Zamknij

Nie będzie obchodów wyzwolenia Włocławka. Powód? Wojna w Ukrainie

10:04, 20.01.2023

Po raz pierwszy od wielu lat we Włocławku nie odbędą się żadne uroczystości z okazji przypadającej 20 stycznia rocznicy wyzwolenia miasta spod okupacji hitlerowskiej. Powód? Włocławek wyzwoliła Armia Czerwona, a Rosja, zdaniem organizujących obchody w ostatnich latach radnych Lewicy, "stała się państwem faszystowskim".

20 stycznia 1945 r. do Włocławka wkroczyła Armia Czerwona, która wyzwoliła miasto spod okupacji hitlerowskich Niemiec.

Przez wiele lat w rocznicę tych wydarzeń organizowano miejskie obchody. W 2016 r., kiedy rocznica wyzwolenia Włocławka została wykreślona z kalendarza miejskich uroczystości, włocławskie struktury Lewicy zaczęły organizować je społecznie.

W tym roku obchodów nie będzie

W 2023 r., jak ogłosili radni Nowej Lewicy, nie będzie nawet społecznych obchodów rocznicy wyzwolenia Włocławka.

Nadal uważamy, że jest to powód do dumy, że udało się wypędzić armię hitlerowską, ale w związku obecną sytuacją na Ukrainie, nie możemy się spotkać. Mamy świadomość, że Rosja, która jest spadkobiercą Związku Radzieckiego, przepoczwarzyła się w to, z czym zdecydowała się walczyć, czyli w państwo faszystowskie

- tłumaczy Piotr Kowal, przewodniczący Rady Miasta.

Radni podkreślają, że chcą w ten sposób uszanować ofiary rosyjskiej agresji na Ukrainę.

- Mamy nadzieję, że gdy sytuacja na świecie się unormuje, będziemy mogli w dalszym ciągu mówić o tej prawdzie historycznej, która jest nierozerwalnie związana z Włocławkiem

- dodaje Kowal.

Więcej o decyzji Nowej Lewicy w materiale wideo nad artykułem.

Osoby zainteresowane wydarzeniami z 20 stycznia 1945 roku, mogą wziąć udział w zaplanowanym na dziś (20.01.) spotkaniu "Włocławek 1945" na Plebanii Parafii Ewangelicko-Augsburskiej (ul. Brzeska 20).

Historyk Łukasz Daniewski opowie, jak wyglądały ostatnie dni okupacji niemieckiej oraz ucieczka nazistów z Włocławka. Początek spotkania o godz. 17:00 Wstęp wolny.

facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
Jeżeli przypadkowo znalazłeś się w tym video, a nie wyraziłeś na to zgody, prosimy zgłoś to na adres: [email protected]

komentarz(66)

pamięćpamięć

43 30

Jasne, nie obchodziliśmy a wręcz zapomnieliśmy (wstydliwie) o roczniczy rzezi wołyńskiej i innych zbrodniach, aktualnych naszych ,,przyjaciół,, rezunów. PiSowski rząd uzgodnił z Ukraińcami, że zapomni o tych zbrodniach Ukraińców i nie będzie składał żadnych roszczeń. Służby specjalne IV RP uniemożliwiły odsłonięcie na Podkarpaciu pomnika rzezi wołyńskiej. A Armia Czerwona niepotrzebnie przepędziła Niemców (nazistów ?) z Polski, mogliby jeszcze sobie swobodnie eksterminować Polaków.

12:17, 20.01.2023
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

xxxxxx

8 6

Jałta, Teheran, Potsdam, co tam dla Polski zrobili nasi aktualni sojusznicy? A ukraińscy chłopi to od swoich polskich panów doświadczali jedynie miłości i opieki za którą powinni być wiekuiście wdzięczni? Wyluzuj, czasy się zmieniły. Niezmienne jest tylko prawo zachowania energii i mózgi rusków (celowo z małej).

13:12, 20.01.2023

do xxxdo xxx

4 1

Teraźniejsi Ukraińcy to Rusini (Ruski). W sanacyjnej RP ich narodowość określano urzędowo Rusin. Rus to Rus, to tak na luzie.

