Zamknij
Fot. Facebook/Marek Wojtkowski Prezydent Włocławka

Będzie wojna Kukucki vs. Wojtkowski? "To nie jest koalicja na jedną kadencję"

09:03, 26.05.2022 Aktualizacja: 09:52, 26.05.2022

Będzie wojna Kukucki vs. Wojtkowski? "To nie jest koalicja na jedną kadencję"

- To, że nie mieszkam we Włocławku, nie znaczy, że nie czuję się włocławianinem - mówi Marek Wojtkowski w rozmowie z DDWLoclawek.pl. Prezydent Włocławka zdradził nam m.in., jak reaguje na internetowy hejt i dlaczego nie spodziewa się, by w najbliższych wyborach jego konkurentem był obecny wiceprezydent, Krzysztof Kukucki.

Przejmuje się pan krytycznymi komentarzami w internecie na swój temat?

Trudny temat... Oczywiście staram się nie przejmować, bo funkcja, którą pełnię, powoduje, że trzeba mieć grubą skórę i się dystansować. Ale wiadomo, że każda krytyka gdzieś tam zostaje, jeśli jest nieuzasadniona. Jeśli jest uzasadniona, to oczywiście staram się to przyjmować i poprawiać swoją pracę. Obraźliwymi komentarzami, które też się zdarzają, staram się nie przejmować.

A co pan sądzi o tych przytykach, że pan nie pochodzi z Włocławka?

Tym wcale się nie przejmuję, bo nigdy tego nie ukrywałem. Domyślam się, że jest grupa osób, które pod wymyślonymi nickami piszą o tym na różnych portalach. Przypomnę tylko, że w swojej pierwszej i drugiej kampanii zawsze podkreślałem, że nie jestem mieszkańcem Włocławka. Nie traktowałem i nie traktuję tego jako wady. Podkreślam wręcz, że dzięki temu mam obiektywne spojrzenie na całe miasto, bo nie jestem związany z żadną ulicą, z żadnym osiedlem, więc mam trochę oglądu zewnętrznego. Poza tym z Włocławkiem jestem związany zawodowo od ponad 20 lat. To też o czymś świadczy. A i w pierwszych i drugich wyborach wygrałem z rodowitymi włocławianami. 

Trwa ósmy rok pana prezydentury. Jaki był największy sukces tego czasu?

Na sukcesy patrzę przede wszystkim przez pryzmat obecnej kadencji. Ta stabilność koalicyjna, którą osiągnęliśmy, powoduje, że można wiele zrobić. W poprzedniej kadencji – po wyjściu z koalicji i utracie większości w radzie – nie było to takie proste.

Co do sukcesu – przede wszystkim poprawia się komfort życia we Włocławku. Na ten komfort składa się wiele czynników. Stawiamy na żłobki, przedszkola, dobre szkoły, infrastrukturę sportową i kulturalną. Stawiamy również na rewitalizację, dobrą komunikację, jakość usług publicznych, budownictwo mieszkaniowe. W każdej z tych dziedzin zmieniamy się na lepsze. Mamy ambitne plany na kolejną perspektywę finansową w zakresie instytucji kultury, w tym Centrum Fajansu. To wszystko wpisuje się w poprawę komfortu życia mieszkańców miasta.

Zależy nam na tym, żeby ludzie tutaj zostawali, szczególnie młodzi. Za chwilę będziemy oddawać mieszkania, budować kolejne i wiem, że z tych mieszkań będą korzystać młodzi ludzie, młode małżeństwa, które pracują i chcą zostać we Włocławku.

Czyli przede wszystkim komfort życia we Włocławku. Zawsze staram się przekonywać, że on jest większy niż w dużych miastach. Tutaj nie ma korków, jesteśmy świetnie skomunikowani, jest dostęp do wszystkiego, co jest potrzebne do życia. Jeśli ktoś chce pojechać na jakieś dobre przedstawienie do Warszawy czy do Łodzi, może tam dotrzeć samochodem w ciągu półtorej godziny. To są atuty, na które zwracam uwagę.

