Włocławianie mogą liczyć na wsparcie z programu „Dobry Start” - od 1 lipca do ZUS można składać wnioski o dofinansowanie wyprawki szkolnej. Świadczenie w wysokości 300 złotych pomoże rodzinom w przygotowaniach do nowego roku szkolnego.
Od 1 lipca Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna przyjmowanie wniosków o dofinansowanie wyprawki szkolnej z programu "Dobry Start" na nowy rok szkolny 2024/2025. Wnioski będą przyjmowane wyłącznie elektronicznie: przez aplikację mZUS, PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
To już czwarty rok, gdy ZUS rozpatruje wnioski o świadczenie 300 plus. W ubiegłym roku program wsparł ponad 4,6 mln dzieci w całej Polsce, w tym niemal 247 tys. dzieci w województwie kujawsko-pomorskim na łączną kwotę ponad 74 milionów złotych.
W samym Włocławku dofinansowanie otrzymało 9 859 dzieci, a w powiecie włocławskim 10 690 dzieci, co przekłada się na odpowiednio 2 955 450 zł oraz 3 206 550 zł.
Dofinansowanie w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na dzieci rozpoczynające rok szkolny, do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności - do 24. roku życia.
Wiek ten liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych są również uprawnieni do świadczenia, jeśli ukończą odpowiedni wiek przed rozpoczęciem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym.
Wsparcie nie obejmuje dzieci uczących się w zerówkach oraz studentów.
Wnioski o świadczenie 300 plus na zakup podręczników, zeszytów, czy przyborów szkolnych będą przyjmowane od 1 lipca do końca listopada wyłącznie drogą elektroniczną.
Uprawnieni do składania wniosków są rodzice, opiekunowie faktyczni, opiekunowie prawni, rodziny zastępcze, osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych.
Samo złożenie wniosku jest bardzo proste. Trzeba jednak pamiętać, by bezbłędnie wpisać dane takie jak: prawidłowy numer PESEL dziecka, nazwę oraz adres szkoły czy aktualny numer konta
- informuje Krystyna Michałek, rzeczniczka kujawsko-pomorskiego ZUS.
Jeśli wniosek zostanie złożony poprawnie do końca sierpnia, pieniądze będą wypłacone najpóźniej do 30 września. Wnioski złożone po 30 listopada będą rozpatrywane tylko w przypadku, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po tej dacie.
Aby szybko i sprawnie złożyć wniosek, warto skorzystać z aplikacji mobilnej mZUS, dostępnej bezpłatnie w Google Play oraz App Store. Aplikację należy połączyć z profilem na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Uśmiechnięta Polska 09:12, 22.06.2024
Niestety nastała Uśmiechnięta Polska, więc wszystko pójdzie na rachunki. 09:12, 22.06.2024
bOb13:13, 22.06.2024
1 1
Pisowski trollu, wszędzie szczujesz jadem, nawet pod artykułem o wyprawce szkolnej! Widać brak logicznego myślenia i tępotę umysłową. Dalej popieraj swoich złodziei i hochsztaplerów, resocjalizacja w twoim przypadku nie wchodzi w grę. 13:13, 22.06.2024