14:57, 20.01.2023

re pamięć re pamięć

5 0

Gdyby nie Polacy których nazywasz panowie na Ukrainie , to do dzisiaj pewnie by mieszkali w ziemiankach jak dziki naród , warto wiedzieć że Polakom zawdzięczają nie tylko poprawę i naukę kultury rolnej ale i kultury społecznej .
Przypomnę że w XVIII wieku nawet taki Kraj jak Polska gdzie istniała normalna kultura społeczna sprowadziła na wieś polską rolników z Niemiec dla poprawy kultury rolnej, ale w przeciwieństwie do Ukraińców - Polacy na Niemcach nie dokonali Ludobójstwa.

15:31, 20.01.2023

xxxxxx

0 6

do@ re pamięć: Boże, kto Cię uczył historii, gdzie? W Koperniku? Kongijczycy żyliby na drzewach? Poczytaj ile w dwudziestoleci zamknięto szkół ukraińskich, ile cerkwi, a w XVIw jak wydymano Rusinów przy okazji Unii Lubelskiej. Czy w dwudziestoleciu międzywojennym Ukrainiec nie mógł objąć urzędu państwowego dlatego że był z definicji głupszy? A poza tym w Polsce nie było szmalcowników, granatowych policjantów wszyscy na potęgę pomagali Żydom, a antysemityzm był znany tylko z książek. Tako rzecze PiS.

17:09, 20.01.2023

@ xxx@ xxx

1 0

A przy okazji Unii Lubelskiej to wydymano ale Litwinów (stąd ta ich nienawiść do Polaków), a w owym czasie nie było takiego tworu jak Ukraina, była Ruś (czerwona, halicka, zakarpacka itp.), choć pod jarzmem Litewskim, Polskim, Tatarskim , Osmańskim czy później Rosyjskim. Nazewnictwo Ukraina (u kraja [brzegu] Rusi) rozpowszechniało się u autochtonów od XVII w działaniach separatystycznych.

17:59, 20.01.2023

weswes

34 17

a dzien bandery

12:18, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JBJB

6 3

Nie długo nasi politycy będą gotowi świętować jak kolejne święto na życzenie i żądanie morderców z
lat okupacji. Przecież to wielkie święto tej nacji jest ważniejsze.




14:40, 20.01.2023

weswes

22 21

co wy robicie dzien wyzwolenia mojego rodzinnego miasta tam leza prochy moich najblizszych mieszkam daleko za oceanem nigdy nie bylem w wolnej Polsce i chyba nie bede przykre i serce boli

12:30, 20.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LeośLeoś

10 6

Nie było wyzwolenia. Było wkroczenie.

13:45, 20.01.2023

Oj LeośOj Leoś

1 10

Oj Leoś wolność to była za Hitlera.

14:59, 20.01.2023

Aga LisekAga Lisek

34 33

Bardzo dobrze Panie Kowal. Putinowy mówimy nie!!!!!

13:06, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZielonyZielony

10 9

widzę Putin ma tylu przeciwników, co i sojuszników na tym portalu i we Włocławku... Przykre.

14:13, 20.01.2023

Mazur75 Mazur75

20 22

Ale jak to? To znaczy, że nas jednak nie wyzwalali bracia Rosjanie? Jak możecie to robić towarzyszom z SLD! Jak teraz będą mogli podziękować za ponad 40 lat zniewolenia?
Żeby wam jeszcze nie przyszło do głowy usuwać tego kamyczka z Kilińskiego, jako wotum wdzięczności mieszkańców Włocławka dla Komunistycznej Partii Robotniczej Polski, która robiła zaciąg ochotników do armii radzieckiej do walki z Armią Polska w 1920 r.
Towarzysze! Do broni! 😊

13:06, 20.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

benben

4 6

Przypominam, że w Kielcach zatrzaskiwano okiennice, kiedy do miasta wkraczała Pierwsza Kadrowa. Przypominam, że na Podlasiu i na północnym Mazowszu kwiatami witano w 1920 r. wkraczających bolszewików. Przypominam, że w XXI w to t.zw. bastiony PiS-u.

13:18, 20.01.2023

Mazur75 Mazur75

7 0

Ben?
Raczej Ben-Hur!
Niedobra pytać, jakiej narodowości ludziska witali czerwonoarmistów!

13:38, 20.01.2023

pamięćpamięć

1 5

Pan Piłsudski napadł na Rosję bolszewicką wiosną 1920 (patrz ofensywa wiosenna) i nawet dotarł w maju 1920 do Kijowa, który okupował przez dwa tygodnie, choć w zamyśle miał zdobycie Moskwy. Lipcowa ofensywa bolszewików to odpowiedź z ich strony. A Polskę wyzwolił Lech Aleksander na białym koniu.