Miasto się zmienia. Oczywiście zawsze można mówić, że to mogłoby dziać się szybciej, że centrum miasta mamy, jakie mamy... Ale chcę powiedzieć, że to, w jakim stanie jest teraz centrum miasta, to wynik co najmniej 30-40 lat zaniedbań i w ciągu pięciu czy sześciu lat nie da się tego całkowicie odmienić. Aczkolwiek cały czas podkreślam, że to jest nasze priorytetowe zadanie - rewitalizacja i zmiana wizerunku centrum miasta. Myślę, że kiedy uzyskamy środki unijne, zwiększymy np. znacznie pomoc finansową dla właścicieli prywatnych kamienic, żeby szybciej i w większym zakresie odbudowywali tę tkankę miasta.

Dotknął pan bardzo ciekawej kwestii. We Włocławku mamy ofertę kulturalną, bazę sportową, lasy dookoła, które sprawiają, że Włocławek jest atrakcyjnym miejscem do życia...

Ścieżki rowerowe, którymi jest gdzie jechać. Jest gdzie się wykąpać latem, bo mamy piękne jeziora. To są nasze atuty, które trzeba odpowiednio zagospodarowywać, poprawiać i eksponować, żeby mieszkańcy chcieli z tego korzystać.

Co wobec tego jest piętą achillesową miasta i sprawia, że mieszkańcy nie mają o nim zbyt dobrej opinii?

Ja często tego nie rozumiem. Myślę, że to jest kwestia zmian w mentalności. Na każdym spotkaniu powtarzam, ze my powinniśmy o miejscu swojego urodzenia czy zamieszkania mówić dobrze. Nie wiem, z czego to wynika, że we Włocławku jest inaczej, ale zależy mi na tym, żeby budować ten pozytywny wizerunek miasta.

To, że nie mieszkam we Włocławku, nie znaczy, że nie czuję się włocławianinem. I na każdą taką krytykę nieuzasadnioną, szkalującą miasto, stawiającą je w złym świetle, zawsze będę reagował, nie bacząc na koszty promocyjne czy finansowe.

Pytałam o największy sukces, a jaka była największa porażka? Czy było coś, na czym panu bardzo zależało, a nie udało się tego zrealizować?

Na pewno można coś takiego znaleźć, wystarczy przeczytać mój program wyborczy. Mam świadomość, ze nie wszystko udało się zrobić. Ale nawet jeśli w tej chwili się nie udało, zamierzam to poprawić.

Mówiłem np. o konieczności powołania we Włocławku szkoły sportowej, bo to jest ważny element budowania infrastruktury społecznej. Zaczęliśmy o tym bardzo poważnie myśleć i myślę, że w ciągu roku będę mógł zakomunikować, co udało się w tym zakresie zrobić.

Niektóre rzeczy są niezależne od nas. Mamy bardzo duży teren inwestycyjny po dawnym Ursusie, który jest obecnie w rękach prywatnych. Zastanawiamy się, w jaki sposób moglibyśmy go odzyskać, ponieważ takich terenów we Włocławku brakuje. Strefa przemysłowa została zagospodarowana, a to jest jedyny duży teren, który moglibyśmy wykorzystać. Staramy się szukać możliwości, wysyłamy pisma, próbujemy windykować należności, ale na razie przejąć tego terenu się nie udało. Traktuję to też jako swoją porażkę, choć to jest niezależne od nas.

Myśli pan już o nadchodzącej kampanii wyborczej?

Oczywiście, że tak. Funkcjonowanie w polityce wygląda tak, że dzień po wygranych wyborach rozpoczyna się kolejną kampanię, więc jak najbardziej już układam sobie w głowie, jak to ma wyglądać.

Jakiej kampanii się pan spodziewa? Myśli pan, że ponownie będzie pan miał tylu konkurentów co ostatnio (łącznie było wtedy dziewięciu kandydatów?

Myślę, że kandydatów będzie kilku. Ja nie ukrywam i zawsze o tym  mówiłem, że nigdy nie zabiegałem o to, żeby kogokolwiek zniechęcać. Oczywiście można próbować "układać się" z kimś przed wyborami, ale to nie jest w moim stylu. Uważam, że takie układanki utrudniają później funkcjonowanie w mieście, ponieważ to kwestia kompromisu, z którego nikt nie jest do końca zadowolony.

