów. Sprawa ma związek z akcją promocyjną z 2016 roku: "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla. Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy". W ramach jej funkcjonowania, każdy klient mógł zwrócić towar, z którego nie był zadowolony.

Działania UOKiK dotyczyły akcji Lidla, która wystartowała w październiku 2016 roku. Klienci mogli zwracać zakupione produkty sprzedawane pod marką własną Lidla bez podania przyczyny. Efektem wprowadzenia akcji było masowe oddawanie produktów. Klienci bardzo często zwracali praktycznie puste opakowania, za co otrzymywali wydane wcześniej pieniądze. Po kilku dniach firma zdecydowała się jednak przerwać akcję. 

[ZT]30271[/ZT]

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że Lidl mógł w ten sposób naruszyć zbiorowe interesy konsumentów. Akcja została zakończona z dnia na dzień, bez poinformowania na stronie internetowej o planowanej zmianie regulaminu. Zdaniem UOKiK, to złamanie prawa.

- Uprawdopodobnione zostało stosowanie przez Lidl praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów - dodał Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W toku prowadzonego postępowania Lidl zobowiązał się do usunięcia skutków swoich naruszeń. W najbliższym czasie powstać ma m.in. platforma e-learningowa, na której dostępne będą szkolenia z zakresu ochrony konsumentów oraz kompetencji prezesa UOKiK. Ponadto, będą one dotyczyć nieuczciwych praktyk, praw konsumenckich, reklamacji, czy prawa odstąpienia od umowy.

Sieć sklepów przygotuje także specjalny test. Jego zaliczenie przez klientów skutkować będzie zdobyciem certyfikatu oraz bonu rabatowego w kwocie 25 zł. Dostanie je 10 tys. osób, które jako pierwsze pomyślnie przejdą test. Bony zakupowe będą łącznie warte 250 tys. zł. Szkolenie e-learningowe ma rozpocząć się 1 września i ma potrwać do połowy listopada.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

IVIIVI

23 0

Jak ktoś zwrócił tylko opakowanie, to znaczy, że było dobre. Lidl nie powinien przyjmować samych opakowań. Sami sobie winni. 09:30, 04.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

wiesław wojnarwiesław wojnar

28 0

Nie przewidzieli że promocja która działała w cywilizowanych krajach u nas stanie się furtką dla cebuli na darmowe zaopatrzenie... 11:54, 04.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re re

0 1

Wśród wielu nieujawnianych przekrętów na koszt kilentow ten został ujawniony .A ile zarobił Lidl na tych nieujawnionych ? 09:01, 05.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jaro99Jaro99

0 1

Kiedy urząd ochrony konkurenta weźmie się za lichwiarskie mandaty po 100zl. Za brak biletu parkingowego na terenie Lidla .Tyle nawet nie płacę za złe parkowanie w centrum miasta. Mało tego , mając aktualny bilet, który przy uchylonym oknie (są upały ) zwial wiatr na podłogę auta.
Nie mogę reklamować u tzw. Parkingowego. Tylko przez internet z firmą City Parking Grup. CDN... 06:27, 06.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jaro99Jaro99

0 0

Konsumenta . 06:29, 06.08.2018


0%