14:53, 20.01.2023

MietekkkMietekkk

35 16

No i dobrze zasranym bolszewikom po co w ogole to obchodzimy

13:07, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxcvbnm,zxcvbnm,

12 22

komuno wróć

13:07, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

27 23

Super lewica!

13:08, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZielonyZielony

32 8

I co? Tyle gadania, że lewica to postkomuchy, a tu o, to jak to w końcu? Lewica to nie PZPR! Pora to sobie uświadomić!

13:10, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrezesPrezes

36 31

Obchodzmy tylko święta ukraińskie! Wywieśmy wszędzie flagi ukraińskie, śpiewajmy ich hymn... tak się teraz zdobywa tereny po cichu!

13:11, 20.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xxxxxx

1 3

Nie nie ... najpierw Boże coś Polskę ...

17:11, 20.01.2023

@ xxx@ xxx

3 5

No, w niektórych kościołach grano Czerwoną Kalinę hymn UPA.

18:05, 20.01.2023

Beata ZazamczeBeata Zazamcze

29 20

I dobrze. Precz z niepotrzebnymi świętami i reliktem przeszłości.

13:12, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EcikEcik

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


nauczycielnauczyciel

31 22

Brawo panie Kowal i brawo Lewica. Potrzebny jest sprzeciw przeciwko ideologii faszystowskiej!

13:15, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmmmmmmmmmmmm

27 18

Rosji i Putinowi zdecydowanie dziękujemy. Dobra inicjatywa.

13:18, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wy🌈Wy🌈

14 16

Co to brzydzicie się swoich wybawców czym się różnią teraz a kiedyś co na to były sekretarz z wieńca młody narybek kukuruku no i panujący guru hahaha

13:19, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wiesz Wiesz

7 6

To tak dla pozorów a przecież po cichy uczą się ......wyklęty powstań ludu ziemi .....po kierunkiem tow Nagrobkiewicza ...

13:51, 20.01.2023

   d s f ... d s f ...

22 7

No i słuszna decyzja, jeszcze jest jeden aspekt dotyczący roku 1922 i zawarcia układu w Rapallo oraz 1926 traktatów berlińskich na mocy których trzecia rzesza na terenie zsrr tworzyła oddziały wermachtu,luftwaffe i paznerwaffe, głęboki sojusz ah ze stalinem trwał do czerwca 1941 roku czyli do rozpoczęcia planu barbarossa, wcześniej był pakt ribentropp - mołotow (sierpeń 1939) i agresja na Polskę będąca konsekwencją układów zawartych w latach 20 tych ub wieku, w czasie gdy trwały działania wojenne na terenie zsrr pozostałe państwa koalicji antyhitlerowskiej udziały pomocy militarnej i logistycznej w ramach land lease, konwoje zachodnich aliantów drogą morską szły do Murmańska natrafiając często na wilcze stada u bootów doenitza (bitwa o Atlantyk trwała najdłużej) oraz dostawy szły od strony Iranu, co do zakresu tej pomocy wskazanych przez historyków rosyjskich można sobie doczytać o land lease, prawda jest taka, że gdyby nie pomoc aliantów zachodnich to byłby bardzo poważny problem nawet z umundurowaniem i wyżywieniem, natomiast czasy stalinowskie po wojnie to kolejny koszmar ponieważ w ramach utrwalania władzy ludowej na rozkaz stalina życie straciło kilkadziesiąt tysięcy Polskich obywateli

13:25, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ula O.Ula O.

25 13

Już dawno powinny te obchody zostać odwołane.

13:28, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OtoOto

20 17

Dobra decyzja radni lewicy!

13:29, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kujawiak77Kujawiak77

19 21

Niech tam ruskie jeszcze dowalą banderowcom.Za Wołyń.