Jeśli ktoś ma ambicje, bardzo proszę - żyjemy w demokratycznym kraju. Wybory są najlepszym sposobem weryfikacji ambicji i planów. Ja dwie kampanie wygrałem i przygotowuję się teraz do kolejnej. Jeśli ktoś ma wątpliwości lub ma inny pomysł na miasto, zawsze może się zmierzyć.

W poprzedniej kampanii rywalizował pan m.in. ze swoim obecnym wiceprezydentem, Krzysztofem Kukuckim. Teraz mieszkańcy zakładają, że ponownie tak będzie. Czy pan również spodziewa się, że Krzysztof Kukucki wystartuje w wyborach i jak to będzie wyglądało, jeśli chodzi o współpracę koalicyjną do końca bieżącej kadencji?

Szczerze mówiąc, nie spodziewam się tego. Z Krzyśkiem Kukuckim bardzo dobrze mi się współpracuje i powtarzam to wszystkim - i na gremiach partyjnych, i prywatnie. Ta współpraca jest bardzo dobra. Krzysiek dużo pracuje, dużo robi i to funkcjonuje bardzo dobrze.

Nie wyobrażam sobie, żeby miało się to w jakiś sposób zakończyć, czy mielibyśmy to zakłócić. Takiego scenariusza nie dopuszczam do swojej wyobraźni, no bo niby czemu? Ja uważam że w tej chwili mamy tak trudną sytuację w kraju i w samorządach, że przeciwnik jest jeden, który próbuje centralizować władzę w Polsce, który ogranicza w różny sposób działanie samorządów, nie tylko finansowo, ale też w sposób prawny. Zawsze powtarzam, że w takich sytuacjach wszystkie ręce na pokład.  

Czyli będą jakieś rozmowy, żebyście panowie obrali wspólny front przed wyborami samorządowymi jako koalicja? 

Tak sobie to wyobrażam. Koalicja ma się dobrze. Oczywiście od czasu do czasu jakieś plotki się pojawiają, ale najczęściej one są nieuzasadnione. Także na pewno będziemy o tym rozmawiać.

Musimy się wspólnie przygotować. Zresztą taki był zamysł, jak żeśmy podpisywali umowę koalicyjną, że to nie jest koalicja tylko i wyłącznie na tę jedną kadencję. Myślimy o dłuższej perspektywie i - przynajmniej z mojej strony – nic się tu nie zmieniło. 

Porozmawiajmy o mniej odległej przyszłości. Niebawem zmieni się prezes Klubu Koszykówki Włocławek. Czego się pan spodziewa po tej zmianie? 

Przede wszystkim spodziewam się kontynuacji. Kontynuacji i stabilizacji, bo ostatni rok obfitował w wiele, powiedzmy, takiego zamieszania wokół klubu - nie tylko we Włocławku, ale i w całej Polsce.

Pana Łukasza Pszczółkowskiego bardzo dobrze znam, bo współpracowaliśmy i cały czas współpracujemy jako z dyrektorem Wydziału Sportu i Turystyki. Wcześniej oczywiście pracował w koszykówce, także zależy mi na tej stabilizacji, kontynuacji i kolejnym mistrzostwie oczywiście. 

Pojawiają się takie głosy wśród kibiców, że ponieważ pan Łukasz jest bliskim współpracownikiem pana prezydenta, a pan jest zapalonym kibicem, to właśnie pan prezydent de facto będzie dyktował, co się w klubie będzie działo. 

Nigdy tego nie robiłem. Absolutnie jestem od tego daleki, aczkolwiek oczywiście takie pytania się od czasu do czasu pojawiają.

Prezes, tak jak prezesi spółek komunalnych - wodociągów, MPEC-u, Bazy - jest suwerennym bytem prawnym. Oczywiście rozmawiamy w różnym zakresie, bo KK Włocławek w pewnym sensie też jest spółką miejską. Mamy w niej ponad sześćdziesiąt procent udziałów. Ale nigdy nie mówiłem prezesowi, jakie decyzje ma podejmować. Absolutnie o żadnych personaliach się nie chce wypowiadać, bo takie pytania oczywiście też padają. 

