Zamknij

Masz telefon z tej sieci? Zwrócą ci zaległe pieniądze, ale to nie będzie takie łatwe. Co należy zrobić?

18:30, 30.09.2020 . Aktualizacja: 21:16, 30.09.2020
Skomentuj Sieć zastrzegała w umowach, że w przypadku utraty ważności konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. depositphotos.com Sieć zastrzegała w umowach, że w przypadku utraty ważności konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. depositphotos.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał jedną z sieci komórkowych do zwrotu pieniędzy swoim klientom. Kto może dostać spore pieniądze?

UOKiK na bieżąco sprawdza, czy najwięksi operatorzy komórkowi oddają swoim konsumentom niewykorzystane i należne im pieniądze. Takie środki można otrzymać po upływie ważności konta na kartę.

Dotychczas prezes Tomasz Chróstny zobowiązał do tego sieć Polkomtel, na którą urząd nałożył ponad 20 milionów złotych kary. Do zwrotu pieniędzy zobowiązał też sieć T-Mobile.

Teraz przyszła kolej na Play, która w 2019 roku sieć miała już 15 milionów 35 tysięcy aktywnych kart SIM, co czyniło ją pod tym względem największym operatorem komórkowym w Polsce.

- Sieć nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania

 - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

O co konkretnie chodzi? Sieć zastrzegała w umowach, że w przypadku utraty ważności konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane. Aby nie utracić zgromadzonych pieniędzy należało przedłużać ważność konta.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał już Play do wprowadzenia mechanizmu zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy. Ma to nastąpić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji.

Do tego czasu spółka musi poinformować wszystkich klientów usług przedpłaconych o wprowadzeniu usługi zwrotu niewykorzystanych środków, przy czym osoby po 65 roku życia dowiedzą się o swoich nowych uprawnieniach z wiadomości sms.

Jak otrzymać zwrot pieniędzy? Konsument musi złożyć wniosek o zwrot niewykorzystanych środków w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu ważności połączeń przychodzących. Może to zrobić poprzez kontakt z obsługa klienta P4 (pisemnie, e-mailem, telefonicznie) lub w autoryzowanych salonach.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

@@

6 0

bdb 19:16, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Fifi3455Fifi3455

2 0

Czy wy czytacie to co piszecie? Czy zwykle kopiuj /wklej z innych źródeł? Nagłówek nijak ma się do tego co w tekście. Zwrot dostaną co którzy już nie są w danej sieci 19:59, 30.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

VV

0 0

Tak 08:39, 03.10.2020


0%