13:40, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PPR PZPR SLD  PPR PZPR SLD

22 15

Panie kowal czym różni się komunizm od faszyzmu tylko nazwą komuniści ilu wymordowali ludzi tylko faszyzmowi postawił się świat a komunistom już nie jednych i drugich trzeba było pogonić

13:40, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyzwolenieWyzwolenie

18 12

Wyzwolenie (za sjp.pl): kres niewoli; odzyskanie niepodległości.
No to chyba mieliśmy do czynienia z wkroczeniem, a nie wyzwoleniem :)

13:44, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZielonyZielony

23 7

Przeszłość to przeszłość, a tutaj chodzi o symbolikę. Faszyzm jest wiecznie żywy, wszystkie kraje mają zbrodnicze przeszłości i wszystkie dokonywały licznych rzezi, ale liczy się tutaj i teraz i to, a to co Putin wyprawia na Ukrainie przechodzi wszelkie ludzkie pojęcie i dowodzi, że faszyzm trzeba dalej zwalczać. Moim zdaniem to dobre postanowienie Lewicy.

13:46, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czerwono- białyczerwono- biały

2 4

nie można patrzeć w przyszłość nie dokonując rozrachunku z przeszłością!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23:22, 20.01.2023

Przepoczwarzenie ?Przepoczwarzenie ?

21 9

A w co przepoczwarzyła się PZPR szkolona na zasadach moskiewskich towarzyszy ? Kto szkolił tow Kwaśniewskiego , Milera , Kiszczaka , Jaruzelskiego , Oleksego ? Kto jeździł do Moskwy po pożyczkę ?Amnezja zapanowała na lewackości ?

13:46, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OPOOPO

0 5

Ty to idiota, czy tylko niedouczny?
Poddajesz się narracji polskiej prawicy! A prawda jest gdzie?

21:40, 20.01.2023

MieszkoMieszko

16 14

Dobrze Kowal, walic ruskich i wszystkich putinów!!!!!

13:47, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zosia LZosia L

20 11

To jest bardzo przykre, co się dalej dzieje na Ukrainie. Dowierzać się nie chcę, że żyjemy w XXI wieku, a ludzie tracą życia, domy, godność i dorobek całego życia i muszą uciekać za granicę, a wszystko tutaj zaraz obok. Gdyby tylko dało zrobić się więcej :(

13:49, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

omooonomooon

17 16

Super lewica, NIE dla PUTINA!

13:51, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gjgj

13 8

Świąt nie będzie! Dziękujemy i szanujemy decyzję. W obliczu problemu, jakim jest urosła za granicą wojna, należy stosować wszelkie formy sprzeciwu.

14:11, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stanisław KazikaStanisław Kazika

16 14

Panie Przewodniczący Rady Miasta, decyzja całkowicie zrozumiała. Popieram

14:16, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

na Ukrainiena Ukrainie

23 14

Niedługo wszystko odwołają żeby nie ranić przybyszów ze wschodu. Polska poobwieszana flagami ukraińskimi w telewizji ciągłe relacje z frontu, co śmieszniejsze oparte na filmach z tiktoka. Tylko Deb... to łyka. Maliniak życzenia składa i o wojnie nawija. Wszystko robią żeby podsycać w Nas Polakach poczucie zagrożenia. Na siłę wciągają w nie naszą wojnę Dla Ukrainy rozbroili armię, zaciągnęli pożyczki ale o tym nie mówią w TV. Propaganda gorsza niż za Urbana. Ulica wie swoje I nawet wpisy polskojęzycznych nie pomogą w polepszeniu wizerunku.

14:19, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wittowitto

17 11

no proszę, po tylu latach sie zorientowali że nie było wyzwolenia tylko zmiana okupanta

14:20, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banderas nie antoniobanderas nie antonio

24 13

To miasto było czarne , czerwone , a teraz niebiesko żółte

14:32, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

16 13

W końcu mogę powiedzieć, że jestem z pana dumny, panie Kowal!

14:34, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sławek Borewicz Sławek Borewicz

13 12

Urodziny bandery nasi "przyjaciele"obchodza bez skrępowania

14:36, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PierPier

24 21

Dzisiaj wszystko co rosyjskie to zle. Pierogi nie mogą być rosyjskie musztarda też. Wszystko ma być ukraińskie. Polacy pamiętają co ukry robiły Polakom. Polacy są na umowa śmieciowych Ukraincy są na umowę o pracę. Polacy chodzą na rekrutację. Ukry bez znajomości języka są przyjmowane do szpitala urzędów. Zakłady pracy mają obowiązek przyjmować ukr. Potem się mówi że nie ma chętnych do pracy. Polski już nie ma. My to nie stety już Ukraina. Wszędzie ich flagi.