Łukasz Pszczółkowski od 1 czerwca będzie prezesem klubu i to on będzie podejmował decyzje. Będziemy oczywiście patrzeć na klub, przede wszystkim z punktu widzenia finansowego, organizacyjnego, poprzez radę nadzorczą. Proszę zresztą zapytać Łukasza Pszczółkowskiego - kiedy był dyrektorem tutaj, w Urzędzie Miasta - czy kiedykolwiek jakoś ręcznie sterowałem jego pracą. Oczywiście rozmawialiśmy, a był bardzo dobrym, kreatywnym dyrektorem i uważam, że będzie znakomitym prezesem.

Absolutnie w działalność klubu nie będę ingerował, aczkolwiek nie ukrywam, że klub zawsze mi leżał na sercu. 

W takim razie na zakończenie - na którym miejscu Anwil zakończy ten sezon? 

Nie chciałbym tutaj dywagować... 

Odrobina hazardu, panie prezydencie, nie zaszkodzi... 

Będziemy mieć medal. Jakiej barwy, to trudno powiedzieć, bo oczywiście jest kilku rywali godnych Anwilu.

Myślę, że zdobędziemy medal i po tym okresie takiego, powiedzmy zamieszania w klubie i pandemii, będzie to sukces z perspektywą oczywiście osiągnięcia w najbliższych sezonach tych największych laurów.

Jesteśmy po finale europejskich pucharów.  Niektórzy narzekają, jaki to puchar... Ale puchar europejski jest zawsze pucharem europejskim. Jest to kolejne trofeum i zawsze malkontentów pytam, który polski klub koszykówki zdobył jakikolwiek puchar w europejskich rozgrywkach czy grał w finale jakiegokolwiek pucharu? Nie wiem, czy ktoś potrafi wymienić taki przypadek. Anwil jest już marką rozpoznawalną w Europie i bardzo dobrze, bo na tym zależy też sponsorowi generalnemu.

Podsumowując, uważam, że w Energa Basket Lidze będziemy mieli medal, oby to był medal z tego najcenniejszego kruszcu.

Rozmawiała Natalia Seklecka


komentarz(63)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


W punkt W punkt

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

SuperSuper

14 1

--- ogór kiszony vs. liściom chrzanu równa się drut kolczasty 15:43, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opoopo

59 2

Panie Prezydencie. Wszystko się wali - kamienice, hala sportowa, most. Nie ma inwestycji. Wszystko czego Pan dotyka obraca się w pył. Ma Pan złych pracowników - wątpliwej reputacji jak dyrektor Bursy przy Mechaników.
Miasto jest zarządzane źle i kwitnie kolesiostwo. Naprawdę nie wywiązał się Pan z obietnic. 15:52, 10.05.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

M.W.M.W.

5 24

Zgłosiłem już ten komentarz do usunięcia, gdyż zawiera on informacje niezgodne z prawdą. Miasto kwitnie i rozwija się, a drobne usterki jak ostatnia awaria na moście mogą się zdarzyć wszędzie. Pozdrawiam i zachęcam do oddania na mnie swojego głosu w najbliższych wyborach. 16:04, 10.05.2022


HahahaHahaha

7 1

Zawalenie się mostu na skutek braku nadzoru i interwencji nazywamy drobną usterką? Acha. To jestem ciekawe jak żyjesz tzn. jak mieszkasz ;-) 12:34, 11.05.2022


cvvdfcvvdf

7 0

a czy Marek Wojtkowski pamięta swoje hasło wyborcze ?? to brzmiało tak. ODPOLITYCZNIC SPÓŁKI MIASTA !!!!! - panie Mareczku prosimy o rzetelną liczbę członków partyjnych w spółkach na wysokich stanowiskach !!! 19:46, 11.05.2022


Maruda Maruda

1 0

Zgadzam się.👍👍 19:59, 30.05.2022


AgroAgro

32 3

Co on tam bredzi? 15:53, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WłocławekWłocławek

14 54

A ja bardzo bym chciał, żeby to Krzysztof Kukucki wystartował w wyborach. Na Niego na pewno oddałbym swój głos! 16:12, 10.05.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

💪💪

10 10

On może i jest protegowany, ale mieszka od pokoleń w mieście, i co najważniejsze kontaktuje się z ludźmi, nie robi jak jego szef tylko partia tylko swoi tylko moje i mojej rodzinki, i spychanie pracy na innych. 16:56, 10.05.2022


BibiBibi

11 2

To było by wielka porażka jakby kukucki został prezydentem tak jak jego wszystkie pomysły m.in. *%#)!& rondo przy ul. Wysokiej. Facet który tylko się lansuje a ludzi ma za nic. 23:02, 10.05.2022


666666

1 0

Boś *%#)!& 16:24, 12.05.2022


............................