14:36, 20.01.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZielonyZielony

13 9

Najpierw naucz się jeszcze po polsku pisać, a potem nazywaj się Polakiem. Nawet nie wiedziałem, że tyle jest obecnego we Włocławku bezrozumnego popierania strony putinowskiej i rosyjskiej! Wstyd, naprawdę wstyd.

14:52, 20.01.2023

Do Zielonego Do Zielonego

7 7

To że jesteś uchodźcem z PESEL nie uprawnia cię być Polakiem. Ja to nie rosyjski troll . Tylko prawdziwy Polak który cię utrzymuje w naszym jeszcze kraju.

16:08, 20.01.2023

pierpierpierpier

5 3

Jak rozpoznać rosyjskiego trolla? "Wszystko ukraińskie złe. Btw ja nie być rosyjski troll!"

16:29, 20.01.2023

ukuk

16 11

NIE dla każdego kto wspiera Rosję w jakikolwiek sposób!!!

14:41, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MamaMama

17 17

Dobra decyzja lewica, Ukraińcy potrzebuja wsparcia

14:44, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dyskusja ?Dyskusja ?

3 6

Mieszkańcy czekają , aż w sprawie obchodów zabierze głos tow Nagrobkiewicz ....?

15:31, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

........

0 0

Chyba odchodów 💩

08:32, 21.01.2023

Półka Mała Półka Mała

15 9

Nie wolno się wstydzić historii

15:31, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

13 4

Słusznie

15:35, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olga GOlga G

18 15

Trzeba nazywać rzeczy takimi, jakimi one są! Rosja to jest państwo faszystowskie i opresor, którego należy zwalczać! Ma pan absolutną rację Panie Piotrze!

15:45, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taka PrawdaTaka Prawda

19 12

Wbrew pozorom pomiędzy komunizmem i faszyzmem różnice są niewielkie.
Komunizm - walka klas.
Faszyzm - walka ras.

16:07, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Douglas Mac ArthurDouglas Mac Arthur

15 8

prawidłowo, ponadto komunizm jest złem i trzeba go zniszczyć, komunizm=faszyzm, stalin = hitler a dzisiaj w rosji rządzą spadkobiercy stalina

16:54, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BobBob

10 8

Historii się nie da zmienić. Komuchy z Włocławka przechodzą samych siebie. Wyzwolenie to wyzwolenie, nieważne kto brał w nim udział, ważne za jaką cenę. Pozdrawiam kamratów

17:13, 20.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

   a b c a b c

7 5

tu nie chodzi o zmianę historii, aby coś zrozumieć to naucz się ciemny człowieku historii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17:28, 20.01.2023

rere

0 2

Nie musimy czcić Rusków to bandycki naród , a Polacy mają dobrą pamięć i znają historię tzw - przyjaciół ze wschodu - i nie zmieniajmy historii, bo te bandziory wyzwoliły miasto bez względu z jakiego powodu się tu znaleźli

02:02, 21.01.2023

jack celeibjack celeib

0 3

https://www.youtube.com/watch?v=_1VcNgEX90s KONIEC INTERNETU

17:13, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!

1 5

BEATO TWOJE POSTY NIEDŁUGO TEŻ BEDĄ KONTROLOWANE :)

https://www.youtube.com/watch?v=_1VcNgEX90s TWOJA PRZYSZŁOŚĆ JEST KONTROLOWANA :)

17:15, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!

12 7

TU JEST POLSKA NIE BANDERA TO NIE NASZA WOJNA

17:16, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czerwone ścierwo Czerwone ścierwo

12 11

Skąd tylu czerwonych POmiotów w tych komentarzach

17:24, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciusMacius

9 7

Dobra robota, precz z rosyjską propagandą!

17:58, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZapamiętajcieZapamiętajcie

6 6

Niedługo będziecie świętować wyczyszczenie kraju z banderowców , z upaowców i z ounowców , wyjdę wtedy przed szereg .

18:19, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niknik

8 5

jak by to było ukraińskie święto to by świętowali a tak to po co niedługo to Ukraińców będzie więcej niż Polaków i szybciej taki dostanie robotę niż swój bo przecież za polaka dotacji nie dostają tylko za ukraińca

18:26, 20.01.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

 nick nick

4 5

nie mieszaj kacapski pomiocie, o kremlowskich bandytach i recydywie wiedzą nawet w Nowej Zelandii, stan faktyczny du pku jest taki a nie inny

18:39, 20.01.2023

MioMio

2 3

Kacap to je bał twoją matkę

19:06, 20.01.2023

święte słowa święte słowa

2 0

gen. Georg Patton - 8 maja 1945 Paryż: “Ta wojna zakończyła się dokładnie tam, gdzie się zaczęła. Na podwórku Hunów. (..) Ale na tym nie koniec. (..) To, co zrobili dzisiaj politycy w Waszyngtonie i Paryżu, podobni do ołowianych żołnierzyków, to historia, o której będziecie pisać przez jakiś czas. (…)

Pozwolili nam wykopać w cholerę jednego g n o .ja, a jednocześnie zmusili, żebyśmy pomogli usadowić się następnemu, równie złemu albo jeszcze gorszemu niż tamten. (..)

Wygraliśmy tylko szereg bitew, nie wojnę o pokój. (..)

Będziemy potrzebowali nieustającej pomocy Wszechmogącego, jeśli mamy żyć na jednym świecie ze stalinem i jego morderczymi zbirami”. „Zastanawiam się, co powiedzą dzisiaj – ciągnął dalej – wiedząc, że po raz pierwszy od stuleci pozwoliliśmy siłom Czyngis-chana wejść do Europy Środkowej i Zachodniej. Zastanawiam się , jak się czują, wiedząc, że w naszych czasach nie będzie pokoju, a ci którzy się dopiero urodzą, będą musieli walczyć z rosjanami jutro albo za piętnaście czy dwadzieścia lat. (…)

Dzisiaj powinniśmy powiedzieć Rosjanom, że mają iść w cholerę, zamiast ich słuchać, kiedy nam mówią, że mamy się cofnąć. To my powinniśmy im mówić, że jeśli im się nie podoba, niech idą w piz du, i wydać im wojnę.Pokonaliśmy jednego wroga ludzkości, ale umocniliśmy drugiego, znaczenie gorszego, w którym jest więcej zła i zajadłości niż w pierwszym”.

Na koniec stwierdził otwarcie:

„Niestety, niektórzy z naszych przywódców są po prostu cholernym dur niami i nie mają pojęcia o historii Rosji. Cholera, mam wątpliwości, czy wiedzieli chociaż tyle, że Rosja jeszcze niecałe sto lat temu zajmowała Finlandię, wyssała krew z Polski i zrobiła z Syberii więzienie dla własnego narodu. Wyobrażam sobie, jak szydził Stalin, kiedy uzyskał od nich wszystko podczas tych nibykonferencji”.



20:10, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NieładnieNieładnie

4 4

To znaczy spadkobiercy post sowieckiej bolszewickiej partii PZPR przeobrażonej , SLD, dalej przeobrażona w Lewice odbytowo-tęczową odwrócili się plecami do swojego rodowodu.

22:00, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dodo

2 2

Marchlak to sie w grobie przewraca

23:15, 20.01.2023

yyyyyyyyyyyyyy

4 2

Lewica zaskakuje pozytywnie :)

22:04, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rere

1 1

Pozytywnie to wygląda bo zaczyna robić za prawice tylko ze szkoda że się wzięła z Biedroniem z odbytowo-tęczowymi

23:18, 20.01.2023

wlowlo

9 3

A BANDERSYNY to co? to nie faszyści ?
ukraińcy mają krew Polaków na rękach ! Tego nic nie zmieni.
Ciekaw jestem jak komuchy z Włocławka będą obchodzić w tym roku rocznicę rzezi na Wołyniu !!

22:05, 20.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

20232023

5 5

Zakłamujcie rzeczywistość dalej. Ta wojna jest przegrana od samego początku. Rosja ma to co chciała- drogę lądową na Krym i jej już nie odda. Na Krymie ONZ ustanowi strefę zdemilitaryzowaną jak w Korei. Polska pozostanie z milionami Ukraińców, którzy nie sądzę aby dobrowolnie chcieli opuścić nasz kraj. Czeka nas nerwowy czas. Rosja to kolos na drewnianych nogach ale zawsze kolos liczący się w świecie. Ojczyzna Stalina, Putina ale i Czajkowskiego ,Dostojewskiego, Tołstoja, Czechow, Sołżenicyna itd. czy oni byli faszystami żeby wymazać ich dorobek z kultury światowej dla forsowania idei wszystko co ruskie jest złe? Ukraina aspiruje do bycia częścią europy zachodniej ale wciąż ma do niej mentalnie daleko. Bawi się w hipokryzję, Rosja jest faszystowska głosi o własnych zbrodniarzach zapomina i czci Banderę do dziś jako bohatera.