28 2

Kampania wyborcza za którą mają płacić nie kandydaci tylko wyborcy?

Zastanówcie się mieszkańcy, co o Was myślą politycy i "dziennikarze", którzy już dawno stracili kontakt z rzeczywistością. 16:12, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


W SŁUŻBIE M.W. DDW SŁUŻBIE M.W. DD

28 2

"To jest tylko fragment tekstu - jeśli chcesz przeczytać całość i inne artykuły premium musisz wykupić dostęp."

Człowiek o wielkim ego, obcy w naszym mieście, pełen pogardy dla miasta i mieszkańców, ważna jest tylko:
Kasa Partia Stanowiska

Historyk średniowiecza od studiów w partii aż do emerytury, oczywiście sowitej!, partyjniak niszczący miasto. 17:00, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BykByk

25 2

Trzeba nam Prezydenta bezpartyjnego nie utaplanego, przedsiebiorczego. Więc jak widać jeden i drugi do lamusa. Partyjni Panowie już nie raz pokazali na co ich stać kolesiostwo układziki i wiele innych tematów. 17:15, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EgoEgo

30 1

Czy to nie Wojtkowski powinien płacić czytelnikom🤣 17:52, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oiuooiuo

23 4

A ja chcę żeby włodarz Kowala startował na prezydenta Włocławka. Może to jest jakaś szansa dla naszego zabagnionego miasteczka.... 17:59, 10.05.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nie.Nie.

6 0

Żaden z powyższych. Wszyscy nader chętnie wykorzystają cudze pomysły, przypisując dobre rzeczy swoim rzekomo decyzjom. Jeśli autor pomysłu powie: nie! - to zrezygnuje. 22:57, 10.05.2022


ren ren

3 3

ten z kowala to czym ma się zajmować, to tak małe miasto, może sadzić kwiatki i pisać poezje 12:08, 11.05.2022


xDDxDD

16 0

Strefa premium, jeszcze żeby to był jakiś artykuł o poważnej osobie to bym mógł zapłacić, ale jakoś nie jestem zainteresowany czytaniem jaki to Włocławek jest piękny, zadbany i w ogóle rozwija się aż miło.... To jest portal informacyjny czy jakiś prywatny vlog? xD 18:22, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

$$$$$$$$

16 0

Czuć na kilometr smród partyjnej ustawki pod publike .Ciekawe czu wyborcy są nadal tak naiwni żeby tego nie zobaczyć . 18:32, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

List poważnyList poważny

20 0

Do Pana Prezydenta
dr Marka Wojtkowskiego
Informuję Szanownego Pana o nieustającym ataku hakerskim realizowanym przez urzędników, też na stanowiskach dyrektorskich i zniesławienie obywateli tego miasta. Wnoszę o dokładne przjrzenie się pracy podległych Panu organów i ,,pracujących" tam urzędników.
Jeżeli będzie Pan opieszale podchodzić do spraw interesantów, to korupcja będzie się szerzyć w każdym pionie podległym UM co spowoduje nieodwracalne skutki na planach Pana jako polityka i prezydenta. Pozdrawiam 18:41, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pewien rektor, Pewien rektor,

10 0

A co z wtn ? Co tam się dzieje ? Dlatego urzędnicy tam zasiadają ? O co chodzi ? Co z odwołaniem ? 20:41, 10.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No mo No mo

8 0

Chyba miasto miesza 20:42, 10.05.2022


RumunRumun

27 0

Nigdy przenigdy abyś został ponownie prezydentem MOJEGO UKOCHANEGO WLOCLAWKA startuj na sołtysa Dąbia dosyć szkod narobiłeś w moim mieście wynocha !!! 20:56, 10.05.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BarbaraaBarbaraa

8 0

Po pierwszym roku wiedziałam, że to błąd po drugi roku już czułam się oszukana na "metoda na wnuczka". Żałowałam, że się tak nabrałam. Niby poseł niby z tytułem doktora niby to w partii niby młodsze to 20 lat ale poprzednik mimo braku bycia posłem mgr 20 lat starszy nawet w partii nie był bo sympatyzował tylko ale tego nie robił jak ten że na pochód pójdzie nawet jak covid jak mu partia każe. Na dodatek nie można go spotkać w mieście na spacerze bo ja widzę i Skrzypka kiedyś już nie żyje, ale u Paluckiego ale i teraz Kukuckiego, z którym można pogadać i mu powiedzieć co boli i ile moze zadziała bo przecież jest pod tym nazwę go POMYŁKA 23:03, 10.05.2022


FffffFffff

0 0

Brawo 21:40, 31.05.2022


wyborcywyborcy

20 0

Temu panu już podziekujemy! 21:58, 10.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IroniaIronia

5 0

Wybierzmy go na III kadencję, niech cały życie żyje na nasz koszt, od studiów aż do emerytury na garnuszku kilkanaście tysięcy a teraz już kilkadziesiąt nas. 23:10, 10.05.2022


BolekBolek

9 0

Jak ma być ta wojna to niech strony wyborcą rozdają broń 22:38, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SondaSonda

10 0

Proszę o szczere odpowiedzi:

Kto wykupił dostęp i na jaki okres?
I jaką piastuje w mieście pracę?
I czy spaceruje po mieście i akceptuję to co widzi? 22:58, 10.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MunioMunio

2 0

Osoba, która ma miliony na koncie i nawet nie jest Włocławianinem NIE SPACERUJE po mieście. Po to ma się limuzyny! 07:07, 11.05.2022


Czuje sie...Czuje sie...

12 1

Ja też się czuję... 🤣🤣
Gdy jestem w toalecie podczas obowiązkowych czynności.
P. P-rezydencie: CZUĆ SIĘ - to za mało!!!
TRZEBA BYĆ Włocławianinem, a nie tylko czuć... 🤣 się.
Czuć, to wie pan gdzie można. np. w śmietnikowych pergolach po podwyżkach. 🤠 23:02, 10.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MunioMunio

3 0

Pięknie powiedziane! 🤠 07:06, 11.05.2022


Układy plus socjalUkłady plus socjal

10 0

Premium idę o zakład że już UM zakupiła z publicznych mieszkańców pieniędzy prenumeratę na każdy komputer w UM. By żyło się lepiej. Ta sama zgnilizna co w rządzie PiS. 23:08, 10.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Black and PiSBlack and PiS

10 1

Urządzenia logiczne.
A teraz jeszcze Premium DD.

Finansowanie na III kadencję w trakcie. 00:16, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kukuryku na paytkuKukuryku na paytku

7 1

Ciekawe czy Kuku bedzie w stanie zebrac sily i ludzi wsrod bylych czerwonych, aby zrobic przewrot palacowy lub jakas quasi rewolucje w celu obalenia lysego Mareczka? A moze PiSlamisci bedza wspolpracowac z bylym LSD (przepraszam SLD), przeca to socjalisci tez. 00:26, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klient premiumklient premium

9 0

Premium, czyli musicie dopłacić, żeby czytać wasze artykuły? 05:17, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wydaliście kasę ?Wydaliście kasę ?

6 1

Kto zapłacił i przeczytał artykuł do końca ? ile łapek pójdzie do góry lub znajdzie się podpisów ? 06:41, 11.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MunioMunio

3 0

Nawet nie zacząłem czytać tylko zjechałem do komentarzy :D 07:05, 11.05.2022


Mir55Mir55

9 0

Dość "prezydenta", który nawet nie jest Włocławianinem i nosi skrojone na miarę garniturki. Taki bogacz. A na most nie ma kasy. Na Anwil zawsze jest. Bo to przecież bogooowie. 07:04, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnBAnnB

9 0

Ciekawe... na pewno NIKT nie wykupił dostępu. Czyżby pan Wojtkowski był ciekawe ile osób go wielbi? 07:09, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnBAnnB

5 0

Myślę, że tu ewidentnie chodzi o coś innego. Artykuł płatny ale komentować można. Ciekawe, prawda? 07:10, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bla Bla Bla... ... .Bla Bla Bla... ... .

0 9

I tak wygra kolejne wybory... 07:53, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wykup na III kadencjWykup na III kadencj

7 1

Z całą rodziną wykupiliśmy dostęp, dzisiaj w pracy będzie sprawdzanie z wiedzy z tego artykułu. Każdy powinien wykupić, tylko tacy dostąpią pracy w UM i spółkach niejakich. 10:14, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlPl

8 0

Precz z tymi gostkami do niczego sie nie nadaja 10:54, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siki weronikisiki weroniki

4 1

no to poległo to dd - upa...... 12:29, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IvvIvv

4 0

To mi powinni zapłacić za przeczytanie czegoś, co nic nie wniesie do mojego życia ani tym bardziej nie polepszy jego jakości, a zarazem spowoduje co najmniej zmarnowanie 15-20 min życia, których nikt mi nie odda. 13:02, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DAĆ IM PO SIEKIERZEDAĆ IM PO SIEKIERZE

3 1

I NIECH SIĘ ZATŁUKĄ ŁAPÓWKARZE 21:28, 11.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Long poLong po

6 1

Włocławek jest zniszczony przez układy polityczno - biznesowe. Po ostatnich wyborach nie zasługuje na przetrwanie. Zresztą rzeczywistość pokazuje, że nie przetrwa. Już statystyki pokazują, że mieszkańców jest poniżej 100 000 mieszkańców. A więc na pohybel..... 22:05, 11.05.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tylko pytam. Tylko pytam.

1 0

Czy wszędzie są? W urzędach i szpitalu też? Ciekawi mnie to. 14:44, 26.05.2022


benekbenek

4 1

tak bysta chcieli tylko zmienaic sie stanowiskami teraz ten ostrzy sobie zeby po kadencji na wice prezydenta a do roboty lewusy otwierac swoja dzialalnosc o dopiero zobaczyta jak bedzie wam sie bedzie wiodlo teraz to przyzwyczili sie dolatwej kasy za nicnierobienie a jeszcze szkodzita wloclawkowi 09:29, 13.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dajcie spokój.Dajcie spokój.

0 1

Przecież wygrał wybory, w czym problem? 15:51, 14.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wloclawianka wloclawianka

0 0

ci co pisza te brednie o prezydencie ,to chyba nie rodowici wloclawianie ,ktorzy zarzucaja mu pochodzenie ,to intyligencja wloclawka --slaba ,ale zobaczylismy u nich kulture ,pan wojtkowski nie posluguje sie takimi slowami ,bierzcie wloclawianie nie urodzeni na wsi przyklad z prezydenta , wstyd z takim pochodzeniem . 09:32, 15.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wloclawianka wloclawianka

0 0

ci co pisza te brednie o prezydencie ,to chyba nie rodowici wloclawianie ,ktorzy zarzucaja mu pochodzenie ,to intyligencja wloclawka --slaba ,ale zobaczylismy u nich kulture ,pan wojtkowski nie posluguje sie takimi slowami ,bierzcie wloclawianie nie urodzeni na wsi przyklad z prezydenta , wstyd z takim pochodzeniem . 09:32, 15.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikamika

2 0

Kukucki zna się niby na wszystkim. A jak się zna widac po wszystkich inwestycjach. Naszemu miastu potrzebni są specjalisci. 12:49, 26.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Emeryt 65Emeryt 65

1 0

Dla dobrych pieniędzy będziesz się czuł wloclawianinem warszawiakiem londyńczykom tym miastem trzeba żyć i dążyć do jego rozwoju a nie do stagnacji co żes prezydencie zrealizował z obietnic z przed 8 lat nic opluwales Pałuckiego ,zeby tylko dojść do stanowiska prezydenta miasta i co na kolejne obietnice nie damy się nabrać 😭 17:26, 26.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gubi8Gubi8

1 0

Wojtkowski najgorszy prezydent w historii 00:28, 27.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nerkanerka

2 0

pan pezydent mogby ruszyc kilka stolkow kukusia, jak chce wygrac. 19:40, 30.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%