22:57, 20.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

konkluzjakonkluzja

3 3

jakie wartości wyznają w rosji, skoro roszczą sobie prawo do decydowania o życiu ludzi w innych krajach, jakich wartości broni rosja i jakiej kultury, jaki dorobek skoro panują tam nadal rządy na zasadzie despotii jak w starożytnym egipcie, proces wymazywania tej kultury nabiera tempa na zasadzie kuli śnieżnej i nic tego nie zatrzyma

23:52, 20.01.2023

Sprawiedliwy Sprawiedliwy

4 3

Panie Kowal wstyd co pan zes zrobił i co wy robicie jako lewica ten szyderczy uśmieszek to sobie pan schowaj wiadomo gdzie ludzie życie oddawali nie wiedzieli o żadnych partiach żołnierz to żołnierz szedł walczył i gonił panie fajansiazu kowal a banderowcy ile tysięcy ludzi wymordowali w bestjalski sposób co ma żołnierz tamtych czasów z tym co teraz walczy tylko tyle ze z jednego kraju pochodzą ale krew przelewali a co komuna wszystkie zakłady pobudowała żebyście mogli rozgrabić dzika prywatyzacja milionerów się narobiło a poległym cześć i chwała i żyjącym tez a nie banderowca co w nocy sąsiadów mordowała podziękujemy wam na wyborach pajacyki

04:04, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojak Wojak

3 4

Dobrze napisane żołnierz to żołnierz a nie jakiś pajac w garniturku Komuna może nie zbyd dobra bo nikt nie pilnował ale prace każdy miał i mieszkać tez miał gdzie a milicja porządku pilnowała nie tak jak teraz ze strach wys z domu po zmroku

04:10, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radek Radek

2 1

No właśnie co to za lewica będziesz pan się śmiał po wyborach ale baranim g….m i ten głupkowaty uśmieszek zniknie

04:12, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapral Kapral

2 2

Co wy gledzicie porównywać dawnego żołnierza do wojska za pieniądze to najemnicy tam walczą biją Banderowców co mordowali Bogu winnych ludzi swoich sąsiadów z którymi dzień wcześnie w polu razem robili a le tez trzeba rozważyć co by było żeby nie Ukraina stała Rosjana na drodze czy by do nas nie przyśli ???

04:20, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Magda Magda

5 2

No dobrze to dlaczego Ukraińcy maja za bohatera tego bandytę banderę do dzisiaj tylko jak wody w dupe się nalało to do Polski po ratunek a groby Polskie poniszczone nie osadzam ale oni od maleńkości wieli wpajane nienawiść do Polaków bo niby mieszkali i żyli na ich ziemiach teraz benda udawać dobrych ale ciekawe jak nam podziękują po wszystkim 🇵🇱Oby naszymi czołgami tylko nie dziękowali

04:30, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patriotka Patriotka

6 2

Kocham Polske i Polakow tak zwanych Lachow bo tak Ukraińcy na nas mówią tam były tereny Polski a my chcemy im dać Podkarpacie przecież przed tym wszystkim oni wołali żebyśmy niby im zwrócili tereny Podkarpacia bo to ich było o to walczył Bandera i mordował kobiety i dzieci w nocy po cichu palił całe wsie a teraz dobrowolni im oddajemy te tereny do zamieszkania czyli to jusz jest coś nie tak

04:41, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bogdan Bogdan

2 2

I masz racje ale jaki mamy wpływ na to jak jesteśmy teraz wplątani w ten bałagan tylko iść do przodu razem z innymi bo sami nie damy rady Polska wszystkie czołgi co kupuje daje na Ukrainę a inne państwa nic ciekawe co będzie jak USA nie Pomorze to chyba nikt

04:46, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

   obserwator obserwator

1 1

rosja to stan umysłu, komunizm w odmianie oligarchicznej podobnie jak w korei północnej - komunizm w wydaniu klanów rodzinnych, to się niczym nie różni średniowiecznego zarządzania, ponadto na ulicach miast mają tam miejsce łapanki podobnie jak za okupacji hitlerowskiej a więzienia pękają w szwach, w korei północnej jest podobnie, ich stan umysłu nie jest w stanie pojąć, że można inaczej funkcjonować a zarządzanie tylko i wyłącznie na zasadzie kłamstwa na każdym szczeblu, prawidłowa ocena - państwo faszystowskie w najlepszym wydaniu bez kultury technicznej nawet bez kanalizacji, to samo chcieli zrobić po 45 roku w Polsce, wybijając całą inteligencję i rozpijając ludzi

08:25, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ciekawostka Ciekawostka

0 0

Wyznawcy rusyfikacji najwpierw zakryli dowód okupacji na Pl Wolności a teraz nie chcą czcić ideologów którym tyle lat służyli ?
To chyba tłumaczy obłudny charakter tej formacji która musi mieć obcego nadzorcę i teraz zamienila kapo z Moskwy na kapo z Brukseli .
Dziadek , który przeżył wojnę zawsze powtarzał -,,w Polsce rządzą nasłani z Moskwy agenci ... im nie wolno wierzyć ,, I chyba miał rację .

09:17, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zawiślok.Zawiślok.

4 3

Rosja nie była i nie będzie Państwem faszystowskim, a Państwem komunistycznym. Ukraina popierając i budując pomniki Banderze stawała się krajem faszystkim. Tak samo faszyzm nie będzie to samo Nazizm i faszyzm nie są pojęciami tożsamymi i nie powinniśmy ich używać zamiennie. Jeżeli chcemy być precyzyjni w mówieniu o historii XX wieku, trzeba dostrzec ich różnice. Przede wszystkim podstawowa różnica tkwi w pochodzeniu tych dwóch ideologii. Faszyzm panował we Włoszech, a nazizm był w Niemczech. Pochodzenie nie jest jedyną rozbieżnością. Niemiecki nazizm, co prawda wyewoluował do włoskiego faszyzmu, ale z tą różnicą, że na pierwszy plan wysunął kwestie rasowe i antysemickie. Przynajmniej do końca lat 30-tych kwestie te nie miały pierwszoplanowego znaczenia we Włoszech rządzonych przez Benito Mussoliniego. Warto wspomnieć, że w samym „Marszu na Rzym” brało udział (zgodnie z danymi podanymi przez polską Wikipedię) około 200 Żydów. Żydzi pełnili też ważne stanowiska w faszystowskich Włoszech, np. Aldo Finzi członek Wielkiej Rady Faszystowskiej i wiceminister spraw wewnętrznych. Później pod wpływem polityki III Rzeszy, również i we Włoszech zaczęły narastać nastroje antysemickie.

09:34, 21.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re Zawiślok.re Zawiślok.

3 0

Jeśli twój sąsiad napadnie na Ciebie , to jest zwykły bandytyzm .Polska ma ten problem od wieków i każde kolejne stulecie ten fakt potwierdza .Nie potrzeba tu wyszukanych określeń i tworzenia sztucznej ideologii . Napad na sąsiada to zawsze bandytyzm . Polska ma na granicach dwóch ,,sprawdzonych ,, bandytów . I żadne partyjne dywagacje o przyjaźni tego nie zmienią . Bandyta nie uznaje żadnych układów i paktów , boi się tylko silniejszych od siebie i to jest jedyna filozofia obrony przed bandytą .
Mydelnie oczu ukraińcom doprowadziło do kolejnej wojny .Gdyby nie dali się ogłupić i zostawili sobie atom żaden bandyta nie odważyłby się ich tknąć .

10:28, 21.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZawiślokZawiślok

0 0

Z tym atomem to masz racje ale ale nie do końca był w ich rękach, tak samo potrzeby wojska układu by przekazały dysponowanie bronią atomową, tak było w przypadku Polski i zapewne było Ukrainy czy Białorusi, Kazachstanu. Nawet jest film pt. Tajemnice Ukladu Warszawskiego - Broń atomowa w PRL-u.

21:04, 21.01.2023

    x y z x y z

0 0

skoro wierzyli w kremlowskie bzdury to się przekonali do czego ta hołota jest zdolna, nic się nie zmieni z uwagi na fakt, że od zakończenia rewolucji październikowej rządzą tam służby, zaczęli od dzierżyńskiego i czekistów, później było kgb teraz fsb, ten *%#)!& z..i el kremlowski jest tyko kukiełką i też wywodzi się z kgb, więc niech się nie łudzą, że sytuacja się tam zmieni

16:08, 21.01.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rere

0 1

W Kijowie za sznurki pociągają oligarchowie powiązanii z Kremlem

19:22, 21.01.2023


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz